Skrevet av Emne: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00  (Lest 7185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #90 på: April 01, 2023, 17:51:33 »
Hva har skjedd med Ben White? For en udreglig jålebukk og sytepave.
Skal ikke stå på solariumstimene der i gården.

auren

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #91 på: April 01, 2023, 17:56:45 »
Slutt. 4-1. Etter en ganske god førsteomgang, ble andreomgangen slik vi fryktet på forhånd. Kampen i praksis avgjort etter minuttet og 2-0. Ble til slutt et ganske stygt tap. Dessverre vinner både Bmouth og Palace, så nå er kun 6 poeng godt nok mot Forest og Palace den kommende uken.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #92 på: April 01, 2023, 17:58:59 »
Ber om en Fulhamscoring nå. Da er jeg rimelig fornøyd med dagen....
Unnskyld?...Fornøyd?
Tja, ut fra at jeg forventet tap for Leeds. Men Fulham scoret ikke.....
MOT

Reaney

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #93 på: April 01, 2023, 18:00:22 »
Vi kan fort være under streken igjen før tirsdagens oppgjør. Hvis ikke dette laget reiser seg monumentalt kan vi bare glemme 6 poeng på de neste 2 kampene.
« Siste redigering: April 01, 2023, 18:02:38 av Reaney »

Sterland

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #94 på: April 01, 2023, 18:01:27 »
Pissa på og ydmyket. Bra 1. omgang, mens 2. omgang var en «lua i hånda» variant. Må heve oss mange hakk om vi skal slå Forest og CP. Dette minnet mest om et L2 lag i cupen som har klart å kjempe seg til en ok forestilling til pause, og bli fullstendig latterliggjort i 2. Ikke en match jeg forventet poeng, men jeg forventet virkelig at vi kunne lage en match av dette. Dessverre var det fullstendig klasseforskjell, både i banespill, avslutninger og filming..

RoarG

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #95 på: April 01, 2023, 18:01:39 »
Akkurat som forventet. Heldigvis falt vi ikke mer enn 2 plasser på tabellen. De 3 neste kampene må ha en mye bedre poengfangst.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #96 på: April 01, 2023, 18:18:07 »
Mye drama og styr her leser jeg. Arsenal borte er 0 poeng. Enkelt og greit. We move. De to neste nå blir et helt annet ballgame.

Neo

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #97 på: April 01, 2023, 18:52:40 »
Mye drama og styr her leser jeg. Arsenal borte er 0 poeng. Enkelt og greit. We move. De to neste nå blir et helt annet ballgame.

Helt enig!
Denne var det egentlig bare å bli ferdig med - uten at det ødela alt for mye av selvtillit og/eller nye skader.

Bare for å minne oss om det overordnede målet for denne sesongen: Overlevelse i PL.

Da Gracia overtok var det 15 matcher igjen.
Vi trengte 20 poeng på disse - feks 5-5-5.
Nå er det spilt 5.
Vi har 2-1-2.

Med andre ord i rute.

Dette ordner seg.

« Siste redigering: April 02, 2023, 16:26:41 av Neo »

Cherry

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #98 på: April 01, 2023, 19:31:41 »
Klasseforskjell , og som forventet.
Ingen nye skader var bra.
En spiller i Pablo’ s posisjon er sårt savnet, en som kan ta i mot ball og slå boksåpnerpasninger.
Aaronson er årets største skuffelse, for høyt nivå for ham dette.
« Siste redigering: April 01, 2023, 20:13:07 av Cherry »
 

Milou

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #99 på: April 01, 2023, 23:22:11 »
Såg denne på Emirates. Leeds stilte ultra-defensivt med ein 6-4-0 formasjon, som blei til 4-3-3 når vi klarte å halde på ballen, og det fungerte bra fram til Ayling ga Jesus mulegheiten til å kaste seg over foten hans for å få straffe, og det var forsåvidt ikkje noko grunn til å krangle på det.

Harrison og Kristiansen la seg ned mellom sidebackane og midtstopparparet når Arsenal og det virka som eit smart trekk av Garcia, sjøl om det ikkje haldt heilt til pause. Spesielt Harrison fungerte bra i denne rolla. I andre omgang kom Arsenal valdsamt ut, samtidig som Leeds prøvde å leggje om til ein meir offensiv innstilling og det gjekk ganske raskt galt etter kjappe Arsenal kombinasjonar, som Leeds-forsvaret ikkje heilt hang med på.

Leeds kom litt meir inn i kampen etter bytter på begge lag og spesielt Rutter var eit friskt pust, samtidig som Arsenal virka å vere nøgd med stoda. Etter Kristiansen-skåringa, begynte det i bli litt nervøst blant Arsenal-fansen ettersom Leeds hadde eit visst momentum. Dessverre satte ein Saka/Ødegaard kombinasjon raskt slutt på det.

Alt i alt ein heiderleg Leedsforestilling, og Arsenal var ikkje så overlegne som resultatet tyder på, men samstundes hadde dei stort sett kontroll etter det første målet.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


peacock

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #100 på: April 02, 2023, 08:44:30 »
Klasseforskjell , og som forventet.
Ingen nye skader var bra.
En spiller i Pablo’ s posisjon er sårt savnet, en som kan ta i mot ball og slå boksåpnerpasninger.
Aaronson er årets største skuffelse, for høyt nivå for ham dette.

Nå må vi slutte med dette boksåpner-fjaset. En verdiløs floskel.

HåvardK

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #101 på: April 02, 2023, 08:44:44 »
Hederlig tap, faktisk. Hederlig også av manager Gracia under de gjeldende omstendigheter, med skader på nøkkelspillere og svake prestasjoner av noen av aktørene på banen.
Jeg har ikke vært blant de som har kritisert Orta og Rad så høylydt, mest fordi jeg syns kritikken har vært unyansert. Bl a ble det jo investert store summer både i fjor sommer og ikke minst i januar.
Dessverre har ikke dette hjulpet nevneverdig. Det tristeste eksempelet er vel rekordkjøpet Rutter. Ingen tvil om at han har fotballferdigheter, men jeg kan knapt huske å ha sett noen spiller som har vært så uferdig taktisk - på dette nivået. Enkelte tekniske lekkerbiskener av høy klasse, joda, men samspill, posisjonering og relasjoner er om ikke totalt fraværende, så i hvert fall uforutsigbart og tilsynelatende tilfeldig. Vi trengte en erfaren målscorer som kjenner nivået og kunne gå rett inn på laget, men brente av latterlig mye penger på et uferdig prospect, som i beste fall er en spiller for framtida.
I tillegg syns jeg ikke verken McKennie, Aaronson eller Rasmus har bidratt til å løfte laget nevneverdig (dog var Rasmus blant de bedre i går). Og timinga for bytte av manager fremstår jo helt uforståelig. Ikke rart det tok tid å få på plass en erstatter for Marsch med de rammebetingelsene.

HåvardK

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #102 på: April 02, 2023, 08:45:33 »
Klasseforskjell , og som forventet.
Ingen nye skader var bra.
En spiller i Pablo’ s posisjon er sårt savnet, en som kan ta i mot ball og slå boksåpnerpasninger.
Aaronson er årets største skuffelse, for høyt nivå for ham dette.

Nå må vi slutte med dette boksåpner-fjaset. En verdiløs floskel.
Berger vi plassen hvis vi slutter med boksåpner-fjaset?

ar9

Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #103 på: April 02, 2023, 11:06:39 »
Dette tapet er bare å børste av seg ASAP. Så gjelder det å slikke sårene, pleie skader og jobbe tilbake selvtillit og guts til neste kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #104 på: April 02, 2023, 11:36:07 »
Jeg merker en tendens til optimisme om at bare vi får møtt Nottingham og Palace så ser alt så mye bedre ut. Jeg frykter mer enn noen gang at Leeds kommer til å gå på minst en smell i disse oppgjørene. Og i sånne sammenhenger får jeg dessverre mer rett enn feil. Har ingen tro på 6 p. Kan håpe på 4. Absolutt ikke usannsynlig med 2 poeng for et lag som har en hjemmeseier på snart et halvt år, det mot bunnlaget. Ett poeng og null poeng vil være døra til Championship. Personlig tips er 3 poeng (en seier og et tap). Spørsmålet er om det er godt nok.
« Siste redigering: April 02, 2023, 11:38:35 av Reaney »

Josch

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #105 på: April 02, 2023, 11:51:41 »
Jeg merker en tendens til optimisme om at bare vi får møtt Nottingham og Palace så ser alt så mye bedre ut. Jeg frykter mer enn noen gang at Leeds kommer til å gå på minst en smell i disse oppgjørene. Og i sånne sammenhenger får jeg dessverre mer rett enn feil. Har ingen tro på 6 p. Kan håpe på 4. Absolutt ikke usannsynlig med 2 poeng for et lag som har en hjemmeseier på snart et halvt år, det mot bunnlaget. Ett poeng og null poeng vil være døra til Championship. Personlig tips er 3 poeng (en seier og et tap). Spørsmålet er om det er godt nok.

Apropos Nottingham. De har ikke vunnet siden de vant mot Leeds. 7 kamper uten seier, og nå møter de Leeds. Jeg vet hva du tenker om utfall av sånne kamper Reaney. Jeg vet hva du vil svare.  :)
« Siste redigering: April 02, 2023, 11:53:48 av Josch »

Reaney

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #106 på: April 02, 2023, 12:07:39 »
Et annet problem er omfanget av personlige feil som viste seg til fulle i går, og som har vært gjennomgående hele sesongen. Fortsetter det så vinner vi ikke fotballkamper rett og slett.
« Siste redigering: April 02, 2023, 12:09:39 av Reaney »

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #107 på: April 02, 2023, 12:20:52 »
Vi tapte 4-1 mot serielederen.  Ikke uventet det.  Planen til Grazia fungerte også bra en stund, selv om det unødvendige straffesparket snudde litt om på det hele.  Med 2-0 i mot rett etter 2. omgang startet var det egentlig kjørt.  Vi gjorde et hederlig forsøk selv om noen personlige feil, og generelt dårligere kvalitet spiller for spiller i forhold til motstanderen gjorde at det gikk som det gikk.

Å svartmale laget og male fanden på veggen etter denne kampen er for meg helt uforståelig.  Det hadde vært en bonus hvis vi hadde fått med oss et poeng.  Tror neppe andre i fotball verdenen himlet med øynene og rullet seg rundt i gresset av sjokk etter å ha sett gårsdagens resultat.

De to kommende kampene er mye viktigere.  Da trenger laget støtte.  Det blir vanskelige oppgjør mot lag som sliter med de samme utfordringene som vi gjør.  Der har jeg god tro på at Grazia kan oppnå gode resultater og ikke minst poeng.  Forhåpentligvis kan vi også få tilbake 2 av de 3 spillerne som har blitt skadet i det siste.  Tenker da på Gnonto og Wøber.  Adams spøker det vel mer for med tanke på å bli frisk igjen?

Virker som en del her inne lever etter Murphys lov, kan jo være greit nok det hvis man liker å overtenke og tar alle sorgene på forskudd.  Selv ser jeg frem med spenning og glede til de to neste oppgjørene mot Forest og Palace.  Det er dette fotball handler om, og det gir en fantastisk følelse når det går vår vei.  Føler nerven i oppgjørene i kroppen allerede, og kjenner litt på den deilige følelsen av å oppnå gode resultater.  Herligt!  ;)

PS.  Med 0 poeng etter de to neste skal jeg sette meg ned i lag med Murphy & Co på Highway to Hell og drikke gravøl med dem og forbanne tilværelsen.  ;D



Medlem 94237

auren

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #108 på: April 02, 2023, 12:51:50 »
Jeg merker en tendens til optimisme om at bare vi får møtt Nottingham og Palace så ser alt så mye bedre ut. Jeg frykter mer enn noen gang at Leeds kommer til å gå på minst en smell i disse oppgjørene. Og i sånne sammenhenger får jeg dessverre mer rett enn feil. Har ingen tro på 6 p. Kan håpe på 4. Absolutt ikke usannsynlig med 2 poeng for et lag som har en hjemmeseier på snart et halvt år, det mot bunnlaget. Ett poeng og null poeng vil være døra til Championship. Personlig tips er 3 poeng (en seier og et tap). Spørsmålet er om det er godt nok.

6 poeng blir tøft, selv om vi i utgangspunktet "bør" klare det. Selvsagt viktig å unngå tap. 4 poeng er innafor. Som det ble skrevet over her, har Gracia nå 2-2-2 på sine 6 kamper som Leedssjef. Fortsetter han slik på de neste 9 kampene, ender vi med 3-3-3. Ingen umulighet, og da tror jeg også vi berger plassen. Husk at vi spilte uten den viktige sentrallinja Wöber - Adams - Gnonto i går, kanskje tre av de mest innflytelsesrike spillerne våre denne sesongen. Når man i tillegg tar med at vår toppscorer har vært ute i langt tid og satt på benken, synes jeg Gracia viste prov på fotballintelligens med måten han satte opp vårt litt skadepregede mannskap.  Dette så vi aldri med Marsh og faktisk heller ikke med Bielsa. Derfor har jeg tro på at vår manager kan klare å holde oss oppe i PL.

Får vi både Wöber og Gnonto klare til kampen tirsdag kveld har jeg stor tro på 3 poeng.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamp: vs Arsenal @Emirates Stadium, lørdag 1.4. kl.16.00
« Svar #109 på: April 03, 2023, 08:59:04 »
Klasseforskjell , og som forventet.
Ingen nye skader var bra.
En spiller i Pablo’ s posisjon er sårt savnet, en som kan ta i mot ball og slå boksåpnerpasninger.
Aaronson er årets største skuffelse, for høyt nivå for ham dette.

Nå må vi slutte med dette boksåpner-fjaset. En verdiløs floskel.

Verdiløst vil jeg ikke benevne det som, da vi ikke har denne spilleren i troppen pt.
Trodde ærlig talt at Aaronson skulle være denne spilleren som omsider kom inn og var den kreative motoren
vår på midten, som kunne tre`igjennom og strø pasninger som PABLO gjorde med glans.
Den kraften`og styrken av å ha en slik offensiv, målfarlig 10`er svært undervurdert....vi merker jo det nå de 2 siste sesongene.