Skrevet av Emne: Korona-tråden  (Lest 60780 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ziganda

Sv: Korona-tråden
« Svar #30 på: Mars 12, 2020, 15:59:57 »
Handlingsplanen til norske myndigheter mht nedstengning er ikke å stoppe all smitte, men å forsinke den slik at helsevesenet klarer å behandle de som trenger det. Det er derfor stor sjanse for at viruset vil være her i månedsvis. Hvis man legger det samme til grunn i UK hjelper det ikke å suspendere Championship, hvis du har samme problemet ved sesongstart. Bedre da å avslutte årets sesong til høsten og kjøre en amputert sesong til neste år.

Det er som kjent vanskelig å være sannspådd, spesielt om framtiden.

Oppdrettslaksen

Sv: Korona-tråden
« Svar #31 på: Mars 12, 2020, 16:15:07 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #32 på: Mars 12, 2020, 16:50:02 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

NT

Sv: Korona-tråden
« Svar #33 på: Mars 12, 2020, 17:21:07 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

Vurderer ikke lenger situasjonen, har konkludert, reisen avlyses

Alle som kommer tilbake fra reiser utenfor Norden, skal i hjemmekarantene – uavhengig av om de har symptomer eller ikke. Dette gjelder alle som er kommet til landet siden 27. februar


Oppdrettslaksen

Sv: Korona-tråden
« Svar #34 på: Mars 12, 2020, 17:56:12 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

Vurderer ikke lenger situasjonen, har konkludert, reisen avlyses

Alle som kommer tilbake fra reiser utenfor Norden, skal i hjemmekarantene – uavhengig av om de har symptomer eller ikke. Dette gjelder alle som er kommet til landet siden 27. februar

Forskjellen ved en karantene og en ikke-karantene er vel minimale for en student. Og tallene i Norge er vel hakket verre enn situasjonen i England per dags dato også, så jeg mener at dette fortsatt er en vurderingssak.

Perik

Sv: Korona-tråden
« Svar #35 på: Mars 12, 2020, 18:23:07 »
Skjønner ikke helt hva du mener Oppdrettslaksen, at for en student er det samme om en er i karantene eller ei? Ut fra egen erfaring som student hadde jeg syntes det var dritt å måtte sitte inne i to uker.
Og det siste du sier?

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #36 på: Mars 12, 2020, 18:25:41 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

Vurderer ikke lenger situasjonen, har konkludert, reisen avlyses

Alle som kommer tilbake fra reiser utenfor Norden, skal i hjemmekarantene – uavhengig av om de har symptomer eller ikke. Dette gjelder alle som er kommet til landet siden 27. februar

Forskjellen ved en karantene og en ikke-karantene er vel minimale for en student. Og tallene i Norge er vel hakket verre enn situasjonen i England per dags dato også, så jeg mener at dette fortsatt er en vurderingssak.
Akkurat. Det er verre i Norge. I verste fall risikerer man å bli satt i karantene i det landet man kommer til. Flere land har det. Deriblant Thailand. Folk som kommer fra Iran, Italia, Sør-Korea og Kina må gå i 2 ukers karantene der. Gjør man ikke det, risikerer man høye bøter og fengsel. Slike bestemmelser kan komme på kort varsel over alt. USA har forbudt nordmenn å reise dit. Bli hjemme.

https://www.nettavisen.no/nyheter/flere-land-forbyr-innreise-fra-norge-og-andre-risikoland/3423936228.html
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Torpe-do

Sv: Korona-tråden
« Svar #37 på: Mars 12, 2020, 19:21:16 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

Vurderer ikke lenger situasjonen, har konkludert, reisen avlyses

Alle som kommer tilbake fra reiser utenfor Norden, skal i hjemmekarantene – uavhengig av om de har symptomer eller ikke. Dette gjelder alle som er kommet til landet siden 27. februar

Sitt i Ukraina no. Er igrunnen ganske positivt innstilt på 2 vekers karantene heime. Problemet er OM eg kjem meg heim!
Er til tider mykje utpå reisefot, og vil ikkje kalle meg lettskremd. Men slik situasjonen er akkurat no, vil eg ikkje akkurat anbefale å ta på seg reiseskodna..

TK20

Sv: Korona-tråden
« Svar #38 på: Mars 12, 2020, 19:57:57 »
God korona-artikkel i the Athletic, ikke bak betalingsmur:

https://theathletic.com/1669393/2020/03/12/coronavirus-and-football-games-closes-doors-euros-champions-league/

Et tiltak jeg ikke har hørt bli nevnt er følgende: alle cuper utsettes på ubestemt tid. FA-cup, Champions League, Europa League, etc innstiller samtlige kamper etter dagens Europa Liga-runde. Premier League, Championship, L1 og L2 gjør unna to til tre kamper ukentlig for tomme tribuner. Dette vil forhåpentligvis greie å bringe ligaene til en konklusjon innen begynnelsen av april, før for mange personer tilknyttet klubbene blir smittet.

Dersom situasjonen er under kontroll når ligaene er konkludert kan cupene gjenopptas.

Oppdrettslaksen

Sv: Korona-tråden
« Svar #39 på: Mars 12, 2020, 20:12:34 »
Skjønner ikke helt hva du mener Oppdrettslaksen, at for en student er det samme om en er i karantene eller ei? Ut fra egen erfaring som student hadde jeg syntes det var dritt å måtte sitte inne i to uker.
Og det siste du sier?

I prinsippet er det vel ikke altfor mye som skiller en i karantene og en i ikke-karantene per idag. Skole, treningssenter, utesteder stengt. Er ikke store forskjellen på hva man kan gjøre etter idag uansett

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #40 på: Mars 12, 2020, 20:16:18 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Oppdrettslaksen

Sv: Korona-tråden
« Svar #41 på: Mars 12, 2020, 20:21:42 »
Har billetter til både Fulham og Luton. Noen andre som er i samme båt og vurderer situasjonen?

Vurderer ikke lenger situasjonen, har konkludert, reisen avlyses

Alle som kommer tilbake fra reiser utenfor Norden, skal i hjemmekarantene – uavhengig av om de har symptomer eller ikke. Dette gjelder alle som er kommet til landet siden 27. februar

Den er lei. Satser på at det ordner seg!

Sitt i Ukraina no. Er igrunnen ganske positivt innstilt på 2 vekers karantene heime. Problemet er OM eg kjem meg heim!
Er til tider mykje utpå reisefot, og vil ikkje kalle meg lettskremd. Men slik situasjonen er akkurat no, vil eg ikkje akkurat anbefale å ta på seg reiseskodna..

Perik

Sv: Korona-tråden
« Svar #42 på: Mars 12, 2020, 20:57:10 »
Skjønner ikke helt hva du mener Oppdrettslaksen, at for en student er det samme om en er i karantene eller ei? Ut fra egen erfaring som student hadde jeg syntes det var dritt å måtte sitte inne i to uker.
Og det siste du sier?

I prinsippet er det vel ikke altfor mye som skiller en i karantene og en i ikke-karantene per idag. Skole, treningssenter, utesteder stengt. Er ikke store forskjellen på hva man kan gjøre etter idag uansett

Det er jo et poeng at det ikke er så mye å reke ute for uansett nei, hadde jeg vært 10-15 år yngre hadde jeg bare sittet foran PCen likevell og spilt wow.
Nå når jeg har små barn så vil en karantene være helt jævlig da en skal holde seg innenfor husets fire vegger.

Eriksen55

Sv: Korona-tråden
« Svar #43 på: Mars 12, 2020, 22:39:49 »
I følge Fjørtoft på twitter så vurderes det å avslutte sesongen i Tyskland. Ingen mester kåres, ingen rykker ned, men dem utvider ligaen med to lag neste sesong. Setter dem standarden så er det nok lettere å følge etter.

England ikke skjønt mye enda, men det kommer... Lpool får nok tittel etter en overlegen sesong. Hadde levd gått med den evt Tyske løsningen.

Lucas the Kop Cat

Sv: Korona-tråden
« Svar #44 på: Mars 12, 2020, 22:56:08 »
Fascinerende at den eneste tråden med aktivitet nå om dagen er korona-tråden.

Robert

Sv: Korona-tråden
« Svar #45 på: Mars 12, 2020, 23:01:45 »
Galskap at de fortsetter med folk på tribunen. Får håpe det går bra og de ikke må betale for dette senere.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

auren

Korona-tråden
« Svar #46 på: Mars 12, 2020, 23:29:25 »
Arsenals manager Mikael Arteta er nå smittet av korona-viruset! Tar ikke lang tid før kamper/sesongen i PL må utsettes eller avlyses. Det er hårreisende at det tillates publikum på helgens kamper.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Sv: Korona-tråden
« Svar #47 på: Mars 13, 2020, 07:30:27 »
Leicester spillere er nå også satt i karantene pga mistanke om smitte.

https://www.bbc.com/sport/football/51856906

Samtidig leser man om nye tilfeller av smitte i Leeds by.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/health/two-more-coronavirus-cases-confirmed-leeds-bringing-total-seven-2448708 

Er vel på tide at man setter i verk noen tiltak i England nå og eventuelt stopper opp det hele noen uker og lager en skikkelig plan for hva man gjør videre.

Helsen bør komme først her uansett.
« Siste redigering: Mars 13, 2020, 07:34:09 av Forever Whites »
Medlem 94237

auren

Sv: Korona-tråden
« Svar #48 på: Mars 13, 2020, 08:29:07 »
Er det mulig å utsette ligaspillet i 4-6 uker og avslutte sesongen et stykke ut i juni? Hva skjer forøvrig med fotball EM?

Nå er det smitte i både Arsenal, Chelsea og kanskje Leicester. Flere klubber vil komme til å få smitten i dagene og ukene som kommer. Urolige tider fremover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #49 på: Mars 13, 2020, 09:50:12 »
Er det mulig å utsette ligaspillet i 4-6 uker og avslutte sesongen et stykke ut i juni? Hva skjer forøvrig med fotball EM?

Nå er det smitte i både Arsenal, Chelsea og kanskje Leicester. Flere klubber vil komme til å få smitten i dagene og ukene som kommer. Urolige tider fremover.

auren
Gå for den tyske løsningen. Håper PL og EFL tar til vettet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #50 på: Mars 13, 2020, 09:55:37 »
Er det mulig å utsette ligaspillet i 4-6 uker og avslutte sesongen et stykke ut i juni? Hva skjer forøvrig med fotball EM?

Nå er det smitte i både Arsenal, Chelsea og kanskje Leicester. Flere klubber vil komme til å få smitten i dagene og ukene som kommer. Urolige tider fremover.

auren

Jeg tror denne smitten drar ut til juni, i samfunnet. England slipper ikke unna. Regjeringen i UK vil stoppe all idrett før eller senere .  Mitt tips: Når ikke sesongen blir fullført vil de 4-6 øverste lagene ved avbrudd rykke opp. Det er kompliserende med play off i ch.ship der lag nr 3-6 har sjans til opprykk. Og PL må vel godta hvem som rykker opp. De har nok ikke regler for dette tilfellet.

Sesongen stoppes og opprykk blir senere bestemt ved tabellplassering pr mars, tipper jeg (tysk modell). Leeds rykker opp.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #52 på: Mars 13, 2020, 10:21:54 »
Det spekuleres her i at EFL vil fryse serien fra og med i dag:


https://talksport.com/football/efl/682150/coronavirus-efl-to-suspend-all-matches-due-to-covid-19-with-board-to-meet-for-emergency-meeting-on-friday-morning/


auren
Tegner til å bli en forferdelig lang pre season. En fordel for spillerlogistikken?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Korona-tråden
« Svar #53 på: Mars 13, 2020, 10:42:13 »
Tenker følgende er riktig:

1. All fotball fryses i 4-6 uker. Man tar en ny evaluering i midten av april om resten av sesongen kan gjennomføres på vanlig vis. Her kommer man helt sikkert til å konkludere med at den ikke kan fortsette.
2. Man stopper sesongen og finner ut hva man skal gjøre med opprykk/nedrykk (dette regner jeg med de klarer å finne ut av de 4-6 ukene sesongen fryses). Ny sesong planlegges med oppstart i august som vanlig.
3. Er det ikke forsvarlig å starte sesongen i august, utsetter man ytterligere et par måneder.
4. Kan ikke serien starte i løpet av oktober heller, må hele kommende sesong avlyses. Starter sesongen i oktober må ligacup og FA-cup utgå. Det samme bør også gjelde med Champions League og Europa Leauge.

Så er jo det store spørsmålet med hva man gjør med økonomisk kompensasjon for klubbene. Her kan mange komme i stor økonomisk krise, som verdenssamfunnet for øvrig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

gekon17

Sv: Korona-tråden
« Svar #54 på: Mars 13, 2020, 12:12:23 »
PL settes på vent, regner med det samme skjer med Championship

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Sv: Korona-tråden
« Svar #55 på: Mars 13, 2020, 12:21:45 »

testo

Sv: Korona-tråden
« Svar #56 på: Mars 13, 2020, 12:24:48 »
All fotball på øya er utsatt til 3 april.
Jeg er i hverfall glad for at vi ligger på toppen når dette skjer, og hvem vet hva som skjer videre mtp videre utsettelser.
Vil tabellen stå som den er idag?
Rykker de opp på plassene 1,2 og 3?
Utvides sesongen utover sommeren?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/breaking-leeds-uniteds-trip-cardiff-17917455?fbclid=IwAR17x9X2o-3u9PRakyjuQxrAgelnGBVvR6565TSwP5V6K07dEHvy3e7Rkzs
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

GeirO

Sv: Korona-tråden
« Svar #57 på: Mars 13, 2020, 13:01:53 »
Hva skal vi gjøre nå??
MOT

FredRaw

Sv: Korona-tråden
« Svar #58 på: Mars 13, 2020, 13:09:34 »
Hva skal vi gjøre nå??

Keep calm!!
Voluptas nobilissima gaudium intellegendi est.

- Leonardo Da Vinci -

Bjorn

Sv: Korona-tråden
« Svar #59 på: Mars 13, 2020, 13:16:13 »
Hva skal vi gjøre nå??

Keep calm!!

Grei skuring. Vi ligger på topp av tabellen. Om den er fryst i noen uker så er det i allefall et flott skue..  ;D
Marching On! 4276