Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1474870 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7470 på: September 01, 2022, 14:37:51 »
Så en gammel kjenning, Salim Lamrani, var ute å  twitret og var full av lovord om Dieng


Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7472 på: September 01, 2022, 14:52:52 »
Hvis ikke så kan vi vel kalle det en utter failure :) Kan nesten ikke se for meg at det kan bli noe dårligere...

Ja :)

I utgangspunktet skulle jeg ønsket meg at vi supplerte til stallen med James i den. Dersom han forsvinner og eventuelt Rodrigo er ute en stund, så er vi ett hode mindre selv om Bamba Dieng kommer inn. Så får vi derimot håpe at Bamford er i ferd med å få ordning på fysikken. Samtidig står vel neppe Summerville tilbake for James, så matematikken min er på ingen måte vanntett.

Alt dette med forbehold om at Dieng er en god spiller, selvsagt. Jeg aner ikke mer om han enn det jeg har lest den siste timen og hadde ikke hørt om han tidligere. Allikevel nøkternt positiv foreløpig! :)
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7473 på: September 01, 2022, 14:55:34 »
Fabrizio Romano

@FabrizioRomano
Excl: Fulham are closing on Daniel James deal! Agreement set to be completed on loan from Leeds. Final details discussed right now. 🚨⚪️⚫️ #FulhamFC #DeadlineDay

Leeds are set to sign Bamba Dieng as replacement from OM for €10m.

Lån på James? Makes no sense. Dieng er vel spiss, så ingen direkte erstatter altså.

auren

Ser vel ut som han kan spille alle angrepsroller. Hovedsakelig hadde han kamper som spiss og venstrekant i fjor.

Så la oss håpe det er en oppgradering fra Dan James!

Hvis ikke så kan vi vel kalle det en utter failure :) Kan nesten ikke se for meg at det kan bli noe dårligere...
Veldig spent på hvordan vi kommer ut av denne.
Priser er det som sirkulerer her? Ligger vel en kjøpsopsjon her?

Har ikke fanget opp noe rundt kjøpsopsjon. Rent lån mest sannsynlig da..

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7474 på: September 01, 2022, 14:56:03 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D

Jeg brukte kanskje en sarkastisk tone for å understreke poenget mitt, men det er ikke meninga å svartmale. Som jeg også skriver tidligere; det har vært gjort en god jobb på midtbanen i sommer. Fra en fryktelig tynn lagdel, med salg av våre to beste spillere, ser vi godt skodd ut. Spesielt sentralt.

Det jeg tenker på, er at Charles De Ketelaere hele tiden virket å ønske seg til Milan. Nå er vel ikke Phil Hay førstemann på ringelista til Leedsstyret, men han har også uttalt det. Sammen med Romano osv. Det virker derimot usannsynlig at Leeds lusket rundt spilleren så lenge uten at det var en viss realitet i å overtale han, som vi også har snakket om her tidligere. Når han likevel til slutt endte opp i Milano, så fremstår det litt bortkastet at man tilsynelatende satte alle kluter til på denne enkeltspilleren. Misforstå ikke, jeg hadde håpet han kom til oss og man må selvsagt jobbe for de objektene man identifiserer som spennende, men Orta har vel vært i dette gamet lenge nok til at han har opplevd at ting ikke går som planlagt (James første gangen). Det lønner seg å ha både plan B og plan C.

Det er helt i orden at vi tapte for Milan i den overgangen, men det er jeg reagerer på er at det i etterkant tilsynelatende ikke fantes en eneste spiller som kunne dekke samme behov - inntil Rodrigo ble skadet. Derfor enhjørning. Som jeg nevnte har det vært mange varsellamper før Rodrigos merkelige skade. Det er ikke en serie av uheldige hendelser som ikke kunne forutse. At vi derfor havner i denne situasjonen igjen etter fjoråret, finner jeg rett og slett merkelig. Husk også at klubben i starten av sommeren har identifisert en venstreback og en spiss som klare targets. Først forsvant "lovnaden" om en back, deretter angriperen, før skuldra til Rodrigo har fått fart i sakene på vinduets aller siste dag.

Så kunne jeg begrenset ordbruken til å si at det jeg mener klubben gjorde feil, er at de ikke har slått til på et alternativ til CDK før det (kanskje) er for seint.


Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid. Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Enig! Kristensen har vært svært shaky (med en god annenomgang sist), men Roca, Sinisterra, Aaronson og Adams virker som topp signeringer. Ser også for meg at Gyabi og Perkins vil være nyttige på sikt. Likevel, behovet etter en spiss og en venstreback er også der! De som har kommet ser gode ut, men det er fortsatt litt balanseutfordringer i stallen.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Ja, det er betryggende! Var i sterk tvil de siste dagene, underbygget av David Ornsteins kommentarer. Enten er ikke Athletic godt nok informert, eller så har Radrizzani/49ers sett behov for å hoste opp ny kapital. Jeg er derimot ikke helt enig i det siste. Det spørs rett og slett hvem det hadde vært. Tror absolutt det hadde vært mulig å låne en spiller med opsjon, eks Sørloth som jeg har hengt meg litt opp i. Gratis er det ikke, men nå slenges det rundt beløp som 20-25 millioner pund for Hwang, samtidig som Bamba Dieng også nevnes. La oss si at Hwang kommer. Om han ikke leverer noe særlig mer enn i Wolves, da begrenser jo dette kjøpet oss i forhold til ny mulighet som du skriver. Jeg tror det er et hav av spillere mellom 40 millioner euro og gratis, som kan gjøre en solid jobb frem til vi eventuelt lander en av disse storfiskene. Hvis eksempelvis 10 millioner pund knebler oss om et år, har vi vel ingen business med å by 40 millioner for spillere i år.

Hadde vi landet Gakpo i dag, hadde jeg vært fornøyd. Stoler da på at han kan bekle en spissrolle, ved behov. Kjøper vi Hwang for 20 millioner pund, er nok ikke det med samme entusiasmen. Ser ikke helt hvordan dette dekker spissbehovet, fremfor å supplere til kantene. Føler vi da heller kjøper en spiller som i en frisk stall skyver James et hakk ned på rangstigen, men som også er bak Harrison og Sinisterra. Kommer han og leverer, så skal jeg heller innrømme at det var tøysete å mene noe sånt. Det er lite som er bedre enn å ta feil i bekymringene. :) Bamba Dieng har fine stats både på topp og som venstrekant. Ikke sett noe av han, så skal ikke uttale meg noe mer enn det.

Har kutta litt tekst over som du ser, tror ikke jeg har fjernet noe kontekst.

Veldig bra Dennis - Vi er som oftest enige når vi får forklart hva vi mente i oppfølgende innlegg  :)

Du har mange bra poenger og jeg er enig i det meste. Følte for å poengtere at vi har truffet bra i sommer. Treffer vi på alle de nye signeringer så er det unikt. Jo flere man henter jo større sjanse for at noen flopper. Derfor tror jeg pengene sitter strammere når det ikke er spillere som opprinnelig er i planen.

Derfor spent på Dieng. Sies at det er en spiller Leeds har hatt på listen. Betryggende isåfall, men litt urolig over at det handles i dag og ikke for 3 uker siden. Behovet har vært tilnærmet det samme hele tiden. Men hvem vet..kanskje han ikke var tilgjengelig før i dag.


Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7475 på: September 01, 2022, 14:58:12 »
Sjekk denne a:

Andrea Radrizzani

@andrearadri
Replying to
@_ollieward_
Agreed. Let s welcome Bamba Dieng and we will continue to work on Gapko. Now it s time to focus on the pitch and support our new project and the great job Jesse and the staff are doing 💪💛💙

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7476 på: September 01, 2022, 15:04:36 »
Vi har jammen ikke kommet mye lenger. I vår fra før tynne stall må vi altså kvitte oss med spiller for å få inn en ny. Lite smart å låne ut spiller til nedrykks konkurrent Fulham. Skulle ikke forundre meg om det straffer seg.
« Siste redigering: September 01, 2022, 15:15:45 av Reaney »

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7477 på: September 01, 2022, 15:05:04 »
Sjekk denne a:

Andrea Radrizzani

@andrearadri
Replying to
@_ollieward_
Agreed. Let s welcome Bamba Dieng and we will continue to work on Gapko. Now it s time to focus on the pitch and support our new project and the great job Jesse and the staff are doing 💪💛💙
Da er det vel Dieng inn nå også Gapko som en mulighet  det jobbes med videre enten i Jan eller sommeren vil jeg tro?

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7478 på: September 01, 2022, 15:06:16 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D

Jeg brukte kanskje en sarkastisk tone for å understreke poenget mitt, men det er ikke meninga å svartmale. Som jeg også skriver tidligere; det har vært gjort en god jobb på midtbanen i sommer. Fra en fryktelig tynn lagdel, med salg av våre to beste spillere, ser vi godt skodd ut. Spesielt sentralt.

Det jeg tenker på, er at Charles De Ketelaere hele tiden virket å ønske seg til Milan. Nå er vel ikke Phil Hay førstemann på ringelista til Leedsstyret, men han har også uttalt det. Sammen med Romano osv. Det virker derimot usannsynlig at Leeds lusket rundt spilleren så lenge uten at det var en viss realitet i å overtale han, som vi også har snakket om her tidligere. Når han likevel til slutt endte opp i Milano, så fremstår det litt bortkastet at man tilsynelatende satte alle kluter til på denne enkeltspilleren. Misforstå ikke, jeg hadde håpet han kom til oss og man må selvsagt jobbe for de objektene man identifiserer som spennende, men Orta har vel vært i dette gamet lenge nok til at han har opplevd at ting ikke går som planlagt (James første gangen). Det lønner seg å ha både plan B og plan C.

Det er helt i orden at vi tapte for Milan i den overgangen, men det er jeg reagerer på er at det i etterkant tilsynelatende ikke fantes en eneste spiller som kunne dekke samme behov - inntil Rodrigo ble skadet. Derfor enhjørning. Som jeg nevnte har det vært mange varsellamper før Rodrigos merkelige skade. Det er ikke en serie av uheldige hendelser som ikke kunne forutse. At vi derfor havner i denne situasjonen igjen etter fjoråret, finner jeg rett og slett merkelig. Husk også at klubben i starten av sommeren har identifisert en venstreback og en spiss som klare targets. Først forsvant "lovnaden" om en back, deretter angriperen, før skuldra til Rodrigo har fått fart i sakene på vinduets aller siste dag.

Så kunne jeg begrenset ordbruken til å si at det jeg mener klubben gjorde feil, er at de ikke har slått til på et alternativ til CDK før det (kanskje) er for seint.


Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid. Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Enig! Kristensen har vært svært shaky (med en god annenomgang sist), men Roca, Sinisterra, Aaronson og Adams virker som topp signeringer. Ser også for meg at Gyabi og Perkins vil være nyttige på sikt. Likevel, behovet etter en spiss og en venstreback er også der! De som har kommet ser gode ut, men det er fortsatt litt balanseutfordringer i stallen.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Ja, det er betryggende! Var i sterk tvil de siste dagene, underbygget av David Ornsteins kommentarer. Enten er ikke Athletic godt nok informert, eller så har Radrizzani/49ers sett behov for å hoste opp ny kapital. Jeg er derimot ikke helt enig i det siste. Det spørs rett og slett hvem det hadde vært. Tror absolutt det hadde vært mulig å låne en spiller med opsjon, eks Sørloth som jeg har hengt meg litt opp i. Gratis er det ikke, men nå slenges det rundt beløp som 20-25 millioner pund for Hwang, samtidig som Bamba Dieng også nevnes. La oss si at Hwang kommer. Om han ikke leverer noe særlig mer enn i Wolves, da begrenser jo dette kjøpet oss i forhold til ny mulighet som du skriver. Jeg tror det er et hav av spillere mellom 40 millioner euro og gratis, som kan gjøre en solid jobb frem til vi eventuelt lander en av disse storfiskene. Hvis eksempelvis 10 millioner pund knebler oss om et år, har vi vel ingen business med å by 40 millioner for spillere i år.

Hadde vi landet Gakpo i dag, hadde jeg vært fornøyd. Stoler da på at han kan bekle en spissrolle, ved behov. Kjøper vi Hwang for 20 millioner pund, er nok ikke det med samme entusiasmen. Ser ikke helt hvordan dette dekker spissbehovet, fremfor å supplere til kantene. Føler vi da heller kjøper en spiller som i en frisk stall skyver James et hakk ned på rangstigen, men som også er bak Harrison og Sinisterra. Kommer han og leverer, så skal jeg heller innrømme at det var tøysete å mene noe sånt. Det er lite som er bedre enn å ta feil i bekymringene. :) Bamba Dieng har fine stats både på topp og som venstrekant. Ikke sett noe av han, så skal ikke uttale meg noe mer enn det.

Har kutta litt tekst over som du ser, tror ikke jeg har fjernet noe kontekst.

Veldig bra Dennis - Vi er som oftest enige når vi får forklart hva vi mente i oppfølgende innlegg  :)

Du har mange bra poenger og jeg er enig i det meste. Følte for å poengtere at vi har truffet bra i sommer. Treffer vi på alle de nye signeringer så er det unikt. Jo flere man henter jo større sjanse for at noen flopper. Derfor tror jeg pengene sitter strammere når det ikke er spillere som opprinnelig er i planen.

Derfor spent på Dieng. Sies at det er en spiller Leeds har hatt på listen. Betryggende isåfall, men litt urolig over at det handles i dag og ikke for 3 uker siden. Behovet har vært tilnærmet det samme hele tiden. Men hvem vet..kanskje han ikke var tilgjengelig før i dag.

Forklaringen er domino! Gakpo stod høyere på listen, og var ikke aktuell før for få dager siden da ManU heller gikk for Antony. Klubben regnet med at Gakpodealen ville gå i orden da de leide et privatfly, med plass til Gakpo og familien, på returen i morges. Men "someone pulled the plug". Hørt den før?
Neste mann på lista var vel da Hwang eller Dieng.

Vi kan klage og klage så mye vi vil, men INGEN her vet hvordan det foregår på innsiden, og hvor mye frem og tilbake det er (spesielt på deadline day). Klart klubben kunne signert en habil spiss tidligere i sommer, men klubben ønsker først og fremst de rette spillerne og de som er øverst på lista. Så lenge det er muligheter for å få disse, kjøper man ikke 6. valget siden han nå er tilgjengelig. Is i magen. Noen ganger treffer man, andre ganger ikke.

Det eneste jeg ikke skjønner er utlånet av James. Ryktene sa at Fulham ville kjøpe. Er det så dårlig stelt økonomisk at vi ikke har råd til å betale lønningen hans? Eller ville han ikke være benkefyll med tanke på VM? Han er jo ikke god nok for elleveren og burde slik sett bli solgt hvis virkelig Fulham ville kjøpe for 20 millioner. Men, men. Vi får vel en forklaring etterhvert. DD er alltids en kaosdag uten like.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fido

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7479 på: September 01, 2022, 15:06:58 »
Vi har jammen ikke kommet mye lenger. I vår fra før tynne stall når må vi altså kvitte oss med spiller for å få inn en ny. Lite smart å låne ut spiller til nedrykks konkurrent Fulham. Skulle ikke forundre meg om det straffer seg.

Har vel kommet noen spillere tidligere i sommer?

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7480 på: September 01, 2022, 15:07:18 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D



 Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid.

Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Det er neppe så veldig enkelt å bare kjøpe inn spillere. Eieren til Forest har flyttet FM fra pc til det virkelige liv. Spørs hvor lurt det er i lengden. Takke meg til at dem har en plan og at dem følger den. Panikkjøp kan koste dyrt. Nedrykk enda dyrere. Dette har de nok veid opp mot hverandre og konkludert med at skal gå, men blir spiller x tilgjengelig så hogger vi til.

Før øksa virkelig svinges - Det er noen timer igjen av vinduet. Dem er enige med Gakpo om lønn. Plutselig går det i boks selv om PSV sier nei nå.  Hwang kan komme eller en kanin opp av hatten. Uansett hva som skjer så er jeg fornøyd med sommervinduet, selv om vi kunne hatt litt bedre dekning på noen plasser.

Ser at noen mener Gakpo ikke er spiss. Det jeg har lest meg til så var han en spiss i ungdomsårene men som har blitt omskolert til ving i seniorfotballen. Han spiller spiss for Nederland og har scora mye som spiss de gangene han har spilt det for PSV. Så tror ikke at Orta & co er helt på jordet her. Vil tro klubben har litt bedre oversikt enn FM og FIFA over hvor spillere kan bidra på banen.
Dette var tynn suppe.
Du får med deg hvordan Leeds spiller? Taktisk, oppstilling? Hva som feks har gjort at vi har lykkes så voldsomt med vårt tankesett når Bamford har vært frisk?
Så kan du bruke tid på Nederlands formasjon (3-4-2-1 eller 3-5-2) og PSV formasjon (4-3-3 eller 4-3-2-1) og lese litt fakta. Hvordan spiller de iht til oss?
Tror du virkelig da Gapko var ment som et spisskjøp i Leeds? Mannen har aldri vært brukt som spiss i lignende system.
Han brukes nærmest konsekvent ute til venstre der han er mest effektiv. Enten som en venstre forward eller mer tradisjonell ving i posisjon, men avansert rolle, alt ettersom formasjon til PSV. For Nederland er han blitt brukt enten som venstre forward i et skjevt tospann med en makker, da de naturlignok spiller med wingbacker i 3-5-2, eller i en slags rolle bak spiss hvis de har spilt 3-4-2-1 og 1 på topp.
Lang som man er kanskje bedre kjent med her blir feks brukt tilsvarende likt hos Nederland.
Mao det er så langt unna en spiss slik Leeds bruker og vi ønsker å spille.
Blir som at Everton eller en potensiell ny klubb for James innbiller seg at han kan spille som fremst i et 4-3-2-1 system. Du har jo selv sett hvor effektivt det har vært?
Selv om han er høy og robust er han ingen god targetspiller, ei heller hodespiller. Det er først og fremst som dribleving med bra overblikk, skikkelig steg og et livsfarlig skudd som er hans fremste kvaliter.
700 minutter på 11 kamper tilsammen som spiss - 7 fra start (inni disse 5 som falsk 9er) 4 målpoeng fra den posisjonen mot 63 fra sin vante posisjon(er) fordelt på over 5,500 minutter og snart 100 kamper. Majoriteten av de få kampene som fremste ledd var i begynnelsen av PSV karrieren eller kamper av mindre betydning.
Og til slutt. Hvor man spiller i ungdomsårene har jo lite å si hvor du blir mest effektiv på seniornivå.
Majoriteten av spillere blir jo flyttet rundt når de unge. Faktorer som spillsystem, fysisk utvikling eller miljø spiller inn.
Ajer var opprinnelig spiss, men hadde falt av stolen hadde Brentford brukt han som spiss nå selv om han senest ble brukt der i IK Start karrieren.

Nå kan jeg ikke snakke om han Dieng eller hva han het. For han har jeg ingen kjennskap til overhodet.
Men er det samme type som Gapko så er han langt mer vant til å ligge lengre inn i banen fra sin venstre side. Noe jeg vil anta betyr endel for Marsch da vi ikke lengre har behovet for vinger ute på krittet som Harrison har gjort i mange sesonger og som opprinnelig er James posisjon.
Så sånn sett forstår jeg en evt handel. Jeg forstår at dette er typer klubben vil ha inn for å effektivisere systemet fordi vi idag fortsatt mangler de kvalitetene.

Tynn suppe - Mulig det. Jeg refererte bare til at han har spilt spiss for både PSV og Nederland. Om han passer inn i Jesse sin stil vet jeg ikke. Men er Leeds villige til å brenne nærmere en halv milliard så antar jeg at han passer inn..

Men jeg har ikke sett Gakpo så mye som deg. Kun lest meg opp. Det står jo så mye rart på nettet, så fullt mulig jeg bare har referert vrøvl. Burde selvfølgelig spurt deg i stedet  ;) ;)

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7481 på: September 01, 2022, 15:23:41 »
Syntes det klages litt i overkant nå.

Dennis - Hva er mener du klubben gjorde feil? Tror du virkelig på det du skriver her?  Når enhjørningen CDK fortalte Leeds i flere uker at han ikke ville til Leeds og England

Tror du Leeds hadde brukt tid på dette hvis han sa at Leeds var uaktuelt? Kan det være at AC Milan var foretrukket førstevalg bare. At det er dit han ville. Hvis det gikk i vasken så var han åpen for Leeds?  Det høres jo bedre ut sånn du legger det frem hvis man ønsker å svartmale, skjønner jo det  ;) :)  :D



 Vi har hatt et bra vindu i sommer. Ser ut til at vi har truffet på alle, selv om Rasmus virker å bruke litt tid.

Ja vi skulle hatt en spiss inn og vi kunne sikkert forsterket oss på venstrebacken. Men se hva vi har hentet - Jeg syntes dette er bra.

Dette beviser at det er penger i klubben når muligheten for en storfisk blir tilgjengelig. Akkurat som med De Ketelaere. Det ble betvilt om penga var der i går. Jeg også var usikker. I dag har vi svaret. Men hadde vi hentet Che Adams eller andre fordi 1,2 eller 3 tredjevalget av potensielle storfisker ikke var tilgjengelig så vil vi aldri ha penger den gangen muligheten dukker opp sånn den gjorde i går.

Det er neppe så veldig enkelt å bare kjøpe inn spillere. Eieren til Forest har flyttet FM fra pc til det virkelige liv. Spørs hvor lurt det er i lengden. Takke meg til at dem har en plan og at dem følger den. Panikkjøp kan koste dyrt. Nedrykk enda dyrere. Dette har de nok veid opp mot hverandre og konkludert med at skal gå, men blir spiller x tilgjengelig så hogger vi til.

Før øksa virkelig svinges - Det er noen timer igjen av vinduet. Dem er enige med Gakpo om lønn. Plutselig går det i boks selv om PSV sier nei nå.  Hwang kan komme eller en kanin opp av hatten. Uansett hva som skjer så er jeg fornøyd med sommervinduet, selv om vi kunne hatt litt bedre dekning på noen plasser.

Ser at noen mener Gakpo ikke er spiss. Det jeg har lest meg til så var han en spiss i ungdomsårene men som har blitt omskolert til ving i seniorfotballen. Han spiller spiss for Nederland og har scora mye som spiss de gangene han har spilt det for PSV. Så tror ikke at Orta & co er helt på jordet her. Vil tro klubben har litt bedre oversikt enn FM og FIFA over hvor spillere kan bidra på banen.
Dette var tynn suppe.
Du får med deg hvordan Leeds spiller? Taktisk, oppstilling? Hva som feks har gjort at vi har lykkes så voldsomt med vårt tankesett når Bamford har vært frisk?
Så kan du bruke tid på Nederlands formasjon (3-4-2-1 eller 3-5-2) og PSV formasjon (4-3-3 eller 4-3-2-1) og lese litt fakta. Hvordan spiller de iht til oss?
Tror du virkelig da Gapko var ment som et spisskjøp i Leeds? Mannen har aldri vært brukt som spiss i lignende system.
Han brukes nærmest konsekvent ute til venstre der han er mest effektiv. Enten som en venstre forward eller mer tradisjonell ving i posisjon, men avansert rolle, alt ettersom formasjon til PSV. For Nederland er han blitt brukt enten som venstre forward i et skjevt tospann med en makker, da de naturlignok spiller med wingbacker i 3-5-2, eller i en slags rolle bak spiss hvis de har spilt 3-4-2-1 og 1 på topp.
Lang som man er kanskje bedre kjent med her blir feks brukt tilsvarende likt hos Nederland.
Mao det er så langt unna en spiss slik Leeds bruker og vi ønsker å spille.
Blir som at Everton eller en potensiell ny klubb for James innbiller seg at han kan spille som fremst i et 4-3-2-1 system. Du har jo selv sett hvor effektivt det har vært?
Selv om han er høy og robust er han ingen god targetspiller, ei heller hodespiller. Det er først og fremst som dribleving med bra overblikk, skikkelig steg og et livsfarlig skudd som er hans fremste kvaliter.
700 minutter på 11 kamper tilsammen som spiss - 7 fra start (inni disse 5 som falsk 9er) 4 målpoeng fra den posisjonen mot 63 fra sin vante posisjon(er) fordelt på over 5,500 minutter og snart 100 kamper. Majoriteten av de få kampene som fremste ledd var i begynnelsen av PSV karrieren eller kamper av mindre betydning.
Og til slutt. Hvor man spiller i ungdomsårene har jo lite å si hvor du blir mest effektiv på seniornivå.
Majoriteten av spillere blir jo flyttet rundt når de unge. Faktorer som spillsystem, fysisk utvikling eller miljø spiller inn.
Ajer var opprinnelig spiss, men hadde falt av stolen hadde Brentford brukt han som spiss nå selv om han senest ble brukt der i IK Start karrieren.

Nå kan jeg ikke snakke om han Dieng eller hva han het. For han har jeg ingen kjennskap til overhodet.
Men er det samme type som Gapko så er han langt mer vant til å ligge lengre inn i banen fra sin venstre side. Noe jeg vil anta betyr endel for Marsch da vi ikke lengre har behovet for vinger ute på krittet som Harrison har gjort i mange sesonger og som opprinnelig er James posisjon.
Så sånn sett forstår jeg en evt handel. Jeg forstår at dette er typer klubben vil ha inn for å effektivisere systemet fordi vi idag fortsatt mangler de kvalitetene.

Tynn suppe - Mulig det. Jeg refererte bare til at han har spilt spiss for både PSV og Nederland. Om han passer inn i Jesse sin stil vet jeg ikke. Men er Leeds villige til å brenne nærmere en halv milliard så antar jeg at han passer inn..

Men jeg har ikke sett Gakpo så mye som deg. Kun lest meg opp. Det står jo så mye rart på nettet, så fullt mulig jeg bare har referert vrøvl. Burde selvfølgelig spurt deg i stedet  ;) ;)
Jeg er ikke i tvil om at caser vi er intr i og som vi følger opp som i dette tilfelle passer veldig godt inn i både spillesystem og kulturen. Jeg liker Gapko svært godt og skulle gjerne sett han inn. Poenget mitt var om det er på venstresiden det brenner mest.  Svartmaler ikke, men man er jo kritisk etter hva som skjedde i fjor og hva som har skjedd tidligere vedr andre sentrale posisjoner i laget som det har vært dårlig dekning på.
Det er jo helt betimelige spørsmål og ta opp når vinduet endret slik kurs siste dagene.
Skadene på spissplass har jo vært en mare og når man tar med Rodrigos kollaps sist og Gelhart som blir kastet inn for deretter å bli byttet ut så er det jo potensielt sjanse for at vi vil få de samme problemene vi hadde i hele fjor.
Nå virker det jo heldigvis som at Dieng blir hentet inn. Uten at jeg har peiling på han så ser det ihvertfall ut etter et raskt søk at vi får inn en som kan hjelpe oss ut i den posisjonen i mye større grad. Under samme flamme så fortsetter vi altså med Gapko overgangen, så akkurat nå kan jo ikke ting se lysere ut. Da gjenstår det bare å presse Fulham for så mye gryn som mulig og håpe at dette kan ha en etterlengtet effekt i form av mer satsing på Summerville. Vrøvl var det ikke, synes bare det var litt tynt grunnlag du brukte. Når sant skal sies så er det jo flere kloke fotballhoder som spår Gakpo som en kommende spiss, Ragnick er vel sistemann i den fanskaren. Thierry Henry er vel brukt som et eks flere ganger, mye både hva gjelder fysikk og utviklingen hans i samme alder. Jeg mener at skal vi som klubb utvikle oss så trenger vi ferdigprodukter til nøkkelposisjoner. Spesielt til den prisen.
For din del som ikke er så Harrison fan (som meg) så vil jeg tro Gapko fort kunne sendt han ut av laget. Potensiale er skyhøyt.
Og jeg tror under dette tankesettet så vil en innoverkant som Gapko vært langt mer skummel enn Harrison hvis alt hadde klaffet.
Ser jo bare hva det skuddet til Sinisterra gjorde mot Barnsley og mot Everton. Vi kan ikke bare ha rotehoder som cruyffvender nede ved krittet 2-3 ganger. Vi trenger factor og vi trenger typer som kan gjøre uforutsigbare ting. Som har det som endel av spillet sitt.
« Siste redigering: September 01, 2022, 15:32:48 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7482 på: September 01, 2022, 15:38:23 »
Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James doing medical at #Fulham ahead of season-long loan from #LUFC

Forever Whites

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7483 på: September 01, 2022, 15:41:39 »
Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James doing medical at #Fulham ahead of season-long loan from #LUFC

Regner med han får spille ving der.  Skal bli spennende å følge med på.
Medlem 94237

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7484 på: September 01, 2022, 15:50:08 »
Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James doing medical at #Fulham ahead of season-long loan from #LUFC

Regner med han får spille ving der.  Skal bli spennende å følge med på.

Ikke umulig at Mitrovic vil stange noen i bakrom til James. :)
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7485 på: September 01, 2022, 15:53:21 »
Marseille fansen forbanna på Twitter.  :D Er jo et godt tegn dette. I motsetning til Ulve-fansen som tilbød seg å kjøre Hwang til Elland Road 😉

Larsen.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7486 på: September 01, 2022, 17:22:52 »
@GFFN: OGC Nice making last minute bid to scupper Leeds United’s acquisition of Bamba Dieng from Marseille, according to sources contacted by La Provence. More follows.
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7487 på: September 01, 2022, 17:29:56 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7488 på: September 01, 2022, 17:36:21 »
Mike McGrath

@mcgrathmike
Dan James doing medical at #Fulham ahead of season-long loan from #LUFC

Syns litt synd på gutten. En lojal og arbeidsom spiller som har blitt spilt ute av posisjon omtrent siden han kom.
Ønsker han alt vel og kanskje finner han seg selv igjen løpet av sesongen og kan returnere som en bedre spiller, hvem vet. Håper bare han ikke finner ut av det mot oss 😬

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7489 på: September 01, 2022, 18:06:00 »
BREAKING: Nice have made a slightly higher offer than Leeds for Bamba Dieng. The player is thinking because the Nice challenge interests him. #LUFC #Nice

(via @flogermain)


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7490 på: September 01, 2022, 18:29:32 »
Ser ut som Dan James forsvinner uavhengig av om dealen med Bamba Dieng går i boks, det ville vært en dårlig dag på jobben for Orta


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bye

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7491 på: September 01, 2022, 18:35:40 »
Det er i såfall passe håpløst. Igjen.
Trønder i Bergen!

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7492 på: September 01, 2022, 18:35:47 »
Jeg skal følge med på denne thrilleren som er ferdig til midnatt. Er positiv til Dieng!! Vi skulle ha råd til å høyne budet ganske så bra.
MOT

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7493 på: September 01, 2022, 18:36:31 »
Klassisk Leeds dette 😅😅😅

David Ornstein

@David_Ornstein
🚨 Bamba Dieng remains at a private jet terminal in France with an aircraft on standby - 22yo forward still deciding whether to proceed with a move from Marseille to Leeds or accept a rival offer from OGN Nice
@TheAthleticUK
 #LUFC #OGCNice #OM #DeadlineDay

morten1966

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7494 på: September 01, 2022, 18:37:24 »
Blir dette en ny James sak.. glipper på oppløpet. Spennende dette

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7495 på: September 01, 2022, 18:39:02 »
Uff. Kan tape denne....da kjører Orta til Harrogate kl. 21.00 og henter spissen deres.
MOT

karaba

Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7496 på: September 01, 2022, 18:41:08 »
Fabrizio

Crazy story of the day. Bamba Dieng is at the airport right now (!) with his agent negotiating with OGC Nice and Leeds now furious after reaching an agreement with OM and player earlier today. ⚪️ #DeadlineDay

…up to the player, or to club’s decision.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jostein.

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7497 på: September 01, 2022, 18:42:16 »
Nesten et perfekt vindu, så klarer de å rote det til med spiss som vi sårt trengte.
Leeds Carajo!

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7498 på: September 01, 2022, 18:42:53 »
Håpløst


JUST IN: Bamba Dieng has agreed to join Nice, who have made the biggest offer to Marseille.⚫️ #OGCNice #LUFC

(via @footmercato)


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #7499 på: September 01, 2022, 18:43:35 »
Da klarte vi å rote til dette vinduet også


Sent from my iPhone using Tapatalk