Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Dennis

Quote from: karaba on July 03, 2024, 14:38:53
Quote from: Dennis on July 03, 2024, 12:46:30
"Leeds are not anticipating huge amounts of movement either in or out when it comes to Farke's squad, with the manager said to be more content with the spine of the team than when he arrived at Elland Road a year ago."

:o :o :o

Smyth nevner også at Leeds har vurdert vinger, men det avhenger av hva som skjer med Gnonto og Summerville, samt at man trenger en høyreback og kanskje en 10-er. Med unntak av ving, så er vel det plassene hvor det var store mangler også i fjor. Poenget er vel i å forsterke stallen kontra fjoråret, er det ikke? Så er det handling og ikke ord fra en journalist som teller, selvsagt.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-state-of-play-as-whites-knock-back-low-bid-and-assert-wing-pair-stance-4688884

Jeg mener at det vi manglet i fjor var en kreativ 10er (når ikke Rutter tryllet så var det lite som skjedde sentralt). Dette gjorde også at mange lag så at de enkelt kun  forsvare seg ved og doble egne spillere på våre to vinger.

Helt enig med deg!

Det har også vært mye kritikk mot treg og lite kreativ spillestil, noe jeg også er helt enig i. Derimot tror jeg nok noe av skylda for dette kan legges på manglende spillertyper. Forskjellige trenere har forskjellig tanker om hvordan de ønsker å spille og hvordan spillerne best utnyttes. Vi hadde både Bielsa og Marsch som hadde et system de ønsket å putte spillerne i og som klarte dette i litt forskjellig grad ;) og vi har Farke, som utvilsomt også har et foretrukket system, men som i langt større grad er avhengig av enkeltspillere.

Både i Norwich (Buendia) og i Leeds (Summerville) har Farke trengt denne kreative typen på kanten. Det fungerer ypperlig når det faktisk fungerer, men det er også veldig sårbart når denne spilleren er ute av form, er skadd eller blir effektivt nøytralisert av motstanderen. Det er selvsagt også trenerens oppgave å løse dette igjen, noe Farke ikke klarte mot slutten av sesongen. Spillestilen er på papiret enklere å hamle opp med, enn Bielsas versjon av Leeds som spilte på en måte ingen andre i divisjonen(e) gjorde. Alle lag er også avhengig av gode enkeltprestasjoner, men i Peps Barca-lag var ikke Messi den eneste skapende spilleren, han var toppen på kransekaka. Forskjellen fra Norwich-perioden, er at de hadde en #9 (Pukki) som fungerte i flere år og han hadde offensive backer (spesielt Aarons) som bidro med bredde og løp gjennom ledd. Som selvsagt gjør laget vanskeligere å hamle opp med og forsvare seg mot.

Til tider var Leeds i fjor et lag som spilte ballen sidelengs og bakover og totalt uten avslutninger fra sentral midtbane. Likevel var det tross alt bra med mål, sjanser og poeng. Ikke nok til slutt, men det viser at stallen tross alt var ganske god og dermed ikke trenger fullstendig overhaling for å klare opprykk. Tror heller ikke motstanden blir noe bedre neste år.

Ayling, Spence og Roberts er backtyper som kunne passet, men her ble både utslitt kropp, dårlige holdninger og skader begrensende. Da måtte man ty til en 17-åring ute av posisjon og hjemvendte Byram som måtte pakkes inn i bomull for å holde en hel sesong. Ellers er det verdt å merke seg at tross all kritikk fra tidligere og en divisjon ned, så har Junior Firpo hatt en finfin sesong når det gjelder det offensive. Som jeg mener igjen bygger på det overnevnte, at Farke ønsker offensive backer i systemet sitt. Byram hadde også fine bidrag der på høsten, men det ble mer skadelindring utover våren.

Kritikken mot Farke på spillestil er langt fra uberettiget. Vanskelig å si at han ikke bottled it til slutt, men jeg har håp. Backene er nevnt og Aarons var på medisinsk test. Spence ble testet og Roberts hentet inn. Gray er solgt og jeg tror derfor klubben vil gå ut og hente minst en back i sommer. Kanskje kommer Roberts tilbake? Hvem vet hvordan det holder med tanke på skader og om Burnley vil selge til en rival. Litt kjedelig signering i tilfelle, men han har levert i denne divisjonen tidligere.

En annen ting er at Leeds var ute etter en dedikert #10 i fjor, også etter at Piroe ble hentet. Verken han eller Rutter var dermed tiltenkt denne rollen i utgangspunktet. Gustavo Hamer ble kurtisert sommeren igjennom, før Sheff Utd og PL-penger fristet mest. Sheff Utd er nede igjen og har tilsynelatende ikke den sterkeste økonomien... men Hamer er vel for dyr. Gabriel Sara er en annen mange, inkl meg selv, har ønsket. Kanskje er han også for dyr, men han kan både spille #10 og har masser av målpoeng også fra sentral midtbane. Gode dødballer også, som vi ikke har hatt siden Ian Harte-tidene. (ok Pablo, da). Dessuten er det ikke dyrt om det ender med opprykk, tvert imot. Problemet (og det morsomme) er at det ikke kan garanteres. Ellers har jeg vært inne på tidligere hvor lite målpoeng tyskeren som opererte i den rollen i Farkes Norwich-lag bidro med. Han hadde nok en viktigere rolle i det defensive og strukturelle enn i å være en playmaker (det var Buendias oppgave), ikke helt ulikt det Piroe hadde i starten av sesongen. Trioen Gray, Ampadu og Piroe beveget seg uten store avstander og på den måten beholdt man struktur og kontroll sentralt i banen. Dette utnyttet selvsagt ikke Piroes målscorerevner, men på den andre siden syns jeg noe av denne strukturen ble tapt når Rutter tok over plassen.

Det er overhodet ingen kritikk mot Rutter, da han bidro med stor sjanseskaping og målgivende tross svake avslutningsegenskaper. Jeg er enig med de som derimot ønsker å se Rutter på kanten, hvor han kan ha en noe mer fri rolle og spille enda mer på sin noe kaotiske (i positiv forstand) spillestil. Han dabbet fælt av utover våren i lag med andre, så jeg håper det blir noe mer alternativer her over en lang sesong. Rutter var en god presspiller i Hoffenheim, men jeg mener uansett at hans egenskaper virker mest spennende på kanten. Uten at jeg skal påstå at jeg vet bedre enn Farke og trenerteamet, selvsagt, men det hadde i det minste vært gøy å se han der i en litt friere rolle - gjerne med en overlap-villig back. Så skulle vi hatt en topptrent Pablo i #10er-rollen...

Selv om jeg blir litt matt når jeg leser artikkelen til Smyth, så vet jeg både at han ikke er den mest gravende og kontroversielle journalisten og at klubben nok har bidratt til hva som skrives her. Ikke som et fluff piece, men for å dempe forventningene noe. De hadde neppe i noen sammenheng gått ut og sagt at sommeren blir en kjøpefest, om det så var intensjonen. Liten vits å gjøre det og legge hodet ytterligere på hoggestabben etter Gray-salget. I fjor kom det svært lite ut i rekrutteringen og jeg tror det blir samme i år. Jeg er sikker på at Hammond og Steinsson har bra med alternativer og forhåpentligvis god kontroll. For å si det på en annen måte; jeg tror det blir mer bevegelse i Leeds enn denne artikkelen tilsier. Svaret får vi, som i fjor, når vinduet stenges.

Tror og forventer at klubben ser etter et førstevalg på høyreback, kreativ kraft på midten (sentralt eller #10) og ellers dekker opp der hvor det trengs og blir solgt flere som må erstattes. Merker at jeg glemmer disse tre lånesoldatene som er tilbake og vet ikke helt lurt det er å sende de ut på Elland Road og dette eventuelt ikke går bra, men samtidig er det jo en rekruttering man slipper om det faktisk fungerer. Wöber er tross alt EM-spiller  og de andre to... vel, de er.. noe. Er det HELT utenkelig at Aaronson kan fungere som #10 eller en hybridkant i denne divisjonen? Nærduellene er han hjelpeløs i, men motoren har han og kvaliteten i divisjonen er langt svakere enn sist. Han toppet sjanseskaping i CL for Salzburg, så kanskje er det håp for at han finner tilbake noe her?
Marching on together!

viking

Sammie Szmodics er jo målfarlig fra midten.
Noen som vet prisnivået på han ?
 

Fantasyland

TEAMtalk
@TEAMtalk
⚪🟡🔵 Liam Cooper has served Leeds with distinction for a decade but we can reveal a parting of ways is likely with the two parties failing to agree a new deal ⏬ #LUFC

leedslife

#10683
Quote from: Dennis on July 03, 2024, 15:31:49
Quote from: karaba on July 03, 2024, 14:38:53
Quote from: Dennis on July 03, 2024, 12:46:30
"Leeds are not anticipating huge amounts of movement either in or out when it comes to Farke's squad, with the manager said to be more content with the spine of the team than when he arrived at Elland Road a year ago."

:o :o :o

Smyth nevner også at Leeds har vurdert vinger, men det avhenger av hva som skjer med Gnonto og Summerville, samt at man trenger en høyreback og kanskje en 10-er. Med unntak av ving, så er vel det plassene hvor det var store mangler også i fjor. Poenget er vel i å forsterke stallen kontra fjoråret, er det ikke? Så er det handling og ikke ord fra en journalist som teller, selvsagt.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-transfer-state-of-play-as-whites-knock-back-low-bid-and-assert-wing-pair-stance-4688884

Jeg mener at det vi manglet i fjor var en kreativ 10er (når ikke Rutter tryllet så var det lite som skjedde sentralt). Dette gjorde også at mange lag så at de enkelt kun  forsvare seg ved og doble egne spillere på våre to vinger.

Helt enig med deg!

Det har også vært mye kritikk mot treg og lite kreativ spillestil, noe jeg også er helt enig i. Derimot tror jeg nok noe av skylda for dette kan legges på manglende spillertyper. Forskjellige trenere har forskjellig tanker om hvordan de ønsker å spille og hvordan spillerne best utnyttes. Vi hadde både Bielsa og Marsch som hadde et system de ønsket å putte spillerne i og som klarte dette i litt forskjellig grad ;) og vi har Farke, som utvilsomt også har et foretrukket system, men som i langt større grad er avhengig av enkeltspillere.

Både i Norwich (Buendia) og i Leeds (Summerville) har Farke trengt denne kreative typen på kanten. Det fungerer ypperlig når det faktisk fungerer, men det er også veldig sårbart når denne spilleren er ute av form, er skadd eller blir effektivt nøytralisert av motstanderen. Det er selvsagt også trenerens oppgave å løse dette igjen, noe Farke ikke klarte mot slutten av sesongen. Spillestilen er på papiret enklere å hamle opp med, enn Bielsas versjon av Leeds som spilte på en måte ingen andre i divisjonen(e) gjorde. Alle lag er også avhengig av gode enkeltprestasjoner, men i Peps Barca-lag var ikke Messi den eneste skapende spilleren, han var toppen på kransekaka. Forskjellen fra Norwich-perioden, er at de hadde en #9 (Pukki) som fungerte i flere år og han hadde offensive backer (spesielt Aarons) som bidro med bredde og løp gjennom ledd. Som selvsagt gjør laget vanskeligere å hamle opp med og forsvare seg mot.

Til tider var Leeds i fjor et lag som spilte ballen sidelengs og bakover og totalt uten avslutninger fra sentral midtbane. Likevel var det tross alt bra med mål, sjanser og poeng. Ikke nok til slutt, men det viser at stallen tross alt var ganske god og dermed ikke trenger fullstendig overhaling for å klare opprykk. Tror heller ikke motstanden blir noe bedre neste år.

Ayling, Spence og Roberts er backtyper som kunne passet, men her ble både utslitt kropp, dårlige holdninger og skader begrensende. Da måtte man ty til en 17-åring ute av posisjon og hjemvendte Byram som måtte pakkes inn i bomull for å holde en hel sesong. Ellers er det verdt å merke seg at tross all kritikk fra tidligere og en divisjon ned, så har Junior Firpo hatt en finfin sesong når det gjelder det offensive. Som jeg mener igjen bygger på det overnevnte, at Farke ønsker offensive backer i systemet sitt. Byram hadde også fine bidrag der på høsten, men det ble mer skadelindring utover våren.

Kritikken mot Farke på spillestil er langt fra uberettiget. Vanskelig å si at han ikke bottled it til slutt, men jeg har håp. Backene er nevnt og Aarons var på medisinsk test. Spence ble testet og Roberts hentet inn. Gray er solgt og jeg tror derfor klubben vil gå ut og hente minst en back i sommer. Kanskje kommer Roberts tilbake? Hvem vet hvordan det holder med tanke på skader og om Burnley vil selge til en rival. Litt kjedelig signering i tilfelle, men han har levert i denne divisjonen tidligere.

En annen ting er at Leeds var ute etter en dedikert #10 i fjor, også etter at Piroe ble hentet. Verken han eller Rutter var dermed tiltenkt denne rollen i utgangspunktet. Gustavo Hamer ble kurtisert sommeren igjennom, før Sheff Utd og PL-penger fristet mest. Sheff Utd er nede igjen og har tilsynelatende ikke den sterkeste økonomien... men Hamer er vel for dyr. Gabriel Sara er en annen mange, inkl meg selv, har ønsket. Kanskje er han også for dyr, men han kan både spille #10 og har masser av målpoeng også fra sentral midtbane. Gode dødballer også, som vi ikke har hatt siden Ian Harte-tidene. (ok Pablo, da). Dessuten er det ikke dyrt om det ender med opprykk, tvert imot. Problemet (og det morsomme) er at det ikke kan garanteres. Ellers har jeg vært inne på tidligere hvor lite målpoeng tyskeren som opererte i den rollen i Farkes Norwich-lag bidro med. Han hadde nok en viktigere rolle i det defensive og strukturelle enn i å være en playmaker (det var Buendias oppgave), ikke helt ulikt det Piroe hadde i starten av sesongen. Trioen Gray, Ampadu og Piroe beveget seg uten store avstander og på den måten beholdt man struktur og kontroll sentralt i banen. Dette utnyttet selvsagt ikke Piroes målscorerevner, men på den andre siden syns jeg noe av denne strukturen ble tapt når Rutter tok over plassen.

Det er overhodet ingen kritikk mot Rutter, da han bidro med stor sjanseskaping og målgivende tross svake avslutningsegenskaper. Jeg er enig med de som derimot ønsker å se Rutter på kanten, hvor han kan ha en noe mer fri rolle og spille enda mer på sin noe kaotiske (i positiv forstand) spillestil. Han dabbet fælt av utover våren i lag med andre, så jeg håper det blir noe mer alternativer her over en lang sesong. Rutter var en god presspiller i Hoffenheim, men jeg mener uansett at hans egenskaper virker mest spennende på kanten. Uten at jeg skal påstå at jeg vet bedre enn Farke og trenerteamet, selvsagt, men det hadde i det minste vært gøy å se han der i en litt friere rolle - gjerne med en overlap-villig back. Så skulle vi hatt en topptrent Pablo i #10er-rollen...

Selv om jeg blir litt matt når jeg leser artikkelen til Smyth, så vet jeg både at han ikke er den mest gravende og kontroversielle journalisten og at klubben nok har bidratt til hva som skrives her. Ikke som et fluff piece, men for å dempe forventningene noe. De hadde neppe i noen sammenheng gått ut og sagt at sommeren blir en kjøpefest, om det så var intensjonen. Liten vits å gjøre det og legge hodet ytterligere på hoggestabben etter Gray-salget. I fjor kom det svært lite ut i rekrutteringen og jeg tror det blir samme i år. Jeg er sikker på at Hammond og Steinsson har bra med alternativer og forhåpentligvis god kontroll. For å si det på en annen måte; jeg tror det blir mer bevegelse i Leeds enn denne artikkelen tilsier. Svaret får vi, som i fjor, når vinduet stenges.

Tror og forventer at klubben ser etter et førstevalg på høyreback, kreativ kraft på midten (sentralt eller #10) og ellers dekker opp der hvor det trengs og blir solgt flere som må erstattes. Merker at jeg glemmer disse tre lånesoldatene som er tilbake og vet ikke helt lurt det er å sende de ut på Elland Road og dette eventuelt ikke går bra, men samtidig er det jo en rekruttering man slipper om det faktisk fungerer. Wöber er tross alt EM-spiller  og de andre to... vel, de er.. noe. Er det HELT utenkelig at Aaronson kan fungere som #10 eller en hybridkant i denne divisjonen? Nærduellene er han hjelpeløs i, men motoren har han og kvaliteten i divisjonen er langt svakere enn sist. Han toppet sjanseskaping i CL for Salzburg, så kanskje er det håp for at han finner tilbake noe her?
Enig i dine betraktninger av Aaronsen, men synes det er et uforløst potensiale der. Tar han ut det så ligger det vel og en god mulighet til å kunne gjennskape en verdi tett opp rundt det vi gav. Folk sutret og klaget over Piroe i 10er rollen i fjor. I Brenden får du en ypperlig presspiller. En særs god motor, uforutsigbare dragninger, som kan være et pluss for Leeds mot etablert og disiplinerte motstand, samt elite tempo i beina. Jeg tenker du kan få inn en spiller i posession som kan bevege mer på motstander og trekke folk ut av linjer, samt at du kan  skape et enda bedre kontralag i Leeds med han inn.
Forskjellen fra sist gang han hadde Leeds drakt på er også ganske stor. Da var vi blandt det absolutt svakeste som har vært i divisjonen over på flere parameter. I CC og under 49ers er vi så solide du nesten får det og sannsynligheten er stor for at vi vil dominere stort sett hver kamp. Tenker også en god pre-season og man vil se en bedre versjon av Farke sitt system. Relasjonsspill og mønster offensivt vil nok ta litt tid å implementere.
Sånn sett kan samme argumentene brukes om Rasmus og Woeber, men personlig tror jeg ikke det er så mye å videreutvikle verken hva gjelder ferdigheter og verdi.
Men på den andre siden kan de gi erfaring og pondus til en rel ung stall og sånn sett bidra på samme måte som Douglas eller Costa gjorde forrige gang vi var på vippen til et opprykk.
Skulle helst sett at den totalpakka med lønn og låst verdi heller hadde blitt brukt på type signeringer som vi gjorde med Ampadu.
Men elendig sportslig modell og en heidundranes svak overgangslogistikk fordufter nok ikke på to somre selv med amerikanere på EDB.

Nå er det blitt juli. Selv om fjoråret var et kaos på mange måter synes jeg det hele veien var tydelig at Leeds ønsket å gjøre avtaler med Piroe, Hamer, han Norwich backen. Top end CC spillere, mens det så langt denne sesongen knapt har vært noe tilsvarende rykter.
Er det EM sluttspillet som utsetter all moroa?

og ikke glem Alan Thompson eller Eddie Lewis på den frisparktaker lista di.
Enig vi trenger en dødball fot inn denne sommeren.

Dennis

Ryktene har gått rundt Callum O'Hare, spesielt de siste par ukene. Er nok en naturlig link gitt at han er free agent, men jeg vil uansett tro at han er en spiller som står på blokka i det minste.

Noen som har sett han nok til å komme med en dom?
Marching on together!

Asbjørn

Joe Rodon i boks, hva med den siste waliseren (Robertson)?

Om han har inside knowledge eller bare uttrykker et ønske er ikke godt å si...

However, in response to Roberts' comment under Leeds' Instagram post about Rodon's return, Joe's brother Sam has dropped a hint that the £2.5m defender could be following him back to West Yorkshire.

In a three-word response to the 28-year-old, Sam simply wrote: "You next Robs." Given Leeds' shortage of right-backs, hopefully he is right.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Quote from: Asbjørn on July 04, 2024, 16:13:55
Joe Rodon i boks, hva med den siste waliseren (Robertson)?

Om han har inside knowledge eller bare uttrykker et ønske er ikke godt å si...

However, in response to Roberts' comment under Leeds' Instagram post about Rodon's return, Joe's brother Sam has dropped a hint that the £2.5m defender could be following him back to West Yorkshire.

In a three-word response to the 28-year-old, Sam simply wrote: "You next Robs." Given Leeds' shortage of right-backs, hopefully he is right.
Vi er vel rimelig tynne på venstrebacken også. Mener å huske at Firpo har kontrakt ut sesongen 24/25. Skal vi unngå en ny Bosman-blemme må han selges nå eller evt forlenge kontrakten. Er nok avhengig av hva Wöber og Kristensen gjør, men tviler på at noen av dem spiller for Leeds kommende sesong. Skulle forøvrig likt å sett hva de kunne utrettet for oss..


Asbjørn

Quote from: Sterland on July 04, 2024, 16:21:18

Vi er vel rimelig tynne på venstrebacken også. Mener å huske at Firpo har kontrakt ut sesongen 24/25. Skal vi unngå en ny Bosman-blemme må han selges nå eller evt forlenge kontrakten. Er nok avhengig av hva Wöber og Kristensen gjør, men tviler på at noen av dem spiller for Leeds kommende sesong. Skulle forøvrig likt å sett hva de kunne utrettet for oss..

Det at Firpo fikk lov å dra til OL mens Joseph ikke fikk får man jo til å lure på Firpos Leedsfremtid... :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Usikker på om denne er rapportert her inne...

Jamie Shackleton had his Sheffield United medical yesterday, we understand. Leeds United from the age of 9, but starting afresh now down the road. Move expected to go through today.
(Graham Smyth)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on July 04, 2024, 16:23:28
Quote from: Sterland on July 04, 2024, 16:21:18

Vi er vel rimelig tynne på venstrebacken også. Mener å huske at Firpo har kontrakt ut sesongen 24/25. Skal vi unngå en ny Bosman-blemme må han selges nå eller evt forlenge kontrakten. Er nok avhengig av hva Wöber og Kristensen gjør, men tviler på at noen av dem spiller for Leeds kommende sesong. Skulle forøvrig likt å sett hva de kunne utrettet for oss..

Det at Firpo fikk lov å dra til OL mens Joseph ikke fikk får man jo til å lure på Firpos Leedsfremtid... :o

Vanskelig å tolke den på en annen måte.

Samtidig er klubber veldig opptatt av å beskytte de yngre spillerne. Eksempelvis Sverre Nypan i Rosenborg og andre ungdomslandslagsspillere som blir holdt tilbake med den unnskyldning at de har mer igjen for å trene og spille med seniorene.

Det er likevel et par andre ting som gjør at jeg ikke helt kjøper den. Joseph er ikke et førstevalg på topp, mens Firpo var det klare førstevalget på back mesteparten av sesongen. Han er veldig skadeplaget, noe også alternativet Sam Byram er. Ett år igjen av kontrakten skulle tilsi at man er veldig forsiktig med spilleren, tynn posisjon like så.

Så er Firpo, Gnonto og Summerville igjen en del av promoteringen av treningsutstyr. Så har jo det for så vidt lite å si for om det plutselig blir en overgang. Det er neppe rett rundt hjørnet, ellers hadde nok Gray promotert, men Gnonto og Summerville kommer til å forsvinne om det kommer store nok bud. Så det er ikke nødvendigvis slik at reklameansiktene er garantert å bli.

Jeg tror vi uansett ENDELIG ser etter en venstreback. Den første siden Michael Gray ble lånt. ;D
Marching on together!

Kato

Ser på LUFC-supportergroup at dialogen mellom Cresswell og Toulouse er på igjen. Ingen tvil om at han forlater, nå ser det ut til å bli Frankrike likevel.
 

auren

Florian Plettenberg
@Plettigoal
🚨Leeds United is currently demanding around €10-12m for a sale of Maximilian #Wöber!

This is too much for @borussia. M'gladbach would like to keep Wöber but could only do so with another loan. The 26 y/o central defender is informed about that.

The clear trend is that Wöber will leave Leeds United. Contract valid until 2027.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Marching on together!

auren

Quote from: Dennis on July 06, 2024, 13:13:45
Klaesson til Polen skriver VG.
«Den norske målvakten Kristoffer Klaesson er på vei bort fra Leeds United.
Etter det VG erfarer er målvakten på plass i Polen for å få i stand en overgang til Raków Częstochowa.
Nettavisen omtalte nyheten først.
Klaesson ble hentet til England fra Vålerenga i 2021, men har fått tøff konkurranse om plassen og har kun vært på banen syv ganger i løpet av tre år.»


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Quote from: auren on July 06, 2024, 13:19:26
Quote from: Dennis on July 06, 2024, 13:13:45
Klaesson til Polen skriver VG.
«Den norske målvakten Kristoffer Klaesson er på vei bort fra Leeds United.
Etter det VG erfarer er målvakten på plass i Polen for å få i stand en overgang til Raków Częstochowa.
Nettavisen omtalte nyheten først.
Klaesson ble hentet til England fra Vålerenga i 2021, men har fått tøff konkurranse om plassen og har kun vært på banen syv ganger i løpet av tre år.»


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke dumt det. På tre år har vi vel nedskrevet en del verdi slik at vi i alle fall ikke bokfører regnskapsmessig tap på Klaesson. Får vi en mill for ham, så skal vi vel være godt fornøyde.

Andersen

Hadde sagt ja takk til Roberts i Leeds trøya igjen . Det fungerte bra med Rodon , Ampadu , og Roberts i forsvaret .

Cherry

Vurderes nok hva som skjer med Kristensen nå.
Mener han hadde klart seg fint i EFL.
Før avklaringer rundt Llorente, Wøber , Cresswell og Rasmus er klare- så skjer det nok lite i defensive forsterkninger.
Mere bekymret ift at 10'ern glipper.... Igjen. ::)
 

GeirO

MOT

Hallgi

YEP:
Whites defender Charlie Cresswell is also close to sealing his permanent transfer to French club Toulouse which appeared off when the move collapsed last week due to a change of heart. The deal is believed to be worth £3.8m and Cresswell's departure is expected to be confirmed either over the weekend or early next week.

Quote from: Kato on July 05, 2024, 17:00:18
Ser på LUFC-supportergroup at dialogen mellom Cresswell og Toulouse er på igjen. Ingen tvil om at han forlater, nå ser det ut til å bli Frankrike likevel.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Cherry

Quote from: GeirO on July 06, 2024, 22:49:58
Er ikke Rutter vår 10'er?

Georgino er vel egentlig ving, men ja - har spilt som en slags 10èr sist sesong.
Driblesterk, har ett fint rykk, ganske rask - men har jo ikke skuddbein (som hittil virker) eller mange mål i seg.
Vi trenger definitivt en KLAR 10èr...en ny målfarlig Pablo som kan være boksåpner i de kampene vi styrer - som jo er de fleste i EFL.
 

Asbjørn

Beren Cross tar telling på transfer-businessen så langt - det er 10-1 (snart 12-1) i outgoings-favøren...
Men, er det så ille?
Vi snakker først og fremst ryddejobb:
For now, while the quantity of exits may be a cause for concern, Leeds would point to the importance of those who have moved or are moving on. Only one of the 12 mentioned made more than eight league starts in Daniel Farke's third-placed campaign in 23/24 and that sale generated at least £40m.

Moving out-of-favour players out of the building as early as possible provides a clearer picture for the manager, a lighter wage bill, a boosted transfer budget and stability for those going away to develop on loan.

Men, det er klart, snart kommer det en tid der våre 14 mest brukte forrige sesong må få selskap med (nye) spillere som styrker oss:

With 14 of Farke's 15 most-used players from last season already underway with United's pre-season, the German will feel he has his core group in place. The issues coming down the track will be replacing which members of those 14 go on to leave before September 1 and actually improving on some of those who stick around.


Strength on the bench outside that core 14 will need to be bolstered. There are 12 days until the first friendly of pre-season and just 34 until Portsmouth travel to Elland Road for the start of the season.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-uniteds-12-1-transfer-29490492
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Regner med disse posisjonene det jobbes med:

1) Høyreback
2) Kreativ midtbanespiller, 8-er/10-er
3) Venstreback
4) Spiss
5) Midtstopper

Så får vi se om noen av Aaronson, Kristensen og Wöber blir værende i Leeds. De dekker i utgangspunktet 3 av posisjonene på lista, selv om Brenden ikke er spillertypen jeg vil ha kreativt på midten. For lite mål og for dårlig dødballfot/pasningsfot.
Summerville og Gnonto er jo to salgsprospekter som fort kan bli solgt, kanskje ikke begge. Forventer egentlig at Cry forsvinner for 30-40 millioner pund. Da bør vi ha inn en erstatter.

Det har jo også vært litt rykter rundt Meslier. Forsvinner han trenger vi en ny nr. 1 i buret. Darlow ikke god nok. Som FKH-supporter hadde det vært gromt å sett Egil Selvik til Leeds, men jeg tror ikke han er bedre med beina enn Meslier. Men han er jo tilgjengelig på billigsalg for rundt 1 million pund vil jeg anta. Kontrakten går ut etter sesongen i Norge, og FKH prøver å selge nå i sommer.

Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Jeg tror ikke en 10-er står på programmet. Aaronson er tilbake og er nok tenkt en rolle der.
Rutter blir erstatteren på ving for enten Gnonto eller Summerville.
Tror heller ikke at en spiss blir hentet. Vi har Piroe, og en fremadstormende spanjol.
Tror prioriteten blir på backene, og kanskje en midtstopper.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Dagens underligste link:

Pete O'Rourke
@SportsPeteO
Leeds United are lining up a surprise move to bring their former goalkeeper Alex Cairns back to the club from Salford. #lufc #ammies

Erstatter for Klaesson?


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Tiffany:

Leeds have agreed personal terms with Gent CB Jordan Torunarigha.

Leeds are looking to beat a host of clubs, in order to sign the versatile defender.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

morten1966

Quote from: Sydhagen on July 07, 2024, 14:49:55
Tiffany:

Leeds have agreed personal terms with Gent CB Jordan Torunarigha.

Leeds are looking to beat a host of clubs, in order to sign the versatile defender.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Eller Stuttgart....spennende spiller

GeirO

Kanskje Torun er god nok til å dytte Rodon ut av laget? Tydelig at Ampadu er tiltenkt en midtbanerolle.
MOT

jaho

Quote from: GeirO on July 07, 2024, 19:56:18
Kanskje Torun er god nok til å dytte Rodon ut av laget? Tydelig at Ampadu er tiltenkt en midtbanerolle.
Venstrebeint, så er vel erstatter for Cooper, og mer konkurrent til Strujk.

Cherry

Quote from: GeirO on July 07, 2024, 19:56:18
Kanskje Torun er god nok til å dytte Rodon ut av laget? Tydelig at Ampadu er tiltenkt en midtbanerolle.

Det der er ett godt poeng. Ampadu ble jo trukket ned når Strujic ble skada tidlig- og ble værende i den posisjonen (med unntak av ett par kamper ) så de fleste tenker nok på han som stopper  ;D.
Få frigjort han i den rollen han var handlet inn til er veldig positivt, så en ny stopper når nå Cooper/Cresswell forsvinner er da logisk...
Moro også at ny unggutt (Charlie Crew) er flyttet opp i stallen..da er vel nestemann Harry Gray ;).
 

Asbjørn

Quote from: jaho on July 07, 2024, 20:08:38
Quote from: GeirO on July 07, 2024, 19:56:18
Kanskje Torun er god nok til å dytte Rodon ut av laget? Tydelig at Ampadu er tiltenkt en midtbanerolle.
Venstrebeint, så er vel erstatter for Cooper, og mer konkurrent til Strujk.
Han var visst også et venstreback-alternativ, leste eg...

Vi trenger jo dèt 🫢
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan