Manager: Daniel Farke

Started by Gufrias, July 04, 2023, 19:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killa

Quote from: auren on December 06, 2024, 11:24:31
Quote from: Killa on December 06, 2024, 10:54:37
Quote from: Kontakinte on December 06, 2024, 10:30:30
Quote from: Reaney on December 05, 2024, 14:55:04Direkte opprykk henger i en tynn tråd etter Daniel Farke's uttalelse på dagens pressekonferanse: "If you ask me right now I don't expect a busy periode at all in January".

Vi rykker opp i mai med god margin Reaney, med Farks som sjef og Messlier i mål ;) . Kommer sikkert inn en spiss i januar, det holder. Små justeringer i troppen, bytte ut Forrest Gump, skyv Tanaka frem som 10èr. Rothwell-Ampadu på midten.   

Mulig jeg har sovet i timen - men hvem er det som har fått hedersbetegnelsen Forrest Gump...?

Brenden "Run Brenden run" Aaronson tipper jeg  ;D

auren

Tenkte kanskje det jeg også - en amerikansk duracell-kanin... :-D

Asbjørn

Laget som er i toppen av 2.Bundesliga, Paderborn, har en interessant 17-årig midtbanespiller. Luis Engelns.

Han er faktisk sønn av sin far...

Faren heter Daniel Farke og er manager hos den engelske klubben Leeds United. :o
"They are pretty surprising me, [they're] in a really good position, and obviously it's my home city," Farke said.

Farke's teenage son Luis Engelns recently broke into the SC Paderborn 07 first-team in 2. Bundesliga. The North Rhine-Westphalia club could go top of the table outright for the duration of Germany's winter break with victory over Karlsruher SC this weekend.

The 17-year-old midfielder has made nine senior appearances for Paderborn during the first half of this season, including eight consecutive league outings in recent weeks. It follows four goals and one assist in nine appearances for Paderborn's 'B' side, who compete in the Regionalliga West - Germany's fourth professional tier.

Speaking to the YEP, a European scout described Engelns as a 'rangy, second-ball-winning, space-attacking midfielder' who stands at 6ft 2in tall.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-manager-daniel-farkes-teenage-son-promoted-to-first-team-amid-top-flight-promotion-push-luis-engelns-paderborn-4917128
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Det skal han ha Farke, evnen til å endre er kommet sigende inn. Vi har snakka langt og lenge om manglende rotasjon, og en spillestil som har gått mer bakover enn fremover. Men det er to klare forskjeller i høst:

1. Han bruker stallen mer. I går var det 4 endringer, når så vi det sist? Tett kampprogram har felt oss mer enn en gang (3dje kamp på 6-7 dager). Nå har vi James og Solomon klare onsdag igjen.

2. Spillestilen utvikler seg, vi har langt større register på motstanderens banehalvdel.

Ikke vet jeg om det siste kommer av at vi har spillere som er dønn overlegne. Men vi ser langt skarpere ut nå senhøstes enn tidligere når vi angriper.

Så får vi se hvor lang tid det går før han begynner å bytte etter 55-60.

Spørsmålet er nå hvorvidt eierne backer han ordentlig i januar. Man kan gå i fella og tro det er godt nok som det er, to kjappe tap så er alt snudd på hodet. Skader på sentrale spillere kan endre alt. Det snur raskt i fotball. 2 kvalitetsspillere inn er håpet mitt.

ingve1960

Velkommen etter, rom ble ikke bygget på en dag.

For meg er det ei gåte at ikke sort/hvit gjengen her inne ikke ser prestasjon farke har gjort med laget vårt, med spillestilen, enkeltspillere over tid,

Ny vår for james, bogle rodon rothwell salomon byram aaronsen o,s,v,.
Problemeter at vis du blir utpekt som hakkekjylling blir det som på travspråket 60 meter tillegg ingeting hjelper.
.
Vis ser nå trenere blir sparket pårams og nye ansatt,jeg ville ikke bytta med noen.

Killa

Daniel Farke kåret til Manager of the Month for desember!

Så noe riktig har han nok gjort... ;-)

ingve1960

Ka du sei,kato, ikje heilt ubrukelig

Sydhagen

Quote from: ingve1960 on January 10, 2025, 21:55:08Ka du sei,kato, ikje heilt ubrukelig

Kato mener ikke at Farke er ubrukelig.
Han mener at Farke har begrensninger taktisk når ikke plan A fungerer, og kommer med for sene bytter i kampene.
Dette er jo reelt, og er noe de fleste ser. Men samtidig er han knallgod på å bygge lag. Han har bygget omtrent to nye lag de to siste sesongene i Leeds. Begge lagene har vært/er slagkraftige og er med i opprykkskampen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ingve1960

Hva er ikke fungere, det sies at vi bytter for sent (70min),hvordan er kampbilde første 45-70min??.

Jo,,i90% av kampene våre dominerer vi totalt, 70% posisjon 3 ganger bedre enn motstander på all stats (corner, shots,o.s.v)vi spiller fin fotball til store og små sjangser,
Da må vi bare være tolmodige.

Gamechanging::vis du blir rævkjørt i lagdeler eller enkeltspillere sliter på fart eller fysisk kan det være lurt å bytte tidl eller forandre taktikk fo å endre kampbilde, men ikke når du har full kontroll..

Det at farke ikke klare hindre sjangser/dødballer mot i sluttminuttene når vi har tatt ledelsen er at motstanderlaget må forandre taktikk fra safe def til alle mann i angrep for å vinne tilbake poenget,,nesten alle lag som ligger under mot slutten klarer skape 3-4 sjangser..

Vi har mistet poeng på corner i sluttminuttene i det siste, dette drilles på trening av døballteam etter analyse av motstander,,siden vi ikke har timeout i fotball er det spillerne under ledelse av sjef/captein som har ansvar her, farke kan ikke gjøre noe fra sidelinja..MOT

Cherry

Vi får se da, om det er godt nok - for man regner vel med at 49'ers ønsker seg til PL med sitt Leeds United? :)
Spise kirsebær med de store...

1/2- veis i januarvinduet, det vil faktisk overraske meg om vi ikke « er på» og tar lærdom av det som glapp' ut av hendene våre i fjor.

leedslife

Så klart er han blandt det absolutt ypperste du kan få til CC.
Som Sydhagen skriver; en fantastisk lagbygger, men resultatetene snakker og for seg selv.
To opprykk med et Norwich som få på den tiden hadde regnet for DO.
Finale med oss i fjor og da mest sannsynlig opprykk denne sesongen.
Av de som har lignende resultater og vise til så er han ene i Sheff Utd og han andre i Burnley.

Det mest interessante veien videre etter sesongen er om klubben server sport på en ambisiøs måte eller om vi må bygge på samme måte som Brentford, Brighton, Bmouth.

Asbjørn

Quote from: Cherry on January 13, 2025, 18:39:401/2- veis i januarvinduet, det vil faktisk overraske meg om vi ikke « er på» og tar lærdom av det som glapp' ut av hendene våre i fjor.

Hadde èg vært i 49'ers og i posisjon til å bestemme så ville eg ikkje sittet rolig i båten nå og håpt at Leeds var så godt forspent at det bare var å planlegge for PL til høsten.

Eg ville gjort noen grep som trygget opprykket - der usikkerheten mht spillerstallen var størst ville eg enten sikret backup eller gått for det.

En Chapman på topp som hjalp oss å konvertere sjansene.

Og jada, jeg vet at slike spillere ikke nødvendigvis er tilgjengelig i januar (men det er i England... spillere fra andre ligaer ville kanskje jumped at the chance om PL til høsten).

Og så kan det være vi slett ikke har cash til slike utlegg nå, men det tror jeg vi egentlig har...

Men dere kan slappe av, jeg har ingen innflytelse i 49'ers. :)

(...men eg håper de aktuelle i 49'ers tenker at de bør gjøre grep nå for å sikre opprykket inn, ikke gamble med det)

Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Quote from: Asbjørn on January 13, 2025, 20:09:44
Quote from: Cherry on January 13, 2025, 18:39:401/2- veis i januarvinduet, det vil faktisk overraske meg om vi ikke « er på» og tar lærdom av det som glapp' ut av hendene våre i fjor.

Hadde èg vært i 49'ers og i posisjon til å bestemme så ville eg ikkje sittet rolig i båten nå og håpt at Leeds var så godt forspent at det bare var å planlegge for PL til høsten.

Eg ville gjort noen grep som trygget opprykket - der usikkerheten mht spillerstallen var størst ville eg enten sikret backup eller gått for det.

En Chapman på topp som hjalp oss å konvertere sjansene.

Og jada, jeg vet at slike spillere ikke nødvendigvis er tilgjengelig i januar (men det er i England... spillere fra andre ligaer ville kanskje jumped at the chance om PL til høsten).

Og så kan det være vi slett ikke har cash til slike utlegg nå, men det tror jeg vi egentlig har...

Men dere kan slappe av, jeg har ingen innflytelse i 49'ers. :)

(...men eg håper de aktuelle i 49'ers tenker at de bør gjøre grep nå for å sikre opprykket inn, ikke gamble med det)

Jeg er forferdelig blandet i følelsene på det der. Si at vi skal kjøpe en spiss nå, som virker som det mest prekære. Det beste det er MULIG å få fatt på er spisser av Joel Piroes kvalitet. Til formålet, nemlig opprykk, har vi ikke mulighet til å drive med et sjansespill eller ett talent. Vi må ha ett sikkert kort. Det vil koste oss MYE penger, og med stor sannsynlighet, så vil ikke den samme spilleren være god nok til neste års Premier League. Da står vi igjen med Joel Piroe, Patrick Bamford, Matheo Joseph og en spiss til, som ikke kommer til å være veldig mye bedre enn den beste av de vi allerede har. Vi så jo hvor ekstremt mye lettere det ble å skaffe spillere av spennende kvalitet med gang vi har kommet oss opp. Og jeg vet selvfølgelig hva det vil koste oss å miste ett opprykk. Hvis det skjer, så tror jeg vi står fast i denne divisjonen. Akkurat det samme gjelder for keeper. Syns faktisk det er årets vanskeligste avgjørelse.

Hawley

Hvor god er Darlow? Er han bedre enn Meslier, liksom?

Asbjørn

Quote from: Hawley on January 13, 2025, 22:45:54Hvor god er Darlow? Er han bedre enn Meslier, liksom?
Annerledes. Vi har såvidt erfart ham i Leedstrøya. Ikke spilt på lenge så vi har vel sett innslag av rustenhet. Ikke spilt seg ut, ikke spilt seg inn. Siste året har han blitt Wales-keeper. Har stått annenhver kamp, stort sett fått gode kritikker. Men der er det helt annerledes enn å stå i Leedsburet. Han har mye å gjøre, får kjørt seg. I Leedsburet i Championship er det jo å stå uvirksom for så å være konsentret når det behøves. OG fungere bedre enn Meslier på dødballer. Det tror jeg han gjør. Men fotarbeidet er vel omtrent på Meslier-nivå... (ikke sikkert 'keeperne blant oss' er enig med meg her, og eg er ikkje keeper :) )
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Daniel Farke's record at Leeds:

Matches: 87
Won: 50
Drawn: 21
Lost: 16
Goals: 159
Conceded: 73
Goal Difference: +86
Clean Sheets: 41
Win Rate: 57.5%
Points Return: 67.1%
Points Won: 153/228
Different Opponents Faced: 34
Different Opponents Beaten: 27

50th win at Leeds ✅

@lufcdata

Spinnville tall

min 50 matcher - siste to tiårene.

Bielsa (nr1) på 1,91 ppm på 2 sesonger.
Farke (nr2) 1,90 ppm på femte sesongen

Parker (1,86), Coppel (1,83), Cooper (1,74), Dyche (1,72), Hughton (1,71), Thomas Frank (1,70) nedover listen