Skrevet av Emne: Kamp: Southampton vs Leeds @St Mary's, lørdag 30.9.23 kl 1330, Viasport 2  (Lest 9011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Da er det klart for langtur til Southampton, som i likhet med oss rykket ned. De har nå tre poeng mindre enn oss, og har fire strake tap i serien mens vi er ubeseiret i seks kamper. De har sluppet inn 19 mål mot våre sju, og selv scoret 12 - mot våre 13.

Nok om dem. Oss. Rodon er tilbake fra karantene og går nok rett inn på laget. Om Cooper beholder plassen sin eller om Struijk får tillit videre som Rodons parter er av spenningsmomentene. PÅ backene blir det vel de samme to om en ikke mener at Ayling bare stod over sist pga tett kampprogram, det kan jo godt hende.

De fire foran er det ingen grunn til å endre på, så lenge Gnonto fortsatt er ute. Tviler på at Anthony får startplass ennå. Men han kommer nok garantert inn.

Hvem blir så Ampadus makker på midten. Grav vs Kamara her, Gruev er vel hakket bak fortsatt...

Meslier - Ayling, Rodon, Cooper, Byram - Ampadu, Gray - Summerville, Piroe, James - Rutter
er mitt tips.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Etter seieren over Watford er vi atter en gang auforiske og i sjuende himmel. Både på YouTube og i ulike forum er det ikke måte på hvor stor opprykks optimismen har blitt. Med rette vil sikkert mange si, og ikke det minste rart etter lagets prestasjoner den siste tida. Men for mange av oss som har levd med denne klubben gjennom et langt liv, så er ikke Leeds som andre klubber som evner å vinne kamp etter kamp etter kamp. Vi vet bedre enn alle andre klubber hva det vil si å komme ned på jorda. Dessverre tror jeg det skjer allerede i dette møtet. Uavgjort vil være ekstremt hederlig, men frykter tap lang vei. Vil bare minne om at vi er Leeds United.

Blank_File

Etter seieren over Watford er vi atter en gang auforiske og i sjuende himmel. Både på YouTube og i ulike forum er det ikke måte på hvor stor opprykks optimismen har blitt. Med rette vil sikkert mange si, og ikke det minste rart etter lagets prestasjoner den siste tida. Men for mange av oss som har levd med denne klubben gjennom et langt liv, så er ikke Leeds som andre klubber som evner å vinne kamp etter kamp etter kamp. Vi vet bedre enn alle andre klubber hva det vil si å komme ned på jorda. Dessverre tror jeg det skjer allerede i dette møtet. Uavgjort vil være ekstremt hederlig, men frykter tap lang vei. Vil bare minne om at vi er Leeds United.

Trenger ikke å minne noen på noe, for det er ganske typisk å tape i en situasjon som dette, uansett om man er Leeds eller andre lag. Alle gode ting tar en gang slutt. Spår også en knepen seier til Southampton i denne.

Dennis

Selvsagt kan vi tape denne kampen, men det virker nesten som om vi skal gå rundt og forvente det verste hele tida? Er ikke det fryktelig kjedelig?

Hva med å nyte det positive, når vi nå endelig fikk utløp for dominansen i hjemmekampene? Etter lørdag syns jeg i alle fall glasset er mer enn halvfullt. :)
Marching on together!

Kontakinte

Etter seieren over Watford er vi atter en gang auforiske og i sjuende himmel. Både på YouTube og i ulike forum er det ikke måte på hvor stor opprykks optimismen har blitt. Med rette vil sikkert mange si, og ikke det minste rart etter lagets prestasjoner den siste tida. Men for mange av oss som har levd med denne klubben gjennom et langt liv, så er ikke Leeds som andre klubber som evner å vinne kamp etter kamp etter kamp. Vi vet bedre enn alle andre klubber hva det vil si å komme ned på jorda. Dessverre tror jeg det skjer allerede i dette møtet. Uavgjort vil være ekstremt hederlig, men frykter tap lang vei. Vil bare minne om at vi er Leeds United.
Har du sett forsvarsspillet til Sòton i år? Tipper 0-4

auren

Etter seieren over Watford er vi atter en gang auforiske og i sjuende himmel. Både på YouTube og i ulike forum er det ikke måte på hvor stor opprykks optimismen har blitt. Med rette vil sikkert mange si, og ikke det minste rart etter lagets prestasjoner den siste tida. Men for mange av oss som har levd med denne klubben gjennom et langt liv, så er ikke Leeds som andre klubber som evner å vinne kamp etter kamp etter kamp. Vi vet bedre enn alle andre klubber hva det vil si å komme ned på jorda. Dessverre tror jeg det skjer allerede i dette møtet. Uavgjort vil være ekstremt hederlig, men frykter tap lang vei. Vil bare minne om at vi er Leeds United.

Hva tror du "Channon" på det norske Saints-forumet spår om helgens kamp? Seier til Southampton? I think not...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Garantert god stemning i troppen, mye lek og moro på trening - men bare akkurat så mye som Farke gir de slingringsmonn`til...
Ref uttalelsene ang Rutter  :D

Vi fortsetter den positive trenden, vinner 3-1.

Lucas the Kop Cat

Garantert god stemning i troppen, mye lek og moro på trening - men bare akkurat så mye som Farke gir de slingringsmonn`til...
Ref uttalelsene ang Rutter  :D

Vi fortsetter den positive trenden, vinner 3-1.
Satser på at vi holder nullen enda en kamp.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GeirO

Enkelt å tippe, bare å se på de siste fire kampene:
Uavgjort 0-0
Seier 3-0
Uavgjort 0-0
Seier 3-0

Da blir det vel målløst på sørkysten...
MOT

stian

Da er det klart for langtur til Southampton, som i likhet med oss rykket ned. De har nå tre poeng mindre enn oss, og har fire strake tap i serien mens vi er ubeseiret i seks kamper. De har sluppet inn 19 mål mot våre sju, og selv scoret 12 - mot våre 13.

Nok om dem. Oss. Rodon er tilbake fra karantene og går nok rett inn på laget. Om Cooper beholder plassen sin eller om Struijk får tillit videre som Rodons parter er av spenningsmomentene. PÅ backene blir det vel de samme to om en ikke mener at Ayling bare stod over sist pga tett kampprogram, det kan jo godt hende.

De fire foran er det ingen grunn til å endre på, så lenge Gnonto fortsatt er ute. Tviler på at Anthony får startplass ennå. Men han kommer nok garantert inn.

Hvem blir så Ampadus makker på midten. Grav vs Kamara her, Gruev er vel hakket bak fortsatt...

Meslier - Ayling, Rodon, Cooper, Byram - Ampadu, Gray - Summerville, Piroe, James - Rutter
er mitt tips.

Tror du er farlig nære elleveren her, men mon tro om ikke den godeste Shackleton er i ferd med å spille seg inn på laget på bekostning av Ayling? Ayling gir viktig rutine bak, men med Cooper tilbake så er det kanskje mindre behov for akkurat det i alle fall. Litt spent på det uttaket.

Eriksen55

Dette laget fortsetter med å ikke slippe inn mål, mens de foran fikser en komfortabel tre poenger!

Meslier

Ayling
Rodon
Strujik
Byram

Ampadu
Kamara

James
Piroe
Summerville

Rutter

Darlow, Shack, Cooper, Gruev, Gray, Anthony, Poveda, Bamford og Gelhardt/Joseph

Ser ingen grunn til å vrake Strujik. Tror Ayling starter igjen og at Kamara starter. James fortsetter med Anthony på benken.

Klaesson, Cresswell, Hjelde, Bate, Gyabi og Gelhardt eller Joseph ikke med i troppen.

Skadet: Spence, Firpo, Dallas, Gnonto.

Dennis

[...]
Klaesson, Cresswell, Hjelde, Bate, Gyabi og Gelhardt eller Joseph ikke med i troppen.
[...]

Et bilde på stallen, er at dette gjerne kunne vært benken de to siste sesongene - i Premier League. Cresswell, Hjelde og Bate var leid ut i fjor riktignok, men jeg tenker på nivået. Nå er det sannsynligvis ikke plass til mer enn en, om noen, i divisjonen under.
« Siste redigering: September 26, 2023, 08:43:11 av Dennis »
Marching on together!

Russel_Doig

Dette laget fortsetter med å ikke slippe inn mål, mens de foran fikser en komfortabel tre poenger!

Meslier

Ayling
Rodon
Strujik
Byram

Ampadu
Kamara

James
Piroe
Summerville

Rutter

Darlow, Shack, Cooper, Gruev, Gray, Anthony, Poveda, Bamford og Gelhardt/Joseph

Ser ingen grunn til å vrake Strujik. Tror Ayling starter igjen og at Kamara starter. James fortsetter med Anthony på benken.

Klaesson, Cresswell, Hjelde, Bate, Gyabi og Gelhardt eller Joseph ikke med i troppen.

Skadet: Spence, Firpo, Dallas, Gnonto.

Rodon og Cooper tipper eg er klink! Struijk gikk rett over som vikar på høyresiden når Cooper kom inn.

Eriksen55

Dette laget fortsetter med å ikke slippe inn mål, mens de foran fikser en komfortabel tre poenger!

Meslier

Ayling
Rodon
Strujik
Byram

Ampadu
Kamara

James
Piroe
Summerville

Rutter

Darlow, Shack, Cooper, Gruev, Gray, Anthony, Poveda, Bamford og Gelhardt/Joseph

Ser ingen grunn til å vrake Strujik. Tror Ayling starter igjen og at Kamara starter. James fortsetter med Anthony på benken.

Klaesson, Cresswell, Hjelde, Bate, Gyabi og Gelhardt eller Joseph ikke med i troppen.

Skadet: Spence, Firpo, Dallas, Gnonto.

Rodon og Cooper tipper eg er klink! Struijk gikk rett over som vikar på høyresiden når Cooper kom inn.

Tror ikke du kan lese noe ut av det. At Strujik havnet på høyre er nok utelukkende kun fordi han er bedre enn Cooper til høyre og at han har gjort det mye før.



Bromancer

Håper at Ayling ikke starter. Sitter med hjertet i halsen hver gang han blir utfordret, og han blir kledd av gang etter gang.

Kato

Jeg går for denne:

Shackleton - Rodon - Cooper - Byram

Ampadu - Gray

Summerville - Piroe - Anthony

Rutter

Benk: Darlow, James, Struijk, Bamford, Kamara, Gruev, Ayling, Poveda, Joseph.
 

Hallgeir *

Jeg går for denne:

Shackleton - Rodon - Cooper - Byram

Ampadu - Gray

Summerville - Piroe - Anthony

Rutter

Benk: Darlow, James, Struijk, Bamford, Kamara, Gruev, Ayling, Poveda, Joseph.

Jeg er greit enig med deg her. Hadde du byttet Gray med Kamara, hadde jeg ikke sagt noe på det heller.

Men jeg vil gjerne ha med Meslier også.  :)
Super Leeds since 1968

Dennis

Jeg går for denne:

Shackleton - Rodon - Cooper - Byram

Ampadu - Gray

Summerville - Piroe - Anthony

Rutter

Benk: Darlow, James, Struijk, Bamford, Kamara, Gruev, Ayling, Poveda, Joseph.

Jeg er greit enig med deg her. Hadde du byttet Gray med Kamara, hadde jeg ikke sagt noe på det heller.

Men jeg vil gjerne ha med Meslier også.  :)

Tror ikke vi trenger keeper i denne. 8)
Marching on together!

Fantasyland

Etter seieren over Watford er vi atter en gang auforiske og i sjuende himmel. Både på YouTube og i ulike forum er det ikke måte på hvor stor opprykks optimismen har blitt. Med rette vil sikkert mange si, og ikke det minste rart etter lagets prestasjoner den siste tida. Men for mange av oss som har levd med denne klubben gjennom et langt liv, så er ikke Leeds som andre klubber som evner å vinne kamp etter kamp etter kamp. Vi vet bedre enn alle andre klubber hva det vil si å komme ned på jorda. Dessverre tror jeg det skjer allerede i dette møtet. Uavgjort vil være ekstremt hederlig, men frykter tap lang vei. Vil bare minne om at vi er Leeds United.

Helt riktig. Forventer derfor 3-1 til Leeds i denne og at Russel Martin får sparken.  8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren.

Ikke egentlig noe nytt på skadefronten.
Forteller at han foretrekker en stegvis introduksjon for Gruev.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27802036
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Da har Eirik Aase vurdert kampen i morra.....

Southampton – Leeds United
Kampstart: 13.30

Presset øker på Russell Martin. Forrige runde så Southampton urovekkende svake ut da de tapte 1-2 borte mot et MIddlesbrough-lag som ikke hadde vunnet en kamp før møtet med The Saints. Southampton har nå fire strake tap i serien, hvor to av kampene har endt med stygge sifre. At det vil være litt varierende resultater med ny hovedtrener, store utskiftninger og ny spillestil er ikke overraskende. At Southampton skal se så forferdelige ut i forsvaret er derimot alt annet enn godt nok. Southampton ligger nå på en 15. plass med 3-1-4 etter åtte kamper. Det er ikke krise-resultater, men den nedadgående trenden er derimot krise. At flere av de gode resultatene tidlig i sesongen var av det noe heldige slaget, er også bekymringsverdig. Hjemme på St Marys har Southampton 1-1-2 og hele ti baklengsmål. Leeds United har variert i starten av sesongen. Mye av grunnen til varierende prestasjoner skyldes overgangsvinduet. Nå som overgangsvinduet er stengt har det vært enklere å felle en dom over årets Leeds-utgave, og jeg må innrømme at jeg liker det jeg ser. Laget begynner å se ut som et Daniel Farke-lag, og jeg kan fint se for meg at Yorkshire-klubben bare vil bli bedre og bedre utover høsten. Forrige runde ble Watford slått på meget overbevisende vis, og flere av de nye spillerne har allerede kommet med store bidrag. Leeds på vei oppover, og ligger nå på en sjetteplass med 3-4-1 etter åtte runder. På bortebane har de 2-1-1 så langt.

Southamptons siste kamper:
Boro – Southampton 2-1 (Armstrong)
Southampton – Ipswich 0-1
Southampton – Leicester 1-4 (Edozie)
Sunderland – Southampton 5-0
Southampton – QPR 2-1 (Armstrong, Edozie)

Leeds siste kamper:
Leeds – Watford 3-0 (Anthony, Byram, Piroe)
Hull – Leeds 0-0
Millwall – Leeds 0-3 (Piroe x2, Rutter)
Leeds – Sheff Wed 0-0
Salford – Leeds 1-1 (Struijk)

Vurdering: Southampton i forferdelig form. Forsvarsrekka henger ikke sammen, og det er lite som fungerer som det skal hos The Saints. Her møter de et Leeds United-lag som er på vei oppover, og som begynner å finne rytmen med sin nye spillestil. At Leeds skal komme på besøk lørdag tror jeg er noe av det verste Southampton kunne få denne runden. Her ser jeg for meg at Leeds vil kunne gi Southampton-laget store problemer, og jeg sliter med å se hvordan Leeds ikke skal få flere store sjanser i dette oppgjøret. Så lenge Leeds gjør jobben bakover på banen, bør de ta med seg tre poeng hjem til Yorkshire. Jeg markerer for borteseier.

Tips: Borteseier

http://championshipnorge.com/2023/09/28/for-runden-9-serierunde-9/
Super Leeds since 1968

rd1

Denne vinner vi sannsynligvis 7-0;

1-0: georginio etter 12 min, skudd fra 16 m etter soloraid
2-0: Piroe etter 18 min, på hode etter en crosser fra James
3-0: Cooper på hode etter corner i det 27 min
4-0: tap in fra Piroe, ser ikke helt hvem som har assist. 44 min
5-0: Ampadu, etter at James sleiver på åpent mål og treffer Ampadu (78 min)
6-0 og 7-0: Antony i 89 og 91
"Who needs Cantona??"

auren

Samme lag som sist! Det vil altså si at Rodon er på benk! Der feiler du Farke!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Overraskende med Rodon på benk. Ikke overraskende at Shackleton holder Ayling ute. Litt av en benk vi stiller med i dag.
 

peacock

Tenker at de som gjennomførte en flott kamp sist fortjener en ny sjanse. Helt greit; "Never change a winning team."

Eriksen55

Samme lag som sist! Det vil altså si at Rodon er på benk! Der feiler du Farke!

auren

Hvorfor det?

auren

Tenker at de som gjennomførte en flott kamp sist fortjener en ny sjanse. Helt greit; "Never change a winning team."

Relativt enig. Samtidig så kunne vi trengt farten og klokskapen til vår klart beste stopper i dag. Watford bød på svært lite offansivt i forrige kamp. Jeg tror og frykter Farke bommer på å ikke inkludere Rodon fra start, men ser også at han nå har et lite "luksusproblem". Når hadde vi det sist?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Ser at Eirik Aase er optimistisk på Leeds' vegne. La gå at Soton har slitt, men det vil jo snu for dem før eller siden. Tror ikke det snur fullstendig for The Saints her. Mest tro på uavgjort, og da ikke av det målløse slaget. 1-1.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Samme lag som sist! Det vil altså si at Rodon er på benk! Der feiler du Farke!

auren

Hvorfor det?

Begrunnet i forrige innlegg. Struijk og Cooper er for treige, selv om de klarte seg fint i forrige kamp. Rodon og Ampadu har vært våre klart beste spillere så langt denne sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Samme lag som sist! Det vil altså si at Rodon er på benk! Der feiler du Farke!

auren

Hvorfor det?

Hadde også trodd at Rodon skulle rett inn igjen. Han har den farten som Struijk og Cooper mangler, men det er jo forståelig og fortjent at de som gjorde en så god kamp mot Watford får lov til å starte.
Super Leeds since 1968