Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Cardiff@ Cardiff City Stadium 13/1 2024 kl 16:00 på LUTV  (Lest 4622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

4 dager igjen til ny ligakamp og Leeds kommer endelig med litt selvtillit etter to strake 3-0 seire. Cardiff ligger pt på 9. plass og har spilt variabelt de siste 8 kampene (3-1-4) i likhet med Leeds (4-1-3).
De fleste av Leedsspillerne er bankers på laget. Størst spørsmålstegn ved om Struijk blir klar og om Bamford får fornyet tillit. Jeg tror og håper på følgende lag:

Meslier - Gray, Rodon, Struijk, Firpo - Ampadu, Kamara - James, Rutter, Summerville - Bamford

Tidlig tips: 0-1 (Summerville).

For å holde tritt med Soton så bør det helst bli seier. Soton (5-3-0) møter Sheffield Wednesday hjemme, et bortelag som lå jumbo for en del runder siden men som nå har fått opp dampen (5-0-3). Ipswich (3-4-1) spiller hjemme mot Sunderland (4-2-2).

auren
« Siste redigering: Januar 09, 2024, 21:46:06 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Leste en artikkel i YEP tidligere i dag (finner den ikke nå lenger) med oversikt over skader i begge klubbene. Der sto det at Struijk var ute til "late January". Dermed ikke aktuell mot Cardiff.

I så fall blir det vel Cooper eller Ampadu ved siden av Rodon. Med tanke på kampen sist søndag, hadde jeg fortsatt med Ampadu i backrekka.

Der var den:

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-cardiff-city-injury-news-as-5-ruled-out-and-4-doubts-gallery-4471300?it
« Siste redigering: Januar 09, 2024, 22:15:11 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Cherry

Cardiff vs Leeds ja..... ;)

Om Farke lar Bamford fortsette så tror jeg det blir helt match avgjørende, men da må favoritten hans (Piroe) benkes...
Vi vinner 2-1.

Sydhagen

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.

Personlig tror jeg Gruev-Gray blir for veikt sentralt.

Eriksen55

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.

Personlig tror jeg Gruev-Gray blir for veikt sentralt.

Hvis Ampadu flyttes ned tror jeg beste løsningen er Kamara og Gruev på midten.

Da tror jeg Gray tar høyrebacken når kulthelten Ayling går til Boro.


Cherry

Det skal da lånes`etter det jeg forstår.

https://motleedsnews.com/transfers/leeds-united-transfer-news-as-connor-roberts-and-chris-mepham-targets-after-luke-ayling-exit-update/

Vi har vel kun Rodon/Anthony på lån nå, så 3 "ledige" plasser...
 

Sydhagen

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.

Personlig tror jeg Gruev-Gray blir for veikt sentralt.

Mulig, men ser ikke for meg Gray og Kamara sentralt. Tipper at det blir enten Gruev eller Ampadu som tar den defensive rollen der. Tipper Ampadu, og at Cooper kommer inn på laget igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.

Personlig tror jeg Gruev-Gray blir for veikt sentralt.

Mulig, men ser ikke for meg Gray og Kamara sentralt. Tipper at det blir enten Gruev eller Ampadu som tar den defensive rollen der. Tipper Ampadu, og at Cooper kommer inn på laget igjen.

Kan ikke helt fatte at det ikke kan satses på Cresswell faktisk.... ::)
 

Eriksen55

Klaesson

Ayling
Rodon
Ampadu
Firpo

Kamara
Gray

Rutter
Summerville
James

Bamford

Det blir 3 poeng. Hattrick av høyrevingen Rutter 😀

Ayling går til Boro
Om Ampadu blir midtstopper så ser jeg for meg Gruev som partner sammen med Gray. Gray og Kamara sammen blir for offensivt. Gruev er en mer naturlig holding midfielder enn de to andre.
Ellers tror jeg at Rutter blir 10-er, og Summerville ving.

Personlig tror jeg Gruev-Gray blir for veikt sentralt.

Mulig, men ser ikke for meg Gray og Kamara sentralt. Tipper at det blir enten Gruev eller Ampadu som tar den defensive rollen der. Tipper Ampadu, og at Cooper kommer inn på laget igjen.

Kan ikke helt fatte at det ikke kan satses på Cresswell faktisk.... ::)

Det har nok sine grunner. Hadde han vært god nok så hadde han nok spilt mer. Nåløyet er trangt og det er kun et fåtall unge som karrer seg gjennom, uansett hvor god man er som ungdom.

Gelhardt, Perkins og Greenwood er også ungdomslandslagsspillere som var spådd en stor fremtid. Beste løsningen er vel å gjøre som Greenwood, komme seg bort å få spilletid. Absolutt mulig for dem å bli PL spillere via andre klubber. Timing is everything!

auren

Pressern:

Struijk ute. Cooper veldig tvilsom. Byram, Poveda og Gelhardt klare.

Da satser jeg på følgende lag:

Meslier - Byram, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - James, Rutter, Summerville - Bamford

Subs: Klaesson, Shackleton, Cresswell, Gray, Gelhardt, Piroe, Anthony, Poveda, Gnonto


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Neo

Endelig ny match!

Kjenner likevel jeg "gru-gleder" meg.
Litt.
Cardiff har jo dessverre "alltid" vist seg å være et problemlag for oss.

Men vi er i flyt nå.
Håper derfor vi er ferdig med kamper i kategorien "unødvendige bortetap", stiller skjerpet fra første minutt, bryter Cardiff-trenden og viser alle at den ene av de to øverste plassene på tabellen er (blir) vår.

MOT





Hallgeir *

Eirik Aase - Championship Norge ..

Cardiff City – Leeds United
Kampstart: 16.00

Cardiff City misset to straffespark i åpningsminuttene mot Sheffield Wednesday forrige runde, og tapte til slutt hele 0-4. En fæl start på det nye året, og samtidig en ny påminnelse om hvorfor sjef Erol Bulut har snakket høyt om behovet for nye signeringer en stund. I serien har ikke alt gått på skinner i det siste, men likevel har de klart å skrape sammen to seiere på de fire siste i ligaen. Begge to sliteseiere mot bunnlagene Queens Park Rangers og Sheffield Wednesday. Cardiff ligger nå på en 9. plass med 37 poeng, og har bare tre poeng opp til playoff. Totalt sett kan de vært godt fornøyd med sesong så langt, men det føles ikke som om de utvikler seg noe særlig. Det kan dog kanskje noen nye signeringer hjelpe med. Hjemme på eget gress har Cardiff 6-2-5 denne sesongen, hvor bare én av de seks siste har endt med seier. Leeds United tok seg komfortabelt videre fra FA Cup-kampen mot Peterborough United forrige helg, og i den kampen scoret Patrick Bamford det som må være et av sesongens råeste mål i hele fotball Europa. Leeds har nå to strake 3-0 seiere siden Birmingham City ble slått med samme sifre i forrige serierunde. Hvittrøyene har hatt en litt trøblete jul med strake tap mot Preston North End og West Bromwich Albion, og det har ført til at de nå ligger på 4. plass med 48 poeng. De har fire poeng opp til høytflyvende Southampton, samt syv poeng opp til direkte opprykk. På bortebane har Daniel Farke & Co 5-2-6 denne sesongen, men samtlige tre siste bortekamper i serien har endt med tap.

Cardiffs siste kamper:
Sheff Wed – Cardiff 4-0
QPR – Cardiff 1-2 (Goutas, Ng)
Cardiff – Leicester 0-2
Cardiff – Plymouth 2-2 (Grant, Selvmål)
Sheff Wed – Cardiff 1-2 (Grant, Selvmål)

Leeds siste kamper:
Peterborough – Leeds 0-3 (Ampadu x2, Bamford)
Leeds – Birmingham 3-0 (James, Bamford, Summerville)
West Brom – Leeds 1-0
Preston – Leeds 2-1 (Struijk)
Leeds – Ipswich 4-0 (Summerville, Piroe, Struijk, Selvmål)

Vurdering: Vrien nøtt denne kampen. Cardiff City med svak hjemmeform i det siste, og i cupen forrige helg skuffet det stort. I serien har de heller ikke imponert noe særlig den siste tiden. Hjemme på eget gress har de dog en god mulighet til å gi Leeds United litt trøbbel, ettersom Leeds har slitt på bortebane i det siste. Likevel tror jeg de to siste seierne vil ha gitt Leeds nødvendig vitamininnsprøyting, og at de klarer ta en sterk trepoenger i Wales lørdag. Jeg prøver borteseier.

Tips: Borteseier

https://championshipnorge.com/2024/01/11/for-runden-27-serierunde-9/
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase - Championship Norge ..

Cardiff City – Leeds United
Kampstart: 16.00


Jeg registrerer ellers at herr Aase mener at Leicester har en vanskelig bortekamp mot Coventry denne gangen og går for et uavgjort-tips:
Vurdering: Coventry City i kjempefin form. Laget ser bra ut, de spiller bra, og får samtidig gode resultater. De har angrepsspillere som kan skape trøbbel for hvem som helst. Leicester City i fantastisk form, men denne blir vrien for revene. Både fordi de møter et sterkt hjemmelag i bra form, men også fordi de mangler et par spillere grunnet landslag og skader. Denne kan vippe alle veier. Jeg går for uavgjort.
Tips: Uavgjort

Southampton vinner enkelt hjemme mot bunnlaget...
Vurdering: Sheffield Wednesday er for øyeblikket bedre enn hva tabellposisjonen tilsier, men denne kampen blir for vanskelig for Danny Röhl & Co. Southampton er nemlig helt fantastiske for tiden, og jakter her sin 19(!). kamp på rad uten tap. De har syv hjemmeseiere på rad i serien, og prestasjonene er skikkelig bra. Dette blir nok en ny hjemmeseier for Southampton.
Tips: Hjemmeseier

Ipswich vinner igjen etter fem kamper i serien uten seier. Sunderland er innimellom gode men ikke hver kamp...
Vurdering: Fem på rad uten seier i serien for Ipswich Town, men her tror jeg det snur. Ipswich er meget sterke, og spesielt på hjemmebane imponerer de stort. Sunderland med varierende prestasjoner og resultater den siste tiden, men denne kampen tror jeg blir for vanskelig. Jeg går for hjemmeseier.
Tips: Hjemmeseier

Så Leeds, her må det vinnes eller så sakker vi akterut.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Tre sure bortetap på rad i serien må nå revansjeres og reverseres.

Hallgeir *

XI: Meslier (GK), Firpo, Ampadu (C), Kamara, Bamford, Summerville, Rodon, James, Gray, Rutter, Gruev.

Substitutes: Klaesson (GK), Piroe, Anthony, Shackleton, Byram, Poveda, Gnonto, Gelhardt, Joseph
Super Leeds since 1968

Kato

Er vel over og ut for Cresswell da.
 

Hallgeir *

Er vel over og ut for Cresswell da.

Ingen rendyrkede midtstoppere på reservebenken.
Super Leeds since 1968

baste

Matchday  :D come on Leeds

Carl Fisker

XI: Meslier (GK), Firpo, Ampadu (C), Kamara, Bamford, Summerville, Rodon, James, Gray, Rutter, Gruev.

Substitutes: Klaesson (GK), Piroe, Anthony, Shackleton, Byram, Poveda, Gnonto, Gelhardt, Joseph

Greit nok, men Klaesson burde voktet målet.

Bromancer

Flere enn meg som sliter med å få kjøpt kampen på LUTV?

GeirO

Flere enn meg som sliter med å få kjøpt kampen på LUTV?
Nope, gikk fint som vanlig.

Lucas the Kop Cat

Tre sure bortetap på rad i serien må nå revansjeres og reverseres.
Tviler på vi klarer å reversere de tre tapene, må nok innse at det endte som det gjorde.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
« Siste redigering: Januar 13, 2024, 16:23:07 av Lucas the Kop Cat »

Hallgeir *

Flere enn meg som sliter med å få kjøpt kampen på LUTV?

Jo, prøvde ørten ganger med mastercard uten å lykkes. Med paypal gikk det smertefritt på første forsøk.
Super Leeds since 1968

baste

Bamford igjen.. mål er mål !

Hallgeir *

Bamford opplever "en ny vår". Det unner jeg han virkelig.  8)
Super Leeds since 1968

GeirO

Tre sure bortetap på rad i serien må nå revansjeres og reverseres.
Tviler på vi klarer å reversere de tre tapene, må nok innse at det endre som det gjorde.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Jeg håper på mirakler :o
MOT

Dylan

Er det enveiskjøring, slik det virker på Sky-oppdateringene?

palle

Er det enveiskjøring, slik det virker på Sky-oppdateringene?

Første kvarteret ja, nå mer fra Cardiff.
...ooo, vi vandrar saman...