Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1497908 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10110 på: September 02, 2023, 01:10:39 »
Strengt tatt bare defensiv midtbane vi greide å forsterke denne uka, noe jeg vil påstå er skuffende. Offensivt ble vi klart dårligere.


Jaja, da holder det å score bare tre mål for å vinne det. Det er vel forbedring?  ;D

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10111 på: September 02, 2023, 01:14:42 »
Ingen loyalitet igjen i dette gamet.
Når en går til en liten shitklubb som Bmoth og truer med rettsak for å få dra, så kan de bare rive ned det "Side before self" skiltet på ER en gang for alle for ingen andre enn fansen bryr seg om det.
Til og med Kalvin dro mens vi var i PL.
For å si det litt hardt, men som er sannheten... de er horer hele gjengen og en kan av og til lure på hvorfor en gidder å følge med på dette shitshowet.


Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10112 på: September 02, 2023, 01:19:07 »
Hadde forventet at Sini skulle forsvinne før...nå er det ingen vei tilbake for han. Får håpe han fortsetter å spille sine 5 kamper så skadet i 10. Takk Orta for alt!!!!

Håper han herjer Big time i 35 kamper jeg. Da blir han mer verdt når vi kan selge han neste sommer. Eller vi kan bruke han selv i PL.

Marc Roca spiller seg opp i verdi nå. Koch det samme, dessverre går han gratis neste sesong.

Hvis vi får inn Jaidon så er ikke det en halvgæern erstatter. Venstreving, ikke Sini nivå, men en god spiller.

Det er ikke bekrefta, men det snakkes om en opsjon på drøyt £20 millioner.

Hvis det stemmer ville det vært komplett idioti på toppen av å bytte seg ned i kvalitet som du sier, men jeg blir ikke lenger overraska hva man klarer å få til i denne klubben.

Se fremover nå. Gi det en sjanse. Gjort er gjort og pengene er brukt. Mye som tyder på at det kan bli en bra sesong læll  :)

Klarer ikke helt vært blåøyd og takknemlig for det ledelsen har gjort med denne klubben de siste årene. Det betales både med Ch fotball og i mange hundre millioner i forfall på spillere som ikke er her lenger - også neste år.

Jeg har trua på at Farke kan trylle ganske bra, men der er fortsatt mye som er merkelig. Hvorfor hentes ikke en venstreback?

Dan Moylan sier han visste om dette onsdag. Hvorfor sitter da Farke og sier han har god tro på at ingen går i dag? Hvordan klarer man for tredje gang på kort tid å havne i rettslig tvist eller trussel om det? Hva er det Angus Kinnear har signert på som CEO? Vet han ikke hva det står i disse kontraktene?

Jeg vet du er optimistisk Eriksen og det er kjempebra. Det er imponerende hvordan du klarer å ta imot alle disse ballesparkene klubben selv har arrangert og smile, unnskylde de og vinkle det til noe positivt. Jeg er ikke helt der.

Så er det alltid neste kamp som teller og jeg tror på en overbevisende seier i morra. 8)

(Ikke så imponert over at den som har signert på dette fortsatt er daglig leder av denne klubben. Skal bli svært spennende å høre intervjuet.med Square Ball til uka. Det blir nok politikersvar, men uansett blir det greit å høre hva de tenker om ditt og datt).
« Siste redigering: September 02, 2023, 01:22:10 av Dennis »
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10113 på: September 02, 2023, 01:31:20 »
Hadde forventet at Sini skulle forsvinne før...nå er det ingen vei tilbake for han. Får håpe han fortsetter å spille sine 5 kamper så skadet i 10. Takk Orta for alt!!!!

Håper han herjer Big time i 35 kamper jeg. Da blir han mer verdt når vi kan selge han neste sommer. Eller vi kan bruke han selv i PL.

Marc Roca spiller seg opp i verdi nå. Koch det samme, dessverre går han gratis neste sesong.

Hvis vi får inn Jaidon så er ikke det en halvgæern erstatter. Venstreving, ikke Sini nivå, men en god spiller.

Det er ikke bekrefta, men det snakkes om en opsjon på drøyt £20 millioner.

Hvis det stemmer ville det vært komplett idioti på toppen av å bytte seg ned i kvalitet som du sier, men jeg blir ikke lenger overraska hva man klarer å få til i denne klubben.

Se fremover nå. Gi det en sjanse. Gjort er gjort og pengene er brukt. Mye som tyder på at det kan bli en bra sesong læll  :)

Klarer ikke helt vært blåøyd og takknemlig for det ledelsen har gjort med denne klubben de siste årene. Det betales både med Ch fotball og i mange hundre millioner i forfall på spillere som ikke er her lenger - også neste år.

Jeg har trua på at Farke kan trylle ganske bra, men der er fortsatt mye som er merkelig. Hvorfor hentes ikke en venstreback?

Dan Moylan sier han visste om dette onsdag. Hvorfor sitter da Farke og sier han har god tro på at ingen går i dag? Hvordan klarer man for tredje gang på kort tid å havne i rettslig tvist eller trussel om det? Hva er det Angus Kinnear har signert på som CEO? Vet han ikke hva det står i disse kontraktene?

Jeg vet du er optimistisk Eriksen og det er kjempebra. Det er imponerende hvordan du klarer å ta imot alle disse ballesparkene klubben selv har arrangert og smile, unnskylde de og vinkle det til noe positivt. Jeg er ikke helt der.

Så er det alltid neste kamp som teller og jeg tror på en overbevisende seier i morra. 8)

Jeg gidder bare ikke henge meg opp i noe jeg ikke klarer å få full oversikt over. Jeg er lei mye av det utenomsportslige rotet og det som har skjedd. Men nå er det nye eiere, nye direktører og vi har fått inn en manager som virker knall. Det har skjedd mye dumt i sommer. Men alle må jo være enig at det har skjedd noe positivt også!

Til syvende og sist koser jeg meg med å se Leeds spille og vinne.

Her er forresten en sammenligning av målpoeng Harrison bidro med i opprykkssesongen vs Anthony når Bmouth rykket opp.

Harrison -  46 kamper 6 mål og 8 assist

Anthony - 45 kamper 6 mål og 8 assist

Av det jeg har sett av Anthony så har han ikke like bra første touch som Harrison. Men touch 2-10 er vesentlig bedre. Han har gode innlegg og er en mye smartere spiller. Men skuddfoten og arbeidskapasiteten til Harrison et bedre. Harrison mer fleksibel da Anthony er mer klink venstreving. Begge har god teknikk, men Anthony er mer effektiv i spillestilen og er raskere.

Anthony er ca 10 cm høyere og er en bedre hodespiller.

Blir spennende å se - Tror vi har fått en bra mann!



« Siste redigering: September 02, 2023, 01:40:03 av Eriksen55 »

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10114 på: September 02, 2023, 01:38:48 »
Ja, det kan vi håpe! Det er situasjonen klubben har satt seg i som ergrer meg mest. Spillere går når gresset er grønnere, det visste vi alle. De er alle leiesoldater som kommer til den med størst lommebok.

Veldig mye bra er gjort og selv om mye er ufrivillig i opprydning, er det greit å få unna Ortas feilkjøp. Bare synd at Kinnear ikke visste hva han signerte på i praksis.

Farke er den beste vi kunne fått. Styrer stødig! Fin fyr.

Ja, nå får vi glede oss til kamp og seier. :)
Marching on together!

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10115 på: September 02, 2023, 01:56:38 »
Ja, det kan vi håpe! Det er situasjonen klubben har satt seg i som ergrer meg mest. Spillere går når gresset er grønnere, det visste vi alle. De er alle leiesoldater som kommer til den med størst lommebok.

Veldig mye bra er gjort og selv om mye er ufrivillig i opprydning, er det greit å få unna Ortas feilkjøp. Bare synd at Kinnear ikke visste hva han signerte på i praksis.

Farke er den beste vi kunne fått. Styrer stødig! Fin fyr.

Ja, nå får vi glede oss til kamp og seier. :)
Enig. Farke virker å være hel ved. Får håpe han får det til.

Hallgi

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10116 på: September 02, 2023, 05:53:04 »
Å få inn motiverte spillere har Farke vore tydelig på at ei prioritering, og når Sini tydeligvis gjorde alt han kunne for å gå så er det bra å få inn Anthony. Sini er ein klassespiller, så kan og forstå at han vil opp et nivå allerede, og blir interessant å sjå veien videre for han om Leeds rykker opp.
Er nok skuffende for Anthony å bli bytta bort frå sin B’mouth etter å ha spilt alle kamper denne sesongen, men virker som eit bra alternativ for oss.

Den klart viktigste signeringen for Leeds denne sommeren er uten sammenlikning Farke, som fremstår veldig dedikert og viser at han er ein dyktig leder både på og utenfor banen.
I tillegg vil desse 9 nye signeringene bli spennende å følge, saman med mykje talent som Leeds har nekta å gi slipp på:
Jaidon Anthony, Ethan Ampadu, Sam Byram, Karl Darlow Ilia Gruev, Glen Kamara, Joel Piroe, Joe Rodon & Djed Spence.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10117 på: September 02, 2023, 07:11:07 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.
« Siste redigering: September 02, 2023, 07:32:58 av Kato »
 

Russel_Doig

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10118 på: September 02, 2023, 07:31:10 »
Med den informasjonen vi nå har må vi bare være sjeleglad for at vi ble kvittt Sinisterra.

Dylan

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10119 på: September 02, 2023, 07:51:59 »
Er enig i at Sinisterra er en fantastisk spiller og alt det der, men skadestatistikken gjør at jeg ikke er helt på felgen fordi han forsvant. Måten det skjedde på er en annen sak..... Men å si at vinduet har vært en katastrofe og at vi allerede er ute av opprykkskampen synes jeg er vel drøyt. Adams var også helt fantastisk, uten at hjalp en døyt i siste halvdel av fjorårssesongen. Jeg klarer heller ikke helt å se hvorfor spillere i Leeds skal være mer lojale enn i andre klubber, bortsett fra at jeg av hele mitt Leedshjerte ønsker at de skal være det. 70-årene er nok definitivt over i så måte, uten at det rokker ved min lojalitet. Lykke til med kampen i dag, snart er vi på playoffplass!

Sydhagen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10120 på: September 02, 2023, 07:54:46 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.

Jeg tror derimot at man har fått en situasjon i fanget som er svært vanskelig å håndtere. Sånn bortsett fra Kinnear da. Han bør vekk.
Totalt sett så er dette transfervinduet vært en suksess med tanke på alle de tåpelige låneklausulene mange av "stjernene" har hatt.
Se på kvaliteten vi har fått inn. Vi har samtidig fått en mye bedre balanse i stallen. Mange spør etter en venstreback, men Farke sier han er fornøyd med de alternativene han har der: Firpo og Byram.

Dette blir bra, og minimum playoff for Leeds. Jeg tror jaggu vi får en direkte opprykk og.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10121 på: September 02, 2023, 08:07:54 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.

Jeg tror derimot at man har fått en situasjon i fanget som er svært vanskelig å håndtere. Sånn bortsett fra Kinnear da. Han bør vekk.
Totalt sett så er dette transfervinduet vært en suksess med tanke på alle de tåpelige låneklausulene mange av "stjernene" har hatt.
Se på kvaliteten vi har fått inn. Vi har samtidig fått en mye bedre balanse i stallen. Mange spør etter en venstreback, men Farke sier han er fornøyd med de alternativene han har der: Firpo og Byram.

Dette blir bra, og minimum playoff for Leeds. Jeg tror jaggu vi får en direkte opprykk og.

At situasjonen er vanskelig å håndtere er vi vel alle enige om. Men sett utenfra "fikk man situasjonen i fanget" på ettermiddagen deadline day. Denne trusselen om advokatmat har de jobba med hele august. Så der de burde ha vært i forkant og sørget for erstatter inn før Sinisterra forlater, ender de med panikkhandling rundt midnatt deadline day. Kan se ut som Phil Hay (onsdag forutså han dette) og andre som ikke har noe med Leeds å gjøre har langt bedre oversikt enn de som sitter bak rattet.

Ta med at Farke sitter på pressekonferansen en time før det smeller og gir inntrykk av fred og ingen fare. Han var knapt reist seg og gått ut av presserommet før Romano bekreftet at Leeds og Bournemouth var enige. Hva er det som skjer internt? Forhandler de bak ryggen på Farke?

Jeg tror denne klubben er pill råtten også blant mørke menn i mørke dresser. Ikke bare på matta. Det er vel samme gjenget som styrer nå, som sendte oss strake veien ned i championship. Sett bort fra sportsdirektøren som hadde en egen evne til å hente halvinteresserte spillere. Det er bare en av dem igjen nå, Gnonto. Som ikke er et fnugg bedre enn resten, men bare må være her fordi kontrakten ikke hadde klausul.

Det er en mann som kommer gjennom dette med haka løftet, og det er Liam Cooper. Garderobepraten hans etter nedrykket er legendarisk, og treffer ganske sikkert 100%.

« Siste redigering: September 02, 2023, 08:16:21 av Kato »
 

peacock

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10122 på: September 02, 2023, 09:06:55 »
Jeg er glad jeg ikke skal åpne denne tråden på et halvt år. Nå er jeg dritt lei.
For en møkkete business fotball har blitt!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10123 på: September 02, 2023, 09:18:57 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10124 på: September 02, 2023, 09:25:30 »
Phil Hay har analysert dette vinduet allerede :D

https://theathletic.com/4818310/2023/09/02/leeds-united-transfer-window-analysis/

It does not take much experience of a specific sport to know that any club of any standing who finish a season needing a takeover, a new manager, a new technical director and a new squad have little or no chance of enjoying the perfect summer.

...

There were uncomfortable truths waiting to be learned by 49ers Enterprises, and the American investment fund has learned several. One of the harshest was spelt out by a senior figure at the club, who was asked by a supporter midway through the summer how likely Leeds were to hang onto key players. The brutal answer? “Almost everyone wants to leave.”
....

Only Liam Cooper really bucked the trend by saying no to a Saudi Arabian approach in the interests of discussing a new deal at Elland Road.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10125 på: September 02, 2023, 09:29:47 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.

Selvfølgelig vet han at Anthony kom i retur. Men det høres jo mye bedre ut å si det i svartmalingen din.

Flere klubber var etter Sini. Men Leeds valgte å akseptere budet fra Bmouth da Anthony var på listen over erstattere hvis en av vingene dro. Dette skrev Hay i går.

Vet ikke om det har vært reelle bud på Sini tidligere i sommer. Men uten erstatter hadde han ikke reist. Da ble vel løsningen håndtert greit til slutt.

Hvordan ledelsen og ting er vet jeg ikke. Men det virker som at de nye som styrer har kommet seg bra gjennom sommeren og har fått til mye bra.

9 nye spillere. Farke har hånden på rattet og bestemmer alle nye inn. Da vet du hvem du skal nagle når du svinger øksa så fort det blir motgang.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10126 på: September 02, 2023, 09:51:20 »
YEP skriver også om tilbudet fra Nice som ikke ble godtatt i sommer.
Her skrives det også at Anthony var interessert i byttehandelen (noe annet ble skrevet i kaoset rundt midnatt i går)

The Whites turned down an offer from Nice because a cash-only offer would have left Farke short in his attacking options. When Bournemouth made their move, Leeds enquired about Anthony, who had been on their radar this summer.

Anthony had got to the Cherries’ team hotel ahead of tomorrow’s game with Brentford but when he expressed a willingness to make the move, the two clubs began negotiating to make a deal work.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10127 på: September 02, 2023, 09:56:36 »
Helt fantastisk, du er på hotellet kvelden før kamp og forbereder deg. Så står du opp morgenen etterpå. Og er solgt.

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10128 på: September 02, 2023, 10:02:42 »
YEP skriver også om tilbudet fra Nice som ikke ble godtatt i sommer.
Her skrives det også at Anthony var interessert i byttehandelen (noe annet ble skrevet i kaoset rundt midnatt i går)

The Whites turned down an offer from Nice because a cash-only offer would have left Farke short in his attacking options. When Bournemouth made their move, Leeds enquired about Anthony, who had been on their radar this summer.

Anthony had got to the Cherries’ team hotel ahead of tomorrow’s game with Brentford but when he expressed a willingness to make the move, the two clubs began negotiating to make a deal work.

Engelskmannen skjønner at det å spille for Leeds med fulle tribuner er morsommere enn 11000 med Bmouth. Han vil klinke til og drømmer om å få oppleve PL på ER.

Dette bekrefter også at Farke ikke er ført bak lyset som noen utrolig nok spekulerer i.

Hvis det stemmer at Leeds har tilbakeholdt informasjon om interesse og bud fra Nice i sommer så er det vel drøyt å hevde at Sini er råtten som truer med sak. Men hvorfor skal Sini være i en klubb som ikke er ærlige med han? Med forbehold om at dette stemmer.

Tror kanskje terningkastet gikk fra 4 til 5 etter gårsdagen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10129 på: September 02, 2023, 10:05:10 »
Leeds-Live, Beren Cross Opinion

Det viktigste nå er en gruppe på 30 mann man er fornøyd med, heading into the season...

OPINIONLeeds United aggression out of weakness in 60 critical days pulling 30-man group from £30m-plus trim
Leeds United drew a line under their summer transfer business with a loan swap deal after 60 days critical days under Daniel Farke spent righting the wrongs of the past


Beren Cross
By Beren Cross Leeds United club writer 08:00, 2 SEP 2023

Aggression was the watchword for 49ers Enterprises going into its first transfer window with full control at Leeds United. The investment vehicle went into the summer with what it considered a sizeable wage bill by Championship standards and a clear mandate for Elland Road’s top brass to compile a promotion-worthy squad.

Eighteen departures and nine arrivals since relegation have, on paper at least, left Leeds in a strong position. Although, time may come to show Daniel Farke was the single most important piece of business they took care of this summer.

The relegation release clauses are what the summer of 2023 will always be remembered for. They left United in an extraordinary position of weakness, circumstances unmatched in Western Europe, Farke felt.

When you consider the weight of churn Angus Kinnear, Nick Hammond, Gretar Steinsson and Farke had to get through, the mass of disenfranchised, wantaway players and the delayed start, there is every reason to be impressed with the remaining squad this morning.

The 49ers group and Andrea Radrizzani reached a takeover agreement 85 days ago. Farke, the key decision-maker the board were waiting for, was appointed 60 days ago. Ownership then only officially changed hands 47 days ago.

When you look at what has been achieved in those two months since Farke arrived, how low the mood was at Birmingham City on August 12, with Wilfried Gnonto and Luis Sinisterra excommunicated, two goalkeepers on an undermanned bench and just four new signings in place, many would have snapped your hand off for the state of play as it is now.

Leeds are left with a group of 30 players who look comfortable and ready for Championship matchday squads. That allows for 10 injuries or suspensions before Farke is left wondering how he fills his bench for the next 42 matches.

A France under-21 international with 107 top-flight appearances and a Championship-winning stopper will keep each other honest between the sticks. The 2020 promotion-winning vice-captain and the Championship’s best right-back of 2021/22 will cover that corner of the field.

The 2020 title-winning captain, an £11m Wales international, an England under-21 international and Ajax product once courted by Belgium will cover central defence. Midfield is locked down by a Wales international with vast top-flight European experience, one of England’s most promising teenagers, a former Rangers regular of continental campaigns, a Bulgarian international handpicked by Farke and a host of aspiring talent.

An electric Dutch under-21 international, a £25m Wales international, a £35m club record signing, a former Barcelona, Chelsea and Manchester City prospect, an Italian international wanted in the top flight and a promotion-winning winger can hold down attacking midfield.

Then, at the tip of the attack, there is the striker with more goals than anyone else in the second tier across the past two seasons as well as a one-cap England international. Left-back remains the one real question mark in the balance of this squad, but if Sam Byram can stay fit or Junior Firpo can emphasise the gap between the Championship and Barcelona’s books, they could be okay.

While the quality of the players to leave Leeds this summer will not bother too many fans, the manner of their exits and lack of transfer capital irked many. The relegation clauses, inserted by the club’s top brass to soften the blow of 50 to 60 per cent wage cuts, emasculated Leeds this summer and will stand as a lesson learned by everyone.

Seeing 11 of 18 summer departures leave the club on loan will sting, but few of those who left would have recouped the original transfer fees spent on them. Unfortunately, in a lot of cases, the fees paid for these players were too high before a season of underperformance and relegation crashed their values yet further.

Permanent relegation release clauses were in place for many of those who left, but these were set at the value they were originally bought for, to protect United’s investment. Unsurprisingly, none of the incoming bids triggered those clauses.


Accepting permanent offers for assets like Brenden Aaronson or Marc Roca well below what Leeds paid for them would have hammered their profit and sustainability position. United can only hope some of them play well enough to recover their value this season.

The loans at least trimmed more than £30m from the wage bill and removed players from the club who did not want to play for Leeds in the Championship. Meanwhile, United are very happy with the retentions they made in another show of aggression.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-aggression-out-weakness-27639222
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10130 på: September 02, 2023, 10:06:20 »
Helt fantastisk, du er på hotellet kvelden før kamp og forbereder deg. Så står du opp morgenen etterpå. Og er solgt.

Helt normalt og lite dramatisk når deadline day er samtidig med en kamphelg. Det skjedde mange spillere i går det.


GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10131 på: September 02, 2023, 10:07:03 »
YEP skriver også om tilbudet fra Nice som ikke ble godtatt i sommer.
Her skrives det også at Anthony var interessert i byttehandelen (noe annet ble skrevet i kaoset rundt midnatt i går)

The Whites turned down an offer from Nice because a cash-only offer would have left Farke short in his attacking options. When Bournemouth made their move, Leeds enquired about Anthony, who had been on their radar this summer.

Anthony had got to the Cherries’ team hotel ahead of tomorrow’s game with Brentford but when he expressed a willingness to make the move, the two clubs began negotiating to make a deal work.
Det er jo bra nyheter med tanke på å få en motivert spiller. Men lurer jo på hvorfor Anthony vil forlate klubben sin, med stor K, når de er i PL og Leeds er der de er. Men kjør på, Mr. Anthony.

MOT

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10132 på: September 02, 2023, 10:28:21 »
Skulle som Kato har vært inne på ønsket at vi hadde fått avklart spillernes status umiddelbart etter sesongslutt. Satt en strek, vært på scratch og bygget helt på nytt derfra kun med spillere som var 100% klare for å spille for klubben.
Nå ble det mer seigpining til siste slutt blandet med armer og bein.

Starter islendingen og Farke planleggingen allerede nå er det i hvertfall mulig å gjøre de rette tingene i januarvinduet.
Ha en erstattere klare for Gnonto og Summerville f.eks. samt ha klare navn på blokka til å dekke opp for skader som oppstår samt huller vi ikke klarte å tette i dette vinduet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

gulle

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10133 på: September 02, 2023, 10:56:56 »
Jevnt over misfornøyd med vinduet. Bedre bredde ja, det er bra. Men ender opp med å bli farmerklubb for storklubben Bournemouth som fikk våre to beste spillere. Men det jeg har sett av kamper hittil viser at de andre er ikke mye bedre. Så det kan gå allikavel.
MOT💙💛🤍
Nå rykker vi opp! Jasederja

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10134 på: September 02, 2023, 10:59:35 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.

Jeg tror derimot at man har fått en situasjon i fanget som er svært vanskelig å håndtere. Sånn bortsett fra Kinnear da. Han bør vekk.
Totalt sett så er dette transfervinduet vært en suksess med tanke på alle de tåpelige låneklausulene mange av "stjernene" har hatt.
Se på kvaliteten vi har fått inn. Vi har samtidig fått en mye bedre balanse i stallen. Mange spør etter en venstreback, men Farke sier han er fornøyd med de alternativene han har der: Firpo og Byram.

Dette blir bra, og minimum playoff for Leeds. Jeg tror jaggu vi får en direkte opprykk og.

At situasjonen er vanskelig å håndtere er vi vel alle enige om. Men sett utenfra "fikk man situasjonen i fanget" på ettermiddagen deadline day. Denne trusselen om advokatmat har de jobba med hele august. Så der de burde ha vært i forkant og sørget for erstatter inn før Sinisterra forlater, ender de med panikkhandling rundt midnatt deadline day. Kan se ut som Phil Hay (onsdag forutså han dette) og andre som ikke har noe med Leeds å gjøre har langt bedre oversikt enn de som sitter bak rattet.

Ta med at Farke sitter på pressekonferansen en time før det smeller og gir inntrykk av fred og ingen fare. Han var knapt reist seg og gått ut av presserommet før Romano bekreftet at Leeds og Bournemouth var enige. Hva er det som skjer internt? Forhandler de bak ryggen på Farke?

Jeg tror denne klubben er pill råtten også blant mørke menn i mørke dresser. Ikke bare på matta. Det er vel samme gjenget som styrer nå, som sendte oss strake veien ned i championship. Sett bort fra sportsdirektøren som hadde en egen evne til å hente halvinteresserte spillere. Det er bare en av dem igjen nå, Gnonto. Som ikke er et fnugg bedre enn resten, men bare må være her fordi kontrakten ikke hadde klausul.

Det er en mann som kommer gjennom dette med haka løftet, og det er Liam Cooper. Garderobepraten hans etter nedrykket er legendarisk, og treffer ganske sikkert 100%.

Vi burde kanskje tatt dette i en annen tråd, men siden vinduet er stengt...

Skulle ønske jeg kunne si meg helt uenig med deg, Kato, men jeg har jo flere ganger uttrykket i det store og hele akkurat de samme bekymringene og irritasjonsmomentene selv. Det hele virker så fryktelig amatørmessig og det av en storklubb som Leeds. Dessverre er det ytterst lite som vitner om en storklubb i handlinger siden tusenårsskiftet og da var det etter hvert et luftslott som ble bygget.

Utlånsklausulene har blitt diskutert i det vide og det brede. En merkelig inkludering som beskytter spillerne. Hvorfor klubben har tilbudt spillere fra østerriksk liga og reserver fra Tyskland slike 'gå ut av fengsel'-kort er helt utrolig. I tillegg ble dette tillagt Harrisons nye kontrakt i april, da klubben stod med begge bein i sumpa. Hvorfor? Jeg kjøper overhodet ikke Kinnears utsagn om at de måtte dette for å få de til å signere på lønnskutt. Lønnskutt er mer eller mindre standard i kontrakter og verken Soton eller Leicester hadde slike geniale opplegg. Som spurt om tidligere: Hva har slik kjennskap gjort med innsatsviljen til spillerne i innspurten? Det er ikke bare Weston McKennie som virka som han gav flatt faen i hva som skjedde. Det var et snaut dusin spillere som kunne stikke så fort siste fløyta ble blåst i, men hva sier dette om lagmoral? For det sitter jo spillere som vet at disse kan - og vil - stikke så fort det lar seg gjøre, men selv er de knyttet til klubben. Ref Liam Coopers: If you don't want to be here, f**k off. Coops har sine kritikere, men selv den mest ihuga kritiker må ha gitt han rett i det?

Jeg snakker ikke om spillerne er gode nok eller ikke. Det er vel et par av den gjengen som kunne gjort en god jobb i Championship (og ikke minst hadde fortjent å hjelpe klubben ut av situasjonen de bidro til å sette den i), men spillere med så svak ryggrad og værhane-mentalitet er det bare å kvitte seg med. Dermed er det situasjon og ikke spillere som diskuteres, men det faktum at klubben overlot kontrollen av sine egne eiendeler til spillere, agenter og andre klubber. Ufattelig.

Dylan spør hvorfor skal spillere være mer lojale i Leeds enn andre steder? Dette er selvfølgelig helt korrekt. Likevel er nok fans overalt ellers like opptatt av å beholde sine beste, vi er ikke alene om å bli skuffa over dette. Det som er problemet, er at i Leeds er det rundt ti(!) spillere som klubben selv ikke har kontroll over når det gjelder overganger. Tvert imot, en har nekta å spille og to har truet med advokater og retten! Dette er ikke vanlig kost andre steder, selv om det er mye politikk og syting utvilsomt andre steder også.

La oss snu på det. Uten disse klausulene hadde nok de fleste forsvunnet, men Leeds hadde bestemt om og i stor grad til hvilken pris. Fasiten på dette er Willy Gnonto, som har blitt på tross av spillenekt. Hadde han hatt klausul, hadde han vært lånt til Everton nå. Så enkelt er det.

Har tatt det opp tidligere: Uten å sammenligne kvalitet på spillerne, så har Leicester fått 106 millioner pund får sine salg og Southampton over 170(!) for sine. Southampton, fjorårets dårligste lag som i praksis var rykket ned halve sesongen. Leeds har fått inn 30 millioner pund (for Adams og litt for Rodrigo), resten er lånt ut... Noen argumenterer for at dette er bra, da klubben får de igjen neste år. Det er etter mitt syn naivt og i beste fall superoptimistisk. Disse er ferdige i Leeds og verdien vil neppe stige med den kunnskapen, samt ett år nærmere kontaktsutløp. Koch og Llorente vil jo bare slippes, da deres kontrakt utløper. Diego Llorente. Spilleren Leeds ønsket ut, men likevel gav ny kontrakt for å "beskytte verdien" og som deretter forsvinner gratis, selv om Leeds fortsatt er eier. Fantastisk. Edit: Som jaho påpeker, kontakten til Llorente er til 2026.

Leicester og Soton solgte og kan planlegge fremtida med det i mente, mens Leeds får en gjeng med overbetalte, dårlige spillere tilbake neste sommer. De skal betale på overgangssummene i tidligere klubber for disse og samtidig prøve å kvitte seg med de. Ingen virker heller helt sikre på om de kan gå på nye utlån om Leeds ikke går opp, utover at Hay mente at det var første vindu etter nedrykk hvor dette var aktivt. La oss for Odins skyld håpe det, ellers vil disse spillerne i praksis være gitt bort helt gratis, om Leeds ikke går opp neste sesong. Skremmende tanke, men selv om Leeds eier de neste år er det ingen sjanse for at disse skal inn i laget igjen og man har neppe lagt til mange millioner i overgangsverdi slik ting har blitt.

Som Kato nevner, er det rart at klubben skal ha fått dette i fanget helt på slutten. Hay var inne på det onsdag, noe jeg tolket litt mer som spekulasjon enn kunnskap. Når Dan Moylan fra Square Ball sa i går kveld at også han visste om dette på onsdag, er det klart at også Hay visste det. Beren Cross skal ha meldt det torsdag. Jeg tviler på at Daniel Farke ikke vet hva som foregår rundt spillerne hans, men hvorfor sier han på presseren at han ikke forventer flere utgående? Hvorfor sa han for to uker sida, at klubben nå var i førersetet og kontraktssituasjonene så langt bedre ut enn tidligere? Det er flere, Dan Moylan inkludert, som har ment at klausulene gikk ut medio august. Hvordan i all verden kan det ikke være klarhet i dette? Har ikke klubben, frontet av CEO og selverklært god i risikovurdering, kunnskap om hva de selv tilbyr spillere i deres kontrakter? Leker de butikk?

Nevner igjen at jeg ikke snakker om spillere direkte. De hopper etter den som betaler de mest og slik har det vært i lang tid. Ingen av spillerne som signerer "trengte å tenke seg om to ganger når Leeds var interessert". Jada, helt sikkert, men når mektige Bournemouth ringer får pipa en annen lyd. Problemet er altså - igjen - situasjonen klubben har satt seg i. Uten kontroll.

Det er ikke lang tid siden Jean-Kevin Augustin-sagaen fikk en ende som kostet Leeds enormt. Ettersom dette har vært gjennom rettslige instanser i flere ledd, får man gå god for at det faktisk er Leeds som var synderen her. En stor skamplett på klubbens historie og en utrolig flau overgang. Sannsynligvis en av de verste i balløyas historie og utvilsomt klubbens verste. Glem Thomas Brolin, Frank Strandli og Ali Dia i Saints. Dette er mange, mange hakk over.

Man burde tatt lærdom av dette, men neida. Kun kort tid etter at denne er avklart og Leeds får en stor regning og ripe i lakken, inngår man disse avtalene i fjor sommer og signerer på papirer man ikke vet hva inneholder. Det er vel et dusin jurister involvert i slik, men hva de har holdt på med er ikke godt å vite. Tyler Adams' og hans team truer med rettslige skritt for å grine seg til overgang tli Bournemouth og bare noen uker etterpå gjør Luis Sinisterra det samme. Dette etter at Farke uttalte i så klarhet som han tillater seg, at klubben endelig er i førersete om egne eiendeler. Vel, det satt vist noen med et ekstra ratt og sett med pedaler der likevel.

Tre ganger har klubben havnet eller blitt truet med retten/CAS i løpet av fem år, de to siste etter at det første var avklart. Det er ikke annet enn ufattelig at man ikke tenker litt ekstra på hvilke avtaler man inngår.

Så kan man si at disse spillerne ville vekk og når man truer med rettslige skritt har ikke klubben noe de skulle ha sagt i praksis. En umotivert spiller som mener han er bedre enn divisjonen han selv har bidratt til å spille klubben ned og inn i, kan være en stor negativ bør for laget. Daniel Farke er veldig opptatt av å fjerne disse kreftsvulstene. Det er greit og det er helt riktig. Ofte en bitter pille å svelge, men over tid er selvsagt et sammensveiset lag med gode relasjoner bedre enn sutrete enkeltspillere med litt for forgylte tanker om seg selv. Kato nevner det over her; det er ingen tvil om at lagmoralen i forrige sesong sannsynligvis i stor grad bidro til hvordan det gikk. Det er mange elementer som bidrar til et splittet lag, egne holdninger, trenerens lederevner, mangel på ledere i gruppa osv. Så er det som regel slik at dersom en ledelse i en organisasjon ikke er profesjonell og god, er det lite sannsynlig at alle leddene under vil fungere maksimalt. Man kan kanskje motiveres av en felles "fiende", selv internt som en dårlig og autoritær sjef, men det er ikke en positiv motivasjon over tid. Når man vet at halve stallen hadde en enkel og åpenbar exit-strategi ved nedrykk, så er det ikke vanskelig å trekke linjer mellom punktene.

Nok en gang, det handler faktisk ikke om spillerne. Jeg driter i Rasmus Nissen Kristensen, Brendon Aaronson, Marc Roca eller Max Wöber. Fotballspillere som om noen år kommer til å overraske meg like mye når jeg kommer på at de var Leeds-spillere som Anthony Elding, Hayden Foxe og Mikael Forssell. Luis Sinisterra er en fryktelig god spiller, men om han syns Bournemouth er så fryktelig mye mer spennende så får han gå dit. Kall meg bitter, men jeg håper han opprettholder skadehistorikken sin. Problemet er enda en gang at klubben har gitt fra seg kontroll over egne eiendeler. Ikke kjøp unnskyldninger om at dette er sunt, for da sparer man lønn og kan eventuelt hente disse tilbake om klubben rykker opp. Er det noen som tror at noen av disse spillerne igjen vil trekke på seg Leeds-trøya? Snakker man om å opprettholde verdien på spilleren, så er jeg heller ikke så sikker. Hvem skal gi £25 mill for Aaronson? Hvem i all verden tenker at Kristensen er verdt £15 mill? Leeds har i praksis avskiltet disse som klubbens spillere, ufrivillig sant nok, og jeg har ingen tro på at disse er skamløse nok til å komme tilbake. Dermed vet alle klubber i verden at spiller og klubb er ferdig med hverandre og man sitter - som vanlig - med ekstremt gode kort i forhandlingene med Leeds. Minner også på at både Robin Koch og Diego Llorente i praksis er gitt bort gratis ett år før tida. De fleste andre klubber vil enten selge året før for å i det minste ta imot noen kroner (og spare lønn) eller i det minste ta de i bruk på banen det siste året om ikke andre vil betale nok. Ikke i Leeds, der gir vi spillerne bort gratis ett år før kontrakten går ut. Genial forretningsplan!

Jeg skal ta det med en klype salt, da det ikke er annet enn spekulasjoner så langt, men det nevnes her og der at Bournemouth har kjøpsopsjon på Luis Sinisterra i størrelsesorden £20-25 millioner pund. Hva tenker man med da? Om Sinisterra går skadd som han gjorde i fjor og årene før, kan Bournemouth bare sende han tilbake til Leeds. Dersom han leverer som han kan skadefri, kan de altså gå en spiller som enkelt er verdt £40, kanskje £50 millioner pund til stor rabatt og enten bruke han videre eller flippe han til stor fortjeneste. Merk også at Leeds da skal ha fått Anthony i retur uten en kjøpsopsjon. Så fortell meg hvordan Leeds nok en gang kan stå helt uten oppside her? Hvordan er det mulig, av "risikoeksperter" som Kinnear og folk som "forhandler i søvne" Padraag Marathe. Som sagt, dette blir med forbehold om at det er opsjon her, men uavhengig av dette har vi sannsynligvis byttet oss ned i kvalitet og i alle fall har vi lånt bort en spiller mot eget ønske. Slik som Adams forlot oss mot klubbens ønske og trusler om søksmål.

Tilbake til at det handler om hvem som står ved roret og tar avgjørelsene over egne eiendeler. Eiendeler som Leeds altså skal betale enorme summer på også neste sommer, uten at de kan bidra verken på banen eller i FFP-regnskapet. Gud bedre for et opplegg.

Er så alt galt og fælt og dommedag?
Nei. Som nevnt har vel de fleste av Ortas svake leiesoldater nå blitt røyka ut og fjerna. Noen av disse, "krigeren" Wöber, Sinisterra og Adams, mot klubbens vilje, Hay har vel også nevnt at Harrison var ønsket videre, men med behandlingen han fikk i januar er det vanskelig å være for irritert på Jackie. Det triste er - og dette blir selvsagt med etterpåklokskapen som fasit - at vi kunne fått over £30 millioner pund for han i fjor sommer og rundt £20 millioner i januar. Nå fikk vi ingenting. Ja da, jeg vet det er lån, men jeg har ingen tro på at vi får £30 millioner ved neste korsvei og uansett hadde dette vært langt mer verdt i dag enn om et år.

Daniel Farke er ansatt og det er sannsynligvis den beste mannen vi kunne fått. To opprykk, divisjonserfaring og attraktiv fotball er en faktor, men lederevnene og ryggraden han har vist i en kaotisk sommer og foran en totalt stum gjeng med tilsynelatende helt inkompetente ledere er intet annet enn full pott på terningen. Hjelpe seg til hvordan Jesse Marsch hadde taklet denne sommeren. "WE CANNOT BE STRESSED!!!!!!"

Samtidig tror jeg Rodon er en bedre spiller enn Wöber, Ampadu er minst like god som Adams og utvilsomt bedre offensivt. Gray spiller skjorta av Roca og uansett om det er en divisjon ned, er det langt mer spennende med en Gray enn en spanjol som må gå av etter 60 minutter hver kamp. Darlow gir økt konkurranse og erfaring mellom stengene, Spence er PL-kvalitet og endelig har vi fått en klassespiss som historisk sett ikke er skadet. Midtbanen er også blitt tillagt en del mer kjøtt, så får vi se hvor gode Kamara og Gruev er i praksis. Om ikke briter, så er vel Kamara nesten som det å regne ettersom han kom til Southend og deretter Arsenal for over ti år sida og Gruev er stødig i engelsk og en spiller Farke liker. Det eneste merkelige er at det fortsatt er et stort, venstreback-formet hull i stallen.

Jeg kjenner lite til spilleren, men jeg tror også Jaidson Anthony er en fornuftig singering. Skolert i Arsenal, 45 kamper for Cherries i opprykksåret, 30 ganger på banen i fjor og også involvert i tre kamper så langt denne sesongen. Tilsynelatende lite skadet, der hvor Sinisterra i blant er på banen. Det kan godt være at dette bytteforholdet rent sportslig vil være bra for Leeds, om Sinisterra hadde fortsatt med besøk hos Rob Price i samme tempo. Jeg kommer bare tilbake til dette igjen og igjen om at dette ikke var Leeds' ønske. Det ble også spekulert i om at overgangen trakk ut i går fordi Anthony selv ikke ville til Leeds. Sannheten i det får vi neppe vite, men hadde Leeds hatt opsjon på Anthony og eventuell opsjon på Sinisterra var minst 10 millioner høyere, så hadde denne byttehandelen vært mer normal. Om vi låner Anthony til neste sommer og Bournemouth eventuelt kan hente Sinisterra for £20-25 mill og hente hjem sin spiller, så fatter jeg ikke hva de driver med. Edit: Jeg ser at det nå sies han viste vilje til å gå til Leeds. Vet ikke hvor sikker jeg er på det. På banen i 80% av kampene i fjor. Man kan argumentere for at Cherries viser klare ambisjoner i år og at stallen har fått mange nye, men han har også vært på banen i alle kampene i år. Så kan det selvsagt være dette kyniske greiene om at de har fortalt han at dersom Sini kommer, er du overflødig. Men at for at Sinisterra skal komme, må du gå. Da er det vel kanskje ikke så mye han kan si heller.

Så er det på tide å gjøre som den evige optimisten Eriksen manet om :): Se fremover og tenk at dette blir bra likevel. Jeg tror nok det kan bli det på sikt og jeg tror at Farke vil gjøre det godt med dette laget. I dag kommer vi til å vinne klart mot Wednesday og gå inn i en treningsperiode hvor lagets relasjoner kan bygges ytterligere. For enn så lenge er dette en gjeng med mange nye fjes og spillere som har vært på utlån. Det kan sannsynligvis bare bli bedre, og en seier i dag hadde hjulpet enormt på stemningen rundt klubben.

Ønsker at Harrison, Sinisterra, Wöber og de andre leiesoldatene skal angre på sitt valg og det eneste man kan gjøre det gjennom er sportslig suksess. Jeg er ikke mer moden enn at det hadde vært litt artig å vinke til Sini i heisen neste sommer, selv om jeg ikke tror Bournemouth går ned. Og en cuptrekning mot dette laget på Elland Road i FA-cupen hadde vært drømmen. ;D

Om vi så hadde behold SInisterra i går, hadde han vel uansett forsvunnet til Saudi Arabia får det vinduet stengte. Nå må vi vel bare krysse alle fingre for at agentene til Gnonto ikke hører noe derfra...
« Siste redigering: September 02, 2023, 12:44:41 av Dennis »
Marching on together!

jaho

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10135 på: September 02, 2023, 11:36:14 »
Jeg tror nivået på ledelsen i Leeds United (sett bort fra Farke) er på norsk 7.-divisjonsnivå. De er sjanseløse, at Kinnear kan overleve alt tullet er ufattelig. Bekreftet udugeligheten nok engang i dag. Satte seg i en elendig posisjon helt på slutten av vinduet, de har hatt tre måneder på å avklare kontrakten til Sinisterra. Så kom frykten i går kveld med alle hender bundet. Helt eventyrlig, helt sikkert bak ryggen til Farke også. Tro om han vet at Anthony kom i retur.

Jeg tror derimot at man har fått en situasjon i fanget som er svært vanskelig å håndtere. Sånn bortsett fra Kinnear da. Han bør vekk.
Totalt sett så er dette transfervinduet vært en suksess med tanke på alle de tåpelige låneklausulene mange av "stjernene" har hatt.
Se på kvaliteten vi har fått inn. Vi har samtidig fått en mye bedre balanse i stallen. Mange spør etter en venstreback, men Farke sier han er fornøyd med de alternativene han har der: Firpo og Byram.

Dette blir bra, og minimum playoff for Leeds. Jeg tror jaggu vi får en direkte opprykk og.

At situasjonen er vanskelig å håndtere er vi vel alle enige om. Men sett utenfra "fikk man situasjonen i fanget" på ettermiddagen deadline day. Denne trusselen om advokatmat har de jobba med hele august. Så der de burde ha vært i forkant og sørget for erstatter inn før Sinisterra forlater, ender de med panikkhandling rundt midnatt deadline day. Kan se ut som Phil Hay (onsdag forutså han dette) og andre som ikke har noe med Leeds å gjøre har langt bedre oversikt enn de som sitter bak rattet.

Ta med at Farke sitter på pressekonferansen en time før det smeller og gir inntrykk av fred og ingen fare. Han var knapt reist seg og gått ut av presserommet før Romano bekreftet at Leeds og Bournemouth var enige. Hva er det som skjer internt? Forhandler de bak ryggen på Farke?

Jeg tror denne klubben er pill råtten også blant mørke menn i mørke dresser. Ikke bare på matta. Det er vel samme gjenget som styrer nå, som sendte oss strake veien ned i championship. Sett bort fra sportsdirektøren som hadde en egen evne til å hente halvinteresserte spillere. Det er bare en av dem igjen nå, Gnonto. Som ikke er et fnugg bedre enn resten, men bare må være her fordi kontrakten ikke hadde klausul.

Det er en mann som kommer gjennom dette med haka løftet, og det er Liam Cooper. Garderobepraten hans etter nedrykket er legendarisk, og treffer ganske sikkert 100%.

Vi burde kanskje tatt dette i en annen tråd, men siden vinduet er stengt...

Skulle ønske jeg kunne si meg helt uenig med deg, Kato, men jeg har jo flere ganger uttrykket i det store og hele akkurat de samme bekymringene og irritasjonsmomentene selv. Det hele virker så fryktelig amatørmessig og det av en storklubb som Leeds. Dessverre er det ytterst lite som vitner om en storklubb i handlinger siden tusenårsskiftet og da var det etter hvert et luftslott som ble bygget.

Utlånsklausulene har blitt diskutert i det vide og det brede. En merkelig inkludering som beskytter spillerne. Hvorfor klubben har tilbudt spillere fra østerriksk liga og reserver fra Tyskland slike 'gå ut av fengsel'-kort er helt utrolig. I tillegg ble dette tillagt Harrisons nye kontrakt i april, da klubben stod med begge bein i sumpa. Hvorfor? Jeg kjøper overhodet ikke Kinnears utsagn om at de måtte dette for å få de til å signere på lønnskutt. Lønnskutt er mer eller mindre standard i kontrakter og verken Soton eller Leicester hadde slike geniale opplegg. Som spurt om tidligere: Hva har slik kjennskap gjort med innsatsviljen til spillerne i innspurten? Det er ikke bare Weston McKennie som virka som han gav flatt faen i hva som skjedde. Det var et snaut dusin spillere som kunne stikke så fort siste fløyta ble blåst i, men hva sier dette om lagmoral? For det sitter jo spillere som vet at disse kan - og vil - stikke så fort det lar seg gjøre, men selv er de knyttet til klubben. Ref Liam Coopers: If you don't want to be here, f**k off. Coops har sine kritikere, men selv den mest ihuga kritiker må ha gitt han rett i det?

Jeg snakker ikke om spillerne er gode nok eller ikke. Det er vel et par av den gjengen som kunne gjort en god jobb i Championship (og ikke minst hadde fortjent å hjelpe klubben ut av situasjonen de bidro til å sette den i), men spillere med så svak ryggrad og værhane-mentalitet er det bare å kvitte seg med. Dermed er det situasjon og ikke spillere som diskuteres, men det faktum at klubben overlot kontrollen av sine egne eiendeler til spillere, agenter og andre klubber. Ufattelig.

Dylan spør hvorfor skal spillere være mer lojale i Leeds enn andre steder? Dette er selvfølgelig helt korrekt. Likevel er nok fans overalt ellers like opptatt av å beholde sine beste, vi er ikke alene om å bli skuffa over dette. Det som er problemet, er at i Leeds er det rundt ti(!) spillere som klubben selv ikke har kontroll over når det gjelder overganger. Tvert imot, en har nekta å spille og to har truet med advokater og retten! Dette er ikke vanlig kost andre steder, selv om det er mye politikk og syting utvilsomt andre steder også.

La oss snu på det. Uten disse klausulene hadde nok de fleste forsvunnet, men Leeds hadde bestemt om og i stor grad til hvilken pris. Fasiten på dette er Willy Gnonto, som har blitt på tross av spillenekt. Hadde han hatt klausul, hadde han vært lånt til Everton nå. Så enkelt er det.

Har tatt det opp tidligere: Uten å sammenligne kvalitet på spillerne, så har Leicester fått 106 millioner pund får sine salg og Southampton over 170(!) for sine. Southampton, fjorårets dårligste lag som i praksis var rykket ned halve sesongen. Leeds har fått inn 30 millioner pund (for Adams og litt for Rodrigo), resten er lånt ut... Noen argumenterer for at dette er bra, da klubben får de igjen neste år. Det er etter mitt syn naivt og i beste fall superoptimistisk. Disse er ferdige i Leeds og verdien vil neppe stige med den kunnskapen, samt ett år nærmere kontaktsutløp. Koch og Llorente vil jo bare slippes, da deres kontrakt utløper. Diego Llorente. Spilleren Leeds ønsket ut, men likevel gav ny kontrakt for å "beskytte verdien" og som deretter forsvinner gratis, selv om Leeds fortsatt er eier. Fantastisk.

 Leicester og Soton solgte og kan planlegge fremtida med det i mente, mens Leeds får en gjeng med overbetalte, dårlige spillere tilbake neste sommer. De skal betale på overgangssummene i tidligere klubber for disse og samtidig prøve å kvitte seg med de. Ingen virker heller helt sikre på om de kan gå på nye utlån om Leeds ikke går opp, utover at Hay mente at det var første vindu etter nedrykk hvor dette var aktivt. La oss for Odins skyld håpe det, ellers vil disse spillerne i praksis være gitt bort helt gratis, om Leeds ikke går opp neste sesong. Skremmende tanke, men selv om Leeds eier de neste år er det ingen sjanse for at disse skal inn i laget igjen og man har neppe lagt til mange millioner i overgangsverdi slik ting har blitt.

Som Kato nevner, er det rart at klubben skal ha fått dette i fanget helt på slutten. Hay var inne på det onsdag, noe jeg tolket litt mer som spekulasjon enn kunnskap. Når Dan Moylan fra Square Ball sa i går kveld at også han visste om dette på onsdag, er det klart at også Hay visste det. Beren Cross skal ha meldt det torsdag. Jeg tviler på at Daniel Farke ikke vet hva som foregår rundt spillerne hans, men hvorfor sier han på presseren at han ikke forventer flere utgående? Hvorfor sa han for to uker sida, at klubben nå var i førersetet og kontraktssituasjonene så langt bedre ut enn tidligere? Det er flere, Dan Moylan inkludert, som har ment at klausulene gikk ut medio august. Hvordan i all verden kan det ikke være klarhet i dette? Har ikke klubben, frontet av CEO og selverklært god i risikovurdering, kunnskap om hva de selv tilbyr spillere i deres kontrakter? Leker de butikk?

Nevner igjen at jeg ikke snakker om spillere direkte. De hopper etter den som betaler de mest og slik har det vært i lang tid. Ingen av spillerne som signerer "trengte å tenke seg om to ganger når Leeds var interessert". Jada, helt sikkert, men når mektige Bournemouth ringer får pipa en annen lyd. Problemet er altså - igjen - situasjonen klubben har satt seg i. Uten kontroll.

Det er ikke lang tid siden Jean-Kevin Augustin-sagaen fikk en ende som kostet Leeds enormt. Ettersom dette har vært gjennom rettslige instanser i flere ledd, får man gå god for at det faktisk er Leeds som var synderen her. En stor skamplett på klubbens historie og en utrolig flau overgang. Sannsynligvis en av de verste i balløyas historie og utvilsomt klubbens verste. Glem Thomas Brolin, Frank Strandli og Ali Dia i Saints. Dette er mange, mange hakk over.

Man burde tatt lærdom av dette, men neida. Kun kort tid etter at denne er avklart og Leeds får en stor regning og ripe i lakken, inngår man disse avtalene i fjor sommer og signerer på papirer man ikke vet hva inneholder. Det er vel et dusin jurister involvert i slik, men hva de har holdt på med er ikke godt å vite. Tyler Adams' og hans team truer med rettslige skritt for å grine seg til overgang tli Bournemouth og bare noen uker etterpå gjør Luis Sinisterra det samme. Dette etter at Farke uttalte i så klarhet som han tillater seg, at klubben endelig er i førersete om egne eiendeler. Vel, det satt vist noen med et ekstra ratt og sett med pedaler der likevel.

Tre ganger har klubben havnet eller blitt truet med retten/CAS i løpet av fem år, de to siste etter at det første var avklart. Det er ikke annet enn ufattelig at man ikke tenker litt ekstra på hvilke avtaler man inngår.

Så kan man si at disse spillerne ville vekk og når man truer med rettslige skritt har ikke klubben noe de skulle ha sagt i praksis. En umotivert spiller som mener han er bedre enn divisjonen han selv har bidratt til å spille klubben ned og inn i, kan være en stor negativ bør for laget. Daniel Farke er veldig opptatt av å fjerne disse kreftsvulstene. Det er greit og det er helt riktig. Ofte en bitter pille å svelge, men over tid er selvsagt et sammensveiset lag med gode relasjoner bedre enn sutrete enkeltspillere med litt for forgylte tanker om seg selv. Kato nevner det over her; det er ingen tvil om at lagmoralen i forrige sesong sannsynligvis i stor grad bidro til hvordan det gikk. Det er mange elementer som bidrar til et splittet lag, egne holdninger, trenerens lederevner, mangel på ledere i gruppa osv. Så er det som regel slik at dersom en ledelse i en organisasjon ikke er profesjonell og god, er det lite sannsynlig at alle leddene under vil fungere maksimalt. Man kan kanskje motiveres av en felles "fiende", selv internt som en dårlig og autoritær sjef, men det er ikke en positiv motivasjon over tid. Når man vet at halve stallen hadde en enkel og åpenbar exit-strategi ved nedrykk, så er det ikke vanskelig å trekke linjer mellom punktene.

Nok en gang, det handler faktisk ikke om spillerne. Jeg driter i Rasmus Nissen Kristensen, Brendon Aaronson, Marc Roca eller Max Wöber. Fotballspillere som om noen år kommer til å overraske meg like mye når jeg kommer på at de var Leeds-spillere som Anthony Elding, Hayden Foxe og Mikael Forssell. Luis Sinisterra er en fryktelig god spiller, men om han syns Bournemouth er så fryktelig mye mer spennende så får han gå dit. Kall meg bitter, men jeg håper han opprettholder skadehistorikken sin. Problemet er enda en gang at klubben har gitt fra seg kontroll over egne eiendeler. Ikke kjøp unnskyldninger om at dette er sunt, for da sparer man lønn og kan eventuelt hente disse tilbake om klubben rykker opp. Er det noen som tror at noen av disse spillerne igjen vil trekke på seg Leeds-trøya? Snakker man om å opprettholde verdien på spilleren, så er jeg heller ikke så sikker. Hvem skal gi £25 mill for Aaronson? Hvem i all verden tenker at Kristensen er verdt £15 mill? Leeds har i praksis avskiltet disse som klubbens spillere, ufrivillig sant nok, og jeg har ingen tro på at disse er skamløse nok til å komme tilbake. Dermed vet alle klubber i verden at spiller og klubb er ferdig med hverandre og man sitter - som vanlig - med ekstremt gode kort i forhandlingene med Leeds. Minner også på at både Robin Koch og Diego Llorente i praksis er gitt bort gratis ett år før tida. De fleste andre klubber vil enten selge året før for å i det minste ta imot noen kroner (og spare lønn) eller i det minste ta de i bruk på banen det siste året om ikke andre vil betale nok. Ikke i Leeds, der gir vi spillerne bort gratis ett år før kontrakten går ut. Genial forretningsplan!

Jeg skal ta det med en klype salt, da det ikke er annet enn spekulasjoner så langt, men det nevnes her og der at Bournemouth har kjøpsopsjon på Luis Sinisterra i størrelsesorden £20-25 millioner pund. Hva tenker man med da? Om Sinisterra går skadd som han gjorde i fjor og årene før, kan Bournemouth bare sende han tilbake til Leeds. Dersom han leverer som han kan skadefri, kan de altså gå en spiller som enkelt er verdt £40, kanskje £50 millioner pund til stor rabatt og enten bruke han videre eller flippe han til stor fortjeneste. Merk også at Leeds da skal ha fått Anthony i retur uten en kjøpsopsjon. Så fortell meg hvordan Leeds nok en gang kan stå helt uten oppside her? Hvordan er det mulig, av "risikoeksperter" som Kinnear og folk som "forhandler i søvne" Padraag Marathe. Som sagt, dette blir med forbehold om at det er opsjon her, men uavhengig av dette har vi sannsynligvis byttet oss ned i kvalitet og i alle fall har vi lånt bort en spiller mot eget ønske. Slik som Adams forlot oss mot klubbens ønske og trusler om søksmål.

Tilbake til at det handler om hvem som står ved roret og tar avgjørelsene over egne eiendeler. Eiendeler som Leeds altså skal betale enorme summer på også neste sommer, uten at de kan bidra verken på banen eller i FFP-regnskapet. Gud bedre for et opplegg.

Er så alt galt og fælt og dommedag?
Nei. Som nevnt har vel de fleste av Ortas svake leiesoldater nå blitt røyka ut og fjerna. Noen av disse, "krigeren" Wöber, Sinisterra og Adams, mot klubbens vilje, Hay har vel også nevnt at Harrison var ønsket videre, men med behandlingen han fikk i januar er det vanskelig å være for irritert på Jackie. Det triste er - og dette blir selvsagt med etterpåklokskapen som fasit - at vi kunne fått over £30 millioner pund for han i fjor sommer og rundt £20 millioner i januar. Nå fikk vi ingenting. Ja da, jeg vet det er lån, men jeg har ingen tro på at vi får £30 millioner ved neste korsvei og uansett hadde dette vært langt mer verdt i dag enn om et år.

Daniel Farke er ansatt og det er sannsynligvis den beste mannen vi kunne fått. To opprykk, divisjonserfaring og attraktiv fotball er en faktor, men lederevnene og ryggraden han har vist i en kaotisk sommer og foran en totalt stum gjeng med tilsynelatende helt inkompetente ledere er intet annet enn full pott på terningen. Hjelpe seg til hvordan Jesse Marsch hadde taklet denne sommeren. "WE CANNOT BE STRESSED!!!!!!"

Samtidig tror jeg Rodon er en bedre spiller enn Wöber, Ampadu er minst like god som Adams og utvilsomt bedre offensivt. Gray spiller skjorta av Roca og uansett om det er en divisjon ned, er det langt mer spennende med en Gray enn en spanjol som må gå av etter 60 minutter hver kamp. Darlow gir økt konkurranse og erfaring mellom stengene, Spence er PL-kvalitet og endelig har vi fått en klassespiss som historisk sett ikke er skadet. Midtbanen er også blitt tillagt en del mer kjøtt, så får vi se hvor gode Kamara og Gruev er i praksis. Om ikke briter, så er vel Kamara nesten som det å regne ettersom han kom til Southend og deretter Arsenal for over ti år sida og Gruev er stødig i engelsk og en spiller Farke liker. Det eneste merkelige er at det fortsatt er et stort, venstreback-formet hull i stallen.

Jeg kjenner lite til spilleren, men jeg tror også Jaidson Anthony er en fornuftig singering. Skolert i Arsenal, 45 kamper for Cherries i opprykksåret, 30 ganger på banen i fjor og også involvert i tre kamper så langt denne sesongen. Tilsynelatende lite skadet, der hvor Sinisterra i blant er på banen. Det kan godt være at dette bytteforholdet rent sportslig vil være bra for Leeds, om Sinisterra hadde fortsatt med besøk hos Rob Price i samme tempo. Jeg kommer bare tilbake til dette igjen og igjen om at dette ikke var Leeds' ønske. Det ble også spekulert i om at overgangen trakk ut i går fordi Anthony selv ikke ville til Leeds. Sannheten i det får vi neppe vite, men hadde Leeds hatt opsjon på Anthony og eventuell opsjon på Sinisterra var minst 10 millioner høyere, så hadde denne byttehandelen vært mer normal. Om vi låner Anthony til neste sommer og Bournemouth eventuelt kan hente Sinisterra for £20-25 mill og hente hjem sin spiller, så fatter jeg ikke hva de driver med. Edit: Jeg ser at det nå sies han viste vilje til å gå til Leeds. Vet ikke hvor sikker jeg er på det. På banen i 80% av kampene i fjor. Man kan argumentere for at Cherries viser klare ambisjoner i år og at stallen har fått mange nye, men han har også vært på banen i alle kampene i år. Så kan det selvsagt være dette kyniske greiene om at de har fortalt han at dersom Sini kommer, er du overflødig. Men at for at Sinisterra skal komme, må du gå. Da er det vel kanskje ikke så mye han kan si heller.

Så er det på tide å gjøre som den evige optimisten Eriksen manet om :): Se fremover og tenk at dette blir bra likevel. Jeg tror nok det kan bli det på sikt og jeg tror at Farke vil gjøre det godt med dette laget. I dag kommer vi til å vinne klart mot Wednesday og gå inn i en treningsperiode hvor lagets relasjoner kan bygges ytterligere. For enn så lenge er dette en gjeng med mange nye fjes og spillere som har vært på utlån. Det kan sannsynligvis bare bli bedre, og en seier i dag hadde hjulpet enormt på stemningen rundt klubben.

Ønsker at Harrison, Sinisterra, Wöber og de andre leiesoldatene skal angre på sitt valg og det eneste man kan gjøre det gjennom er sportslig suksess. Jeg er ikke mer moden enn at det hadde vært litt artig å vinke til Sini i heisen neste sommer, selv om jeg ikke tror Bournemouth går ned. Og en cuptrekning mot dette laget på Elland Road i FA-cupen hadde vært drømmen. ;D

Om vi så hadde behold SInisterra i går, hadde han vel uansett forsvunnet til Saudi Arabia får det vinduet stengte. Nå må vi vel bare krysse alle fingre for at agentene til Gnonto ikke hører noe derfra...
Følger deg på mye her..men husk at Llorente skreiv ny kontrakt før utlånet til Roma. Utløper ikke før 2026.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10136 på: September 02, 2023, 11:42:32 »
Følger deg på mye her..men husk at Llorente skreiv ny kontrakt før utlånet til Roma. Utløper ikke før 2026.

Det har du selvfølgelig rett i. Jeg leste 2024, men det er selvsagt lånet. De har vel en opsjon også.

Takk for det, jaho. Uten at jeg blir så fryktelig mer positiv av akkurat det. Diego Llorente og Leeds er historie i praksis, men da får vi kanskje noen pund for han i det minste. Det er jo bra da. :)
Marching on together!

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10137 på: September 02, 2023, 12:09:53 »
Vinduet er i alle fall overstått, en lettelse i seg selv når man holder med Leeds. Det mest positive med årets vindu er for meg at vi i alle fall har fått ryddet ut den kortsiktige usikkerheten som ligger i de hodeløse kontraktene. De utlånte spøkelsene kommer nok til å hjemsøke oss i ny og ne i de neste par årene, men nedsiden er begrenset.

Jeg er skuffet over at Sinisterra går, hadde han holdt seg skadefri hadde han pulverisert denne divisjonen. Men skadefri er han jo aldri, og utsiktene til en 50/50 rettssak med egen spiller er lite fristende.

Stallen er jo ganske godt balansert nå. Spissen har vi fått, sentral midtbane er betydelig styrket, venstrebacken (Byram) har vel for så vidt fått en slags oppgradering og vi har fortsatt meget habile vinger. 10-eren fant vi ikke, men vi kan vel ikke løse alt i ett vindu heller. Kanskje innebærer arbeidsdelingen mellom Piroe og Rutter at vi kan spille på en måte som gjør den klassiske 10-eren litt mindre kritisk også.

Det jeg trekker som den klareste konklusjonen fra sommerens transfersaga er at Angus Kinnear ikke kan fortsette i sin rolle. Sinisterra-saken bare understreker det vi har diskutert på forumet hele sommeren igjennom: Klubben har demonstrert en helt hinsides svak strategisk og operasjonell kompetanse. Kinnear har sittet i kjernen av dette. Han må gå, punktum.


GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10138 på: September 02, 2023, 12:21:11 »
Veldig bra oppsummering, Dennis. Håper veldig at Everton og Bournemouth rykker ned, slik at vi møter våre "desertører"  i heisen. Du antyder at vi slår Wednesday klart i dag, men det må vel være så utypisk Leeds som det er mulig, men vi får håpe...

Skuffende i dette vinduet at Klaesson ikke ble lånt ut. Tar forbehold om at det rett og slett ikke var noen interesse fra andre klubber. Men synes klubben forvalter hans karriere veldig dårlig nå. Klaesson er en voksen mann nå, og det eneste han kan se fram mot er treninger, treninger og treninger. For gammel til U21 og uten sjanse til A-laget. For en fæl vinter han møter. Smått skandaløst.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #10139 på: September 02, 2023, 12:23:27 »
Interessant det Dennis sier om kontrakten til Harrison. Tåler en gjennomgang av den dagens lys for ledelsen?