Skrevet av Emne: Kamp: Rotherham Utd vs Leeds Utd @Asseal NY St. 24.11.2023 kl 21 på Viasport 2  (Lest 7370 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
To dager til neste kamp. Mot et lag på nedrykksplass, men som nylig klarte 2-2 mot Ipswich og har 1-2-2 og 5-10 i målforskjell. Vi har 4-0-1 og 10-5 i målforskjell. MEN, som Farke påpekte, de har hatt minimalt med folk fraværende på landslagsoppdrag mens vi har hatt 18 (ikke alle i førstelagstroppen though). Mange kommer sent hjem fra samling og har ikke fått trent med laget siden sist kamp.

DET kan bi en utfordring.

Skadesituasjonen får Farke oppdatere oss på nå litt senere i ettermiddag.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/injury-daniel-farke-leeds-united-28149745
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Et lokal derby igjen . Der jeg tror Rotherham virkelig vil prøve å stikke kjepper i hjulene til Leeds . Men denne må vinnes for eventuelt å knappe ytterligere innpå Leicester og Ipswich . MOT.

Sydhagen

Tror vi tar denne med rolige 4-1
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren.
Rutter tvilsom. Ellers er det jo usikkerhet rundt de som ennå ikke er tilbake. Men Shack, Spence & co har trent godt...
Injury news
Some good news with players. Gelhardt, Shackleton and Spence are in team training. All three are fully involved. Byram and Struijk, their recovery is much quicker than we expected, they were both involved today but we have to wait to see how they come through. It will be a late call. It's good news.

Rutter is a doubt!
Late decision on Gelhardt, Shackleton and Spence. Shackleton wasn't out too long so it would be easier. Spence is the most difficult position, he had a difficult pre-season and has been out for eight weeks. It depends on which position int he squad we need. There are question marks behind some players. Rutter is a big doubt because he came back with an abdominal strain. He hasn't been able to train with us.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28150991
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Hvis Rutter er ute og Byram ikke helt klar, får vi kanskje se følgende lag?

Meslier - Gray, Rodon, Cooper, Firpo - Ampadu, Kamara - James, Summerville, Gnonto - Piroe

Bør vinne denne! Tipper en knepen 1-0 seier. James med målet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Tror du er spot on med laget her auren!  ;)
Rotherham har visstnok ikke mange landslagsspillere ute på oppdrag i international breaks , men vi har såpass mye kvalitet og alternativer
i troppen nå - at denne bør vi ta okkesom`!
Gnonto har vist målteft på Italias`U21 i denne perioden , og er Georgino ute så er han naturlig "innvalg" spør du meg....
Nå har Farke byttet inn Anthony FØR ham i kamper , men jeg håper at Willy nå kan vise seg fra sin beste side også på treninger slik
at vår manager ikke har annet valg!
Venter også i spenning på at Spence blir klar for HB plassen.

Moro også at Kamara og Gruev har levert på sine landslag , de 2 kommer til å være en tilvekst for oss nå utover...

Seier 3-1.
« Siste redigering: November 23, 2023, 11:29:29 av Cherry »
 

Sterland

Hvis Rutter er ute og Byram ikke helt klar, får vi kanskje se følgende lag?

Meslier - Gray, Rodon, Cooper, Firpo - Ampadu, Kamara - James, Summerville, Gnonto - Piroe

Bør vinne denne! Tipper en knepen 1-0 seier. James med målet.

auren
Tipper Struijk og Byram starter på bekostning av Cooper og Firpo. Tror også at Bamford vil erstatte Rutter, mens Gnonto henvises til benken. Rotherham kan være et bananskall.. tipper 1-1

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Gnonto har vist målteft på Italias`U21 i denne perioden , og er Georgino ute så er han naturlig "innvalg" spør du meg....


Moro også at Kamara og Gruev har levert på sine landslag , de 2 kommer til å være en tilvekst for oss nå utover...


Gnonto, samt Rodon/Ampadu (og kanskje også James selv om han bare spilte slutten av kampen) får NULL treninger med laget før kampen, ifølge Farke. Bare gjennomgang av teori.  Nå er Gnonto erfaren i troppen osv og jeg ønsker også å få ham igang. Men spørs om ikke Farke velger blant de som har vært hjemme hele perioden blant starterne.
Regner ikke Rodon/Ampadu siden de har spilt ALT så langt og nok også starter igjen.

Så eg har en mistanke om at Anthony er foran Gnonto i køen til denne kampen...
(Men fasit har eg ikkje)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry


Gnonto har vist målteft på Italias`U21 i denne perioden , og er Georgino ute så er han naturlig "innvalg" spør du meg....


Moro også at Kamara og Gruev har levert på sine landslag , de 2 kommer til å være en tilvekst for oss nå utover...


Gnonto, samt Rodon/Ampadu (og kanskje også James selv om han bare spilte slutten av kampen) får NULL treninger med laget før kampen, ifølge Farke. Bare gjennomgang av teori.  Nå er Gnonto erfaren i troppen osv og jeg ønsker også å få ham igang. Men spørs om ikke Farke velger blant de som har vært hjemme hele perioden blant starterne.
Regner ikke Rodon/Ampadu siden de har spilt ALT så langt og nok også starter igjen.

Så eg har en mistanke om at Anthony er foran Gnonto i køen til denne kampen...
(Men fasit har eg ikkje)

Litt taktisk spill av Farke kanskje.  Wales med våre 3 der spilte vel hjemme i Wales på tirsdag, og Gnonto spilte bortekamp i Irland samme kveld...ikke veldiiii lang vei til Leeds :-)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Litt taktisk spill av Farke kanskje.  Wales med våre 3 der spilte vel hjemme i Wales på tirsdag, og Gnonto spilte bortekamp i Irland samme kveld...ikke veldiiii lang vei til Leeds :-)
Skal ikke utelukke taktisk spill fra Farke. Men de kom altså hjem i løpet av onsdagen og måtte vel ha lett post-match trening i dag. I morgen er det kamp...

"You wait and hope they come back without any problems," said Farke on Wednesday. "There will be some late calls about availability for this game. The first game back is always a bit tricky and if it's on a Friday even a bit more. We have to adapt to the situation. There are players who can't train at all. Players who had many minutes yesterday, like the Welsh players and Willy Gnonto, they will be with us tomorrow but they will just be able to an individual recovery session otherwise I couldn't pick them. Joe, Ethan or Willy I can't send them into a normal team session, it's not possible. A few will head into the game without a team session."


.......................




Leeds-Lives Beren Cross/William Jackson pleier å kjøre sine predicted 11 - denne gangen er de enige.
(Begrunnelsene i linken)
Beren’s XI: Meslier; Gray, Rodon, Cooper, Firpo; Ampadu, Kamara; James, Summerville, Anthony; Piroe.
Will’s XI: Meslier; Gray, Rodon, Cooper, Firpo; Ampadu, Kamara; James, Summerville, Anthony; Piroe.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-line-ups-rotherham-28159382
« Siste redigering: November 23, 2023, 14:21:53 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Eirik Aase vurderer morgendagens kamp....

FREDAG:

Rotherham United – Leeds United
Kampstart: 21.00

Etter 0-5 tapet borte mot Watford var det nok for Tony Stewart og resten av Rotherham United-ledelsen. Matt Taylor ble sendt på hodet ut døren på New York Stadium, og derfor er klubben nå på jakt etter en ny hovedtrener. En hovedtrener som ifølge Stewart skal få penger å bruke i januarvinduet. Taylor gjorde ingen stor jobb som Rotherham-sjef, men samtidig hadde han ikke de beste forutsetningene med tanke på å levere heller. Derfor synes jeg han forlater jobben med æren i behold, samtidig som jeg fint kan forstå at Rotherham ønsker å prøve noe nytt. De ligger tross alt nede på en 22. plass med fire poeng til trygg plass, og det er ingenting som tyder på at det plutselig skulle gå mye bedre for The Millers i tiden fremover med Taylor i sjefsstolen. Nå er det litt vanskeligere å vite hva man kan forvente fra Yorkshire-klubben resten av sesongen, og til fredagens kamp er det Taylors trenerteam som skal lede laget. Det betyr at Wayne Carlisle, Scott Brown og Dan Green skal lede troppene fra sidelinjen frem til en ny hovedtrener er på plass. Hjemme på New York Stadium er Rotherham brukbare, i hvert fall sammenlignet med på bortebane. På hjemmebane har de 2-4-2 på sine åtte kamper. Leeds United har på sin side 4-1-3 på sine åtte bortekamper denne sesongen, hvor forrige borteseier kom mot serieleder Leicester City på imponerende vis. Imponerende er for øvrig et ord man enkelt kan bruke om dette Leeds-laget for øyeblikket. Daniel Farke har virkelig fått fart på sakene hos hvittrøyene, og de er absolutt i ferd med å spise opp forspranget som Leicester og Ipswich Town sikret seg tidlig. Foran fredagens runde ligger Leeds på tredjeplass med åtte poeng opp til de to lagene øverst på tabellen. Daniel Farkes gutter har vunnet seks av sine syv siste kamper i serien, og spillemessig ser det bra ut. Jeg varslet tidlig i høst at dette Leeds-laget bare kom til å bli bedre og bedre, og det ser man i praksis nå. Fortsatt synes jeg det bor mer i dette Leeds-laget, og det får meg til å tro at de kan klare tette luken til toppen etter hvert. Forrige runde ble Plymouth Argyle slått 2-1 hjemme på Elland Road, og i den kampen var det Daniel James og Joel Piroe som scoret målene. Leeds har for øyeblikket flere matchvinnere på laget, og det må kunne trekkes frem som en enorm styrke. En styrke som Rotherham-forsvaret skal få kjenne på denne fredagen.

Rotherhams siste kamper:
Watford – Rotherham 5-0
Rotherham – Ipswich 2-2 (Nombe, Tiehi)
Rotherham – QPR 1-1 (Kelly)
Sheff Wed – Rotherham 2-0
Rotherham – Coventry 2-0 (Peltier, Rathbone)

 Leeds siste kamper:
Leeds – Plymouth 2-1 (James, Piroe)
Leicester – Leeds 0-1 (Rutter)
Leeds – Huddersfield 4-1 (Summerville x2, James x2)
Stoke – Leeds 1-0
Norwich – Leeds 2-3 (Summerville x2, Selvmål)

Vurdering: Rotherham United med trenerbytte siden sist. Jeg er usikker på hva slags effekt det vil gi. Rotherham er dog vanligvis sterke på hjemmebane, men mot Yorkshire-rival Leeds United tror jeg det blir for tøft. Leeds er i flott form, og vil nok trives bra mot et Rotherham-lag i svak form. Jeg har stor tro på at gjestene vinner her.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2023/11/23/for-runden-17-serierunde-9/
Super Leeds since 1968

Andersen

Uansett , Leeds er Leeds det kan gå alle veier . En sikker seier er det aldri . Det ser vi når dommeren blåser for kampslutt etter 90+. MOT.

morten1966

Rotherham sin gode svenske keeper får nok kjørt seg i kveld.. vi bør vinne dette men i denne divisjonen er det ingen som veit åssen dette går

GeirO

Typisk 0-0-kamp... 8)
MOT

RoarG

En typisk 0-0 kamp, som vi vinner 1-0? Satser på det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO


Litt taktisk spill av Farke kanskje.  Wales med våre 3 der spilte vel hjemme i Wales på tirsdag, og Gnonto spilte bortekamp i Irland samme kveld...ikke veldiiii lang vei til Leeds :-)
Skal ikke utelukke taktisk spill fra Farke. Men de kom altså hjem i løpet av onsdagen og måtte vel ha lett post-match trening i dag. I morgen er det kamp...

"You wait and hope they come back without any problems," said Farke on Wednesday. "There will be some late calls about availability for this game. The first game back is always a bit tricky and if it's on a Friday even a bit more. We have to adapt to the situation. There are players who can't train at all. Players who had many minutes yesterday, like the Welsh players and Willy Gnonto, they will be with us tomorrow but they will just be able to an individual recovery session otherwise I couldn't pick them. Joe, Ethan or Willy I can't send them into a normal team session, it's not possible. A few will head into the game without a team session."


.......................




Leeds-Lives Beren Cross/William Jackson pleier å kjøre sine predicted 11 - denne gangen er de enige.
(Begrunnelsene i linken)
Beren’s XI: Meslier; Gray, Rodon, Cooper, Firpo; Ampadu, Kamara; James, Summerville, Anthony; Piroe.
Will’s XI: Meslier; Gray, Rodon, Cooper, Firpo; Ampadu, Kamara; James, Summerville, Anthony; Piroe.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-line-ups-rotherham-28159382
Litt rart de herrer ikke tipper Bamford rett inn for Rutter når vi vet hvor mye Farke verdsetter han.
MOT

Cannavaro

Det har vært landslagspause og det er et lokaloppgjør, og vi mangler Rutter....
Rotherham sparket manager Matt Taylor under pausen her og det er vel assistentene hans som coacher i denne kampen.
De har slitt iår, og ligger under streken, kun 2 seire er det blitt på Rothers...

Jeg mener absolutt at denne kampen skal vi vinne greit, med vår kvalitet i spillerstallen og utfra det som er prestert hittil denne sesongen.  Vi har ikke nådd noe topp punkt formmessig ennå, selv om noen av kampene våre har vært gode.  Det er mer å gå på når det gjelder samhandling og effektivitet.

Skal vi være et topplag iår så må disse kampene vinnes...har godt i minne flotte seire mot Norwich og Leicester borte, bedre motstandere enn dagens.  Det er bare snakk om å ha rett fokus og vinnermentalitet, da vinner man kamper som dette.

Mitt tips er 3-0 til Leeds.....lykke til folkens !
MFLU - Miracles For Leeds United

Forever Whites

Satser på seier i kveld, 3-1.  Piroe, Summerville og Bamford.
Medlem 94237

auren

Vi krysser fingrene for at vi spiller i våre hvite drakter, for statistikken med bortedrakter er dyster siste halvannen sesong.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Myhre10

Rutter starter

GaryMac

Cooper og Firpo inn, Strujik og Byram på benk.
Ellers som sist, med Rutter på topp.

Leeds United Team vs Rotherham United
Meslier, Gray, Cooper, Rodon, Firpo, Ampadu, Kamara, Summerville, James, Rutter, Piroe
Substitutes: Darlow, Ayling, Byram, Struijk, Gruev, Anthony, Poveda, Gnonto, Bamford

Hallgeir *

Vi krysser fingrene for at vi spiller i våre hvite drakter, for statistikken med bortedrakter er dyster siste halvannen sesong.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rotherham har vel røde drakter, så hvitt skulle passe godt da.

Dersom vi får første målet, har vi meget gode vinnersjanser. Rotherham kom dog tilbake mot Ipswich til 2-2. Tror uansett på seier i kveld.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Ampadu, Cooper (C), Piroe, Kamara, Summerville, Rodon, James, Gray, Rutter.

Substitutes: Darlow (GK), Ayling, Bamford, Anthony, Struijk, Byram, Poveda, Gnonto, Gruev.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Rutter klar likevel.  :)

Firpo fra start, men med Byram på benken. Da er han skaderfri allerede.
Super Leeds since 1968

Myhre10

Cooper og Firpo inn, Strujik og Byram på benk.
Ellers som sist, med Rutter på topp.

Leeds United Team vs Rotherham United
Meslier, Gray, Cooper, Rodon, Firpo, Ampadu, Kamara, Summerville, James, Rutter, Piroe
Substitutes: Darlow, Ayling, Byram, Struijk, Gruev, Anthony, Poveda, Gnonto, Bamford

Cooper startet sist også 😉

karaba

Rutter klar likevel.  :)

Firpo fra start, men med Byram på benken. Da er han skaderfri allerede.
Er tydelig at vi har mer kontroll på skader blant spillerene enn vi har hatt de siste årene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Rutter klar likevel.  :)

Firpo fra start, men med Byram på benken. Da er han skaderfri allerede.
Er tydelig at vi har mer kontroll på skader blant spillerene enn vi har hatt de siste årene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan se sånn ut. Struijk er jo også på benken allerede. Ikke mange ute nå. Dallas og......?
Super Leeds since 1968

Myhre10

Rutter klar likevel.  :)

Firpo fra start, men med Byram på benken. Da er han skaderfri allerede.
Er tydelig at vi har mer kontroll på skader blant spillerene enn vi har hatt de siste årene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan se sånn ut. Struijk er jo også på benken allerede. Ikke mange ute nå. Dallas og......?

Spence

Hallgeir *

Rutter klar likevel.  :)

Firpo fra start, men med Byram på benken. Da er han skaderfri allerede.
Er tydelig at vi har mer kontroll på skader blant spillerene enn vi har hatt de siste årene


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan se sånn ut. Struijk er jo også på benken allerede. Ikke mange ute nå. Dallas og......?

Spence

Spence, ja. Men han er vel ikke veldig langt unna å bli klar.
Super Leeds since 1968

Kato

Det var vel håp om Spence klar i dag, synd.