Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26

Started by Promotion 2010, April 03, 2019, 13:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

HåvardK

Quote from: Kontakinte on August 01, 2024, 09:21:24Tar dette med ett skuldertrekk! Summerville har aldri vært min favoritt. Synes han er for endimensjonal i spillet sitt.   
Endimensjonal i form av mål og assists, da?

peacock

Quote from: HåvardK on August 01, 2024, 10:08:39
Quote from: Kontakinte on August 01, 2024, 09:21:24Tar dette med ett skuldertrekk! Summerville har aldri vært min favoritt. Synes han er for endimensjonal i spillet sitt.   

Godt poeng! Nærmere 30 målpoeng skal erstattes.

Russel_Doig

Quote from: peacock on August 01, 2024, 10:00:28Med penger inn for Summerville MÅ det settes sluttstrek. Ingen flere offensive spillere ut; en viss kontinuitet i stallen å vi ha. Har styret baller til å stå imot bud på Gnonto?

Håper dei har baller til å selge!

peacock

Quote from: Russel_Doig on August 01, 2024, 10:14:44
Quote from: peacock on August 01, 2024, 10:00:28Med penger inn for Summerville MÅ det settes sluttstrek. Ingen flere offensive spillere ut; en viss kontinuitet i stallen å vi ha. Har styret baller til å stå imot bud på Gnonto?

Fordi?

Russel_Doig

Quote from: peacock on August 01, 2024, 10:21:10
Quote from: Russel_Doig on August 01, 2024, 10:14:44

Fordi?

Fordi han etter min mening ikkje presterer noe av betydning. Mye glis og lite annet. Vi kan få tak i mye bra for dei pengene!

Dennis

Quote from: auren on August 01, 2024, 09:33:30
Quote from: Fantasyland on August 01, 2024, 09:02:30West Ham Football
@westhamfootball
Crysencio Summerville financials are thought to be £25m base transfer fee paid in instalments with a further £5m of performance based standard add-ons. An additional clause related to a full senior international debut means Leeds United could earn as much as £34m if all add-ons conditions are met. 

Summerville is set to sign a five year contract with the Hammers following a medical which is booked for Thursday.

Tippet 25 + 10 på forhånd. Det ble 25 + 9 millioner. Synes ikke det er så aller verst. Visstnok mer enn Dewsbury Hall (30 millioner).

auren

34 er langt bedre enn 25 og der jeg også antok han burde ligge. Særlig når det ikke er uoppnåelige krav.

Likevel, penger er fortsatt bare en ting. Kvaliteten er tatt ut av stallen uavhengig om han kosta £100 mill eller en bruskork.

Klubben skal få sjansen til å erstatte, men foreløpig er det et par steg tilbake selv med Rothwell og Bogle inn (+ Rodon, men han var en del av stallen i fjor).

Risikoen for at det ikke vil funke er alltid større med nye spillere. Og CS var helt essensiell for angrepet året gjennom og enda viktigere enn det igjen utover våren.

Jeg er lei av at Leeds ikke kan være i forkant. Det har ikke skjedd siden 2001 eller der omkring.
Marching on together!

Kato

Divisjonens beste spiller forsvinner, det blir garantert å merkes. Hadde langt før kvittet meg med Gnonto. Farkes totalt manglende offensive plan var 100% avhengig av Summervilles enkeltprestasjoner. Amerikanerne er som amerikanere flest. Store ord. Opphausing om at de kan forhandle i søvne, tilbakekjøp av stadion, ingen behov for salg av spillere osv. De leverte et januarvindu som ødela opprykket. Vi starter sesongen neste helg, og det vi har fått til i sommer er stort sett salg av arvesølv og den beste spilleren. Og det siste klarer vi uka før seriestart, glem alt vi har trent på med Summerville involvert. Laget er klart svekket, uansett hvor store i kjeften amerikanerne er.

auren

Quote from: Dennis on August 01, 2024, 10:33:59
Quote from: auren on August 01, 2024, 09:33:30
Quote from: Fantasyland on August 01, 2024, 09:02:30West Ham Football
@westhamfootball
Crysencio Summerville financials are thought to be £25m base transfer fee paid in instalments with a further £5m of performance based standard add-ons. An additional clause related to a full senior international debut means Leeds United could earn as much as £34m if all add-ons conditions are met. 

Summerville is set to sign a five year contract with the Hammers following a medical which is booked for Thursday.

Tippet 25 + 10 på forhånd. Det ble 25 + 9 millioner. Synes ikke det er så aller verst. Visstnok mer enn Dewsbury Hall (30 millioner).

auren

34 er langt bedre enn 25 og der jeg også antok han burde ligge. Særlig når det ikke er uoppnåelige krav.

Likevel, penger er fortsatt bare en ting. Kvaliteten er tatt ut av stallen uavhengig om han kosta £100 mill eller en bruskork.

Klubben skal få sjansen til å erstatte, men foreløpig er det et par steg tilbake selv med Rothwell og Bogle inn (+ Rodon, men han var en del av stallen i fjor).

Risikoen for at det ikke vil funke er alltid større med nye spillere. Og CS var helt essensiell for angrepet året gjennom og enda viktigere enn det igjen utover våren.

Jeg er lei av at Leeds ikke kan være i forkant. Det har ikke skjedd siden 2001 eller der omkring.

Klart vi er svekket, og jeg liker langt på nær at vi kvitter oss med vår beste spiller. Det blir lynsjestemning om erstatteren heter Ryan Kent (som det ryktes litt om på Waccoe). Hvis vi ikke henter inn et par toppspillere i Championship-sammenheng blir jeg også sur.

Men alt surret de siste 20-25 år har gjort meg såpass hardhudet at jeg ikke gidder å henge for mye med geipen. It's the name of the game. Pt har jeg troen på at vi får inn 1-2 solide erstattere som kan gjøre stallen mer komplett. Når stjernespilleren drar, er det kanskje andre spillere som vokser enda mer. Joseph? Gnonto? Piroe? Rutter?

For alt vi vet, kan det ha forealgt en gentlemans agreement i forhold til Summerville - at han ble værende forrige sesong for å hjelpe oss å rykke opp, men hvis vi feilet ville klubben selge denne sommeren.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: Kato on August 01, 2024, 10:40:41

Laget er klart svekket, uansett hvor store i kjeften amerikanerne er.

Nei. Pt er vi styrket i forsvaret (Bogle og Wöber). Vi er styrket på midten (Rothwell og Aaronson). Vi er klart svekket offansivt (Summerville, men Joseph kan bli gull).

Summa summarum er vi nok litt svekket, men regner med at et par gode kjøp gjør at vi ihvertfall er status quo når vi skriver 3. september.

auren

leedslife

Skulle gjerne hatt Hamer/Sara type inn i dette laget så hadde det egentlig sett utrolig bra ut.
Setter en hundrings på at Joseph blir årets overraskelse.
Lagt på seg litt muskler og har en energi, instinkt  og en mentalitet som gi både laget og ikke minst publikum value.
Faktisk en av ytterst få igjen som har videreutviklingspotensiale på nivået opp.
Er det som er det vondeste med salgene av Summerville og Gray.
De skilte seg veldig ut fra resten av coren med spillere.

Blank_File

Hvis vi får opp mot 35 000 000£ for Summerville så er det en bra sum. Da vet jeg bare om Buendina, Watkins og Aké som er dyrere fra Championship gjennom historien, og alle de tre kom fra klubber som hadde spilt PL samme året. Vi sitter altså igjen med gode salgsavtaler for de to dyreste overgangene fra spillere som kom direkte fra Championship noen gang. I henhold til buisness så må det sies å være veldig bra og kan ikke sammenlignes med det vi har holdt på med i fordums tider.

Når det er sagt, så er jeg også totalt sett svært skuffet. Summerville hadde vi trengt mer enn Gray, og jeg håpet og faktisk til og med trodde, at salget av Gray gjorde at vi var i posisjon til å beholde Summerville. Men som så mange har påpekt, vi aner ikke hva som foregår bak veggene. Jeg antar at Summerville har ønsket seg bort og da ser jeg dette som en ganske god avtale.

Det blir utfordrende å skaffe en erstatter av god nok kvalitet. Amerikanerne har foreløpig ikke innfridd. De har en måned igjen. Bogle, Wöber, Rothwell og Aaronson er fint og flott, men ingen av disse kommer til å produsere 30 målpoeng og jeg er redd dette vil blir vår akilleshæl neste sesong. Med dagens lag spår jeg mye spill og lite sjanser.

Asbjørn

Quote from: auren on August 01, 2024, 10:55:48Nei. Pt er vi styrket i forsvaret (Bogle og Wöber). Vi er styrket på midten (Rothwell og Aaronson). Vi er klart svekket offansivt (Summerville, men Joseph kan bli gull).

Summa summarum er vi nok litt svekket, men regner med at et par gode kjøp gjør at vi ihvertfall er status quo når vi skriver 3. september.

Flott, Joachim. Vi èr styrket bak og på midten, så langt.
Fremme er plassen på laget vi fortsatt har alternativer i fleng.
Men klart det må styrkes.

At Summerville ville gå var noe de fleste innså, ikke minst mht at det nå var to år igjen av kontrakten og vi ville fort få mindre for ham.

Mht lønnsutgiftene så har vi noen høytlønte igjen ja, men  med Roca, Kristensen, Cooper, Llorente, Drameh, Shack borte så har vi like fullt trimmet denne.

Så, nå er eg spent på hva som kommer inn, back, midtbanespiller og type offensiv spiller. Om en uke tipper eg vi har to av navnene ganske klart for oss.Minst èn kommer vel ikke før mot slutten av vinduet..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Quote from: peacock on August 01, 2024, 10:11:45

Det er fult mulig, Morgan Reece Whittaker 27p

leedslife

Quote from: Kontakinte on August 01, 2024, 11:38:54

Man har potensielt masse mål og målpoeng i Firpo, Bogle, James, Gnonto, Rutter, Aaronsen, Joseph og Piroe (i tillegg Bamford for å nevne noen.
Det vi ikke har er en spiller i form av fotballforståelse og god nok fremoverettet med ball, spør du meg.
Vi trenger spissferdigheter og inteliggens mot destruktive og  kompakte lag.
Færre lag enn i fjor vil spille et spill på Leeds premisser.

Killa

Hvem kan vi egentlig realistisk se for oss kan komme inn og erstatte Cree? Ser vi for oss en av toppspillerne i CC eller en som er blitt overflødig fra PL?

Hadde vært utrolig kult med Jack Clarke - Sunderland ønsker £18M for han leser jeg så det burde vi ta oss råd til nå hvis det er mulig... Han var ikke såå ekstremt mye dårligere enn Cree sist sesong mener jeg! Med tanke på at han spilte på et langt dårligere lag enn Leeds og leverte rundt 20 målpoeng på 40 kamper. Men greia er vel at han som de fleste av de gode spillerne i CC havner i PL...

Gabriel Sara, Sammie Smodics og Morgan Whittaker er nevnt mye, kanskje sistnevnte er mest realistisk. Han leverte faktisk 27 målpoeng sist og det er bare ett bak Cree. På et bunnlag....

Haji Wright i Coventry leverte også 23 målpoeng og er nok ikke for dyr for oss. Men om kvaliteten der er god nok er jeg litt usikker på. Josh Sargent i Norwich har også vært nevnt en del (18 målpoeng sist), men personlig trur jeg ikke han er i nærheten av å fylle Cree sine sko.

Aktuelle kandidater fra PL har jeg mindre oversikt over, men det kan kanskje tenkes at man ser for seg en låneavtale med en ung spiller som ennå ikke får nok spilletid i PL?

Selvsagt ser speiderne i klubben ogs til utlandet, der kan det jo komme noe helt ut av det blå så klart... (ala Raphina...?)
Blir spennende den neste måneden og se hva som skjer - aldri en kjedelig dag som Leeds-supporter!

Asbjørn

Ser ut som prisen er  £27.8m + addons. Fee was reported in excess of £25m
(33m Euros)
https://x.com/sebnonda/status/1818930174211068345
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Jeg er temmelig sikker på at Gnonto også forsvinner nå som Summerville er borte.

Blank_File

Quote from: Asbjørn on August 01, 2024, 12:05:14Ser ut som prisen er  £27.8m + addons. Fee was reported in excess of £25m
(33m Euros)
https://x.com/sebnonda/status/1818930174211068345

Da er Cree fremdeles dyrest (etter Gray), nesten på linje med Said Benrahma, men han hadde fire eller fem år igjen av kontrakten den gang og var to år eldre.

GeirO

Synes prisen på Cree er grei siden han aldri har prestert noe særlig i PL. Bestandig en risiko å kjøpe slike...

Erstatteren for Cree bør vel være en ving, siden vi nå ikke har mange vinger av kvalitet, og plutselig er Gnonto  borte...

En 10'er med mange målpoeng får bli et annet kjøp.
MOT

auren

Quote from: Killa on August 01, 2024, 11:46:05Hvem kan vi egentlig realistisk se for oss kan komme inn og erstatte Cree? Ser vi for oss en av toppspillerne i CC eller en som er blitt overflødig fra PL?

Hadde vært utrolig kult med Jack Clarke - Sunderland ønsker £18M for han leser jeg så det burde vi ta oss råd til nå hvis det er mulig... Han var ikke såå ekstremt mye dårligere enn Cree sist sesong mener jeg! Med tanke på at han spilte på et langt dårligere lag enn Leeds og leverte rundt 20 målpoeng på 40 kamper. Men greia er vel at han som de fleste av de gode spillerne i CC havner i PL...

Gabriel Sara, Sammie Smodics og Morgan Whittaker er nevnt mye, kanskje sistnevnte er mest realistisk. Han leverte faktisk 27 målpoeng sist og det er bare ett bak Cree. På et bunnlag....

Haji Wright i Coventry leverte også 23 målpoeng og er nok ikke for dyr for oss. Men om kvaliteten der er god nok er jeg litt usikker på. Josh Sargent i Norwich har også vært nevnt en del (18 målpoeng sist), men personlig trur jeg ikke han er i nærheten av å fylle Cree sine sko.

Aktuelle kandidater fra PL har jeg mindre oversikt over, men det kan kanskje tenkes at man ser for seg en låneavtale med en ung spiller som ennå ikke får nok spilletid i PL?

Selvsagt ser speiderne i klubben ogs til utlandet, der kan det jo komme noe helt ut av det blå så klart... (ala Raphina...?)
Blir spennende den neste måneden og se hva som skjer - aldri en kjedelig dag som Leeds-supporter!

En på Waccoe tenker det samme. Usikker på om disse er relle for Leeds, men man vet aldri...:

Right si who do we want and think we could realistically get who's proven? The Boro lad who scored for fun? Whittaker from Plymouth? Sara? Looking at last season, the players with similar output to Summerville from teams who haven't gone up are Szmodics (but he's more central than Summerville is/was), Whittaker (who is a winger and hit 19 goals and 8 assists for a team who scraped survival - I know he did f**k all against us in the 3 or 4 we played against them but he's gotta be worth a look?), Wright from Coventry (fint rate him)...

Sara - 13 goals and 12 assists is pretty good and his mate Rowe with 12 goals.

Gotta be in for Latte-Lath/Whittaker/Rowe/Sara???

auren

Dennis

Ettersom Bogle er en utpreget offensiv spiller, hadde vi ideelt sett henta en venstrebeint høyreving. Kåre Hitmaker, nei jeg mener Stephen Whittaker hadde vært en fin løsning.

Vi har en minst like offensiv back på andre sida og kunne da flytta over James.

Jeg forventer i alle fall at det snart kommer noen. Snart sesongstart og uten den trege starten eller slutten i fjor hadde vi gått direkte opp. Lite vits å gi oss selv 60 meter tillegg i år igjen.
Marching on together!

Cherry

Vi møter Morten Spencer , vår norske `....i Derby denne sesongen- gått under radarn` at han hadde skrevet kontrakt med Rams`nå.

HåvardK

Quote from: Kontakinte on August 01, 2024, 11:38:54

Aha. Og han er i Leeds?

Asbjørn

Det figurerer jo en del ulike priser for hva vi får betalt så vet ikke helt hvilken sum Chris går ut ifra...

For context, Summerville becomes the 11th highest Championship sale in history and goes for more than Maddison, Gyokeres and Bowen all have in recent years. We're all blinded by Premier League fees when we're in a much weaker position having not gone up. #LUFC

https://x.com/Brownbridge/status/1818947965320315294

Forresten er ikke ting HELT i boks enda da, visstnok...

🚨⚒️ Crysencio #Summerville completed his medical with West Ham today ✔️

However, there are still no total agreements. On the player's side, there are still details to be clarified regarding the contract length, whether four or five years.

Also, there is no complete agreement on the final transfer fee with Leeds United. The details are still being worked out, but the medical check is already done now.

Füllkrug or Duran, Wan-Bissaka, Summerville ... Busy days for #WHUFC.

@SkySportDE
 🇳🇱🇸🇷

https://x.com/Plettigoal/status/1819056315467002295
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Johnnyj

Lurer på hvor mye av disse overgangssummene vi får inn som går til å dekke de 190m£ vi skylder til diverse klubber.

Leste at vi fremdeles skylder Barcelona en betydelig sum for Firpo. Men at de skylder oss for Raphinha. Så det er ikke lett å skjønne seg på hvordan klubbene opererer for tiden   :o

morten1966

Quote from: Johnnyj on August 02, 2024, 07:46:51Lurer på hvor mye av disse overgangssummene vi får inn som går til å dekke de 190m£ vi skylder til diverse klubber.

Leste at vi fremdeles skylder Barcelona en betydelig sum for Firpo. Men at de skylder oss for Raphinha. Så det er ikke lett å skjønne seg på hvordan klubbene opererer for tiden   :o

Du leste det en plass ja...for alt som står er jo helt sikkert sant...

Cherry

Asbjørn

Quote from: Johnnyj on August 02, 2024, 07:46:51Lurer på hvor mye av disse overgangssummene vi får inn som går til å dekke de 190m£ vi skylder til diverse klubber.

Om overgangene følger vanlig prosedyre er det lett å tenke at vi skylder Barcelona £12,8m:4år= £3,2m  Mht Raphinha var det vel en greie at Leeds forlangte en stor andel 'up front', men igjen, husker ikke detaljene...

https://www.skysports.com/football/news/11715/12349947/junior-firpo-leeds-sign-barcelona-full-back-for-undisclosed-fee-as-ezgjan-alioski-replacement
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK