Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Ipswich @ Elland Road lørdag 23/12 - 2023 kl 13:30 ViaSport 1  (Lest 5847 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Siste kamp før jula ringes inn, og Leeds skal måle krefter mot høytflyvende "Tractor Boys". Leeds vant 4-3 på Portman Road 26. august, Ipswich sitt første tap der på, var det 21 kamper? Leeds stilte da med dette laget:
Meslier, Ayling, Rodon, Struijk, Byram, Gnonto, Gray, Ampadu, Sinisterra, Georginio, Piroe. Målscorere den dagen var Georginio, Gnonto, Piroe og Sinisterra, alle med sitt første for sesongen. Dette var Sinisterras eneste kamp fra start. Men, alt dette er for lengst vann under brua.

Siden da har Ipswich vært stabilt gode på et høyt nivå, og laget holder godt følge med Leicester på tabelltoppen. Vi er selv et godt hjemmelag, ubeseiret så langt i sesongen som eneste lag i divisjonen. Dette blir en tøff test for å forbli det.

Forutsatt at ikke nye skader har dukket opp, er vel sannsynligheten stor for at vi stiller uforandret lag fra forrige kamp. Men så tett som kampene kommer nå, tror jeg det tvinger seg fram at enkelte spillere flyttes til benken i enkeltkamper. Gnonto er en av dem som bør få en kamp fra start snart.

Dersom Leeds spiller opp mot sitt beste vi har sett denne sesongen, burde det være godt mulig å ta "the double" over Ipswich, som tross alt slipper inn en del mål også, men om vi slipper oss ned på et lavere nivå, blir vi nok fort straffet av et så godt lag som Ipswich er.

Tidlig tips: 2-2
« Siste redigering: Desember 20, 2023, 15:58:54 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Dennis

Blir veldig spennende og tror dette bli en veldig bra match, slik kampen på Portman Road var. Selv om den i praksis kunne bikket begge veier gitt antall mål og sjanser, var seieren fortjent nok for Leeds og personlige feil sju minutter på overtid i første omgang gjorde at det ble mer spennende enn det faktisk kunne vært. Ny kamp nå og den forrige er for lengst historie.

Det er ingen lag som skaper flere kvalifiserte målsjanser enn Leeds gjør på Elland Road, det er heller ingen som slipper til færre målsjanser enn Leeds gjør hjemme. Samtidig er Ipswich blant lagene som slipper til færrest slike muligheter på bortebane igjen. På tross av dette er det vel få som er for seg 0-0.

Et spenningsmoment er om Ipswich kommer til Elland Road for forsvare seg og satse på kontringer eller om de "går for det". Jeg håper det siste og at våre angrepsspillere får rom. Du tar også opp et viktig poeng om det er på tide å slippe til noen andre fra start. Det blir en vanskelig avveining for Farke. Blir det samme resultatmessige utfall som sist med samme laget, blir det kritikk mot manglende bytter. Starter vi Gnonto eller Anthony og det ikke går veien, kommer han til å få kritikk for at han ikke startet med "det beste" laget.

Jeg har trua foran denne kampen. Litt mot fornuften går jeg for en klar 3-0-seier for Leeds. Rutter noterer seg for to av de. :)
Marching on together!

Hallgeir *

Jeg ville nok gått for uforandret mot Ipswich, brukt vårt antatt sterkeste lag. Da ser jeg heller for meg et par endringer mot Preston andre juledag. Preston er utrolig ustabile og er et lag jeg tror vi tar ganske greit. 1-5 nettopp hjemme mot Watford.
« Siste redigering: Desember 20, 2023, 19:47:56 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Meslier

Spence
Rodon
Strujik
Firpo

Ampadu
Kamara

James
Rutter
Summerville

Gnonto

Darlow, Ayling, Cooper, Gray, Gruev, Anthony, Gelhardt,  Piroe, Joseph

Reaney

En av forskjellene på Leeds og Ipswich er tidspunktet for når man foretar bytter og effekten av dem. Byttene til Ipswich skjer rundt 65 min. Vi bytter minst 10 min. senere. 3 av de som kommer fra Ipswich-benken, Hutchinson, Taylor og Harness har 8 mål. Med andre ord "game changers". Hva med våre innbyttere? Påvirker kampen i liten grad og scorer ikke. Bamford fra benken = Null mål. Kommer bare på Anthonys mål fra benken mot Watford. Jeg ønsker Gnonto fra start som sist mot Ipswich. Og sett inn på James og Anthony før det har gått 70 min. Men med en manager som opptrer som en stabukk og ikke gjør få endringer har jeg liten tro på at det skjer. Snakk om å gjøre det vanskelig for seg sjøl.

Hallgeir *

Meslier

Spence
Rodon
Strujik
Firpo

Ampadu
Kamara

James
Rutter
Summerville

Gnonto

Darlow, Ayling, Cooper, Gray, Gruev, Anthony, Gelhardt,  Piroe, Joseph

Firpo er vel ute med skade .... ?
Super Leeds since 1968

Reaney

Firpo er ikke klar før på nyåret.

peacock

Firpo er ikke klar før på nyåret.

Han blir vel aldri helt klar!? ;)

Cherry

Meslier

Spence
Rodon
Strujik
Firpo

Ampadu
Kamara

James
Rutter
Summerville

Gnonto

Darlow, Ayling, Cooper, Gray, Gruev, Anthony, Gelhardt,  Piroe, Joseph

Denne støtter jeg 100% , men vi vet jo begge at Piroe kommer til å starte.. :-\
Syns Gnonto har gitt energi når han har kommet inn, han fortjener en start nå- samtidig som Piroe ser litt "daff" ut for tiden.
Ser du også har utelatt Patrick fra troppen, han trenger vel først og fremst mental trening for tiden...."barn door"  ;D
Firpo er friskmeldt, jeg tror jo både han og "gud forby"- Aaronson kan være friske i denne divisjonen.
 

Dennis

Firpo er ikke klar før på nyåret.

Han blir vel aldri helt klar!? ;)

Nei, det er "tidlige" tegn på at han kanskje ikke er svaret på back. ;D ;D

Kanskje Sevilla trenger en venstreback i januar??
Marching on together!

leedslife

Firpo er ikke klar før på nyåret.

Han blir vel aldri helt klar!? ;)

Nei, det er "tidlige" tegn på at han kanskje ikke er svaret på back. ;D ;D

Kanskje Sevilla trenger en venstreback i januar??
Evt Saudi? Er jo en voldsom risiko mtp kontrakt og hva du får.
Tror han hadde slitt i CC. Tempo, det fysiske, hyppighet av kamper etc.
Posisjoneringen hans kunne fort blitt en svakhet motstander hadde kassert på.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren:

Slitne spillere?
Important to listen to the data and science. We analyse every day the data on recovery and how tired players are. Injury risks are given a lot of care. I don't like this discussion too much. Ethan is the only player who could be a bit tired. Apart from him, everyone outfield, Pascal, Rodon, Byram, Ayling, Cooper, Rutter, Gnonto, Summerville, James, all started some games and missed some too.

Most of my players are in the spotlight between 16, 17, 18 games. If you cannot do this then you are not made for this world. If I cannot get my players fit enough for this then I should not be doing this.

If we keep talking about tiredness, at some point the players will start to believe they should be tired. They need this competition. When the play-off positions are finalised in May, some managers rest key players in the final few dead rubbers. It never pays off. They need to play minutes to stay sharp.

We won't start every game with the same XI, but for this game there is not one player who is tired. They are all ready to go.

Poveda/Firpo:
Yes. Ian came back with smiles and confidence. Like what he has shown so far this week. Good chance to be back in the squad. Same with Junior. Left-back we are light. Two more days and everyone can make their mark and try to impress on the training pitch.

De skadde:
No. Still individual for Stuart. Sam and Jamie are in a time in their rehab. Predicted both will be just available after New Year kick-off. Doing well. A surprise maybe but neither in team training.

Mht kampprogrammet er det 3.kamp han tenker på:
Have to be even more focused on recovery. Timing the sessions is tricky when you have a difficult away game in the evening of the 29th. Just home at 3am the following morning before playing two days later. Smarter in your recovery. We will not start all four games in 10 days with the same XI. Mix it up in this period.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28329444
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presseren:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28329444
Kanskje viktigst, stort rom for forbedring i andre halvdel av sesongen:
Room for improvement?

Definitely. We are a very young side. our average starting age, you will struggle to find younger sides. In the Championship, experience counts for a lot. Expected goals for and against, we would be in the top two. Can be better with using our chances and better with dealing with the few chances opponents get. Our effectiveness in both boxes can be better.

Can improve our penalty rate. If we had scored at Stoke first we would have win, no mistake. Space for improvement. Work on this on a daily basis.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Håper tipset til Eirik Aase slår til ....

Leeds United – Ipswich Town
Kampstart: 13.30

For mange er det julegavene som er helgens høydepunkt. For andre er det julemiddagen. For Leeds United og Ipswich Town-supporterne er det derimot lørdagens storkamp på Elland Road som stjeler det meste av oppmerksomheten. De to høytflyvende topplagene barker sammen i det som kommer til å bli et ellevilt oppgjør i Yorkshire. Et oppgjør som vertene nesten er nødt til å vinne for å henge med i kampen om direkte opprykk, eller som de i hvert fall ikke har råd til tape. Leeds gikk på et skuffende poengtap hjemme mot Coventry City sist, og står nå med to kamper på rad uten seier. To svært skuffende resultater for et lag som nylig hadde fantastiske 6-1-0 på sine syv siste kamper før de nevnte Sunderland og Coventry-kampene. Ipswich Town har derimot holdt stø kurs i toppen av tabellen, og står nå med imponerende 4-1-0 på sine fem siste kamper siden bortetapet mot West Bromwich Albion for noen uker siden. Forrige helg var Ipswich enorme favoritter hjemme mot erkerival Norwich City, men måtte til slutt nøye seg med ett poeng i det herlige East Anglian-derby. Foran helgens runde er det Ipswich som sitter på 2. plass med sine 52 poeng, mens Leeds følger på plassen bak med 42 poeng. Leeds er det eneste laget i Championship som ikke har tapt på hjemmebane denne sesongen, og har totalt 7-4-0 på eget gress. Lørdag møter de et Ipswich Town-lag som har solide 7-3-1 på sine elleve bortekamper denne sesongen. På disse elleve kampene har de 15-9 i målforskjell. Det er med andre ord ikke målfester på agendaen når Ipswich spiller på bortebane. Målfest ble det dog da lagene møttes tidligere i høst. Da vant Leeds hele 4-3 etter en fartsfylt omgang på Portman Road, og den kampen var i mine øyne en av kampene som virkelig fikk fart på sesongen for Leeds.

Leeds siste kamper:
Leeds – Coventry 1-1 (Summerville)
Sunderland – Leeds 1-0
Blackburn – Leeds 0-2 (Summerville, James)
Leeds – Boro 3-2 (Summerville, James. Piroe)
Leeds – Swansea 3-1 (Piroe, Rutter, James)

Ipswichs siste kamper:
Ipswich – Norwich 2-2 (Broadhead, Burns)
Watford – Ipswich 1-2 (Hirst, Morsy)
Boro – Ipswich 0-2 (Chaplin, Hutchinson)
Ipswich – Coventry 2-1 (Hirst, Burns)
Ipswich – Millwall 3-1 (Broadhead, Chaplin, Luongo)

Vurdering: En skikkelig storkamp på Elland Road lørdag ettermiddag. To lag i fantastisk fin form, selv om Leeds har to skuffende resultater på rad. Jeg tror Leeds løfter seg litt til denne duellen, og jeg kan se for meg Elland Road-publikummet levere varene fra tribuneplass for anledningen. Ipswich Town er dog et svært bra lag, og på bortebane har de gjort livet surt for mange denne sesongen. Dette er ikke en kamp jeg ville satt penger på, ettersom dette fort kan bli en jevn duell hvor tilfeldigheter kan avgjøre. Dersom jeg måtte valgt et utfall, ville det nok likevel blitt hjemmeseier. Leeds med hjemmefordel, samtidig som de har et lite mentalt overtak etter å ha vunnet mot Ipswich tidligere i høst.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2023/12/21/for-runden-23-serierunde-6/
Super Leeds since 1968

auren

4,5 time til kick off. Veldig spent! Denne kampen «må» vinnes i mine øyne. Vi trenger nok litt flyt og marginer med oss - eller, vi trenger at marginene ikke er mot oss slik som i sist kamp. Har tro på at vi kommer til å skape mest mot Ipswich og da må vi være best innenfor begge boksene.

Har lekt litt med denne oppstillingen i hodet. Kanskje litt dumdristig å ta ut James, men han er også fin å sette inn. Spence blir et enda større aktivum i riktig posisjon og med trioen Gray, Ampadu og Kamara får vi en mye bedre balanse defansivt på midten. Piroe MÅ snart spille spiss, og Rutter kan være skapende og farlig også fra vingen. Men er det «trygt» å sette Firpo inn fra start???

Meslier - Spence, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, Gray, Summerville - Piroe

Dagens tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Desember 23, 2023, 09:11:09 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Har en litt dårlig følelse. Vi har truffet dårlig form på et dårlig tidspunkt. Fornøyd med ett poeng, tror jeg.

Hvis vi vinner og er det klart beste laget blir jeg imponert og optimistisk.

peacock

4,5 time til kick off. Veldig spent! Denne kampen «må» vinnes i mine øyne. Vi trenger nok litt flyt og marginer med oss - eller, vi trenger at marginene ikke er mot oss slik som i sist kamp. Har tro på at vi kommer til å skape mest mot Ipswich og da må vi være best innenfor begge boksene.

Har lekt litt med denne oppstillingen i hodet. Kanskje litt dumdristig å ta ut James, men han er også fin å sette inn. Spence blir et enda større aktivum i riktig posisjon og med trioen Gray, Ampadu og Kamara får vi en mye bedre balanse defansivt på midten. Piroe MÅ snart spille spiss, og Rutter kan være skapende og farlig også fra vingen. Men er det «trygt» å sette Firpo inn fra start???

Meslier - Spence, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, Gray, Summerville - Piroe

Dagens tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt utopisk 11'er, og det vet du nok selv også.
Hvordan noen fortsatt kan foreslå Firpo fra start, er for meg komplett uforståelig.

baste

Dette er en kamp vi må vinne, for å ha håp om direkte opprykk. Vet det er mange kamper igjen, men vi må ta innpå Ipswich og Leicester.
Regner med det blir samme oppstilling som siste, syns som mange at Piroe burde få prøve seg som midtspiss.

Bare å glede seg til kampstart.

God Jul til alle Leeds fans med familie ! MOT

Hallgeir *

Det blir utvilsomt en tøff test. Leeds spiller ofte best mot gode spillende lag. To av tre tap har kommet mot Birmingham og Stoke i skuffende svake kamper.

Ipswich slipper inn en del, men scorer også mange mål. Tror det blir en åpen og spennende batalje. Dumme feil blir fort straffet hardt.

Spent!
Super Leeds since 1968

auren

4,5 time til kick off. Veldig spent! Denne kampen «må» vinnes i mine øyne. Vi trenger nok litt flyt og marginer med oss - eller, vi trenger at marginene ikke er mot oss slik som i sist kamp. Har tro på at vi kommer til å skape mest mot Ipswich og da må vi være best innenfor begge boksene.

Har lekt litt med denne oppstillingen i hodet. Kanskje litt dumdristig å ta ut James, men han er også fin å sette inn. Spence blir et enda større aktivum i riktig posisjon og med trioen Gray, Ampadu og Kamara får vi en mye bedre balanse defansivt på midten. Piroe MÅ snart spille spiss, og Rutter kan være skapende og farlig også fra vingen. Men er det «trygt» å sette Firpo inn fra start???

Meslier - Spence, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, Gray, Summerville - Piroe

Dagens tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt utopisk 11'er, og det vet du nok selv også.
Hvordan noen fortsatt kan foreslå Firpo fra start, er for meg komplett uforståelig.

Utopisk? Selvsagt er den helt utopisk. Alle vet jo at vi stiller med det samme laget som sist og med Rutter i 9-er rollen. Min tålmodighet med ham i 9-er rollen ble brukt opp i forrige kamp. Vi må ha en naturlig goalgetter der, og det har vi i Piroe. Jeg mener min oppstilling kun har ett svakt punkt, og det er Firpo. Hadde Byram vært skadefri, hadde han stilt der.

Men slik jeg har satt opp laget er vi styrket på høyreback, sentralt på midten (mot et såpass godt lag), forsterket foran mål med en skikkelig avslutter og så får man diskutere hvorvidt man er forsterket av Rutter vs James på høyreving. Rutter er uten tvil en bedre spiller, men har ikke like mange mål i seg som James denne sesongen. På venstrebacken er vi derimot svakere med Firpo vs Spence, men den risken er jeg villig til å ta hvis han er fysisk klar til å spille.

Laget er klart om kun 20 minutter. Jeg blir svært overrasket om vi ser noe annet enn vår faste startellever. Hvis det ikke har skjedd noe de siste 48 timene da...

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

4,5 time til kick off. Veldig spent! Denne kampen «må» vinnes i mine øyne. Vi trenger nok litt flyt og marginer med oss - eller, vi trenger at marginene ikke er mot oss slik som i sist kamp. Har tro på at vi kommer til å skape mest mot Ipswich og da må vi være best innenfor begge boksene.

Har lekt litt med denne oppstillingen i hodet. Kanskje litt dumdristig å ta ut James, men han er også fin å sette inn. Spence blir et enda større aktivum i riktig posisjon og med trioen Gray, Ampadu og Kamara får vi en mye bedre balanse defansivt på midten. Piroe MÅ snart spille spiss, og Rutter kan være skapende og farlig også fra vingen. Men er det «trygt» å sette Firpo inn fra start???

Meslier - Spence, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, Gray, Summerville - Piroe

Dagens tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt utopisk 11'er, og det vet du nok selv også.
Hvordan noen fortsatt kan foreslå Firpo fra start, er for meg komplett uforståelig.

Et lag med Firpo fra start er utopisk for deg, peacock? ;)
Marching on together!

auren

Da var laget klart. Samme lag som forventet. Benken:

Darlow, Firpo, Cooper, Gruev, Poveda, Joseph, Gelhardt, Gnonto, Bamford.

Vi har ihvertfall nok offensivt kraft på benken om vi skulle trenger det. Opplever vi på ny en kamp med 6 spisser/vinger på banen?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Anthony altså ikke funnet god nok for benken, hvis det ikke feiler han noe da. Drar han tilbake til sørkysten i januar tro?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

4,5 time til kick off. Veldig spent! Denne kampen «må» vinnes i mine øyne. Vi trenger nok litt flyt og marginer med oss - eller, vi trenger at marginene ikke er mot oss slik som i sist kamp. Har tro på at vi kommer til å skape mest mot Ipswich og da må vi være best innenfor begge boksene.

Har lekt litt med denne oppstillingen i hodet. Kanskje litt dumdristig å ta ut James, men han er også fin å sette inn. Spence blir et enda større aktivum i riktig posisjon og med trioen Gray, Ampadu og Kamara får vi en mye bedre balanse defansivt på midten. Piroe MÅ snart spille spiss, og Rutter kan være skapende og farlig også fra vingen. Men er det «trygt» å sette Firpo inn fra start???

Meslier - Spence, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - Rutter, Gray, Summerville - Piroe

Dagens tips: 1-1.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt utopisk 11'er, og det vet du nok selv også.
Hvordan noen fortsatt kan foreslå Firpo fra start, er for meg komplett uforståelig.

Et lag med Firpo fra start er utopisk for deg, peacock? ;)

Ja, selvsagt! Hadde valgt De Bock foran ham alle dager.

peacock

Anthony altså ikke funnet god nok for benken, hvis det ikke feiler han noe da. Drar han tilbake til sørkysten i januar tro?

auren

Tar det for gitt at han er syk eller skadet.

Dennis

Da var laget klart. Samme lag som forventet. Benken:

Darlow, Firpo, Cooper, Gruev, Poveda, Joseph, Gelhardt, Gnonto, Bamford.

Vi har ihvertfall nok offensivt kraft på benken om vi skulle trenger det. Opplever vi på ny en kamp med 6 spisser/vinger på banen?

auren

Håper ikke det, da det betyr at vi jager mål.

Så skal det sies at jeg liker at vi satser på den måten når det faktisk er behov for scoring. Tror nok Farke er forsiktig om det skulle være uavgjort mot slutten, men ligger vi under får du nok fullt vårslepp på angrepsspillere.
Marching on together!

Killa

Tidlig julegave; engelsk kommentator i stedet for den vanlige!!! ;D

Hallgeir *

Struijk har vært nære flere ganger, så dette var fortjent.  8)
Super Leeds since 1968

TK20

JAA HERLIG

Hallgeir *

Ipswich med mye ballinnehav, men har ikke skapt noe som helst. Vi har forsvart oss eksemplarisk så langt i kampen.
Super Leeds since 1968