Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs Cardiff@ Cardiff City Stadium 13/1 2024 kl 16:00 på LUTV  (Lest 4612 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fantasyland

Dønn solid. Kunne fort vært 0-6 her. Total dominans. Dette laget skal kjempe helt der oppe.

karaba

Vi var virkelig gode, spesielt defensivt var det godt å se at vi har roen og fullstendig kontroll. Leeds var gode i dag, men dette Cardiff laget var også veldig svakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dylan

Paul Merson, Sky Sports: Leeds are head and shoulders above Cardiff, they shouldnt even be in the same division..... Engelsk er et fargerikt språk når det gjelder fotball!

Cannavaro

Veldig kontrollert seier. Gøy for Georginho gutten at han fikk putta idag, han fortjente det !
Totalt sett så dominerer vi fortreffelig i hele kampen, Cardiff har lite å komme med - på den rette dagen så har vi mer kvalitet enn mange andre lag i denne divisjonen.  Mange spillere med god kamp idag og flere som viser gode sider av seg selv, og da blir det oftest seier.  Vi har også en offensiv kraft som gir motstanderen problemer. Summerville misser straffa idag, men har 3 assists - han er viktigst offensivt i dette laget.  Totalt sett så er dette en god kamp av Leeds, og vil bygge på med selvtillit til neste. Grattis med 3 poeng alle sammen !
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

I dag burde resultatet minst vært Pavens motto: 0-6

Brent straffespark og flere klare målsjanser i tillegg. Uansett skal vi ikke klage, selv om motstanden var heller svak. Sånne kamper må både spilles og vinnes. Bamford scorer igjen, og Georginio får et etterlengtet mål.
Super Leeds since 1968

GeirO

Hmmm. vi sakker akterut i forhold til andreplassen  :o ;)
MOT

Sterland

Meget sterk forestilling. Skapte mange muligheter for, og slapp knapt til noe som helst. Var også betryggende å se at når Summerville hadde en litt «off-kamp» til han å være, stod andre frem. Rodon nok en gang helt konge, den mannen må vi få signert permanent. Synes også Gruev gjorde mye bra. Flott pasningsfot, og mye involvert. Herlig med Rutter i 10er rollen, gjør utrolig mye kreativt, og er nesten umulig å få tak på. Får han opp effektiviteten har vi virkelig en kanonspiller. Veldig mange som leverte topp i dag. Firpo bør vel også nevnes… glimrende framover mer suspekt defensivt. Men dro han på seg nok en skade? Han er så skjør at det er helt utrolig.

flynn

Dette ble jo en overraskende enkel affære! Etter at vi får uttelling i første omgang går resten av kampen på tilnærmet cruisekontroll. Hver gang Cardiff prøvde seg framover straffet vi dem med giftige overganger. Og når sant skal sies så var vi vel nærmere tre mål til enn Cardiff var et trøstemål. Solid over hele linja.
Meslier 6: Aldri har han vel hatt en enklere ettermiddag i Leedstrøya?
Gray 7: Svært god. Veldig rolig og klok med ballen
Rodon 7: Tok seg av de få innleggene Cardiff kom med
Ampadou 7: Har det enkelt, men gjør også sine saker riktig så bra
Firpo 8: Dette er hans nivå, altså det nivået han trenger for å se god ut... Men da er han ganske god også
James 8: Får virkelig brukt farta si, og er mye involvert. Returløpene er verdensklasse
Gruev 7: En stygg feil, ellers elegant og effektiv
Kamara 8: Første omgang er han dominerende. I andre behøvde han det ikke
Summerville 7: Ikke hans beste kamp, men er allikevel matchavgjørende
Rutter 7: Ups and downs. Scoringen betyr nok masse!
Bamford 7: Lå greit an til MoM etter første omgang, men forsvant utover. Mål i tre kamper på rad hadde gitt svært høye odds for to uker siden
Innbyttere: Ingen rakk å presentere seg
Farke 7: Traff på uttak og forberedelser virker det som, men hvorfor ikke bytte en eller to litt før?

flynn

sportcarl1

Rodon min M o M, styrde försvaret totalt. Inget illa om Firpo men klassen sämre

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Firpo bør vel også nevnes… glimrende framover mer suspekt defensivt. Men dro han på seg nok en skade? Han er så skjør at det er helt utrolig.

Pope: Dead leg for Firpo btw at end of game #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Flott seier mot lag på 10pl før runden ,smått utrolig bare 3 sider på forum,  kunn en side under kamp.
Viser bare at det er kjekkere å gulpe drit mot lag og spillere enn gi kred.
Ikke en lyd fra sjefsyta himself, trenger vel ikke nevne navn..
MOT

TK20

Klasseforskjell.

Kato

Riktig dag å brenne straffe.

Gordon McUseless

Kanskje årets beste kamp. Selv om ikke endproduktet til Georgi er der et skal være enda, så er han en klassespiller og en fryd å se på.
Det mest oppløftende i dag, må være at det omsider var en solid prestasjon på bortebane.

Reaney

Glimrende 3 x 3-0  og 9-0 totalt på siste tre kampene mot lag i blått. Preston next. Håper de stiller i blått på Elland Road neste søndag.

Håvard

Plankekjøring i dag. Nyt det...

Cherry

Kontrollert god kamp mot overraskende svak motstand ….sjeldent sett ett lag som har gitt mindre motstand enn i dag.
Vi varierer presset fra lavt til høyt- og lokker`de frem - og får akkurat de overgangene som er planlagt…
Ingen stor kamp, Rutter og Summerville blir pakket godt inn- men vi klarer allikevel å få til de løp og gjennombrudd som er avgjørende i denne.  ALL ære til Kamara som fungerer som boksåpner i dag.
Gruev er «god»på sin måte, men svært lite kreativ…ønsker virkelig en målfarlig midtbanespiller inn -vi kan virkelig score mange mål fra den posisjonen i systemet vårt…en spiller som lusker`rundt på 16`metern….som Pablo.

Veldig fornøyd med 3 poeng da :D
« Siste redigering: Januar 14, 2024, 21:18:56 av Cherry »
 

auren

Kontrollert god kamp mot overraskende svak motstand ….sjeldent sett ett lag som har gitt mindre motstand enn i dag.
Vi ligger lavt, lokker`de litt frem - og får akkurat de overgangene som er planlagt…
Ingen stor kamp, Rutter og Summerville blir pakket godt inn- men vi klarer allikevel å få til de løp og gjennombrudd som er avgjørende i denne.  ALL ære til Kamara som fungerer som boksåpner i dag.
Gruev er «god»på sin måte, men svært lite kreativ…ønsker virkelig en målfarlig midtbanespiller inn -vi kan virkelig score mange mål fra den posisjonene systemet vårt…en spiller som lusker`rundt på 16`metern….

Veldig fornøyd med 3 poeng da :D
Ingen stor kamp? Vi spiller kanskje vår beste kamp denne sesongen. Cardiff er et tøft sted å komme til, og vi kom dit med tre strake bortetap i serien. Cardiff lå som nr 9, to poeng bak play off. En særs imponerende kamp spør du meg!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Kontrollert god kamp mot overraskende svak motstand ….sjeldent sett ett lag som har gitt mindre motstand enn i dag.
Vi ligger lavt, lokker`de litt frem - og får akkurat de overgangene som er planlagt…
Ingen stor kamp, Rutter og Summerville blir pakket godt inn- men vi klarer allikevel å få til de løp og gjennombrudd som er avgjørende i denne.  ALL ære til Kamara som fungerer som boksåpner i dag.
Gruev er «god»på sin måte, men svært lite kreativ…ønsker virkelig en målfarlig midtbanespiller inn -vi kan virkelig score mange mål fra den posisjonene systemet vårt…en spiller som lusker`rundt på 16`metern….

Veldig fornøyd med 3 poeng da :D
Ingen stor kamp? Vi spiller kanskje vår beste kamp denne sesongen. Cardiff er et tøft sted å komme til, og vi kom dit med tre strake bortetap i serien. Cardiff lå som nr 9, to poeng bak play off. En særs imponerende kamp spør du meg!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Laget sto på i 90 minutter uten å ta foten av gasspedalen. En veldig bra gjennomført kamp. Motstanden var ikke imponerende, må jeg si. Da er jeg mer imponert over kampen mot Ipswich 23. desember. Der var Leeds suverene mot en god motstander.
Super Leeds since 1968

auren

Kontrollert god kamp mot overraskende svak motstand ….sjeldent sett ett lag som har gitt mindre motstand enn i dag.
Vi ligger lavt, lokker`de litt frem - og får akkurat de overgangene som er planlagt…
Ingen stor kamp, Rutter og Summerville blir pakket godt inn- men vi klarer allikevel å få til de løp og gjennombrudd som er avgjørende i denne.  ALL ære til Kamara som fungerer som boksåpner i dag.
Gruev er «god»på sin måte, men svært lite kreativ…ønsker virkelig en målfarlig midtbanespiller inn -vi kan virkelig score mange mål fra den posisjonene systemet vårt…en spiller som lusker`rundt på 16`metern….

Veldig fornøyd med 3 poeng da :D
Ingen stor kamp? Vi spiller kanskje vår beste kamp denne sesongen. Cardiff er et tøft sted å komme til, og vi kom dit med tre strake bortetap i serien. Cardiff lå som nr 9, to poeng bak play off. En særs imponerende kamp spør du meg!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Laget sto på i 90 minutter uten å ta foten av gasspedalen. En veldig bra gjennomført kamp. Motstanden var ikke imponerende, må jeg si. Da er jeg mer imponert over kampen mot Ipswich 23. desember. Der var Leeds suverene mot en god motstander.

Så kan man jo si at Ipswich var elendige i den kampen. Ser man kampene de spilte i etterkant (tre strake uavgjorte) så var Ipswich i dårlig form.

Leeds gjorde både Ipswich og Cardiff dårlige. Begge strålende kamper. Men dagens kamp synes jeg var enda mer imponerende i måten vi fremstod på. Sjelden man ser slik overlegenhet på bortebane. Cardiff hadde ikke en liten halvsjanse en gang.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Kontrollert god kamp mot overraskende svak motstand ….sjeldent sett ett lag som har gitt mindre motstand enn i dag.
Vi ligger lavt, lokker`de litt frem - og får akkurat de overgangene som er planlagt…
Ingen stor kamp, Rutter og Summerville blir pakket godt inn- men vi klarer allikevel å få til de løp og gjennombrudd som er avgjørende i denne.  ALL ære til Kamara som fungerer som boksåpner i dag.
Gruev er «god»på sin måte, men svært lite kreativ…ønsker virkelig en målfarlig midtbanespiller inn -vi kan virkelig score mange mål fra den posisjonene systemet vårt…en spiller som lusker`rundt på 16`metern….

Veldig fornøyd med 3 poeng da :D
Ingen stor kamp? Vi spiller kanskje vår beste kamp denne sesongen. Cardiff er et tøft sted å komme til, og vi kom dit med tre strake bortetap i serien. Cardiff lå som nr 9, to poeng bak play off. En særs imponerende kamp spør du meg!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Laget sto på i 90 minutter uten å ta foten av gasspedalen. En veldig bra gjennomført kamp. Motstanden var ikke imponerende, må jeg si. Da er jeg mer imponert over kampen mot Ipswich 23. desember. Der var Leeds suverene mot en god motstander.

Så kan man jo si at Ipswich var elendige i den kampen. Ser man kampene de spilte i etterkant (tre strake uavgjorte) så var Ipswich i dårlig form.

Leeds gjorde både Ipswich og Cardiff dårlige. Begge strålende kamper. Men dagens kamp synes jeg var enda mer imponerende i måten vi fremstod på. Sjelden man ser slik overlegenhet på bortebane. Cardiff hadde ikke en liten halvsjanse en gang.

auren

Spillemessig var Ipswich mye bedre enn Cardiff var i dag. Ballfordelingen var 55-45 fordel Leeds mot Ipswich. Mot Cardiff var det 64-36 fordel Leeds. Ipswich var med i kampen mye mer enn Cardiff var. Flott gjennomført av Leeds begge kampene.

Min mening er at å banke et topplag som Ipswich henger høyere enn å vinne over Cardiff, selv om kampen spilles på bortebane.

Uansett ble det tre poeng i begge kampene. Tross alt er det det som teller mest.  8)
Super Leeds since 1968

stian

Vanskelig å rangere kamper mot hverandre, vel? Hver kamp lever litt sitt eget liv og det eneste Farke og gutta kan styre er egne prestasjoner.

Jeg opplever Cardiff-kampen som et viktig steg i riktig retning på et område som har vært vår akilleshæl - profesjonell gjennomføring i en potensiell bananskall-kamp. Vi skaper mye og er utrolig gjerrige bakover. Hvis dette blir den nye malen for bortekamper mot svakere motstand, så er det ingen lag i denne divisjonen som er i nærheten av nivået.

Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Farke sa senest på pre game presseren at det var Rutter/Bamford-kombinasjonen det ble preppet på i sommer.
Men så ble Bamford skadet...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sterk prestasjon å dominere såpass gjennom 90min på bortebane i Wales.
Sjelden jeg har svettet så lite når jeg har sett på Leeds kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Milou

Var det ein aldri så liten hyllest til Ayling i feiringa til Rutter?

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Kato

Har i lengre tid etterspurt bedre kvalitet med ball offensivt i venstre midtstopperposisjon. Mener vi får det med Rodon/Ampadu der bak. Så lenge Gruev fungerer sentralt sammen med Kamara, vil jeg holde Struijk på benk.

Cherry


Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Farke sa senest på pre game presseren at det var Rutter/Bamford-kombinasjonen det ble preppet på i sommer.
Men så ble Bamford skadet...

La den combo`n fortsette! ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Farke sa senest på pre game presseren at det var Rutter/Bamford-kombinasjonen det ble preppet på i sommer.
Men så ble Bamford skadet...

La den combo`n fortsette! ;)

Så lenge kombo'n på midten fungerer så er det bare å keep going.
Og det gjelder mht Bamford på topp også.

Og nå har jeg konkludert. Det er ti ganger bedre med James til høyre på vingen enn Gnonto!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Farke sa senest på pre game presseren at det var Rutter/Bamford-kombinasjonen det ble preppet på i sommer.
Men så ble Bamford skadet...

La den combo`n fortsette! ;)

Så lenge kombo'n på midten fungerer så er det bare å keep going.
Og det gjelder mht Bamford på topp også.

Og nå har jeg konkludert. Det er ti ganger bedre med James til høyre på vingen enn Gnonto!

Jon Newsome, vår gamle seriemester, adda det eg hadde glemt. Rodon/Ampadu har jo flere kamper sammen for Wales også. Tror vi tjener mer på å ha de sammen i midtforsvaret enn å ha Ampadu på midten så lenge Gruev/Kamara/Gray leverer der.
"Too good for this division at times" sier Jon.

https://www.leedsunited.news/news/rolls-royces-bbc-pundit-believes-leeds-have-two-players-who-find-the-championship-too-easy/?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=dlvr.it
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife


Og til dere på forumet som etterlyste Rutter som 10-er og en naturlig målscorer som nr. 9 etter to-tre serierunder - Dere hadde rett og Farke tok feil! Tror dette grepet kan være forløsende for oss i siste halvdel av sesongen.

Farke sa senest på pre game presseren at det var Rutter/Bamford-kombinasjonen det ble preppet på i sommer.
Men så ble Bamford skadet...

La den combo`n fortsette! ;)

Så lenge kombo'n på midten fungerer så er det bare å keep going.
Og det gjelder mht Bamford på topp også.

Og nå har jeg konkludert. Det er ti ganger bedre med James til høyre på vingen enn Gnonto!
enig.
James balanserer laget bedre helt klart. Ekstremt mye heltemodig jobb i deler av spillet som man kanskje ikke så lett plukker opp som seer.
Mye sier meg at Bamford inn og gir oss noen elementer som gjør oss mer slitesterke og ikke minst mer effektive allround .
Håper bare ikke skader ødelegger for han igjen.
Ellers er det fantadtisk å se venstresiden. Ser man målene/siansene siste kamper fra den siden så ser man mye innøvde trekk og bevegelser  for å skape rom for Summerville som man helt klart ønsker å sette opp i gode posisjoner.. Januar og 4 målpoeng opp til Pablos all time high 12/12 i 18 sesongen.
Nærmest vanvittig prestasjon.
« Siste redigering: Januar 14, 2024, 11:46:43 av leedslife »