Skrevet av Emne: Kamp: FA Cup 3. runde(omkamp) vs Cardiff @ Elland R onsdag 18/1-23 kl. 20:45 Vp1  (Lest 7840 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang
Synes Llorente, Firpo og spesielt Roca var bra i dag. Dårlig motstand riktig nok.. Greenwood var nok engang anonym og svak etter mitt syn, men mulig han har kanon-stats..

Myhre10

Spennende hva som blir stopperkombo neste kamp med dagens skade

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Blir vel de to faste, Koch&Cooper.

Cooper er skadet (kne)

Kan vel være han rekker kampen på søndag?

I tilfelle blir det Struijk og Koch. Men Ayling, Koch, Struijk og Firpo gjør meg ikke akkurat sikker på tre poeng på søndag!

auren

Ja det kan jo hende han blir klar, blir vel Struijk og Koch ja, hvis ikke Llorente får en ny sjanse...

Sydhagen

Glimrende kamp og deilig med en stressfri kamp.
La oss håpe at dette er det som skal til for at det løsner i ligaen.

Bring on Brentford!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bromancer

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang

Firpo god i kveld, og også i forrige kamp mot Cardiff. Men mot PL-motstand har han vært svært begrenset.

auren

Sånn jeg ser det er det Firps elendige forsvarsspill som slipper Cardiff til på begge scoringene. Fullstendig ute av posisjon og kommer joggende etter.

Gordon McUseless

Spennende hva som blir stopperkombo neste kamp med dagens skade

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Blir vel de to faste, Koch&Cooper.

Cooper er skadet (kne)

Kan vel være han rekker kampen på søndag?

I tilfelle blir det Struijk og Koch. Men Ayling, Koch, Struijk og Firpo gjør meg ikke akkurat sikker på tre poeng på søndag!

auren
Hvis ikke det nå er klart for hele klubbledelsen at de siste pundene i banken må taes ut for å få inn GODE forsvarsspillere og ingenting annet, så skjønner jeg ingen ting.

HåvardK

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang

Firpo god i kveld, og også i forrige kamp mot Cardiff. Men mot PL-motstand har han vært svært begrenset.

auren

Enig, og Roca viser i kveld at han ikke er helt ute å kjøre? Litt brutalt å hyle at de må ut etter denne kampen, må sies...
Roca mye involvert i dag, og gjorde også mye bra. Uheldig på handsen.

Milou

Vi må jo hente inn en midtstopper for å sy i hop et søkk lekk lag.

Vi holder snittet på 2 innslupne igjen. Mot bunnslammet i Championship. Må jo nesten le av hvor svakt dette er. Gleder meg ikke til å se Toney på søndag..
Det er godt å sjå at enkelte har riktig fokus etter at vi så vidt klarte å slå eit bunnlag i Championship

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Eriksen55

Kunne fort vært tre baklengs i dag - det er ikke alle dommere som hadde blåst offside der like før pause. Men vi skrur vel litt ned defensivt etter 5-0.
Likevel ikke sikker på om dette hadde holdt mot middels PL-motstand. Må nok noen knepp opp i kvalitet til helga.

Vi møtte ikke et PL lag i dag, så hva dette hadde holdt til får vi aldri vite. Ikke spiller det noen rolle heller. Vi skulle gå videre i cupen og det gjorde vi med god margin.

Hadde Cardiff fått målet godkjent så er det ikke automatikk i at det hadde blitt tre baklengs totalt..

At vi må opp i kvalitet fir å vinne i PL er klink 👍

Eriksen55

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang

Firpo god i kveld, og også i forrige kamp mot Cardiff. Men mot PL-motstand har han vært svært begrenset.

auren

Sånn jeg ser det er det Firps elendige forsvarsspill som slipper Cardiff til på begge scoringene. Fullstendig ute av posisjon og kommer joggende etter.

Foranledningen til begge målene er at Firpo helt riktig støter. Ballen blir slått forbi og i et bakrom hvor vi ikke har noen sikring eller en midtbanespiller som følger løpet. I begge situasjonene blir det 2-1 mot Firpo.

Han kunne helt sikkert gjort det bedre når han ble spilt rundt med før straffen. Men etter det har vi flere dårlige involveringer Firpo ikke kan lastes for.

Ayling må ta skylden for det første. Tipper han for mye «pes» av gutta for den tunnelen 😂

Gordon McUseless

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang

Firpo god i kveld, og også i forrige kamp mot Cardiff. Men mot PL-motstand har han vært svært begrenset.

auren

Sånn jeg ser det er det Firps elendige forsvarsspill som slipper Cardiff til på begge scoringene. Fullstendig ute av posisjon og kommer joggende etter.

Foranledningen til begge målene er at Firpo helt riktig støter. Ballen blir slått forbi og i et bakrom hvor vi ikke har noen sikring eller en midtbanespiller som følger løpet. I begge situasjonene blir det 2-1 mot Firpo.

Han kunne helt sikkert gjort det bedre når han ble spilt rundt med før straffen. Men etter det har vi flere dårlige involveringer Firpo ikke kan lastes for.

Ayling må ta skylden for det første. Tipper han for mye «pes» av gutta for den tunnelen 😂
Begynner virkelig å savne Dallas. Men spørs om han noensinne kommer skikkelig tilbake til sitt gamle jeg.

Eriksen55

Disse må ut!! Firpo, Llorente, Roca og muligens Greenwood ut på lån. Funker ikke til benk engang

Firpo god i kveld, og også i forrige kamp mot Cardiff. Men mot PL-motstand har han vært svært begrenset.

auren

Sånn jeg ser det er det Firps elendige forsvarsspill som slipper Cardiff til på begge scoringene. Fullstendig ute av posisjon og kommer joggende etter.

Foranledningen til begge målene er at Firpo helt riktig støter. Ballen blir slått forbi og i et bakrom hvor vi ikke har noen sikring eller en midtbanespiller som følger løpet. I begge situasjonene blir det 2-1 mot Firpo.

Han kunne helt sikkert gjort det bedre når han ble spilt rundt med før straffen. Men etter det har vi flere dårlige involveringer Firpo ikke kan lastes for.

Ayling må ta skylden for det første. Tipper han for mye «pes» av gutta for den tunnelen 😂
Begynner virkelig å savne Dallas. Men spørs om han noensinne kommer skikkelig tilbake til sitt gamle jeg.

Det er bare krysse fingrene for at Dallas kommer tilbake i bra form. Han kan bidra bra på backene og ikke minst på midten. Adams - Dallas kan funke bra  :)

jaho

Greenwood klarte altså å få Wøber skadet med en møkkapasning.
Ja selvsagt var det Greenwoods skyld......

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Ja fortell meg hvem ellers det der var sin feil…
Må det være noens feil?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Nå skulle vi hatt Tyler Roberts her. Da hadde vi sluppet diskutere dette.
Storscoreren fra QPR?

Scoret to forrige kamp.. ;)

Smudge

Midtbane og fremover? Ble vel snakket om at Summerville kunne spille midtbane. Lukter mål, men kanskje ikke helt tyngde på midtbanen.

             Summerville   Adams

Sinisterra        Bamford          Gnonto

                       Rutter

Eriksen55

Midtbane og fremover? Ble vel snakket om at Summerville kunne spille midtbane. Lukter mål, men kanskje ikke helt tyngde på midtbanen.

             Summerville   Adams

Sinisterra        Bamford          Gnonto

                       Rutter

Tror aldri vi får se Summerville der..

              Adams       Roca/Aaronson

      Gnonto.                           Sinisterra

                Rodrigo.      Rutter

Harrison, Summerville og Bamford benk..

Bra fight om plassene. Perfekt!

raggen

ikke så mye å si om kveldens kamp men godt å se bamford tilbake og med 2 flotte scoringer. sini og tilbake selv om det er mye å gå på der.. offensivt ser det veldig bra ut MEN det defensive er bekymringsverdig så det holder.. kampen var avgjort men vi slipper likevel inn 2 mål mot ett lag som nesten ikke scorer i sin liga. her må det ansettes flere/ny forsvarstrener eller terpe på det grunnleggende for kan ikke slippe inn 2-3 mål hver kamp
Forever Leeds United!!!!!!!!

Joe Jordan

Kjekt å se Bamford putte mål. Men for meg overskygges alt av latterlig dårlig forsvarsspill. Selv mot et tafatt Cardiff. Tragisk at det ikke er noe fremgang å spore etter såpass lang tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

GeirO

Gjør meg ingenting at vi slipper inn to i dag, så lenge vi holder nullen på søndag.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ser greit ut mht Wöber, verre med noen av de andre baki der...

Wober hip?
I asked him and he said he does not think it's too bad. PAscal carrying a knee knock, reason we did not risk him. Robin and Coops with knocks too. Getting Luis back, GR looked good in training.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Gjør meg ingenting at vi slipper inn to i dag, så lenge vi holder nullen på søndag.

Gjør meg ingenting om vi slipper inn 7 mot Brentford, så lenge vi scorer 8 mål selv  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jesse om hintene om at han har fått spillerne i mot seg:

"I know it's hard for everybody to be patient and obviously when we're not getting the points that we should be getting I come into the spotlight,” he added.

"I want to try to find a way for our fans, for our club, for everybody to keep the belief in this team because I see them every day, I see their work ethic, I see their commitment to each other. Even this report that comes out, the BS about some of the players are against me is just awful. It's just awful. We are united, we are together."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-boss-jesse-marsch-lashes-out-at-awful-report-after-fa-cup-rout-of-cardiff-city-3992539
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Er også normalt en av de som synes det er helt idiotisk når folk klager etter å ha vunnet 5-2, men i dag må jeg innrømme at det ødela litt for meg også. Den til Roca legger jeg ikke all verdens vekt på, for det der kan skje. Men den "manøveren" til Ayling, og det målet som ble annulert... Er det mulig?

Nå har jeg ikke sett vår nye franksmann i aksjon enda, men hvis vi nå ser på det samlede angrepet vårt. Fytti grisen. Har vi noensinne vært bedre skodd totalt sett? Nå kan vi endelig bytte underveis og kanskje endre kampbildet. Og gleden er også helt enorm med Gnonto. At han skulle komme inn i vårt spill så fort og bli så dominerende er intet mindre enn utrolig. Fantastisk også å se at Bamford setter scoring på Bamford-vis. Begge to er klassiske scoringer fra vår gamle helt. Dette har manglet en stund hos Pat.

Jeg er tålmodig mtp på Marsch. For meg holder det at vi ikke rykker ned. Vi ser veldig ofte at det tar tid før alt setter seg. Mye lenger enn ett år før poengsnitt og trender snur seg. Det klages mye på manglende offensvit spillemønster. Det klaget de på i Brighton også. Det klaget de på i Brentford også. Det betyr ikke at Marsch får det til, men det betyr at man nesten alltid er tjent med tålmodighet hvis det er ellers er nok av gode ting å ta i, og det syns jeg faktisk det er.

Men jøss som vi slipper inn. Det er klart det må skje noe med den defensive organiseringen. For vi rykker jo ned hvis vi fortsetter å slippe inn så mye idiotisk. Jeg skjønner at det ser dumt ut for de fleste når man blir tatt på overgang, men det er like mye hvordan bruddene på oss kommer. Pasningsvalgene er oftest skyld i bruddene som kommer på skumle steder. Dette MÅ det bli en slutt på. Det er der all bekymringen min ligger. Det minner meg om tiden i Championship da Ross McCormack var på sitt beste for oss. Man var ALDRI rolig for at vi hadde nok mål til å vinne kampene. På 5-0 i dag så trodde ikke så mye kunne gå galt. Og det gikk ikke så galt, men likevel er det det jeg kommer til å tenke på i natt.

Bare fiks det der Jesse. Så vil jeg så gjerne ha deg!

peacock

Gjør meg ingenting at vi slipper inn to i dag, så lenge vi holder nullen på søndag.

Det skjer jo ikke. Vi slipper altså inn to mot Cardiff, et lag som ikke evner å score i Championship.
Vi holder ikke plassen dersom vi ikke får orden på keeper- og forsvarsspillet.

Sterland

Det mest positive for meg, var å se Bamford tilbake i tilsynelatende god form og med 2 glimrende goaler. Han virket skarp og klinisk :) Håper virkelig at han klarer å holde seg skadefri og igjen  finne frem toppformen. På sitt beste er Bamford en topp PL-spiss som kan skyte oss ut av hengemyra. Med samtlige skadefrie, har vi et meget godt offensivt arsenal. Vesentlig tynnere defensivt.. En solid forsterkning på stopperplass, og en Klich-erstatter, så bør mye være gjort. 

auren

Er også normalt en av de som synes det er helt idiotisk når folk klager etter å ha vunnet 5-2, men i dag må jeg innrømme at det ødela litt for meg også. Den til Roca legger jeg ikke all verdens vekt på, for det der kan skje. Men den "manøveren" til Ayling, og det målet som ble annulert... Er det mulig?

Nå har jeg ikke sett vår nye franksmann i aksjon enda, men hvis vi nå ser på det samlede angrepet vårt. Fytti grisen. Har vi noensinne vært bedre skodd totalt sett? Nå kan vi endelig bytte underveis og kanskje endre kampbildet. Og gleden er også helt enorm med Gnonto. At han skulle komme inn i vårt spill så fort og bli så dominerende er intet mindre enn utrolig. Fantastisk også å se at Bamford setter scoring på Bamford-vis. Begge to er klassiske scoringer fra vår gamle helt. Dette har manglet en stund hos Pat.

Jeg er tålmodig mtp på Marsch. For meg holder det at vi ikke rykker ned. Vi ser veldig ofte at det tar tid før alt setter seg. Mye lenger enn ett år før poengsnitt og trender snur seg. Det klages mye på manglende offensvit spillemønster. Det klaget de på i Brighton også. Det klaget de på i Brentford også. Det betyr ikke at Marsch får det til, men det betyr at man nesten alltid er tjent med tålmodighet hvis det er ellers er nok av gode ting å ta i, og det syns jeg faktisk det er.

Men jøss som vi slipper inn. Det er klart det må skje noe med den defensive organiseringen. For vi rykker jo ned hvis vi fortsetter å slippe inn så mye idiotisk. Jeg skjønner at det ser dumt ut for de fleste når man blir tatt på overgang, men det er like mye hvordan bruddene på oss kommer. Pasningsvalgene er oftest skyld i bruddene som kommer på skumle steder. Dette MÅ det bli en slutt på. Det er der all bekymringen min ligger. Det minner meg om tiden i Championship da Ross McCormack var på sitt beste for oss. Man var ALDRI rolig for at vi hadde nok mål til å vinne kampene. På 5-0 i dag så trodde ikke så mye kunne gå galt. Og det gikk ikke så galt, men likevel er det det jeg kommer til å tenke på i natt.

Bare fiks det der Jesse. Så vil jeg så gjerne ha deg!

Flott innlegg Blankiz  :)

Samtidig må vi også huske på at det forsvaret vi hadde på banen på slutten av kampen, må være noe av den svakeste oppstillingen vi kan stille med:

Kristensen på høyreback (neppe god nok i PL)
Ayling som høyre stopper (knapt god nok defansivt som back)
Llorente som venstre stopper (knapt god nok som høyre stopper, til venstre er han ofte katastrofe)
Firpo som venstreback (god offansivt, til dels svært svak defansivt)

Alt vi slapp til et par mål da kampen var kjørt med dette forsvaret er nesten å forvente. Regner med at ingen av disse spiller i de posisjonene på søndag. Men på grunn av flere skader på stoppere nå, så føler jeg meg ikke helt trygg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Offensivt er vel dette det beste vi har prestert. Er vel bare Cagliari i pre-season som kan måle seg med dette.
Gnonto med en voldsomt god gjennomføring og ikke minst den første scoringen er jo helt vill.
Harrison bare bedre og bedre siste tiden og 2 assist. Er vel bare Greenwood som kreerer like mange sjanser.
Lorden fortsetter.
Ellers var det defensivt da. Er jo veldig klønete og noen vil sikkert kalle det uflaks.
Litt bekymingsfult at vi ble spilt helt åpen også ved en anledning i andre omgang da Sang eller hva han het misset et enkelt touch fra å være gjennom mot Meslier.

Tenker vi tar med oss det positive offensivt og ikke minst at dette gir selvtilitt mot Brentford.
3 poeng må vi ha til helga eller så kan vi risikere at Forest og skaper en luke til oss. De har vel Bmouth som stort sett taper alt de stiller opp på for tiden.

Fredhans

Det meste blir godt argumentert med tanke på alle offensive spillerne vi nå har, men de velger allikevel å presentere en ny spiss😳Det er jo i de bakre rekker det svikter totalt og der vi trenger forsterkninger. Gårsdagens kamp hadde sett så mye bedre ut med 5-0, men nok en gang « kølker» de det til innenfor 16. Hvis dere følger med hva som skjer når Cardiff kommer i angrep, så glipper Leeds totalt i markeringene. Usikker på om det går an å få justert det før søndagens kamp mot et angripende Brentford🤔

auren

Det meste blir godt argumentert med tanke på alle offensive spillerne vi nå har, men de velger allikevel å presentere en ny spiss😳Det er jo i de bakre rekker det svikter totalt og der vi trenger forsterkninger. Gårsdagens kamp hadde sett så mye bedre ut med 5-0, men nok en gang « kølker» de det til innenfor 16. Hvis dere følger med hva som skjer når Cardiff kommer i angrep, så glipper Leeds totalt i markeringene. Usikker på om det går an å få justert det før søndagens kamp mot et angripende Brentford🤔

Hvis Marsch skal fortsette med 4-2-2-2, så trenger vi 4*2 gode spillere i de offansive posisjonene, det har vi nå:

Rodrigo
Bamford
Rutter
Gnonto
Sinisterra
Summerville
Aaronson
Harrison

Husk at Bamford har vært skadeplaget i halvannen sesong, Sinisterra har vært 2-3 måneder ute, Summerville er skadet i noen uker til. Vi trenger denne offansiven.

Men defansivt er det skralt. Jeg tror hovedgrunnen er organiseringen. Det blir alt for store rom defansivt når vi mister ball. Og så er jo ikke kvaliteten på spillerne på den banehalvdelen av like høyt kaliber som det vi kan vise til fremover.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Det meste blir godt argumentert med tanke på alle offensive spillerne vi nå har, men de velger allikevel å presentere en ny spiss😳Det er jo i de bakre rekker det svikter totalt og der vi trenger forsterkninger. Gårsdagens kamp hadde sett så mye bedre ut med 5-0, men nok en gang « kølker» de det til innenfor 16. Hvis dere følger med hva som skjer når Cardiff kommer i angrep, så glipper Leeds totalt i markeringene. Usikker på om det går an å få justert det før søndagens kamp mot et angripende Brentford🤔

Hvis Marsch skal fortsette med 4-2-2-2, så trenger vi 4*2 gode spillere i de offansive posisjonene, det har vi nå:

Rodrigo
Bamford
Rutter
Gnonto
Sinisterra
Summerville
Aaronson
Harrison

Husk at Bamford har vært skadeplaget i halvannen sesong, Sinisterra har vært 2-3 måneder ute, Summerville er skadet i noen uker til. Vi trenger denne offansiven.

Men defansivt er det skralt. Jeg tror hovedgrunnen er organiseringen. Det blir alt for store rom defansivt når vi mister ball. Og så er jo ikke kvaliteten på spillerne på den banehalvdelen av like høyt kaliber som det vi kan vise til fremover.

auren

En ting er sikkert, han må fortsette med to på topp.
Fungerte helt utmerket, både i det offensive presspillet og sjanseskapingen offensivt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Selv om det er fort å finne en syndebukk hvert år som er roten til alt galt av hva som skjer på banen..Lees, Cooper, Costa, Roberts...lista begynner å bli lang.
Men Greenwood?
Så klart ikke like flashy som Gnonto og Summerville, men det er en god fotballspiller vi har der.
Ferdighetsmessig synes han skiller seg ut. Rolig og trygg ut fra alder. Et overblikk og pasningsregister få andre er i nærheten av og ha.
Dødball fot som har og som vil gi oss mye ekstra.
Klart det er ting å jobbe med, men gi han nå tid.
Se heller kampene i ro og mak i reprise så vil jeg anta de fleste ser at han faktisk diktere mesteparten av spillet vårt.
Men han er ujevn enda. Han har vært anonym til veldig innflytelsesrik denne sesongen.
Han må jo være selve nøkkelen hvis vi skal utvikle et bedre posessionspill fremover. Om det er med Marsch eller en annen trener.
Jeg tenker kanskje Marsch kan fortsette med han fra start mot Brentford.

flynn

Ja da, vi slapp inn to mål. Men, nummer en var en egentlig helt ufarlig situasjon der Ayling kløner det til på en måte han neppe gjør mer enn en gang per sesong. Og nummer to er en klønete hands, som kanskje var utenfor 16-meteren også forsåvidt. Av en spiller som ikke har det med å ta ballen med henda i tide og utide. Jeg skriver akkurat disse to målene på kontoen for uflaks og mangel på konsentrasjon i en kamp som på det tidspunktet var avgjort forlengst og hvor målforskjell ikke teller.
Utover det mener jeg vi hadde god defensiv struktur og kontroll i går. Det skulle rett nok bare mangle, motstander tatt i betraktning. Men altså, etter å ha tenkt meg om så ble jeg i alle fall ikke mer bekymret for forsvarsevnen vår i går. Det er da alltid noe!

flynn