Skrevet av Emne: Ny manager etter Jesse Marsch  (Lest 31450 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #60 på: Februar 06, 2023, 21:20:09 »
Frykter Hasenhuttl, er vel også fra Red Bull systemet. En manager som visstnok ikke prater mye med spillerne.
Så inkompetent er ikke styret!

Denne Iraola er ukjent for meg. Selvsagt en spennende kandidat, som virker å være en langsiktig løsning, men totalt uprøvd i England. Ønsker en som kjenner til hva som trengs for å komme ut av sumpa.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #61 på: Februar 06, 2023, 21:24:12 »
Frykter Hasenhuttl, er vel også fra Red Bull systemet. En manager som visstnok ikke prater mye med spillerne.

0% sannsynlighet for det. Tar jeg gjerne et saftig bet på 😆

Håvard

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #62 på: Februar 06, 2023, 21:29:10 »
Hva med en ny argentiner, urealistisk, men har sans for Diego Simone. Det hadde ikke blitt kjedelig...
« Siste redigering: Februar 06, 2023, 21:31:20 av Håvard »

samadhi

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #63 på: Februar 06, 2023, 21:39:52 »
Marsch var mannen som skulle ta Bielsa sin spillestil videre, men det var altså ikke bare å ansette enn som spilte soneforsvar og med høyt press. Nå linkes vi til Corberan og Iraola, hadde disse navnene vært linket om de ikke hadde nær kobling til Bielsa??

Om klubben vil ha tilbake Bielsa bør de gå for et comeback og ikke prøve å finne en dårligere kopi. Er redd at unge managere uten erfaring blir slukt levende i Leeds og Premier Leauge.
Og ja, jeg vet at Bielsa er urealistisk. Vil tro han etterlot seg en del slitasje internt når han dro og et comeback vil være en mulig katastrofe (selv om det hadde vært spennende å følge...)

I dag går forøvrig tankene mine til Chris Armas som fikk 15 dager som Marsch sin høyre hånd før gjenforeningsfesten tok slutt  :o
marching on together,
derudaf forever...

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #64 på: Februar 06, 2023, 21:56:01 »
Setter meg ned og ser på Rayo Vallecano for å se hvordan Iraolas lag spiller..just in case 😜 Begynner nå kl 21 på tv2 sp prem.

Har du fulgt med nøye med? Jeg får bare sett litt i sidesynet mens jeg jobber, men minner meg ikke sånn umiddelbart om Bielsa akkurat. Hva syns du?

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #65 på: Februar 06, 2023, 22:03:31 »
Marsch var mannen som skulle ta Bielsa sin spillestil videre, men det var altså ikke bare å ansette enn som spilte soneforsvar og med høyt press. Nå linkes vi til Corberan og Iraola, hadde disse navnene vært linket om de ikke hadde nær kobling til Bielsa??

Om klubben vil ha tilbake Bielsa bør de gå for et comeback og ikke prøve å finne en dårligere kopi. Er redd at unge managere uten erfaring blir slukt levende i Leeds og Premier Leauge.
Og ja, jeg vet at Bielsa er urealistisk. Vil tro han etterlot seg en del slitasje internt når han dro og et comeback vil være en mulig katastrofe (selv om det hadde vært spennende å følge...)

I dag går forøvrig tankene mine til Chris Armas som fikk 15 dager som Marsch sin høyre hånd før gjenforeningsfesten tok slutt  :o

Det vil de ikke. Corberan, Iraola er managere som har utviklet sin egen stil basert på erfaringene med Bielsa. Dette er ikke noe kopier. Og hvorfor skulle vi ønske det? Bielsa-koden ble knekt av de andre PL-klubbene til slutt, mottrekkene ble åpenbare. Mann-mann ble max exploita osv.

ar9

Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #66 på: Februar 06, 2023, 22:16:10 »
Marsch var mannen som skulle ta Bielsa sin spillestil videre, men det var altså ikke bare å ansette enn som spilte soneforsvar og med høyt press. Nå linkes vi til Corberan og Iraola, hadde disse navnene vært linket om de ikke hadde nær kobling til Bielsa??

Om klubben vil ha tilbake Bielsa bør de gå for et comeback og ikke prøve å finne en dårligere kopi. Er redd at unge managere uten erfaring blir slukt levende i Leeds og Premier Leauge.
Og ja, jeg vet at Bielsa er urealistisk. Vil tro han etterlot seg en del slitasje internt når han dro og et comeback vil være en mulig katastrofe (selv om det hadde vært spennende å følge...)

I dag går forøvrig tankene mine til Chris Armas som fikk 15 dager som Marsch sin høyre hånd før gjenforeningsfesten tok slutt  :o

Ikke så synd på Raiola. Han var vel eneste i teamet som ikke ble sparket?
Nå får han sin ilddåp som hovedtrener. Han får nok minimum de to kampene denne uka mot sin forhenværende klubb før vi har en ny hovedtrener på plass.
Regn med endel Ted Lasso tilrop på onsdag fra hjemmefansen. Ikke umulig bortefansen henger seg på og etterhvert om det blir stygge siffre.

Må nok regne med at det blir værre før det blir bedre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ar9

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #67 på: Februar 06, 2023, 22:25:12 »
Ifølge spanske as har vi allerede spurt Raul som takket nei. Så ikke den komme men ikke overrasket over at Orta ser til Spania.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Borge

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #68 på: Februar 06, 2023, 22:41:51 »
Ønsker en som har erfaring med topplag,  dvs
Pochettino
Borge

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #69 på: Februar 06, 2023, 22:47:23 »
Ifølge spanske as har vi allerede spurt Raul som takket nei. Så ikke den komme men ikke overrasket over at Orta ser til Spania.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Høres ut som reinspikka piss :) Raul....kun trent b-laget til Real. Lite troverdig.

Jostein.

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #70 på: Februar 06, 2023, 22:50:31 »
Jeg trodde personlig ny trener allerede var spikra da jeg så oppsigelsen, de må jo ha jobba med dette en stund allerede?
Leeds Carajo!

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #71 på: Februar 06, 2023, 22:56:54 »
Jeg trodde personlig ny trener allerede var spikra da jeg så oppsigelsen, de må jo ha jobba med dette en stund allerede?

Det er ikke umulig, men det er vel ikke vanlig å lansere det samme dag.

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #72 på: Februar 06, 2023, 22:58:27 »
Setter meg ned og ser på Rayo Vallecano for å se hvordan Iraolas lag spiller..just in case 😜 Begynner nå kl 21 på tv2 sp prem.

Har du fulgt med nøye med? Jeg får bare sett litt i sidesynet mens jeg jobber, men minner meg ikke sånn umiddelbart om Bielsa akkurat. Hva syns du?

Blei litt positiv etter å ha fulgt med nøye i andre omgang. Det er noe her... Og hvis Phil Hay sier det, så er det vel trolig at det blir sånn.

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #73 på: Februar 06, 2023, 23:09:44 »
Setter meg ned og ser på Rayo Vallecano for å se hvordan Iraolas lag spiller..just in case 😜 Begynner nå kl 21 på tv2 sp prem.

Har du fulgt med nøye med? Jeg får bare sett litt i sidesynet mens jeg jobber, men minner meg ikke sånn umiddelbart om Bielsa akkurat. Hva syns du?

Blei litt positiv etter å ha fulgt med nøye i andre omgang. Det er noe her... Og hvis Phil Hay sier det, så er det vel trolig at det blir sånn.
Fikk bare sett første omgang og det var jo ikke så mye å skrive hjem om, men Bielsaball var det ikke selv om det skjedde ting i begge ender. Almeria kunne fort hatt 2-3 mål før det var spille 10 minutt.

Borge

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #74 på: Februar 06, 2023, 23:43:13 »
Hvis vi fortsetter med personlige feil i forsvar og ikke scorer på 100% sjangser, så hjelper det ikke med ny manager  :o
Borge

lojosang

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #75 på: Februar 06, 2023, 23:54:14 »
Om noen trekker frem Frank Lampard som kandidat, så vil jeg foreslå at forumet vurderer eksklusjon....  :)

Vet vi er Leeds, men gjør ikke en Clough en gang til. Blir spennende dette. Har vi også fått slik gullkrukke "mætt i peeng" også nå da?
Du sammenlignet ikke Lampard med Brian Clough nå gjorde du vel?

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

ibster

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #76 på: Februar 07, 2023, 10:51:32 »
Hvordan kan dette være et bedre alternativ enn Carlos? Høres helt merkelig ut…

Det sies blant de som følger analyser og taktikk tett at denne karen er på toppen av næringskjeden når det kommer til taktisk forståelse og utøvelse. Altså elitenivå. Jeg kan selv ikke fylle på med så mye da jeg rett og slett ikke kjenner til han godt nok, men sett navnet ved flere anledninger. Gjerne sammen med Bielsa / elev.

Carlos, jeg er fan. Syntes det virker spennende…

Alle manageransettelser er sjansespill. Jeg hadde stilt meg bak begge to. Det er realistiske kandidater og spennende valg. Helst skulle jeg sett øverste hylle (Poch?) men edruelighet minker skuffelsen.

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #77 på: Februar 07, 2023, 11:40:43 »
Hvordan kan dette være et bedre alternativ enn Carlos? Høres helt merkelig ut…

Det sies blant de som følger analyser og taktikk tett at denne karen er på toppen av næringskjeden når det kommer til taktisk forståelse og utøvelse. Altså elitenivå. Jeg kan selv ikke fylle på med så mye da jeg rett og slett ikke kjenner til han godt nok, men sett navnet ved flere anledninger. Gjerne sammen med Bielsa / elev.

Carlos, jeg er fan. Syntes det virker spennende…

Alle manageransettelser er sjansespill. Jeg hadde stilt meg bak begge to. Det er realistiske kandidater og spennende valg. Helst skulle jeg sett øverste hylle (Poch?) men edruelighet minker skuffelsen.
Det må ikke være snev av tvil om at jeg også stiller meg bak det klubben velger. Det skal ekstremt mye til at jeg ønsker en trener bort. Jeg ønkset ikke Marsch bort, men innså at når poengfangsten uteble så hadde man ikke valg mer. Men når vi er her vi er nå, så er jeg skeptisk til det meste om sant skal sies. Jeg går inn i lojalitetsmodus umiddelbart når ny trener er ansatt.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #78 på: Februar 07, 2023, 11:59:26 »
Intervju med Iraola hvor han snakker om egen filosofi. Tenker dette kan være nyttig å grave litt i.

https://twitter.com/jcperez_/status/1617949728699985920

Russel_Doig

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #79 på: Februar 07, 2023, 13:01:10 »
Carlos Corberan bør sjølsagt være helt uaktuell. Prøvde seg i Olympiakos i høst, 2 seirer på 11 kamper og rett ut.
Om suksess i Championship er den viktigste faktoren så burde jo Paul Heckingbottom stå langt foran i køen.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #80 på: Februar 07, 2023, 13:02:35 »
Carlos Corberan bør sjølsagt være helt uaktuell. Prøvde seg i Olympiakos i høst, 2 seirer på 11 kamper og rett ut.
Om suksess i Championship er den viktigste faktoren så burde jo Paul Heckingbottom stå langt foran i køen.

Vi må gå for mer erfaring. Thomas Tuchel kan vel kanskje være mulig å få, frykter Pochettino bare går for CL-klubber.
 

Russel_Doig

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #81 på: Februar 07, 2023, 13:04:53 »
Carlos Corberan bør sjølsagt være helt uaktuell. Prøvde seg i Olympiakos i høst, 2 seirer på 11 kamper og rett ut.
Om suksess i Championship er den viktigste faktoren så burde jo Paul Heckingbottom stå langt foran i køen.

Vi må gå for mer erfaring. Thomas Tuchel kan vel kanskje være mulig å få, frykter Pochettino bare går for for CL-klubber.

Tuchel er den første eg hadde ringt. Iraola ser spennende ut også sjøl om han ikkje har prøvd PL.

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #82 på: Februar 07, 2023, 13:15:20 »
Carlos Corberan bør sjølsagt være helt uaktuell. Prøvde seg i Olympiakos i høst, 2 seirer på 11 kamper og rett ut.
Om suksess i Championship er den viktigste faktoren så burde jo Paul Heckingbottom stå langt foran i køen.
Blir det Corberan så er det jo ikke ukene i Hellas som blir vektlagt.
Det er vel heller at han var her i 3 sesonger og en betydelig bidragsyter i en periode som var veldig positive for oss.
En som vi øremerket siden Aspire samarbeidet. En som kjenner coren i gruppa veldig, veldig godt. En som er kjent med omgivelsene og forventningene.
En som senest da vi var på treningsleir i Spania og møtte han og WBA blir sett på som vår egen.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #83 på: Februar 07, 2023, 13:20:55 »
Carlos Corberan bør sjølsagt være helt uaktuell. Prøvde seg i Olympiakos i høst, 2 seirer på 11 kamper og rett ut.
Om suksess i Championship er den viktigste faktoren så burde jo Paul Heckingbottom stå langt foran i køen.
Blir det Corberan så er det jo ikke ukene i Hellas som blir vektlagt.
Det er vel heller at han var her i 3 sesonger og en betydelig bidragsyter i en periode som var veldig positive for oss.
En som vi øremerket siden Aspire samarbeidet. En som kjenner coren i gruppa veldig, veldig godt. En som er kjent med omgivelsene og forventningene.
En som senest da vi var på treningsleir i Spania og møtte han og WBA blir sett på som vår egen.

Det er selvfølgelig helt riktig. Alle managere har en blipp, kutlurforskjeller osv. Var kanskje ikke så god match likevel. Har ikke lekket ut så mye info rundt det stuntet. Uansett, jobben han gjorde i Hødds og nå WBA i en av verdens tøffeste ligaer vitner om en som vet hva han holder på med. Kjørt WBA fra jumbo til playoff-plass etter han kom inn. Dominerende spillestil i Championship.

Carlos har i tillegg historikken med Leeds på plass og på meg virker han som en meget sterk taktisk manager, men med mer fleksibilitet enn mentor Bielsa. Spillestilene er faktisk mye mer forskjellige enn man skulle tro.

Nå har jo Smyth i YEP sagt at Corberan ikke står øverst på lista og det tror jeg på. Setter en knapp på Iraola.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #84 på: Februar 07, 2023, 14:59:28 »
Ser at Marcelino er inne i odds-toppen sammen med Corberan og Iraola nå. Da snakker vi tungvekter:

https://www.transfermarkt.com/marcelino/profil/trainer/5095

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #85 på: Februar 07, 2023, 15:04:35 »
At neste manager har prøvd PL tror jeg ikke er så viktig.

Det som er viktig er at det kommer en inn som spillerne få respekt for. Ikke i form av gammeldags kjefting, men stor faglig tyngde og har et budskap spillerne får trua på. Dette sammen med gode menneskelige egenskaper.

Det er ingen ansettelser som kan garantere suksess, men det er noen ansettelser som er dømt til å ikke fungere. Gerrard, lampard og en helt totalt ukjent hadde startet så heftig på minussiden at supporterne hadde drept alt før jobben hadde startet.

En annen viktig faktor er å se fremover. Uansett hvem som blir ansatt så er det ikke Bielsa.

Jeg personlig får mer og mer sansen for Iraola. Hadde ikke mye kunnskap om han fra før, men han har gjort en strålende jobb i Spania. Han spiller morsom fotball med brede vinger, dobling på kant og et heftig presspill. Lagene hans slipper ikke inn mye mål. Har som regel god balanse bakover. Han blir beskrevet som en taktikker.

En ung sulten manager på vei opp og frem hadde vært det beste. Litt mer risiko, men verken Poch eller Tuchel hadde garantert noe suksess. Men de hadde startet på plussiden som helt sikkert hadde gitt et boost.

Håper vi får samme reaksjon på tribunen som Everton fikk mot Arsenal. Full stadion med positiv energi og trøkk. Det er kanskje vel så viktig nå.
« Siste redigering: Februar 07, 2023, 15:08:03 av Eriksen55 »

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #86 på: Februar 07, 2023, 15:09:52 »
....så nettopp at Graham Smythe har bekreftet at de heteste kandidatene er alle i jobb per nå så det utelukker jo en del umiddelbart.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #87 på: Februar 07, 2023, 15:48:59 »
Tror det går veien mot Corberan. Gambling, kan gå alle veier.
 

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #88 på: Februar 07, 2023, 15:58:52 »
Tror det går veien mot Corberan. Gambling, kan gå alle veier.

At Corberan har noe å tilføre er jeg helt sikker på. Suksess med han er litt ekstra gøy med tanke på historien. At han kjenner klubben og omgivelsene er utelukkende positivt. Men litt gambling er det..

Ut i fra hva jeg leser så er ikke han øverst på listen. Men tviler på at noen andre enn ledelsen vet hvem som er kandidat 1,2 eller 3.

At Iraola og Corberan står der og har snakket med klubben virker å være sannsynlig.

Personlig håper jeg på Iraola. Blir bare mer og mer klar for han jo mer jeg leser. Anbefaler  linken Fantasyland delte der Iraola forklarer sin fotballfilosofi - https://twitter.com/jcperez_/status/1617949728699985920

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #89 på: Februar 07, 2023, 16:37:52 »
Tror det går veien mot Corberan. Gambling, kan gå alle veier.

At Corberan har noe å tilføre er jeg helt sikker på. Suksess med han er litt ekstra gøy med tanke på historien. At han kjenner klubben og omgivelsene er utelukkende positivt. Men litt gambling er det..

Ut i fra hva jeg leser så er ikke han øverst på listen. Men tviler på at noen andre enn ledelsen vet hvem som er kandidat 1,2 eller 3.

At Iraola og Corberan står der og har snakket med klubben virker å være sannsynlig.

Personlig håper jeg på Iraola. Blir bare mer og mer klar for han jo mer jeg leser. Anbefaler  linken Fantasyland delte der Iraola forklarer sin fotballfilosofi - https://twitter.com/jcperez_/status/1617949728699985920
Jo mer jeg tenker på det, jo mer tenker jeg at Corberan er mannen. Måten han tok Huddersfield til play off finale, har snudd West Brom fra nedrykksstrid til play off sjanser og hans fortid i Leeds og med Bielsa, kjennskap til PL, Ch ship og England og Leeds generelt, så er dette mannen som er best egnet både på kort og lang sikt.