Skrevet av Emne: Kamp: vs. Bournemouth @ Vitality Stadium, søndag 30.04.23 kl 15.00 Viasport PL3  (Lest 8824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Ny kjempeviktig kamp på søndag.

Luis Sinisterra er altså ute de resterende kampene. Det åpner vel for at Gracia endelig finner plass for "Free Willy" på venstre ving? Presset fra fans og stadige spørsmål fra journalister og sportspressen generelt, tvinger nok fram en større bruk av Gnonto, om ikke fra start så i alle fall mer enn 10 min eller sågar hyppig benkesliting. Summerville ser ikke ut som en million for tiden, og dersom ikke Harrison flyttes ut på venstre, burde Gnonto gå rett inn på den plassen. Hva har vi å tape egentlig?

Ellers håper jeg at Wöber er klar igjen. Cooper må også starte, og jeg ønsker meg Ayling og Firpo på backene og Bamford på topp. Det store spørsmålet blir å finne en midtbaneoppsetting som fungerer. Der tror jeg oppskriften til poeng ligger.
Super Leeds since 1968

leedslife

Veldig redusert uten Sinisterra.
Woeber har vel heller ikke trent med laget denne uken?
Møter et Bmouth med selvtilitt som kan sikre fornyet kontrakt med seier.
Beintøft. Tvilende til om vi er kapable til å komme hjem med alle 3, men lever i håpet.
Ekstremt spent på hva som gjøres sentralt på midtbanen. Tror og nøkkelen ligger her.
Hentet vel opp en 1-3 hjemme i høst var det vel. Vi må vel fort ha 3-4 mål her for å vinne så hvorfor ikke et lignende resultat.
Det må vises karakter når det gjelder som mest.

Dennis

Vi må faktisk ha poeng her, om vi skal beholde plassen denne runden.

Leicester tar mot Everton mandag og uansett utfall vil Leeds miste en plass, om vi taper mot Bournemouth.
Brentford tar imot Forest og jeg tror de har en god sjanse til å slå skogvokterne, men før seieren mot Chelsea var Brentford i svak forn. Motivasjonen ligger helt klart også hos bortelaget.

Leeds har derimot gode minner fra bank holiday-kamp mot Bournemouth. La oss håpe poengene kan ende i samme hender denne gangen.
Marching on together!

auren

Håper Wöber blir klar, for da ville jeg gått for følgende 4-1-4-1 formasjon:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Firpo - Wöber - Summerville, Roca, Harrison, Gnonto - Bamford

Subs: Robles, Kristensen, Struijk, Forshaw, McKennie, Greenwood, Aaronson, Rodrigo, Rutter

Tidlig tips: 2-2.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Her er det bare å gønne på. Kun sier som gjelder.

Det må bli noen forandringer i laget. Koch bør ha spilt seg ut. Rodrigo jobbet voldsomt sist, men en spiss som er mer defensiv midt enn nettopp spiss tror jeg ikke er medisinen..

Vi må ha bedre trygghet og folk bak. Offensive vingbacker, holde igjen med 3 stk bak + Roca i mellomrommet. Greenwood og Harrison indreløpere.
Bamford helt der oppe med Gnonto rett i nærheten i stedet for Rodrigo 49 meter unna. Kjipt for Rodrigo å bli vraket etter innsatsen sist, men tror dette hadde funket bedre.

Jeg ville stilt slik

3-5-2/5-3-2

Meslier

Strujik
Cooper
Wöber

Vbh McKennie
Greenwood
Roca
Harrison
Vbv Firpo

Bamford
Gnonto

Sånn blir det neppe, men forhåpentligvis noe sånn
Meslier - Ayling, Cooper, Strujik, Firpo - McKennie, Wöber, Roca - Summerville, Bamford, Gnonto

Men tror nok det blir dette…
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Wöber - McKennie, Roca - Aaronson Rodrigo, Harrison - Bamford


Do or Die!!
« Siste redigering: April 28, 2023, 20:23:06 av Eriksen55 »

Cherry

Pink Floyd sier det best: Run like hell!!!!!!

Lykke til alle sammen ;)
 

Forever Whites

Her er det bare å gønne på. Kun sier som gjelder.

Det må bli noen forandringer i laget. Koch bør ha spilt seg ut. Rodrigo jobbet voldsomt sist, men en spiss som er mer defensiv midt enn nettopp spiss tror jeg ikke er medisinen..

Vi må ha bedre trygghet og folk bak. Offensive vingbacker, holde igjen med 3 stk bak + Roca i mellomrommet. Greenwood og Harrison indreløpere.
Bamford helt der oppe med Gnonto rett i nærheten i stedet for Rodrigo 49 meter unna. Kjipt for Rodrigo å bli vraket etter innsatsen sist, men tror dette hadde funket bedre.

Jeg ville stilt slik

3-5-2/5-3-2

Meslier

Strujik
Cooper
Wöber

Vbh McKennie
Greenwood
Roca
Harrison
Vbv Firpo

Bamford
Gnonto

Sånn blir det neppe, men forhåpentligvis noe sånn
Meslier - Ayling, Cooper, Strujik, Firpo - McKennie, Wöber, Roca - Summerville, Bamford, Gnonto

Men tror nok det blir dette…
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Wöber - McKennie, Roca - Aaronson Rodrigo, Harrison - Bamford



Do or Die!!

Tror nok dessverre det blir den siste oppstillingen du nevner her.  Den første oppstillingen så veldig spennende ut, men tror neppe det blir en realitet.  Uansett må vi ha en midtbane i dette oppgjøret.  Vil løfte Wøber litt opp på banen.  Denne kampen må vi vinne.  Taper vi denne er det ute med oss.  Vet at det er 4 kamper til etter helgens kamp, men se lagene vi møter.  Ingenting av det vi har vist de siste kampene tilsier at det skal bli noe særlig poengsanking i de oppgjørene.  Selvtilliten til spillerne synker og synker og det er for få spillere med evne til å stå frem.
Medlem 94237

GeirO

Veldig redusert uten Sinisterra.

Hvis Gnonto gjør jobben sin er vi vel ikke redusert.
MOT

Hallgeir *

Wöber er visstnok usikker til denne kampen. Vi hadde virkelig hatt bruk for han nå.
Super Leeds since 1968

Tom

Anser dette som siste sjanse til å snu sesongen. Den pragmatiske tilnærmingen til Gracia mtp å ha riktig balanse i laget føler jeg har gått ut over aggressiviteten når de «ikke får lov» å kjøre steinhardt høyt press. Synes det har vært veldig tafatt i det siste tatt i betraktning hvor vi ligger.

Nå må det være duket for Gnonto for Aaronson! Nå må vi bruke våre beste menn. Og også svært viktig å få Wøber friskmeldt. Selvtilliten er lav hos spillerne og troen laber blant supporterne (også vist gjennom resultat-tipsene her inne:)). Men like mye som Leeds har en evne til å skuffe oss når vi har troen, har de også en evne til å grave frem resultater når ingen har troen.

Derfor vil jeg ta på meg de positive brillene i dag. Senesi og Tavernier ut med skade i midtuka. Leeds spilte tirsdag og Bmouth på torsdag. Bmouth med en knepen seier i «derbyet» mot Soton kan både ha kostet krefter, men også gitt en utladning. Dette må være mulig å utnytte med friskere ben samt at kampen er enda viktigere for Leeds enn for Bmouth.

Skulle vi vinne vil vi ha 3 p ned til Forest (i praksis 4 pga målforskjell) samt minimum 4 p ned til Leicester eller Everton siden de møtes.
Det vil si at med 4 kamper igjen kan det være 4 p å gå på for å holde plassen med seier i morgen! Viser med all tydelighet hvor mye denne kampen betyr.

Med tap i morgen derimot er det bare å heise det hvite flagget, da går vi ned.


Dennis

Har en solid dose optimisme i dag, uten at jeg skjønner helt hvorfor. Kanskje bare fordi vi må ha tre poeng og det ikke er et alternativ?

Seier i dag og H eller U i Leicester v Everton i morra hadde vært perfekt utfall. Litt synd at ikke West Ham vant i går, men de kan fortsatt være sikre og konsentrerte på Europa da vi gjester de.

Spurs hjemme i siste vinner vi enkelt. Derfor hadde en seier i dag tatt oss LANGT på.vei mot ny kontrakt.
Marching on together!

Josch

Bortestatistikken er dårlig. Vi får håpe på overraskende borteseier som mot Liverpool og Wolves. Vi må ha flyt og litt flaks, som i de to kampene. F.eks første målet og sette sjansene. Alt er mulig. Tipper jevn kamp der B'mouth er fornøyd med U og 37 poeng hvis det står seg mot slutten.

På en måte er det en fordel at man MÅ vinne kampen. Innstillingen og kampbildet bør preges av det.
« Siste redigering: April 30, 2023, 10:33:41 av Josch »

Cannavaro

B`mouth er ikke noe supert hjemmelag, omtrent samme som oss, vi har 5-6-6 og "cheeries" har 5-4-7 hjemme, formmessig har B`mouth klart seg bedre siste 6 kamper kontra oss, de har 4 seire og to tap, mens Leeds har 1-1-4. Vi trenger virkelig 3 poeng i denne kampen !!  Jeg er spent på Gracia`s inngang og tilnærming idag ; det kler oss svært dårlig med lav presshøyde, og jeg kunne tenkt meg mer aggressivitet og vilje til å vinne fra våre....men ikke hodeløst press spill.  Rodrigo var en foregangsmann på dette sist, selv om det gikk litt over styr noen ganger, men vilje han la for dagen er nettopp det vi må se fra alle i Leeds trøye idag. Men, er jeg usikker på Gracia ??  Ja i høyeste grad, og prestasjonene til spillerne har heller ikke vært allverden.  Nå må denne gjengen våkne om de fortsatt ønsker PL-spill, og samtidig har et hjerte for klubben. Jeg vet ærlig talt ikke om Gracia er en god motivator, og at spillerne vil gi alt for ham....det blir vel litt ymse dersom han forfekter at vi skal ha lav presshøyde i vårt spill.  Det går an å presse høyt og samtidig ligge kompakt defensivt. Det handler om disiplin. Hva planlegger han offensivt idag ? Kan vi få se mer trykk og etterpress, ballgjenvinning høyt i banen for så skape sjanser, eller basere seg på etablert angrepsspill (her er jo Leeds svært dårlig).....det er mange spørsmål, men aller mest er akkurat denne kampen utrolig viktig for overlevelse. Wöber og Sini er ute....vi får nok se en velkjent startellever uten for mye overraskelser, Roca og McKennie sentralt, Gnonto inn på kant.....kanskje Bamford finner nettet idag ??  Må bare krysse fingre og tær idag...
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Rodrigo må jo være skadet når han havner på benk. Gnonto senker Bournemouth. Og nå skal vi spille med både Ayling og Kristensen. Bamford er der.
 

auren

Laget:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Kristensen - Roca, McKennie - Gnonto, Harrison, Summerville - Bamford

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Mr. Leeds

Lurer på hvem som skal leke venstrebekk denne gangen? Klarer ikke se hva som er tenkt her, men fint at Gnoto starter.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Gufrias

Positivt at det er plass til Gnonto i en startoppstilling igjen. Håper han går sentralt, Jack venstre og Cry høyre.
Mer skeptisk til at vi fortsetter med 4-2-3-1, og Roca/McKennie sentralt. For mange balltap, og dekker for lite rom. Kan godt hende vi savner Rodrigo.
Jeg ville vel også helst ha sett Firpo eller Struijk på venstrebacken.
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Taper denne. For svake backer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kilgallon

Det ligner en 3-4-3 med Cooper, Koch og Kristensen som stoppere og Harrison og Ayling på vingbackene.

Kato

Lykke til. I dag avgjøres mest sannsynlig vår skjebne på øverste nivå.
 

auren

Lykke til. I dag avgjøres mest sannsynlig vår skjebne på øverste nivå.
Det kan fort hende ja… Masse lykke til folkens!

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Ser ikke ut til at Gracia stoler på Firpo sine defensive egenskaper på bortebane. Blir en hjemmekampspiller...
Ser ur som om nr. 10 Summerville spiller i 10'er-rollen  :o
MOT

Lucas the Kop Cat

Riktig dømt, ikke straffe men frispark

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GeirO

Riktig dømt, ikke straffe men frispark

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Godt utenfor, ja. Kom som en overraskelse på kommentator...
MOT

Hallgeir *

Denne kampen har vel målgaranti, siden begge lag har sluppet inn 63 mål, dårligst i divisjonen.
Super Leeds since 1968

GeirO

Denne kampen har vel målgaranti, siden begge lag har sluppet inn 63 mål, dårligst i divisjonen.
Da blir det sikkert 0-0  :o Og vi er halvfornøyd.
MOT

Milou

Ser ut som vi speler med 3 bak, og med Harrison og Ayling som vingbacker. Interessant.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


auren

Lovende start første 14 minutter. Skulle gjerne hatt en scoring på de to sjansene vi har kreert.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Fanken! 1-0. Første sjanse. Da blir det tøft!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Og dett var dett?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020