Skrevet av Emne: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1  (Lest 6820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« på: Februar 20, 2024, 18:22:21 »
Viktig kamp i toppstriden spilles snart.
I skrivende stund er dette nr 2 vs nr 1 på tabellen men Leeds kan fort ligge på 3.plass allerede i kveld.

Avstanden mellom lagene er før kamp 9 poeng så det sier seg selv at 12 eller 6 poengs avstand etter kamp vil utgjøre en forskjell...
Leicester har vært solide og har så langt et poengsnitt på 2,36 poeng. Men i det siste har de ikke vandret fra seier til seier. De har hatt noen representert i Afrikamesterskapet men ikke såå mange.
Leicester siste 8  5-1-2 16 poeng
Leeds siste 8       8-0-0 24 poeng

Siste 10 noe jevnere:
Leicester   6-2-2 20 poeng
Leeds        8-0-2 24 poeng

Først når man prøver siste 15 går det i Leicesters favør:
Leicester  11-2-2  35 poeng
Leeds       11-1-3  34 poeng

Jeg tar ned forventningen før kamp noe veldig. Samtidig har jeg veldig troen på at vi kan vinne. Vi er hjemme, vi har endelig fått 6 dager mellom kampene, vi har vært solide lenge nå.
Samtidig er dette en jevn kamp der detaljer kan avgjøre. Vi kan slippe inn først og Leicester mure igjen bak...

Men jeg har troen.

Leeds stiller toppet til kampen, mao samme start-ellever som sist.

Vil tro det er onsdags-pressekonferanse denne gang siden kampen går fredag.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #1 på: Februar 20, 2024, 20:08:36 »
Denne er jeg nesten skråsikker på at vi vinner.

Leicester har dominert med ball posession og solid struktur i laget. Svakheten deres er at spillet deres fort kan fort bli for omstendelig og motstanderen rekker å komme tilbake i posisjon istedenfor at de utnytter momentumet. Blir ofte én pasning for mye og ballen må "alltid" innom Dewsbury-Hall.

Duoen Rodon og Ampadu skal kunne klare å demme opp bak og rydde unna så lenge de holder seg fokuserte. Et aggressivt press fra resten av laget og hurtig kontringsspill med Summerville og Rutter i lengderetnin. Det skal være nøkkelen til å beseire revene.
Det er nemlig de lagene som ligger lavt og kompakte som vi har hatt problemer med å finne ut av, men Leicester spiller med høyere risiko og lengre oppbygging av angresspill. Det skal gå an å utnytte.

Vi knuste dem på Kings Power, og jeg ser ingen grunn til hvorfor vi ikke skal gjenta det samme på ER.

auren

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #2 på: Februar 20, 2024, 21:01:33 »
All good things must come to an end… Stopper seiersrekka på 8 strake? Kommer det første tapet på Elland Road? Eller skal vi fortsette vår sinnsyke rekke med seire på rad til 9? Lukter uavgjort lang vei i et tett oppgjør med lite sjanser og mål. Tipper uavgjort, frykter tap, drømmer om seier.

Vi stiller nok uforandret. James klør nok i beina til å starte, men Farke kan ikke sette ut Gnonto som står med 5 mål på 5 kamper. Hadde vært kjekt om Bamford hadde blitt klar, vi vil savne hans bevegelser og utrettelige arbeidskapasitet. Men Piroes avslutninger kan også komme in handy.

Vil Firpos defansive fibre bli satt skikkelig på prøve? Vil vi dumpe ned til 4. plass og få besøk av bmoen for første gang i år?
Vil Gray avgjøre matchen på overtid med sitt første Leedsmål?

Stay tuned!

Tidlig tips: 1-1 (Summerville)

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

flynn

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #3 på: Februar 20, 2024, 23:04:22 »
Selv med tap her ligger vi meget godt til før sesonginnspurten. Deilig å kjenne på at det ikke er krise å tape poeng. Samtidig er vinnersjansene faktisk relativt gode, og med bare 6 poengs luke og 12 kamper igjen tror jeg selv Leicester vil få småskjelven. Deilig utgangspunkt, bring it on!

flynn

NT

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #4 på: Februar 21, 2024, 10:56:08 »
Godt å lese offensive innlegg før en slik storkamp. Kanskje det blir Gray ( som Auren skriver ) som avgjør på overtid, men jeg vil heller hive inn en annen som snart burde kjent sin besøkelsestid.   Av mangt som er blitt skikkelig bra, så lurer jeg på hvorhen eller hva planen er med Joe Rodon på dødballer. Ett raskt søk på Transfermarkt forteller at han scoret i august 22 for Rennes, men det er det. Mannen er 193 cm høy og rydder unna bak der, med offensivt på corner.....- har han hatt headinger på mål i år ?  Savner noen gode sperretrekk og få han i posisjon,  skjer det fredag ?   

Reaney

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #5 på: Februar 21, 2024, 12:16:38 »
Rodon har hatt en tendens til at ballen sklir av skallen hans når han skal omsette sjanser til mål. Har også hatt noen gigantmuligheter med hodet og den som huskes best er vel den mot Hull.
Det er hyggelig lesning at statistikken vår overgår alt for tida i positiv forstand. Men på fredag og kommende onsdag møter vi sesongens to beste motstandere i Leicester og Chelsea. To gigantiske styrkemøter med andre ord. Det er i disse to oppgjørene vi virkelig får svar på hvor vi står for øyeblikket. Skulle vår fantastiske statistikk få seg en "knekk" i disse oppgjørene blir det Farkes jobb å gjenskape "momentum" til formiddagsmøtet første lørdagen i mars mot erkerival Huddersfield. Tap i cupen er nok ingen katastrofe, men tap mot Leicester betyr "goodbye" Leicester, og at vi mest sannynlig faller utenfor "top two" til helga. Da må det mobiliseres for fullt for de 12 resterende kampene. Men selvsagt lov å være optimist. At vi i feier Leicester av banen og sensasjonelt slår Chelsea etter deres ligacupfinale.

Andersen

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #6 på: Februar 21, 2024, 12:16:49 »
Seier , uavgjort , tap ? Veldig fornøyd hvis det blir seier , kan godta et uavgjort resultat , tap , så er rotte racet fremdeles der , og en vinne rekke på ER er brutt. MOT.

Forever Whites

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #7 på: Februar 21, 2024, 14:29:52 »
Satser på 2-1 til Leeds her.  Piroe skårer i første,  James kommer innpå etter 67 minutter av kampen og setter inn 2-1 på en kontring.  Summerville, Gnonto og Rutter har mørnet beina til Leicester sine forsvarerne skikkelig de første 60-70 minuttene, slik at de har lite å stille opp mot oss de siste 20.   ;D

Nøytralt sett kan dette nok slå begge veier, selv om resultatene i det siste gir oss et lite favorittstempel.  Blir utrolig spennende, håper at kampen gir oss en flott inngang til helgen.

Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #8 på: Februar 21, 2024, 14:37:59 »
Presseren.

Hay:
Farke here for his pre-Leicester press conference.
Team news: Anthony is back in training and available. Darlow also in team training, getting closer.
Byram out, trains next week. Bamford is progressing positively but most likely misses Friday. #lufc

Leeds-Live med live-dekning (tekst)

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-28675446
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #9 på: Februar 21, 2024, 16:12:46 »
Goe`vibber før denne, vi virker så veeeeldig trygge for tiden - og da særlig bakover.
Forover SKJER det jo noe HVER kamp - og med det kavaleriet vi har for hånden.........Summerville, Piroe, Rutter, Gnonto og Bamford....det er noen og enhver som misunner oss de!

Men , vi møter no 1 i serien - og tabellen lyver aldri så her møter vi det beste laget så langt i sesongen.
Fredda`...stinn brakke som vanlig.....blir spennende!  Gleder meg ;D

stian

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #10 på: Februar 21, 2024, 17:48:13 »
Goe`vibber før denne, vi virker så veeeeldig trygge for tiden - og da særlig bakover.
Forover SKJER det jo noe HVER kamp - og med det kavaleriet vi har for hånden.........Summerville, Piroe, Rutter, Gnonto og Bamford....det er noen og enhver som misunner oss de!

Men , vi møter no 1 i serien - og tabellen lyver aldri så her møter vi det beste laget så langt i sesongen.
Fredda`...stinn brakke som vanlig.....blir spennende!  Gleder meg ;D

Tabellen lyver ikke, men det gjelder også formtabellen. Ifølge den så er det vi som er best i divisjonen akkurat nå, og Elland Road er et fort. Jeg tror Leicester frykter denne mer enn vi gjør, og at de kommer til å ta liten risiko i denne kampen og være fornøyd med poeng. Tapet må jo komme en gang, men jeg tror ikke det kommer på fredag. Har U som mitt oddstips.

Fantasyland

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #11 på: Februar 21, 2024, 20:34:11 »
Sesongens nest tøffeste kamp dette. Den tøffeste kampen vant vi borte mot nettopp Leicester. Det er så mye positivt å si om oss om dagene og jeg tør påstå det er realistisk å tro på 3 poeng. På den annen side, hvis vi skal gå på en smell hjemme denne sesongen, er det kanskje denne kampen det kan skje. Det fordrer dog at Leicester er på 100% og vi litt under. Det mest realistiske er kanskje en U her. Og det lever jeg greit med.


leedslife

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #12 på: Februar 22, 2024, 08:50:23 »
Tror ikke denne kampen står tilbake fra forrige oppgjør verken på kvalitet eller underholdning. Ligaens to klart beste lag - og det skal i 9 av 10 ganger vise seg når sesongen er ferdigspilt.
Spillemessig passer Leicester oss godt med den høye risikoen. Tipper vi bikker 3 poeng akkurat.
Man kommer vel ikke unna Summerville med målpoeng.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #13 på: Februar 22, 2024, 16:36:07 »
1 til 2 viktige fra denne sesongen så langt mangler for Leicester...

Leicester har holdt pre game presser:

Leicester City head coach Enzo Maresca has confirmed the Foxes will be without key player Wilfred Ndidi for their visit to Leeds United on Friday evening.

Leicester's midfield lynchpin has been absent for a number of fixtures and remains unavailable to his Italian coach for one of the biggest games of this Championship season. Maresca acknowledges it will be difficult to compensate for the missing Nigerian especially since losing Chelsea loanee Cesare Casadei who was recalled by the West London club in January.

“Ben [Nelson] is back," Maresca told reporters on Thursday afternoon. "The only one at the moment is Wilf. He’s still injured.

“[Kelechi] Iheanacho’s available, yes. As we said, one of our best positions is Wilf and then we lost Cesare. We are trying to adapt. Unfortunately Wilf is still injured.”

The 27-year-old has four goals and six assists in all competitions for the league leaders this term but has not made an appearance in 2024 due to injury. In that time, Leicester have won five but also lost to Middlesbrough and Coventry City, as well as being held to a 1-1 draw by Ipswich Town.

Leicester have won 18 of their 21 Championship outings with Ndidi in the team this season, drawing twice and losing just one with him in the side, against Hull City at the beginning of the campaign.

"Will Alves, [too] after the Under-21 game, he got a muscle problem..

“They said to me [on Alves], three or four weeks. I don’t know [what the specific issue is]," Maresca added, rounding off the Foxes' latest injury update.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/trying-to-adapt-leicester-boss-admits-key-player-absence-vs-leeds-united-is-a-big-blow-in-injury-update-4529387
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #14 på: Februar 22, 2024, 16:50:15 »

Leicester har holdt pre game presser:
Leicester svetter da slettes ikke  ;D


#LCFC | I asked Enzo Maresca if this was the biggest game of the season. He said this is "a huge game for Leeds. For us? It's just another game".

Enzo further clarified that his reason is because they're chasing Leicester, and the Foxes have room at the top of the table.

https://x.com/OwynnPA/status/1760653399500984572?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #15 på: Februar 23, 2024, 08:42:32 »
Eg ser uavgjort som mest sannsynleg her, fordi det er eit resultat som begge lag lever godt med. Etter tap i forrige kamp, er dette blitt ein kamp Leicester bør unngå å tape. Manageren prøver nok å redusere presset med sine utalelser, men om dei taper er det kun 6 poeng ned til Leeds og kanskje også Ipswich. Og då er leiinga som tidlegare  tilsynelatande var umogeleg å ta igjen, brått innan rekkevidde for dei tre laga som jaktar bak, spesielt med den formen Leeds viser.

Leicester vil fortsatt vere storfavorittar til å rykke opp, men det vil nok gje ein liten knekk i sjølvtilliten å tape to på rad, og det aukar sannsynlegheiten får at det kan skjere seg for dei. Eg trur faktisk presset er mindre for Leeds sin del i denne kampen. Sjøl med tap, er vi fortsatt med for fullt i kampen om direkte opprykk, trass i at då vil nok sjansen for å nå att Leicester vere lik null. Uavgjort er eit OK resultat, og med seier vil vi forsterka favorittstempelet for direkte opprykk.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #16 på: Februar 23, 2024, 09:02:05 »
Eg ser uavgjort som mest sannsynleg her, fordi det er eit resultat som begge lag lever godt med. Etter tap i forrige kamp, er dette blitt ein kamp Leicester bør unngå å tape. Manageren prøver nok å redusere presset med sine utalelser, men om dei taper er det kun 6 poeng ned til Leeds og kanskje også Ipswich. Og då er leiinga som tidlegare  tilsynelatande var umogeleg å ta igjen, brått innan rekkevidde for dei tre laga som jaktar bak, spesielt med den formen Leeds viser.

Leicester vil fortsatt vere storfavorittar til å rykke opp, men det vil nok gje ein liten knekk i sjølvtilliten å tape to på rad, og det aukar sannsynlegheiten får at det kan skjere seg for dei. Eg trur faktisk presset er mindre for Leeds sin del i denne kampen. Sjøl med tap, er vi fortsatt med for fullt i kampen om direkte opprykk, trass i at då vil nok sjansen for å nå att Leicester vere lik null. Uavgjort er eit OK resultat, og med seier vil vi forsterka favorittstempelet for direkte opprykk.

Eg ser på denne kampen som fullt winable.

Konsekvensen av å havne bak Ipswich er at ikkje alt er i våre eigne hender lenger. Både Ipswich og Leeds har mange nedre-halvdel-lag igjen i dei siste kampane, og det er fullt mulig å hente dei tre poenga Ipswich evt havner foran.
Men poenget er at pr no er alt i våre eigne hender. Den fordelen mister vi ved poengtap i kveld (eg antar igjen at Ipswich/Southampton vinn sine kamper i helga - det bør dei jo klare).

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #17 på: Februar 23, 2024, 09:09:41 »
Enig i at Leicester har mest å tape på et tap her. Da mister de momentum og det psykiske spillet er i gang. De lever veldig fint med uavgjort. Husk at det er to gjerrige lag som barker sammen, med 26 innslupne mål på 33 kamper. Blir fort 1-0 til ett av lagene, 0-0 eller 1-1. Lite store sjanser og få mål er det jeg tror på forhånd. Tror Leicester ikke bryr seg så mye om å styre spillet, men være mer opptatt av å ikke miste ballen på egen banehalvdel og bli kontret på. Spår et litt defensivt bortelag som spiller på uavgjort men som håper å få med seg alle tre. Tror Leeds vil gå offensivt til verks i starten. Et tidlig ledermål vil være gull verdt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #18 på: Februar 23, 2024, 09:31:10 »
Enig i at Leicester har mest å tape på et tap her. Da mister de momentum og det psykiske spillet er i gang. De lever veldig fint med uavgjort. Husk at det er to gjerrige lag som barker sammen, med 26 innslupne mål på 33 kamper. Blir fort 1-0 til ett av lagene, 0-0 eller 1-1. Lite store sjanser og få mål er det jeg tror på forhånd. Tror Leicester ikke bryr seg så mye om å styre spillet, men være mer opptatt av å ikke miste ballen på egen banehalvdel og bli kontret på. Spår et litt defensivt bortelag som spiller på uavgjort men som håper å få med seg alle tre. Tror Leeds vil gå offensivt til verks i starten. Et tidlig ledermål vil være gull verdt.

auren

Jeg får puls bare av å sitte her og lese innleggene i denne tråden, trur pumpa skal få kjørt seg i kveld.. :o
Men har trua på at Leeds-toget dundrer videre i god fart! Vi har vært virkelig imponerende ei stund nå, og sjøltilliten i laget bør være på topp. Håper vi unngår grove personlige feil med påfølgende baklengs, billige straffespark i mot og unngår skader og utvisninger i kveld. Vi vinner 1-0 etter scoring av Gnonto (igjen!) :)
« Siste redigering: Februar 23, 2024, 09:32:44 av Killa »

stian

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #19 på: Februar 23, 2024, 12:15:23 »
Jeg har god tro på poeng mot Leicester og tipper det er forsvaret som blir avgjørende. Leicester holder ikke nullen lengre, og vi kommer til å skape sjanser mot dem, og det vil være overraskende om vi ikke var i stand til å score på dem.

Vi har vært bunnsolide defensivt med Ampadu som makker til Rodon, og med Gruev/Kamara som tospannet foran der igjen. Men nå møter vi et lag som har offensive kvaliteter langt over det vi har møtt i vår gode periode etter jul. Jeg er litt spent på hvordan dette vil slå ut. Blant annet ser jeg for meg at tiden med ball i frispillingen bakfra blir betydelig kortere, og det samme gjelder for Kamara og Gruev på midten. Vi spiller med en viss risiko for å gå på farlige balltap. Til forskjell fra de fleste andre lag i divisjonen så er Leicester mer enn kapable til å både fremprovosere det og å utnytte det.

Jeg spår en tett kamp hvor det er null rom for slurv og overdreven risiko i valgene som tas med ball.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #20 på: Februar 23, 2024, 13:36:08 »
Hva sier så de erfarne om denne kampen?

YEP-panelet har uttalt seg:
MIKE GILL
Southampton squandered the three points from their game in hand on Tuesday, losing to Hull City. This was their first home defeat since September and they now slip to fourth behind Ipswich. Ipswich Town beat Rotherham United in the last minute of added on time but conceded three goals in the process.

These occurrences are only significant because all teams can have off days and Leeds need to postpone theirs until after tonight as Leicester will punish the shortcomings of any team. Much has been said about the magic margin of a six-point gap – should Leeds beat the Foxes – but remember that this figure doubles if the unthinkable occurs!

It's a big plus that we are at Elland Road and that we have already beaten Leicester on their own turf with a side that had less belief and confidence. All of this makes for a fascinating clash at a full Elland Road under the lights in front of a worldwide audience.

Daniel Farke's team can and must play without fear. Any doubt should be in the minds of their opponents. After all, they have lost twice in 2024!
Prediction: Leeds United 1 Leicester City 1.

DAVID WATKINS
With the confusion of ‘games in hand’ finally cleared away this week, after 33 matches Leeds can rightly be regarded as the second best side in the Championship; the table doesn’t lie. More than that though, after a run of eight consecutive league victories, we are arguably the absolute best team in the division at this moment in time, as evidenced by the six and 10-match form tables.

While Leeds reeled off eight on the spin, Leicester suffered two defeats; 3-1 at Coventry City in January and then 2-1 against Middlesbrough only last week. They also dropped points in a home draw with Ipswich Town during that time. Logic suggests therefore that if United are at their best they’ll win.

I can’t help thinking though, that we are due a setback; we’ve not had any bad luck, made any calamitous errors, or suffered any disastrous refereeing decisions in this amazing 2024 run, yet football usually reminds us at some point that you can’t control everything, good as you might be.

For that reason alone, much as I hope for a Leeds win, or at worst a draw, I’m thinking Leicester might luck their way through this one, it would remind us that “We are Leeds!” and stuff always happens to us!
Prediction: Leeds United 0 Leicester City 1.

NEIL GREWER
This game could be massive in the way the season pans out for both teams. It’s a real “six pointer” in the title race (with a Leeds victory making the title a possibility), but not in the promotion race where a slip by Leeds against Leicester will be recoverable over remaining games.

Leicester lost their first ‘double’ of the season last weekend whilst Leeds cruised to an eighth straight win however we should not get over-confident – football has a habit of throwing up surprises. Last time out United were efficient in taking the few big opportunities created, whereas Leicester missed most of theirs – a reversal of recent experience.

Leeds should be rested and with all available squad members firing on all cylinders, competition for a start is intense and options numerous. The worry over the full-back positions is less pressing than previously but wingers versus full-backs will be a key part of the game and full concentration will be vital. So, a fascinating game in prospect – and one I predict Leeds winning, but not quite as easily as recent games.
Prediction: Leeds United 2 Leicester City 1.

ANDY RHODES
After a fantastic run of form, Leeds United’s quality will be given the ultimate test when league leaders Leicester City come to town. Although there were some long away trips to contend with, United’s opposition in the recent run of games was fairly favourable.

Now, though, the Foxes present an altogether different challenge. Despite a defeat at the weekend, the visitors are still the dominant force in the Championship. Leicester have a head start, though Leeds are the division’s form side and, at this stage, momentum could be crucial.

The Whites haven’t looked back since Georginio Rutter dropped into the number 10 position. The goals have been flowing and creativity can be found all across the pitch. United’s defence, meanwhile, will need to be on top form to stop the likes of Kiernan Dewsbury-Hall from providing his own creativity in midfield.

If Leeds can win the midfield battle, it could give them a platform to dominate. Elland Road was made for nights like this. The place needs to be bouncing from minute one.
Prediction: Leeds United 2 Leicester City 0.

KEITH INGHAM
The game we knew was so important is here and we should go into it standing tall with no fear. We are the outstanding team in the leagues of England and most of Europe. Eight league wins, a draw in the cup followed by a replay win. It’s something the players, managers and even the tea lady should be proud of.
 
Tuesday brought a win for Ipswich, a 4-3 thriller where they scored in injury time to get the win and Southampton were surprisingly beaten 2-1 at home by Hull, so as it stands Leeds are still second but only on goal difference. There are only two points separating the three teams below Leicester.

Leicester have been flying this season but their wings were clipped by Middlesbrough last weekend losing 2-1 at home to a team that hadn’t won in nine games. Surprisingly Boro did the ‘double’ over the league leaders. Hopefully it may be an omen because the game before their defeat at Boro they lost to Leeds at the King Power.

A full house awaits and we need every voice to make Elland Road a ‘bear pit’ from the minute the players walk on the pitch. It can be one of the most inhospitable places in football and it needs to be that plus 100 per cent. The fans are the 12th man for Leeds.
Prediction: Leeds United 2 Leicester City 1.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-fans-on-leicester-city-warning-title-view-masterstroke-and-bullish-europe-message-4529996


...og så har vi vinterferierende herr Aases vurdering:
Leeds United – Leicester City
Kampstart: 21.00

Leeds United har nå vunnet åtte(!) kamper på rad. Forrige runde ble Plymouth Argyle slått 2-0 på Home Park, og derfra er det ikke mange lag som reiser med tre poeng i bagasjen. Likevel klarte Daniel Farkes gutter fikse jobben på imponerende vis, og nå seiler de frem som den største opprykksfavoritten sammen med Leicester City. Ikke bare har Leeds vunnet åtte kamper på rad i serien, men de har også bare ett(!) baklengsmål på disse kampene. Morsom angrepsfotball gir deg mye underholdning, men et sterkt forsvar er det som sikrer titler (og opprykk). Det har tatt litt tid før Farkes tanker og ideer fungerte optimalt med denne Leeds-gjengen, og da spesielt på bortebane. Nå ser det dog ut som om alt fungerer som det skal, og da er det strengt tatt vanskelig å se hvem som skal klare stoppe dette her imponerende maskineriet. Kanskje er det Leicester City som skal stå for den jobben? Revene har vært i en klasse for seg selv nesten hele sesongen, og har allerede en fot i Premier League. Til tross for et overraskende og skuffende nederlag hjemme mot Middlesbrough forrige helg, ligger de likevel helt øverst på tabellen med hele ni poeng ned til Leeds og Ipswich Town på de neste plassene. Selv om Leicester-fansen gjerne bekymrer seg litt når de går på smeller som den mot Boro sist, har blåtrøyene fortsatt råd til å gå på et par ekstra smeller utover våren. Det sier litt om hvor sterkt fundament Enzo Maresca & Co allerede har opparbeidet seg så langt denne sesongen. Maresca har ikke hatt mange svake kamper som Leicester-sjef, men forrige møte med nettopp Leeds er nok kanskje øverst på listen over mest skuffende prestasjoner sett med Leicester-øyne. Leeds vant 1-0 på King Power Stadium tilbake i november, og i den kampen fikk man se et Leeds-lag som terroriserte Leicester med sitt høye press og raske overganger. Leeds-sjef Farke har nok skumle planer om å gjennomføre en lignende plan fredag kveld. Hjemme på Elland Road har Leeds fortsatt ikke tapt denne sesongen, og foran fredagens kamp har de 12-4-0 på eget gress. De er det eneste laget som ikke har tapt på hjemmebane denne sesongen, mens Leicester har 12-2-2 på bortebane. Det gjør de til ligaens beste bortelag så langt. Leicester troner øverst på tabellen med 78 poeng, mens Leeds følger på 2. plass med 69 poeng.

Vurdering: Leeds United med åtte seiere på rad i ligaen, hvor det bare har blitt ett baklengsmål på de åtte kampene. De er i enorm form, og her møter de et Leicester City-lag som har vært enorme nesten hele sesongen. Leicester viste dog svakhetstegn da de tapte mot Middlesbrough sist, samtidig som de hadde store problemer mot Leeds tidligere i sesongen. Hjemmefordel, form og det motsatte oppgjøret i november gjør at jeg har størst tro på hjemmeseier i fredagens storkamp.

Tips: Hjemmeseier

Aase om Ipswich-Birmingham:
Vurdering: Ipswich Town med svak prestasjon i midtuken, men har likevel fått orden på resultatene den siste tiden. De står med tre strake seiere foran dette oppgjøret. Birmingham City med to strake seiere, hvor begge var på hjemmebane. På bortebane har de større problemer, og jeg tror de skal få en tøff jobb mot et sterkt Ipswich Town-lag her. Jeg tror vertene vinner.

Tips: Hjemmeseier

...og om Southampton-Millwall:
Vurdering: Southampton med to tap på kort tid, men de er fortsatt et svært sterkt lag. Noe de også viste borte mot West Bromwich Albion forrige helg. Her møter de et formsvakt Millwall-lag som har sparket treneren denne uken. Det er alltid litt usikkerhet knyttet til et lag som nylig har byttet trener, men jeg klarer likevel ikke se for meg noe annet enn hjemmeseier her.

Tips: Hjemmeseier

https://championshipnorge.com/2024/02/23/for-runden-34-serierunde-8/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kontakinte

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #21 på: Februar 23, 2024, 14:07:13 »
Denne vinner vi lett 3-1!


GeirO

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #22 på: Februar 23, 2024, 17:18:25 »
Vurderer sjansene for HUB som 50 30 20. Dvs. 50/50 om Leeds vinner i kveld.
MOT

auren

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #23 på: Februar 23, 2024, 20:01:58 »
Bambi på benken! Ellers forventet:




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #24 på: Februar 23, 2024, 20:08:15 »
Flott at Bamford er klar igjen. Da har vi igjen et ekstra alternativ i offensiven vår.
Super Leeds since 1968

flynn

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #25 på: Februar 23, 2024, 20:49:55 »
MOT alle sammen! Krysser alt jeg har av kroppsdeler for at seiersrekka fortsetter!

flynn

Cannavaro

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #26 på: Februar 23, 2024, 20:50:08 »
Pr 20:45 er Farke snart klar med motivasjonspraten i garderoben - og siste instrukser skal gis.  Tipper det handler om å gjenskape suksess og motivere for premien som potensielt venter der fremme.  Måtte hjemmestatistikken holde og at Leeds viser seg fra sitt ypperste !!  La oss vise at vi er det beste laget i Championship og at vi fortjener en PL-plass neste år.
Har tro på seier ; 2-1....Rutter og la oss si Archie Gray (det hadde vært over snittet artig )....

Come on lads, make us proud !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgi

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #27 på: Februar 23, 2024, 20:52:41 »
OM Leeds skulle vinne igjen i dag.., så er Leeds storfavoritt i de 4 neste ligakampene, og for så vidt alle kampene resten av sesongen i dagens form.
Leeds&Farke kan virkelig knuse alle rekorder av seiere på rad kalenderåret!
#jinxefare
ALAW (& I am the pirate amongst us)

viking

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #28 på: Februar 23, 2024, 20:54:51 »
Utrolig nervøs nå !!
Lykke til alle sammen.
MOT
 

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Leicester @Elland Road 23.2.24 kl. 21 på ViaSport1
« Svar #29 på: Februar 23, 2024, 20:58:25 »
En liten nedtur med norsk kommentator, men tre poeng (eller ett) er viktigere, så får vi heller slite med herr Friling.
Super Leeds since 1968