Skrevet av Emne: Korona-tråden  (Lest 60779 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lowfields

Sv: Korona-tråden
« Svar #150 på: Mai 02, 2020, 19:11:04 »
Det vurderes da å la de to beste i Championship rykke opp, og spille en utvidet Premier League neste sesong. Mirror tror imidlertid at EFL vil motsette seg å miste Leeds og West Bromwich, selv om Premier League trolig kan finne en økonomisk løsning som vil medføre at EFL gir etter på dette punktet.

Hva fa....
Og her har vi alle konspirasjons-teorienes mor for Leeds supportere....at EFL er villig til å gå langt for å holde Leeds i SIN liga....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #151 på: Mai 03, 2020, 22:39:29 »
Det vurderes da å la de to beste i Championship rykke opp, og spille en utvidet Premier League neste sesong. Mirror tror imidlertid at EFL vil motsette seg å miste Leeds og West Bromwich, selv om Premier League trolig kan finne en økonomisk løsning som vil medføre at EFL gir etter på dette punktet.

Hva fa....
Og her har vi alle konspirasjons-teorienes mor for Leeds supportere....at EFL er villig til å gå langt for å holde Leeds i SIN liga....

Eller at PL ikke tiillater noen å rykke opp.?

Lag i nedrykksstriden i PL er nå skeptiske til å la PL-nedrykket bli avgjort på nøytrale baner. De vil helst spille de viktige nedrykkskampene hjemme/ borte, slik terminlisten er satt opp. De viser til sportens "integritet" og mener nedrykk ikke kan avgjøres på nøytrale baner. Disse klubbene vil nok jobbe for at ingen rykker ned med den nye spilleplanen som er lansert.

Hvis PL spiller ferdig, på nøytrale baner, uten at noen rykker ned , så blir det vanskeligere for Leeds å bli flyttet opp etter fryst tabell. Da må man utvide PL til 22-23 lag for å lage plass til Leeds/ WBA. Da vil noen PL-klubber stemme nei, tror jeg.

Leeds' skjebne ligger i om PL spilles ferdig OG at 3 lag rykker ned.?


 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #152 på: Mai 03, 2020, 23:09:20 »


Leeds' skjebne ligger i om PL spilles ferdig OG at 3 lag rykker ned.?

Nei, ikke så snevert.

Flere forslag har jo gått på to lag opp/ingen ned...
(og så evt flere nedrykk neste sesong).

Men ærlig talt, å spille de gjenværende kampene uten nedrykksfare er jo som å arrangere ...vennskapskamper.  Det er da neppe Sky interessert i.

Ingen penger fra Sky... er vel neppe PL-klubbene interessert i heller :o

Så da får det bli med nedrykk da :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #153 på: Mai 05, 2020, 11:06:34 »
'Alle' har vel fått med seg rapportene om at 'bottom 6' av PL 'kan gå med på å spille de gjenstående kampene av PL bare hvis det ikke blir nedrykk på noen - og forsvarer det med sporting integrity'.

Heldigvis ser det ut til å bli møtt med latterliggjøring, men møtet på fredag kan bli ...interesssant.

EFL-sjefen taler faktisk Leeds' sak :o 

Martyn Ziegler
@martynziegler

NEW: EFL chairman Rick Parry tells MPs they expect 3 clubs to be promoted to PL and 3 to be relegated and if not there will be "very messy" legal action. #leeds #WBA
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Korona-tråden
« Svar #154 på: Mai 05, 2020, 11:21:40 »
Hvis dette blir utfallet (PL spilles ferdig, ingen nedrykk, ingen opprykk) bør i det minste PL-fallskjermen tilfalle de lagene som skulle rykket opp.

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #155 på: Mai 05, 2020, 13:16:18 »
Mye interessant her. Hvis 14 klubber stemmer for Restart på nøytrale baner, med nedrykk, så blir det slik. Da kommer bottom six i mindretall. Det er kun 6 lag innblandet i nedrykk. Det kreves flertall fra 14 klubber.

En forutsetning er at myndigheter gir grønt lys til dette. PFA og manager forening må også si ja.

Hvis det blir Restart uten nedrykk: Da må vel minst 14 klubber stemme ja til utvidelse av PL for å gi Leeds håp. Da blir det flere kamper i PL, noe de beste lagene er negative til.

Overføre falskjermpenger til Leeds og WBA.:  Dette må vel også godkjennes av PL-klubbene. Hvert år overføres PL-penger til ch.ship mens PL-klubber får sine avtalte beløp. Så lenge ingen PL-klubber lider tap pga dette så bør de kunne si ja til at nr 1, 2, og 3 i år får disse pengene i stedet. Men det kan fort bli nedstemt også.

EFL-sjefen må vel si det han sier, ellers blir han uvenner med de klubber han skal være talsmann for.

Noe av problemet er at PL-klubbene avgjør den videre veien for Leeds. PL og EFL er to ulike avdelinger. Og reglene nå lages etter avstemming i PL.

raggen

Sv: Korona-tråden
« Svar #156 på: Mai 05, 2020, 18:20:29 »
Hvis dette blir utfallet (PL spilles ferdig, ingen nedrykk, ingen opprykk) bør i det minste PL-fallskjermen tilfalle de lagene som skulle rykket opp.

Skjønner ikke vitsen med at en på liv og død skal spille ferdig da hvis en ikke kan rykke ned. da er det kun CL,EL det skal spilles om. nei i mitt hode hørtes det veldig merkelig ut
Forever Leeds United!!!!!!!!

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #157 på: Mai 05, 2020, 19:04:01 »
Hele poenget med å spille ferdig sesongen må jo være å kunne gjøre resultatene tellende, og da selvsagt både i topp og bunn. Det er fullstendig meningsløst å kun gå med på å spille ferdig en sesong dersom det IKKE blir tellende resultat for alle lag. Nekter å tro at dette blir utfallet, da er det i alle fall bare å forberede seg på lange rettsoppgjør i lang tid etterpå.

Eriksen55

Sv: Korona-tråden
« Svar #158 på: Mai 05, 2020, 22:27:10 »
Dette er bare synsing og ikke noe vi, spillere eller klubber egentlig har greie på.

Skal jeg følge det moralske passet så er det i min bok kun to alternativer til å løse dette.

1. Soleklart førstevalg er å fullføre sesongen med tellende resultat, opp og nedrykk.
2. Nulle sesongen. Blytungt for Leeds og fryktelig leit selvfølgelig. Men mener at det er mest fair for flest lag. Det klarer jeg lett å mene selv om det vil gå hardest utover Leeds.

Alternativet å kutte nå og la tabellen gjelde tror jeg blir å flytte fotballen fra gresset til rettsalen. Mange lag vil neppe godta at Leeds, WBA og Fulham skal få den plassen. Leeds kollapset i fjor og sjansen for at Leeds, WBA og Fulham roter de siste 9 er tilstede.

Ã… la tabellen halvveis gjelde kan ikke være et alternativ. Det vil sende Forest ut av PO, SW til PO, Stoke må ned, Charlton forblir i CC. Det hadde kostet mye i erstattning vil jeg tro! For ikke å snakke om januar kostnadene med lånesigneringer og spillerkjøp til ingen nytte. Hvem skal betale dette? Hva med FFP? Lukter rettsaker og søksmål i lang tid!

Ser mange i some ler av Norwich og de andre bunnlagene i PL sitt "krav" om at de ikke skal være nedrykk. Dem vil som Leeds selvfølgelig komme best mulig ut av dette og går for løsninger som gagner egen klubb best. Så et intervju med Aguero. DeBruyne har også uttalt seg likt. Dem vil nulle og  sette strek nå, dem var engstelige og redde. Jeg er ikke like sikker på om dem var like engstelige om dem lå 2 poeng foran eller bak Liverpool.

Håper ihvertfall at det blir brukt samme praksis i England, Tyskland, Italie og Spania. Da er kanskje sjansen for etterspill mindre hvis det lages en felles kjøreregel. Nederland, Belgia, Frankrike, osv burde selvfølgelig også vært med på dette. Men det toget har gått!

Når det er sagt, så er ikke jeg moralens vokter. Tro meg, jeg hadde blitt hoppende glad om det ble avblåst og tabellen etter 39 kamper gjelder. Men jeg hadde hatt stor forståelse for at mange lag hadde syntes det var urettferdig og at dem ikke hadde slått seg til ro med det utfallet. Derfor tror jeg heller ikke det skjer og at det derfor kun er alternativene med å spille eller nullstille som egentlig er tema.

Fasiten kommer!
« Siste redigering: Mai 05, 2020, 22:37:54 av Leeds - 1919 »

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #159 på: Mai 05, 2020, 23:23:37 »
Jeg undrer hvordan stemningen er blant spillerne i PL. Jeg har ikke sett EN spiller som er positiv til å fullføre sesongen. Liverpool ønsker nok å fullføre pga tittelen.
Hvis Aguero og De Breuyne speiler spillernes motivasjon så kan det fort bli spillerne og PFA som sier nei til dette. De har faktisk grunn til å være noe bekymret. Ingen vil være 100% sikker på å ikke bli smittet i kamp. Noen lag har ikke noe å spille for. For mange blir dette bare er pliktløp for å fullføre 38 kamper. Hvorfor da ta sjansen på å bli smittet , vil noen tenke.



« Siste redigering: Mai 06, 2020, 13:19:07 av Josch »

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #160 på: Mai 06, 2020, 10:33:52 »
Jeg undrer hvordan steminngen er blant spillerne i PL. Jeg har ikke sett EN spiller som er positiv til å fullføre sesongen. Liverpool ønsker nok å fullføre pga tittelen.
Hvis Aguero og De Breuyne speiler spillernes motivasjon så kan det fort bli spillerne og PFA som sier nei til dette. De har faktisk grunn til å være noe bekymret. Ingen vil være 100% sikker på å ikke bli smittet i kamp. Noen lag har ikke noe å spille for. For mange blir dette bare er pliktløp for å fullføre 38 kamper. Hvorfor da ta sjansen på å bli smittet , vil noen tenke.

Godt innlegg. Spillerne og PFA blir viktige og må bli hørt. Mange spillere har sikkert familiemedlemmer som er i risikosonen og man må ha respekt for enkelttilfeller her. Samtidig har de en arbeidsgiver som gjør risikovurderinger i samråd med helsemyndighetene. Jeg håper og tror det er helsemyndighetene som har den tyngste stemmen her og at det er de som avgjør om "fullkontaktssport" skal anses som trygt nok eller ikke.

Nå er fotballspillere milevis unna å inneha samfunnskritiske funksjoner, men det vil for meg være et paradoks om det ikke anses som trygt nok å la 22 allerede isolerte ungdommer være samtidig på en fotballbane i 90 min, når butikkansatte og bussjåfører sendes på jobb hver eneste dag.






Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #161 på: Mai 06, 2020, 14:05:19 »
Jeg undrer hvordan steminngen er blant spillerne i PL. Jeg har ikke sett EN spiller som er positiv til å fullføre sesongen. Liverpool ønsker nok å fullføre pga tittelen.
Hvis Aguero og De Breuyne speiler spillernes motivasjon så kan det fort bli spillerne og PFA som sier nei til dette. De har faktisk grunn til å være noe bekymret. Ingen vil være 100% sikker på å ikke bli smittet i kamp. Noen lag har ikke noe å spille for. For mange blir dette bare er pliktløp for å fullføre 38 kamper. Hvorfor da ta sjansen på å bli smittet , vil noen tenke.

Godt innlegg. Spillerne og PFA blir viktige og må bli hørt. Mange spillere har sikkert familiemedlemmer som er i risikosonen og man må ha respekt for enkelttilfeller her. Samtidig har de en arbeidsgiver som gjør risikovurderinger i samråd med helsemyndighetene. Jeg håper og tror det er helsemyndighetene som har den tyngste stemmen her og at det er de som avgjør om "fullkontaktssport" skal anses som trygt nok eller ikke.

Nå er fotballspillere milevis unna å inneha samfunnskritiske funksjoner, men det vil for meg være et paradoks om det ikke anses som trygt nok å la 22 allerede isolerte ungdommer være samtidig på en fotballbane i 90 min, når butikkansatte og bussjåfører sendes på jobb hver eneste dag.

En kamp med 22 spillere kan være ganske trygt. Men her blir det 92 kamper med personell og da øker risikoen klart for at noe kan gå galt.

Buss sjåfører og butikkansatte må vi ha for at samfunnet skal fungere, og de tar sjanser hver dag. Men vi må ikke ha fotball.
Buss sjåfører trenger også lønna og må jobbe. PL-spillere har penger på bok for resten av livet. De er ikke avhengig av disse kampene for å overleve.
 
Vi skal ikke undervurdere den følelsesmessige motstanden mot dette fra spillere, deres familier og venner. Hvem vil uroe sin familie unødvendig med ni kamper og trening midt under  en dramatisk pandemi? Selv om PL selger inn at det er "medisinsk" trygt å spille kamper. Viruset har tatt 29000 liv i UK og alle typer mennesker kan bli syke.  Da virker det kanskje mest komfortabelt for en rik spiller å la være å ta denne sjansen.?

Samtidig har utenriksministeren sagt at England trenger en moralsk opptur med PL-fotball nå. Mulig dette er et billig politisk utspill for å bli populær.  Men utsagnet tyder på at regjeringen prøver å få dette til, tilsynelatende.

Det som er helt sikkert er at det er ulike interesser her. De som vil avslutte sesongen vil bruke smittefaren for alt det er verdt for å avlyse alt. Motsatt vil noen si at dette er trygt og gjennomførbart.


Eriksen55

Sv: Korona-tråden
« Svar #162 på: Mai 06, 2020, 20:10:57 »
Jeg undrer hvordan steminngen er blant spillerne i PL. Jeg har ikke sett EN spiller som er positiv til å fullføre sesongen. Liverpool ønsker nok å fullføre pga tittelen.
Hvis Aguero og De Breuyne speiler spillernes motivasjon så kan det fort bli spillerne og PFA som sier nei til dette. De har faktisk grunn til å være noe bekymret. Ingen vil være 100% sikker på å ikke bli smittet i kamp. Noen lag har ikke noe å spille for. For mange blir dette bare er pliktløp for å fullføre 38 kamper. Hvorfor da ta sjansen på å bli smittet , vil noen tenke.

Godt innlegg. Spillerne og PFA blir viktige og må bli hørt. Mange spillere har sikkert familiemedlemmer som er i risikosonen og man må ha respekt for enkelttilfeller her. Samtidig har de en arbeidsgiver som gjør risikovurderinger i samråd med helsemyndighetene. Jeg håper og tror det er helsemyndighetene som har den tyngste stemmen her og at det er de som avgjør om "fullkontaktssport" skal anses som trygt nok eller ikke.

Nå er fotballspillere milevis unna å inneha samfunnskritiske funksjoner, men det vil for meg være et paradoks om det ikke anses som trygt nok å la 22 allerede isolerte ungdommer være samtidig på en fotballbane i 90 min, når butikkansatte og bussjåfører sendes på jobb hver eneste dag.

En kamp med 22 spillere kan være ganske trygt. Men her blir det 92 kamper med personell og da øker risikoen klart for at noe kan gå galt.

Buss sjåfører og butikkansatte må vi ha for at samfunnet skal fungere, og de tar sjanser hver dag. Men vi må ikke ha fotball.
Buss sjåfører trenger også lønna og må jobbe. PL-spillere har penger på bok for resten av livet. De er ikke avhengig av disse kampene for å overleve.
 
Vi skal ikke undervurdere den følelsesmessige motstanden mot dette fra spillere, deres familier og venner. Hvem vil uroe sin familie unødvendig med ni kamper og trening midt under  en dramatisk pandemi? Selv om PL selger inn at det er "medisinsk" trygt å spille kamper. Viruset har tatt 29000 liv i UK og alle typer mennesker kan bli syke.  Da virker det kanskje mest komfortabelt for en rik spiller å la være å ta denne sjansen.?

Samtidig har utenriksministeren sagt at England trenger en moralsk opptur med PL-fotball nå. Mulig dette er et billig politisk utspill for å bli populær.  Men utsagnet tyder på at regjeringen prøver å få dette til, tilsynelatende.

Det som er helt sikkert er at det er ulike interesser her. De som vil avslutte sesongen vil bruke smittefaren for alt det er verdt for å avlyse alt. Motsatt vil noen si at dette er trygt og gjennomførbart.

Om spillerne blir isolert i oppkjøringen og til kampene er ferdig så er dem ingen risiko for øvrig familie. Det bør ikke være noe voldsomt stort problem å være isolert i 6-8 uker sammen med laget. Men mennesker er forskjellige og noen vil takle det dårligere enn andre. Det jeg er sikker på er at Aguero ikke hatt vært like redd og bekymret om dem lå jevnt med Liverpool og kjempet om gull. Så at det er mange ulike interesser er helt sikkert :)

Nå skjer det noe i Tyskland. UK ligger etter dem, men absolutt håp om at det skal bli ferdig.
« Siste redigering: Mai 06, 2020, 20:20:41 av Leeds - 1919 »

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #163 på: Mai 06, 2020, 23:37:34 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #164 på: Mai 07, 2020, 07:58:42 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Og med alle disse uklarhetene, gjenstår kun et alternativ: nulle sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Korona-tråden
« Svar #165 på: Mai 07, 2020, 08:43:30 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Og med alle disse uklarhetene, gjenstår kun et alternativ: nulle sesongen.

Nja. Er det egentlig forsvarlig å spille fotball fra august mon tro? Sesongen får fryses til det er forsvarlig å spille fotball igjen. Da må den spilles ferdig, og så får man se om kommende sesong enten blir veldig amputert eller nulles ut.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #166 på: Mai 07, 2020, 09:43:00 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Og med alle disse uklarhetene, gjenstår kun et alternativ: nulle sesongen.

Nja. Er det egentlig forsvarlig å spille fotball fra august mon tro? Sesongen får fryses til det er forsvarlig å spille fotball igjen. Da må den spilles ferdig, og så får man se om kommende sesong enten blir veldig amputert eller nulles ut.

auren

PL har ikke lansert alternativet om å spille resterende kamper når alt er trygt. Det virker som PL MÃ… avslutte sesongen denne sommeren. Jeg tror de vil ha avklart hvem som blir PL-vinner og top 4. De vil ikke at CL skal starte til høsten uten engelske lag. Derfor dette hastverket. Toppklubbene presser på i kulissene her. CL gir store inntekter for dem.

Klubbene i PL tenker nå kun på sitt eget beste. Ingen i PL  tenker på hvem som skal rykke opp fra ch.ship. EFL og Leeds er nå satt på sidelinjen. Null innflytelse. Klubbene i PL lager reglene nå.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #168 på: Mai 07, 2020, 11:56:09 »
Se der ja.

Spell kampene eller rykk med på direkten! :)

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8294243/Premier-League-clubs-threaten-vote-RELEGATE-bottom-three-block-Project-Restart-plans.html

Sånn skal det låte! Det begynner å bli tydeligere alternativer for avstemning nå, og nulling av sesongen virker mindre sannsynlig. ENTEN blir dagens tabell gjeldende, ELLER så spilles de resterende kampene på nøytral bane. Ingenting imellom, "make your choice"!

Allanclarke

Sv: Korona-tråden
« Svar #169 på: Mai 07, 2020, 12:10:49 »
Se der ja.

Spell kampene eller rykk med på direkten! :)

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8294243/Premier-League-clubs-threaten-vote-RELEGATE-bottom-three-block-Project-Restart-plans.html

Sånn skal det låte! Det begynner å bli tydeligere alternativer for avstemning nå, og nulling av sesongen virker mindre sannsynlig. ENTEN blir dagens tabell gjeldende, ELLER så spilles de resterende kampene på nøytral bane. Ingenting imellom, "make your choice"!
NYDELIG  ;D ;D ;D ;D ;D

RoarG

Sv: Korona-tråden
« Svar #170 på: Mai 07, 2020, 12:55:45 »
Er jo temmelig meningsløst å spille kamper uten betydning for noen lag >:(. Man deltar i en konkurranse hvor betingelsene er kjent for alle. Er jo så typisk for Not So Fair Play-Aston Villa, dette her da.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Korona-tråden
« Svar #171 på: Mai 07, 2020, 17:26:19 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Det er jo et poeng i det. MEN, de siste par mnd'ene har minnet mest om årets MGP - alle de andre mener nettopp de ville vunnet hvis avstemningen hadde funka som den skulle. Alle klubber i fare for å rykke ned er ikke snaue når det gjelder fantasi for å finne argumenter for å annullere sesongen. Samtlige alternativene er urettferdige og hvis de skulle rykke ned er argumentene klare at de aldri ville rykket ned hvis sesongen hadde gått som normalt - a la "Vi hadde jo vunnet den kampen hvis den hadde blitt spilt midt på dagen i mars for da hadde motstanderens keeper hatt sola i øynene......"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Korona-tråden
« Svar #172 på: Mai 07, 2020, 19:41:31 »
The Times - journo:

Martyn Ziegler
@martynziegler
REVEALED: FA board would block any attempt to null + void Premier League season or scrap relegation.

FA has powers given to it under 1991 Founder Members Agreement - senior source says 'no relegation' would be unacceptable + sporting merit from 2019/20 season needed to determine CL places.

https://www.thetimes.co.uk/edition/sport/fa-would-block-premier-league-attempt-to-abandon-relegation-tcb5vztbh
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

 

Stut og Fjærkre

Sv: Korona-tråden
« Svar #174 på: Mai 08, 2020, 11:45:05 »
Interessant med de eventuell avstemningene om opp og nedrykk. Det bringer nesten den engelske fotballen tilbake til røttene slik den var for 100 år siden.

Er ellers overbevist om at treningsmetodikken til Bielsa vil gi oss en stor fordel om serien starter opp igjen. Og at det blir som en ny seriestart der United fosser ut av startblokkene og vinner det meste av det som er igjen av kamper.

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #175 på: Mai 08, 2020, 18:35:42 »
Interessant med de eventuell avstemningene om opp og nedrykk. Det bringer nesten den engelske fotballen tilbake til røttene slik den var for 100 år siden.

Er ellers overbevist om at treningsmetodikken til Bielsa vil gi oss en stor fordel om serien starter opp igjen. Og at det blir som en ny seriestart der United fosser ut av startblokkene og vinner det meste av det som er igjen av kamper.

Gjetter på at Leedsspillerne er de som har fått den mest detaljerte individuelle treningsplanen og oppfølgingen i divisjonen. De vet at Bielsa står klar med vekta på første fellestrening og nåde den som har slurvet med trening og kosthold. Det, kombinert med et gjennomdrillet spillemønster bør gi et konkurransefortrinn for Leeds.

Jon R

Sv: Korona-tråden
« Svar #176 på: Mai 08, 2020, 23:11:04 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Og med alle disse uklarhetene, gjenstår kun et alternativ: nulle sesongen.

Nja. Er det egentlig forsvarlig å spille fotball fra august mon tro? Sesongen får fryses til det er forsvarlig å spille fotball igjen. Da må den spilles ferdig, og så får man se om kommende sesong enten blir veldig amputert eller nulles ut.

auren
Jeg savner at edruelige kunnskapsbaserte  risikovurderinger er førende i debatten. Pr idag kan ingen sikkert vite hvor dette bærer. Allikevel, noe vet vi dog, som at det er ingenting ut fra dagens kunnskap som tilsier at det vil være "forsvarlig" å spille i januar eller april neste år for den saks skyld, ihvertfall hvis man med forsvarlighet mener at kamper skal spilles med null risiko for at spillere vil smittes og dø som følge av nærkontakt under kamper. Hva vi vet er at det er minimal risiko for at unge friske menn i alderen 16 til 35 år vil dø som følge av Covid 19. Ã… utsette ligaspill til fotball til det er "risikofritt" er derfor ingen god ide, målt opp mot risikoen for konkurser som øker for hver uke som går  og med det risikoen for det totale kaos når ligaspillet skal sluttføres.
« Siste redigering: Mai 08, 2020, 23:16:52 av Jon R »
Jon R.

stian

Sv: Korona-tråden
« Svar #177 på: Mai 09, 2020, 14:00:17 »
Aston Villa går ikke med på å spille om nedrykk på nøytrale baner. De har egentlig seks hjemmekamper igjen og vil ikke gi fra seg en slik fordel i innspurten .  De sier nedrykk handler om £200 mill i tap for dem og at her endrer man plutselig reglene til det verre.

www.bbc.com/sport/football/52566182
Og med alle disse uklarhetene, gjenstår kun et alternativ: nulle sesongen.

Nja. Er det egentlig forsvarlig å spille fotball fra august mon tro? Sesongen får fryses til det er forsvarlig å spille fotball igjen. Da må den spilles ferdig, og så får man se om kommende sesong enten blir veldig amputert eller nulles ut.

auren
Jeg savner at edruelige kunnskapsbaserte  risikovurderinger er førende i debatten. Pr idag kan ingen sikkert vite hvor dette bærer. Allikevel, noe vet vi dog, som at det er ingenting ut fra dagens kunnskap som tilsier at det vil være "forsvarlig" å spille i januar eller april neste år for den saks skyld, ihvertfall hvis man med forsvarlighet mener at kamper skal spilles med null risiko for at spillere vil smittes og dø som følge av nærkontakt under kamper. Hva vi vet er at det er minimal risiko for at unge friske menn i alderen 16 til 35 år vil dø som følge av Covid 19. Ã… utsette ligaspill til fotball til det er "risikofritt" er derfor ingen god ide, målt opp mot risikoen for konkurser som øker for hver uke som går  og med det risikoen for det totale kaos når ligaspillet skal sluttføres.

Du har rett i at det har vært lite informasjon om kunnskapsgrunnlaget for vurderingene til PL og andre. Samtidig kan det vanskelig være noe annet som ligger til grunn enn det du er inne på.

Risiko handler grovt sett om fire dimensjoner: sannsynlighet, konsekvens, usikkerhet og kunnskapsstyrken rundt det man tror man vet. Sannsynligheten for smitte er høy - på sikt skal veldig mange ha vært gjennom koronasmitte, forhåpentligvis kontrollert. Konsekvensene for unge, sunne fotballspillere er etter absolutt alle solemerker lave. Usikkerheten er høy om hvor mange som kan bli smittet av å sette i gang serien, men lavere når det gjelder konsekvensene. Kunnskapsstyrken begynner å bli ganske høy når det gjelder hvem som blir alvorlig syk - det har vært testet, registrert og overvåket over hele verden. De tallene viser at sars-cov2 har en dødelighet på 0,2% for smittede i alderen under 40 år.

I tillegg til konsekvensene for klubbene bør man også se på fotballens rolle i kulturell sammenheng. Fotball betyr mye for folk og det å ha et par lyspunkter i løpet av en uke kan være viktig for å holde motet oppe til fortsette å gi avkall på alle de andre tingene man savner i en periode med sosial distansering.

TK20

Sv: Korona-tråden
« Svar #178 på: Mai 09, 2020, 15:12:46 »
https://theathletic.com/1800891/2020/05/08/leagueone-league-two-efl-ppg-coventry/

League One og League Two skal ikke spilles ferdig, ifølge The Athletic. Metode for å bestemme opp/nedrykk skal stemmes over senere.

En slags PPG kalkulering virker å være sannsynlig. Nærliggende å tro at dette vil sette en slags presedens for Championship, selv om intensjonen fremdeles er å spille ferdig kampene der.

Josch

Sv: Korona-tråden
« Svar #179 på: Mai 09, 2020, 16:17:22 »
https://theathletic.com/1800891/2020/05/08/leagueone-league-two-efl-ppg-coventry/

League One og League Two skal ikke spilles ferdig, ifølge The Athletic. Metode for å bestemme opp/nedrykk skal stemmes over senere.

En slags PPG kalkulering virker å være sannsynlig. Nærliggende å tro at dette vil sette en slags presedens for Championship, selv om intensjonen fremdeles er å spille ferdig kampene der.

For ch.ship blir PL-løsningen avgjørende:

-Myndigheter må gi grønt lys for fullføring
-Spillere /PFA, leger og managere må være positive
-PL-klubber må bli enig om nedrykk av tre klubber!
-(evt utvidelse til 22 klubber)

Hvis dette går bra, deretter avgjøre i ch.ship:

-spille ferdig
-fryse tabell/ PPG
-avlyse sesongen pga økonomi/ smitterisiko
(Bli 100% enig i ch.ship)

Når Lg1 og Lg2 er avklart så vil trolig ch.ship klubbene stemme over hvordan de skal sluttføre sesongen. De vil være uenige seg i mellom.