Skrevet av Emne: Ny manager...hvem blir det?  (Lest 22472 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #120 på: Juni 26, 2023, 18:23:29 »
Phil Hay sier at søndag er deadline day for ny manager.
 

HåvardK

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #121 på: Juni 26, 2023, 18:54:27 »
Sa han noe om hvilken søndag?

Reaney

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #122 på: Juni 26, 2023, 19:40:35 »
I overmorgen er det 2 uker til Leeds spiller mot Scum i Oslo. Klubben vår er på nåværende tidspunkt uten nye eiere og manager og har en midlertidig ansatt Sport Director. I tillegg er det uoversiktlig hvilke spillere som blir værende og hvem som forsvinner. Har fotballen noen gang sett makan til kaos klubb egentlig?

Hallgeir *

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #123 på: Juni 26, 2023, 20:04:57 »
I overmorgen er det 2 uker til Leeds spiller mot Scum i Oslo. Klubben vår er på nåværende tidspunkt uten nye eiere og manager og har en midlertidig ansatt Sport Director. I tillegg er det uoversiktlig hvilke spillere som blir værende og hvem som forsvinner. Har fotballen noen gang sett makan til kaos klubb egentlig?

Absolutt!

Var det ikke sju spillere Derby hadde i stallen ut i juni måned etter nedrykket fra Championship for et par sesonger siden? Og ingen manager, pluss en eier som alle ville bli kvitt. Mulig minnet begynner å sløves.  :D

Når det er sagt: Tilstanden i klubben kunne vært litt klarere, ja.
Super Leeds since 1968

karaba

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #124 på: Juni 26, 2023, 20:46:23 »
I overmorgen er det 2 uker til Leeds spiller mot Scum i Oslo. Klubben vår er på nåværende tidspunkt uten nye eiere og manager og har en midlertidig ansatt Sport Director. I tillegg er det uoversiktlig hvilke spillere som blir værende og hvem som forsvinner. Har fotballen noen gang sett makan til kaos klubb egentlig?

Absolutt!

Var det ikke sju spillere Derby hadde i stallen ut i juni måned etter nedrykket fra Championship for et par sesonger siden? Og ingen manager, pluss en eier som alle ville bli kvitt. Mulig minnet begynner å sløves.  :D

Når det er sagt: Tilstanden i klubben kunne vært litt klarere, ja.
Slik jeg har forstått så er det veldig mye som pågår, men som ikke kan gjennomføres/offentliggjøres før eierskifte er godkjent.
Jeg regner med at når dette er på plass (må jo skje denne uken) så vil trener situasjonen bli offentliggjort samtidig.  I tillegg så vil spillere ut/inn starte umiddelbart, Nick Hammond er jo ansatt på korttidskontrakt for å fikse dette overgangsvinduet og har nok jobbet for fult i kullissene.

Men det er klart at det er ikke optimalt at trener ikke i offentliggjort og formell overtakelse ikke er på plass når vi snart er i juli.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #125 på: Juni 26, 2023, 20:56:47 »
Vi kan krisemaksimere eller unnskylde prosessene så mye vi vil, men greien er at vi ikke vet hvor vi er i prosessen.

Håper noe blir klart med det første - og ikke minst håper jeg at dette 'noe' vil være bra ting.

Det være seg den nye manageren, spillere i avgang og tilgang.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #126 på: Juni 27, 2023, 12:56:10 »
Ja, her er det bortimot daglige oppdateringer. Siste nytt er at det skal avholdes intervju av både Farke og Vieira. Skal se vi får på plass ny manager før seriestart.

SupALeedS

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #127 på: Juni 27, 2023, 13:55:45 »
Ting trekker ut i tid. Jeg tror vi har en ny trener offentliggjort på fredag. Alt tyder på at det blir Farke.

Angående spillerlogistikk er jeg noe undrende til at vi får jobbet så mye med dette når vi ikke har en manager på plass. Jeg vil jo tro at ny trener skal ha en mening om spillere inn/ut. Tiden vil vise. Syntes dette virker noe amatørmessig og rotete. Og som alle vet, så starter forberedelsene nå, her ser det dessverre ut til at vi taper mer tid enn konkurrentene våre. Eks leicester.
Alex

Eriksen55

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #128 på: Juni 27, 2023, 18:25:53 »
Det er vel i gen umulighet at det er klart, men ikke kan offentliggjøres enda.

Samme med nye spillere. Det er nok flere ting som er klart.


Sydhagen

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #129 på: Juni 27, 2023, 18:59:17 »
Det er vel i gen umulighet at det er klart, men ikke kan offentliggjøres enda.

Samme med nye spillere. Det er nok flere ting som er klart.
Tipper du har rett. At der er enighet med en manager, men avventer til takeover er ferdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GaryMac

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #130 på: Juni 27, 2023, 20:05:58 »
Det er vel i gen umulighet at det er klart, men ikke kan offentliggjøres enda.

Samme med nye spillere. Det er nok flere ting som er klart.
Tipper du har rett. At der er enighet med en manager, men avventer til takeover er ferdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tror ikke klubben bør vente på at takeover blir offisielt godkjent av EFL før manager ansettes og transferaktivitet igangsettes.
Prosessen kan/vil trolig ta lang tid, gjerne et par måneder.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/49ers-enterprises-leeds-united-takeover-27209649
49'ers enterprise er jo et investeringsselskap med mange eiere/investorer. Flere av de største må sikkert gjennom "fit and proper" som vi husker fra Cellino-kjøpet.
Redd dette drar ut.  Manager må vi ha på plass fort.
Og jeg satser på Farke av de to/tre som gar vært mest aktuelle i det siste.

Jostein.

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #131 på: Juni 27, 2023, 22:12:06 »
Det er vel i gen umulighet at det er klart, men ikke kan offentliggjøres enda.

Samme med nye spillere. Det er nok flere ting som er klart.
Tipper du har rett. At der er enighet med en manager, men avventer til takeover er ferdig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tror ikke klubben bør vente på at takeover blir offisielt godkjent av EFL før manager ansettes og transferaktivitet igangsettes.
Prosessen kan/vil trolig ta lang tid, gjerne et par måneder.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/49ers-enterprises-leeds-united-takeover-27209649
49'ers enterprise er jo et investeringsselskap med mange eiere/investorer. Flere av de største må sikkert gjennom "fit and proper" som vi husker fra Cellino-kjøpet.
Redd dette drar ut.  Manager må vi ha på plass fort.
Og jeg satser på Farke av de to/tre som gar vært mest aktuelle i det siste.

De er kun snakk om et håndfull av aksjonerer som må igjennom denne prosessen, 3 av de allerede godkjent da de allerede satt i styret. Ekspertene sier det mest sannsynlig blir godkjent denne uken, så får vi se  8)
Leeds Carajo!

RoarG

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #132 på: Juni 28, 2023, 12:48:45 »
Det er nesten utrolig at jeg enda ikke ser noen grunn til å endre trådtittelen :(. Nå skriver vi snart juli, og ingen ny manager er ansatt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #133 på: Juni 28, 2023, 18:36:01 »
Virker som det er 60 investorer som skal sjekkes. Nå er det veldig stille. Hadde Radrizzani styrt Leeds så hadde det kommet flere twitter-meldinger.

https://www.theguardian.com/football/2023/jun/09/49er-enterprises-leeds-united-football

SupALeedS

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #134 på: Juni 28, 2023, 20:00:53 »
Må skje noe før helgen nå vel? Kan jo tenkes at Farke er klar, og at han har bak scenene gitt styret hvem Leeds bør hente? Og selge?
Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #135 på: Juni 29, 2023, 14:52:15 »
Daily Mail spekulerer som alle oss andre, men har i det minste laget en avisartikkel om det
(og har kanskje fått det bekreftet innad i klubben før publisering?)

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12246605/Leeds-verge-appointing-Daniel-Farke-new-manager.html

And Farke is now understood to have agreed terms about taking charge at Elland Road and has already visited their Thorp Arch training ground.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #136 på: Juni 29, 2023, 16:45:52 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #137 på: Juni 29, 2023, 17:38:15 »
Sky Sport Deutschland:

As soon as the last details have been clarified, the ex-foal coach will sign his contract in the coming days.

The German was already on the sidelines in England at Norwich City from 2017 to 2021.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #138 på: Juni 29, 2023, 17:41:58 »
Alfonso Leocádio
@alfonso_leocad
Daniel Farke is the new Leeds United manager. Expect two announcements tomorrow, takeover and Daniel Farke! #LUFC #Leeds

Blank_File

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #139 på: Juni 29, 2023, 20:39:19 »
Tatt i betraktning hylla vi har sett på, så sier jeg meg tilfreds med Farke. Håper han gjør det samme med oss som han gjorde med Norwich. Opprykk og feiende flott fotball.

Kato

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #140 på: Juni 29, 2023, 21:23:23 »
Tatt i betraktning hylla vi har sett på, så sier jeg meg tilfreds med Farke. Håper han gjør det samme med oss som han gjorde med Norwich. Opprykk og feiende flott fotball.

For så vidt enig. 2 opprykk viser jo at han vet hva som skal til for å komme seg ut av divisjonen. Så får vi ta det i neste omgang hvordan han skal berge oss oppe.
 

GeirO

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #141 på: Juni 29, 2023, 21:54:28 »
Tatt i betraktning hylla vi har sett på, så sier jeg meg tilfreds med Farke. Håper han gjør det samme med oss som han gjorde med Norwich. Opprykk og feiende flott fotball.

For så vidt enig. 2 opprykk viser jo at han vet hva som skal til for å komme seg ut av divisjonen. Så får vi ta det i neste omgang hvordan han skal berge oss oppe.
Det er siste setning jeg bekymrer meg over. Vi får håpe han nå har lært PL, evt. at vi skifter manager på senvinteren.  Har jo blitt en tradisjon
..
MOT

Eriksen55

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #142 på: Juni 29, 2023, 22:49:40 »
Tatt i betraktning hylla vi har sett på, så sier jeg meg tilfreds med Farke. Håper han gjør det samme med oss som han gjorde med Norwich. Opprykk og feiende flott fotball.

For så vidt enig. 2 opprykk viser jo at han vet hva som skal til for å komme seg ut av divisjonen. Så får vi ta det i neste omgang hvordan han skal berge oss oppe.
Det er siste setning jeg bekymrer meg over. Vi får håpe han nå har lært PL, evt. at vi skifter manager på senvinteren.  Har jo blitt en tradisjon
..

Mange som ikke har hatt erfaring fra CC og lykkes. Farke klarte det. Bielsa og Kompany. Mange som kommer til PL og lykkes på første forsøk også. Å kjenne ligaen mener jeg er oppskrytt. En over middels interessert fotball manager kjenner gått til både CC, PL, La Liga, etc.

At Norwich rykket ned igjen to ganger har nok lite å si med at Farke ikke holder PL nivå.

Farke ansettelsen liker jeg. Spiller morsom fotball. Dette har nok vært klart en stund. Tipper Farke ansettelsen er positiv i spillergruppen også.


Blank_File

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #143 på: Juni 30, 2023, 01:31:58 »
Tatt i betraktning hylla vi har sett på, så sier jeg meg tilfreds med Farke. Håper han gjør det samme med oss som han gjorde med Norwich. Opprykk og feiende flott fotball.

For så vidt enig. 2 opprykk viser jo at han vet hva som skal til for å komme seg ut av divisjonen. Så får vi ta det i neste omgang hvordan han skal berge oss oppe.
Det er siste setning jeg bekymrer meg over. Vi får håpe han nå har lært PL, evt. at vi skifter manager på senvinteren.  Har jo blitt en tradisjon
..
Phil Hay var ganske klar på at 49ers går for en kortsiktig plan om å komme seg opp igjen så fort som mulig. Farke passer godt inn i den strategien. Hvilket også vil bety at han sitter ikke så trygt som Bielsa (med rette) gjorde, selv med opprykk. Det er nok naivt å tenke at vi skal begynne på en ny langsiktig plan denne sesongen, slik jeg har håpet på tidligere.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #144 på: Juni 30, 2023, 09:20:26 »
Det er bare å zoome opp så godt en kan og lese :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #145 på: Juni 30, 2023, 09:33:14 »
Er i utgangspunktet positiv til Farke, uten å være euforisk. Bekymringen er at også han kommer direkte fra sparken i Bundesliga. De fleste ledige managere er jo der, men hvorfor røk han fra et lag som havna midt på tabellen?

12-10-14 var resultatene på 36 kamper. Tydeligvis langt unna forventningene.
« Siste redigering: Juni 30, 2023, 09:36:58 av Kato »
 

Furu

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #146 på: Juni 30, 2023, 09:36:13 »
Ser det spekuleres i at om overtakelsen ikke kommer fort nok, så vil Farke bli tilsatt av Radrizzani, som evt. da fortsatt står som eier.

GeirO

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #147 på: Juni 30, 2023, 13:53:28 »
Er i utgangspunktet positiv til Farke, uten å være euforisk. Bekymringen er at også han kommer direkte fra sparken i Bundesliga. De fleste ledige managere er jo der, men hvorfor røk han fra et lag som havna midt på tabellen?

12-10-14 var resultatene på 36 kamper. Tydeligvis langt unna forventningene.
Var det ikke så enkelt som at Borussia hadde håpet å være blant topplagene, og det fikk ikke Farke til. Som du antyder. Mener jeg leste noe slikt.
MOT

RoarG

Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #148 på: Juni 30, 2023, 15:30:16 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager...hvem blir det?
« Svar #149 på: Juni 30, 2023, 17:06:11 »
Enten er 49'ers sta som bare det, eller så KAN de ikke offentliggjøre noe uten å offisielt være majoritetseiere:
Adam Pope, BBC Radio Leeds

I'm expecting former Norwich City boss Daniel Farke to be announced as Leeds' new head coach. I understand a deal is agreed and that contracts await signing. The caveat is that nothing has been officially confirmed.

Ideally the San Francisco 49ers Enterprises would like their takeover ratified by the Football League (EFL) before unveiling Farke. They have a core of around ten major investors so it may be that the process is taking longer than anticipated if they all need approving via the Owners & Directors Test which was made more stringent by the EFL this summer. It is expected to go through.

The current squad return to training next week so the pressure to name who will be in charge will increase. With another candidate Patrick Vieira expected to take the job at Strasbourg the path seems clear for Farke to succeed Sam Allaryce. Then it will be interesting to see who will comprise his backroom staff.

At Carrow Road he worked with assistant Eddie Riemer, first-team coach Christopher John and head of performance Chris Domogalla. The quartet were also together at Krasnodar and then Borussia Monchengladbach last season where they worked with goalkeeping coach Fabian Otte who was previously at Burnley.

To date Leeds have confirmed one pre-season friendly against Manchester United in Oslo on 12 July with possibly three UK-based fixtures expected to be scheduled before their Championship opener against Cardiff City at Elland Road on Sunday 6 August.

Meanwhile, vice-chairman Paraag Marathe - who will succeed Andrea Radrizzani as club chairman - as well as chief executive Angus Kinnear and interim football advisor Nick Hammond have continued talks with the existing squad. Efforts are being made to keep key players like USA captain Tyler Adams with only striker Tyler Roberts and midfielder Alfie McCalmont confirmed as being sold since the transfer window opened.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan