Skrevet av Emne: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV  (Lest 7941 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« på: September 17, 2023, 17:23:50 »
Tre dager til neste kamp - Hull får fem dagers pause.
Vi skal til kamp to i et kamp-program med tre kamper på seks dager. Til London i dag, litt kortere reise innad i Yorkshire på onsdag. Farke har poengtert det tette programmet i de siste pressekonferansene så jeg ser for meg litt bytte i personellet fra start i denne kampen.
Igjen, I could be wrong...

Begge lag står med 10-7 imålprotokollen etter seks kamper. Mens Hull har 3-2-1 så langt har vi 2-3-1.
Til gjengjeld har vi 7 poeng av 9 siste tre kamper, og nå to clean sheets på rad.

Eg tipper
Meslier - Ayling, Rodon, Struijk, Byram - Ampadu, Kamara - James, Piroe, Anthony - Rutter.
Man har poengtert at Byram ikke tåler et tett kampprogram så kanskje Shack på venstrebacken...

Men noe sier meg at vi ikke vil bytte så mye på startoppstillingen ennå så kanskje blir vi uforandret frastart?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #1 på: September 17, 2023, 17:31:51 »
En sterk benk mot Millwall. Vi skal langt tilbake før vi har mønstret innbyttere som (tilsynelatende) er så nær kvaliteten på de på banen.

Det blir selvsagt viktig over en hel sesong.

Tviler på Farke bytter veldig mye etter denne kampen, men det er nok stor sjanse for at Shackleton kan starte. Byram spilte godt han, men Shack spilte seg på ingen måte ut av laget i Sams skadefravær.

Ser mer for meg tidligere bytter enn mye rotering på elleveren. Blir spennende å se hva sjefen velger. Seier mot Hull og vi har et klart momentum før Watford til lørdag.
Marching on together!

RoarG

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #2 på: September 17, 2023, 19:22:41 »
På tide med sesongens første hjemmeseier. Tigrene har gjort det bra til må, og ligger på 5. plass med 11 poeng. Tar vel neppe 5 plasser i ett jafs, men Hull må vi klare å passere. Stiller vel uforandret, skulle jeg tro.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Robert

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #3 på: September 17, 2023, 19:52:56 »
På tide med sesongens første hjemmeseier. Tigrene har gjort det bra til må, og ligger på 5. plass med 11 poeng. Tar vel neppe 5 plasser i ett jafs, men Hull må vi klare å passere. Stiller vel uforandret, skulle jeg tro.

Håper ikke på hjemmeseier her! Får håpe vi klarer en 3 poenger her, imponerte av resultatet idag.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

GaryMac

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #4 på: September 17, 2023, 20:39:54 »
På tide med sesongens første hjemmeseier. Tigrene har gjort det bra til må, og ligger på 5. plass med 11 poeng. Tar vel neppe 5 plasser i ett jafs, men Hull må vi klare å passere. Stiller vel uforandret, skulle jeg tro.
Hvis vi klatrer en plass for hver fjerde kamp resten av sesongen så er jeg godt fornøyd 😉

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #5 på: September 17, 2023, 21:05:52 »
Bra benk i dag. Snart skal Cooper, Firpo og Bamford inn. Og om noen uker Spence. Da vil Farke måtte sette gode spillere som ikke er skadet på tribunen. Sitter ofte mange gode som er skadet der, men nå må noen snart vrakes. Det er lenge siden sist.

Antar at Cooper og Bamford dytter Gelhardt og Creswell opp på tribunen.

Firpo og Spence er i 20 manns troppen. Det tror jeg visekaptein Ayling også er. Shack ryker nok ut som forsvarsspiller, men redder seg kanskje på allsidigheten og dytter Poveda ut. Holder Gruev og Kamara nivå står fort siste plassen på tribunen mellom Shack og James.

Vår beste kamptroppen om vi utrolig nok skal få oppleve en kamp uten at noen er skadet.

Meslier
Spence, Rodon, Strujik, Firpo
Ampadu, Kamara/Gruev
Summerville Piroe Gnonto
Rutter
 
Darlow, Ayling, Cooper, Byram, Gruev/Kamara, Gray, Anthony, Bamford.
Siste plassen -  Shack eller James

Tribunen:
Klaesson, Creswell, Hjelde, Bate, Gyabi, Dallas, Poveda, Joseph, Gelhardt + Shack eller James.

Dette er med håp om at Farke får frem det beste av Firpo. Da er han klasse i CC! Om det skjer, vet ikke. Men ingenting hadde vært bedre enn det.
Hvis de nyinnkjøpte slår til og unggutta tar nye steg så er dette en voldsom bredde!

Jada, vet at det er litt nerdenivå på dette innlegget.. 😀

« Siste redigering: September 17, 2023, 21:08:12 av Eriksen55 »

Kato

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #6 på: September 17, 2023, 21:39:39 »
Tror både Cooper og Byram er i vår beste ellever.

RoarG

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #7 på: September 17, 2023, 22:33:34 »
På tide med sesongens første hjemmeseier. Tigrene har gjort det bra til må, og ligger på 5. plass med 11 poeng. Tar vel neppe 5 plasser i ett jafs, men Hull må vi klare å passere. Stiller vel uforandret, skulle jeg tro.

Håper ikke på hjemmeseier her! Får håpe vi klarer en 3 poenger her, imponerte av resultatet idag.
Ups :o
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #8 på: September 17, 2023, 22:43:54 »
Heldigvis bortekamp!
MOT

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #9 på: September 18, 2023, 23:27:59 »
Eirik Aase sin vurdering:

Hull City – Leeds United
Kampstart: 20.45

Hull City var i ferd med å gå på et skuffende tap hjemme mot Coventry City sist, men Aaron Connolly dukket nok en gang opp som redningsmann. Hull-spilleren satte inn utligningsmålet som sikret 1-1, og viste seg dermed nok en gang som en målfarlig herremann for tigrene. Hull har levert mye bra i starten av sesongen, og kan være godt fornøyd med resultatene så langt. 3-2-1 på de seks første kampene er sterkt levert. Likevel må det være frustrende for hovedtrener Liam Rosenior å se laget gå på poengtap hjemme mot både Bristol City og nå sist mot Coventry. Nå venter en ny hjemmekamp for Hull, men her blir det nok fort et litt annerledes kampbilde. Leeds United kommer nemlig på besøk, og de er fulle av selvtillit etter en fantastisk 3-0 seier borte mot Millwall søndag. Et utrolig resultat, men samtidig et resultat som kanskje ikke gjenspeiler kampen helt presist. Milllwall ga nemlig Leeds tøff kamp i store deler av de 90 minuttene, men. Leeds har en angrepsrekke som straffer motstanderne knallhardt for øyeblikket. Hurtigheten, teknikken og målteften fremover på banen for Leeds holder skyhøyt Championship-nivå, og jeg har følelsen av at “villdyret” er i ferd med å våkne. De fire siste kampene har gitt to seiere og to uavgjort, og man kan trygt si at de burde eller kunne fort ha vunnet de to uavgjorte kampene. Daniel Farke har samtidig fått bedre arbeidsforhold nå som overgangsvinduet er stengt. På bortebane har Leeds 2-0-1 denne sesongen, mens Hull har 1-2-0 på hjemmebane.

Hulls siste kamper:
Hull – Coventry 1-1 (Connolly)
Leicester – Hull 0-1 (Delap)
Hull – Bristol City 1-1 (Tufan)
Blackburn – Hull 1-2 (Connolly x2)
Hull – Sheff Wed 4-2 (Tufan x3, Connolly)

Leeds siste kamper:
Millwall – Leeds 0-3 (Piroe x2, Rutter)
Leeds – Sheff Wed 0-0
Salford – Leeds 1-1 (Struijk)
Ipswich – Leeds 3-4 (Sinisterra, Gnonto, Piroe, Rutter)
Leeds – West Brom 1-1 (Ayling)

Vurdering: Hull City med sterk start på sesongen, men det har lugget litt på hjemmebane i de to siste hjemmekampene. Hull er et lag som trives godt når motstanderen får styre litt, og det er et kampbilde man kanskje vil få se onsdag. Uansett kampbilde, tror jeg likevel at Leeds har det som skal til for å fortsette de gode resultatene. Mot Millwall fikk man se hvor effektive og farlige Leeds er når de skrur på bryteren, og det samme tror jeg Hull-forsvaret vil erfare onsdag. Jeg tror på en morsom kamp hvor Leeds drar i land tre poeng til slutt.

Tips: Borteseier

http://championshipnorge.com/2023/09/18/for-runden-onsdag-20-september/
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #10 på: September 19, 2023, 09:34:53 »
Er vel ikke helt enig med Aase i at Millwall gav oss kamp hele veien. De åpnet frisk og hadde Leeds litt på hæla innledningsvis, men kampen fikk satt seg og til slutt vinner Leeds fullt fortjent etter en veldig solid bortekamp. Mye pumping fra de mørkeblå og der hadde Rodon og Struijk full kontroll.

Det skal likevel innrømmes at 0-3 er noe flatterende og at Millwall hadde et par farligheter, særlig en i andre da Meslier redder et skutt fra litt skrått hold hvor mølleren er nesten alene gjennom.

Så, kanskje resultatet var noe misvisende, men tre pinner var helt fortjent.

Edit: De første seks kampene sett over ett, er det kun Birmingham hvor Leeds ikke har et voldsomt overtak enten hele kampen eller minst en omgang. Man kan selvsagt si at Ipswich og Leeds hadde en jevn kamp, men i og med at vi der spiller på det som sannsynligvis er den vanskeligste bortearenaen og scorer fire mål, er det uansett en svært god bortekamp - om den så var relativt jevn i sjanser. Skal man regne den som ett poeng ut fra spillemessig "balanse", måtte man også gitt Leeds ett poeng i den bedrøvelige kampen mot Birmingham.

Vi kunne vel spilt dobbelt så lenge mot Wednesday uten å score likevel, men vi dominerte fullstendig. Det samme gjaldt cupkampene (annen omgang mot Shrewsbury) og hjemmekampene mot WBA og Cardiff. Ipswich er en type kamp som fort kunne endt motsatt, selv om Leeds også kunne leda 1-4 til pause, men det er ikke ufortjent med tre poeng. Man kan også si at ettersom Cardiff leder 0-2 og WBA 0-1 på Elland Road, vil de legge seg bakpå og frivillig la Leeds styre og stelle med ball og demme opp. Det ville vært et saklig argument, men vi vet også at Leeds er langt bedre der vi får litt plass. Ipswich angrep oss, Millwall det samme og det endte med fire og tre i sekken på hjemmebane. Med andre ord, litt simpelt sett på det, er det lite som tilsier at Cardiff og WBA hadde tatt over kampen om Leeds hadde scora først.

Så totalt sett syns jeg vi er gode-til-dominerende mot WBA, Cardiff, Wednesday og Millwall. Jevne, men gode mot Ipswich og jevne, men dårlige mot Birmingham. Vi har tilsynelatende snudd trenden med å havne under først, men det at vi slo tilbake i fem av de seks første kampene etter å ha havnet under, vitner også om målbevisste spillere og moral i laget. Når vi tar ledelsen, blir vi ikke lenger underlegne som var tendensen i en lengre periode; laget kan både trille ball og ikke minst kontre voldsomt i rommene som dukker opp når motstander må fram. Phil Hay nevnte det i Square Ball i går: En av de litt undervurderte sidene med Bielsas lag, var overgangene. Ettersom Leeds ønsket å holde i ballen - men likevel var mer direkte enn Farkes Leeds - var noen av de vakreste målene på overgang. Eksempelvis Tyler Roberts' ene mot Hull, som kanskje er det fineste målet fra den tida. Noe som ikke sier rent lite.

Vi ser mye av det samme nå, et lag som ønsker og klarer å diktere tempoet i kampen og som hugger til når motstanderen blottlegger seg bakover. Dette er også et helt nykomponert lag som både har hatt relativt kort tid og mange utenomsportslige utfordringer å overkomme. Det er stor sjanse for at pila vil peke oppover når det gjelder rytme og samspill.

Jeg syns Leeds så langt har fått litt underbetalt på poengsida. 4-1-1 hadde kanskje reflektert kampene bedre, ikke helt feil med 4-2-0 eller 3-3-0 heller. Så er fotballen heldigvis ikke i nærheten av så forutsigbar på kort sikt, men - til poenget mitt - hvis tendensen er den samme over en sesong kommer vi til å plukke veldig mange poeng. :)

Eriksen tar også opp et vesentlig poeng: Det er noen navn som har prestert på dette nivået tidligere, som pr i dag nærmer seg skadefrie. Jeg savner verken Cooper eller Bamford pt, men dersom de kan få tid til å bli skadefrie og forhåpentligvis holde seg der litt lengre, vil det selvsagt forsterke kamptroppen voldsomt. Struijk har på ingen måte spilt seg ut av laget og med ball er han viktig i oppbygningen av angrep, men Cooper/Rodon høres også ut som et skikkelig stopperpar på dette nivået. Uansett, en sterk innbytterbenk hvor de som avlaster, utfordrer og trer inn ved skader/suspensjoner ikke er mye svakere enn de som går ut, vil vinne oss mange, mange poeng. Spesielt utover våren, når kampene kommer som hagel og sesongen begynner å tære på. Har påpekt før hvordan City - uten sammenligning for øvrig - vinner serien i fjor på at deres reserver er nesten like gode som de som blir skadd og suspendert.

Jeg nekter også å gi opp Pat Bamford. Han har lenge vært veldig isolert på topp, samt at han har spilt småskadet og hele tida havna ute igjen. Det er klart at det gjør noe med selvtilliten. Han er heller ikke den naturlige målscoreren som alltid "vet" at måla er der. Men i et lag som dominerer mye mer og har spillere tettere rundt seg, tror jeg det kan bli veldig positivt. Som utfordrer til Rutter/Piroe er det solid med Bamford i bakhånd.

Der Arsenal erstattet serien kanskje beste stopper Saliba med Rob Holding, kan City sette innpå Bernardo Silva for Kevin de Bruyne. Det er milevis av forskjell og selv om City brukte færrest spillere i serien, er snittnivået på de spillerne så høyt at de "maler" motstanderne i senk på tabellen.

La oss håpe at Leeds er denne divisjonens City på den måten. Slipper vi unna langvarige skader på nøkkelspillere (foreløpig står spesielt Rodon og Ampadu ut der), så kan det faktisk hende vi er noe i nærheten av det - nivåforskjellen tatt i betraktning.
« Siste redigering: September 19, 2023, 10:43:19 av Dennis »
Marching on together!

Killa

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #11 på: September 19, 2023, 10:15:49 »
Bra benk i dag. Snart skal Cooper, Firpo og Bamford inn. Og om noen uker Spence. Da vil Farke måtte sette gode spillere som ikke er skadet på tribunen. Sitter ofte mange gode som er skadet der, men nå må noen snart vrakes. Det er lenge siden sist.

Antar at Cooper og Bamford dytter Gelhardt og Creswell opp på tribunen.

Firpo og Spence er i 20 manns troppen. Det tror jeg visekaptein Ayling også er. Shack ryker nok ut som forsvarsspiller, men redder seg kanskje på allsidigheten og dytter Poveda ut. Holder Gruev og Kamara nivå står fort siste plassen på tribunen mellom Shack og James.

Vår beste kamptroppen om vi utrolig nok skal få oppleve en kamp uten at noen er skadet.

Meslier
Spence, Rodon, Strujik, Firpo
Ampadu, Kamara/Gruev
Summerville Piroe Gnonto
Rutter
 
Darlow, Ayling, Cooper, Byram, Gruev/Kamara, Gray, Anthony, Bamford.
Siste plassen -  Shack eller James

Tribunen:
Klaesson, Creswell, Hjelde, Bate, Gyabi, Dallas, Poveda, Joseph, Gelhardt + Shack eller James.

Dette er med håp om at Farke får frem det beste av Firpo. Da er han klasse i CC! Om det skjer, vet ikke. Men ingenting hadde vært bedre enn det.
Hvis de nyinnkjøpte slår til og unggutta tar nye steg så er dette en voldsom bredde!

Jada, vet at det er litt nerdenivå på dette innlegget.. 😀

Jeg liker veldig godt den positive vinklingen din Herr Eriksen ift skadesituasjonen! Dette er spillere som helt klart forsterker troppen og laget når de er på plass igjen. Spesielt Cooper og Spence tenker jeg pr i dag. Men for å helle en ørliten skvett med kald-vatn i blodet så er det nok slik at den dagen disse spillerne er skadefrie så er i stedet Ampadu, Rutter og Summerville ute med skade i ukesvis.... Det har all erfaring lært oss. Uansett - vi har nå en bedre og bredere stall enn på lenge - og optimismen (i alle fall hos meg) er større nå enn på veldig lang tid. MOT!!!! ;D ;D ;D

Kato

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #12 på: September 19, 2023, 11:08:47 »
Vi blir bra mange hakk bedre når det er en skadefri Bamford som kommer inn for Rutter istedenfor Gelhardt som kommer inn.

Kato

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #13 på: September 19, 2023, 11:17:12 »
Traff på lagoppstillingen sist, tror det blir vanskeligere å gjette nå (basert på kort hviletid):

Meslier
Ayling Rodon Struijk Byram
Ampadu Kamara
Anthony Piroe James
Rutter

Benk: Darlow, Cooper, Gnonto, Summerville, Gruev, Gray, Gelhardt, Shackleton, Poveda.
« Siste redigering: September 19, 2023, 11:20:52 av Kato »
 

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #14 på: September 19, 2023, 12:58:22 »
Bra benk i dag. Snart skal Cooper, Firpo og Bamford inn. Og om noen uker Spence. Da vil Farke måtte sette gode spillere som ikke er skadet på tribunen. Sitter ofte mange gode som er skadet der, men nå må noen snart vrakes. Det er lenge siden sist.

Antar at Cooper og Bamford dytter Gelhardt og Creswell opp på tribunen.

Firpo og Spence er i 20 manns troppen. Det tror jeg visekaptein Ayling også er. Shack ryker nok ut som forsvarsspiller, men redder seg kanskje på allsidigheten og dytter Poveda ut. Holder Gruev og Kamara nivå står fort siste plassen på tribunen mellom Shack og James.

Vår beste kamptroppen om vi utrolig nok skal få oppleve en kamp uten at noen er skadet.

Meslier
Spence, Rodon, Strujik, Firpo
Ampadu, Kamara/Gruev
Summerville Piroe Gnonto
Rutter
 
Darlow, Ayling, Cooper, Byram, Gruev/Kamara, Gray, Anthony, Bamford.
Siste plassen -  Shack eller James

Tribunen:
Klaesson, Creswell, Hjelde, Bate, Gyabi, Dallas, Poveda, Joseph, Gelhardt + Shack eller James.

Dette er med håp om at Farke får frem det beste av Firpo. Da er han klasse i CC! Om det skjer, vet ikke. Men ingenting hadde vært bedre enn det.
Hvis de nyinnkjøpte slår til og unggutta tar nye steg så er dette en voldsom bredde!

Jada, vet at det er litt nerdenivå på dette innlegget.. 😀

Jeg liker veldig godt den positive vinklingen din Herr Eriksen ift skadesituasjonen! Dette er spillere som helt klart forsterker troppen og laget når de er på plass igjen. Spesielt Cooper og Spence tenker jeg pr i dag. Men for å helle en ørliten skvett med kald-vatn i blodet så er det nok slik at den dagen disse spillerne er skadefrie så er i stedet Ampadu, Rutter og Summerville ute med skade i ukesvis.... Det har all erfaring lært oss. Uansett - vi har nå en bedre og bredere stall enn på lenge - og optimismen (i alle fall hos meg) er større nå enn på veldig lang tid. MOT!!!! ;D ;D ;D

Jaja, jeg ser det som tilnærmet null sjanse for at vi skal være skadefrie - Men det var litt hvisomatte for å få frem at stallen er brukbar og at det potensiellt blir noen valg Farke må ta med å vrake spillere  :)

Ønsker selvfølgelig ikke at noen skal skade seg. Men hvis vi skal ha våre vante 4-5 skader så får vi "håpe" det tynnes ut på "tribunen" og ikke i 11ern. Så kynisk er jeg. Vi har hatt en tendens med at de beste og viktigste ryker ut med skade.  Det er sårbart selv om vi er bedre rustet enn på mange år.

Så får jeg bare understreke at jeg ikke ønsker at noen skader seg  :)

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #15 på: September 19, 2023, 13:02:10 »
Traff på lagoppstillingen sist, tror det blir vanskeligere å gjette nå (basert på kort hviletid):

Meslier
Ayling Rodon Struijk Byram
Ampadu Kamara
Anthony Piroe James
Rutter

Benk: Darlow, Cooper, Gnonto, Summerville, Gruev, Gray, Gelhardt, Shackleton, Poveda.

Du er nok inne på noe. Tror James og Byram starter på benk. Shack og Gnonto fra start.

Farke har litt å velge i  8)

Killa

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #16 på: September 19, 2023, 13:47:35 »
Bra benk i dag. Snart skal Cooper, Firpo og Bamford inn. Og om noen uker Spence. Da vil Farke måtte sette gode spillere som ikke er skadet på tribunen. Sitter ofte mange gode som er skadet der, men nå må noen snart vrakes. Det er lenge siden sist.

Antar at Cooper og Bamford dytter Gelhardt og Creswell opp på tribunen.

Firpo og Spence er i 20 manns troppen. Det tror jeg visekaptein Ayling også er. Shack ryker nok ut som forsvarsspiller, men redder seg kanskje på allsidigheten og dytter Poveda ut. Holder Gruev og Kamara nivå står fort siste plassen på tribunen mellom Shack og James.

Vår beste kamptroppen om vi utrolig nok skal få oppleve en kamp uten at noen er skadet.

Meslier
Spence, Rodon, Strujik, Firpo
Ampadu, Kamara/Gruev
Summerville Piroe Gnonto
Rutter
 
Darlow, Ayling, Cooper, Byram, Gruev/Kamara, Gray, Anthony, Bamford.
Siste plassen -  Shack eller James

Tribunen:
Klaesson, Creswell, Hjelde, Bate, Gyabi, Dallas, Poveda, Joseph, Gelhardt + Shack eller James.

Dette er med håp om at Farke får frem det beste av Firpo. Da er han klasse i CC! Om det skjer, vet ikke. Men ingenting hadde vært bedre enn det.
Hvis de nyinnkjøpte slår til og unggutta tar nye steg så er dette en voldsom bredde!

Jada, vet at det er litt nerdenivå på dette innlegget.. 😀

Jeg liker veldig godt den positive vinklingen din Herr Eriksen ift skadesituasjonen! Dette er spillere som helt klart forsterker troppen og laget når de er på plass igjen. Spesielt Cooper og Spence tenker jeg pr i dag. Men for å helle en ørliten skvett med kald-vatn i blodet så er det nok slik at den dagen disse spillerne er skadefrie så er i stedet Ampadu, Rutter og Summerville ute med skade i ukesvis.... Det har all erfaring lært oss. Uansett - vi har nå en bedre og bredere stall enn på lenge - og optimismen (i alle fall hos meg) er større nå enn på veldig lang tid. MOT!!!! ;D ;D ;D

Jaja, jeg ser det som tilnærmet null sjanse for at vi skal være skadefrie - Men det var litt hvisomatte for å få frem at stallen er brukbar og at det potensiellt blir noen valg Farke må ta med å vrake spillere  :)

Ønsker selvfølgelig ikke at noen skal skade seg. Men hvis vi skal ha våre vante 4-5 skader så får vi "håpe" det tynnes ut på "tribunen" og ikke i 11ern. Så kynisk er jeg. Vi har hatt en tendens med at de beste og viktigste ryker ut med skade.  Det er sårbart selv om vi er bedre rustet enn på mange år.

Så får jeg bare understreke at jeg ikke ønsker at noen skader seg  :)

Enig med deg her Eriksen og skjønner godt hva du mener, jeg er nok bare litt skada ( :o :o :o ) etter lang tids skadeproblemer og tynn tropp med dertil dårlige resultater. Vi ble f.eks. alt for sårbare da Tyler Adams forsvant sist vinter - jeg våger den påstand at hans skade kostet oss PL-statusen. Det verste som kan skje nå er at Ampadu blir skadet - selv om konsekvensen kanskje ikke blir like stor (nedrykk).
Heldigvis har vi en langt større bredde nå, og i CC blir man heller ikke like hardt straffet som i PL.
Satser på at det nå er vår tur til å ha litt flaks med lite skader, og at Farke skal få alvorlige luksusproblemer med at han må sette gode spillere på benken...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #17 på: September 19, 2023, 14:08:06 »
Presseren.
Junior trener alene pr nå. Bamford tilbake. Ampadus knock et usikkert moment...

Farker er ikke en tilhenger av rotasjon..
Reluctant to change?
Lots of quality and players pushing. Not too concerned about this. Complete picture because players came back from internationals with lots of travelling and lots of minutes. Three games in six days and I am not a friend of rotation too much. Always thinking about two or three positions, but definitely not all 11 positions

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27742690
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #18 på: September 19, 2023, 14:12:42 »
Presseren.
Junior trener alene pr nå. Bamford tilbake. Ampadus knock et usikkert moment...

Farker er ikke en tilhenger av rotasjon..
Reluctant to change?
Lots of quality and players pushing. Not too concerned about this. Complete picture because players came back from internationals with lots of travelling and lots of minutes. Three games in six days and I am not a friend of rotation too much. Always thinking about two or three positions, but definitely not all 11 positions

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27742690

Hay
Farke: "I'm not a friend of rotating too much because this can break the rhythm." Says there might be a small number of changes tomorrow with three games scheduled in a week but not lots. #ufc

Farke: "It seems like the players are playing with a bit more freedom and confidence." Feels the pressure has eased from the difficult situation the club were in at stages last month. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #19 på: September 19, 2023, 14:16:04 »
Presseren.
Junior trener alene pr nå. Bamford tilbake. Ampadus knock et usikkert moment...

Farker er ikke en tilhenger av rotasjon..
Reluctant to change?
Lots of quality and players pushing. Not too concerned about this. Complete picture because players came back from internationals with lots of travelling and lots of minutes. Three games in six days and I am not a friend of rotation too much. Always thinking about two or three positions, but definitely not all 11 positions

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27742690

Gode nyheter at Bamford er tilbake - kanskje på benken i mårra?
Og hvis Ampadu står over - blir det da Gruev eller Kamara som skjerm kanskje?
Og hva hvis Cooper er klar - hva gjør Farke da mon tro?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #20 på: September 19, 2023, 14:37:43 »

Gode nyheter at Bamford er tilbake - kanskje på benken i mårra?
Og hvis Ampadu står over - blir det da Gruev eller Kamara som skjerm kanskje?
Og hva hvis Cooper er klar - hva gjør Farke da mon tro?
Det første svarte Farke på:
Once you are back in team training you are technically available, but we have to remember he has been out for eight weeks. DEfinitely not tomorrow. We have to be careful.

Om Ampadu er ute tror vel de fleste det blir Kamara. Det er vel like naturlig å la Archie hvile egentlig... Det er vel nesten uansett slik at unsett hvem som starter så vil det bli bytter på midten.
Det er ny kamp allerede lørdag.

Cooper hadde sin første trening med laget på torsdag så han har fått noen økter nå. Men Rodon/Struijk har ikke akkurat spilt seg ut. Men burde være på benken i denne kampen ville eg tro.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #21 på: September 19, 2023, 14:42:37 »
Presseren.
Junior trener alene pr nå. Bamford tilbake. Ampadus knock et usikkert moment...

Farker er ikke en tilhenger av rotasjon..
Reluctant to change?
Lots of quality and players pushing. Not too concerned about this. Complete picture because players came back from internationals with lots of travelling and lots of minutes. Three games in six days and I am not a friend of rotation too much. Always thinking about two or three positions, but definitely not all 11 positions

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27742690
Skuldertrøbbel for Shacks:
Also referred to a slight shoulder problem for Shackleton which he didn’t want to risk. “I love this player.” Says he gives everything all the time and “he is an unbelievably good player for us.” #lufc

https://x.com/apopey/status/1704107510108401731?s=20

...og legger til:
DF on leaving Shackleton out: “It’s the hardest of my job to disappoint players. For me it’s about valuing players not just if they play 90 mins.” Uses the example of a player coming on as sub to make a late goal-saving block or those who push the 1st teamers in training. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #22 på: September 19, 2023, 14:45:37 »
Tar også med denne fra presseren:
Farke insisting that the style of play is important and especially for the fans. But he is realistic. “It’s not like figure skating where you get a mark for beauty…. but it’s important that you play a style of football that the whole community & area stands for.” #lufc

https://x.com/apopey/status/1704106274793615692?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #23 på: September 19, 2023, 16:12:01 »
Ser at denne kunne misforståes, må sees isammenheng med at han ble vraket på søndag:
Daniel Farke explains Jamie Shackleton being left on the bench at Millwall:

"He had a knock to his shoulder. It explains why I didn't bring him in, I didn't want to take any risks. We have injuries to Junior Firpo, to Djed Spence. Luke Ayling isn't getting any younger, Sam Byram has a history of injuries. I wanted Jamie fresh for the upcoming two games, no risks with the shoulder."

https://x.com/leeds_utd_news/status/1704130008195952980?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #24 på: September 19, 2023, 18:27:23 »
Vet at en del snøfter av Smyths journalistiske bravader, men han er blant de som er tettest på klubben:
Unchanged is my prediction but the three-in-six-days scenario is what introduces a couple of question marks. If not for Hull City then definitely for the weekend.

https://x.com/GrahamSmyth/status/1704161088915341749?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #25 på: September 20, 2023, 19:48:30 »
To endringer: Shack inn for Byram og James inn for Summerville.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #26 på: September 20, 2023, 19:51:21 »
Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Ampadu, Piroe, Rodon, Shackleton, James, Struijk, Gray, Rutter, Gnonto.

Substitutes: Darlow (GK), Cooper, Kamara, Summerville, Anthony, Byram, Poveda, Gelhardt, Gruev.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #27 på: September 20, 2023, 20:08:00 »
To endringer: Shack inn for Byram og James inn for Summerville.

Man kan vel si Cresswell er den store taperen her, ute av kamptroppen.
Ellers. imponert over Klaesson som stadig er med til kamper som tredjekeeper men ikke når kamptroppen...
Har ikke hørt surmuling derfra ennå...

Byram spiller vel ikke fordi man frykter at kroppen hans ikke tåler flere kamper i uka.
Og på kantene er det vel nesten så man kan vurdere fra kamp til kamp hvilke 'kant-egenskaper' man er ute etter, og hvem det kan lønne seg å hive innpå etter hvert. Denne gangen ble det farten og de defensive egenskapene til James heller enn det kreative og one on one-egenskapene fra Summerville...
« Siste redigering: September 20, 2023, 20:11:01 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #28 på: September 20, 2023, 20:18:57 »
Wow, Lewie Coyle er kaptein på Hull - det visste eg ikkje :o
Blitt 27 år nå.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamp: vs Hulll@TheMKMStadium, onsdag 20.9. kl.20.45, LUTV
« Svar #29 på: September 20, 2023, 20:19:23 »
To endringer: Shack inn for Byram og James inn for Summerville.

Man kan vel si Cresswell er den store taperen her, ute av kamptroppen.
Ellers. imponert over Klaesson som stadig er med til kamper som tredjekeeper men ikke når kamptroppen...
Har ikke hørt surmuling derfra ennå...

Byram spiller vel ikke fordi man frykter at kroppen hans ikke tåler flere kamper i uka.
Og på kantene er det vel nesten så man kan vurdere fra kamp til kamp hvilke 'kant-egenskaper' man er ute etter, og hvem det kan lønne seg å hive innpå etter hvert. Denne gangen ble det farten og de defensive egenskapene til James heller enn det kreative og one on one-egenskapene fra Summerville...

Er litt skeptisk til at Summerville og den kreativiteten fra han mangler….men jeg kan ta feil. :D