Skrevet av Emne: FA-cupen 3. runde: Kamp vs Peterborough@Abax Stadium 07.01.24 kl. 15 Viasport+  (Lest 4631 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Ingen bytter??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Ingen bytter??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ayling for Shack

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

auren

Ayling inn for Shack ja.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Det er ingenting som tilsier at Shackleton skal være før Ayling i køa på høyre back.
 

auren

Ingen bytter??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sykling for Scahck

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
For håpe han ikke er ute å sykler på tampen her…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Ingen bytter??

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sykling for Scahck

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
For håpe han ikke er ute å sykler på tampen her…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Autokorrektur er noe dritt.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


rd1

Utrolig glad for at Bamford er på vei tilbake!! Hadde vært utrolig digg om han dunker inn 10-15 ut over våren!!
"Who needs Cantona??"

auren

Ampadu du du! 3-0!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Bare å sette Ampadu ned som midtstopper, så blir han en storscorer.....

Ser sånn ut.  ;D
Super Leeds since 1968

Reaney

Captain Ampadu & Lord Bamford Magic  :)

auren

Slutt. 0-3. En klassisk Leedskamp dette. Full kontroll og seier borte i cupens tredje runde. Barneskirenn!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Rart hvor godt det føles å slå Ferguson, selv om det bare er junior....

Kato

Klaesson 6 - God med beina, en god redning. Noe uryddig.
Shackleton 4 - Knust på fysikk, ble plaget hele ettermiddagen.
Rodon 7 - Solid, uten å anstrenge seg altfor mye.
Ampadu 8 - MOM. God der bak, og plutselig ble han målscorer.
Firpo 5 - Svak. Plagdes defensivt, og lite med fremover.
Gruev 6 - Langt fra dominerende sentralt, ikke enkle baneforhold for en spillende type som han.
Gray 7 - Jobber hardt, trygg med ball. Sterk.
Piroe 7 - Svak før pause, bedre å holde i ballen etterhvert.
Anthony 7 - Bedre med ball enn uten.
Bamford 8 - What….a…..goal…..
Gnonto 6 - Brukbar før pause, forsvant helt etter.
Ayling - Stengte greit igjen sin side, og var med fremover.
Øvrige - Lite spilletid som vanlig.

HåvardK

Tungt skudd i hver fall. Men det var vel ikke farten sin han scoret det målet på....
Hva vil du. med denne kommentaren?

auren

Klaesson 6 - God med beina, en god redning. Noe uryddig.
Shackleton 4 - Knust på fysikk, ble plaget hele ettermiddagen.
Rodon 7 - Solid, uten å anstrenge seg altfor mye.
Ampadu 8 - MOM. God der bak, og plutselig ble han målscorer.
Firpo 5 - Svak. Plagdes defensivt, og lite med fremover.
Gruev 6 - Langt fra dominerende sentralt, ikke enkle baneforhold for en spillende type som han.
Gray 7 - Jobber hardt, trygg med ball. Sterk.
Piroe 7 - Svak før pause, bedre å holde i ballen etterhvert.
Anthony 7 - Bedre med ball enn uten.
Bamford 8 - What….a…..goal…..
Gnonto 6 - Brukbar før pause, forsvant helt etter.
Ayling - Stengte greit igjen sin side, og var med fremover.
Øvrige - Lite spilletid som vanlig.

7 på Piroe synes jeg er minst ett poeng for høyt. Svak førsteomgang, OK andre. Firpo klarte seg nå bra han. 5?? Fantastisk mål av Bamford, men 8 er alt for høyt. Synes han hadde en småsvak første omgang. Burde "lett" headet inn 1-0. Shackleton hadde store problemer med vingen sin, men han var dæven døtte kanskje banens beste. For et beist! Tenk deg ham sammen med Rutter på Leeds. Shack kunne nå minst fått en 5-er.
Anthony var relativt svak offansivt. Bedre defansivt faktisk. Mange dårlige skudd.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Greit lag, men Rutter kommer inn når vi ligger under 2-0. Dette blir mye verre enn Birminghamkampen, ja.




Eller vinner vi lett 0-3....
?
Med helgardering, så treffer man jo.
MOT

stian

God prestasjon, uten å bruke for mye krefter. Målet til Bamford var ren klasse, og enda viktigere - virket han ikke ganske sharp i touch og timing? Tror pilen peker i riktig retning for ham nå!

Bjosse77

Klaesson 6 - God med beina, en god redning. Noe uryddig.
Shackleton 4 - Knust på fysikk, ble plaget hele ettermiddagen.
Rodon 7 - Solid, uten å anstrenge seg altfor mye.
Ampadu 8 - MOM. God der bak, og plutselig ble han målscorer.
Firpo 5 - Svak. Plagdes defensivt, og lite med fremover.
Gruev 6 - Langt fra dominerende sentralt, ikke enkle baneforhold for en spillende type som han.
Gray 7 - Jobber hardt, trygg med ball. Sterk.
Piroe 7 - Svak før pause, bedre å holde i ballen etterhvert.
Anthony 7 - Bedre med ball enn uten.
Bamford 8 - What….a…..goal…..
Gnonto 6 - Brukbar før pause, forsvant helt etter.
Ayling - Stengte greit igjen sin side, og var med fremover.
Øvrige - Lite spilletid som vanlig.

7 på Piroe synes jeg er minst ett poeng for høyt. Svak førsteomgang, OK andre. Firpo klarte seg nå bra han. 5?? Fantastisk mål av Bamford, men 8 er alt for høyt. Synes han hadde en småsvak første omgang. Burde "lett" headet inn 1-0. Shackleton hadde store problemer med vingen sin, men han var dæven døtte kanskje banens beste. For et beist! Tenk deg ham sammen med Rutter på Leeds. Shack kunne nå minst fått en 5-er.
Anthony var relativt svak offansivt. Bedre defansivt faktisk. Mange dårlige skudd.

auren
Bamford var helt klart kun bak Ampadu i dag. Meget god, klarer alltid å ligge ledig, truer bakrom, holder opp ballen og det skjer slltid mye rundt ham.

Headingen skal "lett" i mål..... Nå må du se litt fotballkamper tror jeg, den der er max 20% og eneste Bamford skal sørge for er å få den innenfor stengene. Hvor god kontroll tror du man har med hodet? Som jeg har sagt før, folk overvurderer generelt hvor stor en sjanse er, kommentatorer intet unntak.

auren

Klaesson 6 - God med beina, en god redning. Noe uryddig.
Shackleton 4 - Knust på fysikk, ble plaget hele ettermiddagen.
Rodon 7 - Solid, uten å anstrenge seg altfor mye.
Ampadu 8 - MOM. God der bak, og plutselig ble han målscorer.
Firpo 5 - Svak. Plagdes defensivt, og lite med fremover.
Gruev 6 - Langt fra dominerende sentralt, ikke enkle baneforhold for en spillende type som han.
Gray 7 - Jobber hardt, trygg med ball. Sterk.
Piroe 7 - Svak før pause, bedre å holde i ballen etterhvert.
Anthony 7 - Bedre med ball enn uten.
Bamford 8 - What….a…..goal…..
Gnonto 6 - Brukbar før pause, forsvant helt etter.
Ayling - Stengte greit igjen sin side, og var med fremover.
Øvrige - Lite spilletid som vanlig.

7 på Piroe synes jeg er minst ett poeng for høyt. Svak førsteomgang, OK andre. Firpo klarte seg nå bra han. 5?? Fantastisk mål av Bamford, men 8 er alt for høyt. Synes han hadde en småsvak første omgang. Burde "lett" headet inn 1-0. Shackleton hadde store problemer med vingen sin, men han var dæven døtte kanskje banens beste. For et beist! Tenk deg ham sammen med Rutter på Leeds. Shack kunne nå minst fått en 5-er.
Anthony var relativt svak offansivt. Bedre defansivt faktisk. Mange dårlige skudd.

auren
Bamford var helt klart kun bak Ampadu i dag. Meget god, klarer alltid å ligge ledig, truer bakrom, holder opp ballen og det skjer slltid mye rundt ham.

Headingen skal "lett" i mål..... Nå må du se litt fotballkamper tror jeg, den der er max 20% og eneste Bamford skal sørge for er å få den innenfor stengene. Hvor god kontroll tror du man har med hodet? Som jeg har sagt før, folk overvurderer generelt hvor stor en sjanse er, kommentatorer intet unntak.

Både Gray og Bamford "burde" scoret i starten av kampen ja. Det må det være lov å si, selv om begge sjansene ikke nødvendigvis var så høy XG på.
Å gi en 4-er og 5-er i en kamp vi vinner 3-0 borte, der vi i stor grad har full kontroll og motstander knapt kommer til sjanser blir feil i min bok. Men, men.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjosse77


Både Gray og Bamford "burde" scoret i starten av kampen ja. Det må det være lov å si, selv om begge sjansene ikke nødvendigvis var så høy XG på.
Å gi en 4-er og 5-er i en kamp vi vinner 3-0 borte, der vi i stor grad har full kontroll og motstander knapt kommer til sjanser blir feil i min bok. Men, men.

auren

Den uttalelsen skal jeg være enig i. Var ikke det jeg var uenig. Sjanser skal først og fremst på mål. Jeg skal fortelle deg en utrolig statisitikk, avslutninger på mål blir mye oftere scoring enn avslutninger utenfor.....

Kato

Kanskje streng, men syns vi var klart svakest på backene. Shackleton tapte 95 prosent av duellene og ble herja med av Mason-Clark. Firpo litt bedre. Syns Piroe holdt bra i ballen i andre omgang. 8 på Bamford står jeg 100 prosent for.

Kato

Er jo til å undres at Ayling er falt SÅ langt bak i køa. Aldri i verden svakere enn Shackleton på høyre back.
 

auren

Er jo til å undres at Ayling er falt SÅ langt bak i køa. Aldri i verden svakere enn Shackleton på høyre back.
Det har du nok rett i. Ayling klart bedre offansivt, og så er de kanskje like svake defansivt, selv om Shack hadde noen gode kamper på venstreback i høst. Ayling har vel slitt med en skade i vinter, har han ikke?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Milou

Relativt god kamp av Leeds der vi stort sett har god kontroll, men det virka som vi hat 95% innsats til tider, og kunne fort ha blitt straffa mot eit betre lag.

Eg syns faktisk Shackleton hadde ein god kamp, sjøl om Firpo og Ayling er mykje betre å time dei offensive løpa (men så er dei også topp PL-klasse når det gjeld det). Vi sleit mest på venstresida, men Firpo fekk betre kontroll utover i kampen.

Eg syns Anthony var direkte svak med unntak av eit par gode frispark og hadde vel også eit bra skot. Piroe har vel også klart å spele seg ut av første-11'en.

Basert på desse to kampane, er det ingen grunn til at Klaesson ikkje skal spele neste kamp, men han hadde riktignok ikkje så mykje å handtere og eg reknar med at Meslier er første keeper. Eg syns Klaesson virkar tryggare enn Darlow og fortener å ta over som andrekeeper.

Midtforsvaret, Bamford og Gnonto syns eg var våre beste. Gruev og Gray gjer også ein godkjent kamp,  men er kanskje litt lite involverte.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Cherry

 Sikkert vanskelige baneforhold i dag, men P’ Boro var gode i presset i 1. omg.
Mye innsats i L1 lag.
Uansett står jeg ved at vi trenger mer kvalitet i offensiv MB , Ampadu kan kanskje spille der?
Mot bedre motstand enn i dag så er vi tynne’ på begge sider i forsvar, Firpo blir jeg ikke klok på- og Shackleton er virkelig ikke god nok for laget, og Ayling er ikke svaret…

BTW: Klaesson MÅ stå 1 kamp til, Meslier soner fortsatt, Darlow’s skade er estimert ca 7(!!) uker.
 

Tom S

Sikkert vanskelige baneforhold i dag, men P’ Boro var gode i presset i 1. omg.
Mye innsats i L1 lag.
Uansett står jeg ved at vi trenger mer kvalitet i offensiv MB , Ampadu kan kanskje spille der?
Mot bedre motstand enn i dag så er vi tynne’ på begge sider i forsvar, Firpo blir jeg ikke klok på- og Shackleton er virkelig ikke god nok for laget, og Ayling er ikke svaret…

BTW: Klaesson MÅ stå 1 kamp til, Meslier soner fortsatt, Darlow’s skade er estimert ca 7(!!) uker.

Messlier har vel sona 3 no, og er tilbake neste kamp.
COME ON LEEDS !!

Dylan

Tungt skudd i hver fall. Men det var vel ikke farten sin han scoret det målet på....
Hva vil du. med denne kommentaren?
Mulig å filosofere litt over det, men stikkord er at det var et godt og tung skudd, og at jeg tidligere hadde kommentert at Bamford ikke fremstår som Speedy Gonzales.

Andersen

Fin seier dette .  :D Ampadu 2 måls scorer og et fantastisk mål av Bamford ! Det må vel være i kåringen av FA cupens flotteste mål denne sesongen ! Pr nå er Leeds et av 12 lag som risikerer ny bortekamp i FA cupen . MOT.

Andersen

Mesllier har sonet ferdig sine karantene kamper og står vel i mål igjen mot Cardiff . Blir vel godt for Leeds laget at det er omtrent en uke til neste kamp.

Tom

Bra gjennomført kamp, Peterborough skapte minimalt. Fryktet denne kampen på forhånd. Synes Gray og Gruev er gode på midten selv om det er målscorerne som stjeler overskriftene i dag. Gray er rett og slett et sinnsykt talent og viser i dag at det er på midtbanen han hører hjemme.

Shackelton er  ikke god nok, var vel 2-3 ganger han regelrett bommet på ballen. Rodon solid som alltid.

Største skuffelsen for meg er likevel Piroe. Tung og treg. Treg også i ballbehandlingen og synes generelt han bidrar med svært lite. Helt tullete å bruke en slik spiller i 10er rollen. Han er dog klinisk når han får muligheten, men han er jo nesten aldri der det skjer til tross for svært gode offensive spillere rundt seg (på dette nivået) Nå kan det vel hende dette løser seg selv med Bamford på topp og Rutter bak han. Virker som det har gått prestisje hos Farke med at Piroe skal spille der han gjør etter den lange utredningen han hadde om dette tidligere i sesongen.
« Siste redigering: Januar 07, 2024, 21:26:51 av Tom »