Skrevet av Emne: Leeds - Manchester 12 februar. Rimeligste transport fra Manchester - Leeds.  (Lest 1240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jensiman

Hei!

Vi er 4 gutter som reiser over for å se Leeds - Manchester søndag 12 februar. Vi lander på Manchester Airport lørdag formiddag. Reiser kun med håndbagasje. Hva er rimeligste transport? Tog? Buss? Taxi? Über?

Tips tas imot!

MOT

Xern

Sjekk www.trainline.co.uk . Alternativet er taxi/Uber, som vil komme på i underkant av 2000kr med mindre det er noen store tillegg som gjør det svindyrt. Her er det dog risiko for kø og stor pågang om dere ankommer Leeds de siste to timene før kick-off. Dette vil dra opp taxiprisen betydelig. Men en 500kr per person må man vel forvente :) Mest forutsigbart: Tog. Mest fleksibelt: Taxi.

Når dere først er kommet til Leeds har dere flere valg:

- Taxi (koster vel bortimot 100kr per pers når dere er 4)
- Direktebuss (direkterute fra her: https://goo.gl/maps/fiSevSngFZhS7Yoz9) (husker ikke helt prisen, men tror det er ca. 30kr per pers)
- Rutebuss (ta eksempelvis rute 1 mot Beeston, her finner dere frem ved hjelp av google maps). (var 30kr per pers for 3 år siden)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RuneR

Jeg ville anbefale å forhåndsbestille taxi hos Chris (se link nedenfor).
En forhåndsbestilt taxi gjennom Chris for 4 personer koster £100, altså £25 pr person.
Tog er også greit (men ikke like greit som det pleide å være).
Usikker på hva Xern er bekymret for med tanke på ankomst de siste to timer før kick-off. Kampen er søndag, og du skriver at dere kommer lørdag.
Jeg synes også taxiprisen til stadion som Xern nevner virker drøy. Man betaler nok ikke mer enn 8-9 pund, altså rundt kr 30 per pers.  Men her anbefaler også den nevnte direktebussen fra Sovereign street. Tror den koster £3 for tur/retur per pers nå.
https://www.facebook.com/groups/1496266810389815jeg


« Siste redigering: Januar 24, 2023, 10:15:53 av RuneR »
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Xern

Jeg ville anbefale å forhåndsbestille taxi hos Chris (se link nedenfor).
En forhåndsbestilt taxi gjennom Chris for 4 personer koster £100, altså £25 pr person.
Tog er også greit (men ikke like greit som det pleide å være).
Usikker på hva Xern er bekymret for med tanke på ankomst de siste to timer før kick-off. Kampen er søndag, og du skriver at dere kommer lørdag.
Jeg synes også taxiprisen til stadion som Xern nevner virker drøy. Man betaler nok ikke mer enn 8-9 pund, altså rundt kr 30 per pers.  Men her anbefaler også den nevnte direktebussen fra Sovereign street. Tror den koster £3 for tur/retur per pers nå.
https://www.facebook.com/groups/1496266810389815jeg
Å bestille hos Chris er antageligvis en god løsning  :) Aldri prøvd før. Jeg sjekket ikke om kampen var samme dag som de ankom, derav bekymringen for prisøkning (f.eks. hos Uber og Amber øker de prisen når det er høy pågang. Og kø fører til at man sitter i taxien lenger enn normalt, som kan påvirke takst. Derav gir jeg heller et høyere estimat enn å oppgi priser som gir kunstige forhåpninger  ;) Men du har nok rett i det du skriver.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

J-R

Jeg skal også på denne kampen sammen med min sønn. Vi reiser Oslo - Manchester på lørdagsmorgen ! Går det direkte tog til Leeds fra flyplassen ? Eller må vi regne med togbytte?

Xern

Jeg skal også på denne kampen sammen med min sønn. Vi reiser Oslo - Manchester på lørdagsmorgen ! Går det direkte tog til Leeds fra flyplassen ? Eller må vi regne med togbytte?
Sjekk www.trainline.co.uk  :) Der finner du også bussalternativer, som går direkte til Leeds på under 2t.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

BB1963

Ingen som har vurdert leiebil når man er i Leeds og tar fly til Manchester? Ser at tre døgns leie koster rundt kr 1000,- for en mellomstor bil. Ikke det at det er så interessant å kjøre bil når man er i Leeds, men leieprisen + pris parkering er i hvert fall rimeligere enn taxi.
« Siste redigering: Februar 13, 2023, 15:25:11 av BB1963 »