Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV  (Lest 7338 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #120 på: September 02, 2023, 18:10:39 »
Leeds gjorde det best av de nedrykkete lagene. Synd vi ikke vant. Da kunne vi ha tatt et skikkelig jafs oppover på tabellen. Men det er lenge igjen av sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #121 på: September 02, 2023, 18:13:15 »
Nøyaktig derfor er vi søkk fortvila over å miste Sinisterra. Løskrutt fra a til å der fremme.

Hvor lenge skal du gnage om dette? Var ikke han ræva og giddaslaus sist?

Sinisterra er ute og er historie. Les deg opp på han nye. Jeg tror ikke vi er voldsomt svekket.

Problemet i dag er Farke og Piroe. Hvordan brukes Piroe og hva i alle dager gjør han utpå i 90 min. Gadd knapt å løpe - Pinlig hjemmedebut!

Piroe, Rutter, Summerville og ikkje minst Gnonto skuffet i dag. Gnonto har jo ballen tusen ganger uten å lage mye trøbbel.
Blir bra når vi får inn Anthony på venstre og James på høyre.
Summerville og Gnonto blir god å ha som jokere når vi stanger slik som i dag!

Milou

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #122 på: September 02, 2023, 18:18:20 »
Årets svakaste kamp, og etter ein skuffande førsteomgang var andre omgang endå verre. Den defensive tryggleiken vi hadde i første var ikkje der lenger i andre og det er Sheffield Wednesday som var nermast sigeren.

Riktignok blei snytt for eit klart straffe, men vi kan ikkje skulde på dommaren for dette er ein kamp vi burde ha vunne ganske greitt.

Eg har likevel ikkje gitt opp trua på Farke-prosjektet. Det er mange nye spelarar og det tar tid å få dei samspelte. Spence virka lovande og redda poenget med sin første ballberøring. Shackleton bør ha gjort venstreback plassen til sin for overskodeleg framtid.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #123 på: September 02, 2023, 18:19:52 »
Kan ikke huske at noen av innleggene fra Gnonto, Scahkleton, Ayling eller Spence traff medspiller EN gang. Utrolig.
Hvis vinduet hadde vært åpent nå ville jeg lett eter 2-3 langskyttere som er gode og tør skyte fra 20-25 meter. De har vi ikke nå.
MOT

Josch

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #124 på: September 02, 2023, 18:29:59 »
Dårlig kamp. Vi har ikke spilt EN god kamp i sesongstarten. Hvis disse fem kamper er trenden så rykker vi ikke opp. Hjemmeformen er skremmende. Sheff W var et middels gampelag som fikk kampen i sin gate, og sitt første poeng.

Jeg tror faktisk ikke Leeds er bedre. At vi skal fremstå som et helt nytt lag mot Millwall borte tviler jeg på.

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #125 på: September 02, 2023, 18:34:24 »
Dårlig kamp. Vi har ikke spilt EN god kamp i sesongstarten. Hvis disse fem kamper er trenden så rykker vi ikke opp. Hjemmeformen er skremmende. Sheff W var et middels gampelag som fikk kampen i sin gate, og sitt første poeng.

Jeg tror faktisk ikke Leeds er bedre. At vi skal fremstå som et helt nytt lag mot Millwall borte tviler jeg på.

Den vinner vi lett. Bortekamp er noe annet.

GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #126 på: September 02, 2023, 18:45:11 »
Hva skal vi gjøre de neste 14 dagene?
Ingen Leedsnyheter (bortsett fra 2-3 spillere som blir langvarig skadd på trening, da)!
MOT

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #127 på: September 02, 2023, 18:51:52 »
Så var det litt ned på jorda. Syns vi er klart best i første omgang, uten at det blir noen spesielt store sjanser. I andre er det jevnere og litt åpnere, men føler at Sheff Wed er farligst på visittene sine. Leeds sliter med å åpne et bortelag som legger seg dypt.

Min børs
Meslier - 7 - En poengreddende redning. Ellers ikke altfor mye å gjøre. Intet å trekke for.
Ayling - 6 - Jeg syns Ayling var villig fremover i dag. Ikke avkledd bakover som tidligere kamper. Sliten mot slutten.
Struijk - 7 - Syns han har vokst. Selve ballfordeleren bak. Altfor lett i en duell hvor Wed får avslutte. Ellers grei.
Rodon - 6 - Rufsete med ball i dag syns jeg. En stor feilvurdering på slutten hvor Spence og Struijk redder han.
Shackleton - 6 - Veldig aktiv i første, ganske usynlig i andre.
Gray - 5 - Ikke blant hans beste kamper. Sliter å eie midtbanen mot Bannan.
Ampadu - 6 - Ballsøkende, men som over klarer etter hvert Bannan å få altfor mye plass i andre omgang.
Summerville - 7 - Gir for at han er aktiv og forsøker å skape. En del feilpasninger, spesielt i første, men også et meget godt gjennomspill til Rutter i første. Litt for lite end product, men det er han og Gnonto som skaper de småfarlighetene vi har.
Piroe - 4 - Vel, han er kjøpt for å være spiss. Hvorfor spiller han ikke spiss? Usynlig i dag, slapp og klarer ikke bli involvert. En svak avslutning.
Gnonto - 7 - Prøver og prøver. Syns han til tider skaper problemer for backen, men det blir ikke særlig farlig når han kommer rundt. Burde slå inn når han kommer rundt, ikke stoppe og og ende med støttepasning.
Rutter - 5 - Han prøver, men bommer to ganger igjennom. Den andre er meget grov. På neste sjanse tar han gult i frustrasjon. Ingen stor avslutter, hadde likt å se han og Piroe bytter plass i løpet av kampen. Farke har selv sagt at spiss ikke er Rutters beste posisjon. Det synes. 

Spence - 6 - Rekker vel egentlig ikke å gjøre noe mtp børs, men løper opp en farlig sjanse. Tar nok backplassen.
Kamara - na - Kort tid.

Pisitivt:
Vi holder nullen og det er første kamp vi ikke havner under.

Negativ:
Møter bunnlaget og klarer ikke bygge på forrige ligakamp. En seier hadde vært strålende før pausen, men vi klarer bare ta inn ett poeng på Leicester og Soton. Kladder i det offensive og etter hvert får motstanderen selvtillit til å begynne og spille på Leeds' halvdel. Langt fra så dominerende som mot Cardiff og WBA.
« Siste redigering: September 02, 2023, 18:56:24 av Dennis »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #128 på: September 02, 2023, 18:56:26 »
Dårlig kamp. Vi har ikke spilt EN god kamp i sesongstarten. Hvis disse fem kamper er trenden så rykker vi ikke opp. Hjemmeformen er skremmende. Sheff W var et middels gampelag som fikk kampen i sin gate, og sitt første poeng.

Jeg tror faktisk ikke Leeds er bedre. At vi skal fremstå som et helt nytt lag mot Millwall borte tviler jeg på.

Den vinner vi lett. Bortekamp er noe annet.

Hvis du har fulgt med på 2000-tallet, ville du ha sett at borte mot Millwall er en av de verste banene å spille på. Vi har en dårlig statistikk der, og rivaliseringen er intens. Siden 2004 har vi serien 3-2-9 på The Den. Tror ikke du skal ta den seieren på forskudd.

https://www.11v11.com/teams/millwall/tab/opposingTeams/opposition/Leeds%20United/#google_vignette
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #129 på: September 02, 2023, 19:01:44 »
Ifølge Farkes kommentar på pressekonferansen om at vi bestandig har to 10'ere bak spissen, så betyr det at vi ikke spiller med noen høyreflanke.

Ser vel slik ut da:

 (ingen) Summerville Piroe Gnonto

                       Rutter           

Liker ikke helt trenden med å spille smalt. Vi sliter big time med å tråkle oss gjennom bussen.

Hvorfor Piroe ikke spiller spiss? Ifølge Farke liker han å komme bakfra og det var slik han spilte i Swansea.
Hva - har vi ikke kjøpt en spiss? Da blir spiss førstepri i januarvinduet!
« Siste redigering: September 02, 2023, 19:06:07 av GeirO »
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #130 på: September 02, 2023, 19:09:16 »
Ifølge Farkes kommentar på pressekonferansen om at vi bestandig har to 10'ere bak spissen, så betyr det at vi ikke spiller med noen høyreflanke.

Ser vel slik ut da:

 (ingen) Summerville Piroe Gnonto

                       Rutter           

Liker ikke helt trenden med å spille smalt. Vi sliter big time med å tråkle oss gjennom bussen.

Hvorfor Piroe ikke spiller spiss? Ifølge Farke liker han å komme bakfra og det var slik han spilte i Swansea.
Hva - har vi ikke kjøpt en spiss? Da blir spiss førstepri i januarvinduet!

Mulig han liker det. Men det spiller liten rolle når det ser ut som han spiller med to lecablokker som sko.

Første bud er å løpe og jobbe hardt. Det kan han gjøre selv om samhandlingen ikke er på topp!

« Siste redigering: September 02, 2023, 19:23:36 av Eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #131 på: September 02, 2023, 19:15:37 »
Så var det litt ned på jorda. Syns vi er klart best i første omgang, uten at det blir noen spesielt store sjanser. I andre er det jevnere og litt åpnere, men føler at Sheff Wed er farligst på visittene sine. Leeds sliter med å åpne et bortelag som legger seg dypt.

Min børs
Meslier - 7 - En poengreddende redning. Ellers ikke altfor mye å gjøre. Intet å trekke for.
Ayling - 6 - Jeg syns Ayling var villig fremover i dag. Ikke avkledd bakover som tidligere kamper. Sliten mot slutten.
Struijk - 7 - Syns han har vokst. Selve ballfordeleren bak. Altfor lett i en duell hvor Wed får avslutte. Ellers grei.
Rodon - 6 - Rufsete med ball i dag syns jeg. En stor feilvurdering på slutten hvor Spence og Struijk redder han.
Shackleton - 6 - Veldig aktiv i første, ganske usynlig i andre.
Gray - 5 - Ikke blant hans beste kamper. Sliter å eie midtbanen mot Bannan.
Ampadu - 6 - Ballsøkende, men som over klarer etter hvert Bannan å få altfor mye plass i andre omgang.
Summerville - 7 - Gir for at han er aktiv og forsøker å skape. En del feilpasninger, spesielt i første, men også et meget godt gjennomspill til Rutter i første. Litt for lite end product, men det er han og Gnonto som skaper de småfarlighetene vi har.
Piroe - 4 - Vel, han er kjøpt for å være spiss. Hvorfor spiller han ikke spiss? Usynlig i dag, slapp og klarer ikke bli involvert. En svak avslutning.
Gnonto - 7 - Prøver og prøver. Syns han til tider skaper problemer for backen, men det blir ikke særlig farlig når han kommer rundt. Burde slå inn når han kommer rundt, ikke stoppe og og ende med støttepasning.
Rutter - 5 - Han prøver, men bommer to ganger igjennom. Den andre er meget grov. På neste sjanse tar han gult i frustrasjon. Ingen stor avslutter, hadde likt å se han og Piroe bytter plass i løpet av kampen. Farke har selv sagt at spiss ikke er Rutters beste posisjon. Det synes. 

Spence - 6 - Rekker vel egentlig ikke å gjøre noe mtp børs, men løper opp en farlig sjanse. Tar nok backplassen.
Kamara - na - Kort tid.

Pisitivt:
Vi holder nullen og det er første kamp vi ikke havner under.

Negativ:
Møter bunnlaget og klarer ikke bygge på forrige ligakamp. En seier hadde vært strålende før pausen, men vi klarer bare ta inn ett poeng på Leicester og Soton. Kladder i det offensive og etter hvert får motstanderen selvtillit til å begynne og spille på Leeds' halvdel. Langt fra så dominerende som mot Cardiff og WBA.

Syntes du er streng med Rutter. Han produserer flere sjanser, har to-tre gode gjennomspillinger og jobber beinhardt. Ja han burde gjort det bedre på ihvertfall den ene sjansen. Men vil påstå at Rutter dekket 1,5 plass i dag da Piroe knapt klarte å løpe og null som fungerte.

I følge Farke er ikke Piroe spiss..Hvis Piroe er hentet som 10er så spår jeg en flopp signering!

Men dette løsner når gutta får trent litt sammen. Piroe, Spence, Kamara, Anthony og Gruev har ikke mange økter med laget.
« Siste redigering: September 02, 2023, 19:24:42 av Eriksen55 »

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #132 på: September 02, 2023, 19:18:57 »
Nøyaktig derfor er vi søkk fortvila over å miste Sinisterra. Løskrutt fra a til å der fremme.

Hvor lenge skal du gnage om dette? Var ikke han ræva og giddaslaus sist?

Sinisterra er ute og er historie. Les deg opp på han nye. Jeg tror ikke vi er voldsomt svekket.

Problemet i dag er Farke og Piroe. Hvordan brukes Piroe og hva i alle dager gjør han utpå i 90 min. Gadd knapt å løpe - Pinlig hjemmedebut!

Piroe, Rutter, Summerville og ikkje minst Gnonto skuffet i dag. Gnonto har jo ballen tusen ganger uten å lage mye trøbbel.
Blir bra når vi får inn Anthony på venstre og James på høyre.
Summerville og Gnonto blir god å ha som jokere når vi stanger slik som i dag!

Stor humor på en ellers grå dag.

Tusen takk Russel  :-*

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #133 på: September 02, 2023, 19:53:02 »
Ifølge Farkes kommentar på pressekonferansen om at vi bestandig har to 10'ere bak spissen, så betyr det at vi ikke spiller med noen høyreflanke.

Ser vel slik ut da:

 (ingen) Summerville Piroe Gnonto

                       Rutter
           

Liker ikke helt trenden med å spille smalt. Vi sliter big time med å tråkle oss gjennom bussen.

Hvorfor Piroe ikke spiller spiss? Ifølge Farke liker han å komme bakfra og det var slik han spilte i Swansea.
Hva - har vi ikke kjøpt en spiss? Da blir spiss førstepri i januarvinduet!
Det handler vel mer om at èn av Ampadu/Gray kommer opp og hjelper 10'eren.
Piroe èr spiss men i spissrollen sin funker han best å komme bakfra (sier Farke, jeg hadde ikke peil).
Dette funket allerede dag èn mot et offensivt Ipswich men ikke mot lavtliggende Wednesday.

Men nå skal de hjem å øve i to treningsuker.

:)

PS!
Farke: This experience with Norwich, first time we were promoted was over 90 points. Brilliant season. We had less points at this stage then than what we have at Leeds now. Pukki was on zero goals after five games and ended with close to 30.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27641037
« Siste redigering: September 02, 2023, 19:54:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #134 på: September 02, 2023, 20:00:32 »
Mitt håp er å få Patrick Bamford fit og i form igjen.
 

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #135 på: September 02, 2023, 20:00:33 »
Ifølge Farkes kommentar på pressekonferansen om at vi bestandig har to 10'ere bak spissen, så betyr det at vi ikke spiller med noen høyreflanke.

Ser vel slik ut da:

 (ingen) Summerville Piroe Gnonto

                       Rutter           

Liker ikke helt trenden med å spille smalt. Vi sliter big time med å tråkle oss gjennom bussen.

Hvorfor Piroe ikke spiller spiss? Ifølge Farke liker han å komme bakfra og det var slik han spilte i Swansea.
Hva - har vi ikke kjøpt en spiss? Da blir spiss førstepri i januarvinduet!

Ser for meg at Spence får en stor rolle på høyreback. Summerville og en annen deler 10er-rollen (altså veldig smal høyrekant) med Gnonto/Anthony som mer tradisjonell kant på venstre. Piroe møter innleggene.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #136 på: September 02, 2023, 20:13:12 »
Mitt håp er å få Patrick Bamford fit og i form igjen.

Den tanken slo meg i dag også… Trodde vi hadde brent 200 mill på en spiss jeg. Sist brant vi over 300 mill på en spiss…viste seg at han heller ikke var spiss..

Sterland

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #137 på: September 02, 2023, 21:30:16 »
Så var det litt ned på jorda. Syns vi er klart best i første omgang, uten at det blir noen spesielt store sjanser. I andre er det jevnere og litt åpnere, men føler at Sheff Wed er farligst på visittene sine. Leeds sliter med å åpne et bortelag som legger seg dypt.

Min børs
Meslier - 7 - En poengreddende redning. Ellers ikke altfor mye å gjøre. Intet å trekke for.
Ayling - 6 - Jeg syns Ayling var villig fremover i dag. Ikke avkledd bakover som tidligere kamper. Sliten mot slutten.
Struijk - 7 - Syns han har vokst. Selve ballfordeleren bak. Altfor lett i en duell hvor Wed får avslutte. Ellers grei.
Rodon - 6 - Rufsete med ball i dag syns jeg. En stor feilvurdering på slutten hvor Spence og Struijk redder han.
Shackleton - 6 - Veldig aktiv i første, ganske usynlig i andre.
Gray - 5 - Ikke blant hans beste kamper. Sliter å eie midtbanen mot Bannan.
Ampadu - 6 - Ballsøkende, men som over klarer etter hvert Bannan å få altfor mye plass i andre omgang.
Summerville - 7 - Gir for at han er aktiv og forsøker å skape. En del feilpasninger, spesielt i første, men også et meget godt gjennomspill til Rutter i første. Litt for lite end product, men det er han og Gnonto som skaper de småfarlighetene vi har.
Piroe - 4 - Vel, han er kjøpt for å være spiss. Hvorfor spiller han ikke spiss? Usynlig i dag, slapp og klarer ikke bli involvert. En svak avslutning.
Gnonto - 7 - Prøver og prøver. Syns han til tider skaper problemer for backen, men det blir ikke særlig farlig når han kommer rundt. Burde slå inn når han kommer rundt, ikke stoppe og og ende med støttepasning.
Rutter - 5 - Han prøver, men bommer to ganger igjennom. Den andre er meget grov. På neste sjanse tar han gult i frustrasjon. Ingen stor avslutter, hadde likt å se han og Piroe bytter plass i løpet av kampen. Farke har selv sagt at spiss ikke er Rutters beste posisjon. Det synes. 

Spence - 6 - Rekker vel egentlig ikke å gjøre noe mtp børs, men løper opp en farlig sjanse. Tar nok backplassen.
Kamara - na - Kort tid.

Pisitivt:
Vi holder nullen og det er første kamp vi ikke havner under.

Negativ:
Møter bunnlaget og klarer ikke bygge på forrige ligakamp. En seier hadde vært strålende før pausen, men vi klarer bare ta inn ett poeng på Leicester og Soton. Kladder i det offensive og etter hvert får motstanderen selvtillit til å begynne og spille på Leeds' halvdel. Langt fra så dominerende som mot Cardiff og WBA.

Syntes du er streng med Rutter. Han produserer flere sjanser, har to-tre gode gjennomspillinger og jobber beinhardt. Ja han burde gjort det bedre på ihvertfall den ene sjansen. Men vil påstå at Rutter dekket 1,5 plass i dag da Piroe knapt klarte å løpe og null som fungerte.

I følge Farke er ikke Piroe spiss..Hvis Piroe er hentet som 10er så spår jeg en flopp signering!

Men dette løsner når gutta får trent litt sammen. Piroe, Spence, Kamara, Anthony og Gruev har ikke mange økter med laget.
Helt uenig vedr Rutter. Kan ikke se at han produserer sjanser i det hele tatt. Han kommer til to sjanser, som han definitivt burde satt, men mangler dessverre alt som heter goalgetter-egenskaper. Han har noen fine kombinasjoner, finter og vendinger, men uhyre mye løskrutt.
Har utrolig mye å bevise ift summen som er investert.
Veldig enig i at Piroe leverte en fryktelig skuffende match.

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #138 på: September 02, 2023, 21:41:14 »
Jeg syns Ampadu var best hos oss i dag. Trygg og god med ball, flink å posisjonere seg sentralt. Vinner mange baller.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #139 på: September 02, 2023, 21:45:18 »
Jeg syns Ampadu var best hos oss i dag. Trygg og god med ball, flink å posisjonere seg sentralt. Vinner mange baller.

I de kampene vi har spilt, har han vært gjennomsnittlig best så langt.
Super Leeds since 1968

ar9

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #140 på: September 02, 2023, 23:45:54 »
Hjem til Thorp Arch å trene på dødballer, innlegg og 45. Vi gikk glipp av flere store målsjanser idag pga unøyaktighet her. Mot lag som parkerer bussen må vi utnytte sidene bedre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #141 på: September 03, 2023, 00:37:17 »
Mitt håp er å få Patrick Bamford fit og i form igjen.

Ja, den var god! 😁

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #142 på: September 03, 2023, 02:39:05 »
Hvis Piroe faktisk er en 10er så er han pdd ikke god nok for 11ern.

Gnonto, Summerville, Rutter og etterhvert Anthony har jeg mer tro på som de bak spissen.

Jeg så Swansea et par kamper i fjor, og da var Piroe spiss. Statsen sier at han spilte spiss i 32 kamper, 10er 8 og høyreving 5 forrige sesong.

Farke har sagt han skal sove når vinduet stenger. Håper litt søvn og 14 dager med trening får han på bedre tanker. Skulle nesten tro han sovnet kort tid ut i andre omgang i dag.




morten1966

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #143 på: September 03, 2023, 08:11:06 »
Godt vi ikke slapp inn mål, deilig at vinduet er stengt. Tror det har påvirket spillerne mentalt siste ukene. Godt med en liten pause nå.

peacock

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #144 på: September 03, 2023, 08:26:31 »
"Alle" er enige om at dette var skuffende, og at vi produserer nok til å vinne.
Farke kritiseres foreløpig ikke noe særlig, usikkerheten har nok påvirket en del.

Etter landslagsoppholdet vil jeg se mer tempo. Det går for sakte, og vi spiller for trangt. Vi kommer nesten utelukkende til å møte lag som legger seg bakpå. Hvordan løse dette blir nøkkelen til å vinne kamper.

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #145 på: September 03, 2023, 09:37:32 »
Tre ting jeg mener vi bør lære av kampen i går:

1. Først og fremst langt større balltempo bakfra. Irriterer meg at Struijk hver gang han spiller på Rodon skal spille på fot eller bak. Rodon skal ha ballen i medløp for å vende spillet hurtigere.

2. Farke må våkne langt tidligere fra benk. Kampbildet var likt, vi stanget uten å skape spesielt mye. Ayling upresis. Gray stort sett ikke involvert etter pause, gled nesten ned som høyre back i periodene Ayling sto høyere. Spesielt Spence burde vært tidligere på, går ut fra at en profesjonell fotballspiller tåler mer enn 10 min spilletid. Vi så også tunge ut etter hvert, så bare det med friske bein hadde kanskje løftet oss nok til å vinne. Registrerte at de på motsatt side byttet for livet etter hvert.

3. Skuddtrening må ha vært forbudt på Thorpe Arch i en årrekke. Vi kan ikke skyte, samme problemet i årevis. Når Shackleton kommer i glimrende posisjon inn fra høyre og skyter er jo skuddteknikken helt grusom. Ampadu ikke noe bedre, hadde en rett opp på rad 23.

4. Ta med et fjerde punkt, varier spillet mer med å bruke bakrommet når det en og annen gang er der. Rutter spilt alene med keeper en gang i andre omgang, mer av det. Vi vinner ikke kamper om vi skal stå i 90 minutter og spille i sekken foran motstanderne.
« Siste redigering: September 03, 2023, 09:40:38 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #146 på: September 03, 2023, 11:34:39 »
Tre ting jeg mener vi bør lære av kampen i går:

1. Først og fremst langt større balltempo bakfra. Irriterer meg at Struijk hver gang han spiller på Rodon skal spille på fot eller bak. Rodon skal ha ballen i medløp for å vende spillet hurtigere.

2. Farke må våkne langt tidligere fra benk. Kampbildet var likt, vi stanget uten å skape spesielt mye. Ayling upresis. Gray stort sett ikke involvert etter pause, gled nesten ned som høyre back i periodene Ayling sto høyere. Spesielt Spence burde vært tidligere på, går ut fra at en profesjonell fotballspiller tåler mer enn 10 min spilletid. Vi så også tunge ut etter hvert, så bare det med friske bein hadde kanskje løftet oss nok til å vinne. Registrerte at de på motsatt side byttet for livet etter hvert.

3. Skuddtrening må ha vært forbudt på Thorpe Arch i en årrekke. Vi kan ikke skyte, samme problemet i årevis. Når Shackleton kommer i glimrende posisjon inn fra høyre og skyter er jo skuddteknikken helt grusom. Ampadu ikke noe bedre, hadde en rett opp på rad 23.

4. Ta med et fjerde punkt, varier spillet mer med å bruke bakrommet når det en og annen gang er der. Rutter spilt alene med keeper en gang i andre omgang, mer av det. Vi vinner ikke kamper om vi skal stå i 90 minutter og spille i sekken foran motstanderne.
Godeste Farke har stort sett bare plusser på kontoen hos Leedsfans så langt.
Nå står han overfor en ny 'test'.
Få troppen (slik den blir seende ut i alle fall til rundt 26.serierunde) til å fungere i 'Farke-fotball'.

Det innebærer i stor grad å klare å bryte ned forsvarsmurer ala den vi så i går.
Muuligens blir det et scenario for bortekamper og et annet for hjemmekamper.
Så langt står han med 030 hjemme og 101 borte.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #147 på: September 03, 2023, 11:53:47 »
Det blir utvilsomt en viktig treningsperiode fremover. Man slipper sutrete og truende spillere og agenter som ønsker' drømmeoverganger' til nedrykkskandidater eller krigere fra midt-Europa som stikker så fort det overhodet lar seg gjøre. Selv om jeg gjerne skulle sett en venstrebeint venstreback og en kreativ, pasningssterk 10er inn, så er det i alle fall ikke mer å gjøre med stallen.

Farke uttalte at han skulle sove etter at vinduet stengte og ut av det kan man tolke at det nå er fokus på det sportslige og ikke alt det rundt.

Det er synd* at vi har en del landslagsspillere i stallen, men er det noen som vet hvor mange som forsvinner? Rodon og Ampadu er soleklare, Gnonto er tatt ut i Spallettis første stall, Cresswell er i u21-troppen, Dani van den Heuvel er med for u21-laget til Nederland, men det ser ikke ut til at Summerville er med der (eller førstelaget).

Det er sikkert flere ungdomslandslagsspillere, men ut fra de som er mest rundt førstelaget har jeg ikke funnet mange flere. Noen som vet? Er best for Leeds med flest mulig på Thorp Arch.

Edit: Selvsagt ikke synd, men litt dårlig timing at en del forsvinner når man hadde hatt behov for å samspille laget i større grad. Veldig stor endring på 11eren, samt spillestil, fra våren. Ingen tvil om at det vil ta litt tid før ideene og relasjonene sitter.
« Siste redigering: September 03, 2023, 12:19:20 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #148 på: September 03, 2023, 12:27:21 »
Det blir utvilsomt en viktig treningsperiode fremover. Man slipper sutrete og truende spillere og agenter som ønsker' drømmeoverganger' til nedrykkskandidater eller krigere fra midt-Europa som stikker så fort det overhodet lar seg gjøre. Selv om jeg gjerne skulle sett en venstrebeint venstreback og en kreativ, pasningssterk 10er inn, så er det i alle fall ikke mer å gjøre med stallen.

Farke uttalte at han skulle sove etter at vinduet stengte og ut av det kan man tolke at det nå er fokus på det sportslige og ikke alt det rundt.

Det er synd* at vi har en del landslagsspillere i stallen, men er det noen som vet hvor mange som forsvinner? Rodon og Ampadu er soleklare, Gnonto er tatt ut i Spallettis første stall, Cresswell er i u21-troppen, Dani van den Heuvel er med for u21-laget til Nederland, men det ser ikke ut til at Summerville er med der (eller førstelaget).

Det er sikkert flere ungdomslandslagsspillere, men ut fra de som er mest rundt førstelaget har jeg ikke funnet mange flere. Noen som vet? Er best for Leeds med flest mulig på Thorp Arch.

Edit: Selvsagt ikke synd, men litt dårlig timing at en del forsvinner når man hadde hatt behov for å samspille laget i større grad. Veldig stor endring på 11eren, samt spillestil, fra våren. Ingen tvil om at det vil ta litt tid før ideene og relasjonene sitter.

Jeg har ikke tatt jobben med å sjekke hvem som er borte, flott at du har en viss oversikt.
Bulgareren, er han ikke på landslaget- enn si finnen? :o

Ellers vil jeg nevne at Farke på en av de siste presserne nevnte at han hadde en sliten gruppe med spillere, at de hadde vært 15 i en pre seasonperiode og en del har vært mye brukt.

Så jeg antar at flere nå trenger noen dager off for en nødvendig pause før de sikkert møtes i midten av kommede uke for en veldig viktig samtreningsperiode.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield Wednesday@Elland Road, Lørdag 2/9, kl.16.00, LUTV
« Svar #149 på: September 03, 2023, 16:02:49 »
Er nok stor sjanse for at de to er med, ja :)
Marching on together!