Skrevet av Emne: FA-cupen 4. runde: Kamp vs Plymouth @EllandRoad 27.1.24 kl. 16 ViaSport 3  (Lest 4724 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen55

Sånn skjer. Det burde vært avgjort før pause. 2-0 og game over.

Tydelig at Farke har innsett at han har tatt feil angående bruken av Rutter og Piroe. I dag spilte de i rette posisjoner. Bare synd at Piroe valgte slalåmsko i stedet for fotballsko i dag  ;)

Vinner 9 av 10- I dag var det den 10 kampen.

Kunne vært verre at en sånn kamp komi serien. Positivt at vi får se enda en Leeds kamp i år.

At en omkamp skal velte lasset i en eller annen retning er bare tull tenker jeg.

Kato

Meslier 4 - Skremmende med beina, så ut til å spille i grønt.
Shackleton 5 -Er og blir en b-spiller.
Rodon 7 - Berger resten der bak.
Cooper 6 - Mangler fart, mangler offensive ferdigheter. Ferdig.
Byram 5 - Svak, lite bidrag.
Ampadu 7 - Styrer greit sentralt.
Gruev 7 - God med ball, gi han kamper.
Gnonto 5 - Gidda knapt noe etter pause. Oppskrytt.
Anthony 7 - God, fint mål. Mangler fysikk.
Georginio 8 - Bærer lager når Summerville er ute.
Piroe 5 - Skremmende lite fart.
Poveda 5 - Spiller for seg selv, ikke god nok.
Bamford - Inn altfor seint
Firpo - Ihvertfall inn altfor seint.
Joseph - Inn i 88 min, hva er vitsen?

Farke 4 - Lyste at vi måtte gjøre noe rundt 60, Plymouth på vei inn i kampen. Neida, står og sover på linja. Ødelegger seieren med elendig kampledelse. Å gi Firpo 10 min er en vits, burde vært på i det øyeblikket Plymouth scorer. Shackleton, Gnonto og Piroe burde alle vært av banen etter timen spilt.
« Siste redigering: Januar 27, 2024, 18:06:25 av Kato »
 

Cherry

Dette var tynn suppe.
Dominerer fullstendig i 1. omg- men for få målgjørere i laget ….vi blir avslørt mot slik motstand.
Det spilles heller på tvers og bakover, enn på de løpene som kommer …merkelig å se på til tider :o

Vi har jo utrolig mange pasninger, men hvorfor Meslier blir benyttet å slå pasninger på er jo hinsides….traff han en medspiller EN gang i dag?? :( Han var virkelig dårlig.
Mangelen på kreativitet blir veldig synlig i dag, og hvorfor Farke ikke benytter samtlige 5 bytter er uforståelig.

Nei dette var svakt….selv etter jeg har pusta med magen.

Bromancer

Farke på sitt verste! Gjør ingen grep når vi mister taket på kampen, først når vi slipper inn et mål skal det reageres. SOM VANLIG  >:(

rd1

Neppe noe sjokk at vi ikke vinner cupkamp, men u er neste Worst-case..

Pluss at når vi hviler flere av de beste spillerne samtidig, er vi plutselig «bare» et topp 10 lag i Championship. (Og jeg er enig i at det var bra å hvile flere).

Til returoppgjøret kan vi sende U-21.
"Who needs Cantona??"

viking

Skuffende!!
Men dette viser at vi trenger forsterkninger når de beste er ute/blir hvilt.
 

leedslife

Leeds are now unbeaten in 17 matches at home across all competitions from the start of a season for the first time since 1973/74 (18 matches). #LUFC

Den fra Lufcdata gir jo litt perspektiv…
Alt for svakt på målet i mot,  men han bygger faktisk et sterkt fundament her Farke.

Hallgeir *

Skudd på mål:

Leeds 9 - Plymouth 1, og det ene var nok til å klare omkamp.

De to i metallet regnes vel heller ikke med blant de 9.
Super Leeds since 1968

stian

Skuffende!!
Men dette viser at vi trenger forsterkninger når de beste er ute/blir hvilt.

Jeg er enig i at vi gjør lurt i å forsterke i januar. Men jeg synes faktisk førsteomgangen viste at vi klarer å holde et kjempenivå selv om vi rullerer. Vi har 72% possession og spiller tidvis fantastisk fotball. Så burde vi drept kampen da, men det har vi slitt med også med vår antatt beste startellever. Bare å ta lærdom av denne kampen også. Før eller senere løsner det også med å sette sjansene.

Bjosse77

Skudd på mål:

Leeds 9 - Plymouth 1, og det ene var nok til å klare omkamp.

De to i metallet regnes vel heller ikke med blant de 9.

Det er feil. Vet ikke hvem sinnstatistikk du leser og jeg blir eldre og eldre, men jeg er helt sikker på st Byrams redning på strek var denne kampen. Rundt 60. minutt.

Dylan

Kom ikke den fra en Leeds spiller, altså Byram hindra selvmål? Mulig det ikke teller som Plymouth skudd på mål.

Hallgeir *

Skudd på mål:

Leeds 9 - Plymouth 1, og det ene var nok til å klare omkamp.

De to i metallet regnes vel heller ikke med blant de 9.

Det er feil. Vet ikke hvem sinnstatistikk du leser og jeg blir eldre og eldre, men jeg er helt sikker på st Byrams redning på strek var denne kampen. Rundt 60. minutt.

Det var vel en lobb. Usikker om det er riktig å definere det som skudd eller ikke.

Statistikken er hentet fra VG Live.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Skudd på mål:

Leeds 9 - Plymouth 1, og det ene var nok til å klare omkamp.

De to i metallet regnes vel heller ikke med blant de 9.

Det er feil. Vet ikke hvem sinnstatistikk du leser og jeg blir eldre og eldre, men jeg er helt sikker på st Byrams redning på strek var denne kampen. Rundt 60. minutt.

Det var vel en lobb. Usikker om det er riktig å definere det som skudd eller ikke.

Statistikken er hentet fra VG Live.
Rodon som forsøkte seg på klarering med hodet, mener jeg.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Hallgeir *

Skudd på mål:

Leeds 9 - Plymouth 1, og det ene var nok til å klare omkamp.

De to i metallet regnes vel heller ikke med blant de 9.

Det er feil. Vet ikke hvem sinnstatistikk du leser og jeg blir eldre og eldre, men jeg er helt sikker på st Byrams redning på strek var denne kampen. Rundt 60. minutt.

Det var vel en lobb. Usikker om det er riktig å definere det som skudd eller ikke.

Statistikken er hentet fra VG Live.
Rodon som forsøkte seg på klarering med hodet, mener jeg.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det kan godt være at det var slik. Klarer i alle fall ikke å huske at det var et direkte skudd. Vi får fasit på "highlights".
Super Leeds since 1968

Kato

Vi så det i de første kampene denne sesongen, og vi ser det igjen. Spiller nummer 14 og utover er ikke i nærheten av å holde nivået som kreves. Shackleton, Poveda, Cresswell, Hjelde, Gelhardt.

Anthony, Kamara, Bamford/Piroe, Firpo og delvis Gnonto er det vi kan bruke fra benk.

Joseph har spilt for lite til å bli dømt, men vi bli overraska om han ikke er i første kategori.

raggen

DETTE burde vært reservenes arena da vi aldri kommer til å vinne denne cupen uansett. hvilken mulighet skal gelhardt,creswell,joseph mf få mulighet til å vise seg frem om de ikke får spille slike kamper.
synes 1 omg var bra men plutselig så datt vi ned og plymouth tok over alt sånn ut av d blå.. mens farke venter de vanlige 70 min+ bør han gjør bytter.
ikke fornøyd med omkamp i det hele tatt og med tanke på hvor lite farke rullrer så er ikke 1 ekstra kamp en fornøyelse. og hvilke spillere kan og vil til oss med en slik rotasjon av spillere som vi har. og hva med unge talenter som vi prøver og lokke til oss med sjelden/aldri muligheter til 1 lags fotball.

Vet det ble mye oppgulp her men litt begymret for spillestall og evt spillere inn
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

DETTE burde vært reservenes arena da vi aldri kommer til å vinne denne cupen uansett. hvilken mulighet skal gelhardt,creswell,joseph mf få mulighet til å vise seg frem om de ikke får spille slike kamper.
synes 1 omg var bra men plutselig så datt vi ned og plymouth tok over alt sånn ut av d blå.. mens farke venter de vanlige 70 min+ bør han gjør bytter.
ikke fornøyd med omkamp i det hele tatt og med tanke på hvor lite farke rullrer så er ikke 1 ekstra kamp en fornøyelse. og hvilke spillere kan og vil til oss med en slik rotasjon av spillere som vi har. og hva med unge talenter som vi prøver og lokke til oss med sjelden/aldri muligheter til 1 lags fotball.

Vet det ble mye oppgulp her men litt begymret for spillestall og evt spillere inn

Hadde Cresswell, Hjelde, Poveda, Gelhardt vært bedre så hadde de sikkert blitt rotert inn oftere tenker jeg.

Som Kato sier - Spiller nr 16,17, 18, etc i troppen er kanskje ikke gode nok til at Farke kan stole på at de kan utgjøre en forskjell.

En kamp fra eller til har neppe noe å si. Med heldig trekning og litt Flax så kan cupen i år bli veldig bra.

Det er små marginer - Hadde vi satt nr to - og de mulighetene hadde vi mange av. Da hadde dette vært game over og vi hadde tenkt at de reservene er helt ok.. 1-1 og de er ikke så gode.

Ipswich røyk mot et amatør lag, flere PL klubber er ute etter tap mot lag fra lavere divisjoner. Sånn skjer hele tiden. Dette er ingen krise.

HåvardK

DETTE burde vært reservenes arena da vi aldri kommer til å vinne denne cupen uansett. hvilken mulighet skal gelhardt,creswell,joseph mf få mulighet til å vise seg frem om de ikke får spille slike kamper.
synes 1 omg var bra men plutselig så datt vi ned og plymouth tok over alt sånn ut av d blå.. mens farke venter de vanlige 70 min+ bør han gjør bytter.
ikke fornøyd med omkamp i det hele tatt og med tanke på hvor lite farke rullrer så er ikke 1 ekstra kamp en fornøyelse. og hvilke spillere kan og vil til oss med en slik rotasjon av spillere som vi har. og hva med unge talenter som vi prøver og lokke til oss med sjelden/aldri muligheter til 1 lags fotball.

Vet det ble mye oppgulp her men litt begymret for spillestall og evt spillere inn

Hadde Cresswell, Hjelde, Poveda, Gelhardt vært bedre så hadde de sikkert blitt rotert inn oftere tenker jeg.

Som Kato sier - Spiller nr 16,17, 18, etc i troppen er kanskje ikke gode nok til at Farke kan stole på at de kan utgjøre en forskjell.

En kamp fra eller til har neppe noe å si. Med heldig trekning og litt Flax så kan cupen i år bli veldig bra.

Det er små marginer - Hadde vi satt nr to - og de mulighetene hadde vi mange av. Da hadde dette vært game over og vi hadde tenkt at de reservene er helt ok.. 1-1 og de er ikke så gode.

Ipswich røyk mot et amatør lag, flere PL klubber er ute etter tap mot lag fra lavere divisjoner. Sånn skjer hele tiden. Dette er ingen krise.
Det stemmernok, men de blir i hvert fall ikke bedre av å få noen få minutter tredjehver kamp, når panikken har bredt seg og alt hviler på deres skuldre. Jeg tør påstå at sannsynligheten er stor for at vi hadde vunnet denne hvis vi hadde byttet rundt 60, slik Kato også skriver.
Totalt planløst de siste minuttene, noe som illustreres ved at vi tar av den eneste spilleren med x-faktor og satser på at Poveda(!) skal sikre seieren fra 10-erposisjonen.

leedslife

Leverte veldig bra etterhvert for Millwall i fjor Cresswell.
Et Millwall lag som gikk close på PO.
Jeg vil tro han er intr for de fleste topplagene i CC.
Gelhart hadde en håndfull gode prestasjoner for et Sland som spilte semi i PO.
De andre har vel ikke akkurat satt noe preg på dette nivået.
Er vel ikke sånn at stallen til de andre lagene i div er så mye bedre fra benk og ut akkurat.
Vi har jo hatt en elendig kjøreplan for de unge i mange sesonger spør du meg.
Sam Greenwood har levert til meget i boro feks.

auren

Det er jo også det med å gi de unge tillit over tid. Ikke bare et lite innhopp i ny og ne. Se på Gray - har "storspilt" for oss denne sesongen. Hadde Cresswell eller Gelhardt fått sjansen over mange kamper tror jeg de også de kunne prestert bra. Men har man for mange "fringe" spillere i startelleveren påvirker det hele laget. Jeg tror også Greenwood kunne prestert bra i Leeds denne sesongen om han hadde fått tillit, men det hadde da blitt på bekostning av en bedre spiller som Rutter eller Summerville, og da var det like greit å låne ham ut. Vil nok få en brukbar karriere.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Frykter at PL klubbene har støvsugd talent markedet de siste 10-20 åra om ikke lenger.
Noe som igjen gjør at steget opp for de nest beste på Thorp Arch kanskje er enda større en hva det var før. Egentlig smått utrolig at ett lag som har rykket ned fra PL og er en av topplagene i Championship ikke har flere gode ben å stå på når sesongen er halvspilt. Selvfølgelig må vel disse låneklausulene ta litt av skylda. Men allikevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Håvard

Fiasko.
Lang pause mellom 1-0 og1-1. Skuffende at ikke de nestbeste tok utfordringen.
« Siste redigering: Januar 28, 2024, 16:19:55 av Håvard »

Hawley

Chelsea eller Villa borte(bombe!) ..bare å glemme! Send b-laget til Plymouth i omkampen
 

Cherry

Chelsea eller Villa borte(bombe!) ..bare å glemme! Send b-laget til Plymouth i omkampen

Ligaen er prioritet, opprykk……så er enig i dette.
Er vel ikke altfor mye cash å hente pr runde heller mener jeg.
 

Andersen

Enig i dette. Her burde Farke prioritere Ligaen fremover, selv om han sier at spesielt FA cupen er viktig for klubben.

Hallgeir *

Returkampen er fastsatt til 6. februar kl 20:45. Fire dager etter en like lang tur til Bristol (City).
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Returkampen er fastsatt til 6. februar kl 20:45. Fire dager etter en like lang tur til Bristol (City).

Altså, la det være sagt mht lengden på bortreiser. For spillerne betyr det ikke såmye, bortetur er bortetur. En time på busssen eller en time i flyet går mye ut på det samme.

For fansen som ofte sitter i timesvis i buss/tog derimot...


Februar:
Fredag 2.  Flyr til Bristol. Kveldskamp så drar vel kampdagen...
Tirsdag 6. Flyr til Plymouth. Kveldskamp så drar vel kampdagen...
Lørdag 10. Hjemme mot Rotherham
Tirsdag 13. Flyr til Swansea. Kveldskamp så drar vel kampdagen...
Lørdag 17. Flyr til Plymouth. Tidlig kick off så drar dagen før (altså fredag)
Fredag 23. Hjemme mot Leicester


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Når er trekningen for 5. runde i FA cupen?

auren

Når er trekningen for 5. runde i FA cupen?

Den har vært. Vi møter eventuelt vinneren av Chelsea-Aston Villa borte.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Når er trekningen for 5. runde i FA cupen?

Den har vært. Vi møter eventuelt vinneren av Chelsea-Aston Villa borte.

auren

OK, takker. Har ikke funnet dette noe sted jeg....

Men da er det jo en enkel kamp for oss å vinne, etter at vi har høvlet over Plymouth i omkampen... :o