Skrevet av Emne: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00  (Lest 6634 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GaryMac

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #150 på: Februar 12, 2023, 18:11:13 »
Både Ayling og Firpo blandt våre beste i dag. Hvem så den komme for en uke siden.

Ayling var jo topp tre i forrige kamp også.
Det var ikke for en uke siden......

Sant nok, men var han så elendig mot Nottingham - verre enn resten? Vår klart beste høyreback, kun Dallas i gammel form som kommer i nærheten.
Men når det først ser ut til at det snurpes til bak om en kan si det etter 4 baklengs på 2 kamper, så ser det dessverre ut som om vi fremdeles har et spissproblem.
Har jo hatt et spissproblem hele sesongen, i den forstand at vi overhodet ikke har hatt dybde. I den grad vi har hatt et alternativ til Rodriga så har han (Gelhardt)  ikke fått prøve seg noe særlig.  Når Rodrigo nå er skadet (hvem så vel den komme, at en spiss skulle bli skadet...) må vi stole på en som nylig er tilbake fra ett års skademareritt, og en unggutt som vel ikke hadde vist at han var PL-kvalitet før vi valgte å kaste HELE spiss-budsjettet for tre sesonger etter han.
Gjør bare oppmerksom på at jeg ikke retter noe kritikk mot de spissene vi har, men mot de som ikke har sørget for at vi har noen andre.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #151 på: Februar 12, 2023, 18:14:53 »
Både Ayling og Firpo blandt våre beste i dag. Hvem så den komme for en uke siden.

Ayling var jo topp tre i forrige kamp også.
Det var ikke for en uke siden......

Sant nok, men var han så elendig mot Nottingham - verre enn resten? Vår klart beste høyreback, kun Dallas i gammel form som kommer i nærheten.
Men når det først ser ut til at det snurpes til bak om en kan si det etter 4 baklengs på 2 kamper, så ser det dessverre ut som om vi fremdeles har et spissproblem.
Har jo hatt et spissproblem hele sesongen, i den forstand at vi overhodet ikke har hatt dybde. I den grad vi har hatt et alternativ til Rodriga så har han (Gelhardt)  ikke fått prøve seg noe særlig.  Når Rodrigo nå er skadet (hvem så vel den komme, at en spiss skulle bli skadet...) må vi stole på en som nylig er tilbake fra ett års skademareritt, og en unggutt som vel ikke hadde vist at han var PL-kvalitet før vi valgte å kaste HELE spiss-budsjettet for tre sesonger etter han.
Gjør bare oppmerksom på at jeg ikke retter noe kritikk mot de spissene vi har, men mot de som ikke har sørget for at vi har noen andre.
Hvis dette er representabelt for hans kvaliteter så kan en jo lure på om de bare har sett han på YouTube skrytevideoer.

GeirO

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #152 på: Februar 12, 2023, 19:06:46 »
Dette laget er på tur ned i championship. Alle varsellamper lyser. Slipper inn enkle mål, sliter voldsomt med å score.

Klubben trenger en ny start. Ut med Orta og co. Nye eiere, ny giv. Vi har handlet voldsomt, ikke i nærheten av å skape resultater.

Kampen i dag er et klassisk tegn. Jobber bra, skaper sjanser. Taper siste 10 min.

Det er over. Sheffield Wednesday hjemme i august.
Du har jo dømt oss til nedrykk i månedsvis nå, men tror ikke det skal så mye til for at vi unngår nedrykk. Det eneste som behøves er å ta mer poeng enn vi har gjort de siste ukene, og det kan fort skje. Intet mirakel hvis det skjer.

Du tenker de vurderingene er feil, at vi ikke har sett ut som en nedrykkskandidat de siste månedene? Da får vi være uenige om det, så tar vi frem tråden i mai, og gjør en oppsummering da. Vi går rett ned.
Selvfølgelig rykker vi ned hvis vi fortsetter slik. Men i det du skriver savner jeg noe om at vi rykker ned "hvis det ikke endrer seg". Det er det jeg tror og håper på (noe basert på at vi spillemessig ikke er så halvgærne).
MOT

GeirO

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #153 på: Februar 12, 2023, 19:13:03 »
Noen av oss ser tydeligvis med litt mer forsinkelse på sendingen enn andre, så fint om det blir holdt litt igjen med scoringsoppdateringer.
På forhånd takk.

Samme her, hadde tenkt å se på kampen i opptak i kveld og da er det voldsomt irriterende at man driver med scoringsoppdateringer i en kamptråd!
Skjønner ikke helt det her...skal vi ikke kommentere scoringer i kampen, bare alt det andre?
Glem det. Burde skjønt at det var for mye.

Skal man se kamp i opptak er det bare en ting som gjelder; full isolasjon og telefon/pc utilgjengelig.

flynn
Jeg sa glem det.....kverulant
Kan jo være at Mr. Useless har forklart dette litt for dårlig (unødvendig å slenge ut eder og galle....). Men nå er det glemt.

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #154 på: Februar 12, 2023, 19:39:59 »
En ting jeg bet meg borti under kampen var at kommentatorene nevnte at det var en del synging om Munchen og Tyrkia supporterne imellom.  Dere som er en del på kamper i England, er man virkelig på det stadiet fortsatt på tribunene?

Får svare meg selv, følgende statement fra klubben i kveld: https://www.leedsunited.com/news/team-news/31036/club-statement?fbclid=IwAR1Bge15yOdh87c52eErvLD8O9HnNQT0vu1e_KzzVXOInUXRDk_6XMBQquM

Får håpe de griper fatt i dette og fjerner pakket en gang for alle.
Medlem 94237

Kato

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #155 på: Februar 12, 2023, 19:46:32 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
 

Blank_File

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #156 på: Februar 12, 2023, 20:02:50 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
Du har vært en svartmaler av dimensjoner i det siste med sure one-linere, men her må jeg også bare si meg hjertens enig. Dette var to kamper med minst 3 poeng tapt. Kanskje til og med 5. Så tyder altså det meste på at vi går enda tyngre tider i møte…

Kato

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #157 på: Februar 12, 2023, 20:09:37 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
Du har vært en svartmaler av dimensjoner i det siste med sure one-linere, men her må jeg også bare si meg hjertens enig. Dette var to kamper med minst 3 poeng tapt. Kanskje til og med 5. Så tyder altså det meste på at vi går enda tyngre tider i møte…

Sikkert greit å få litt kjeft for at man maler for svart. Synd jeg ikke bommer.
 

Blank_File

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #158 på: Februar 12, 2023, 21:10:08 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
Du har vært en svartmaler av dimensjoner i det siste med sure one-linere, men her må jeg også bare si meg hjertens enig. Dette var to kamper med minst 3 poeng tapt. Kanskje til og med 5. Så tyder altså det meste på at vi går enda tyngre tider i møte…

Sikkert greit å få litt kjeft for at man maler for svart. Synd jeg ikke bommer.

Ja du skal ha for at du har sett rett på de store linjene i høst. De sure jeg snakker om er helst sånne som om Rutter her i denne tråden. Etter to-tre innhopp liksom. Disse tingene smitter. Veldig.

Men nok om det, jeg setter jevnt over stor pris på innleggene dine.

Selv om jeg også tok det som en selvfølge at vi kom til å få en nedtur etter post-Bielsa perioden, hadde jeg ikke kunnet forestille meg at vi skulle havne der vi er nå. Særlig ift til manager spørsmålet.

Kato

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #159 på: Februar 12, 2023, 21:12:50 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
Du har vært en svartmaler av dimensjoner i det siste med sure one-linere, men her må jeg også bare si meg hjertens enig. Dette var to kamper med minst 3 poeng tapt. Kanskje til og med 5. Så tyder altså det meste på at vi går enda tyngre tider i møte…

Sikkert greit å få litt kjeft for at man maler for svart. Synd jeg ikke bommer.

Ja du skal ha for at du har sett rett på de store linjene i høst. De sure jeg snakker om er helst sånne som om Rutter her i denne tråden. Etter to-tre innhopp liksom. Disse tingene smitter. Veldig.

Men nok om det, jeg setter jevnt over stor pris på innleggene dine.

Selv om jeg også tok det som en selvfølge at vi kom til å få en nedtur etter post-Bielsa perioden, hadde jeg ikke kunnet forestille meg at vi skulle havne der vi er nå. Særlig ift til manager spørsmålet.

Så kommer jo masse i frustrasjon under og etter kamper. Som i dag. Grusomt mot akkurat den motstanderen. Det er oppriktig vondt å vinne så lite fotballkamper.
 

Blank_File

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #160 på: Februar 12, 2023, 21:48:54 »
Kasta det bort. Et Man U med Maguire og Weghorst og Shaw som stopper, garantert der svakeste de blir å stille denne sesongen.

Kan ikke få sagt hvor skuffa jeg er. Og når man hører manager-ryktene så får man bare lyst å gråte.
Du har vært en svartmaler av dimensjoner i det siste med sure one-linere, men her må jeg også bare si meg hjertens enig. Dette var to kamper med minst 3 poeng tapt. Kanskje til og med 5. Så tyder altså det meste på at vi går enda tyngre tider i møte…

Sikkert greit å få litt kjeft for at man maler for svart. Synd jeg ikke bommer.

Ja du skal ha for at du har sett rett på de store linjene i høst. De sure jeg snakker om er helst sånne som om Rutter her i denne tråden. Etter to-tre innhopp liksom. Disse tingene smitter. Veldig.

Men nok om det, jeg setter jevnt over stor pris på innleggene dine.

Selv om jeg også tok det som en selvfølge at vi kom til å få en nedtur etter post-Bielsa perioden, hadde jeg ikke kunnet forestille meg at vi skulle havne der vi er nå. Særlig ift til manager spørsmålet.

Så kommer jo masse i frustrasjon under og etter kamper. Som i dag. Grusomt mot akkurat den motstanderen. Det er oppriktig vondt å vinne så lite fotballkamper.

Jeg vet det. Jeg bare hater så inderlig, med mitt eget vesen, at jeg alltid føler for å søke til forumet, selv om jeg vet at det gjør vondt verre etter sånne kamper som i dag. Og dagens trener-nytt gjør vel at alt langvarig håp forsvinner også. Jeg får be om unnskyldning og ta det på frustrasjonskappa mi også.

Milou

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #161 på: Februar 12, 2023, 21:53:35 »
Dersom Firpo hadde holdt dette nivået jevnt over, ville det ikke vært så mye å klage over.
Eg hugsar fortsatt førsteinntrykket av Firpo som ganske hjelpelaus, nesten på nivået til de Bock, som sannsynlegvis er den mest begredilege spelaren eg har sett i Leedsdrakt. Men så spelte han seg sakte men sikkert opp, og var god i dei siste kampane før han blei skada.

Denne historien har gjentatt seg 3-4 eller kanskje 5 gonger. Den første kampen etter ar han kjem tilbake frå skade er veldig svak, men så blir han betre og betre. Dessverre har han vel knapt fått meir enn 3-4 kampar på rad før han er blitt skada igjen. Vi får håpe han endeleg klarar å halde seg skadefri for ein lengre periode så har eg håp at vi har ein glimrande venstreback i Firpo.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Eriksen55

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #162 på: Februar 12, 2023, 22:27:29 »
Dersom Firpo hadde holdt dette nivået jevnt over, ville det ikke vært så mye å klage over.
Eg hugsar fortsatt førsteinntrykket av Firpo som ganske hjelpelaus, nesten på nivået til de Bock, som sannsynlegvis er den mest begredilege spelaren eg har sett i Leedsdrakt. Men så spelte han seg sakte men sikkert opp, og var god i dei siste kampane før han blei skada.

Denne historien har gjentatt seg 3-4 eller kanskje 5 gonger. Den første kampen etter ar han kjem tilbake frå skade er veldig svak, men så blir han betre og betre. Dessverre har han vel knapt fått meir enn 3-4 kampar på rad før han er blitt skada igjen. Vi får håpe han endeleg klarar å halde seg skadefri for ein lengre periode så har eg håp at vi har ein glimrande venstreback i Firpo.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Skal Firpo følge syklusen sin nå så blir han skadet ila neste uke. Får håpe han bryter trenden og holder seg skadefri ut sesongen.

Jesse nevnte noe om at Firpo har slitt litt med dritten han får fra egne «supportere». Hva vi skriver her inne er en ting. Men dritt fra tribune og på sosiale medier gjør noe med en spiller.
Tipper Firpo har lav selvtillit. Da spiller man ikke bra. Kanskje litt lettere å føle på ondter også?

I dag var Firpo god. Det trengte han. Skal Leeds få det beste av Firpo så bør han støttes, selv når det går litt i stampe. Firpo må spille fremover og alle bør vel ønske at han spiller bra.

Dette er VM i synsing. Men det Blikket og kroppsholdningen Firpo viste etter raidet sitt i dag fikk jeg en følelse av at han litt desperat søkte anerkjennelse for en god prestasjon. Ikke vet jeg, men at Leeds supporterne er under huden på han er det liten tvil om.


GeirO

Sv: Kamp: vs Manchester United @Elland Road, søndag 12/2. kl.15.00
« Svar #163 på: Februar 12, 2023, 22:56:21 »
God vurdering. Som jeg alltid har sagt, en trygg Firpo er veldig god og vår beste venstreback. Særlig når når Wøber begynner å vise svakheter og Struijk er variabel. Dyrk Firpo god og vi har vår venstreback vi vil ha.