Skrevet av Emne: Kamp: Blackburn Rovers - Leeds United @ Ewood Park lørdag 9/12-23 kl13:30 - LUTV  (Lest 4303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

baste

Det eneste som nå kan gjøre dagen bedre, er B/G seier.

Utrolig solid prestasjon av Leeds. Dette laget kan helt kart klare direkte opprykk. Satser på Boro tar seieren, eller en U om ikke annet.

MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presser på gang.

Dansken først ut:

Tomasson summary
The Rovers boss was frustrated today, but repeatedly said Leeds are a Premier League set of players who will go up automatically this season. Warned against their threat in transition and felt that was a big threat today.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28260446
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase:
Leeds leder 1-0 til pause. Kampbildet nøyaktig som forventet, hvor spillet bølger frem og tilbake. Rovers med noen halvfarligheter, men kommer seg ikke til avslutninger. Leeds har derimot hatt flere store sjanser, ofte grunnet Leeds press og Rovers naive spill bak på banen.

2-0 seier til Leeds. Åpen og underholdene kamp, men kvalitetsforskjellen på spillerne ble utslagsgivende. Leeds med større sjanser, mens Rovers var svake i siste tredjedel. Rovers muligens snytt for straffespark på 0-1, men handsregelen blir jeg aldri klok på.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Oppdatert på våre Front Four:

Summerville - nine goals, six assists.
Piroe - eight goals, one assist.
James - seven goals, four assists.
Rutter - four goals, eight assists.
(Hay)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Jadda! Fullt fortjent 2-0 seier og vi holder nullen OG: endelig seier med bortedrakter! Utrolig imponert av gutta!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tirsdag stiller vi vel med blå bortedrakter, vi får ta en seier da også.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presser på gang.

Dansken først ut:

Tomasson summary
The Rovers boss was frustrated today, but repeatedly said Leeds are a Premier League set of players who will go up automatically this season. Warned against their threat in transition and felt that was a big threat today.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28260446

Spence starter nok på tirsdag:

Byram
Felt again something in his hamstring. Some concerns. Needs to be assessed. Could be his out of this coming week. Hope it's not bad. Spence out of position.

Byram could miss the next two.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

karaba

Solid kamp i dag som vi kanskje burde vunnet med enda flere mål. Spennende om Joseph kan komme inn og bidra fremover har veldig sans for kvalitetene hans. Djed Spence hadde er greit innhopp, er jo en stund siden han har spilt fotball nå, men får håpe vi kan få nok skadefrie backer slik at Gray kan flytte inn på midtbanen igjen.
De to svakeste på Leeds i dag synes jeg var Kamara og Meslier!
Men 3 nye poeng er sterkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Solid borteseier, uten at Leeds spiller opp mot sitt beste. Som flere har vært inne på var det til tider rufsete i pasningsspillet og i perioder fikk hjemmelaget mye plass mellom forsvaret og Ampadu/Kamara. Kan derimot ikke huske at Rovers produserer så mange kvalifiserte målsjanser, foruten en flott Meslier-redning i andre.

Uansett syns jeg seieren var fortjent i det jeg på forhånd trodde kunne bli en veldig tøff kamp.

Syns Rutter har flere gode innvolveringer og var bedre enn han kanskje har vist de siste ukene. Burde fått seg en scoring på en av de to enorme sjansene i første, men får testa fysikken enormt mye i dag og kom seirende ut av mange dueller.

Ikke minst fint involvert i Summervilles goal, der vi nok en gang får se hvor slepen Archie Gray er.
Marching on together!

karaba

Solid borteseier, uten at Leeds spiller opp mot sitt beste. Som flere har vært inne på var det til tider rufsete i pasningsspillet og i perioder fikk hjemmelaget mye plass mellom forsvaret og Ampadu/Kamara. Kan derimot ikke huske at Rovers produserer så mange kvalifiserte målsjanser, foruten en flott Meslier-redning i andre.

Uansett syns jeg seieren var fortjent i det jeg på forhånd trodde kunne bli en veldig tøff kamp.

Syns Rutter har flere gode innvolveringer og var bedre enn han kanskje har vist de siste ukene. Burde fått seg en scoring på en av de to enorme sjansene i første, men får testa fysikken enormt mye i dag og kom seirende ut av mange dueller.

Ikke minst fint involvert i Summervilles goal, der vi nok en gang får se hvor slepen Archie Gray er.
Som du sier Gray er god på scoringen til Summerville, derfor håper jeg snart at vi kan bruker han mer sentralt i midtbanen igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raggen

gledelig med seier og noe rusk på enkelte spillere.. kamara litt under pari tidvis men er det bare meg som irritere meg litt over piroe??? allle kan ikke ned å hente og ta imot ballen. skulle truet mere bakrom og tatt blackburn på kontringer på 0-1 og synes joseph burde kommet inn tidligere
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Solid borteseier, uten at Leeds spiller opp mot sitt beste. Som flere har vært inne på var det til tider rufsete i pasningsspillet og i perioder fikk hjemmelaget mye plass mellom forsvaret og Ampadu/Kamara. Kan derimot ikke huske at Rovers produserer så mange kvalifiserte målsjanser, foruten en flott Meslier-redning i andre.

Uansett syns jeg seieren var fortjent i det jeg på forhånd trodde kunne bli en veldig tøff kamp.

Syns Rutter har flere gode innvolveringer og var bedre enn han kanskje har vist de siste ukene. Burde fått seg en scoring på en av de to enorme sjansene i første, men får testa fysikken enormt mye i dag og kom seirende ut av mange dueller.

Ikke minst fint involvert i Summervilles goal, der vi nok en gang får se hvor slepen Archie Gray er.
Det var noe fryktinngytende imponerende hvordan Gray orkestrerte 0-2.
Ikke mange 17 åringer jeg kan huske har vist den blandingen av modenhet, timing ogforståelse for spill og bevegelser.
En gave av en fotballspiller som jeg håper bare tar nivå etter nivå.

Kato

Rutter er en Bjørn. Vanvittig fysikk, enorm mot alle stopperne han møter.
 

Andersen

Flott med nok en seier i dag , og det på bortebane .  :) Så får vi se hvordan det går med nok en bortekamp mot Sunderland  på tirsdag .MOT.

Sterland

Jadda! Fullt fortjent 2-0 seier og vi holder nullen OG: endelig seier med bortedrakter! Utrolig imponert av gutta!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tirsdag stiller vi vel med blå bortedrakter, vi får ta en seier da også.
Hvorfor vi har skiftet fra de opprinnelige gule er et mysterium. Det vi stilte med i dag er det styggeste jeg har sett på et Leeds-lag. Vi bør ha 3 draktsett, hvitt, gult og blått..

ar9

Presser på gang.

Dansken først ut:

Tomasson summary
The Rovers boss was frustrated today, but repeatedly said Leeds are a Premier League set of players who will go up automatically this season. Warned against their threat in transition and felt that was a big threat today.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28260446

Spence starter nok på tirsdag:

Byram
Felt again something in his hamstring. Some concerns. Needs to be assessed. Could be his out of this coming week. Hope it's not bad. Spence out of position.

Byram could miss the next two.
Liten tvil om at det er behov for en skikkelig venstreback i januar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Leeds gjorde jobben i går. Spillet var bra. Det var ikke rock solid, det var marginer fra at vi fikk baklengs... en straffe imot, en rekasjonsredning fra Meslier... men i det store og hele: Vi hadde kontroll. Vi gjorde jobben.

Problemet vårt er at Ipswich/Leicester også gjorde jobben. Riktignok har vi hentet bra med poeng på de over de siste seks serierundene. Men for oss handler det om å gjøre vår egen jobb. Så får de andre prøve å gjøre sin.

Nå står vi igjen overfor 3 kamper på 8 dager. Gårsdagen var den første. Vi ser jo i Premier League hvor tøft det er , selv for topplagene, med resultater når seriekampene kommer så tett. Så, hvordan vil Leicester/Ipswich reagere på det tette programmet. Hvordan vil vi reagere...

Jeg har altså et håp om at Ipswich's elleve vil kjenne på programmet nå... Vi også bruker helst de samme elleve. Nå må noen andre spille venstreback.Vil Spence være klar for 90 minutter, blir det i kombinasjon med Shackleton kanskje...

Sunderland blir en vanskelig bortekamp. Men det sa vi på forhånd at Blackburn var også... Vi tok de. Så får vi se hvordan Sunderland takles.

The Verdict i YEP er ofte lesbart. Smyth er her inne på at Farke har sine prinsipper han 'stick to'. Nåde de som sluntrer unna...

He first approached Archie Gray, then substitute Djed Spence and even as all the other Leeds players made it back down the tunnel Farke was still debriefing his Spurs loanee. What they discussed was not explicitly revealed in Farke's press conference but his assessment of Spence's performance did include mention of the full-back's leisurely approach to returning to his own half after a pair of attacks. Being on it, all the time, is what Farke demands because that, and only that, is what brings promotions. Being on it, all the time, is what the form of Leicester City and Ipswich Town is demanding.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-meeting-rivals-demands-thanks-to-key-ingredient-graham-smyths-blackburn-verdict-4440208

Phil Hay peker fremover mot det kommende vinduet. Han mistenker at venstrebacken igjen kan bli et tema, men mest av alt at kontinuitet er stikkordet.

https://theathletic.com/5124185/2023/12/10/leeds-blackburn-january-transfer-window/

Leeds made their bed in August. The 20 league games since have made them happy to lie in it, chipping away, processing through the fixture list, and waiting to see if either of the teams above them, Leicester City and Ipswich Town, start to crack.

In this of all seasons, there are no rest days in the Championship either.

Next up:
Leeds (4-1-0 siste fem) skal opp til Sunderland, managerløse Sunderland, en klubb som likevel gjorde jobben hjemme der de startet kampen på samme tidspunkt som Leeds. De har 2-1-2 siste fem. Ipswich (4-0-1 siste fem)  skal til London og møte Watford, som hjalp oss med utligning mot Southampton langt ute i overtiden. De har smågode 3-1-1 siste fem, eneste tapet var 2-0 mot Leicester borte. Leicester(3-1-1 siste fem) venter til onsdag da de får besøk fra London og Millwall. De har svake 1-1-3 siste fem, og tapte bl.a. 3-1 mot Ipswich nylig.

Altså, Leicester med tilsynelatende lett motstand mens Leeds og Ipswich får tøffere kamp.
« Siste redigering: Desember 10, 2023, 11:01:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Jadda! Fullt fortjent 2-0 seier og vi holder nullen OG: endelig seier med bortedrakter! Utrolig imponert av gutta!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tirsdag stiller vi vel med blå bortedrakter, vi får ta en seier da også.
Hvorfor vi har skiftet fra de opprinnelige gule er et mysterium. Det vi stilte med i dag er det styggeste jeg har sett på et Leeds-lag. Vi bør ha 3 draktsett, hvitt, gult og blått..

Dette er nok noe kommersielle greier. Klubbene kan bytte farger på bortedrakter hver sesong. Tipper de ville ha noe helt annet enn gult denne sesong, for å selge enda en variant til fansen. Jeg liker kun helt hvitt eller gult (gammeldags), men sånn er fotballen blitt.