Skrevet av Emne: Kamp: Preston vs Leeds @ Deepdale tirs 26/12 - 23 kl 13:30 på ViaSport 1  (Lest 6294 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GaryMac

Grusom kamp mot et temmelig middelmådig Preston-lag. Gray får venstrevingen til Preston å framstå som en ving i verdensklasse. Mangler fart, mangler rykk, mangler plasseringsevne og mangler erfaring til å bekle den rollen. Ayling hadde tatt nivået i dagens kamp utmerket, og bør starte neste kamp. Minst dårlige i dag var James, som jobbet og slet utrettelig. Ordnet til slutt en straffe. De to neste som holder mål er Struijk og Rodon. De andre bør snarest glemme denne kampen. Meslier får rollen som Leeds' verste grunnet sitt talentløse hodemist. Utvisningen preget kampen. Darlow lurer jeg på. Han var rimelig sjanseløs på de to målene, og kan ikke lastes for dem.
Farke, dette bør være siste kampen du tar ut Gray som hb. Har vi ikke bedre, må det faktisk handles inn en i januarvinduet.
Vi har vel forhåpentligvis den høyrebacken lSpence) på plass allerede - dessverre har han spilt på feil side siden Han som egentlig er VB (Firpo) er for dårlig og de to som har dekket inn for han (Byram og Shack) er/har vært skadet.

Reaney

Forut for kampene mot Southampton, Stoke, Sunderland og Preston har disse lagene vært fullstendig ute av form og har hatt nedadgående formkurve. Så kommer "gavmilde" Leeds på besøk og vipps så er 3 poeng i boks. Sånn blir det ikke opprykk av.

Bjosse77

Jeg har ikke hatt muligheten til å se denne kampen, håper jeg får til i morgen, men dette var typisk og bedrøvelig. Med 4p på dire siste er det kanskje på tide å se om noe kan forbedres?

stian

Grusom kamp mot et temmelig middelmådig Preston-lag. Gray får venstrevingen til Preston å framstå som en ving i verdensklasse. Mangler fart, mangler rykk, mangler plasseringsevne og mangler erfaring til å bekle den rollen. Ayling hadde tatt nivået i dagens kamp utmerket, og bør starte neste kamp. Minst dårlige i dag var James, som jobbet og slet utrettelig. Ordnet til slutt en straffe. De to neste som holder mål er Struijk og Rodon. De andre bør snarest glemme denne kampen. Meslier får rollen som Leeds' verste grunnet sitt talentløse hodemist. Utvisningen preget kampen. Darlow lurer jeg på. Han var rimelig sjanseløs på de to målene, og kan ikke lastes for dem.
Farke, dette bør være siste kampen du tar ut Gray som hb. Har vi ikke bedre, må det faktisk handles inn en i januarvinduet.

Så strenge kan vi vel ikke være, at ikke vår 17-årige vikar skal kunne ha en dårlig dag? Han har hatt flere kjempekamper på høyrebacken. Liam Millar hadde også en kjempekamp - han lyktes med absolutt alt, også mot andre spillere enn Gray. Hele laget var under pari. Hvis vi må peke på enkeltpersoner, så er det for meg kun følgende:

1) en urutinert Meslier som i kampens hete gir Omajevic muligheten til å være en latterlig skam for fotballspillere. Til hans forsvar blir han kraftig provosert i flere omganger.

2) en manager som, med fasit i hånd, gjerne kunne rullert på laget. De virket tunge hele gjengen og hadde kanskje trengt friskt blod i elleveren.


Kontakinte

Det som skjer ved det røde kortet, er ødeleggende for fotballen. En bokser som ikke klarer å reise seg på 10 sen etter å ha blitt slått ned, får 3 mnd karantene fra kamp og trening. En fotballspiller som får et klaps på kinnet blir liggende i 5 min, for så å spille videre. Enten må man slå ned på filmingen eller så må man ta disse « alvorlige» skadene mer på alvor og kreve at spillerne byttes ut.

Godt sagt!

Jeg håper alt går bra med Preston-spilleren og sender varme tanker til familien i en tøff stund. ;)
enig, dømmingen var forøvrig helt forferdelig i dag.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 20:10:26 av Kontakinte »

Bjosse77

Så sammendraget nå, for et dustete rødt. Der må du enten gi til begge eller ingen. For en avgjørelse....

Kontakinte

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.
enig, men Struijk var vår beste i dag.

Kato

Så sammendraget nå, for et dustete rødt. Der må du enten gi til begge eller ingen. For en avgjørelse....

Han klasker hansken i ansiktet på filmskuespilleren. Det er antakelig akkurat nok til at rødt er riktig. Total hodemist av Meslier, forbanna eller ikke.

Kato

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.
enig, men Struijk var vår beste i dag.

Ja Struijk var bra i dag, rolig og stødig fra straffemerket. Men det er stadig Rodon må inn og sikre bak han pga mangel på fart. Så er han altfor forsiktig med ball. Vi trenger en midtstopper som setter fart med ball, gjør pådrag, og spiller backer forbi ledd. Her er det null risiko, stort sett bare pasninger på fot. Men det skal han ha, i dag var han god.

Josch

Så sammendraget nå, for et dustete rødt. Der må du enten gi til begge eller ingen. For en avgjørelse....

Han klasker hansken i ansiktet på filmskuespilleren. Det er antakelig akkurat nok til at rødt er riktig. Total hodemist av Meslier, forbanna eller ikke.

Kortet er riktig.

Hand to face = rødt kort. Kommentatoren i England  sa det også.

In addition, a player who, when not challenging for the ball, deliberately strikes an opponent or any other person on the head or face with the hand or arm, is guilty of violent conduct unless the force used was negligible.

Man behøver ikke å falle død om. Det er likevel rødt. Dommeren har ikke noe valg her.


Bjosse77

Så sammendraget nå, for et dustete rødt. Der må du enten gi til begge eller ingen. For en avgjørelse....

Han klasker hansken i ansiktet på filmskuespilleren. Det er antakelig akkurat nok til at rødt er riktig. Total hodemist av Meslier, forbanna eller ikke.

Kortet er riktig.

Hand to face = rødt kort. Kommentatoren i England  sa det også.

In addition, a player who, when not challenging for the ball, deliberately strikes an opponent or any other person on the head or face with the hand or arm, is guilty of violent conduct unless the force used was negligible.

Man behøver ikke å falle død om. Det er likevel rødt. Dommeren har ikke noe valg her.

Dere har rett. Likevel: Regelen sier også at overspilling for å prøve å påvirke dommeren er gult. Ergo rødt til begge. (2 gule)

leedslife

Dette er jo den klassiske. Dommeren biter så klart rett på pga manglende overblikk og forståelse for spill og situasjoner. Han vet hva han gjør  Preston spilleren og dommer biter på.
Akkurat som de brukte flere sesonger på å forstå rulle over ballen varianten til Ayling eller Alioskis måter å komme inn hos motstander og dommere.

Sterland

Så sammendraget nå, for et dustete rødt. Der må du enten gi til begge eller ingen. For en avgjørelse....

Han klasker hansken i ansiktet på filmskuespilleren. Det er antakelig akkurat nok til at rødt er riktig. Total hodemist av Meslier, forbanna eller ikke.

Kortet er riktig.

Hand to face = rødt kort. Kommentatoren i England  sa det også.

In addition, a player who, when not challenging for the ball, deliberately strikes an opponent or any other person on the head or face with the hand or arm, is guilty of violent conduct unless the force used was negligible.

Man behøver ikke å falle død om. Det er likevel rødt. Dommeren har ikke noe valg her.

Dere har rett. Likevel: Regelen sier også at overspilling for å prøve å påvirke dommeren er gult. Ergo rødt til begge. (2 gule)
Helt enig, rødt på begge.. Men slik fotballen har utviklet seg er det kun oppside for filming.

stian

Dette er jo den klassiske. Dommeren biter så klart rett på pga manglende overblikk og forståelse for spill og situasjoner. Han vet hva han gjør  Preston spilleren og dommer biter på.
Akkurat som de brukte flere sesonger på å forstå rulle over ballen varianten til Ayling eller Alioskis måter å komme inn hos motstander og dommere.

Jeg skulle ønske at VAR ble brukt til å ta skuespill i etterkant og at fotballspillere hadde en viss ære og internjustis rundt svineriet. Fotballen kunne lært noe av hockeyen her, der driter du deg loddrett ut hvis du så mye som prøver på filming.

Milou

Eg trur de som fokuserer på "filming" av Preston-spelaren her tar feil. Eg reknar med at dommar er fullstendig klar over kva som skjer, og at Preston-spelaren ikkje har blitt skada.

Dessverre er slik type filming blitt vanleg og tildels nødvendig, ikkje for å lure dommaren til å tru at det er verre enn det er, men for å dra merksemd til situasjonen. Dette blir analogt med å kaste seg ned når ein får eit lite spark på leggen inne i 16-meteren. (Det er sikkert feire enn meg som hugsar situasjonen i første sesongen i PL der Bamford ikkje fekk straffespark fordi han klarte å halde seg på beina i staden for å kaste seg ned, etter at han tydeleg blei hindra).


Sent from my SM-S906U using Tapatalk


leedslife

Dette er jo den klassiske. Dommeren biter så klart rett på pga manglende overblikk og forståelse for spill og situasjoner. Han vet hva han gjør  Preston spilleren og dommer biter på.
Akkurat som de brukte flere sesonger på å forstå rulle over ballen varianten til Ayling eller Alioskis måter å komme inn hos motstander og dommere.

Jeg skulle ønske at VAR ble brukt til å ta skuespill i etterkant og at fotballspillere hadde en viss ære og internjustis rundt svineriet. Fotballen kunne lært noe av hockeyen her, der driter du deg loddrett ut hvis du så mye som prøver på filming.
Det vil nok helt sikkert skje at VAR blir brukt på dette. Det skjer som oftest når det blir belyst av de største rollespillerne i de største kampene. Er som regel da man får endringer.
Er så mange situasjoner der dommere uten noe erfaring som spillere fra  situasjonsbetinget situasjoner blir lurt opp i stry av spillere. Garderoben/ spillerne er garantert klar over svakhetene/ god sidene til dommerne, som de er på svake sider/temperament hos motspillere som utnyttes for å bikke resultatet i riktig favør.

GeirO

Som Reaney er inne på og som jeg skrev før kampen, å møte lag i (svært) dårlig form har Leeds store problemer med. Og slik har det vært lenge. Derfor regnet jeg tap som sannsynlig i dag. Men hvorfor er det slik? Er det så amatørmessig som undervurdering? Hvis det er tilfelle, gjør Farke en for dårlig jobb rundt dette.

En annen sak som gjør at jeg ikke er optimistisk foran bortekamper, er rett og slett at vi er dårlig på det. Når vi taper like mange bortekamper som vi vinner, så er de foreløpig ren bingo å spille borte. Vi er så mye dårligere enn Leicester her. De har 9-2-1.  Her må vi bli bedre.

Vil også kommentere at flere hevder at vi har en bred og god tropp, og at vi derfor bør rullere mer. Det siste kan jeg til en viss grad være enig i, men jeg har ennå ikke sett at vi har en bred og god tropp denne sesongen. Det er vel bare Byram av dagens benk som har gjort det bra. Resten har slett ikke overbevist noen så langt. Men at noen av de kan erstatte slitne spillere, er selvsagt mulig.

Leicester vinner ligaen, ingen tvil om det. Så tror jeg andreplassen blir et race mellom Ipswich, Soton og Leeds. Hvis vi skal kapre andreplassen, må vi rett og slett bli bedre enn vi har vært hittil, særlig på bortebane og mot "dårlige" lag.
MOT

Kato

Som Reaney er inne på og som jeg skrev før kampen, å møte lag i (svært) dårlig form har Leeds store problemer med. Og slik har det vært lenge. Derfor regnet jeg tap som sannsynlig i dag. Men hvorfor er det slik? Er det så amatørmessig som undervurdering? Hvis det er tilfelle, gjør Farke en for dårlig jobb rundt dette.

En annen sak som gjør at jeg ikke er optimistisk foran bortekamper, er rett og slett at vi er dårlig på det. Når vi taper like mange bortekamper som vi vinner, så er de foreløpig ren bingo å spille borte. Vi er så mye dårligere enn Leicester her. De har 9-2-1.  Her må vi bli bedre.

Vil også kommentere at flere hevder at vi har en bred og god tropp, og at vi derfor bør rullere mer. Det siste kan jeg til en viss grad være enig i, men jeg har ennå ikke sett at vi har en bred og god tropp denne sesongen. Det er vel bare Byram av dagens benk som har gjort det bra. Resten har slett ikke overbevist noen så langt. Men at noen av de kan erstatte slitne spillere, er selvsagt mulig.

Leicester vinner ligaen, ingen tvil om det. Så tror jeg andreplassen blir et race mellom Ipswich, Soton og Leeds. Hvis vi skal kapre andreplassen, må vi rett og slett bli bedre enn vi har vært hittil, særlig på bortebane og mot "dårlige" lag.

Hvordan skal de på benken få spilt seg varme med de få minuttene de får? Har jo ingen kamparena reservene, må jo ha noen kamper i beltet for å vennes til tempo og trykk.

Hallgeir *

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.

Viktor Johannsson fra Rotherham, hent han.  Det som er kritisk er keeper , back og en kreativ midtbane. Men fore all ikke kritiser Misslier....

Da Bamford slet med å få ballen i mål etter overgangen fra Middlesbrough, fikk han mobbenavnet Bomford. Nå er det Meslier sin tur med Misslier.

Mobbing av egne spillere lever så definitivt fremdeles. (ja, det var total hodemist av keeper i dag)
Super Leeds since 1968

leedslife

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.

Viktor Johannsson fra Rotherham, hent han.  Det som er kritisk er keeper , back og en kreativ midtbane. Men fore all ikke kritiser Misslier....

Da Bamford slet med å få ballen i mål etter overgangen fra Middlesbrough, fikk han mobbenavnet Bomford. Nå er det Meslier sin tur med Misslier.

Mobbing av egne spillere lever så definitivt fremdeles. (ja, det var total hodemist av keeper i dag)
Bomford var fra selveste h.b som postet mye her før.
Han var en ordsmed , haddd flere slike og ganske morsom selv om det ble noen diskusjone ær og gikk en kule varmt.
Rema1000 taktikken for å beskrive Bates eierskap var og noe han brukte om jeg minnes riktig.

Kato

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.

Viktor Johannsson fra Rotherham, hent han.  Det som er kritisk er keeper , back og en kreativ midtbane. Men fore all ikke kritiser Misslier....

Da Bamford slet med å få ballen i mål etter overgangen fra Middlesbrough, fikk han mobbenavnet Bomford. Nå er det Meslier sin tur med Misslier.

Mobbing av egne spillere lever så definitivt fremdeles. (ja, det var total hodemist av keeper i dag)

Kan du forklare hva som er mobbing i å mene at Meslier bør benkes? En keeper som ikke er i nærheten av noe som helst i den offensive delen av spillet. Mot Ipswich ga han opp, og bare måket ballen bort. Det er en bra krenkefest når det blir mobbing å mene han ikke er god nok. Svak på det meste av stats bekrefter vel bare hvor svak han er. Frykter bare at erstatteren er like svak. Se rundt oss i championship, bedre keepere på alle kanter. Har knapt sett noen som er svakere denne sesongen i championship. Ser helt bort fra den i dag, hodemist kan skje den beste.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 23:19:43 av Kato »
 

GeirO

Som Reaney er inne på og som jeg skrev før kampen, å møte lag i (svært) dårlig form har Leeds store problemer med. Og slik har det vært lenge. Derfor regnet jeg tap som sannsynlig i dag. Men hvorfor er det slik? Er det så amatørmessig som undervurdering? Hvis det er tilfelle, gjør Farke en for dårlig jobb rundt dette.

En annen sak som gjør at jeg ikke er optimistisk foran bortekamper, er rett og slett at vi er dårlig på det. Når vi taper like mange bortekamper som vi vinner, så er de foreløpig ren bingo å spille borte. Vi er så mye dårligere enn Leicester her. De har 9-2-1.  Her må vi bli bedre.

Vil også kommentere at flere hevder at vi har en bred og god tropp, og at vi derfor bør rullere mer. Det siste kan jeg til en viss grad være enig i, men jeg har ennå ikke sett at vi har en bred og god tropp denne sesongen. Det er vel bare Byram av dagens benk som har gjort det bra. Resten har slett ikke overbevist noen så langt. Men at noen av de kan erstatte slitne spillere, er selvsagt mulig.

Leicester vinner ligaen, ingen tvil om det. Så tror jeg andreplassen blir et race mellom Ipswich, Soton og Leeds. Hvis vi skal kapre andreplassen, må vi rett og slett bli bedre enn vi har vært hittil, særlig på bortebane og mot "dårlige" lag.

Hvordan skal de på benken få spilt seg varme med de få minuttene de får? Har jo ingen kamparena reservene, må jo ha noen kamper i beltet for å vennes til tempo og trykk.
Vi er vel enig om at det skjer ved litt mer rullering. Så blir jeg gjerne overrasket hvis noen fra benken gjør det bedre enn de "faste".
MOT

Kato

Som Reaney er inne på og som jeg skrev før kampen, å møte lag i (svært) dårlig form har Leeds store problemer med. Og slik har det vært lenge. Derfor regnet jeg tap som sannsynlig i dag. Men hvorfor er det slik? Er det så amatørmessig som undervurdering? Hvis det er tilfelle, gjør Farke en for dårlig jobb rundt dette.

En annen sak som gjør at jeg ikke er optimistisk foran bortekamper, er rett og slett at vi er dårlig på det. Når vi taper like mange bortekamper som vi vinner, så er de foreløpig ren bingo å spille borte. Vi er så mye dårligere enn Leicester her. De har 9-2-1.  Her må vi bli bedre.

Vil også kommentere at flere hevder at vi har en bred og god tropp, og at vi derfor bør rullere mer. Det siste kan jeg til en viss grad være enig i, men jeg har ennå ikke sett at vi har en bred og god tropp denne sesongen. Det er vel bare Byram av dagens benk som har gjort det bra. Resten har slett ikke overbevist noen så langt. Men at noen av de kan erstatte slitne spillere, er selvsagt mulig.

Leicester vinner ligaen, ingen tvil om det. Så tror jeg andreplassen blir et race mellom Ipswich, Soton og Leeds. Hvis vi skal kapre andreplassen, må vi rett og slett bli bedre enn vi har vært hittil, særlig på bortebane og mot "dårlige" lag.

Hvordan skal de på benken få spilt seg varme med de få minuttene de får? Har jo ingen kamparena reservene, må jo ha noen kamper i beltet for å vennes til tempo og trykk.
Vi er vel enig om at det skjer ved litt mer rullering. Så blir jeg gjerne overrasket hvis noen fra benken gjør det bedre enn de "faste".

Se på Gruev, en halv sesong med innhopp på i snitt 2 minutter. Nå har han fått to kamper med litt spilletid, løftet oss med en gang sentralt da han kom inn i dag. Trenger bare å få spille. Kamara så ut som han hadde sprunget New York Marathon på morrakvisten.

Dennis

Knapt sett svakere keeper enn Meslier?

Her er sakligheten på topp.

Ikke for å snakke for Hallgeir, men du misforstår om han reagerer på å argumentere for å sette han ut. Det er økenavn på egne spillere han reagerte på og det er helt innafor å syns det er barnslige greier.
Marching on together!

Kato

Knapt sett svakere keeper enn Meslier?

Her er sakligheten på topp.

Ikke for å snakke for Hallgeir, men du misforstår om han reagerer på å argumentere for å sette han ut. Det er økenavn på egne spillere han reagerte på og det er helt innafor å syns det er barnslige greier.

Ja fortell meg hvilke keepere i championship i år som er svakere enn Meslier? Har vel en redningsprosent på 64,4 prosent. Av alle 39 med smått og stort som har stått denne sesongen er han på redningsprosent rangert som nr 34.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 23:23:40 av Kato »
 

Hallgeir *

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.

Viktor Johannsson fra Rotherham, hent han.  Det som er kritisk er keeper , back og en kreativ midtbane. Men fore all ikke kritiser Misslier....

Da Bamford slet med å få ballen i mål etter overgangen fra Middlesbrough, fikk han mobbenavnet Bomford. Nå er det Meslier sin tur med Misslier.

Mobbing av egne spillere lever så definitivt fremdeles. (ja, det var total hodemist av keeper i dag)

Kan du forklare hva som er mobbing i å mene at Meslier bør benkes? En keeper som ikke er i nærheten av noe som helst i den offensive delen av spillet. Mot Ipswich ga han opp, og bare måket ballen bort. Det er en bra krenkefest når det blir mobbing å mene han ikke er god nok. Svak på det meste av stats bekrefter vel bare hvor svak han er. Frykter bare at erstatteren er like svak. Se rundt oss i championship, bedre keepere på alle kanter. Har knapt sett noen som er svakere. Ser helt bort fra den i dag, hodemist kan skje den beste.

Nå får du kanskje lese det jeg skrev før du går i strupen?

For all del - sett han på benken for min del. Det jeg kritiserte og kommer alltid til å gjøre, er når man gir egne spillere mobbenavn. Det er en uting som verken skal forekomme i"real life" eller på sosiale medier. Om en spiller er god nok eller ikke, kan diskuteres til skrivekrampa tar oss.

Ufin mobbing derimot, kan eller vil jeg ikke akseptere. Det klarer ingen å endre. Sånn er det med den saken.
Super Leeds since 1968

Kato

Ny keeper
Spence Rodon Ny stopper Byram
Ampadu Ny midtbane
James Rutter Summerville
Piroe

8 stk som er gode nok for å være et klink opprykkslag. Struijk mangler tempo og bedre kvaliteter med ball. Kamara er for lite kreativ og for lite målfarlig, keeperplassen frykter jeg er godt under middels championship-nivå uansett hvem som står. Mange gode keepere rundt omkring. Helt avhengig av å ha moderne keepere som er gode med beina og offensive i tankegangen.

Viktor Johannsson fra Rotherham, hent han.  Det som er kritisk er keeper , back og en kreativ midtbane. Men fore all ikke kritiser Misslier....

Da Bamford slet med å få ballen i mål etter overgangen fra Middlesbrough, fikk han mobbenavnet Bomford. Nå er det Meslier sin tur med Misslier.

Mobbing av egne spillere lever så definitivt fremdeles. (ja, det var total hodemist av keeper i dag)

Kan du forklare hva som er mobbing i å mene at Meslier bør benkes? En keeper som ikke er i nærheten av noe som helst i den offensive delen av spillet. Mot Ipswich ga han opp, og bare måket ballen bort. Det er en bra krenkefest når det blir mobbing å mene han ikke er god nok. Svak på det meste av stats bekrefter vel bare hvor svak han er. Frykter bare at erstatteren er like svak. Se rundt oss i championship, bedre keepere på alle kanter. Har knapt sett noen som er svakere. Ser helt bort fra den i dag, hodemist kan skje den beste.

Nå får du kanskje lese det jeg skrev før du går i strupen?

For all del - sett han på benken for min del. Det jeg kritiserte og kommer alltid til å gjøre, er når man gir egne spillere mobbenavn. Det er en uting som verken skal forekomme i"real life" eller på sosiale medier. Om en spiller er god nok eller ikke, kan diskuteres til skrivekrampa tar oss.

Ufin mobbing derimot, kan eller vil jeg ikke akseptere. Det klarer ingen å endre. Sånn er det med den saken.

Ok sorry. Min kommentar lå også inne i det der så trodde du også siktet denne veien.
 

Dennis

Knapt sett svakere keeper enn Meslier?

Her er sakligheten på topp.

Ikke for å snakke for Hallgeir, men du misforstår om han reagerer på å argumentere for å sette han ut. Det er økenavn på egne spillere han reagerte på og det er helt innafor å syns det er barnslige greier.

Ja fortell meg hvilke keepere i championship i år som er svakere enn Meslier? Har vel en redningsprosent på 64,4 prosent. Av alle 39 med smått og stort som har stått denne sesongen er han på redningsprosent rangert som nr 34.

Har eksempelvis nevnt flere ganger hvordan det glatt hoppes bukk over timingen på noen strålende redninger i sluttminuttene som redder seier. Leicester, Middlesbrough, QPR eller Bristol City.

Det er langt mellom klassekeeper og verst i klassen.

Når du trekker fram kun redningsprosent, så kan vi i alle fall være glad vi ikke har Ipswichs keeper da. Han er tross alt dårligere der...

Jeg syns det er langt mer interessant med oversikt over forventede redninger vs skudd på mål. I følge den burde Meslier reddet 1,6 mål flere enn han har. På den samme statistikken er Ipswichs keeper i pluss med 3,5. Noe som tegner et litt annet bilde på hans sesong enn redningsprosent.

 
Plukker i prosent også (marginalt dog) flere innlegg enn Hermansen eller Ipswichs sisteskanse. Likevel er det et poeng folk drar fram som en åpenbar svakhet gang på gang.

Helt greit at du ser mer negativt på ting og selvsagt har du lov å mene han burde benkes. Jeg syns bare ikke kritikken av Meslier er i nærheten av å matche virkeligheten denne sesongen.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 23:39:50 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Knapt sett svakere keeper enn Meslier?

Her er sakligheten på topp.

Ikke for å snakke for Hallgeir, men du misforstår om han reagerer på å argumentere for å sette han ut. Det er økenavn på egne spillere han reagerte på og det er helt innafor å syns det er barnslige greier.

Ja fortell meg hvilke keepere i championship i år som er svakere enn Meslier? Har vel en redningsprosent på 64,4 prosent. Av alle 39 med smått og stort som har stått denne sesongen er han på redningsprosent rangert som nr 34.

Har eksempelvis nevnt flere ganger hvordan det glatt hoppes bukk over timingen på noen strålende redninger i sluttminuttene som redder seier. Leicester, Middlesbrough, QPR eller Bristol City.

Det er langt mellom klassekeeper og verst i klassen.

Når du trekker fram kun redningsprosent, så kan vi i alle fall være glad vi ikke har Ipswichs keeper da. Han er tross alt dårligere der...

Jeg syns det er langt mer interessant med oversikt over forventede redninger vs skudd på mål. I følge den burde Meslier reddet 1,6 mål flere enn han har. På den samme statistikken er Ipswichs keeper i pluss med 3,5. Noe som tegner et litt annet bilde på hans sesong enn redningsprosent.

 
Plukker i prosent også (marginalt dog) flere innlegg enn Hermansen eller Ipswichs sisteskanse. Likevel er det et poeng folk drar fram som en åpenbar svakhet gang på gang.

Helt greit at du ser mer negativt på ting og selvsagt har du lov å mene han burde benkes. Jeg syns bare ikke kritikken av Meslier er i nærheten av å matche virkeligheten denne sesongen.

Så står der vel fint lite i de der statistikkene hva disse gutta gjør MED ball. Der er det ihvertfall lysår mellom Hermansen og Meslier. Klasseforskjell på de to keeperne.

Dennis

Knapt sett svakere keeper enn Meslier?

Her er sakligheten på topp.

Ikke for å snakke for Hallgeir, men du misforstår om han reagerer på å argumentere for å sette han ut. Det er økenavn på egne spillere han reagerte på og det er helt innafor å syns det er barnslige greier.

Ja fortell meg hvilke keepere i championship i år som er svakere enn Meslier? Har vel en redningsprosent på 64,4 prosent. Av alle 39 med smått og stort som har stått denne sesongen er han på redningsprosent rangert som nr 34.

Har eksempelvis nevnt flere ganger hvordan det glatt hoppes bukk over timingen på noen strålende redninger i sluttminuttene som redder seier. Leicester, Middlesbrough, QPR eller Bristol City.

Det er langt mellom klassekeeper og verst i klassen.

Når du trekker fram kun redningsprosent, så kan vi i alle fall være glad vi ikke har Ipswichs keeper da. Han er tross alt dårligere der...

Jeg syns det er langt mer interessant med oversikt over forventede redninger vs skudd på mål. I følge den burde Meslier reddet 1,6 mål flere enn han har. På den samme statistikken er Ipswichs keeper i pluss med 3,5. Noe som tegner et litt annet bilde på hans sesong enn redningsprosent.

 
Plukker i prosent også (marginalt dog) flere innlegg enn Hermansen eller Ipswichs sisteskanse. Likevel er det et poeng folk drar fram som en åpenbar svakhet gang på gang.

Helt greit at du ser mer negativt på ting og selvsagt har du lov å mene han burde benkes. Jeg syns bare ikke kritikken av Meslier er i nærheten av å matche virkeligheten denne sesongen.

Så står der vel fint lite i de der statistikkene hva disse gutta gjør MED ball. Der er det ihvertfall lysår mellom Hermansen og Meslier. Klasseforskjell på de to keeperne.

Det er det og noe annet har jeg heller ikke påstått.

Det er statistikk med ball også, som at de kaster ut like ofte, Meslier har ørlite grann lengre pasninger I åpent spill i snitt og 30 meter på sine 5-metere mot 20 for Hermansen. Sistnevnte er mer aktiv utenfor sin sone, som ikke overrasker noen.

Dessverre viser ikke denne progressive pasninger, som kunne vært et (del-)bevis på høyere risiko. Men selv det sier ingenting om man spiller på presset person eller om man kun spiller på en mann høyere i banen konsekvent. Edit: Meslier har passet ca 10/17 pasninger fremover i banen, mens Hermansen har 13/20.

Uansett, den som ser kampene ser at dansken er en bedre keeper.

Mest interessant er det hos Rotherham, der snittpasningen er på 55 meter og utspill på over 60. Selv Cato Zahl kunne telt antall korte utspill på fingrene der. Fem! korte pasninger, mot Hermansens 348.
« Siste redigering: Desember 26, 2023, 23:59:37 av Dennis »
Marching on together!