Skrevet av Emne: Kamp: Leeds Utd v Middlesbrough @ Elland Road 2.12.2023 kl 16:00 på LUTV  (Lest 5556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

21 timer til kampstart og ingen kamptråd! Jøsses!

Vi møter altså Boro i morgen hjemme på ER. Elland Road er igjen blitt en festning, og vi har nå 5 (eller 6?) strake seire hjemme, og ingen tap så langt. Kommer første tap i morgen?
Lite nytt på skadefronten foruten Firpo (shocker!). Han er ute i tre ukers tid. Gelhardt er også ute, sammen med langtidsskadde Dallas.
Vi stiller helt sikkert uforandret, eller kan det tenkes at Spence får møte gamle lagkamerater? Jeg tror vi stiller med samme ellever som slo Swansea 3-1 i forgårs.

I dag er jeg pessimist, tidlig tips: 2-3 (James og Piroe).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

21 timer til kampstart og ingen kamptråd! Jøsses!

Vi møter altså Boro i morgen hjemme på ER. Elland Road er igjen blitt en festning, og vi har nå 5 (eller 6?) strake seire hjemme, og ingen tap så langt. Kommer første tap i morgen?
Lite nytt på skadefronten foruten Firpo (shocker!). Han er ute i tre ukers tid. Gelhardt er også ute, sammen med langtidsskadde Dallas.
Vi stiller helt sikkert uforandret, eller kan det tenkes at Spence får møte gamle lagkamerater? Jeg tror vi stiller med samme ellever som slo Swansea 3-1 i forgårs.

I dag er jeg pessimist, tidlig tips: 2-3 (James og Piroe).

auren
Godt ikke kampen er idag da Auren.
Jeg tipper 3-2 (Strujik, Summerville og Piroe).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Eirik Aase vurderer kampen mot Middlesbrough.

Leeds United – Middlesbrough
Kampstart: 16.00

Selv om Leeds United presterte bra nok til å vinne, samt var uheldige borte mot Rotherham United forrige helg, var det likevel viktig for Daniel Farke & Co å komme tilbake på vinnersporten i midtuken. Swansea City var på besøk på Elland Road, og gjestene fra Wales tok like så greit ledelsen etter bare få minutter spill. Leeds slo hurtig tilbake, og selvsagt fant også Joel Piroe nettmaskene mot gamleklubben. Utover i kampen tok Leeds en komfortabel 3-1 seier, og angrepsrekka til Leeds blir bare bedre og bedre for hver kamp. Spillere som Daniel James og Georgino Rutter hadde på ingen måte overbevist i Leeds-drakten før nedrykket, men seiler nå frem som nøkkelspillere på dette nivået. Kanskje til og med Brendan Aaronson kunne blitt en hit i Leeds-drakten under Farkes ledelse? Nei, jeg skal ikke dra den så langt. Faktum er at Leeds utvilsomt ser ut som et opprykkslag for tiden. De vinner kamper på rekke og rad, og jeg ser ingen grunn til at det skal stoppe med det første. Det eneste virkelige problemer for Leeds akkurat nå, er at det er et par andre lag i toppen som også ser fantastisk gode ut. Foran helgens runde ligger Yorkshire-klubben på en tredjeplass med 35 poeng, og opp til direkte opprykk er det nå “bare” syv poeng. Hjemme på Elland Road har Leeds fantastiske 6-3-0 så langt, hvor samtlige seks siste kamper har endt med seier. Det er med andre ord ingen enkel oppgave Middlesbrough står ovenfor her. Boro kommer likevel til Elland Road fulle av selvtillit etter en fantastisk 4-0 seier hjemme mot Preston North End i midtuken. Rødtrøyene startet sesongen elendig, men har løftet seg mange hakk utover høsten. Akkurat nå svinger det litt i prestasjoner og resultater, men totalt sett ser de sterke ut. Den gode formen utover høsten har tatt Boro opp til en 10. plass med 27 poeng, og opp til playoff skiller det to poeng. En av hovedpersonene for Boro i deres gode periode den siste tiden er Sam Greenwood. Han kan dog ikke spille lørdagens kamp, ettersom han er på lån fra nettopp Leeds. På bortebane har Boro 3-2-4 denne sesongen, og før tapet mot Bristol City forrige helg hadde de fem bortekamper på rad uten tap.

Leeds siste kamper:
Leeds – Swansea 3-1 (Piroe, Rutter, James)
Rotherham – Leeds 1-1 (Summerville)
Leeds – Plymouth 2-1 (James, Piroe)
Leicester – Leeds 0-1 (Rutter)
Leeds – Huddersfield 4-1 (Summerville x2, James x2)

Middlesbroughs siste kamper:
Boro – Preston 4-0 (Jones x2, Van den Berg, Bangura)
Bristol City – Boro 3-2 (Crooks, Selvmål)
Boro – Leicester 1-0 (Greenwood)
Plymouth – Boro 3-3 (Coburn, Selvmål, Greenwood)
Exeter – Boro 2-3 (Rogers, Silvera, Latte Lath)

Vurdering: Leeds United i flott form. På hjemmebane er de fantastiske. Her møter de et sterkt Middlesbrough-lag. Det bør kunne bli en morsom kamp. Jeg har dog sett såpass mye Middlesbrough under Michael Carricks ledelse til å vite at de fort vil få trøbbel mot Leeds angrepsrekke. Jeg har derfor stor tro på at Leeds kan dra i land seieren her. 

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2023/11/30/for-runden-19-serierunde-9/
Super Leeds since 1968

lowfields

21 timer til kampstart og ingen kamptråd! Jøsses!

Vi møter altså Boro i morgen hjemme på ER. Elland Road er igjen blitt en festning, og vi har nå 5 (eller 6?) strake seire hjemme, og ingen tap så langt. Kommer første tap i morgen?
Lite nytt på skadefronten foruten Firpo (shocker!). Han er ute i tre ukers tid. Gelhardt er også ute, sammen med langtidsskadde Dallas.
Vi stiller helt sikkert uforandret, eller kan det tenkes at Spence får møte gamle lagkamerater? Jeg tror vi stiller med samme ellever som slo Swansea 3-1 i forgårs.

I dag er jeg pessimist, tidlig tips: 2-3 (James og Piroe).

auren
Godt ikke kampen er idag da Auren.
Jeg tipper 3-2 (Strujik, Summerville og Piroe).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Feil rekkefølge da: "Summerville, Strujik and Piroe"
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

GeirO

Disse Firposkadene er ganske utrolige, har ikke ord...
MOT

Forever Whites

Tipper 2-1 i dette oppgjøret.  James og Summerville skårer våre mål.  Bra at Greenwood må stå over for gjestene, siden han har blomstret hos Boro etter utlånet i høst.
Medlem 94237

Dennis

Disse Firposkadene er ganske utrolige, har ikke ord...

Selv med en skadefri Firpo ønsker jeg meg en venstreback og er vel sikkert blant majoriteten i det.

Med skader er det enda mindre tvil. Byram kan gjerne være førstevalget ut sesongen, men vi vet at også han sliter med skader og neppe spiller alt.

Marching on together!

baste

Noen som vet om jeg kan se lutv i thailand? Jeg og fruen ønsker å se Leeds kampen.

Ikke lett å finne svar på nettet.

Cherry

Disse Firposkadene er ganske utrolige, har ikke ord...

Selv med en skadefri Firpo ønsker jeg meg en venstreback og er vel sikkert blant majoriteten i det.

Med skader er det enda mindre tvil. Byram kan gjerne være førstevalget ut sesongen, men vi vet at også han sliter med skader og neppe spiller alt.

Jeg tror jo Shackleton kunne gjort en god jobb på VB som han har gjort på HB denne sesongen også.
I tillegg har vi Hjelde da, men han virker å være ute i kulda`ift Farkes`s disponeringer.
HB kan da både Spence, Shackleton, Byram og nevnte Shack`spille…i tillegg til Luke..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Jeg tror jo Shackleton kunne gjort en god jobb på VB som han har gjort på HB denne sesongen også.
I tillegg har vi Hjelde da, men han virker å være ute i kulda`ift Farkes`s disponeringer.
HB kan da både Spence, Shackleton, Byram og nevnte Shack`spille…i tillegg til Luke..

Ben Parker var quite complementary om Hjelde i går kveld (julepartyet) han hadde overvært treningen førkamp, og Leo var méd.

Ikke at eg tror han blir med i troppen though…

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Disse Firposkadene er ganske utrolige, har ikke ord...

Selv med en skadefri Firpo ønsker jeg meg en venstreback og er vel sikkert blant majoriteten i det.

Med skader er det enda mindre tvil. Byram kan gjerne være førstevalget ut sesongen, men vi vet at også han sliter med skader og neppe spiller alt.

Jeg tror jo Shackleton kunne gjort en god jobb på VB som han har gjort på HB denne sesongen også.
I tillegg har vi Hjelde da, men han virker å være ute i kulda`ift Farkes`s disponeringer.
HB kan da både Spence, Shackleton, Byram og nevnte Shack`spille…i tillegg til Luke..

Du har et godt poeng her. Jeg hadde faktisk glemt Shack i farten her, samt at Spence sikkert også kan brukes i rollen der i et knipetak. Eventuelt Gray over og Spence som et mer offensivt våpen og Grays om en tredje stopper eller hybridback/-midtbane som har blitt så populært.

Back er nok ikke så prekært da, nei. Hjelde også i bakhånd der, som du sier.

Men en ekstra 10-er hadde jeg likt. Som nevnt et annet sted, en som er mer rigid i CAM-rollen slik Farke bruker Piroe. Jeg syns Piroe leverer til godkjent+ så langt, men hadde vært flott å kunne bruke han framme også, samt at Rutter da kunne blitt brukt på en av kantene i sin mer frie rolle. Som nevnt flere ganger, tror Rutter ikke testes i 10er pga det vil hemme hans bevegelser for mye. En antakelse, men ser i alle fall klart ut som Farke vil ha denne trekanten på midten relativt rigid fra start. Da vil Rutters kaos bli kneblet i for stor grad, selv om blikket og pasningene er gode. Litt samme med Summerville, som helt klart skaper mest trøbbel når han søker rommene.

Så en fysisk robust, men også kreativ CAM hadde vært helt kanon.
Marching on together!

GeirO

Mener Farke nevnte i en bisetning at Archie også kunne spille venstre back. Så hvis...når Byram er skadet, kan det bli Archie på venstre og Spence på høyre.

lojosang

Noen som vet om jeg kan se lutv i thailand? Jeg og fruen ønsker å se Leeds kampen.

Ikke lett å finne svar på nettet.
Hvis du har Leeds-appen og det dukket opp live video der og ikke bare live audio skal det virke.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Mener Farke nevnte i en bisetning at Archie også kunne spille venstre back. Så hvis...når Byram er skadet, kan det bli Archie på venstre og Spence på høyre.
Byram og Gray bytta side en stund mot Swansea så det tror jeg Farke har rett i. Hvis noen lurer på hvorfor MIN mening skulle kunne overbevise noen om at en merittert manager har rett kan jeg opplyse om at JEG sitter i en sofa. Man kan nesten ikke bli mer forballekspert enn det.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Forever Whites

Mener Farke nevnte i en bisetning at Archie også kunne spille venstre back. Så hvis...når Byram er skadet, kan det bli Archie på venstre og Spence på høyre.
Byram og Gray bytta side en stund mot Swansea så det tror jeg Farke har rett i. Hvis noen lurer på hvorfor MIN mening skulle kunne overbevise noen om at en merittert manager har rett kan jeg opplyse om at JEG sitter i en sofa. Man kan nesten ikke bli mer forballekspert enn det.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

 ;D 8) ;D
Medlem 94237

auren

Samme lag som sist. Benken:

Darlow, Spence, Shackleton, Cooper, Gruev, Gnonto, Anthony, Bamford og Poveda.

Dagens tips: 2-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Samme lag som sist. Benken:

Darlow, Spence, Shackleton, Cooper, Gruev, Gnonto, Anthony, Bamford og Poveda.

Dagens tips: 2-2.

auren

Ayling nok en gang på tribunen.
 

auren

Fanden! 0-1 etter 2,5 minutt... Huff!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Fanden! 0-1 etter 2,5 minutt... Huff!

auren
Som vanlig....gjesp....
MOT

Milou

Det var litt for enkelt.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


viking

Kjempestart
 

Kato

Alt går inn på Meslier.

auren

Gray blir lurt og Meslier slipper vel litt enkelt inn? Og så to store sjanser ved James og Georgi!

Og Jaaaaaames!!! Header inn 1-1! Déjà vu Swansea !!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Atter under fra start. Men fyrtårnet James stanger inn 1-1.
Super Leeds since 1968

Milou

Og det var like enkelt

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


auren

Fantastisk forarbeid av Byram!!
5 minutt og 1-1… blir målrikt i dag tror jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Joe Jordan

Dan James, luftens baron!


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Creee!!! 2-1! Ny heading!!! For en start!!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Borge

Yes
Borge

GeirO

Og 1-1 og 2-1 som vanlig...gjesp...
MOT