Skrevet av Emne: Ex-head coach: Thomas Christiansen  (Lest 215630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1380 på: Februar 08, 2018, 23:07:13 »
En liten utfordring: er det noen som kan nevne en eller flere ting som vi kan bygge videre på etter TC? Noe TC gjorde eller innførte som vi må fortsette med?

Skal jeg være enig så er det ikke en eneste ting som TC gjorde før, under og etter kamp som jeg mener at vi må fortsette med.
Jeg mener vi bør fortsette med at den nye headcoachen får tidenes beste start for en ny HC og at vi spiller god og underholdende fotball de første kampene. Bortsett fra det trenger vi ikke å fortsette med noe spesielt.  :D

Det er sjelden lett å finne ting man vil fortsette med når en headcoach/manager får sparken, men det er jo mange som mente at TC gjorde en OK/bra jobb. Da må det vel finnes noe vi har lært av han og burde fortsette med.

Jeg er enig med deg, de første 7 kampene var jo meget bra. Gikk i garnet, trodde vi skulle rykke opp. Så spilte vi mot Millwall borte og så kom den vonde følelsen i kroppen, "dette går til helvete igjen". Så syntes jeg det bare ble verre og verre, latterlige pressekonferanser, latterlige kampplaner og latterlig bytter , en stahet og frykten for å tape som til slutt fikk han sparket.

Godt spørsmål. Nå husker vi best de siste kampene da alt gikk på tverke. Før dette så hadde vi ok struktur på forvarsspillet. Vi presset motstaner høyt og vi tok kontringer rimelig kjapt når vi vant ballen.

Angrepsspillet ble lite variert og bytter gjorde liten "impact" på kampene. Skyldte for mye på dommer og utvisninger.

En ting til:
det var en tabbe å gå på Old Trafford og se Man U. Stilte Rad fullstendig i forlegenhet. Rad måtte drive brannslukking. PH vet bedre. Garantert.

En tabbe å gå på Old T for å se fotball kamp?? Er det mulig. Han er gammel lagkamerat med Pep og sønnen hans ville på kamp. Det får da være måte på hva han skal kritisere for.

Et man en fotballmann så liker man å se gode kamper. Ser nesten ikke en kamp på tv uten at kamera fanger opp en eller 3 managere fra andre lag.

Du har svart belte i å koke suppe på spiker  ;)

Josch

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1381 på: Februar 08, 2018, 23:34:15 »
En liten utfordring: er det noen som kan nevne en eller flere ting som vi kan bygge videre på etter TC? Noe TC gjorde eller innførte som vi må fortsette med?

Skal jeg være enig så er det ikke en eneste ting som TC gjorde før, under og etter kamp som jeg mener at vi må fortsette med.
Jeg mener vi bør fortsette med at den nye headcoachen får tidenes beste start for en ny HC og at vi spiller god og underholdende fotball de første kampene. Bortsett fra det trenger vi ikke å fortsette med noe spesielt.  :D

Det er sjelden lett å finne ting man vil fortsette med når en headcoach/manager får sparken, men det er jo mange som mente at TC gjorde en OK/bra jobb. Da må det vel finnes noe vi har lært av han og burde fortsette med.

Jeg er enig med deg, de første 7 kampene var jo meget bra. Gikk i garnet, trodde vi skulle rykke opp. Så spilte vi mot Millwall borte og så kom den vonde følelsen i kroppen, "dette går til helvete igjen". Så syntes jeg det bare ble verre og verre, latterlige pressekonferanser, latterlige kampplaner og latterlig bytter , en stahet og frykten for å tape som til slutt fikk han sparket.

Godt spørsmål. Nå husker vi best de siste kampene da alt gikk på tverke. Før dette så hadde vi ok struktur på forvarsspillet. Vi presset motstaner høyt og vi tok kontringer rimelig kjapt når vi vant ballen.

Angrepsspillet ble lite variert og bytter gjorde liten "impact" på kampene. Skyldte for mye på dommer og utvisninger.

En ting til:
det var en tabbe å gå på Old Trafford og se Man U. Stilte Rad fullstendig i forlegenhet. Rad måtte drive brannslukking. PH vet bedre. Garantert.

En tabbe å gå på Old T for å se fotball kamp?? Er det mulig. Han er gammel lagkamerat med Pep og sønnen hans ville på kamp. Det får da være måte på hva han skal kritisere for.

Et man en fotballmann så liker man å se gode kamper. Ser nesten ikke en kamp på tv uten at kamera fanger opp en eller 3 managere fra andre lag.

Du har svart belte i å koke suppe på spiker  ;)

Er man smart så dropper man Old Trafford som Leeds-trener. Utrolig umusikalsk å gjøre dette når man kun gjør det halvbra med Leeds. Du kan jo komme med dine argumenter til de som reagerte og se hva de svarer. Ikke min feil at det ble masse reaksjoner. Uklokt og svak dømmekraft.

Xern

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1382 på: Februar 09, 2018, 00:49:59 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1383 på: Februar 09, 2018, 10:39:19 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Ã… være foppalltrener er en offentlig stilling. Og i hvert fall i England med den ryktepressa døm har der....Tror de fleste er veldig forsiktige med hvor de reiser. Hvis for eksempel Wenger er interessert i en Tottenham spiller så drar han ikke til Wembley for å se en hjemmekamp med Spurs....hvis det kun er privat, så gjør han det heller ikke i kraft av sin stilling. Eller det skulle tatt seg ut hvis for eksempel treneren til Rangers tok med unga sine og dro privat på en hjemmekamp med Celtic....
Er ganske sikker på at Hecky ikke kommer til reise på privat ærend til OT for å se på et annet lag....han forstår dette med synlighet ;)

Xern

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1384 på: Februar 09, 2018, 11:30:02 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Ã… være foppalltrener er en offentlig stilling. Og i hvert fall i England med den ryktepressa døm har der....Tror de fleste er veldig forsiktige med hvor de reiser. Hvis for eksempel Wenger er interessert i en Tottenham spiller så drar han ikke til Wembley for å se en hjemmekamp med Spurs....hvis det kun er privat, så gjør han det heller ikke i kraft av sin stilling. Eller det skulle tatt seg ut hvis for eksempel treneren til Rangers tok med unga sine og dro privat på en hjemmekamp med Celtic....
Er ganske sikker på at Hecky ikke kommer til reise på privat ærend til OT for å se på et annet lag....han forstår dette med synlighet ;)
Om Wenger gjør det eller ikke, så synes jeg ihvertfall at han skal kunne gjøre det om han selv ønsker det. Ã… hakke på at fotballtrenere er interessert i fotball generelt og derfor ønsker å dra på en fotballkamp i ny og ne er krenkorama i full blomstring.  ???
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Runar

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1385 på: Februar 09, 2018, 11:32:32 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Ã… være foppalltrener er en offentlig stilling. Og i hvert fall i England med den ryktepressa døm har der....Tror de fleste er veldig forsiktige med hvor de reiser. Hvis for eksempel Wenger er interessert i en Tottenham spiller så drar han ikke til Wembley for å se en hjemmekamp med Spurs....hvis det kun er privat, så gjør han det heller ikke i kraft av sin stilling. Eller det skulle tatt seg ut hvis for eksempel treneren til Rangers tok med unga sine og dro privat på en hjemmekamp med Celtic....
Er ganske sikker på at Hecky ikke kommer til reise på privat ærend til OT for å se på et annet lag....han forstår dette med synlighet ;)
Om Wenger gjør det eller ikke, så synes jeg ihvertfall at han skal kunne gjøre det om han selv ønsker det. Ã… hakke på at fotballtrenere er interessert i fotball generelt og derfor ønsker å dra på en fotballkamp i ny og ne er krenkorama i full blomstring.  ???

Han tok jo med ungene sine.

At fotball trenere reiser rundt å ser fotball bør være en del av arbeidsbeskrivelsen.
 

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1386 på: Februar 09, 2018, 16:36:02 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Ã… være foppalltrener er en offentlig stilling. Og i hvert fall i England med den ryktepressa døm har der....Tror de fleste er veldig forsiktige med hvor de reiser. Hvis for eksempel Wenger er interessert i en Tottenham spiller så drar han ikke til Wembley for å se en hjemmekamp med Spurs....hvis det kun er privat, så gjør han det heller ikke i kraft av sin stilling. Eller det skulle tatt seg ut hvis for eksempel treneren til Rangers tok med unga sine og dro privat på en hjemmekamp med Celtic....
Er ganske sikker på at Hecky ikke kommer til reise på privat ærend til OT for å se på et annet lag....han forstår dette med synlighet ;)
Om Wenger gjør det eller ikke, så synes jeg ihvertfall at han skal kunne gjøre det om han selv ønsker det. Ã… hakke på at fotballtrenere er interessert i fotball generelt og derfor ønsker å dra på en fotballkamp i ny og ne er krenkorama i full blomstring.  ???

Han tok jo med ungene sine.

At fotball trenere reiser rundt å ser fotball bør være en del av arbeidsbeskrivelsen.



Men tenk hvis....... 

Tenk hvis det var etter denne famøse handlingen at alt gikk galt: #Fra tabelltopp til formbunn!

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1387 på: Februar 09, 2018, 18:03:37 »
En liten utfordring: er det noen som kan nevne en eller flere ting som vi kan bygge videre på etter TC? Noe TC gjorde eller innførte som vi må fortsette med?

Skal jeg være enig så er det ikke en eneste ting som TC gjorde før, under og etter kamp som jeg mener at vi må fortsette med.

Har du glemt hvordan vi startet sesongen, da vi var sjalu når motstanderen hadde ballen, sjalu sånn som Barcelona er, motstanderen fikk ikke hvile ett sekund med ballen, vi til tider kjørte over motstanderene og vant kamper pga av gjenvinning, det tar jeg lett med meg videre fra Thomas.
Ja det var noen fine uker, de fineste på mange år med sterke prestasjoner over hele fjøla. Underholdende å se på var vi også. Helt ufattelig at sesongen utviklet seg som den gjorde med det utgangspunktet. Dessverre var det lite eller ingenting igjen av det du beskriver, de siste 3-4 mnd med TC. Hvis han klarer å finne ut av suksessformelen han brukte i august- september, og hva som gikk galt etterpå, burde TC fortsatt ha en lovende karriere foran seg.
Jon R.

stian

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1388 på: Februar 09, 2018, 18:50:45 »
I en periode var det bra under TC, men toppnivået de siste årene var under Monk, nærmere bestemt i Derby-kampen i fjor. Da møtte vi god motstand, men var totalt overlegne i alle faser av spillet. Ingen av kampene under TC var i nærheten av dette.

TC har nok en fremtid som manager, men ser ikke for meg at det blir i England. Tilbake til Kypros, evt. Hellas eller nivå 2 i Spania.

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1389 på: Februar 09, 2018, 18:56:03 »
I en periode var det bra under TC, men toppnivået de siste årene var under Monk, nærmere bestemt i Derby-kampen i fjor. Da møtte vi god motstand, men var totalt overlegne i alle faser av spillet. Ingen av kampene under TC var i nærheten av dette.

TC har nok en fremtid som manager, men ser ikke for meg at det blir i England. Tilbake til Kypros, evt. Hellas eller nivå 2 i Spania.

Vel, mot ekstremt svak motstand var vi fantastiske i kampen mot Burton hjemme!!!

Burton kom fra flere gode kamper til matchen på Elland Road!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1390 på: Februar 09, 2018, 20:32:07 »
Endelig takker Thomas for seg:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1391 på: Februar 09, 2018, 20:33:30 »
Endelig takker Thomas for seg:




Andrea Radrizziani

Nice sweet thought @T9Christiansen  all the best and thank you

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1392 på: Februar 09, 2018, 20:34:28 »
Endelig takker Thomas for seg:




Andrea Radrizziani

Nice sweet thought @T9Christiansen  all the best and thank you


Debbington

And that’s how it should finish. Respect for each other.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1393 på: Februar 09, 2018, 21:35:09 »
Endelig takker Thomas for seg:




Ble litt blank i øya her. Vakkert TC! Takk!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DON REVIE

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1394 på: Februar 09, 2018, 21:52:15 »
Takk Thomas Christiansen!
Du gjorde faktisk MEG stolt som supporter denne korte tiden du var her i West Yorkshire. Gentleman til fingerspissene.
Opptrådde så fint i media og bærte klubben på dine skuldre også i tunge stunder.
Verdens mest kravstore og forventningsfulle fans. Overgangen fra Kypros til mektige Elland Road ble desverre for stor.
Du skal ha for alt du ga Thomas...i perioder var det fantastisk. Du går inn i min bok som en jeg vil huske.
Du prøvde du ga alt...men denne sovende kjempen spiser større personer enn deg til frokost.
Takk for at du gav oss håp Thomas...i hvertfall i en periode.......og all mulig lykke til videre. Du kan gå med stolthet. Du etterlater laget på en 10 ende plass , og det er nok der vi realistisk sett hører hjemme denne sesongen.
Stolt, skuffet, rørt........Takk Thomas Christiansen.
MOT

leedslife

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1395 på: Februar 09, 2018, 22:04:04 »
Takk Thomas Christiansen!
Du gjorde faktisk MEG stolt som supporter denne korte tiden du var her i West Yorkshire. Gentleman til fingerspissene.
Opptrådde så fint i media og bærte klubben på dine skuldre også i tunge stunder.
Verdens mest kravstore og forventningsfulle fans. Overgangen fra Kypros til mektige Elland Road ble desverre for stor.
Du skal ha for alt du ga Thomas...i perioder var det fantastisk. Du går inn i min bok som en jeg vil huske.
Du prøvde du ga alt...men denne sovende kjempen spiser større personer enn deg til frokost.
Takk for at du gav oss håp Thomas...i hvertfall i en periode.......og all mulig lykke til videre. Du kan gå med stolthet. Du etterlater laget på en 10 ende plass , og det er nok der vi realistisk sett hører hjemme denne sesongen.
Stolt, skuffet, rørt........Takk Thomas Christiansen.
MOT


Veldig bra og helt enig

ar9

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1396 på: Februar 09, 2018, 22:08:07 »
Ã… dra å se på fotballkamp er vitterlig ikke dårlig dømmekraft, fyren må da ha lov til å gjøre stort sett det han ønsker på fritiden sin.
Ã… være foppalltrener er en offentlig stilling. Og i hvert fall i England med den ryktepressa døm har der....Tror de fleste er veldig forsiktige med hvor de reiser. Hvis for eksempel Wenger er interessert i en Tottenham spiller så drar han ikke til Wembley for å se en hjemmekamp med Spurs....hvis det kun er privat, så gjør han det heller ikke i kraft av sin stilling. Eller det skulle tatt seg ut hvis for eksempel treneren til Rangers tok med unga sine og dro privat på en hjemmekamp med Celtic....
Er ganske sikker på at Hecky ikke kommer til reise på privat ærend til OT for å se på et annet lag....han forstår dette med synlighet ;)
Om Wenger gjør det eller ikke, så synes jeg ihvertfall at han skal kunne gjøre det om han selv ønsker det. Ã… hakke på at fotballtrenere er interessert i fotball generelt og derfor ønsker å dra på en fotballkamp i ny og ne er krenkorama i full blomstring.  ???

Han tok jo med ungene sine.

At fotball trenere reiser rundt å ser fotball bør være en del av arbeidsbeskrivelsen.



Men tenk hvis....... 

Tenk hvis det var etter denne famøse handlingen at alt gikk galt: #Fra tabelltopp til formbunn!

 ;)

Neppe andre enn oss bitre, grinebitende Leeds-fans som gidder å henge seg opp i noe slikt.
Kan det være at vi stadig vekk lager suppe på sure smuler fordi vi søker en forklaring?
En forklaring på hvorfor vi ikke er der vi hører hjemme?

Jon R

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1397 på: Februar 10, 2018, 10:32:59 »
I en periode var det bra under TC, men toppnivået de siste årene var under Monk, nærmere bestemt i Derby-kampen i fjor. Da møtte vi god motstand, men var totalt overlegne i alle faser av spillet. Ingen av kampene under TC var i nærheten av dette.

TC har nok en fremtid som manager, men ser ikke for meg at det blir i England. Tilbake til Kypros, evt. Hellas eller nivå 2 i Spania.
Borte mot Bristol C (3-0 seier)i høst var nok bedre, både resultat og prestasjonsmessig. Lurer på om den kampen er glemt litt fordi den kom i en formmessig svak periode vi helst vil glemme.

Uansett var TC en bra mann.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny Headcoach: Thomas Christiansen
« Svar #1398 på: Mai 14, 2018, 22:06:38 »
https://www.thesquareball.net/leeds-united/the-square-ball-week-new-details/

Nydelig fra Mosocwhite igjen om bl.a TC og hans tilnærming. Han hjelper meg å se litt større på situasjonen i klubben, det er rett og slett terapi :D

Burde Moscowhite (Daniel Chapman) og hans innlegg hatt egen tråd?

Jeg har OMSIDER fått karret meg til å abonnere på Moscowhite sine daglige skriverier og oppfordrer flere til å gjøre det samme, slik at han kan fortsette å skrive om Leeds.
£1 om måneden som det koster har de fleste av oss råd til å sponse ham med - så får vi se hvor mange som har VILJE til det også :)

https://twitter.com/MoscowhiteTSB

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1399 på: Juni 30, 2019, 13:53:30 »
TC's kontrakt med Leeds skulle gått ut nå. Han har ikke hatt trenerjobber etter februar 2018 som jeg kan se, litt overaskende.

De fleste ex Leeds coacher har fått seg jobb kort tid etter avskjeden.

Nå som Leeds-lønna forsvinner så får han nok jobb snart  ;)

auren

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1400 på: Juni 30, 2019, 14:05:59 »
TC's kontrakt med Leeds skulle gått ut nå. Han har ikke hatt trenerjobber etter februar 2018 som jeg kan se, litt overaskende.

De fleste ex Leeds coacher har fått seg jobb kort tid etter avskjeden.

Nå som Leeds-lønna forsvinner så får han nok jobb snart  ;)

Dumt spørsmål gjerne, men lønnes sparkede managere i årevis etter at de har fått sparken? (til kontraktens slutt altså) Eller er det vanlig med en sluttpakke der han får en engangssum? Nå som managere sparkes over en lav sko og bytter beiter oftere enn oldemoren din bytter truser, så kan altså i teorien en manager heve lønn fra flere klubber samtidig?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1401 på: Juni 30, 2019, 14:08:08 »
TC's kontrakt med Leeds skulle gått ut nå. Han har ikke hatt trenerjobber etter februar 2018 som jeg kan se, litt overaskende.

De fleste ex Leeds coacher har fått seg jobb kort tid etter avskjeden.

Nå som Leeds-lønna forsvinner så får han nok jobb snart  ;)

Dumt spørsmål gjerne, men lønnes sparkede managere i årevis etter at de har fått sparken? (til kontraktens slutt altså) Eller er det vanlig med en sluttpakke der han får en engangssum? Nå som managere sparkes over en lav sko og bytter beiter oftere enn oldemoren din bytter truser, så kan altså i teorien en manager heve lønn fra flere klubber samtidig?

auren

Er det ikke et tak på det da. Etterlønn til man får seg ny managerjobb. Derfor ser man ofte dyre managere ikke haster avgårde med å få seg ny jobb

Josch

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1402 på: Juni 30, 2019, 14:44:05 »
TC's kontrakt med Leeds skulle gått ut nå. Han har ikke hatt trenerjobber etter februar 2018 som jeg kan se, litt overaskende.

De fleste ex Leeds coacher har fått seg jobb kort tid etter avskjeden.

Nå som Leeds-lønna forsvinner så får han nok jobb snart  ;)

Dumt spørsmål gjerne, men lønnes sparkede managere i årevis etter at de har fått sparken? (til kontraktens slutt altså) Eller er det vanlig med en sluttpakke der han får en engangssum? Nå som managere sparkes over en lav sko og bytter beiter oftere enn oldemoren din bytter truser, så kan altså i teorien en manager heve lønn fra flere klubber samtidig?

auren

Er det ikke et tak på det da. Etterlønn til man får seg ny managerjobb. Derfor ser man ofte dyre managere ikke haster avgårde med å få seg ny jobb

Jeg tror dette avtales i kontrakten. Det vanlige er lønnsstopp av gamle klubben ved ny jobb.

Men vi har jo Tom Nordli-modellen, som utbetaler sluttpakke ved sparking, og ny jobb rett etterpå.

Kanskje lønna i Leeds var så bra for TC at det ble ulønnsomt å få seg ny jobb i kontrakt perioden :). Det er uansett rart med 16 mnd uten trenerjobb. Han er ikke en dårlig trener.

Runar

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1403 på: Juni 30, 2019, 16:58:47 »
TC's kontrakt med Leeds skulle gått ut nå. Han har ikke hatt trenerjobber etter februar 2018 som jeg kan se, litt overaskende.

De fleste ex Leeds coacher har fått seg jobb kort tid etter avskjeden.

Nå som Leeds-lønna forsvinner så får han nok jobb snart  ;)

Dumt spørsmål gjerne, men lønnes sparkede managere i årevis etter at de har fått sparken? (til kontraktens slutt altså) Eller er det vanlig med en sluttpakke der han får en engangssum? Nå som managere sparkes over en lav sko og bytter beiter oftere enn oldemoren din bytter truser, så kan altså i teorien en manager heve lønn fra flere klubber samtidig?

auren

Reguleres i kontrakten. Du har typisk ett års etterlønn som er mest vanlig i Norge. Så har du de avtalene som er regulert til et gitt beløp etter hvor lenge det er igjen av kontrakten. Men dobbellønn er helt normalt.
 

Promotion 2010

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1404 på: Juli 01, 2019, 17:13:25 »
Kontrakten utløpt; Ny jobb:


TC is back in work as manager of Royale Union Saint Gilloise in Belgium. A good man who didn't quite make it here, wishing him all the best  #LUFC


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1405 på: Juli 01, 2019, 23:51:49 »
Kontrakten utløpt; Ny jobb:


TC is back in work as manager of Royale Union Saint Gilloise in Belgium. A good man who didn't quite make it here, wishing him all the best  #LUFC

Snakker om sola...
Alltid spennende å se om ex coacher lykkes. Håper han kjøper Saiz. Det blir godt for dem begge :) Og bra for Leeds (penger inn).

Eriksen55

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1406 på: Juli 02, 2019, 11:01:14 »
Kontrakten utløpt; Ny jobb:


TC is back in work as manager of Royale Union Saint Gilloise in Belgium. A good man who didn't quite make it here, wishing him all the best  #LUFC

Snakker om sola...
Alltid spennende å se om ex coacher lykkes. Håper han kjøper Saiz. Det blir godt for dem begge :) Og bra for Leeds (penger inn).

Lite trolig at Saiz med sin hjemlengsel ender opp der....

Josch

Sv: Ex-head coach: Thomas Christiansen
« Svar #1407 på: Oktober 21, 2020, 18:52:07 »