Spiller: Illan Meslier

Started by auren, August 08, 2019, 10:38:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Quote from: Kontakinte on October 06, 2024, 09:34:46
Quote from: Kato on October 05, 2024, 08:55:31Vi har irritert oss lenge over svakhetene med beina. Ønsket før sommeren at Meslier var en av de vi solgte. Men neida. Ser ingen fremgang over år. Har ikke tall på hvor mange lange utspill han kom med i går som kom direkte tilbake. Det er totalt ødeleggende for vår spillestil. Vi mister ball, mister momentum i kampene, og blir blåst på fysikk. Og da er jeg ikke en gang begynt å snakke om keepertabber.
ikke skriv VI! Finnes folk på forumet som ikke er enig med deg. Gutten er 24, er ikke ferdig utviklet,  heller ikke som keeper.

Er det slik at DU må være enig for at man skal kunne skrive VI? Hvis du tror jeg er den eneste på dette forum som er møkk lei manglende fremgang hos Meslier så innbiller jeg meg at du tar feil.

Kontakinte

Quote from: Kato on October 06, 2024, 09:50:05
Quote from: Kato on October 05, 2024, 08:55:31Vi har irritert oss lenge over svakhetene med beina. Ønsket før sommeren at Meslier var en av de vi solgte. Men neida. Ser ingen fremgang over år. Har ikke tall på hvor mange lange utspill han kom med i går som kom direkte tilbake. Det er totalt ødeleggende for vår spillestil. Vi mister ball, mister momentum i kampene, og blir blåst på fysikk. Og da er jeg ikke en gang begynt å snakke om keepertabber.
ikke skriv VI! Finnes folk på forumet som ikke er enig med deg. Gutten er 24, er ikke ferdig utviklet,  heller ikke som keeper.

Er det slik at DU må være enig for at man skal kunne skrive VI? Hvis du tror jeg er den eneste på dette forum som er møkk lei manglende fremgang hos Meslier så innbiller jeg meg at du tar feil.
skremmende om flertallet er enig med deg, gutten er fortsatt 24! Jeg har gutter på samme alder, du er faktisk på samme side som vokseidiotene som sender gutten dødstrusler på div. plattformer. Jeg sier ikke du er enig i disse perverse folka. Men uansett på samme side.

leedslife

Problemet Kato er at andre er litt mer nyansert.
Om det gjelder Leeds, Farke, Meslier eller andre forbundet med det som skjer på banen.

Leeds som klubb indikerer på alle områder at man er befestet på toppen i CC. Ikke nedrykk, nedre halvdel eller  midt på tabellen som du har skissert før/rundt/etter et skuffende overgangsvindu, skuffende rekke resultater eller andre short term bumper.
Det samme gjelder spillere inkl Meslier. Ja, han har svakheter i distribusjon, i feltet etc. Men han er absolutt i toppsjiktet i divisjonen.
For 2 sesonger siden trengte Leeds 3-4 mål for i det hele tatt vinne fotballkamper. Vi ble pisset på, ledd av og totalt plukket fra hverandre.
Leeds idag fremstår som en solid enhet som har de beste prognoser for å rykke opp og denne gangen etablere seg i PL.
Vi slipper knapt til sjanser. Vi holder ofte CS. Alt dette spiller inn på at vi har en sterk sentrallinje i laget.

Så blir jeg også fly forbanna over det som skjedde på Fredags kveld. Men det får jo gå ei grense. Når vi er på søndag så bør man jo kunne se klart igjen og heller fokusere på det som var en høyst imponerende gjennomføring.
Så kan man heller være kritiske hvis dette fører til at vi klapper fullstendig sammen mot Blades neste kamp.
Personlig tror jeg vi slår tilbake, men time will tell.

Kato

Quote from: Kontakinte on October 06, 2024, 10:23:47

skremmende om flertallet er enig med deg, gutten er fortsatt 24! Jeg har gutter på samme alder, du er faktisk på samme side som vokseidiotene som sender gutten dødstrusler på div. plattformer. Jeg sier ikke du er enig i disse perverse folka. Men uansett på samme side.

Hva i all vide verden er det slags tull og tøv? Tror vi legger den ballen bort. Skal vokte meg godt for å kommentere dine innlegg fremover.

Kato

Quote from: leedslife on October 06, 2024, 10:26:05Problemet Kato er at andre er litt mer nyansert.
Om det gjelder Leeds, Farke, Meslier eller andre forbundet med det som skjer på banen.

Leeds som klubb indikerer på alle områder at man er befestet på toppen i CC. Ikke nedrykk, nedre halvdel eller  midt på tabellen som du har skissert før/rundt/etter et skuffende overgangsvindu, skuffende rekke resultater eller andre short term bumper.
Det samme gjelder spillere inkl Meslier. Ja, han har svakheter i distribusjon, i feltet etc. Men han er absolutt i toppsjiktet i divisjonen.
For 2 sesonger siden trengte Leeds 3-4 mål for i det hele tatt vinne fotballkamper. Vi ble pisset på, ledd av og totalt plukket fra hverandre.
Leeds idag fremstår som en solid enhet som har de beste prognoser for å rykke opp og denne gangen etablere seg i PL.
Vi slipper knapt til sjanser. Vi holder ofte CS. Alt dette spiller inn på at vi har en sterk sentrallinje i laget.

Så blir jeg også fly forbanna over det som skjedde på Fredags kveld. Men det får jo gå ei grense. Når vi er på søndag så bør man jo kunne se klart igjen og heller fokusere på det som var en høyst imponerende gjennomføring.
Så kan man heller være kritiske hvis dette fører til at vi klapper fullstendig sammen mot Blades neste kamp.

Jeg tror ikke i dag, som for 6 måneder siden, at Meslier er av de beste keeperne i divisjonen. Jeg tror fotballen er mer nyansert enn at antall baklengs peker direkte på keeperen. I høst har vi knapt sluppet til målsjanser, det betyr ikke automatisk at Meslier er en av de beste keeperne i divisjonen. Han har jo i stor grad vært arbeidsledig. Det er jo foran han vi har vært gode. Det er null progresjon med beina. Det er klareringer i øst og vest, det er lange baller direkte til motstander, det er voldsomt treg i igangsetting. Mye verre enn den ene tabben på fredag.

Hvor mange keepere i denne divisjonen hadde ikke vært mye bedre om de sto arbeidsledig for oss? Vi sammenlignet med Mads Hermansen i fjor. Illan Meslier faktisk kåret til en bedre keeper ifølge en eller annen håpløs kåring. Betyr det at han er en bedre keeper enn Hermansen, aldri i verden. Det er så stor forskjell mellom de to at man knapt kan tro det, i alle spillets faser.

leedslife

Quote from: Kato on October 06, 2024, 10:49:03
Quote from: leedslife on October 06, 2024, 10:26:05Problemet Kato er at andre er litt mer nyansert.

Jeg tror ikke i dag, som for 6 måneder siden, at Meslier er av de beste keeperne i divisjonen. Jeg tror fotballen er mer nyansert enn at antall baklengs peker direkte på keeperen. I høst har vi knapt sluppet til målsjanser, det betyr ikke automatisk at Meslier er en av de beste keeperne i divisjonen. Han har jo i stor grad vært arbeidsledig. Det er jo foran han vi har vært gode. Det er null progresjon med beina. Det er klareringer i øst og vest, det er lange baller direkte til motstander, det er voldsomt treg i igangsetting. Mye verre enn den ene tabben på fredag.

Hvor mange keepere i denne divisjonen hadde ikke vært mye bedre om de sto arbeidsledig for oss? Vi sammenlignet med Mads Hermansen i fjor. Illan Meslier faktisk kåret til en bedre keeper ifølge en eller annen håpløs kåring. Betyr det at han er en bedre keeper enn Hermansen, aldri i verden. Det er så stor forskjell mellom de to at man knapt kan tro det, i alle spillets faser.

Antall baklengs og måten det skjer på kan tyde på det. Fleste eksperter pekte på Meslier siste sesongen i PL. Til slutt ble han også benket.

1 nivå ned og akkurat nå er Leeds  et av CCs klart mest solide lag og har vært siden rundt +/- denne tiden i fjor.
Defensivt har vi satt et solid fundament og en struktur som imponerende nok reparerer unoter ganske fort (som målene i mot de første 2-3 kampene).
Meslier er en stor del av dette.

At han er voldsomt treg i igangsettingen feks er jo heller ikke noe godt argument for at han er en svak keeper. Mest sannsynlig er dette instruksene. Under Bielsa var han rel rask i igangsettingen, mens Farke er på langt nær så risiko villig som Bielsa.
Du ser det samme når spillerne på banen gjennvinner ballen. Vi er ekstremt opptatt av å få roller rundt tilbake i posisjon og danne et angrep når vi er riktig balansert.

Jo, jeg er helt enig i at Mads Hermansen er en langt bedre posessionspiller enn Meslier. Men det betyr ikke at han hadde passet bedre inn hos oss. Det er null sjans for at du ønsker å spille på dette Leeds laget med mer press enn nødvendig. Du har en svært inteliggent og smart posseionspiller i dette laget og det er Firpo.
Det Leicester laget i fjor hadde mange særs gode posessionspillere - spesielt i sentrallinja.
Det er milevis og sier jeg milevis forskjell på Ampadu og Winks i posession. Det er som Geir Moen og Usain Bolt.

Hvis vi nå rykker opp og etablerer oss i PL så er jeg og usikker på om Meslier er en av de 2,3,4 spillerne fra dagens stall som har det potensiale i seg til og med videre, men at han og resten av de 12-13 faste hos Leeds er blandt CCS absolutt, absolutt beste spillere er det ingen som helst tvil om.
Jeg vil til og med sette Darlow rundt øvrehalvdel sjiktet av keepere i denne div og der ser det ut som han sparker med en håndgranat de gangene ballen blir spilt tilbake til han.

Kontakinte

Quote from: Kato on October 06, 2024, 10:42:36

Hva i all vide verden er det slags tull og tøv? Tror vi legger den ballen bort. Skal vokte meg godt for å kommentere dine innlegg fremover.
det har du alt å tjene på Kato, krenka voksne mannfolk er ikke spesielt sjarmerende. Lykke til med terningkast på spillere, der er du faktisk god. Men unødvendig med tilleggsopplysninger som ikke er fremmende for unge spillere.

Kato

Quote from: Kontakinte on October 06, 2024, 11:22:53

det har du alt å tjene på Kato, krenka voksne mannfolk er ikke spesielt sjarmerende. Lykke til med terningkast på spillere, der er du faktisk god. Men unødvendig med tilleggsopplysninger som ikke er fremmende for unge spillere.

Litt usikker på hvor mye det handler om å være krenka når man settes i bås med de som kommer med drapstrusler. Handler kanskje mer om usikkerhet på hva det er slags kar som sitter i andre enden av denne tråden.

peacock

Tell til 10, pust ut. Dette blir for dumt.

Kontakinte

Quote from: Kato on October 06, 2024, 11:46:37

Litt usikker på hvor mye det handler om å være krenka når man settes i bås med de som kommer med drapstrusler. Handler kanskje mer om usikkerhet på hva det er slags kar som sitter i andre enden av denne tråden.
wow, mener du jeg tar feil?

Kontakinte

Quote from: peacock on October 06, 2024, 11:55:15Tell til 10, pust ut. Dette blir for dumt.
helt korrekt, gjorde det etter den såkalte fadesen. Det hjalp ;) ,

Sydhagen

Meslier er ikke verdens beste keeper, heller ikke denne divisjonens beste spiller.
Jeg meber dog at jeg ser spor til bedring i spillet hans i feltet. Han er bedre til å plukke ned innlegg og dødballer. Han er fortsatt hjelpesløs på utspill.

Nå er det Meslier vi har som førstekeeper og han bør få den støtten som trengs fra spillere, støtteapparat og fansen. At Meslier har begrensninger som spiller er ikke hans feil. Han er rett og slett ikke bedre enn det han er akkurat nå. Setter et stort spm tegn til keepertrenerne som vi hadde i klubben frem til Farke tok over. Han fikk en nedadgående kurve i kvalitet, men synes derimot at det er bedring siden ifjor sommer.

Så blir det sportslig ledelse å vurdere til neste sommer om det er Meslier eller en annen som skal vokte buret.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kontakinte

Quote from: Kato on October 06, 2024, 11:46:37

;D sorry men den siste setningen er jo helt fantastisk. Med tanke på att du er lærer. Det er mulig det sitter en noget usikker gutt i fotballbyen Leeds United akkurat nå...
Det er mobbing jeg peker på,

Husker jeg dissa Dallas her inne for heldigvis mange år siden, har vell aldri tatt mer feil ;D.

Mener jeg beklaget det i skam kort tid etter.

Marching on together!

Hallgeir *

To meget viktige redninger i kveld. Ikke sikkert at vi hadde stått med tre poeng uten dem.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: Hallgeir * on December 10, 2024, 23:13:39To meget viktige redninger i kveld. Ikke sikkert at vi hadde stått med tre poeng uten dem.

Den første skal han ta, den andre er meget bra å være så tidlig ute.

auren

Quote from: Hallgeir * on December 10, 2024, 23:13:39To meget viktige redninger i kveld. Ikke sikkert at vi hadde stått med tre poeng uten dem.

Den første gir corner som de scorer på, så det hadde vel liten effekt. Den andre er ekstremt viktig. 1-2 der og vi kunne ha glemt 3 poeng.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on December 10, 2024, 23:15:08

Den første gir corner som de scorer på, så det hadde vel liten effekt. Den andre er ekstremt viktig. 1-2 der og vi kunne ha glemt 3 poeng.

auren

Som "vi" skåret på, mener du vel?  ;)
Super Leeds since 1968

Bjosse77

Er det fremdeles folk som har trua på Meslier? Basert på hva?
Eier ikke reflekser, rangert mellom 16-18 på omtrent alt som kan måles og vårt soleklart svakeste ledd i 3 sesonger på rad.

Forsvaret vårt i Premier League var ikke så dårlig som alle skal ha det til. Det var ganske middels (over det også siste halvdel av Bielsas første sesong i PL), men Meslier var PLs svakeste keeper i de to sesongene vi kjempet mot nedrykk. Han koster oss sinnsykt mye poeng. Helt utrolig at det ikke gjøres noe som helst.

Han har EN styrke, utrusninger en mot en. Og ganske ok i sweeperspillet selv om han får lite kreditt for det. Kortpasningene hans er bra og langpasningene litt under middels.

leedslife

Quote from: Bjosse77 on December 15, 2024, 10:41:44Er det fremdeles folk som har trua på Meslier? Basert på hva?
Eier ikke reflekser, rangert mellom 16-18 på omtrent alt som kan måles og vårt soleklart svakeste ledd i 3 sesonger på rad.

Forsvaret vårt i Premier League var ikke så dårlig som alle skal ha det til. Det var ganske middels (over det også siste halvdel av Bielsas første sesong i PL), men Meslier var PLs svakeste keeper i de to sesongene vi kjempet mot nedrykk. Han koster oss sinnsykt mye poeng. Helt utrolig at det ikke gjøres noe som helst.

Han har EN styrke, utrusninger en mot en. Og ganske ok i sweeperspillet selv om han får lite kreditt for det. Kortpasningene hans er bra og langpasningene litt under middels.

Det var nok et ambisiøst, trygt og gjennomsyret profesjonelt miljø som gjorde at til og med average fotballspillere kunne prestere mot kollektiv og individuelle spillere x ganger bedre i de første årene under Bielsa.
Jeg har ihvertfall aldri sett noe lignende på det nivået før.
Det var åpenbart at de individuelle ferdighetene slik jeg ser det ikke var i nærheten - da spesielt bakerst i banen da boblen sprakk.
Måten vi slapp inn dødball på. Hvor akterutseilte vi så ut i en linje, men aller mest individuelt 1 mot 1.
Meslier spilte seg ut på benken på et tidspunkt. Det forteller ganske mye.
Det er særs sjeldent "eksperter" er kritiske til keepere på tvsending, men det var flere den gang.
At man som klubb må verne bakerste ledd på den måten forteller jo alt om keeperen og jeg mener jo det er helt riktig det flere påpeker.
Kanskje statistikken kan backe opp at han er god på kortpasninger, men jeg den statistikken har godt av lesebriller.
Fra et teknisk perspektiv så er det jo ingenting som skal tilsi at en habil pasningsspiller da ikke skal klare å slå langpasninger?
Timing for meg er nøkkelordet. Og timing innehar du ikke hvis du ikke mestrer noe fult ut. Det vil også være nærmest umulig å time din egen koordinasjon med en medspillers selv om trekkene er gjennkjennbart fra trening.
Jeg synes heller han ikke ser komfortabel ut i verken posisjon under posession eller med ball under posession.
Hvis jeg skulle låst av Leeds så ville vinklet mine spillere inn mot Meslier. Der ville jeg sett sjansen størst for at kunne blitt gjort en individuell feil.
Med det sagt så synes jeg forsåvidt Meslier er en OK CC keeper og egentlig vært en god ambassadør for Leeds.
Han har brettet opp armene og gjort sitt for å få klubben tilbake etter fadesen med Marsch.
Men skal Leeds som klubb videre så synes jeg det er et helt på sin plass at det stilles spørsmålstegn rundt Mesliers prestasjoner og utvikling uten at man må slukke brann hver gang.
Så skal jeg være enig i at han virker OK som sweeper og det tjener Leeds veldig godt på når man står såpass høyt med den defensive linjen.

Bjosse77

Quote from: leedslife on December 15, 2024, 15:00:54Det var nok et ambisiøst, trygt og gjennomsyret profesjonelt miljø som gjorde at til og med average fotballspillere kunne prestere mot kollektiv og individuelle spillere x ganger bedre i de første årene under Bielsa.
Jeg har ihvertfall aldri sett noe lignende på det nivået før.
Det var åpenbart at de individuelle ferdighetene slik jeg ser det ikke var i nærheten - da spesielt bakerst i banen da boblen sprakk.
Måten vi slapp inn dødball på. Hvor akterutseilte vi så ut i en linje, men aller mest individuelt 1 mot 1.
Meslier spilte seg ut på benken på et tidspunkt. Det forteller ganske mye.
Det er særs sjeldent "eksperter" er kritiske til keepere på tvsending, men det var flere den gang.
At man som klubb må verne bakerste ledd på den måten forteller jo alt om keeperen og jeg mener jo det er helt riktig det flere påpeker.
Kanskje statistikken kan backe opp at han er god på kortpasninger, men jeg den statistikken har godt av lesebriller.
Fra et teknisk perspektiv så er det jo ingenting som skal tilsi at en habil pasningsspiller da ikke skal klare å slå langpasninger?
Timing for meg er nøkkelordet. Og timing innehar du ikke hvis du ikke mestrer noe fult ut. Det vil også være nærmest umulig å time din egen koordinasjon med en medspillers selv om trekkene er gjennkjennbart fra trening.
Jeg synes heller han ikke ser komfortabel ut i verken posisjon under posession eller med ball under posession.
Hvis jeg skulle låst av Leeds så ville vinklet mine spillere inn mot Meslier. Der ville jeg sett sjansen størst for at kunne blitt gjort en individuell feil.
Med det sagt så synes jeg forsåvidt Meslier er en OK CC keeper og egentlig vært en god ambassadør for Leeds.
Han har brettet opp armene og gjort sitt for å få klubben tilbake etter fadesen med Marsch.
Men skal Leeds som klubb videre så synes jeg det er et helt på sin plass at det stilles spørsmålstegn rundt Mesliers prestasjoner og utvikling uten at man må slukke brann hver gang.
Så skal jeg være enig i at han virker OK som sweeper og det tjener Leeds veldig godt på når man står såpass høyt med den defensive linjen.

Kortpasninger i bakre ledd har alltid høy treffprosent, også Mesliers. Dette handler nok mer om at det er enkle mål, kanskje, enn om gode ferdigheter. Ser mye kritikk og frykt uttrykt når Melsier har ball. Hva har dette kostet oss? Det er fint lite, det er et langt større problem at han har dårlig reaksjonsevne (evt. syn) og er en dårlig shotstopper.
I dag skal fotballspillere være så mye, men for meg må primæroppgavene fremdeles være prioritet. For en keeper er det shotstopping og hindring av mål ved feltarbeid. Meslier er kun god på en mot en fordi han er stor og blokkerer mye horisont. Selv for en keeper er man ikke "kun" 24 år heller, med hans erfaring burde han vært på et høyere nivå selv med et middels talent. Hva gjør analyseteam og keeper-/spillerutviklere? Det må spørres om, Da Meslier sin beste sesong (og eneste på akseptabelt nivå) var når han var 19.

Tror det må en bedre keeper inn, samt at noen må kunne være kritisk til keepertrenere. Personlig har jeg håpet at noen skulle by på Meslier så vi ble kvitt han, men hvilken scout vil ha han på det nivået han vil spille? Nok er nok, vi må gjøre noe med svakeste ledd hvis klubben skal ta et skritt til. Han har så få redninger over middels hver eneste sesong at den ene han har blir dratt fram hver gang han blir kritisert. Det er IKKE et styrketegn.

TK20

Har kostet oss fire poeng på uvirkelige tabber denne sesongen.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bromancer

morten1966

Få bort den mannen asap!!! Håper folk slutter å forsvare han!!! Savner Widevald faktisk!!!!

auren

Hvem skal erstatte Meslier? Darlow?

Egil Selvik kan komme gratis til klubben, men er usikker på om han er god nok med beina.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Quote from: auren on January 04, 2025, 19:17:36Hvem skal erstatte Meslier? Darlow?

Egil Selvik kan komme gratis til klubben, men er usikker på om han er god nok med beina.

auren

Gikk vel et rykte om at Norwich var klubben som var ute etter han.
Super Leeds since 1968

Allanclarke

Meslier ut! Tålmodigheten er over. Fortsetter dette, så ryker opprykket

Kontakinte

En tabbe på nivå med Jørn Jamtfall, ingen unnskyldning for den. Men tenker att forsvarspillet i dag var begredelig.

ar9

Neste kamp er cup kamp.
La en annen få sjansen da så får Ilian gå litt i seg selv, brette opp arma på trening og vise litt guts.
Så kan Farke gjøre en ny vurdering før kampen mot uglene. Om de på benken ikke er gode nok bør vi se om det er noe tilgjengelig i vinduet.
En danske kanskje? Fischer fra Fredrikstad eller om de finnes noen bedre i skandinavisk liga eller en up & coming fra League One.

rd1

Blir for mye når han henter ned ballen fra over tverrliggeren... er så sinnsykt stor tabbe..

Faktisk vanskelig å tilgi + tabben mot Sunderland.

Så må vi still spm med klubben: vi mangler keeper, v.back og playmaker.

Det har vi gjort i 5 sesonger?
"Who needs Cantona??"