Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v Newcastle @ Elland Road, lørdag 22/1 kl 1600 TV2 Sport Premium 2  (Lest 12213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

Tror det blir Rodrigo på midten, Dallas på vb og Hjelde på benk.

Called it!

auren

Jeg er uenig i å benke Hjelde. Troikaen Koch, Klich og Dallas fungerte utmerket på midten sist. Tror vi vil merke at den energiske løpsmaskinen Dallas er borte og blir erstattet av en spanjol som løper mindre, og som i tillegg er kamprusten. Men så var det dette med Bielsas hierarki da...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Jeg er uenig i å benke Hjelde. Troikaen Koch, Klich og Dallas fungerte utmerket på midten sist. Tror vi vil merke at den energiske løpsmaskinen Dallas er borte og blir erstattet av en spanjol som løper mindre, og som i tillegg er kamprusten. Men så var det dette med Bielsas hierarki da...

auren
Syns Klich fungerte bedre som 10-er enn som 8-er.

Eriksen55

Jeg er uenig i å benke Hjelde. Troikaen Koch, Klich og Dallas fungerte utmerket på midten sist. Tror vi vil merke at den energiske løpsmaskinen Dallas er borte og blir erstattet av en spanjol som løper mindre, og som i tillegg er kamprusten. Men så var det dette med Bielsas hierarki da...

auren

Enig. Dette skrev jeg tidlig i kamptråden. Alle varianter uten Hjelde og Bate blir satt opp først. Gode prestasjoner er ikke et av kriteriene for spilletid.

Men nå var Rodrigo god sist selv om han er rusten. Både offensivt og defensivt bidro han. Viktig å få i gang han, så helt greit laguttak.

Håper Gelhardt kommer inn.
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 15:57:55 av Eriksen55 »

jaho

Jeg er uenig i å benke Hjelde. Troikaen Koch, Klich og Dallas fungerte utmerket på midten sist. Tror vi vil merke at den energiske løpsmaskinen Dallas er borte og blir erstattet av en spanjol som løper mindre, og som i tillegg er kamprusten. Men så var det dette med Bielsas hierarki da...

auren
Kanskje et mer offensivt valg i en kamp vi vel regner med å styre på hjemmebane, selv om Newcastle må begynne å vinne snart, og ser vel denne kampen som en mulighet. Dallas er vel også mer drillet i samhandling offensivt en Hjelde, og med sin rutine kanskje mer trygt valg med tanke på at Newcastle nok prøver seg en del på høyrekanten med bl.a. Trippier..så totalt et lurt valg tror/håper jeg.

TK20

Jeg er uenig i å benke Hjelde. Troikaen Koch, Klich og Dallas fungerte utmerket på midten sist. Tror vi vil merke at den energiske løpsmaskinen Dallas er borte og blir erstattet av en spanjol som løper mindre, og som i tillegg er kamprusten. Men så var det dette med Bielsas hierarki da...

auren

Tror ikke det handler om hierarki, men at unge uerfarne spillere må unngå å bli satt i en presset situasjon. Å komme inn etter en skade er en annen pressituasjon sammenliknet med å bli valgt fra start på bekostning av en spiller av Rodrigos kaliber.

Milou

Ser ut som James skal ha straffe der. Blir meia ned rett etter skotet.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Cherry

Lukter mål av James altså…..ikke møter han oppspill, foreløpig bare uff fra han 8)
 

Kickthemdown

Lukter mål av James altså…..ikke møter han oppspill, foreløpig bare uff fra han 8)
Skal jo sette den sjansen. Gelhardt putter den 9 av 10 ganger. Ubrukelig avslutning.

Kickthemdown

Vi spiller i realiteten uten en spiss på hjemmebane - det skjønner jeg bare ikke. Kan funke på bortebane når man får satt opp mange kontringer men dette ser ikke riktig bra ut. Rodrigo bra fremover, ubrukelig i presset defensivt.

Gelhardt. Svaret er Gelhardt.

Kickthemdown

Der ja.. Nok en lang ball opp mot James...... De lange ut mot kantene fungerer litt bedre.

Joe Jordan

Mye bra utpå der men uten spiss så mangler det siste...


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kickthemdown

Newcastle er søppel. Bare så det er sagt.

Eriksen55

Syntes det ser bra ut, men mangler det siste lille.
Som sist. Litt skremt over at høye baller og innlegg til James overhode er et alternativ!

Både Harrison og James påskrudd i dag. Men man ser tydelig at de mangler oversikt og litt spilleforståelse i flere situasjoner. Der Rodrigo og Raphinha legger smarte baller ut, inn og bak. Er det litt skylapper, lykke og fromme på de to andre.

Skriker etter en spiss. Håper på Gelhardt. Men James sin fart og presspill er vanskelig å erstatte.

Rodrigo er god. Jobber bra og viser noen geniale pasninger fremover. Han blir viktig å holde skadefrie
. Trenger flere enn Raphinha til å se åpninger og ikke minst treffe dem.

Fortsetter vi og får inn Gelhardt så vinner vi dette.

Stor fordel om det første målet har kommet før Rodrigo må ut.
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 16:57:52 av Eriksen55 »

Gordon McUseless

Syns vi har vert frynsete de siste 10-15min.

Eriksen55

Syns vi har vert frynsete de siste 10-15min.

Vanskelig å skinne i 50 min. Syntes det spillemessig er godkjent. Men hjelper lite hvis vi ikke scorer.

Newcastle elendig trent. Slipper inn masse mål siste 15.

Gordon McUseless

Syns vi har vert frynsete de siste 10-15min.

Vanskelig å skinne i 50 min. Syntes det spillemessig er godkjent. Men hjelper lite hvis vi ikke scorer.

Newcastle elendig trent. Slipper inn masse mål siste 15.
Får håpe vi tar de på stamina, for på ferdigheter, synes jeg ikke vi har det store overtaket så langt.

karaba

James løper og løper og gjør en manns jobb og litt til, men han er ikke spiss og plasserer seg feil gang på gang. I tillegg så skaper han lite sjanser for andre da han ikke ser ut til å se de «smarte/riktige» løsningene.
Jeg tror en scoring til Leeds vil bli forløsende, men da må kanskje Gelhardt innpå


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Urovekkende 1. omgang. Mye positivt, men mangler en utpreget "target man" og slipper Newcastle til altfor mange store sjanser. Kan fort bli straffa for det.

Cherry

Litt for tilfeldig hva vi evner fremover , Raphinha og Rodrigo med lure løp og pasninger - James og Jack…der går beina veldig bra - men denne fotball forståelsen da. Særlig James med plasseringen i feltet, han står jo konstant BAK forsvarer - ikke lett å spille på han.

Tror mål i dag kommer fra en kontring, eller når Gelhardt entrer matta…..men nå ser jeg at Tyler er på benk også - håper virkelig ikke han er først køen i dag.

Brukbar kontroll bakover, men Llorente spiller oss i vanskelige valg og brudd, skjerping!
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 17:04:12 av Cherry »
 

Sterland

Mye bra. Sliter med å skape clear-cut sjanser. Rodrigo og Raphinha ser bra ut i dag. Savner Gelhardt. James har vært bra, men noen spiss er han ikke. Frykter at vi kan bli straffet, Newcastle har noen meget bra spillere.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Bytte på gang?

Steve Maher Blue heartYellow heart
@stevemaher34

Hjelde warming up at half time Dallas went off holding his arm
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Siden det er 18 dager til neste kamp, har jeg veldig lyst på tre poeng.

Endel bra av oss hittil, men mangler en god del.
Tror ikke det er alle dommerne som hadde dømt imot Wood to ganger på rappen på slutten av omgangen. Tror vi var heldige der.
MOT

Eriksen55

James løper og løper og gjør en manns jobb og litt til, men han er ikke spiss og plasserer seg feil gang på gang. I tillegg så skaper han lite sjanser for andre da han ikke ser ut til å se de «smarte/riktige» løsningene.
Jeg tror en scoring til Leeds vil bli forløsende, men da må kanskje Gelhardt innpå


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handler om spilleforståelse og instinkt. Ikke der James er sterkest.

Håper Bielsa setter inn Gelhardt. Trenger en spiss nå. Hvem som bør ut vet jeg ikke, men er vel Harrison og James som er nærmest om Gelhardt kommer inn.

Frykter ikke at Roberts kommer inn. Men at Roberts kommer inn i 10'er rollen og Rodrigo frem. Skal Roberts spille mener jeg det er som spiss. Hvis ikke la være!

Tipper Dallas må ut. Da er det vel Hjelde inn. Ny skade der altså. Håper han rister den av seg, men Dallas ligger ikke nede uten grunn.
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 17:06:09 av Eriksen55 »

peacock

Koch vokser inn i Kalvin sin rolle. God omgang!

peacock

Bytte på gang?

Steve Maher Blue heartYellow heart
@stevemaher34

Hjelde warming up at half time Dallas went off holding his arm

Dallas holdt seg tydelig til armen etter fallet. Brudd?

Eriksen55

Dallas kommer utpå. Maskin! Knallgod i første av den fremtidige legenden!

Eriksen55

Må vi få 0-1 før vi skal prøve å bruke spiss..

GeirO

Dette kan gå hur som helst...første mål vinner.
MOT

Eriksen55

Harrison med sitt 5 høye innlegg til James. Kaster opp!