Skrevet av Emne: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport  (Lest 10956 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjosse77

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #270 på: September 04, 2022, 15:20:14 »

EDIT: Jeg så akkurat annulleringen av West Hams 2-2-scoring i går. Å herre fred! Det må vel være en av de aller verste avgjørelsene så langt.
Ta en kikk på offsiden de dømte i Aston Villa - City som reddet poeng for City. Coutinho er jo langt onside. Ingen skal si VAR har gjort ting mer rettferdig, alle vet at begge disse hadde blitt stående om de gikk andre veien.

TK20

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #271 på: September 04, 2022, 16:23:39 »

EDIT: Jeg så akkurat annulleringen av West Hams 2-2-scoring i går. Å herre fred! Det må vel være en av de aller verste avgjørelsene så langt.
Ta en kikk på offsiden de dømte i Aston Villa - City som reddet poeng for City. Coutinho er jo langt onside. Ingen skal si VAR har gjort ting mer rettferdig, alle vet at begge disse hadde blitt stående om de gikk andre veien.

Det er annerledes. Linjedommeren gjør feil. Dommern blåser. Alle stopper. Coutinho scorer. VAR kan ikke gjøre noe med det.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #272 på: September 04, 2022, 16:48:01 »
Law 12 – Fouls and MisconductsRestart of Play
If a defender starts holding an attacker outside the penalty area but continues holding inside the penalty area, the referee shall award a penalty kick.
Although the rule states holding, any foul that initiates outside the box and continues till the box will be punished with a penalty.

Denne regelen har vært der i minst 16 år. Jeg har sett dette i Eliteserien mange ganger, og enkelte kamper i PL. I Eliteserien er dommerne også flinkere til å gi kort fornuthaling av tid og filming.

Visste jeg ikke. Da ble vel vi snytt for en soleklar straffe?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #273 på: September 04, 2022, 17:09:20 »
Syns Chris Kamara treffer spikeren på hodet her, ikke teknologien som er problemet men beslutningene til de i VAR-rommet:

Chris Kamara
@chris_kammy

Days like today I really miss doing Goals on Sunday ⚽️ Try & remember it’s not down to the technology it’s the people looking at the VAR that needs to be sorted out 🙈
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #274 på: September 04, 2022, 17:14:24 »
Ikke jeg heller.
Da må jeg sette meg inn i regelverket grundigere.

Hvordan skal de klare å være tydelige her mtp all holdingen inni feltet på dødballer da?
Ser jo nesten et lignende scenario på hver dødball.
Altså Summervilles situasjon er jo da et helt soleklart straffe.
« Siste redigering: September 04, 2022, 17:16:02 av leedslife »

Dennis

Sv: Kamp vs. Brentford @Gtech Community Stadium, 3.9.22 kl. 16:00 Viasport
« Svar #275 på: September 04, 2022, 17:40:58 »
Syns Chris Kamara treffer spikeren på hodet her, ikke teknologien som er problemet men beslutningene til de i VAR-rommet:

Chris Kamara
@chris_kammy

Days like today I really miss doing Goals on Sunday ⚽️ Try & remember it’s not down to the technology it’s the people looking at the VAR that needs to be sorted out 🙈

Han har selvsagt rett i det, men for min del så fjerner VAR noe av sjarmen med fotball. Ikke bare feilene eller den inkonsekvente praksisen i seg selv, men den spontane gleden (og irritasjonen) blir redusert.

Se for deg Agueros scoring mot QPR i 2012 og at det ville tatt fire minutter med VAR-sjekk før de kunne puste letta ut. Nå var vel akkurat den scoringen uten kontroverser, men det er prinsippet som gjelder. Når jeg ser West Hams utligning i går, så kan man nesten begynne å lure på om det sitter noen og bestemmer at Hammers ikke skal ha poeng. Det er en ufattelig avgjørelse.

Som nevnt i min lange rant; selv hårfine offsider som annullerer scoringer... Er det noe som gjør fotballen bedre? Selv om man med 20x zoom kan finne et fluehårs offside, så syns jeg disse stadige oppholdene er noe som kveler mye av det som er fotball.

Og det er kun de tilfellene hvor det er helt klart offside eller ikke. Enten eller. Gårsdagens straffe til Brentford er i beste fall et tvilstilfelle. Når dommeren da sier det ikke er straffe, men en gjøk vi ikke kan se mener noe annet. Og hele fadesen tar snaut fem minutter av våre liv. En langt mer klar forseelse velger de ikke å se på engang. Forstå det de som kan! Ikke rart det ender med utvisning. Flere, meg inkludert, har kritisert Marsch for utvisningen, men en viktig del for dommerteamet er å kjøre den samme linja for nettopp å unngå at det sklir ut. Det føles nok også forferdelig urettferdig å vite at dersom man kritiserer avgjørelsene i etterkant, så vanker det fort ytterligere straff.

For min del er ikke VAR en berikelse for fotballen engang når det fungerer optimalt. Syns det i beste fall kunne vært et verktøy som ba dommeren gå ut og kikke på slag, viljealbuer eller andre grove forseelser han ikke får med seg. Jeg er selvsagt fullstendig klar over at faenskapet er her for å bli, både pirkete straffer og offsideavgjørelser.

EDIT: Klovneriet er i gang igjen på Old Toilet. Dommeren står noen få meter unna og gir ikke frispark - man kan argumentere for at det er frispark - men VAR omgjør dommerens avgjørelse. Når må man da begynne å "suspendere" dommere for elendige kamper, slik man gjorde før VAR?
« Siste redigering: September 04, 2022, 17:51:50 av Dennis »
Marching on together!