Skrevet av Emne: Kamp vs SalfordCity @PeninsulaStadium, 29.8.2023, Kl. 21, Carabao Cup ViaSport 2  (Lest 5838 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Myhre10

Det er så flaut å følge en klubb uten snev av vinnerkultur og evnen til å drite seg ut at jeg finner ikke ord. Bare å advare en hver spiller som vil oppnå suksess å signere for denne taperklubben.

Hvis du synes det er så flaut å følge Leeds så kan du vel bare følge et annet lag, verre er det ikke. Prøv Man
City. f.eks., de vinner jo en del. Da må du selvfølgelig jobbe litt mer for å finne noe å klage på, men jeg har trua, du klarer det nok  ;)

Eriksen55

Jaja, sånn kan det gå. Burde scoret de 8 jeg spådde. Tre i stolpen og snytt for straffe.

Tar det ikke så tungt, men mister noen kamper som kunne vært fint for noen.

Gelhardt beviser at han ikke er i nærheten. Håper Joseph er tilbake snart. Bortsett fra han så leverer alle en ok kamp. Ampadu, Strujik, Gnonto, Rutter og Summerville er veldig gode og skapende.

Ikke så bekymrer for offensiven. Vi kommer til å score bra med mål i år.

Darlow trygg i kampen. Så litt lett ut noen av straffene som gikk inn, men det er enda lettere  å sitte i sofaen og hevde at han burde tatt dem. Rutter sin straffe blir ræva når keeper går riktig. Personlig liker jeg knallharde straffer halvhøye i hjørne.

Nå blir det flere signeringer og slakt av SW neste kamp.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
33 shots for Leeds tonight, the most in a game by Leeds since having 36 against Wigan in a 2-1 defeat April 2019... #lufc

https://twitter.com/JRCooper26/status/1696635251290706306?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Hvorfor er det umulig å finne en keeper som i oftere enn en gang pr. sesong kan gi oss litt ekstra hjelp. Robles var bare tøys og Darlow ser ikke særlig bedre ut. Dette i konkurranse med en mann som er blant PLs bånn 3 to år på rad og ikke akkurat gjør noe ekstra i C'chip heller. Klaesson er tydeligvis enda verre, så han får jo bare heve lønn så lenge han kan.

Men offensivt da? 26 skudd i boks samt noen langskudd. 26! Vi kan virkelig ikke fortsette å dominere kamper for å reise hjem med niks og nada.
Kjøpe tilbake Cairns, kanskje? Han er bare 30 år.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Forbannelsen på venstreback bare fortsetter. Mens vi handler høyrebacker i fleng. Her er så underligt.
 

auren

Våre elendige spisser som bommet på alt var kliniske for bare 3 dager siden. Tar det ikke så tungt, dette var bare en klassisk butte-kamp. Uttrykket bør alle kjenne som spilte CM på 90-tallet.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

FredRaw

Begynner faktisk å bli lei... Selv om det er mikkemus cupen, hvorfor klarer Leeds å gå på hue og ræva ut år etter år etter år? Ingen unnskyldninger, dette er rett og slett for dårlig.
Voluptas nobilissima gaudium intellegendi est.

- Leonardo Da Vinci -

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
33 shots for Leeds tonight, the most in a game by Leeds since having 36 against Wigan in a 2-1 defeat April 2019... #lufc

https://twitter.com/JRCooper26/status/1696635251290706306?s=20

Opta has analysed every League Cup match since the start of the 2019-20 season and Leeds tonight set a new record for shots (33), shots from inside the box (26) and touches in the opposition box (70) in that time. A tad unfortunate you might say. #lufc

https://twitter.com/JRCooper26/status/1696636580817940668?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Rullet over Salford hele kampen, men alt tar litt for lang tid og de fleste har minst ett touch for mye. Sånt skjer. Vinner denne kampen 19/20 ganger.

Et skjerpet Leeds med en trener som krever bedre uttelling blir verst for Onsdag til lørdag.

Skuffende tap, men denne har jeg rista av meg i det jeg legger huet på puta.
Marching on together!

GaryMac

Det er så flaut å følge en klubb uten snev av vinnerkultur og evnen til å drite seg ut at jeg finner ikke ord. Bare å advare en hver spiller som vil oppnå suksess å signere for denne taperklubben.

Hvis du synes det er så flaut å følge Leeds så kan du vel bare følge et annet lag, verre er det ikke. Prøv Man
City. f.eks., de vinner jo en del. Da må du selvfølgelig jobbe litt mer for å finne noe å klage på, men jeg har trua, du klarer det nok  ;)
Jeg skjønner Reaney, jeg. Noen ganger blir man flau over kjerringa og ungene. Noen ganger skikkelig forbanna.
Så går det et par øyeblikk så går det over og man syns ting er fint og flott igjen.

Kato

En liten detalj i kampen: Gelhardt går av banen på 0-1, Archie Gray stuper av banen.
 

Hallgi

At vi er ute av denne cupen har lite å si. Men de ufyselige scum-glisene fra tribunen svir.
Ta han fra blindsida Alfie!!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

GeirO

Skjønner ennå ikke at noen nevner uflaks. Denne taper vi fordi fot eller pannebrask ikke greier å styre ballen dit hjernen vil. Vi må kjøpe spillere som har en bedre motorikk enn de vi har nå.
MOT

Eriksen55

Skjønner ennå ikke at noen nevner uflaks. Denne taper vi fordi fot eller pannebrask ikke greier å styre ballen dit hjernen vil. Vi må kjøpe spillere som har en bedre motorikk enn de vi har nå.

Kjøpe bedre spillere enn Sinisterra, Rutter, Gnonto og Summerville?

Selvfølgelig er det uflaks at vi taper i dag. Like selvfølgelig som at det også er noe udyktighet.

One of those days - Som Dennis sa. Vi vinner 19 av 20 kamper. I dag var det dessverre kamp nr 20.

enur

Cairns har vært utrolig god i denne kampen. Er han like god på straffer tro?
Tidligere Leeds-akademi.

Har vel en offisiell kamp for klubben.

Ja. Ble byttet inn for Rachubka i det famøse 0-5-tapet hjemme mot Blackpool tilbake i 11/12-sesongen.
____________
enur

Marching on together

Cherry

Utrolig at vi taper denne, men jeg syns det var artig å se på i dag.
Combon` Shackleton/Gnonto var noe av det bedre jeg har sett på høyre side (2.omg) - og Ampadu,Gray, Summerville og Strujic syns jeg var meget bra.
Rutter kunne hatt blitt helt, men han har noen avgjørelser og involveringer i kampen som gjør han til det motsatte.
Setter denne på konto`n for uflaks jeg også , og no worries........for laget.

Vi ser bra trent ut, men bør kjøre færre touch mot lag som dette - det er tempoforandringene som skaper sjansene...hver gang.

Joe Jordan

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.

Ja, Gelhardt misser nok en fin sjanse på å spille på seg selvtillit.  Jeg har egentlig litt trua på han i år, da han blir mindre isolert fremme under Farkes spillestil og mot enklere motstand. I går møter vi derimot et League Two-lag med et sterk Leeds-lag og ytterst lite fungerer for Joffy. Synd det. Det spørs om skuldrene er helt oppunder ørene for tida.

Av de øvrige kommer vel heller ikke Hjelde voldsomt godt ut av det. En grusom plasseringsfeil i første omgang, en duell han har kontroll på hvor spilleren ender opp med å komme til et farlig skudd mot slutten og ellers litt ruskete her og der. Så er han hele tiden spillbar støtte for Gnonto i første og Sinisterra i andre. Så jeg syns ikke Leo gjør en veldig dårlig kamp, men han nærmer seg ikke førsteelleveren.

Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete. Det manes om å gi spillere tid og det er greit, men det er snakk om Leeds' dyreste kjøp gjennom tidene mot et League Two-lag. Kulminert i ei straffe så svak som du får de. Satser på bedre takter til lørdag og håper Piroe er tilbake.

Darlow har vel nesten ingenting å gjøre hele kampen, men syns han har noe merkelig oppførsel på straffene. Hoppet jo som Jokke i Pondus; rett til sida og armene rett ut, uten særlig håp... Darlow er derimot en god keeper, så det stresser jeg ikke med. Så får vi håpe vi ikke ender i straffekonkurranse i play off-finale med Darlow bak stengene...

Av de mest positive i går vil jeg trekke fram Shackleton som utrettelig løp oppover sida fra en uvant plass. Særlig i andreomgang var han veldig god og spiller blant annet en pasning inn i feltet som i "alle" tilfeller skal ende med mål. Bommer på straffe som blir en kjip utgang på en god kveld for Shack. Struijk ledet forsvaret og var en ballfordeler, i tillegg målscorer for andre runde på rad. Gray og Ampadu (som vanlig) gode på midten og Gnonto var Leeds' klart mest skapende kraft. Gikk litt sur i andreomgang etter en del tvilsomme dommeravgjørelser, men i første var det pur spilleglede. Ble snytt for et klart frispark da Tilt eller Mariappa løper han ned ute ved innkast og han reiser seg og jogger tilbake i posisjon. Da Rutter "stjeler" avslutningen med Gnonto i lang bedre posisjon og med kroppen i angrep, er det bare et stort glis å se. Spørs om han skulle ha ropt der, slik at Rutter kunne dukket. Summerville kom seg også, etter en veldig rusten start med flere feilpasninger. Hadde ikke trodd det da vi gikk inn i sommeren, men han kan bli veldig viktig i år. Skulle likevel gjerne hatt en mer utpreget playmaker i den rollen. 

Helt tydelig på laguttaket at Farke og Leeds ville videre i denne cupen og en seier hadde selvsagt vært å foretrekke, både for cupen og for å bli mer seiersvant, men som nevnt i går er dette ikke et tap jeg gidder å dvele ved. Eller orker, med alle de Scumfjesene på tribunen. Vi slår kraftig tilbake til lørdag.
Marching on together!

Reaney

Darlow komplett ubrukelig på straffene.

Fredhans

Det er så flaut å følge en klubb uten snev av vinnerkultur og evnen til å drite seg ut at jeg finner ikke ord. Bare å advare en hver spiller som vil oppnå suksess å signere for denne taperklubben.

Hvis du synes det er så flaut å følge Leeds så kan du vel bare følge et annet lag, verre er det ikke. Prøv Man
City. f.eks., de vinner jo en del. Da må du selvfølgelig jobbe litt mer for å finne noe å klage på, men jeg har trua, du klarer det nok  ;)

Hvis man ikke kan si at det er flaut at Leeds tapte mot et leage two lag på et åpent forum, så er jeg usikker om det er noen vits å legge inn noe her når man er misfornøyd.
Har vel ikke akkurat vært så mye å glede seg over så langt i denne sesongen, og jeg personlig har liten tro på at dett Leeds laget bør ha noe opprykksmål. Vi får ihvertfall håpe at det blir en seier i ny og ne`…….. vi trenger det for å holde litt av motet oppe👍

PetterH

 Schackelton hadde jeg helt avskrevet .  Men jaggu kan vi ha bruk for han likevel , ser det ut som.

Lucas the Kop Cat

Schackelton hadde jeg helt avskrevet .  Men jaggu kan vi ha bruk for han likevel , ser det ut som.
Var vel noen her inne som ga ham tilnavnet "den nye Dallas".

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Sterland

Føler at jeg ikke har så mye å klage over, bortsett fra ineffektive spisser. Vi overkjører og maltrakterer Salford spille- og sjansemessig. 3 i treverket, flere gode redninger av Cairns, og noen uforståelige misser. Ingen kunne sagt noe på om vi vant 7-1. Men Salford skapte også et par sjanser, og med full uttelling kunne de fort hatt 3.

Gledelig å se at Shack har hevet seg, og virker som en veldig anvendelig spiller. Gnonto/Rutter/Summerville lagde mer eller mindre huskestue. Synes også Gray og Ampadu leverte bra. På skyggesiden mener jeg vi finner Hjelde, Cresswell, Gelhard og til dels Darlow.

Synes totalt sett det var en god forestilling, men vi skal ha i bakhodet at dette Salford-laget var uhyre svakt, og ineffektiviteten var uten sidestykke.. Straffekonk er bingo, og det er tøft å bebreide Darlow, men jeg mener han burde tatt nest siste. Var værre med straffen til Rutter, det er noe av det verste jeg har sett

GaryMac

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt.

Darlow har vel nesten ingenting å gjøre hele kampen, men syns han har noe merkelig oppførsel på straffene. Hoppet jo som Jokke i Pondus; rett til sida og armene rett ut, uten særlig håp... Darlow er derimot en god keeper, så det stresser jeg ikke med. Så får vi håpe vi ikke ender i straffekonkurranse i play off-finale med Darlow bak stengene...

problemet var vel at han var for langt foran stengene. men hvis du er bak stengene nytter det ikke å redde uansett - da er ballen allerede i mål :)

HåvardK

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.



Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete.

Syns Rutter var mye involvert, og med tekniske detaljer som er langt over brukbart - om ikke hver gang. Men uttellingsprosenten burde har vært MYE bedre. Har fortsatt veldig trua på denne karen, men det må løsne foran mål. På lørdag blir det heldigvis i tospann med en som vet hvor målet står.

Dennis

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt.
Darlow har vel nesten ingenting å gjøre hele kampen, men syns han har noe merkelig oppførsel på straffene. Hoppet jo som Jokke i Pondus; rett til sida og armene rett ut, uten særlig håp... Darlow er derimot en god keeper, så det stresser jeg ikke med. Så får vi håpe vi ikke ender i straffekonkurranse i play off-finale med Darlow bak stengene...
problemet var vel at han var for langt foran stengene. men hvis du er bak stengene nytter det ikke å redde uansett - da er ballen allerede i mål :)

Ja, det er et veldig godt poeng! ;D Dessuten skulle jeg vel uansett skrevet mellom stengene, uten at du tar feil i det du skriver. :D
 

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.
Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete.
Syns Rutter var mye involvert, og med tekniske detaljer som er langt over brukbart - om ikke hver gang. Men uttellingsprosenten burde har vært MYE bedre. Har fortsatt veldig trua på denne karen, men det må løsne foran mål. På lørdag blir det heldigvis i tospann med en som vet hvor målet står.

Ja, det er uttellingsprosenten som var det negative i går, samt et par overgangssituasjoner som burde vært løst bedre. Ikke alene der på noen måte i går da, og han har kun møtt motgang før Ipswich-kampen sist. Jeg har troa på Rutter på dette nivået. Det er langt frem til å betale for å være rekordskjøpet, men på dette nivået tror jeg han kan få en veldig fin sesong.

Rutter var ikke dårlig i går, jeg bare hadde større forventninger etter Ipswich og motstanden tatt i betraktning. At han er villig og 'aggressiv' i spillestilen er derimot et godt tegn. Finpussen kommer med tida og da sitter det flere mål også. Straffen vitner om en kar som ikke bugner over av selvtillit, men det kan skje. Bare ekstra typisk at det er han. Minner meg for øvrig veldig om Ohi i spillestilen, rent fysisk.
« Siste redigering: August 30, 2023, 10:58:51 av Dennis »
Marching on together!

peacock

Darlow komplett ubrukelig på straffene.

På nivå med Meslier, som fortsatt har til gode å være i nærheten av en strafferedning.

Eriksen55

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.



Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete.

Syns Rutter var mye involvert, og med tekniske detaljer som er langt over brukbart - om ikke hver gang. Men uttellingsprosenten burde har vært MYE bedre. Har fortsatt veldig trua på denne karen, men det må løsne foran mål. På lørdag blir det heldigvis i tospann med en som vet hvor målet står.

Helt enig. Han hadde flere innvolveringer som var meget bra. Han drar seg forbi og setter stor fart fremover. Han har en nærteknikk som er bra og han kommer seg ofte fri. Han bommer på et par avgjørende pasninger. Spesielt den over til Gnonto i andre omgang som hindret en stor kontring, men vi snakker små marginer før Gnonto er alene. Rutter hadde mange gode fremspill, spesielt ut på kantene. Men ja, forventer mer effektivitet.

Straffe ntil Rutter var elendig. Klink lik Ampadu sin, men der gikk keeper feil. Tror ikke det har så mye med selvtilitt å gjøre. Uansett. På straffe er vel det enkleste alltid det beste.

Utfordringen i går tror jeg var at Gelhardt var veldig ofte ute av posisjon. Akkurat som om han ville være med på småspillet. Men når han hadde ballen så dribler han seg inn ofte inn trøbbel, det blir trangere og trangere rundt han før han enten mister ballen eller at rytmen i angrepet forsvinner. Når Gelhardt har ballen så er beste scenario vi kan håpe på et frispark til Leeds.... Se Gnonto, Rutter, Sinisterra og Summerville. De dribler seg ofte ut av trøbbel og gir seg selv tid og rom til å finne gode løsninger. Litt mer heseblæsende det Gelhardt gjør.

Syntes også Greenwood hadde et ok innhopp. Flere gode fremspill.

Sinisterra hadde ikke en kjempe innhopp. Til hans forsvar spilte vi mest på høyresiden etter at han kom inn. Likevel var han farlig frempå et par ganger. Jeg fikk null følelse av at han er på vei ut. Da hadde han neppe spilt.

Ikke at han var best i går, men den som har imponert mest i år er Shackleton. Han skal jeg glatt innrømme at jeg hadde avskrevet.

Med Piroe vil nok alt flyte bedre. Og det er ikke mer enn 3-4 dager siden de samme spillerne bøttet inn mål, så klarer ikke å bli så bekymret. Selv om vi burde vunnet og det er litt småflaut, så er det utrolig hvor raskt krisemakimeringen vi ser i some kommer. Tror dette blir bra jeg  :)
« Siste redigering: August 30, 2023, 11:10:03 av Eriksen55 »

HåvardK

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.



Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete.

Syns Rutter var mye involvert, og med tekniske detaljer som er langt over brukbart - om ikke hver gang. Men uttellingsprosenten burde har vært MYE bedre. Har fortsatt veldig trua på denne karen, men det må løsne foran mål. På lørdag blir det heldigvis i tospann med en som vet hvor målet står.

Helt enig. Han hadde flere innvolveringer som var meget bra. Han drar seg forbi og setter stor fart fremover. Han har en nærteknikk som er bra og han kommer seg ofte fri. Han bommer på et par avgjørende pasninger. Spesielt den over til Gnonto i andre omgang som hindret en stor kontring, men vi snakker små marginer før Gnonto er alene. Rutter hadde mange gode fremspill, spesielt ut på kantene.

Utfordringen i går tror jeg var at Gelhardt var veldig ofte ute av posisjon. Akkurat som om han ville være med på småspillet. Men når han hadde ballen så dribler han seg inn ofte inn trøbbel, det blir trangere og trangere rundt han før han enten mister ballen eller at rytmen i angrepet forsvinner. Når Gelhardt har ballen så er beste scenario vi kan håpe på et frispark til Leeds.... Se Gnonto, Rutter, Sinisterra og Summerville. De dribler seg ofte ut av trøbbel og gir seg selv tid og rom til å finne gode løsninger. Litt mer heseblæsende det Gelhardt gjør.

Syntes også Greenwood hadde et ok innhopp. Flere gode fremspill.

Sinisterra hadde ikke en kjempe innhopp. Til hans forsvar spilte vi mest på høyresiden etter at han kom inn. Likevel var han farlig frempå et par ganger. Jeg fikk null følelse av at han er på vei ut. Da hadde han neppe spilt.

Ikke at han var best i går, men den som har imponert mest i år er Shackleton. Han skal jeg glatt innrømme at jeg hadde avskrevet.

Med Piroe vil nok alt flyte bedre. Og det er ikke mer enn 3-4 dager siden de samme spillerne bøttet inn mål, så klarer ikke å bli så bekymret. Selv om vi burde vunnet og det er litt småflaut, så er det utrolig hvor raskt krisemakimeringen vi ser i some kommer. Tror dette blir bra jeg  :)
Helt enig, Eriksen. Hadde selv avskrevet både Greenwood og Shack, men særlig sistnevnte melder seg virkelig på nå. Fungerer utvilsomt best sammen med spillertyper som ligner på seg selv; altså fotrappe, teknisk gode med stor arbeidskapasitet og energi.

Dennis

Det ble bare en sånn kamp. Skuffende men fort glemt. Men ang. Gelhardt: det er nesten sjokkerende å se nivået han er på nå. For to år siden var jeg sikker på at han ville bli vår neste stjerne.

Og flott at det handles. Men om transfer deadline passerer uten det aller viktigste; en ny venstreback, så er det katastrofe IMO.



Ellers var det synd at Rutter ikke kunne bygge videre på den gode prestasjonen fra helga. Rotete, noen dårlige valg i gode overganger og en stor sjanse i hver omgang som blåses over. Fysisk sterk og brukbar teknikk, men det er litt keitete.

Syns Rutter var mye involvert, og med tekniske detaljer som er langt over brukbart - om ikke hver gang. Men uttellingsprosenten burde har vært MYE bedre. Har fortsatt veldig trua på denne karen, men det må løsne foran mål. På lørdag blir det heldigvis i tospann med en som vet hvor målet står.

Helt enig. Han hadde flere innvolveringer som var meget bra. Han drar seg forbi og setter stor fart fremover. Han har en nærteknikk som er bra og han kommer seg ofte fri. Han bommer på et par avgjørende pasninger. Spesielt den over til Gnonto i andre omgang som hindret en stor kontring, men vi snakker små marginer før Gnonto er alene. Rutter hadde mange gode fremspill, spesielt ut på kantene. Men ja, forventer mer effektivitet.

Straffe ntil Rutter var elendig. Klink lik Ampadu sin, men der gikk keeper feil. Tror ikke det har så mye med selvtilitt å gjøre. Uansett. På straffe er vel det enkleste alltid det beste.

Utfordringen i går tror jeg var at Gelhardt var veldig ofte ute av posisjon. Akkurat som om han ville være med på småspillet. Men når han hadde ballen så dribler han seg inn ofte inn trøbbel, det blir trangere og trangere rundt han før han enten mister ballen eller at rytmen i angrepet forsvinner. Når Gelhardt har ballen så er beste scenario vi kan håpe på et frispark til Leeds.... Se Gnonto, Rutter, Sinisterra og Summerville. De dribler seg ofte ut av trøbbel og gir seg selv tid og rom til å finne gode løsninger. Litt mer heseblæsende det Gelhardt gjør.

Syntes også Greenwood hadde et ok innhopp. Flere gode fremspill.

Sinisterra hadde ikke en kjempe innhopp. Til hans forsvar spilte vi mest på høyresiden etter at han kom inn. Likevel var han farlig frempå et par ganger. Jeg fikk null følelse av at han er på vei ut. Da hadde han neppe spilt.

Ikke at han var best i går, men den som har imponert mest i år er Shackleton. Han skal jeg glatt innrømme at jeg hadde avskrevet.

Med Piroe vil nok alt flyte bedre. Og det er ikke mer enn 3-4 dager siden de samme spillerne bøttet inn mål, så klarer ikke å bli så bekymret. Selv om vi burde vunnet og det er litt småflaut, så er det utrolig hvor raskt krisemakimeringen vi ser i some kommer. Tror dette blir bra jeg  :)

Så er de kontrollerte balltrillingene som regel et resultat av at keeper går tidlig og spilleren bare triller ballen i motsatt ende fordi han ser bevegelsen. Det er ikke slik at Messi og co bare har flaks i en 50/50-avgjørelse hver gang. De leser keeperen.

Ampadus straffe er ikke godt plassert og jeg skal ikke påstå at han leser keeperbevegelsen i går, men den er en god del hardere enn Rutters og bare det gir økt sjanse for at den går inn enn en løs straffe, hvor keeper ikke "selger seg" først.

Straffa var elendig, keeper leser den enkelt og den hadde vi to tatt på en dårlig dag. :)
Marching on together!