Manager: Daniel Farke

Started by Gufrias, July 04, 2023, 19:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blank_File

Eeeerm... Er Farke på vei ut likevel? Høres ikke ut som han får det som han ønsker. Nå kjente jeg at jeg ble litt kald.

asbfjell

Quote from: Blank_File on May 17, 2026, 01:22:43Eeeerm... Er Farke på vei ut likevel? Høres ikke ut som han får det som han ønsker. Nå kjente jeg at jeg ble litt kald.

Tror du kan ta helt med ro. Farke fortsetter i sin jobb og stallen styrkes i sommer.

Synes at dagens eiere har vært gode eiere. De holder en lav medieprofil, men sørger samtidig for at klubben driftes og utvikles på en fornuftig måte.

Og til sommeren kommer klubben til å bruke de midlene de har lov til å bruke innenfor det eksisterende økonomiske regelverket.

Så regn med at 4-5 kvalitetspillere ankommer Elland Road i løpet sommervinduet. Og den sportslige målsetningen for neste sesong blir antagelig topp ti.

stian

Quote from: Blank_File on May 17, 2026, 01:22:43Eeeerm... Er Farke på vei ut likevel? Høres ikke ut som han får det som han ønsker. Nå kjente jeg at jeg ble litt kald.

Dersom utspillet er starten på en dialog, så tenker i alle fall jeg at det er en manager som forsøker å utnytte sin nyvunne status til å dytte eierne til å fortsette jaget etter utvikling.

Dersom utspillet kommer som del av en allerede pågående dialog er det grunn til bekymring. Da har Farke i så fall fått signaler han ikke liker.

Uttalelsene hans peker vel mer i retning av den første tolkningen? Han sier at «dette må vi sette oss ned og diskutere», og det vil være litt rart om man startet en sånn dialog midt i sesongavslutningen. Jeg leser det i alle fall i denne retningen.

Bromancer

Helt naturlig å snakke sammen om mål og forventninger for begge parter når den ene parten sitter på en tidsbegrenset kontrakt  :)

Er helt trygg på at både klubben og Farke har ambisjoner om å utvikle og forbedre det sportslige og med det blir enige.

asbfjell

Daniel Farke har gjort en formidabel jobb i Leeds, og har allerede nå gjort seg fortjent til en ny og forbedret kontrakt. Dette er vi vel alle enige om.

Men la oss bare leke oss litt med et tankeeksperiment.

Tenk deg at du er en av dem som bestemmer de viktige tingene i klubben. Du er strålende fornøyd med det Farke har gjort, men etter samtaler med diverse innside-folk har det blitt klart for deg at det finnes en helt reel mulighet for å bytte ut Farke med Andoni Iraola.

Hva tenker du da?

leedslife

Uten tvil.
Stor risiko, men en klubb av vår størrelse og med våre ambisjoner bør jo til alle tider se på muligheten til og verve til oss bedre trenere og bedre spillere.
Iraola er vel bare i begynnelsen av 40 årene. Spillsystem, underholdningsverdi og resultater taler for seg.

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Det er jo et skifte som skjer på trenersiden i europeisk fotball - fra voldsom dominans av Pep og Klopp. Forsåvidt Ancelotti og Simeone også mf.

Er jo 1 eller 2 klubber som kommer til og nyte godt av det.

Alonso, Cesc, Kompany, Iraola har jo imponerende cver allerede.
Arteta vinner PL. Maresca tilbake til City. Hurzeler close på CL med Brighton.
Blir ikke overrasket om Hoeness kommer til PL.
Lampard opp fra CC. McKenna. Må jo kaste inn Eckert og vår egen Skubala her og.

asbfjell

Quote from: Asbjørn on May 19, 2026, 22:10:20
Quote from: asbfjell on May 19, 2026, 21:53:18Hva tenker du da?
Han havner i Palace han

https://thehardtackle.com/news/2026/05/18/andoni-iraola-delays-decision-on-next-club/

Han er linket til Palace-jobben, men ingenting skal være endelig avgjort der.

Forøvrig: Hvorfor skulle Palace være et mer attraktivt alternativ for ambisiøs trener som Iraola enn Leeds?

I fjor berget Farke jobben (såvidt) etter en veldig sterk avslutning på sesongen. Det samme skjer kanskje også i år.

Håper uansett at vi får en definitiv avklaring kort tid etter søndagens kamp.

Asbjørn

Levy har allerede begynt å lette på sløret ang. Farke:
Leeds United director Peter Lowy says the club's board will imminently sit down with Daniel Farke to set out a fresh three-year vision for the club.

The board member also agreed with the comments Farke made in last week's press conference about their goals being achieved and the need to set out a fresh challenge.

Lowy was speaking exclusively to The Athletic at UKREiiF, a real estate investment and infrastructure forum being held in Leeds this week. He is the first Elland Road board member to face questions since Farke made a series of ambitious and bold statements about his future last week.
...........
After laying out his vision for the future of the land around Elland Road in a speech at UKREiiF on Tuesday, Lowy said Farke was right in what he said about the mission being accomplished one year ahead of schedule.
.....................
Lowy, a lifelong fan of the club as well as shareholder, was delighted by the club's first year back in the Premier League. He talked up the roles Farke, Morrie Eisenberg (chief business officer), Robbie Evans (managing director) and Adam Underwood (sporting director) all played.

"It's magic," he said. "This season was three years in the making. We bought the club, we put in the executives, we hired Daniel, he put himself there, we put in the finance guys, Morrie came, Robbie came, and Adam, we promoted up.

"We put everything in place and it's been a three-year project. We have budgets, we have goals, and Daniel was right the other day, we got there a year early. Thank goodness we got there a year early."
https://www.nytimes.com/athletic/7292698/2026/05/20/leeds-united-daniel-farke-peter-lowy-future/
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Quote from: Asbjørn on May 20, 2026, 14:23:38Levy har allerede begynt å lette på sløret ang. Farke:
Leeds United director Peter Lowy says the club's board will imminently sit down with Daniel Farke to set out a fresh three-year vision for the club.

The board member also agreed with the comments Farke made in last week's press conference about their goals being achieved and the need to set out a fresh challenge.

Lowy was speaking exclusively to The Athletic at UKREiiF, a real estate investment and infrastructure forum being held in Leeds this week. He is the first Elland Road board member to face questions since Farke made a series of ambitious and bold statements about his future last week.
...........
After laying out his vision for the future of the land around Elland Road in a speech at UKREiiF on Tuesday, Lowy said Farke was right in what he said about the mission being accomplished one year ahead of schedule.
.....................
Lowy, a lifelong fan of the club as well as shareholder, was delighted by the club's first year back in the Premier League. He talked up the roles Farke, Morrie Eisenberg (chief business officer), Robbie Evans (managing director) and Adam Underwood (sporting director) all played.

"It's magic," he said. "This season was three years in the making. We bought the club, we put in the executives, we hired Daniel, he put himself there, we put in the finance guys, Morrie came, Robbie came, and Adam, we promoted up.

"We put everything in place and it's been a three-year project. We have budgets, we have goals, and Daniel was right the other day, we got there a year early. Thank goodness we got there a year early."
https://www.nytimes.com/athletic/7292698/2026/05/20/leeds-united-daniel-farke-peter-lowy-future/

Adam Underwood har vel knapt vært nevnt noen steder gjennom sesongen. Uten at jeg kjenner detaljene, må vel han ha spilt en ganske viktig rolle i rekrutteringa til årets stall, vil jeg tro? Uansett må jeg si det er behagelig med en sportssjef som er mindre i søkelyset enn Victor Orta.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on May 20, 2026, 15:32:12Adam Underwood har vel knapt vært nevnt noen steder gjennom sesongen. Uten at jeg kjenner detaljene, må vel han ha spilt en ganske viktig rolle i rekrutteringa til årets stall, vil jeg tro? Uansett må jeg si det er behagelig med en sportssjef som er mindre i søkelyset enn Victor Orta.
Gjennom sommeren/utover høsten ble vel klubben kritisert for å ha plassert 'naive Underwood' (som altså kom til Leeds i 2014 som akademisjef) som erstatter for erfarne Neil Hammond. Sammen med Robbie Evans og Alex Davies  skulle de nå stå ansvarlig. Etter hvert som nykommer etter nykommer har slått til har den kritikken stilnet, gett. Og nå er det vel mest anerkjennelse de har fått.

The Athletic i juni i fjor:
https://www.nytimes.com/athletic/6427096/2025/06/16/leeds-underwood-marathe-sporting-director/

BBC etter at vinduet stengte i høst:
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c62e57xpwy7o

Tar med dette utdraget:
"At a club like Leeds United, there are so many staff, so managing people is really important. That's one of his key strengths: managing people, understanding people with those kinds of communication lines he opens up."

The way Underwood carries himself has struck those who have worked with him, too. He is described as quiet and refreshingly unassuming with very little ego in an industry dominated by big personalities.

He had a good relationship with Bielsa.
Tell me  Tell me

Dylan