Skrevet av Emne: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV  (Lest 24987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjorn

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #180 på: September 16, 2019, 10:16:21 »
Leser igjennom postene nå. Sliten av å se alle postene hvor du kaller Bamford for Bambi, Auren...  ::)

Sliten??

Når man skriver mange innlegg så er det enklere med forkortninger. Shack, Kiko, Bambi, Pablo, Eddie osv.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, sliten kanskje feil ord... Mulig det bare er meg, men Bambi virker, om ikke tilsiktet, litt negativt ladet. Litt svekling, klønete osv..? Hva med bare Bam?  ;)

Ja, jeg kan forstå den sammenligningen. Jeg lagde veldig kjapt kallenavnet Bambi på ham, men ikke fordi han var klønete. Kun fordi han var så søt. Neida  :)

Jeg kaller ham Bambi uansett om han spiller bra eller dårlig og i utgangspunktet ikke laget for å håne ham. Tenkte aldri over det der og da.

Så fra nå av skal Bambi = søt, slik at du får bedre assosiasjoner. OK?

auren

Hah! Det var akkurat det neste jeg skulle spørre om du evt mente, men utelot det.  ;D Det går forsåvidt bra, men de andre navna du nevner er ganske så naturlige og navn spillerne selv ville brukt. Bambi tviler jeg Bamford selv ville godkjent.  :P Men for all del, fortsett å kall han det du vil, så lenge det ikke er vondt ment.
Marching On! 4276

leedslife

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #181 på: September 16, 2019, 10:38:05 »
Leser igjennom postene nå. Sliten av å se alle postene hvor du kaller Bamford for Bambi, Auren...  ::)

Sliten??

Når man skriver mange innlegg så er det enklere med forkortninger. Shack, Kiko, Bambi, Pablo, Eddie osv.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, sliten kanskje feil ord... Mulig det bare er meg, men Bambi virker, om ikke tilsiktet, litt negativt ladet. Litt svekling, klønete osv..? Hva med bare Bam?  ;)

Ja, jeg kan forstå den sammenligningen. Jeg lagde veldig kjapt kallenavnet Bambi på ham, men ikke fordi han var klønete. Kun fordi han var så søt. Neida  :)

Jeg kaller ham Bambi uansett om han spiller bra eller dårlig og i utgangspunktet ikke laget for å håne ham. Tenkte aldri over det der og da.

Så fra nå av skal Bambi = søt, slik at du får bedre assosiasjoner. OK?

auren

Hah! Det var akkurat det neste jeg skulle spørre om du evt mente, men utelot det.  ;D Det går forsåvidt bra, men de andre navna du nevner er ganske så naturlige og navn spillerne selv ville brukt. Bambi tviler jeg Bamford selv ville godkjent.  :P Men for all del, fortsett å kall han det du vil, så lenge det ikke er vondt ment.

Ville han godkjent Bomford?

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #182 på: September 16, 2019, 11:19:35 »
Det slo meg nettopp at vi faktisk scoret to mål på dødball i går. Det skjer ikke fryktelig ofte?

Kato

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #183 på: September 16, 2019, 11:31:47 »
I fjor på samme tid hadde vi 4-3-0 og 15 poeng. Vi er et poeng foran fjoråret.

Prestasjonsmessig mener jeg vi er langt foran fjoråret. Vi burde hatt 7-0-0. Som Bielsa sa, våre to beste prestasjoner defensivt denne sesongen var mot Nottingham Forest og Swansea.

Vi har bedre spillere, vi har en langt bedre benk. Vi ser langt mer komfortable ut med ball. Og ikke minst ser vi mye bedre ut defensivt. Ben White ser alldeles strålende ut. Vi har sluppet inn 3 mål.

Faren for play-off-tap-greia ser ikke ut til å ha tatt oss.

Mentalt har stort sett hver eneste manager kommet ut etter kamp mot oss og hyllet oss som divisjonens beste lag. Det gir selvtillit, det gjør noe med hvordan lagenes inngang mot oss blir.
« Siste redigering: September 16, 2019, 11:33:57 av Kato »
 

ibster

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #184 på: September 16, 2019, 11:35:14 »
Det slo meg nettopp at vi faktisk scoret to mål på dødball i går. Det skjer ikke fryktelig ofte?

Det skjer «aldri». Straffer pleier vi jo å konvertere men det er lenge siden jeg er håpefull når vi har corner eller frispark i «farlig posisjon».

På dødballer imot biter jeg negler for hvert lange innkast, frispark og corner.

ibster

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #185 på: September 16, 2019, 11:38:17 »
I fjor på samme tid hadde vi 4-3-0 og 15 poeng. Vi er et poeng foran fjoråret.

Prestasjonsmessig mener jeg vi er langt foran fjoråret. Vi burde hatt 7-0-0. Som Bielsa sa, våre to beste prestasjoner defensivt denne sesongen var mot Nottingham Forest og Swansea.

Vi har bedre spillere, vi har en langt bedre benk. Vi ser langt mer komfortable ut med ball. Og ikke minst ser vi mye bedre ut defensivt. Ben White ser alldeles strålende ut. Vi har sluppet inn 3 mål.

Faren for play-off-tap-greia ser ikke ut til å ha tatt oss.

Mentalt har stort sett hver eneste manager kommet ut etter kamp mot oss og hyllet oss som divisjonens beste lag. Det gir selvtillit, det gjør noe med hvordan lagenes inngang mot oss blir.

Ja det er vanvittig deilig å se fremgang på så mange områder. Tenk hvordan det blir om vi begynner å stole på at vi scorer på hjemmebane også (Les: Costa (+Eddie) fra start). Da kommer tryggheten og motstanderne blir enda mer psyket av å møte opp på ER. Får vi knekt den koden og ikke mer enn normalt med skader på sentrale spillere så valser vi over denne divisjonen i år.

berlin

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #186 på: September 16, 2019, 13:22:42 »
Barnsley parkerte ikke bussen, men vi kommer til å møte mange lag som gjør det.
Ifjor hadde vi en kort periode hvor Jack Clarke virkelig var impact sub. Sesongens tropp gir oss flere strenger å spille på,
og jeg håper og tror det blir forskjellen mellom forrige sesong og årets sesong. Da rykker vi opp.
Selvfølgelig må vi regne med en og annen kamp hvor vi bare ikke får hull på byllen, som mot Swansea. Vi vil også ha kamper vi spiller godt under pari, og går på et fortjent tap. Noen "blips" må vi forvente, men forhåpentligvis ikke særlig mange.

Hvorvidt Eddie eller Bamford bør starte, tror jeg Bielsa har grei kontroll på. Det blir helt sikkert starter for Eddie etterhvert, og dessuten vil jeg blir svært overrasket om Bamford holder seg skadefri sesongen gjennom. Tror det ville være bra at både Bamford og Eddie holdes varme, at begge får bra med spilletid i snitt over sesongen. Var en av styrkene til Sheff U etter nyttår forrige sesong, hadde bra med gamechangere på benken.


Kato

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #187 på: September 16, 2019, 13:31:44 »
Barnsley parkerte ikke bussen, men vi kommer til å møte mange lag som gjør det.
Ifjor hadde vi en kort periode hvor Jack Clarke virkelig var impact sub. Sesongens tropp gir oss flere strenger å spille på,
og jeg håper og tror det blir forskjellen mellom forrige sesong og årets sesong. Da rykker vi opp.
Selvfølgelig må vi regne med en og annen kamp hvor vi bare ikke får hull på byllen, som mot Swansea. Vi vil også ha kamper vi spiller godt under pari, og går på et fortjent tap. Noen "blips" må vi forvente, men forhåpentligvis ikke særlig mange.

Hvorvidt Eddie eller Bamford bør starte, tror jeg Bielsa har grei kontroll på. Det blir helt sikkert starter for Eddie etterhvert, og dessuten vil jeg blir svært overrasket om Bamford holder seg skadefri sesongen gjennom. Tror det ville være bra at både Bamford og Eddie holdes varme, at begge får bra med spilletid i snitt over sesongen. Var en av styrkene til Sheff U etter nyttår forrige sesong, hadde bra med gamechangere på benken.

Jeg tror Bielsa beholder Bamford fra start, først og fremst for å holde han i gang.
 

berlin

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #188 på: September 16, 2019, 13:33:42 »
Barnsley parkerte ikke bussen, men vi kommer til å møte mange lag som gjør det.
Ifjor hadde vi en kort periode hvor Jack Clarke virkelig var impact sub. Sesongens tropp gir oss flere strenger å spille på,
og jeg håper og tror det blir forskjellen mellom forrige sesong og årets sesong. Da rykker vi opp.
Selvfølgelig må vi regne med en og annen kamp hvor vi bare ikke får hull på byllen, som mot Swansea. Vi vil også ha kamper vi spiller godt under pari, og går på et fortjent tap. Noen "blips" må vi forvente, men forhåpentligvis ikke særlig mange.

Hvorvidt Eddie eller Bamford bør starte, tror jeg Bielsa har grei kontroll på. Det blir helt sikkert starter for Eddie etterhvert, og dessuten vil jeg blir svært overrasket om Bamford holder seg skadefri sesongen gjennom. Tror det ville være bra at både Bamford og Eddie holdes varme, at begge får bra med spilletid i snitt over sesongen. Var en av styrkene til Sheff U etter nyttår forrige sesong, hadde bra med gamechangere på benken.

Jeg tror Bielsa beholder Bamford fra start, først og fremst for å holde han i gang.

Har tenkt det samme som deg ja.

ibster

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #189 på: September 16, 2019, 13:55:15 »
Costa er definitivt nærmere startoppstilling enn Eddie ja.

B_Ød

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #190 på: September 16, 2019, 14:14:57 »
er ikke sikkert Ed hadde virket like giftig om ikke Pat hadde mørnet forsvar i 70 min heller.
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #191 på: September 16, 2019, 14:17:27 »
er ikke sikkert Ed hadde virket like giftig om ikke Pat hadde mørnet forsvar i 70 min heller.

Det er akkurat det, selv om denne kampen hadde passet Eddie fra start!

Vi skaper jo mange sjanser og han putter jo på "alt" så Bamford og han sammen hadde vært kanon, men da blir det en annen formasjon!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #192 på: September 16, 2019, 14:39:05 »
Barnsley parkerte ikke bussen, men vi kommer til å møte mange lag som gjør det.
Ifjor hadde vi en kort periode hvor Jack Clarke virkelig var impact sub. Sesongens tropp gir oss flere strenger å spille på,
og jeg håper og tror det blir forskjellen mellom forrige sesong og årets sesong. Da rykker vi opp.
Selvfølgelig må vi regne med en og annen kamp hvor vi bare ikke får hull på byllen, som mot Swansea. Vi vil også ha kamper vi spiller godt under pari, og går på et fortjent tap. Noen "blips" må vi forvente, men forhåpentligvis ikke særlig mange.

Hvorvidt Eddie eller Bamford bør starte, tror jeg Bielsa har grei kontroll på. Det blir helt sikkert starter for Eddie etterhvert, og dessuten vil jeg blir svært overrasket om Bamford holder seg skadefri sesongen gjennom. Tror det ville være bra at både Bamford og Eddie holdes varme, at begge får bra med spilletid i snitt over sesongen. Var en av styrkene til Sheff U etter nyttår forrige sesong, hadde bra med gamechangere på benken.

Jeg tror Bielsa beholder Bamford fra start, først og fremst for å holde han i gang.
Jeg tror at han beholder Bamford fra start først og fremst fordi han er god. Eddie og Costa kommer inn når bena til forsvarerne er mørnet skikkelig etter 70 min med Bamford battle.
Jon R.

berlin

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #193 på: September 16, 2019, 16:11:19 »
Barnsley parkerte ikke bussen, men vi kommer til å møte mange lag som gjør det.
Ifjor hadde vi en kort periode hvor Jack Clarke virkelig var impact sub. Sesongens tropp gir oss flere strenger å spille på,
og jeg håper og tror det blir forskjellen mellom forrige sesong og årets sesong. Da rykker vi opp.
Selvfølgelig må vi regne med en og annen kamp hvor vi bare ikke får hull på byllen, som mot Swansea. Vi vil også ha kamper vi spiller godt under pari, og går på et fortjent tap. Noen "blips" må vi forvente, men forhåpentligvis ikke særlig mange.

Hvorvidt Eddie eller Bamford bør starte, tror jeg Bielsa har grei kontroll på. Det blir helt sikkert starter for Eddie etterhvert, og dessuten vil jeg blir svært overrasket om Bamford holder seg skadefri sesongen gjennom. Tror det ville være bra at både Bamford og Eddie holdes varme, at begge får bra med spilletid i snitt over sesongen. Var en av styrkene til Sheff U etter nyttår forrige sesong, hadde bra med gamechangere på benken.

Jeg tror Bielsa beholder Bamford fra start, først og fremst for å holde han i gang.
Jeg tror at han beholder Bamford fra start først og fremst fordi han er god. Eddie og Costa kommer inn når bena til forsvarerne er mørnet skikkelig etter 70 min med Bamford battle.

Enig. Vi har mer av et luksusproblem nå denne sesongen. Patrick Bamford er en god spiller og en som det lukter mål av og han kommer til sjanser. Han forventes å skåre og han forventer det selv. Da er vi fort inne på dette med selvtillit eller mangel på det, som slike spisser kanskje er ekstra avhengig av. Han vil putte igjen, kun et spørmål om tid.
Synd hvis fansen gjør han til syndebukk, men han må selvsagt tåle press. Og det tror jeg han gjør.

Jeg stiller mitt hode til hugg, og spår at Eddie+Bamford gjør 40+ mål tilsammen denne sesongen.  8)
(gitt kun korte skadeavbrekk)

berlin

Sv: Kamp: vs Barnsley @Oakwell Stadium, søndag 15/9-19 kl 13:30 på LUTV
« Svar #194 på: September 16, 2019, 16:19:24 »
Tribunetrøbbel på slutten av kampen og nær stadion. Ikke den alvorligste episoden, men sånt er aldri ok.
3 Leeds fan og 1 Barnsley fan arrestert.

https://www.bbc.com/news/uk-england-south-yorkshire-49716448

Var på Oakwell i vår, og publikum virket å være veldig så "tekkelige", men her er jo litt rivalisering, så da øyner vel potensielle "bråkmakere" en mulighet til slikt fanteri.