Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV  (Lest 6585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #90 på: Oktober 04, 2023, 22:57:14 »
Problemet fremover er vel at Piroe blir for isolert, defensiv...
Beste er vel om han og Rutter bytter roller, så får de heller veksle litt.
Sånn det er nå har vi en 'gratisspiller' på banen og det har vi ikke råd til.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #91 på: Oktober 04, 2023, 22:57:20 »
Meslier 6,5 - Redder et skudd fra langt hold, og den ene de får.
Ayling 5 - Touchet borte i første, parkerte bak i andre. Skremmende svak.
Struijk 6,5 - Kontroll på det som kom, lite å gjøre. Skulle scoret.
Rodon 7 - Løp opp noe i første, relativt lite involvert i andre.
Byram 6,5 - Som Ayling, langt mindre med fremover etter pause.
Ampadu 8 - Styrte alt sentralt. Ser bedre ut med Gray rundt seg enn Kamara.
Gray 7 - Blir bedre og bedre. Det er mye mer som kommer herfra med kamper under beltet.
Summerville 7 - God før pause, sluknet etterpå. Korrekt byttet ut.
Rutter 7 - God før pause, høyresida ble borte i andre omgang.
Anthony 7  God, liker spillestilen. Klart førstevalg på venstrekant.
Piroe 5 - Ser ikke ut til å trives som tier. Og snart er Bamford klar fra start.
Bamford 7 - Ser skarpere ut. Laget masse furore den tiden han spilte.
James 6,5 - Mye involvert, men ikke all verden ut av det.
Poveda 6 - Ikke veldig mye involvert.
Cresswell - Løp inn, og løp ut igjen.

Farke 6 - Traff etter mitt syn godt med lagoppstillinga. God førsteomgang. Så ut til at backene ikke fikk være så mye med fremover etter pause. For forsiktig etter mitt syn i andre omgang. Vi skal kjøre over et sånt lag.


Reaney

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #92 på: Oktober 04, 2023, 22:59:22 »
Prøver du å "dra ned" fordumme innlegget mitt, Eriksen 55?

Hallgi

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #93 på: Oktober 04, 2023, 23:00:35 »
3 poeng, 0 baklengs og topp 6; Veldig bra!
Godt å få Bamford i gang, han bidrog mykje meir enn Piroe gjorde i sin drøye time på banen, sjølv om han nok ikkje blei rørt av keeperen. Bra og at Poveda endelig fekk nokre minutter på banen.
Rutter, Summerville, Gray og Ampadu leverer igjen, og Anthony ser bra ut!
Og så klart kunne og burde Leeds begravd kampen før, men resultatet og 3 poeng i dag er det som betyr noko.
Håpet om å bli nr 2 bak Leicester blir sterkare med dagens seier!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #94 på: Oktober 04, 2023, 23:10:43 »
Prøver du å "dra ned" fordumme innlegget mitt, Eriksen 55?

Nei.

Kun 3 poeng som teller. Kan ikke spille bra i alle kamper. Prøvd storspill og 1 poeng flere ganger i år - Det klages generelt mye da også.

Reaney

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #95 på: Oktober 04, 2023, 23:16:29 »
Ok. Case closed 🔒

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #96 på: Oktober 04, 2023, 23:17:40 »
Shack:

Shackleton?
Knock on his shoulder yesterday in training. Too painful or sore in the past and that's why he was out.

Resten av presseren

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-27844441
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #97 på: Oktober 04, 2023, 23:22:01 »
Tar til takke med en 1 - 0 seier og 3 poeng over svake QPR i kveld. MOT

Hallgeir *

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #98 på: Oktober 04, 2023, 23:24:08 »
Tar til takke med en 1 - 0 seier og 3 poeng over svake QPR i kveld. MOT

Det gjør resten av oss også. Kampen er ferdig.  ;)
Super Leeds since 1968

Andersen

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #99 på: Oktober 04, 2023, 23:26:00 »
Hallgeir ; det var jeg fullstendig klar over,  8)

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #100 på: Oktober 04, 2023, 23:27:08 »
Meslier 6,5 - Redder et skudd fra langt hold, og den ene de får.
Ayling 5 - Touchet borte i første, parkerte bak i andre. Skremmende svak.
Struijk 6,5 - Kontroll på det som kom, lite å gjøre. Skulle scoret.
Rodon 7 - Løp opp noe i første, relativt lite involvert i andre.
Byram 6,5 - Som Ayling, langt mindre med fremover etter pause.
Ampadu 8 - Styrte alt sentralt. Ser bedre ut med Gray rundt seg enn Kamara.
Gray 7 - Blir bedre og bedre. Det er mye mer som kommer herfra med kamper under beltet.
Summerville 7 - God før pause, sluknet etterpå. Korrekt byttet ut.
Rutter 7 - God før pause, høyresida ble borte i andre omgang.
Anthony 7  God, liker spillestilen. Klart førstevalg på venstrekant.
Piroe 5 - Ser ikke ut til å trives som tier. Og snart er Bamford klar fra start.
Bamford 7 - Ser skarpere ut. Laget masse furore den tiden han spilte.
James 6,5 - Mye involvert, men ikke all verden ut av det.
Poveda 6 - Ikke veldig mye involvert.
Cresswell - Løp inn, og løp ut igjen.

Farke 6 - Traff etter mitt syn godt med lagoppstillinga. God førsteomgang. Så ut til at backene ikke fikk være så mye med fremover etter pause. For forsiktig etter mitt syn i andre omgang. Vi skal kjøre over et sånt lag.

Enig i mye her. Men litt streng mot Ayling, men ok. Men at Ayling skal ha likt som Piroe mener jeg er feil. Ayling var mye mer involvert enn Piroe. Mye større trussel fremover. Tror ikke Piroe hadde bedre touch i dag heller. Og det sier ganske mye… Bidro med nada og lagde mange brudd i mot. Han skal få 1 poeng for oppmøte og 1 poeng for de fire minuttene han hadde før han ble byttet ut. Da mistet han ikke ballen på tre forsøk. Klink 2.

Rutter stod bak det meste av det lille vi skapte. Overblikket og pasningene er det ingen andre i laget som har. Men ble litt borte i andre. Ville heller lagt han bak Bamford og latt Summerville fortsette til høyre.

Strujik ikke svakere enn Rodon, heller tvert om. Burde scoret, men var nok vanskeligere å få den over keeper og under tverra 15 cm fra mållinja enn det ser ut.Uansett - Rodon og Strujik mener jeg er det soleklart beste vi kan bruke bak der.

Heldigvis var Ampadu tilbake - For en spiller.

Med Bamford nærmere kampform og Anthony, Rutter, Summerville i form. James og etterhvert Gnonto tilbake - Ikke selvsagt at Piroe spiller mye om dette er nivået hans.
« Siste redigering: Oktober 04, 2023, 23:32:50 av Eriksen55 »

Kato

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #101 på: Oktober 04, 2023, 23:31:11 »
Det touchet til Ayling kan du ikke få mer enn 5 poeng for. Hjelpes i den førsteomgangen var det litt av hvert.
 

Eriksen55

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #102 på: Oktober 04, 2023, 23:38:03 »
Det touchet til Ayling kan du ikke få mer enn 5 poeng for. Hjelpes i den førsteomgangen var det litt av hvert.

Vanskelig å være uenig i det - Klarer bare ikke å se at touchen og bidragene til Piroe vurderes likt. Det Piroe presterte i dag var ille.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #103 på: Oktober 04, 2023, 23:42:47 »
Tror Mateusz fikk sett kampen også :D


Mateusz Klich blue_tick

@Cli5hy

Replying to @MATTheGamer10
Terrible tackle, hopefully Pat is ok 😁
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #104 på: Oktober 04, 2023, 23:44:17 »
Hay:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way." Hopes to appeal the decision which, all in all, shouldn't be difficult. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #105 på: Oktober 05, 2023, 01:48:51 »
Skuffende forestilling, spesielt andre omgang. Plutselig ser vi mer og mer ut som et championship-lag.

Enig. Kampen burde vært drept i første og sånne kamper bør vi ta hjem med 3-4 baller.
Helt enig. Synes andreomgangen var en lang pine, der jeg fryktet at seieren glapp. Hjemme mot en bunnlag. Noe er feil hvis det fortsetter slik.
MOT

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #106 på: Oktober 05, 2023, 07:34:31 »
Syns det er overraskende at ikke flere drar fram Gray etter kampen. Det er så mange flotte touch og effektive valg den gutten på 17 år gjør. Jeg syns han var vår beste og kanskje forsvinner han litt i at det er så lite staffasje.

Spiller som en 27-åring. Et stort, stort talent. Ampadu brøyt masse i dag igjen og Gray førte ballen fremover. Sammen var de Leeds' to beste, selv om jeg ikke gav Ampadu poeng i går. Det er ufortjent, men rett og slett fordi han med unntak av sist kamp alltid har fortjent det. Dro derfor fram Byram og Anthony. Rodon og Struijk solide, Meslier med matchvinnerblokk på slutten. Rutter har et par fine innvolveringer, men ergrer meg over et par slappe tilfeller av offside. Likevel, en viktig spiller blitt. Fine innhopp av Pat og James også.

Se Gray eksempelvis da han i første vinner ballen på midten ute ved innbytterbenken. Han snurrer vekk en og da nestemann kommer, vipper han ballen over beinet hans og fosser forbi. Rent instinktivt liten chip hvor de fleste antakelig får blokket ballen til innkast. Det er så mange sånne ting på han. I andre er det en dragning med innsida som gjør at han forserer to sentralt og kan slå ballen ut til James på venstre.

Har et par flotte gjennombruddspasninger i andre, samt et utrolig godt driv fremover med ballen.
Marching on together!

samadhi

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #107 på: Oktober 05, 2023, 07:54:16 »
Håper Bamford klarer å holde seg skadefri fremover. Oste klasse over han når han kom innpå.
Jobbet knallhardt, kom til sjanser og fremprovoserte ett rødt kort.
marching on together,
derudaf forever...

Forever Whites

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #108 på: Oktober 05, 2023, 08:31:42 »
Hay:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way." Hopes to appeal the decision which, all in all, shouldn't be difficult. #lufc

Har sett situasjonen noen ganger i reprise.  Bamford vipper ballen over målvakt og drar seg til siden.  Kan ikke se noen kontakt med målvakt og han kommer raskt på beina igjen.  Hadde han fortsatt rett mot målvakten hadde det blitt et klart frispark da målvakt var på etterskudd. Dommeren kan muligens også se det hele som farefullt spill.  Forsvarerne til QPR var uansett tett oppe i situasjonen og hadde fått ballen unna selv om Bamford hadde greid å stå på beina.

Vet ikke hva Bamford sa til dommer i etterkant, uansett var det ikke slik at han la seg ned og spilte skadet.  Var vel mest at han hoppet unna situasjonen i stedet for å bli truffet av målvakten. 



Medlem 94237

Cherry

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #109 på: Oktober 05, 2023, 08:44:14 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.
 

Kato

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #110 på: Oktober 05, 2023, 08:53:10 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Man kunne vel se på reaksjonene til Begovic at det der ikke var noe kontakt.
 

flynn

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #111 på: Oktober 05, 2023, 09:01:13 »
Bamford vifter også veldig med henda i det han snur seg mot dommeren etter fallet. Kan jo bety to ting: a)han prøver å unngå gult kort for filming, eller b)han prøver å fortelle at det ikke var kontakt og at Begovic ikke skal vises ut. Uansett tolkning så bekrefter jo denne oppførselen at utvisning var for strengt

flynn

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #112 på: Oktober 05, 2023, 09:47:46 »
Bamford vifter også veldig med henda i det han snur seg mot dommeren etter fallet. Kan jo bety to ting: a)han prøver å unngå gult kort for filming, eller b)han prøver å fortelle at det ikke var kontakt og at Begovic ikke skal vises ut. Uansett tolkning så bekrefter jo denne oppførselen at utvisning var for strengt

flynn

Jeg tolka det som at han roper sin uskyld og sier han ikke filma, enten i form av "jeg ble tatt" eller "jeg snubla bare". Umulig å si om det er det eller rop om frispark og rødt kort. Noen fra tribunen mener det var kontakt, men det ser da ikke slik ut.

Er vel i det hele tatt greit det ikke ble matchavgjørende. Jeg kan ikke fordra filming.
Marching on together!

TK20

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #113 på: Oktober 05, 2023, 09:49:49 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Enig.

Jeg tolker det sånn her:
  • Keeper kommer i høy fart, Bamford hopper unna
  • Bamford prøver å fortelle dommeren at det ikke var kontakt
  • Dommeren vurderer det allikevel til å være rødt
  • Begovic blir sinna på dommeren, ikke Bamford

Jeg synes det er en riktig vurdering av dommeren. Bamford er først på ballen og keeperen fratar ham en klar scoringsmulighet. At Bamford hopper unna, og dermed unngår kontakt, er egentlig irrelevant.

For øvrig skryt til treneren til QPR som forklarer situasjonen og (forhåpentligvis) legger ballen død fra deres side.

Stut og Fjærkre

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #114 på: Oktober 05, 2023, 10:01:00 »
Keeperen er på vei mot kneet til Patrick med knottene strakt ut, heldigvis klarer Bamford og hoppe unna og dermed redde det som er igjen av karrieren.
 
Klokkeklart rødkort for Begovic, om han treffer eller ikke er irrelevant så lenge intensjonen er så klar. Dette er ikke scoringssjanse problematikk, men voldsom adferd som ville vært rødt kort i midtsirkelen også.
« Siste redigering: Oktober 05, 2023, 10:22:23 av Stut og Fjærkre »

Sterland

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #115 på: Oktober 05, 2023, 10:33:43 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Enig.

Jeg tolker det sånn her:
  • Keeper kommer i høy fart, Bamford hopper unna
  • Bamford prøver å fortelle dommeren at det ikke var kontakt
  • Dommeren vurderer det allikevel til å være rødt
  • Begovic blir sinna på dommeren, ikke Bamford

Jeg synes det er en riktig vurdering av dommeren. Bamford er først på ballen og keeperen fratar ham en klar scoringsmulighet. At Bamford hopper unna, og dermed unngår kontakt, er egentlig irrelevant.

For øvrig skryt til treneren til QPR som forklarer situasjonen og (forhåpentligvis) legger ballen død fra deres side.
Håper du har rett. Umiddelbart tolket jeg situasjonen som at Bamford skulle prate på keeperen et rødt. Når en da på reprisen ser at det ikke var kontakt, da tenkte jeg mitt ift kynisme og filming i dagens fotball. Bamford fremtstår som en sympatisk kar, men har hatt sin fair-share av filming tidligere..

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #116 på: Oktober 05, 2023, 11:23:26 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Enig.

Jeg tolker det sånn her:
  • Keeper kommer i høy fart, Bamford hopper unna
  • Bamford prøver å fortelle dommeren at det ikke var kontakt
  • Dommeren vurderer det allikevel til å være rødt
  • Begovic blir sinna på dommeren, ikke Bamford

Jeg synes det er en riktig vurdering av dommeren. Bamford er først på ballen og keeperen fratar ham en klar scoringsmulighet. At Bamford hopper unna, og dermed unngår kontakt, er egentlig irrelevant.

For øvrig skryt til treneren til QPR som forklarer situasjonen og (forhåpentligvis) legger ballen død fra deres side.
Håper du har rett. Umiddelbart tolket jeg situasjonen som at Bamford skulle prate på keeperen et rødt. Når en da på reprisen ser at det ikke var kontakt, da tenkte jeg mitt ift kynisme og filming i dagens fotball. Bamford fremtstår som en sympatisk kar, men har hatt sin fair-share av filming tidligere..

Det var vel en hendelse mot Villa også, ja. Et "slag", og mener Klich kødda med Pat den gangen også. Husker i alle fall et klipp (Take Me Home?) hvor Ayling spør om han er ok og hvor blåveisen er i treningsstudioet. ;D Ikke at Villa fremstod som det mest sympatiske laget i serien heller, der de påtok seg offerrollen da Bielsa beordret baklengs. Et par uker tidligere spilte samme laget konsekvent i rommet bak en skadd Stoke-back. Det var glemt den dagen tydeligvis...

Uansett, filming er en uting. Noe av det verre var Davinson Sanchez på Spurs i fjor. Gikk overende på en corner og i det han er i ferd med å åle seg opp ser han at motstander kontrer og tar seg så til hodet - dommeren må blåse. Litt dirty tricks skal det være, men full Blodstrupmoen er ikke greit. Filming hører innunder det siste for meg.
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #117 på: Oktober 05, 2023, 12:14:30 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Enig.

Jeg tolker det sånn her:
  • Keeper kommer i høy fart, Bamford hopper unna
  • Bamford prøver å fortelle dommeren at det ikke var kontakt
  • Dommeren vurderer det allikevel til å være rødt
  • Begovic blir sinna på dommeren, ikke Bamford

Jeg synes det er en riktig vurdering av dommeren. Bamford er først på ballen og keeperen fratar ham en klar scoringsmulighet. At Bamford hopper unna, og dermed unngår kontakt, er egentlig irrelevant.

For øvrig skryt til treneren til QPR som forklarer situasjonen og (forhåpentligvis) legger ballen død fra deres side.
Håper du har rett. Umiddelbart tolket jeg situasjonen som at Bamford skulle prate på keeperen et rødt. Når en da på reprisen ser at det ikke var kontakt, da tenkte jeg mitt ift kynisme og filming i dagens fotball. Bamford fremtstår som en sympatisk kar, men har hatt sin fair-share av filming tidligere..

Det var vel en hendelse mot Villa også, ja. Et "slag", og mener Klich kødda med Pat den gangen også. Husker i alle fall et klipp (Take Me Home?) hvor Ayling spør om han er ok og hvor blåveisen er i treningsstudioet. ;D Ikke at Villa fremstod som det mest sympatiske laget i serien heller, der de påtok seg offerrollen da Bielsa beordret baklengs. Et par uker tidligere spilte samme laget konsekvent i rommet bak en skadd Stoke-back. Det var glemt den dagen tydeligvis...

Uansett, filming er en uting. Noe av det verre var Davinson Sanchez på Spurs i fjor. Gikk overende på en corner og i det han er i ferd med å åle seg opp ser han at motstander kontrer og tar seg så til hodet - dommeren må blåse. Litt dirty tricks skal det være, men full Blodstrupmoen er ikke greit. Filming hører innunder det siste for meg.

Ser ikke på denne episoden som at Bamford filmet.  Han falt ja, men det kan ha vært ubalanse også.  Han hoppet unna målvakten.  Kunne selvfølgelig blitt stående slik at han hadde fått noen måneder på sidelinjen igjen.  Men han var raskt oppe etter fallet og hva han sa vet kun de innvolverte rundt der.  Så ikke ut som QPR spillerne var særlig forbannet på Bamford etterpå.  Var mer dommeren som fikk gjennomgå.
Medlem 94237

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #118 på: Oktober 05, 2023, 12:55:48 »
Hadde ikke go`følelse ift det Patrick gjorde, men er av den oppfatning nå om at han hoppet til siden for å unngå sammenstøt/bli felt.
Da mener jeg det er ok...

Denne fra QPR manager bekrefter jo det også:
Ainsworth on the red card: "I've had verification from both players that there was no contact. Patrick's a great lad, he said he jumped out the way."

De bør klare å få det kortet annulert.

Enig.

Jeg tolker det sånn her:
  • Keeper kommer i høy fart, Bamford hopper unna
  • Bamford prøver å fortelle dommeren at det ikke var kontakt
  • Dommeren vurderer det allikevel til å være rødt
  • Begovic blir sinna på dommeren, ikke Bamford

Jeg synes det er en riktig vurdering av dommeren. Bamford er først på ballen og keeperen fratar ham en klar scoringsmulighet. At Bamford hopper unna, og dermed unngår kontakt, er egentlig irrelevant.

For øvrig skryt til treneren til QPR som forklarer situasjonen og (forhåpentligvis) legger ballen død fra deres side.
Håper du har rett. Umiddelbart tolket jeg situasjonen som at Bamford skulle prate på keeperen et rødt. Når en da på reprisen ser at det ikke var kontakt, da tenkte jeg mitt ift kynisme og filming i dagens fotball. Bamford fremtstår som en sympatisk kar, men har hatt sin fair-share av filming tidligere..

Det var vel en hendelse mot Villa også, ja. Et "slag", og mener Klich kødda med Pat den gangen også. Husker i alle fall et klipp (Take Me Home?) hvor Ayling spør om han er ok og hvor blåveisen er i treningsstudioet. ;D Ikke at Villa fremstod som det mest sympatiske laget i serien heller, der de påtok seg offerrollen da Bielsa beordret baklengs. Et par uker tidligere spilte samme laget konsekvent i rommet bak en skadd Stoke-back. Det var glemt den dagen tydeligvis...

Uansett, filming er en uting. Noe av det verre var Davinson Sanchez på Spurs i fjor. Gikk overende på en corner og i det han er i ferd med å åle seg opp ser han at motstander kontrer og tar seg så til hodet - dommeren må blåse. Litt dirty tricks skal det være, men full Blodstrupmoen er ikke greit. Filming hører innunder det siste for meg.

Ser ikke på denne episoden som at Bamford filmet.  Han falt ja, men det kan ha vært ubalanse også.  Han hoppet unna målvakten.  Kunne selvfølgelig blitt stående slik at han hadde fått noen måneder på sidelinjen igjen.  Men han var raskt oppe etter fallet og hva han sa vet kun de innvolverte rundt der.  Så ikke ut som QPR spillerne var særlig forbannet på Bamford etterpå.  Var mer dommeren som fikk gjennomgå.

Jeg oppfatta det også slik. Det blir ren tolkning av kroppsspråk og vanskelig å si hva som ble sagt og gjort i detalj, men jeg følte at en eller to av QPR-spillerne prøvde å argumentere mot at Begovic var bakerste mann, ved å veie "ei linje". Så er det for så vidt uinteressant, da Bamford kunne trilla ballen i åpen mål om han hadde beholdt balansen der og i så måte fratas han en soleklar scoringsmulighet og det røde er korrekt.

Jeg skal ikke konkludere på om han filmer eller ikke og det er ikke nødvendigvis slik at man verken må ha kontakt for å få frispark eller at et fall er lik filming. Det får være en subjektiv avgjørelse, men jeg er glad det ikke ble matchavgjørende og spesielt ikke mot Leeds. Da hadde jeg sikkert vært forbanna, så ærlig må jeg være.

Marching on together!

raggen

Sv: Kamp: Leeds vs. Queens PR @ Elland Road 04.10.23 kl. 20:45 på LUTV
« Svar #119 på: Oktober 05, 2023, 21:55:05 »
synes som mange at piroe har vært svak i det siste men hvorfor bruker vi ligaens beste spiss i den rollen. HAN er en goalgetter og ikke 10er... når bamford kom inn så var det som spiss, hvorfor kan ikke piroe spille spiss???
Forever Leeds United!!!!!!!!