Skrevet av Emne: Leeds-briller  (Lest 1164 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torpe-do

Leeds-briller
« på: August 08, 2020, 10:26:39 »
Overvurderar me våre eigne spelarar og historie? Eg sitt og ser på Netflix og Viaplay, dei har begge nokre seriar med 20-25 minutters episodar kring "the Fotballs' Greatest". Ikkje ein einaste spelar med fortid i Leeds er med her, om ein ser vekk ifrå Ian Rush og David Seaman (her vert jo ikkje akkurat tida i Leeds så mykje omtalt)

Ingen frå 60-70-talet, ingen frå 90-talet, ingen frå 2000-talet.

Så, er Leeds-brillene temmeleg tjukke, eller vert me "gløymt" ?

Runar

Sv: Leeds-briller
« Svar #1 på: August 08, 2020, 11:39:19 »
Overvurderar me våre eigne spelarar og historie? Eg sitt og ser på Netflix og Viaplay, dei har begge nokre seriar med 20-25 minutters episodar kring "the Fotballs' Greatest". Ikkje ein einaste spelar med fortid i Leeds er med her, om ein ser vekk ifrå Ian Rush og David Seaman (her vert jo ikkje akkurat tida i Leeds så mykje omtalt)

Ingen frå 60-70-talet, ingen frå 90-talet, ingen frå 2000-talet.

Så, er Leeds-brillene temmeleg tjukke, eller vert me "gløymt" ?

Sikkert begge deler...

Finnes greats i Leeds. Charles ble stemt fram som den største utlendingen i Juve sin historie tidlig 2000-tallet. 70-tallet er en greie. Cantona, Ferdinand kan betegnes i en greats kategori.

Men finnes VELDIG mange "greats" om listen ligger slik at Seaman er med på den. Så da er det ikke unaturlig at gamle Leeds spillere ikke nødvnedigvis er på produseres liste.
 

HåvardK

Sv: Leeds-briller
« Svar #2 på: August 08, 2020, 12:31:37 »
Cantona kan vel knapt regnes som Leeds-spiller. Årsaken til at Charles ikke er med er vel enten at det ikke finnes TV-bilder fra hans karriere (mest sannsynlig) eller at produsentene ikke evner å se så langt tilbake. Er Stanley Matthews eller Tom Finney med? Det kan sette ting i perspektiv.
At ikke Billy Bremner er på en slik liste er jo helt utrolig. Det samme kan vel sies om Johnny Giles.

Johnnyj

Sv: Leeds-briller
« Svar #3 på: August 08, 2020, 13:46:23 »
Billy Bremner og Peter Lorimer burde vel vært der.

Selvom jeg ikke har grunnlag for å vite hvor gode de var, med unntak av et par kamper fra 70tallet som jeg har sett i opptak på YouTube.