Skrevet av Emne: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1  (Lest 5353 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joe Jordan

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #180 på: April 01, 2024, 23:22:05 »
Er på tide å hvile Rutter, eller har han så mye x-faktor at han bør spille fra start? I dag var han svak!
Det han gjør i forkant av første målet er jo x-faktor så det holder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #181 på: April 01, 2024, 23:29:25 »
Dette hørte James på under hele kampen: :o
Det krever sitt å koble det ut...


Hull fans singing “you let your country down” to Dan James just for him to cunt one in from 50 yards 🤣🤣🤣🤣🤣

https://x.com/DanielH_LUFC/status/1774905264665235467?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #182 på: April 01, 2024, 23:33:39 »
Leeds med 7 strake 2 påskedag tap før kveldens kamp.

Den var faktisk verre enn som så (eg lot være å poste det, hehe)

Leeds had only ever won just 1 of our previous 12 league matches played on Easter Monday.
What a way to put that horrendous Easter jinx to bed. A phenomenal ending.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #183 på: April 01, 2024, 23:35:26 »
Rutter igjen. Decision making er ikke hans sterkeste asset altså!

auren

Han så litt kokt ut og fikk et langt touch. Hadde neppe store planer om å drible der tror jeg. Uansett, jeg hadde likt om han faktisk hadde prøvd også..Da kunne vi fått 3-1 tidligere om han lykkes 😀

leedslife

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #184 på: April 01, 2024, 23:38:53 »


lufcdata
Leeds remain unbeaten in 22 consecutive home matches across all competitions for the first time since September 1972 (24).


WWWWWWWWW

Leeds have sealed 9️⃣ consecutive league wins at Elland Road in the top two tiers for the first time since between September and December 1989 in Division Two under Howard Wilkinson.

Our best home form in 35 years.


GaryMac

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #185 på: April 01, 2024, 23:39:14 »
Farke om straffen: Summerville var satt opp som straffeskytter - en annen spiller som han ikke ville si navnet på var "nummer to". Men Piroe er straffeskytter når han er på banen. Men Farke (og Ampadu) mente Piroe hadde vært for kort tid på banen til å ta straffen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #186 på: April 01, 2024, 23:44:26 »
Farke om straffen: Summerville var satt opp som straffeskytter - en annen spiller som han ikke ville si navnet på var "nummer to". Men Piroe er straffeskytter når han er på banen. Men Farke (og Ampadu) mente Piroe hadde vært for kort tid på banen til å ta straffen.

Dette sier litt om hva vi slet med i dag:
The third game in six days because they played on Tuesday or even Wednesday for Firpo. Then many players with problems today. Glen played ill, and had a cold. Thin on options, so I wanted him to go through this game, Cree had problems with a short morning session, Rodon could not join in there. Played with painkillers. Byram told me he could not sprint at half-time anymore. Thank God, Jamie Shackleton could play, bt had no play rhythm
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #187 på: April 01, 2024, 23:45:33 »
Jeg tror vi rykker opp når vi vinner sånne kamper. Men Farke er nok en gang ikke imponerende fra benk. Berges av enkeltspilleres briljanse.

Derfor han ikke trenger å ta forhastede avgjørelser da?

Når det er sagt så irriterte jeg meg grønn over at James og Bamford fikk spille så lenge. Ville ha inn Anthony og Joseph mye tidligere.

Gray og Kamara er ingen topp duo på midten. Gruev er savnet.

Nå kom det frem at Kamara spilte syk. Må vel si at han klarte seg greit da!
« Siste redigering: April 01, 2024, 23:49:22 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #188 på: April 01, 2024, 23:49:22 »
. Gruev er savnet.

Farke:
Missing Gruev?
A lot. We are thin in midfield. Ampadu important in central defence. Ilia dictates our rhythm and good on the ball. Lacked quality in possession. Archie great enthusiasm. Has to get used to the positioning of our game. In dictating the rhythm or speeding it up, at his age he cannot be perfect. Missing Ilia a lot. Played without Connor and Willy.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #189 på: April 01, 2024, 23:52:50 »
. Gruev er savnet.

Farke:
Missing Gruev?
A lot. We are thin in midfield. Ampadu important in central defence. Ilia dictates our rhythm and good on the ball. Lacked quality in possession. Archie great enthusiasm. Has to get used to the positioning of our game. In dictating the rhythm or speeding it up, at his age he cannot be perfect. Missing Ilia a lot. Played without Connor and Willy.

Savner Strujik også. Da kunne han spilt stopper og Ampadu frem. Mister selvsagt noe, men da hadde vi ihvertfall hatt 1 stk som kan minne om en trussel på dødball. Akkurat der er Rodon og Amoadu latterlig svake.

Men viktig å få Gruev raskt tilbake - Stor tro på han og Gray på midten.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #190 på: April 01, 2024, 23:54:27 »


Men viktig å få Gruev raskt tilbake -

Eneste som nevner noe om det er Pope:
Farke delighted to make it through with a win v a good side. Rodon (back spasm) nearly ruled out before game, Byram was struggling to sprint after half time,  Kamara had a cold. Gruev still missing but hopefully back soon. #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28924
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #191 på: April 01, 2024, 23:57:29 »
Det var dèt toget...

If being 1-1 in the 87th minute and losing 3-1 wasn’t bad enough, Hull fans’ half 11 train has been cancelled leaving them stranded.

https://x.com/LewisDeighton17/status/1774911633434845546?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #192 på: April 02, 2024, 00:01:26 »
Adam Pope:

DF says Summerville was right to take the pen. He doesn’t want subs taking pens after they’ve just come on therefore Piroe was stood down.
Says James “deserved” his goal & talks of how “the family” at #LUFC have come together for him & other Welsh lads since international break.

Så da var det jo korrekt likevel  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #193 på: April 02, 2024, 00:03:27 »
Ingen har nevnt noe om involveringen til Ampadu i forkant av 1-1 enda og det beviser poenget jeg kommenterte angående Cooper etter forrige kamp.

Hadde Cooper gjort det samme som Ampadu på 1-1 målet i dag hadde kamptråden hatt 4 sider mer..

Nå mener ikke jeg at det er en horribel innvolvering av Ampadu selv om han blir litt skyldig. Det går fort utpå der og det er mange og mye forholde seg til i boksen. Greit for noen å tenke på når andre også gjør «feil» senere i sesongen.

Kato

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #194 på: April 02, 2024, 00:09:18 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.
 

auren

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #195 på: April 02, 2024, 00:11:41 »
Ingen har nevnt noe om involveringen til Ampadu i forkant av 1-1 enda og det beviser poenget jeg kommenterte angående Cooper etter forrige kamp.

Hadde Cooper gjort det samme som Ampadu på 1-1 målet i dag hadde kamptråden hatt 4 sider mer..

Nå mener ikke jeg at det er en horribel innvolvering av Ampadu selv om han blir litt skyldig. Det går fort utpå der og det er mange og mye forholde seg til i boksen. Greit for noen å tenke på når andre også gjør «feil» senere i sesongen.

Enig. Vurderte et sarkastisk innlegg om dette, men lot være. Jeg synes Farke gjorde rett med tanke på Cooper mot Watford. Vi så hvor dårlig komboen Gray/Kamara var. I tillegg måtte James/Anthony eller en annen ute av posisjon spilt høyreback for at vi skulle beholdt Rodon/Ampadu.

Ampadu svak sist og svak også i kveld synes jeg. Involvert i baklengsen og hadde maaaange dårlige pasninger. Han er nok fysisk ganske så kjørt og helt på beinet slik mange andre spillere er. At de også er sliten i topplokket skulle bare mangle, spesielt når det er så tett i toppen.
Hele fire dager "fri" frem til neste kamp. Vinner vi mot Coventry også, må jeg investere i en hatt jeg ta av meg...

auren
« Siste redigering: April 02, 2024, 00:25:32 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #196 på: April 02, 2024, 00:18:16 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #197 på: April 02, 2024, 00:34:59 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Grusom? Helt uenig.Varierende kvalitet ja. Får være måte på hva vi kan forvente kamp etter kamp.Det viktigste er alltid 3 poeng og det ble innfridd.

Tatt i betraktning at de ikke har fått trent, mange spillere spilt landskamper tett på de to siste kampene, flere ute med skade og flere som måtte slite seg gjennom kampen i dag med skade/Sjukdom, så tenker jeg det er sterkt med 3 poeng og 4 av 6 - Fortsatt ikke tapt i 2024. Det er kruttsterkt!

auren

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #198 på: April 02, 2024, 00:42:08 »
Hørte nettopp intervjuet med Farke på LUTV. Det var en bevisst del av taktikken å la Hull ha så mye ball som de hadde, hadde vi presset dem for høyt, ville vi fort blitt straffet slik de gjorde det mot de andre topplagene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #199 på: April 02, 2024, 08:17:03 »
Jeg tror vi rykker opp når vi vinner sånne kamper. Men Farke er nok en gang ikke imponerende fra benk. Berges av enkeltspilleres briljanse.

Derfor han ikke trenger å ta forhastede avgjørelser da?

Når det er sagt så irriterte jeg meg grønn over at James og Bamford fikk spille så lenge. Ville ha inn Anthony og Joseph mye tidligere.

Gray og Kamara er ingen topp duo på midten. Gruev er savnet.

Nå kom det frem at Kamara spilte syk. Må vel si at han klarte seg greit da!

Kommer jo endel forklaringer fra Farke ift spillernes form/tilstand nå etter kampen....rettferdiggjør det meste.
Enig med deg ift Bamford og James i går, men når da Daniel får spille hele kampen og gjør det målet - så tror jeg det kan renske litt opp i hodet hans
ift det han har dratt med seg fra Wales kampen...for han var ikke god i går, og har vært gamle James i de 2 siste..
Patrick som 1.forsvarer er priceless, ingen gjør den jobben som han - tror ikke alle ser dette ..han bør score i går - men gjør såpass mange kloke valg under kamp som gjør andre spillbare  ...han er for meg bankers i oppstillingen.
Gruev ja, må bli klar til helgen.

PS : Ikke mye side before self ift Summerville i går.......godt han satt straffa for å si det sånn`..
« Siste redigering: April 02, 2024, 08:22:31 av Cherry »
 

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #200 på: April 02, 2024, 08:40:31 »
Jeg tror vi rykker opp når vi vinner sånne kamper. Men Farke er nok en gang ikke imponerende fra benk. Berges av enkeltspilleres briljanse.

Derfor han ikke trenger å ta forhastede avgjørelser da?

Når det er sagt så irriterte jeg meg grønn over at James og Bamford fikk spille så lenge. Ville ha inn Anthony og Joseph mye tidligere.

Gray og Kamara er ingen topp duo på midten. Gruev er savnet.

Nå kom det frem at Kamara spilte syk. Må vel si at han klarte seg greit da!

Kommer jo endel forklaringer fra Farke ift spillernes form/tilstand nå etter kampen....rettferdiggjør det meste.
Enig med deg ift Bamford og James i går, men når da Daniel får spille hele kampen og gjør det målet - så tror jeg det kan renske litt opp i hodet hans
ift det han har dratt med seg fra Wales kampen...for han var ikke god i går, og har vært gamle James i de 2 siste..
Patrick som 1.forsvarer er priceless, ingen gjør den jobben som han - tror ikke alle ser dette ..han bør score i går - men gjør såpass mange kloke valg under kamp som gjør andre spillbare  ...han er for meg bankers i oppstillingen.
Gruev ja, må bli klar til helgen.

PS : Ikke mye side before self ift Summerville i går.......godt han satt straffa for å si det sånn`..

Bamford sterk der. Ser heldigvis noe av de egenskapene i Joseph også. Tror ikke han er langt unna startplass faktisk.

Nå var det vel Summerville som skulle ta straffen. Unødvendig av Piroe å lage styr da. Fikk Bamford vibber når jeg så Piroe stå med ballen. Med slalomsko touchene friskt i minne fra forrige kamp så er jeg glad Summerville ikke ga seg på inngått avtale.

peacock

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #201 på: April 02, 2024, 09:40:39 »
Hørte nettopp intervjuet med Farke på LUTV. Det var en bevisst del av taktikken å la Hull ha så mye ball som de hadde, hadde vi presset dem for høyt, ville vi fort blitt straffet slik de gjorde det mot de andre topplagene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det også bevisst å gi bort en motorvei med rom sentralt? Vi ble overkjørt på midtbanen, og alt er selvsagt ikke på grunn av at Gray/Kamara ikke fungerte optimalt. Uansett; vi har fått et problem sentralt som må løses dersom Gruev ikke er tilgjengelig framover.

lowfields

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #202 på: April 02, 2024, 09:53:33 »
Hull spilte vel 4-6-0 igår.
De var i klart overtall på midtbanen - dro Gray og Kamara bort fra sentrum og hadde veldig mye ball.
Ulempen - for de - var at de skaper veldig lite sjanser med slikt spill. Scoret på den ene sjansen de hadde i første.
Skapte vel også bare en ordentlig stor i andre.
De måtte etter hvert gjøre 2 bytter pga skader i andre omgang + at tyrkeren gikk ut - det så ut til å svekke de.
Leeds skrudde opp de siste 15-20 min og drar seieren i land.
Litt vanskelig å bedømme midtbanen vår i en slik kamp - ikke sikkert det hadde sett veldig annerledes med Gruev der.
Synes Byram og Firpo var bra igår - James veldig slurvete i 1.omg - Summerville og Rutter igjen sentrale ved scoringene.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Kato

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #203 på: April 02, 2024, 10:47:07 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren

Kamara spilte med feber, og var alt annet god. Hvorfor skal han da stå i 84 minutter? At Farke rullerer lite på laget er forståelig, at han ikke bruker flere spillere mer underveis i kamper forstår jeg ikke. Bytter nesten aldri før 70. I går, når vi slet, kom andre bytte etter 84 minutter. Ingen må fortelle meg at vi i går svekkes om Anthony, Joseph og Piroe kommer tidligere inn.

TK20

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #204 på: April 02, 2024, 12:11:03 »
Sett i ettertid er jeg veldig fornøyd med fire poeng på disse to kampene. Det virker som stallen vår denne uken var i svakere forfatning sammenliknet med Leicester og Ipswich. Landslagspausen virker å ha truffet oss hardest; mange minutter, mange skader, lange reiser.

Vi var egentlig heldige i begge kampene, og kunne fort stått igjen med null eller ett poeng. Nå må teamet fokusere på restitusjon og omstilling slik at vi rister av oss eventuelle slitne ben og hoder og er klar for innspurten! Jeg har trua.
« Siste redigering: April 02, 2024, 12:19:50 av TK20 »

leedslife

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #205 på: April 02, 2024, 12:14:15 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren

Kamara spilte med feber, og var alt annet god. Hvorfor skal han da stå i 84 minutter? At Farke rullerer lite på laget er forståelig, at han ikke bruker flere spillere mer underveis i kamper forstår jeg ikke. Bytter nesten aldri før 70. I går, når vi slet, kom andre bytte etter 84 minutter. Ingen må fortelle meg at vi i går svekkes om Anthony, Joseph og Piroe kommer tidligere inn.
Skulle gjerne hatt inn Piroe tidligere i enkelte kamper. Han er smart og rolig. Plukker opp gode posisjoner. Første på Summerville der han finner en god lomme for så å trekke seg ut med en spiller som gjør at Summerville kan gå 1 v1. Assisten til James hadde nok endel spillere gjort. Men han viser ro der kampen faktisk kan gå begge veier. Jeg synes fortsatt grunnspillet vårt er et godt stykke unna, men individuelle prestasjoner.
Du verden. Evner man som lag å sette opp Summerville i gode posisjoner der motstander er i ubalanse så er det ofte mål.
Joseph synes jeg helt klart bør få flere minutter. Gir oss voldsom tilstedeværelse og energi i hver duell. Liker typen godt.
Anthony for all del, men det er en risiko og ta ut James eller Summerville.  Det er jo stort sett de som scorer målene våre.
Jeg ser frustrasjonen vedr rullering/spillerbytter (eller tidspunktet rettere sagt). Men jeg er litt mer bekymret vedr grunnspill neste sesong i PL.
Nå høres sikkert det helt utrolig ut etter de eleville gjennomføringer og resultater uke etter uke, men Farke skal utvikle det grunnspillet vårt ganske mye hvis vi skal kunne være slagkraftige i PL. Jeg mener vi har møtt 2-3 lag i CC med et klart bedre grunnspill, men som ikke bærer de individuelle spillerne vi gjør.
Når sant skal sies så kan jo en sommer der man;
1. Handler inn bedre spillere tidlig
2. Kan bruke sommeren på treningsfeltet og ikke presserommet
3. Ta med seg mestringsfølelse og momentum inn i ny sesong

være nok til å videreutvikle noe som på mange andre områder er helt ekstremt imponerende.

GaryMac

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #206 på: April 02, 2024, 12:57:58 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren

Kamara spilte med feber, og var alt annet god. Hvorfor skal han da stå i 84 minutter? At Farke rullerer lite på laget er forståelig, at han ikke bruker flere spillere mer underveis i kamper forstår jeg ikke. Bytter nesten aldri før 70. I går, når vi slet, kom andre bytte etter 84 minutter. Ingen må fortelle meg at vi i går svekkes om Anthony, Joseph og Piroe kommer tidligere inn.
Vil støtte Farke, og tidspunktene for bytter i går. Første byttet kom etter 70 minutter - et spiss mot spiss bytte der Mateo erstattet en Bamford som spilte med hemskoene på (ref Oslolosen  :D ). Akkurat det kunne kanskje vært gjort fem eller ti minutter tidlgere. Når det byttet ikke gav den nødvendige effekten (dvs. mål) velger han å gamble etter 84 minutter, ta ut en def. midtbanespiller (Kamara) og sette på en spiss (Piroe). Mulig at Anthony også sto rimelig klar til å byttes inn (mot en av backene eller sågar Gray) når vi fikk straffen like før 90 minutter.
Kamara spilte som sagt med feber, og burde ideelt sett vært byttet tidligere. Men hvem skulle Farke byttet inn i et "like for like" bytte? Han kunne satt inn en stopper (Cooper eller Cresswell) og flyttet Ampadu opp, men å bryte opp stopperparet (Ampadu/Rodon) ble jo prøvd mot Watford med vekslende hell. Han kunne også  byttet ut Summerville eller James og satt inn Anthony, men det var vel egentlig ikke på kantene vi slet mest. Han kunne satt inn Piroe for Rutter, men det har jo også vært prøvd før....
Alt i alt tror jeg det som ble gjort av bytter i går var det beste som kunne gjøres med de som var tilgjengelige.

Kato

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #207 på: April 02, 2024, 13:23:58 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren

Kamara spilte med feber, og var alt annet god. Hvorfor skal han da stå i 84 minutter? At Farke rullerer lite på laget er forståelig, at han ikke bruker flere spillere mer underveis i kamper forstår jeg ikke. Bytter nesten aldri før 70. I går, når vi slet, kom andre bytte etter 84 minutter. Ingen må fortelle meg at vi i går svekkes om Anthony, Joseph og Piroe kommer tidligere inn.
Vil støtte Farke, og tidspunktene for bytter i går. Første byttet kom etter 70 minutter - et spiss mot spiss bytte der Mateo erstattet en Bamford som spilte med hemskoene på (ref Oslolosen  :D ). Akkurat det kunne kanskje vært gjort fem eller ti minutter tidlgere. Når det byttet ikke gav den nødvendige effekten (dvs. mål) velger han å gamble etter 84 minutter, ta ut en def. midtbanespiller (Kamara) og sette på en spiss (Piroe). Mulig at Anthony også sto rimelig klar til å byttes inn (mot en av backene eller sågar Gray) når vi fikk straffen like før 90 minutter.
Kamara spilte som sagt med feber, og burde ideelt sett vært byttet tidligere. Men hvem skulle Farke byttet inn i et "like for like" bytte? Han kunne satt inn en stopper (Cooper eller Cresswell) og flyttet Ampadu opp, men å bryte opp stopperparet (Ampadu/Rodon) ble jo prøvd mot Watford med vekslende hell. Han kunne også  byttet ut Summerville eller James og satt inn Anthony, men det var vel egentlig ikke på kantene vi slet mest. Han kunne satt inn Piroe for Rutter, men det har jo også vært prøvd før....
Alt i alt tror jeg det som ble gjort av bytter i går var det beste som kunne gjøres med de som var tilgjengelige.

Vi slet lenge i går, spesielt sentralt. Vi gjør tilsynelatende ingen strukturelle endringer for å demme opp for det. Spissbyttet er et rent spillerbytte. Det går altså 84 minutter før han prøver å endre noe som ikke fungerer. Vi skaper svært lite første halvtimen av andre omgang. Vi er på stålet, har sjuke og skadede spillere utpå der, har 5 mulige innbyttere, det funker ikke, likevel gjør vi ingenting før det er 5 minutter igjen. Med det mannskapet vi har kommer vi tydeligvis unna med det i denne divisjonen. Aller mest basert på kvaliteten til spillere som Summerville og Rodon. Dessverre tror jeg vi er sjanseløse ett hakk opp med å lede kamper på dette viset. Igjen og igjen. Men det får tiden vise. Selv med den poengfangsten vi har står jeg for at det burde vært gjort langt mer fra linja under kamper. Stallen burde hatt flere minutter, og innbytterne burde hatt mer enn 7 minutter i snitt på å påvirke kampbildet. Så kan enhver mene i øst og vest at så lenge vi vinner er alt perfekt.
« Siste redigering: April 02, 2024, 13:31:29 av Kato »
 

Hallgeir *

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #208 på: April 02, 2024, 14:07:39 »
Måtte lese den siste setningen et par ganger for å skjønne at det ikke var Ampadu du siktet til. Det var tross alt han som var temaet her, auren.  ;)

"Ampadu svak sist og svak også i kveld synes jeg. Involvert i baklengsen og hadde maaaange dårlige pasninger. Han er nok fysisk ganske så kjørt og helt på beinet slik mange andre spillere er. At de også er sliten i topplokket skulle bare mangle, spesielt når det er så tett i toppen." (på Ampadu)  ;D
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp vs Hull @ Elland Road 01.04.2024 kl 21.00 Viasat1
« Svar #209 på: April 02, 2024, 14:51:37 »
Lett å bli blendet av 3-1 seier. Prestasjonen var i stor grad grusom ihvertfall til han begynte å bytte etter 70 min.

Med tanke på det kjøret spillerne har hatt de siste ukene (flere med 3 kamper på 6 dager), at Kamara var syk, Rodon slet med ryggen og Byram var "gåen" etter første omgang, så var det langt fra en grusom prestasjon. Vi skapte mest og var best i andre omgang. På "krabbegir". Men ja, uansett hvordan man snur og vender på det så er spillertroppen på stålet nå. Og kanskje Farke må angre litt på at han ikke har involvert de fringe spillerne mer.

Burde Farke hvilt spillere som Kamara, Rodon, Byram og kanskje Rutter? Hvem hadde vi satt inn? Shackleton, Crew, Cooper og Anthony? Hadde neppe vunnet 3-1 da...

auren

Kamara spilte med feber, og var alt annet god. Hvorfor skal han da stå i 84 minutter? At Farke rullerer lite på laget er forståelig, at han ikke bruker flere spillere mer underveis i kamper forstår jeg ikke. Bytter nesten aldri før 70. I går, når vi slet, kom andre bytte etter 84 minutter. Ingen må fortelle meg at vi i går svekkes om Anthony, Joseph og Piroe kommer tidligere inn.
Vil støtte Farke, og tidspunktene for bytter i går. Første byttet kom etter 70 minutter - et spiss mot spiss bytte der Mateo erstattet en Bamford som spilte med hemskoene på (ref Oslolosen  :D ). Akkurat det kunne kanskje vært gjort fem eller ti minutter tidlgere. Når det byttet ikke gav den nødvendige effekten (dvs. mål) velger han å gamble etter 84 minutter, ta ut en def. midtbanespiller (Kamara) og sette på en spiss (Piroe). Mulig at Anthony også sto rimelig klar til å byttes inn (mot en av backene eller sågar Gray) når vi fikk straffen like før 90 minutter.
Kamara spilte som sagt med feber, og burde ideelt sett vært byttet tidligere. Men hvem skulle Farke byttet inn i et "like for like" bytte? Han kunne satt inn en stopper (Cooper eller Cresswell) og flyttet Ampadu opp, men å bryte opp stopperparet (Ampadu/Rodon) ble jo prøvd mot Watford med vekslende hell. Han kunne også  byttet ut Summerville eller James og satt inn Anthony, men det var vel egentlig ikke på kantene vi slet mest. Han kunne satt inn Piroe for Rutter, men det har jo også vært prøvd før....
Alt i alt tror jeg det som ble gjort av bytter i går var det beste som kunne gjøres med de som var tilgjengelige.

Vi slet lenge i går, spesielt sentralt. Vi gjør tilsynelatende ingen strukturelle endringer for å demme opp for det. Spissbyttet er et rent spillerbytte. Det går altså 84 minutter før han prøver å endre noe som ikke fungerer. Vi skaper svært lite første halvtimen av andre omgang. Vi er på stålet, har sjuke og skadede spillere utpå der, har 5 mulige innbyttere, det funker ikke, likevel gjør vi ingenting før det er 5 minutter igjen. Med det mannskapet vi har kommer vi tydeligvis unna med det i denne divisjonen. Aller mest basert på kvaliteten til spillere som Summerville og Rodon. Dessverre tror jeg vi er sjanseløse ett hakk opp med å lede kamper på dette viset. Igjen og igjen. Men det får tiden vise. Selv med den poengfangsten vi har står jeg for at det burde vært gjort langt mer fra linja under kamper. Stallen burde hatt flere minutter, og innbytterne burde hatt mer enn 7 minutter i snitt på å påvirke kampbildet. Så kan enhver mene i øst og vest at så lenge vi vinner er alt perfekt.

Enorm forskjell mellom helt grusom og at ikke alt er perfekt.

Alt er langt i fra perfekt og alt kan bare bli bedre. Men vi har en god evne til å vinne også på dårlige dager. Det er ikke en evne som kommer av seg selv.  Vi har klassespillere som kan avgjøre på egenhånd.Det er utelukkende positivt. Det varierer i prestasjonene for alle lag. Tror ikke det trengs heftige analyser på hvorfor og hva som lugger en sjelden gang. Det er mennesker og ikke maskiner som er på banen og Farke forklarte jo bra om tilstanden til flere i troppen.

Så er det ikke sånn at det ikke skjer justeringer underveis selv om det ikke byttes. For all del, jeg lar meg irritere av at byttene kommer sent.  Men det blir gitt instrukser og  ting blir justert undervies gjennom hele kampen. Når vi har den sesongen vi har så vil jeg vel påstå at Farke har lykkes veldig bra med det meste han har gjort i år med det mannskapet han har til rådighet. Å snakke om at dette ikke holder i PL er gange uvesentlig da vi spiller i CC.. Rykker vi opp så kommer det bedre spillere og helt andre forutsetninger.

Akkurat i går ser jeg ikke hvem som skulle gått inn for Kamara. Crew eneste alternativ på midten og ingen av de på benken har revet skinnet av pølsa i særlig grad når de har kommet innpå i år.

Utfordringen er at vi ikke har nok kvalitet i bredden. Hadde Shack, Piroe, Gelhardt, etc vært bedre og Farke hadde stolt 100 % at de kan utgjøre en forskjell så hadde kanskje byttene kommet tidligere.