Skrevet av Emne: Korona-tråden  (Lest 60778 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Korona-tråden
« Svar #60 på: Mars 13, 2020, 13:51:06 »
Hva skal vi gjøre nå??
Keep calm! Marcelo got this :)

auren

Sv: Korona-tråden
« Svar #61 på: Mars 13, 2020, 13:56:59 »
Hva skal vi gjøre nå??

Jeg tolker Geir sitt spørsmål som: Hva skal vi gjøre nå som vi ikke får sett leedskamper og fotball hver helg fremover?

Det er ille nok med landslagspauser, men 3-4 uker uten fotball blir "tøft"...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Sv: Korona-tråden
« Svar #62 på: Mars 13, 2020, 15:20:18 »
Hva skal vi gjøre nå??

Jeg tolker Geir sitt spørsmål som: Hva skal vi gjøre nå som vi ikke får sett leedskamper og fotball hver helg fremover?

Det er ille nok med landslagspauser, men 3-4 uker uten fotball blir "tøft"...

auren

Det er jeg helt enig i.... Slike lange "svarte hull" uten noe som helst fotball er slitsomme!

Men det aller verste med dette er uvissheten rundt hvilke konsekvenser dette vil få for et eventuelt opprykk...
Jeg kan levende se for meg at EFL nå gnir seg i hendene over muligheten til å frata Leeds et opprykk, antar det i seg selv er motivasjon nok for at de annullerer hele sesongen...
Men håper selvsagt at mine egne muligens noe paranoide slutninger blir motbevist, og at det likevel er vår tur denne gangen..

Ventetiden blir heeelt forferdelig - noen som kan berolige en stakkars lidelsesfelle her...?


Perik

Sv: Korona-tråden
« Svar #63 på: Mars 13, 2020, 15:44:53 »
"Simon Hughes
@Simon_Hughes__
·
3t
Understand there is no obligation from relevant authorities to pay clubs in Premier League or EFL their prize money if the season gets abandoned. This is a massively significant issue. Football is awash with money. But clubs rely on income from prize money."

Ikke sikkert de største klubbene bryr seg så mye om de pengene, men flere av de mindre klubbene er vel litt mer avhengig av dette?

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #64 på: Mars 13, 2020, 16:06:12 »
"Simon Hughes
@Simon_Hughes__
·
3t
Understand there is no obligation from relevant authorities to pay clubs in Premier League or EFL their prize money if the season gets abandoned. This is a massively significant issue. Football is awash with money. But clubs rely on income from prize money."

Ikke sikkert de største klubbene bryr seg så mye om de pengene, men flere av de mindre klubbene er vel litt mer avhengig av dette?
Med de lønnsbudsjettene de største klubbene har, tror jeg så absolutt de bryr seg om premiepenger. På den positive siden får jo nå de skadde spillerne en mulighet til å komme tilbake. Så får vi håpe at ingen Leeds-spillere eller andre personer knyttet til klubben blir smittet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Perik

Sv: Korona-tråden
« Svar #65 på: Mars 13, 2020, 16:13:03 »
"Simon Hughes
@Simon_Hughes__
·
3t
Understand there is no obligation from relevant authorities to pay clubs in Premier League or EFL their prize money if the season gets abandoned. This is a massively significant issue. Football is awash with money. But clubs rely on income from prize money."

Ikke sikkert de største klubbene bryr seg så mye om de pengene, men flere av de mindre klubbene er vel litt mer avhengig av dette?
Med de lønnsbudsjettene de største klubbene har, tror jeg så absolutt de bryr seg om premiepenger. På den positive siden får jo nå de skadde spillerne en mulighet til å komme tilbake. Så får vi håpe at ingen Leeds-spillere eller andre personer knyttet til klubben blir smittet.

Er selvsagt ikke ubetydelig selv for de aller største.
Tenkte mer på at hvis de kansellerer sesongen som har vært, så får ingen pengene for hvor på tabellen de havnet. Kanskje ikke bare oss, wba, og lfc som synes at plasseringen per dags dato bør være tellende om siste kmp er blitt spilt.



ingve1960

Sv: Korona-tråden
« Svar #68 på: Mars 13, 2020, 19:07:00 »
Når det gjelder avslutning sesong så synes jeg den tyske modell er mest fornuftig..de 2 beste opp (de har vært klart best) ingen ned. .4 til 6 blir nok skuffet men ingen vet hven som hadde klart nåløye..fulham taper siste,,preston og Nottingham  u..bare brentford som vinner,de får krumme nakken og prøve igjen neste år:)

Killa

Sv: Korona-tråden
« Svar #69 på: Mars 13, 2020, 19:59:21 »
Når det gjelder avslutning sesong så synes jeg den tyske modell er mest fornuftig..de 2 beste opp (de har vært klart best) ingen ned. .4 til 6 blir nok skuffet men ingen vet hven som hadde klart nåløye..fulham taper siste,,preston og Nottingham  u..bare brentford som vinner,de får krumme nakken og prøve igjen neste år:)

Ja men da sier vi det bare sånn dere!!
MOT!! 8)

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #70 på: Mars 13, 2020, 20:43:23 »
Hvis EFL kansellerer sesongen, snyter Leeds for opprykk og holder tilbake alle premiepengene er det et par EFL-ledere som bør holde seg unna Yorkshire i noen tiår...

Jon R

Sv: Korona-tråden
« Svar #71 på: Mars 13, 2020, 21:09:22 »
Hvis EFL kansellerer sesongen, snyter Leeds for opprykk og holder tilbake alle premiepengene er det et par EFL-ledere som bør holde seg unna Yorkshire i noen tiår...
Kortslutning. Denne gordiske knuten kan ikke EFL løse alene. Ingen kan rykke opp fra nivå 2 hvis ingen rykker ned fra nivå 1.
Jon R.

ingve1960

Sv: Korona-tråden
« Svar #72 på: Mars 13, 2020, 21:21:11 »
Bomma litt..mener 3 til 6 skuffa..blir feil om 3 skal opp, noen som har statistikk på hvor ofte 3er vinner playoff..

2 ekstra lag i pl  neste år  med  4 nedrykk 2 år på rad. Då er vi tilbake til normalen.

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #73 på: Mars 13, 2020, 21:23:25 »
Hvis EFL kansellerer sesongen, snyter Leeds for opprykk og holder tilbake alle premiepengene er det et par EFL-ledere som bør holde seg unna Yorkshire i noen tiår...
Kortslutning. Denne gordiske knuten kan ikke EFL løse alene. Ingen kan rykke opp fra nivå 2 hvis ingen rykker ned fra nivå 1.

Det er naturligvis ikke en kortslutning. Alle forstår at det er sammenheng i bevegelsene opp/ned fra nivåene, og selvfølgelig har EFL en stemme i hvordan man skal løse avviklingen av sesongen.

Hallgeir *

Sv: Korona-tråden
« Svar #74 på: Mars 13, 2020, 22:11:53 »
Hvis EFL kansellerer sesongen, snyter Leeds for opprykk og holder tilbake alle premiepengene er det et par EFL-ledere som bør holde seg unna Yorkshire i noen tiår...

Tror heller det er en sak for Brynjar Meling. Mullaen er jo et tapt prosjekt nå.
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #75 på: Mars 13, 2020, 22:13:48 »
Hvis EFL kansellerer sesongen, snyter Leeds for opprykk og holder tilbake alle premiepengene er det et par EFL-ledere som bør holde seg unna Yorkshire i noen tiår...
Kortslutning. Denne gordiske knuten kan ikke EFL løse alene. Ingen kan rykke opp fra nivå 2 hvis ingen rykker ned fra nivå 1.

Det er naturligvis ikke en kortslutning. Alle forstår at det er sammenheng i bevegelsene opp/ned fra nivåene, og selvfølgelig har EFL en stemme i hvordan man skal løse avviklingen av sesongen.
Bestemmer PL seg for å fryse tabellen, uten opp- og nedrykk, kan vi mene hva vi vil. Folk bør ta dette med fatning.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #76 på: Mars 13, 2020, 22:56:49 »
Corona måtte selvsagt inntreffe når Leeds har en god sjans til opprykk. Med ett bein i PL. Dårlig timing.


GeirO

Sv: Korona-tråden
« Svar #77 på: Mars 13, 2020, 23:44:22 »
Hva skal vi gjøre nå??

Jeg tolker Geir sitt spørsmål som: Hva skal vi gjøre nå som vi ikke får sett leedskamper og fotball hver helg fremover?

Det er ille nok med landslagspauser, men 3-4 uker uten fotball blir "tøft"...

auren
Riktig tolket. Ufattelig kjedelig uten Leeds-kamper. Mest sannsynlig til august, kanskje lengre...
MOT

lojosang

Sv: Korona-tråden
« Svar #78 på: Mars 14, 2020, 00:03:34 »
Typisk med global pandemi akkurat den våren jeg skulle tilbake til Yorkshire. Nærmest Golden Duck-fakter over dette.

Sent fra min motorola one vision via Tapatalk

- Leif Olav

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #79 på: Mars 15, 2020, 18:28:05 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Sv: Korona-tråden
« Svar #80 på: Mars 15, 2020, 20:13:14 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564

Er vel ikke helt sammenlignbart.  1939/40 sesongen ble stoppet etter 3 kamper.  Forstår godt at det ble kansellert.  Ligaen startet ikke opp igjen før i 1946.  Ã…ret etter at krigen var slutt.

For konspirasjonsteoretikernes  sak er det vel egentlig litt rart at ikke sesongen ble gjeldene når man ser hvem som lå nederst på tabellen?   ;)

https://no.wikipedia.org/wiki/Engelsk_1._divisjon_1939%E2%80%9340
« Siste redigering: Mars 15, 2020, 20:52:21 av Forever Whites »
Medlem 94237

Robert

Sv: Korona-tråden
« Svar #81 på: Mars 16, 2020, 14:51:40 »
Tenker at man må finne en måte å spille ferdig 19/20 sesongen på, om man så skal hoppe over 20/21. Er uansett ikke sikkert man kommer igang med fotball på lenge.
Ellers så bryr jeg meg ikke spesielt mye om fotball om dagen, og om Leeds spiller i Championship eller PL "neste sesong", spiller mindre rolle.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Kontakinte

Sv: Korona-tråden
« Svar #82 på: Mars 16, 2020, 17:55:25 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564
Man kan ikke være ekspert hvis man ikke kjenner til FA's "regel" om 75% fullført/spilte kamper. MOT!

The FA rule book states if a team play over 75% (35 games) of its games and the season ends all points remain valid and it can't be void.
« Siste redigering: Mars 16, 2020, 17:59:01 av Kontakinte »

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #83 på: Mars 16, 2020, 19:36:39 »
EFL har nå kjøpt seg tid. Trolig trekker smitten i UK ut til minst juni. Det blir rart å spille 9 kamper i sept / okt og så starte sesongen 20/21 på høsten i PL og EFL.

Skal spillere trene og holde seg i kampform hele denne tiden.? Når skal de ha spillepause? Det kommer en avgjørelse om sesongslutt eller fullføring rett etter den 03.04, tror jeg. Man kan ikke utsette mer da. Da er det masse smitte i UK.

Hvem bør rykke opp hvis man ikke lar nåværende tabell bli tellende?

Mitt Forslag: man spiller sesongen om igjen men tar med seg poengene fra halvspilt sesong 2019/20 (23 kamper). På den måten møter lagene hverandre 3 ganger i "sesongen 2019/21". Dvs Leeds starter med ca 10 poeng ned til 3. plassen, slik det var etter 23 kamper. Det er urimelig å stryke alle 37 kamper fra innværende sesong og begynne helt på nytt.! Da blir det masse bråk. Man beholder poeng fra 23 kamper og spiller 46 nye kamper i tillegg. Med de samme lagene.

Noen taper og noen vinner på dette, men hva er alternativet?
En ny kommisjon fra FA som skal bestemme opprykk og nedrykk? Da blir det aldri fred.

Cherry

Sv: Korona-tråden
« Svar #84 på: Mars 16, 2020, 21:21:26 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564
Man kan ikke være ekspert hvis man ikke kjenner til FA's "regel" om 75% fullført/spilte kamper. MOT!

The FA rule book states if a team play over 75% (35 games) of its games and the season ends all points remain valid and it can't be void.

Hvis dette er en reell regel i boka til EFL så blir d jo slik ;)
Iom at Boris ikke syns smitte var noe særlig farlig inntil denne uken, så er UK ca 3 uker « etter»  oss i Norge, som er spådd ca 3 uker til peak av kurven..... da er UK virkelig ute å kjøre - og fotball blir d ikke før til høsten tidligst.
Noe annen beslutning enn at vi derfor rykker opp ser jeg ikke...
« Siste redigering: Mars 17, 2020, 10:33:59 av Cherry »
 

Robert

Sv: Korona-tråden
« Svar #85 på: Mars 17, 2020, 09:35:25 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564
Man kan ikke være ekspert hvis man ikke kjenner til FA's "regel" om 75% fullført/spilte kamper. MOT!

The FA rule book states if a team play over 75% (35 games) of its games and the season ends all points remain valid and it can't be void.

Dette har ingenting å gjøre med at ligaen blir stoppet, men kun om et lag trekker seg
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Lucas the Kop Cat

Sv: Korona-tråden
« Svar #86 på: Mars 17, 2020, 09:42:28 »
Ekspert har talt. Dersom sesongen ikke kommer i gang primo april (lite trolig), blir inneværende sesong kansellert. Dette skjedde i Storbritannia under 2. verdenskrig. Så, man har en slags presedens for avgjørelsen.

https://www.coventrytelegraph.net/sport/football/football-news/inevitable-expert-makes-claim-coventry-17928564
Man kan ikke være ekspert hvis man ikke kjenner til FA's "regel" om 75% fullført/spilte kamper. MOT!

The FA rule book states if a team play over 75% (35 games) of its games and the season ends all points remain valid and it can't be void.

Dette har ingenting å gjøre med at ligaen blir stoppet, men kun om et lag trekker seg
Mulig det er tenkt hvis et lag ikke klarer å fullføre sesongen, men hva med om 24 lag ikke gjør det? Utelukket at regelen gjelder da?

baste

Sv: Korona-tråden
« Svar #87 på: Mars 17, 2020, 14:15:06 »
Fotball EM er flyttet til 2021

Det øker nok sannsynligheten for at sesongen bli fullført...1 hindring uta av veien, Nå må vi få bukt med Corona viruset.

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #88 på: Mars 18, 2020, 22:02:42 »
TV-selskapene må jo tape masse penger på corona-bremsen.
Avtalen nå er 4,2 mrd pund.  Kampene sendes i svært mange land der TV betaler for rettigheter. Jeg lurer faktisk på hva slags økonomisk Premier Leaugue Leeds rykker opp til i 2020 eller 2021. Blir de svimlende summene utbetalt som før?
TV-avtalen går ut 2022 og verden får nå et kraftig tilbakeslag økonomisk. Radrizzani eier et stort TV-selskap basert på sport og reklame. Han må også tape stort nå.

https://kampanje.com/medier/2019/05/premier-league-er-en-pengemaskin-selger-tv-fotball-for-over-100-milliarder/

Eriksen55

Sv: Korona-tråden
« Svar #89 på: Mars 19, 2020, 08:55:17 »
TV-selskapene må jo tape masse penger på corona-bremsen.
Avtalen nå er 4,2 mrd pund.  Kampene sendes i svært mange land der TV betaler for rettigheter. Jeg lurer faktisk på hva slags økonomisk Premier Leaugue Leeds rykker opp til i 2020 eller 2021. Blir de svimlende summene utbetalt som før?
TV-avtalen går ut 2022 og verden får nå et kraftig tilbakeslag økonomisk. Radrizzani eier et stort TV-selskap basert på sport og reklame. Han må også tape stort nå.

https://kampanje.com/medier/2019/05/premier-league-er-en-pengemaskin-selger-tv-fotball-for-over-100-milliarder/

Alle taper penger nå. Bedrifter, fotballklubber, forbund, privat folk.

En av gruppene jeg bekymrer meg minst for er fotballklubber og spillere. Kanskje vi kan komme litt bort fra at penger er størst maktfaktor. Om alt halveres ift inntekter så tjener dem fortsatt latterlig bra! Kanskje vi kan oppleve litt mer normale priser på billetter også. Kan fort bli dyrt det som er i dag.

Men England er i følge eksperter ordentlig på etterskudd ift tiltak mot viruset. Det kan få solide konsekvenser. Kanskje er ikke fotball tema før langt ute i 2021? 2022?

Kontrakter går ut og jeg frykter kaos om dette drar ut i lang tid. Kanskje har Bielsa ledet Leeds for siste gang? Uansett er dette kun en bagatell mot at folk dør verden over!