Skrevet av Emne: Playoff Championship 2024  (Lest 256 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Playoff Championship 2024
« på: I dag kl. 10:38:45 »
Semifinaler
Søndag 12.mai
(kl 13 og 15:15)

Returkamper:
Torsdag 16.mai kl 21
Fredag 17.mai kl 21

Finale Wembley
Søndag 26.mai kl 17:30

Pr i dag blir kampene søndag 12.mai mellom:
13:00 West Bromwich Albion-Ipswich Town
15:15 Norwich City-Southampton

Teoretisk sett kan Leeds unngå å havne i playoff men eg regner det som mer sannsynlig at Leeds havner på tredjeplass enn at Ipswich gjør det. Ipswich møter først et Coventry som er ferdigspilt for sesongen, resultatmessig, men som er gode og kan spille uten press. Deretter har de en kamp mot et Huddersfield som også er ferdigspilt og i praksis nedrykket.
Hååpet er at Coventry vinner. Da kan Leeds avgjøre selv ved å slå Southampton.
Men med måten Leeds har håndtert press i det siste er eg laaaangt fra sikker på at det går.

Dette er også forventningen min mht playoff.
Pr nå har eg liten tro på at Leeds kan prestere tre kamper på rad uten å få innslag som mot QPR, Preston og Coventry nylig.
Kanskje kan vi likevel klare det over to kamper i semifinalen.
Det er mitt håp.

Hva som skjer på Wembley er anyone's guess.
Hvem som er best 'i hodet' blir nok viktig. Og første målet er nok viktig.

OPPLEVELSESMESSIG tror eg at et opprykk på Wembley sammen med 80.000 andre Leedsfans kan bli quite the achievement. Det er IKKE slik at Leeds pr definisjon ikke vil rykke opp via playoff. Men eg er usikker på om laget anno april 2024 er godt nok, mentalt og mht skadesituasjon.
Det har vært for mange glipper.

PS! ...bortemål teller ikke i playoff, sant?


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Playoff Championship 2024
« Svar #1 på: I dag kl. 11:09:53 »
Leeds United er synonymet til kollaps under press.

Sto live i 2006 i regn og storm i Cardiff (heldigvis nesten innendørs) og så oss lamslått bli feid av banen mot Watford. Selv om vi eide tribunen. Tror absolutt null har forandret seg siden da.

Et opprykk med fulle tribuner i en avgjørende kamp på Wembley er i min verden utopi når vi heter Leeds United. Det eneste håpet er at Coventry på et eller annet vis slår Ipswich, og at vi med fru fortuna på laget skal klare å slå et ferdigspilt Southampton på neste lørdag. Men det blir vel ikke press-fritt det heller om Ipswich skulle snuble på tirsdag.
« Siste redigering: I dag kl. 11:12:40 av Kato »
 

NT

Sv: Playoff Championship 2024
« Svar #2 på: I dag kl. 13:40:22 »
Leeds United er synonymet til kollaps under press.

Sto live i 2006 i regn og storm i Cardiff (heldigvis nesten innendørs) og så oss lamslått bli feid av banen mot Watford. Selv om vi eide tribunen. Tror absolutt null har forandret seg siden da.

Et opprykk med fulle tribuner i en avgjørende kamp på Wembley er i min verden utopi når vi heter Leeds United. Det eneste håpet er at Coventry på et eller annet vis slår Ipswich, og at vi med fru fortuna på laget skal klare å slå et ferdigspilt Southampton på neste lørdag. Men det blir vel ikke press-fritt det heller om Ipswich skulle snuble på tirsdag.

Og hvorfor er det slik ??? Selv var jeg på Wembley mot Doncaster for 15 år siden i PlayOff finalen.  Om jeg husker rett kunne Doncaster fort vekk ha ledet 3-0 før 10 minutter spilt, vi møter altså ikke opp til disse kamper. Play off semi mot Derby er vel den siste og kanskje enda verre.  Hadde 2-0 i lomma 3 min før pause, så kom Kiko løpende ut... Opprykket året etter var med korona og ingen tilskuere - er det hva som skal til ??   Vi er vel flere her inne som selv har vært med på avgjørende kamper som spiller, enten for å rykke opp eller unngå rykke ned. Selv om det ikke er på samme nivå så er jo den mentale greia den samme overalt. Du skal prestere når det gjelder, og hva leder til at du enten jobber som en duracellkanin - eller blir passiv og lamslått av situasjonen ? Er det bare erfaring ? Personlig heller jeg veldig mot treneren. Det er de som på ett vis kan få deg til å løpe gjennom veggen, hva de enn gjør så evner de å skape en motivasjon for å prestere. Og jo mer som står på spill, jo viktigere blir denne rollen. Når du da skal ut å prestere, enten du spiller for Leeds eller nasjonal 3 div lag og kjenner på ett form for ansvar for å prestere - da kikker du fort rundt deg. Ser du frykt eller ser du de som gleder seg til å få være med å avgjøre ?  Det oste frykt og raskt håpløshet over laget slik det nå fremsto.

Jeg har ikke orket fotball denne weekend, så ikke Hull-Ipsw. igår. Om jeg forstod det rett så går Ipsw med energi og offensivitet til verket og leder 3 ganger.  Hvorfor er de offensive og vil vinne, mens vi er defensive og redde for å tape ?  I mitt hode er dette en
ferdighet som ledelsen må ta ansvar for å få på plass hos den enkelte før vi snakker om taktikken.  Dt er vel egentlig dette som er taktikken i slike kamper, å få eget hode på plass - så faller det andre inn i mønsteret av seg selv.

Hvorfor ryker vi ? Hva er fellesnevneren ved alle disse tapte matchballer ?




GeirO

Sv: Playoff Championship 2024
« Svar #3 på: I dag kl. 14:30:40 »
Det kan jo ikke ha med spillere og managere å gjøre, de byttes ut fra gang til gang. Med fare for å virke sleivete,  det gjenstår bare en teori. Det hviler en forbannelse over klubben. Og jeg er ikke overtroisk...
MOT

Russel_Doig

Sv: Playoff Championship 2024
« Svar #4 på: I dag kl. 18:24:39 »
Semifinaler
Søndag 12.mai
(kl 13 og 15:15)

Returkamper:
Torsdag 16.mai kl 21
Fredag 17.mai kl 21

Finale Wembley
Søndag 26.mai kl 17:30

Pr i dag blir kampene søndag 12.mai mellom:
13:00 West Bromwich Albion-Ipswich Town
15:15 Norwich City-Southampton

Teoretisk sett kan Leeds unngå å havne i playoff men eg regner det som mer sannsynlig at Leeds havner på tredjeplass enn at Ipswich gjør det. Ipswich møter først et Coventry som er ferdigspilt for sesongen, resultatmessig, men som er gode og kan spille uten press. Deretter har de en kamp mot et Huddersfield som også er ferdigspilt og i praksis nedrykket.
Hååpet er at Coventry vinner. Da kan Leeds avgjøre selv ved å slå Southampton.
Men med måten Leeds har håndtert press i det siste er eg laaaangt fra sikker på at det går.

Dette er også forventningen min mht playoff.
Pr nå har eg liten tro på at Leeds kan prestere tre kamper på rad uten å få innslag som mot QPR, Preston og Coventry nylig.
Kanskje kan vi likevel klare det over to kamper i semifinalen.
Det er mitt håp.

Hva som skjer på Wembley er anyone's guess.
Hvem som er best 'i hodet' blir nok viktig. Og første målet er nok viktig.

OPPLEVELSESMESSIG tror eg at et opprykk på Wembley sammen med 80.000 andre Leedsfans kan bli quite the achievement. Det er IKKE slik at Leeds pr definisjon ikke vil rykke opp via playoff. Men eg er usikker på om laget anno april 2024 er godt nok, mentalt og mht skadesituasjon.
Det har vært for mange glipper.

PS! ...bortemål teller ikke i playoff, sant?

Vi får vel neppe tribunen for oss sjøl :D