Skrevet av Emne: Spiller: Daniel James  (Lest 7518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Perik

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #30 på: September 02, 2022, 07:46:08 »
Dan James syns jeg har levert kun ok, jobber og løper, har innsats.
Har dog inntrykk her inne og waccoe at han ofte er ubrukelig. Hvis han leverer samme hos Fulham har de ikke akkurat styrket seg enormt med han.

Og nå slipper vi ihvertfall at han skal spille spiss.

Eriksen55

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #31 på: September 02, 2022, 08:50:02 »
Overraskende blandet stemning rundt omkring angående James sin avgang.

For de første så vet vi ikke hva som har skjedd i kulissene. Kan være at James har pushet på litt selv, for noe opplagt starter i Jesse sine planer var han ikke. Han vil til VM og da er ikke benken stedet å være.

Har Leeds presset han ut? Det tviler jeg på.

Trolig er det et sted midt i mellom. Leeds aksepterte bud og lot det være opp til James selv om han ville gå. Det er jo også et signal fra klubben at du ikke er så viktig. Men sånn er fotballen.

Reagerer litt på alle de kommentarene om at det er synd på James. Vel, han spiller i PL fortsatt og tjener flere hundretusen i uka. Det finnes folk som har det verre som ihvertfall får min sympati først.

Personlig ønsket jeg i sommer at klubben skulle selge James. Så for meg er dette helt ålreit. Det handler ikke om noe hat til James. Kun at jeg ikke syntes han er god nok. Simens S Møller sa på deadline day sendingen i går at han ikke helt skjønte hvorfor Fulham hentet han. James har fart, men er veldig fotballblind hevdet han. Jeg syntes det er en treffende beskrivelse.
I Jesse sitt system med smale og ballspillende vinger så er ikke James den vingen du ønsker. Vi kan ikke beholde en spiller fordi han jobber hardt, er lojal og har et fint smittende smil. For det har James. Det er til syvende og sist det som skjer på banen som må telle.

Noen er skuffet etter gårsdagen. Det er lov. Men vi hentet en som har 4 landskamper for Italia. Selvfølgelig er han neppe med når alle de beste er tilgjengelig. Uansett så sier det mye om nivået til vår nye spiss og offensive spiller.

Sånn som Jesse bruker vingene så har vi bra dekning, selv uten James. Sinisterra, Harrison, Summerville, Aaronson kan spille på begge sider. Gnonto kan bekle alle offensive posisjoner. Vil tro at både Klich, Greenwood, Rodrigo, Gelhard og Bamford kan vikariere med suksess i den smale vingrollen. Flere av de sistnevnte har jo endt opp der i løpet av kampen. Det har gått bra.

På 40 kamper har James levert 4 mål og 5 assist - Sier ikke at det verken er svakt eller bra. Men kan det la seg seg erstatte? Jeg tenker at det i hvert fall ikke er en håpløs oppgave å klare..

Bare å ønske James lykke til videre og at han får nok spilletid til å få representert Wales i VM.

Sleivind

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #32 på: September 02, 2022, 08:50:18 »
James kommer selvfølgelig til å score overtidsmålet i siste serierunde som gjør at Fulham greier seg og vi rykker ned.

Forsterkning eller ikke, stallen til Fulham har hvert fall ikke blitt svekket. De kommer til å kjempe om å unngå nedrykk, det samme gjør vi.
Jeg kan ikke fatte og begripe at vi velger å slippe han dit.

Forever Whites

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #33 på: September 02, 2022, 09:13:02 »
Merkelig at vi bare låner ham ut og ikke selger.  Ser ikke helt hva vi skal oppnå med det.  Samtidig går han til en rival.  Uansett, ønsker ham lykke til og håper han får spille i sin rette posisjon hos Fulham.
Medlem 94237

Dennis

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #34 på: September 02, 2022, 09:34:03 »
Føler med Dan James i dette.

James fikk ikke sin drømmeovergang i januar 2019, før mannen som nektet å selge går av et par dager etterpå. Så går han til Scum og får spille på en enda større scene og er stadig i elleveren, før han like raskt avskiltes da de får napp på en selvgod pensjonist. Det betød derimot en tur til Leeds likevel.

Så går det et år med frustrasjon, spill ute av posisjon i et lag som kjemper i bunnen. Så: Ny trener og ny start, før han på DD blir et offer igjen. Så ender Leeds opp med å misse på ikke en, men to overganger som skulle gjøre James overflødig. James skal ifølge Phil Hay ikke ha ønsket å gå noe sted, men bli for å kjempe for plassen sin. Lurer på om han ventet på en telefon fra klubben oppi dette, eller om han også syns dette er helt ok til slutt.

Det kan ikke hjelpe på selvtilliten å så ofte og med så kort intervall bli en svak brikke i overgangsspillet.

Det er en tøff bransje og i toppidrett er man ferskvare som lever direkte av resultater. Lever på ingen måte i en tro på at James har levert som ønsket i Leedstrøya. Syns derimot vi burde beholdt han, for å ha et ekstra valg på kantene og at han ville få konsentrert seg om å spille der. Som presspiller er han dønn ærlig, så på det området passer han Marschs fotball. Ellers er det klart det er mye å gå på. Når han først er veiet for lett, syns jeg det er helt merkelig at han leies ut fremfor å selges. Nå gjenstår det å se om det ligger en obligasjon eller opsjon til kjøp i avtalen, samt hvor mye de betaler i leie og av lønnen, men på papiret er det en merkelig avgjørelse.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #35 på: September 02, 2022, 09:55:13 »
Det jeg stusser mest på, er at han faktisk blir lånt ut, og ikke solgt. Det må jo bety at det er viktig å gjøre ham overflødig i dagens tropp, som vi er enige om er ganske tynn i utgangspunktet.
Når det er sagt, syns jeg vi har sett en litt tyngre og litt tregere utgave av James i høst. Mulig det er innbilning, men hvis dette stemmer, har hans sterkeste egenskaper blitt svekket, og da er han kanskje ikke bedre enn Summerville, Greenwood og de andre han konkurrerer med? Jeg syns James tilførte oss noe vi sårt trengte da han kom - men dessverre ble han i alt for liten grad brukt som kant, der han utvilsomt passer best. Uansett er dette vann under brua nå. Lykke til i Fulham!

NT

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #36 på: September 02, 2022, 10:09:42 »
Føler med Dan James i dette.

James fikk ikke sin drømmeovergang i januar 2019, før mannen som nektet å selge går av et par dager etterpå. Så går han til Scum og får spille på en enda større scene og er stadig i elleveren, før han like raskt avskiltes da de får napp på en selvgod pensjonist. Det betød derimot en tur til Leeds likevel.

Så går det et år med frustrasjon, spill ute av posisjon i et lag som kjemper i bunnen. Så: Ny trener og ny start, før han på DD blir et offer igjen. Så ender Leeds opp med å misse på ikke en, men to overganger som skulle gjøre James overflødig. James skal ifølge Phil Hay ikke ha ønsket å gå noe sted, men bli for å kjempe for plassen sin. Lurer på om han ventet på en telefon fra klubben oppi dette, eller om han også syns dette er helt ok til slutt.

Det kan ikke hjelpe på selvtilliten å så ofte og med så kort intervall bli en svak brikke i overgangsspillet.

Det er en tøff bransje og i toppidrett er man ferskvare som lever direkte av resultater. Lever på ingen måte i en tro på at James har levert som ønsket i Leedstrøya. Syns derimot vi burde beholdt han, for å ha et ekstra valg på kantene og at han ville få konsentrert seg om å spille der. Som presspiller er han dønn ærlig, så på det området passer han Marschs fotball. Ellers er det klart det er mye å gå på. Når han først er veiet for lett, syns jeg det er helt merkelig at han leies ut fremfor å selges. Nå gjenstår det å se om det ligger en obligasjon eller opsjon til kjøp i avtalen, samt hvor mye de betaler i leie og av lønnen, men på papiret er det en merkelig avgjørelse.
Mye enig her, en spiller vi har ett ambivalent forhold til, krydret med en tårevåt episode fra Take us Home, en bare god gutt du ønsker skal lykkes og som havner litt i stampe. Ryker på teknikk og spillerforståelse.  Litt vondt av han, men han er fortsatt kun 24 år og har fått masse erfaring i karrieren. Skal heie på Daniel James, men synes det var rett å la han gå.

Josch

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #37 på: September 02, 2022, 10:29:02 »
Det jeg stusser mest på, er at han faktisk blir lånt ut, og ikke solgt. Det må jo bety at det er viktig å gjøre ham overflødig i dagens tropp, som vi er enige om er ganske tynn i utgangspunktet.
Når det er sagt, syns jeg vi har sett en litt tyngre og litt tregere utgave av James i høst. Mulig det er innbilning, men hvis dette stemmer, har hans sterkeste egenskaper blitt svekket, og da er han kanskje ikke bedre enn Summerville, Greenwood og de andre han konkurrerer med? Jeg syns James tilførte oss noe vi sårt trengte da han kom - men dessverre ble han i alt for liten grad brukt som kant, der han utvilsomt passer best. Uansett er dette vann under brua nå. Lykke til i Fulham!

Vi får ikke det vi betalte for ham nå. Det ville blitt solid tap ved evt salg. Han er et av Leeds' dyreste kjøp. Nå går han ut av lønnsbudsjettet, og man kan håpe han lykkes i Fulham som ving, noe som øker verdien om vi skal selge ham. Utleie er ok.

Han er jo oveflødig i Leeds om Marsch ikke bruker rene vinger.

Fantasyland

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #38 på: September 02, 2022, 10:32:26 »
Det jeg stusser mest på, er at han faktisk blir lånt ut, og ikke solgt. Det må jo bety at det er viktig å gjøre ham overflødig i dagens tropp, som vi er enige om er ganske tynn i utgangspunktet.
Når det er sagt, syns jeg vi har sett en litt tyngre og litt tregere utgave av James i høst. Mulig det er innbilning, men hvis dette stemmer, har hans sterkeste egenskaper blitt svekket, og da er han kanskje ikke bedre enn Summerville, Greenwood og de andre han konkurrerer med? Jeg syns James tilførte oss noe vi sårt trengte da han kom - men dessverre ble han i alt for liten grad brukt som kant, der han utvilsomt passer best. Uansett er dette vann under brua nå. Lykke til i Fulham!

Vi får ikke det vi betalte for ham nå. Det ville blitt solid tap ved evt salg. Han er et av Leeds' dyreste kjøp. Nå går han ut av lønnsbudsjettet, og man kan håpe han lykkes i Fulham som ving, noe som øker verdien om vi skal selge ham. Utleie er ok.

Han er jo oveflødig i Leeds om Marsch ikke bruker rene vinger.

Det ligger en opsjon på kjøp i kontrakta i følge Phil Hay..

leedslife

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #39 på: September 02, 2022, 10:59:26 »
Det jeg stusser mest på, er at han faktisk blir lånt ut, og ikke solgt. Det må jo bety at det er viktig å gjøre ham overflødig i dagens tropp, som vi er enige om er ganske tynn i utgangspunktet.
Når det er sagt, syns jeg vi har sett en litt tyngre og litt tregere utgave av James i høst. Mulig det er innbilning, men hvis dette stemmer, har hans sterkeste egenskaper blitt svekket, og da er han kanskje ikke bedre enn Summerville, Greenwood og de andre han konkurrerer med? Jeg syns James tilførte oss noe vi sårt trengte da han kom - men dessverre ble han i alt for liten grad brukt som kant, der han utvilsomt passer best. Uansett er dette vann under brua nå. Lykke til i Fulham!

Vi får ikke det vi betalte for ham nå. Det ville blitt solid tap ved evt salg. Han er et av Leeds' dyreste kjøp. Nå går han ut av lønnsbudsjettet, og man kan håpe han lykkes i Fulham som ving, noe som øker verdien om vi skal selge ham. Utleie er ok.

Han er jo oveflødig i Leeds om Marsch ikke bruker rene vinger.

Det ligger en opsjon på kjøp i kontrakta i følge Phil Hay..
Blir spennende å vite hva den summen er.

Bjosse77

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #40 på: September 02, 2022, 11:22:41 »
Dan James

Hvordan har han levert? Vel, sammenlignet med spisser i big 5 leagues er tallene hans ekstremt dårlig. Vi snakker ofte nedre 10% eller verre, og nesten alt på nedre 25%. Unntatt er press, taklinger og interceptions (snappe pasning). Sammenlignet med striker/forwards er han her i øverste sjiktet, topp 10% på alle. Han har også spilt ving en del, og han kommer noe bedre ut her.

Sammenligninger er mot alle spillere i Europas 5 beste ligaer:

Per 90 spilte
Mål, straffer telles ikke: 0,14, dårligere enn 71%
Forventet mål XG: 0,21, middels, altså bedre enn 54% (men husk at James spilte mye spiss, så her burde han ligget lanaangt høyere)
Skudd totalt 1,93, dårligere enn 62%
Målgivende 0,14, Bedre enn 62% av alle SPISSER. Han har noen kamper på vingen som normalt trekker opp denne.
forventet assist   0,09 bedre enn 38% av SPISSENE(bedre enn kun 8% av vingene)

Sånn fortsetter det. Så jeg skipper en del offensive tall og ser på defensive.
Press: 22,1, som er topp 6%!
Taklinger og interceptions her er han bedre enn ca. 50% av vingene og 92% av spissene. Realiteten er et sted i mellom.

Når prestasjonene fordeles på posisjoner slår han ut sånn:
Crossing: Veldig svak
Disiplin: Veldig svak
Pasningskvalitet: Svak
Hodedueller: Svak
Defensivt bidrag: Svakt

Ingen styrker, altså ingenting over middels.

Alt i alt en spiller som statistikken forteller at ikke er på Premier League nivå. Her har jeg kun tatt med siste 365 dager. Problemet til James er at han ikke kan spille fotball. Han presser forholdsvis mye, og har en del interceptions (gjenvinne ball)

Usikker på hvordan Bielsa og hans analyse team har vært så ivrig på denne spilleren. Ikke min favoritt på ving, og ubrukelig som spiss. Jeg tenker at selv om vi får 1 spiller mindre er det sannsynlig at Summerville eller Gyabi kommer inn i stedet og vi snakker ikke Wirkola hopping her...

leedslife

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #41 på: September 02, 2022, 12:01:42 »
Dan James

Hvordan har han levert? Vel, sammenlignet med spisser i big 5 leagues er tallene hans ekstremt dårlig. Vi snakker ofte nedre 10% eller verre, og nesten alt på nedre 25%. Unntatt er press, taklinger og interceptions (snappe pasning). Sammenlignet med striker/forwards er han her i øverste sjiktet, topp 10% på alle. Han har også spilt ving en del, og han kommer noe bedre ut her.

Sammenligninger er mot alle spillere i Europas 5 beste ligaer:

Per 90 spilte
Mål, straffer telles ikke: 0,14, dårligere enn 71%
Forventet mål XG: 0,21, middels, altså bedre enn 54% (men husk at James spilte mye spiss, så her burde han ligget lanaangt høyere)
Skudd totalt 1,93, dårligere enn 62%
Målgivende 0,14, Bedre enn 62% av alle SPISSER. Han har noen kamper på vingen som normalt trekker opp denne.
forventet assist   0,09 bedre enn 38% av SPISSENE(bedre enn kun 8% av vingene)

Sånn fortsetter det. Så jeg skipper en del offensive tall og ser på defensive.
Press: 22,1, som er topp 6%!
Taklinger og interceptions her er han bedre enn ca. 50% av vingene og 92% av spissene. Realiteten er et sted i mellom.

Når prestasjonene fordeles på posisjoner slår han ut sånn:
Crossing: Veldig svak
Disiplin: Veldig svak
Pasningskvalitet: Svak
Hodedueller: Svak
Defensivt bidrag: Svakt

Ingen styrker, altså ingenting over middels.

Alt i alt en spiller som statistikken forteller at ikke er på Premier League nivå. Her har jeg kun tatt med siste 365 dager. Problemet til James er at han ikke kan spille fotball. Han presser forholdsvis mye, og har en del interceptions (gjenvinne ball)

Usikker på hvordan Bielsa og hans analyse team har vært så ivrig på denne spilleren. Ikke min favoritt på ving, og ubrukelig som spiss. Jeg tenker at selv om vi får 1 spiller mindre er det sannsynlig at Summerville eller Gyabi kommer inn i stedet og vi snakker ikke Wirkola hopping her...
Ut fra det jeg hevet ut så er det jo enda mer interessant hvorfor spilleren faktisk enda spiller i PL og internasjonal fotball over flere år hvis statistikk og gjennomføringer over mange kamper sier at dette ikke er PL nivå.
Da er det jo enten noen faktorer vi ikke har med eller så ligger det et utrolig stort håp for klubbene/landslaget å ta ut et potensial.
Mao - kanskje ikke så ulikt vår nyervervelse i går som også blir beskrevet som en spiller med stort potensial, men veldig uferdig akkurat nå.
« Siste redigering: September 02, 2022, 12:27:59 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #42 på: September 02, 2022, 12:38:34 »
Dan James

Hvordan har han levert? Vel, sammenlignet med spisser i big 5 leagues er tallene hans ekstremt dårlig. Vi snakker ofte nedre 10% eller verre, og nesten alt på nedre 25%. Unntatt er press, taklinger og interceptions (snappe pasning). Sammenlignet med striker/forwards er han her i øverste sjiktet, topp 10% på alle. Han har også spilt ving en del, og han kommer noe bedre ut her.

Sammenligninger er mot alle spillere i Europas 5 beste ligaer:

Per 90 spilte
Mål, straffer telles ikke: 0,14, dårligere enn 71%
Forventet mål XG: 0,21, middels, altså bedre enn 54% (men husk at James spilte mye spiss, så her burde han ligget lanaangt høyere)
Skudd totalt 1,93, dårligere enn 62%
Målgivende 0,14, Bedre enn 62% av alle SPISSER. Han har noen kamper på vingen som normalt trekker opp denne.
forventet assist   0,09 bedre enn 38% av SPISSENE(bedre enn kun 8% av vingene)

Sånn fortsetter det. Så jeg skipper en del offensive tall og ser på defensive.
Press: 22,1, som er topp 6%!
Taklinger og interceptions her er han bedre enn ca. 50% av vingene og 92% av spissene. Realiteten er et sted i mellom.

Når prestasjonene fordeles på posisjoner slår han ut sånn:
Crossing: Veldig svak
Disiplin: Veldig svak
Pasningskvalitet: Svak
Hodedueller: Svak
Defensivt bidrag: Svakt

Ingen styrker, altså ingenting over middels.

Alt i alt en spiller som statistikken forteller at ikke er på Premier League nivå. Her har jeg kun tatt med siste 365 dager. Problemet til James er at han ikke kan spille fotball. Han presser forholdsvis mye, og har en del interceptions (gjenvinne ball)

Usikker på hvordan Bielsa og hans analyse team har vært så ivrig på denne spilleren. Ikke min favoritt på ving, og ubrukelig som spiss. Jeg tenker at selv om vi får 1 spiller mindre er det sannsynlig at Summerville eller Gyabi kommer inn i stedet og vi snakker ikke Wirkola hopping her...
Ut fra det jeg hevet ut så er det jo enda mer interessant hvorfor spilleren faktisk enda spiller i PL og internasjonal fotball over flere år hvis statistikk og gjennomføringer over mange kamper sier at dette ikke er PL nivå.
Da er det jo enten noen faktorer vi ikke har med eller så ligger det et utrolig stort håp for klubbene/landslaget å ta ut et stort potensial.
Mao - kanskje ikke så ulikt vår nyervervelse i går som også blir beskrevet som en spiller med stort potensial, men veldig uferdig akkurat nå.

Grunnen tror jeg helt klart er det siste du nevner. Et håp om at potensiale skal slå til. Vi må ikke glemme at Swansea sine ene cupkamp der James spilte sitt livs kamp og løp fra hele City har bidratt veldig til at han ble sendt han ut på en runde som kanskje har vært litt over hans nivå.

Hvordan karrieren hans hadde sett ut hvis han hadde endt opp i Leeds ved første korsvei og fått noen år med Bielsa får vi aldri vite. Kanskje Harrison ikke hadde vært i klubben nå eller kanskje aldri Raphinhia hadde blitt signert. Blir bare spekulasjoner.

Summasummarum så tror jeg nivået til James er CC- At han nok engang havner i PL handler muligens om håpet om at han skal blomstre og at det kanskje trumfer historikken og statsen.

Vårt nye håp er selvfølgelig uferdig. 18 år. Her kan vi snakke om at vi håper og ønsker at han skal få ut sitt potensiale. For en seks år eldre spiller som James er, så er man ikke lenger et talent eller en man forventer store steg mot å få ut sitt potensiale. Det toget er litt i ferd med å forlate perrongen da. Men det finnes unntak - Kanskje trygghet, tillitt og masse spilletid får James til å skinne. Jeg tviler og han har oddsen mot seg. Er nok en siste sjanse for han, så håper han lykkes :)



leedslife

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #43 på: September 02, 2022, 12:56:39 »
Bjosse:

Evt at klubber som har handlet han ikke har evnet i stor nok grad å implementere hans styrker i et system?
Han har jo spilt endel out of position hos oss. Har ikke helt oversikt hos de røde og ser generelt lite på Wales. Husker jo Solskjær feks brukte han konsekvent mot oss fordi han ble sett på som lagets forse på kontringer samt hadde samme intensitet og kapasitet som Bielsas Leeds i sitt fysiske spill. Bortsett fra oss og mot topplag så ønsket vel ManU da og styre kamper. Noe som kanskje ikke passet James like bra. Så han ble i større grad en anvendelig stallspiller i feks nøkkelkamper som mot oss, topplag eller ut i Europa der de i majoriteten av kampene ville ha mindre posession.
Men skal jo innrømme at jeg synes han har vært effektiv nok for oss når han har spilt venstreving - da så klart forrige sesong.
Blir litt for enkelt for meg og avfeie han så totalt da han har mange elementer i seg som burde passe ulike kampscenarioer i en idrett der marginene blir mindre og mindre. Nå med 5 innbyttere bør jo det være et aspekt som er viktigere enn noen gang?
Dette er jo rent tekniske ting da med bare forbehold i det. Så har man jo alle emosjonelle ting inni her som det er helt umulig for oss å synse om.

Et eks:
Liverpool eller Man City feks skadefrie har så mye kvalitet og et så bunnsolid system at de kan gå opp mot hvilket lag i verden å dominere med sitt spill. Det blir litt som oss under Bielsa. Det er en måte og den skal optimaliseres. Det er en voldsom rød tråd i spillertyper, hvordan de agererer i roller og hva de hele tiden skal gjøre.  Går det ikke så prøver de igjen helt til det går.
Andre average klubber som ikke har et like bunnsolid system, uten den kvaliteten til å styre spillet ut fra motstand må i langt større grad legge opp en taktikk etter motstander.
Det jeg mener med ulike kampscenarioer over. Hver kamp vi har spilt siste året frem til idag (bortsett fra 2-3 kamper) er jo jevne og marginene ytterst små.
En benk med ulike opsjoner burde i mitt hodet gagne et lag der trener, spillsystem og spillere er veldig average i en tøff liga.
Altså: Mot Everton hjemme kunne man trengt en kreativ type si som Pablo fra benk som et alternativ til slik kampbildet ble. Mot Brentford neste kunne man kanskje trengt en kontringsspiller i større grad hvis det blir et utfall der vi låner lite ball og kan utforske rom i kanalene mellom stoppere/back. Skjønner du hvor jeg vil?
« Siste redigering: September 02, 2022, 13:31:45 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #44 på: September 02, 2022, 13:09:32 »
At han ble brukt ute av posisjon kan jo forklares med at han ikke var god nok i posisjon. Hadde han herjet på venstrekanten så hadde muligens Harrison blitt brukt på spisesplassen. Who Knows?

Når døren lukkes for noen, så åpnes den for andre. Summerville er en del yngre. Nå er han nærmere enn noen gang og nå er det opp til han selv å gripe sjansen. Om det ikke går så har jeg stor tro på at Harrison, Sinisterra, Aaronson, Greenwood, Gnonto, Gelhardt, Klich, Rodrigo og etterhvert Dallas fint klarer å dekke behovet etter James om Summerville ikke tar opp hansken  :)

Så må vi ikke glemme at Gnonto inn hadde skjedd uansett i januar, så det påvirker ikke de pengene som kan brukes på icing on the cake i januar. I følge Rads så jobbes det videre med Gakpo.

For meg er James vann under brua nå. Det er så mange ting og faktorer rundt denne overgangen vi ikke vet så egentlig litt håpløst å mene noe bestemt.


Bjosse77

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #45 på: September 02, 2022, 14:20:08 »
Bjosse:

Evt at klubber som har handlet han ikke har evnet i stor nok grad å implementere hans styrker i et system?


Men skal jo innrømme at jeg synes han har vært effektiv nok for oss når han har spilt venstreving - da så klart forrige sesong.


Det er åpenbart for meg at du følger godt med på ting, både i denne tråden og andre. Jeg har mange ganger tenkt at James kunne vært spennende i backposisjon for et lag med intenst press spill. Ref. defensive stats og press stats.

Ditt andre poeng der, best som venstreving, stemmer også. Hans beste kamper for oss kommer som offensiv venstrekant. Godt observert.
Han er ikke strålende her heller, men iaf bedre. Bare fryktelig tidkrevende å sitte å søke opp enkeltkamper og posisjon for å notere seg forskjeller.

Likevel, på tross av all min kritikk, håper han får trent seg litt som overlappende back og kommer seg i posisjon for å slå lave 45-gradere ut i felt. Typ scoringen han genererte mot Wolves, var det vel.

Joe Jordan

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #46 på: September 02, 2022, 15:20:49 »
Innsatsen har aldri vært helt i samsvar med prestasjonene men enig med det om overlappende venstreback.

Og snodig at dette ble et lån og ikke et salg.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

leedslife

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #47 på: September 02, 2022, 15:56:30 »
Bjosse:

Evt at klubber som har handlet han ikke har evnet i stor nok grad å implementere hans styrker i et system?


Men skal jo innrømme at jeg synes han har vært effektiv nok for oss når han har spilt venstreving - da så klart forrige sesong.


Det er åpenbart for meg at du følger godt med på ting, både i denne tråden og andre. Jeg har mange ganger tenkt at James kunne vært spennende i backposisjon for et lag med intenst press spill. Ref. defensive stats og press stats.

Ditt andre poeng der, best som venstreving, stemmer også. Hans beste kamper for oss kommer som offensiv venstrekant. Godt observert.
Han er ikke strålende her heller, men iaf bedre. Bare fryktelig tidkrevende å sitte å søke opp enkeltkamper og posisjon for å notere seg forskjeller.

Likevel, på tross av all min kritikk, håper han får trent seg litt som overlappende back og kommer seg i posisjon for å slå lave 45-gradere ut i felt. Typ scoringen han genererte mot Wolves, var det vel.
Jeg er nok litt som deg. Interessert meg for statistikk og analyser som har eskalert i takt med teknologien siste årene innen fotballen.
Dey blir jo viktigere og viktigere for å ta ut det maksimale ifht hvor man står som klubb og konkurransen rundt.
Veldig intr å få vinklinger og input av deg. Beriker min interesse for Leeds og fotball generelt som man bruker alt for mye tid på, år etter år :-)

Reaney

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #48 på: September 02, 2022, 18:38:35 »
Spørs om ikke " wag dama" til James er mest fornøyd med West London. Vender nok aldri tilbake til en annen vestkant, West Yorkshire.

Fantasyland

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #49 på: September 03, 2022, 00:47:09 »
Spørs om ikke " wag dama" til James er mest fornøyd med West London. Vender nok aldri tilbake til en annen vestkant, West Yorkshire.

DJ er ferdig i Leeds. Fikk i klartekst beskjed om at han ikke var med i planene videre. No way back.

jaho

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #50 på: September 03, 2022, 01:12:14 »
Bjosse:

Evt at klubber som har handlet han ikke har evnet i stor nok grad å implementere hans styrker i et system?


Men skal jo innrømme at jeg synes han har vært effektiv nok for oss når han har spilt venstreving - da så klart forrige sesong.


Det er åpenbart for meg at du følger godt med på ting, både i denne tråden og andre. Jeg har mange ganger tenkt at James kunne vært spennende i backposisjon for et lag med intenst press spill. Ref. defensive stats og press stats.

Ditt andre poeng der, best som venstreving, stemmer også. Hans beste kamper for oss kommer som offensiv venstrekant. Godt observert.
Han er ikke strålende her heller, men iaf bedre. Bare fryktelig tidkrevende å sitte å søke opp enkeltkamper og posisjon for å notere seg forskjeller.

Likevel, på tross av all min kritikk, håper han får trent seg litt som overlappende back og kommer seg i posisjon for å slå lave 45-gradere ut i felt. Typ scoringen han genererte mot Wolves, var det vel.

James aller beste kamp i Leeds-trøya var vel som spiss faktisk i 3-3 kampen mot Villa for vel et halvår siden. 2 mål, og en suser i tverra i 1.omg. Ble helt fortjent kåret til Man of the Match den kampen..

leedslife

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #51 på: September 03, 2022, 08:49:42 »
Bjosse:

Evt at klubber som har handlet han ikke har evnet i stor nok grad å implementere hans styrker i et system?


Men skal jo innrømme at jeg synes han har vært effektiv nok for oss når han har spilt venstreving - da så klart forrige sesong.


Det er åpenbart for meg at du følger godt med på ting, både i denne tråden og andre. Jeg har mange ganger tenkt at James kunne vært spennende i backposisjon for et lag med intenst press spill. Ref. defensive stats og press stats.

Ditt andre poeng der, best som venstreving, stemmer også. Hans beste kamper for oss kommer som offensiv venstrekant. Godt observert.
Han er ikke strålende her heller, men iaf bedre. Bare fryktelig tidkrevende å sitte å søke opp enkeltkamper og posisjon for å notere seg forskjeller.

Likevel, på tross av all min kritikk, håper han får trent seg litt som overlappende back og kommer seg i posisjon for å slå lave 45-gradere ut i felt. Typ scoringen han genererte mot Wolves, var det vel.

James aller beste kamp i Leeds-trøya var vel som spiss faktisk i 3-3 kampen mot Villa for vel et halvår siden. 2 mål, og en suser i tverra i 1.omg. Ble helt fortjent kåret til Man of the Match den kampen..
Det stemmer nok godt.
I tillegg WH borte. Var en av våre beste prestasjoner i fjor.
Da satt de tingene uten ball helt perfekt.
Han regelrett ødela Diop den kampen.
3 av Harrison tror jeg mot et WH som spilte om topp 4.

peacock

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #52 på: September 03, 2022, 11:13:53 »
Jeg frykter dette er en idiotisk avgjørelse.
Ja, neppe i en 11'er, og han har ikke imponert i det siste.
Forrige sesong beviste at vi trenger en bred dekning. En fysisk krevende spillestil vil neppe forandre dette.

Reaney

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #53 på: September 03, 2022, 11:58:02 »
Kampen i dag vil vise om vi har brent av kruttet etter 6 kamper (les gjerne 3 på bakgrunn av de siste resultatene). Å låne ut spillere som James i en fra før av tynn stall hvor vi må sette vår lit til unggutter og skadeutsatte former Championship spillere er gambling uten sidestykke.

Bjosse77

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #54 på: September 04, 2022, 14:57:58 »


James aller beste kamp i Leeds-trøya var vel som spiss faktisk i 3-3 kampen mot Villa for vel et halvår siden. 2 mål, og en suser i tverra i 1.omg. Ble helt fortjent kåret til Man of the Match den kampen..

Det er en fluke. Og den eneste kampen han leverer og det må jo skje en eller annen gang. Den kampen er med i tallene over, fjerner du den så er han jo helt ute.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #55 på: Juli 23, 2023, 11:12:57 »
Flere har vel sett klippet fra LUTV på twitter, der Dan James lovpriser å være tilbake i Leedslaget.
Farke var vel i sin tid ute etter James så skal ikke se bort fra at han har en rolle for ham i dette laget.
James er jo Yorkshire-gutt, tross sine Swansea-assosiasjoner (født i Hull)

https://twitter.com/LUFC/status/1682843626416513025?s=20

"I think I am just happy to be back,” said James to LUTV. "I love the place. I am really looking forward to being back at Elland Road, great atmosphere, great fans and hopefully we can show them this year what we can do. For me it's about what I can do on the ball, goals, assists, working hard off the ball, just go into it with full throttle, helping the team."

Reflecting on Saturday’s defeat to Monaco, James pondered: "I think for us we always knew it was going to be tough. They are a team that aspires to be in the Champions League so a great opponent.

"I think we showed what we are all about, we showed in moments what we can do on a ball. I think at the moment we are still getting there. It's still early with this manager but we have got two weeks to build on it.

"There's little moments where we can be better, capitalise on moments, stop breakaways. But all in all I think the last two or three weeks have been great. The boys have really drilled in to what the boss wants and we are starting to show what we can do on the pitch."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/show-them-dan-james-on-his-leeds-united-future-whites-fans-daniel-farke-and-monaco-defeat-4228681

« Siste redigering: Juli 23, 2023, 11:15:15 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #56 på: Juli 23, 2023, 11:40:30 »
James trenger nok tillit over tid. Han er kanskje litt lik som Harrison at de begge er aggressive, har høy arbeidsmoral og har hver sine spisskompetanser. Men ofte blir det litt lite end product samt at de varierer en del i kvalitet. Lavt bunnivå. Tror James kan være en god fyr å ha i stallen kommende sesong. Han vil nok også starte en del kamper. Spesielt viktig mann å ha på bortebane mot god motstand, der han i større grad vil få bruk for farten sin.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #57 på: September 24, 2023, 00:09:51 »
Etter hvert ble dette en brukbar kamp av James. To assists er godkjent, og jeg tror ikke Piroe har skåret mange enklere mål enn det første mot Watford i ettermiddag. Nesten ferdigskåret var det - en "enkel" tap-in.

Takket være et fantastisk innlegg av James.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Daniel James
« Svar #58 på: Desember 09, 2023, 15:51:45 »
Ganske stille i tråden hans, men han fortjener noen god-ord for tiden. Holder Gnonto ute av start-elleveren, og har lært seg å avslutte (og fortsetter med assistene)

Daniel James' last seven appearances in the Sky Bet Championship:

vs Blackburn*: ⚽️
vs Middlesbrough: ⚽️
vs Swansea: ⚽️
vs Rotherham: ❌
vs Plymouth: ⚽️
vs Leicester: ❌
vs Huddersfield: ⚽️⚽️

https://x.com/SportingLifeFC/status/1733473442970714552?s=20

Hay:
James - seven goals, four assists.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan