Skrevet av Emne: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1  (Lest 4053 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

rd1

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #150 på: April 09, 2024, 22:59:17 »
Hvorfor får James spille disse kampene, når Gnonto kan åpne slike bokser..



Men: snytt for 2 åpenbare straffespark…

Skuff

Skuff

This

Is

Leeds

United
"Who needs Cantona??"

leedslife

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #151 på: April 09, 2024, 22:59:34 »
Det minnet om Sunderland/WBA borte i Jula.
Fryktelig forestilling med ball. Det er Summerville det handler om skal vi klare å komme oss ut med 3 poeng.
Kvelder som dette skulle man hatt en Pablo. En med fotball i hodet.

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #152 på: April 09, 2024, 23:00:31 »
«Leeds are falling apart again» synger hjemmefansen…
Vi gjør jo det. Vi har knapt tatt poeng etter landslagspausen....
MOT

karaba

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #153 på: April 09, 2024, 23:01:18 »
Det er jo spesielt skuffende at vi ikke tar 3p i dag da også Leicester klarer å tape.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #154 på: April 09, 2024, 23:02:03 »
Slik som dette laget fremstår nå, er vi ikke i nærheten av PL standard.

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #155 på: April 09, 2024, 23:02:45 »
Det minnet om Sunderland/WBA borte i Jula.
Fryktelig forestilling med ball. Det er Summerville det handler om skal vi klare å komme oss ut med 3 poeng.
Kvelder som dette skulle man hatt en Pablo. En med fotball i hodet.
Fikk litt flashbacks til 1973 (irriterende god hukommelse)
MOT

leedslife

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #156 på: April 09, 2024, 23:04:12 »
Ryker ikke akkurat av Leicester heller for tiden. En blytung tur borte mot Plymouth på Fredag, mens vi har Rovers hjemme.
Sitter nok mer mellom ørene dette.
Matchball til Ipswich i morgen. Skal bli spennende å se hvordan de tar den.

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #157 på: April 09, 2024, 23:06:09 »
De må slutte å sette opp Ch ship kamper samtidig som CL.
Har gått glipp av noen fyrverkerikamper mot å se på 0 skudd på mål.

Cherry

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #158 på: April 09, 2024, 23:08:52 »
MERKELIG at vi ikke får til/har mer direkte spill i lengderetning når vi har ball og TRENGER mål.
Henger meg på FOR SENE bytter, når det er såpass tafatt fremover- og vi veldig gode spillere på benken.
Det er respektløst av Farke mener jeg.

Rutter…hva har skjedd siden operasjonen med han…skremmende svak.
Han er dog ikke den svakeste, men kanskje den jeg vet har mest inne…derfor det blir så skuffende.

Balltempoet vårt , kritisk dårlig - men det var mye å sette fingeren på i dag.
D positive er jo at Leicester taper, vi spiser ETT poeng på de….og det blir ikke lett for Ipswich i morgen heller - når de føler at de BØR vinne.
 

Eriksen55

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #159 på: April 09, 2024, 23:08:54 »
Fantasiløst igjen. Bamford og Rutter helt god natt. 15-20min foregår med balltrilling på vår halvdel. Klarer heller ikke å skape store nok sjanser til å avgjøre kampene

Likevel er Rutter innvolvert i det meste vi skaper… Men ja, blir noen ball mist her og der. Men han er viktig. For han lykkes med noe hver kamp. Men når det blir såpass med ballmiss ville jeg dyttet han ut på høyrekant med Summerville i midten og Gnonto på sin beste posisjon til venstre..

Skuffet over Rodon og Ampadu. Enormt med feilpasninger og dårlige oppspill. Får helt mark av den ball dyttingen de i mellom. Flere ganger når de kan vri spillet så slås den tilbake til Meslier. Flere ganger spiller de tilbake sånn at Meslier må slå langt.

Nå mener jeg laget neste kamp gir seg selv

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Gray  - Gnonto, Rutter, Summerville - Joseph

Ipswich tapte nylig. Leicester i dag - Dette vil leve helt inn. Jeg har trua. Ikke bekymret for fysikken. Men trenger en forandring nå, en boost og mer besluttsomhet. Det siste bidrar ikke Bamford og James med. Bare se den energien Gnonto kommer inn med! Farke må se at endringer må til nå, håper jeg.
« Siste redigering: April 09, 2024, 23:11:19 av Eriksen55 »

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #160 på: April 09, 2024, 23:09:29 »
Måten det ledes på av Farke er jo ikke noe nytt. Det er jo sånn han har vært hele sesongen. Et bytte etter 70, så resten altfor seint. Holder ikke mål. Samme laget på lørdag, vent og se.
 

Reaney

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #161 på: April 09, 2024, 23:10:11 »
Helt enig Kato. En manager som ikke gjør endringer når flere sentrale spillere ikke evner å stå opp for når det gjelder som mest vil koste oss opprykket. I kveld fikk vi enda en hjelpende hånd uten å gripe muligheten. 5 poeng av 12 på siste fire kamper mot ordinær motstand holder rett og slett ikke. Optimisme får holde på. Jeg har gitt opp.

Sterland

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #162 på: April 09, 2024, 23:10:35 »
«Leeds are falling apart again» synger hjemmefansen…
Det var nok Sunderland-fansen gitt. De hørtes bra i kveld…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo stort sett den som går igjen når vi spiller avgjørende matcher mot slutten av sesongen.. når vi ikke vinner denne, brenner det ett mørkeblått lys for direkte opprykk. Utrolig skuffet.. Bamford, James og Gray får 80 min+ er en skandale. Denne må Farke ta på seg. Skaper ingenting og venter 70-80 min på å bruke spillere fra Championships beste benk.. ufattelig

Carl Fisker

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #163 på: April 09, 2024, 23:12:55 »
«Leeds are falling apart again» synger hjemmefansen…
Vi gjør jo det. Vi har knapt tatt poeng etter landslagspausen....
Ja, det er riktig - men sjelden at hjemmefansen reagerer på denne måten. Det er i motgang at laget trenger støtte fra fansen.

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #164 på: April 09, 2024, 23:13:17 »
Definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et helt annet resultat sa Einstein.
Noen bør hviske dette i øret på Farke.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #165 på: April 09, 2024, 23:16:12 »
Måten det ledes på av Farke er jo ikke noe nytt. Det er jo sånn han har vært hele sesongen. Et bytte etter 70, så resten altfor seint. Holder ikke mål. Samme laget på lørdag, vent og se.

Og stort sett har det blitt seier eller poeng. Så helt håpløst er det ikke. Noen ganger får man effekt av bytter, andre ganger ikke. Lette å mene noe i ettertid når man har fasiten. Men, jeg er enig i at når ting ikke fungerer eller det er energiløst som i dag så er man tjent med ihvertfall 1 tidlig bytte. Handler litt om signaler også. Men vi hever oss i andre, styrer hele matchen. Så fysikken er nok bra, men er det tilstanden psykisk som ødelegger? Vet ikke, men en bra kamp til fredag så har skuta snudd og vi cruiser inn til opprykk.

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #166 på: April 09, 2024, 23:19:33 »
Måten det ledes på av Farke er jo ikke noe nytt. Det er jo sånn han har vært hele sesongen. Et bytte etter 70, så resten altfor seint. Holder ikke mål. Samme laget på lørdag, vent og se.

Og stort sett har det blitt seier eller poeng. Så helt håpløst er det ikke. Noen ganger får man effekt av bytter, andre ganger ikke. Lette å mene noe i ettertid når man har fasiten. Men, jeg er enig i at når ting ikke fungerer eller det er energiløst som i dag så er man tjent med ihvertfall 1 tidlig bytte. Handler litt om signaler også. Men vi hever oss i andre, styrer hele matchen. Så fysikken er nok bra, men er det tilstanden psykisk som ødelegger? Vet ikke, men en bra kamp til fredag så har skuta snudd og vi cruiser inn til opprykk.

Det er jo den manglende bruken av spillere gjennom sesongen som gjør at det sier stopp etter 40 kamper. Vi så det i desember med masse kamper, vi ser det nå. Divisjonens beste benk gjør det jo enda latterligere. Bamford spiller 82 min i dag, Joseph spiller 8. Etter de siste kampene er jo det rett og slett kriminelt. Bytter ingen etter tapet i helga, hva i all vide verden er det?
« Siste redigering: April 09, 2024, 23:21:42 av Kato »
 

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #167 på: April 09, 2024, 23:20:54 »
I mitt hode ligger vi nå tre poeng bak Ipswich  og fire poeng bak Leicester. Det blir tøft å ta igjen for et lag ute av form.

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #168 på: April 09, 2024, 23:24:32 »
Måten det ledes på av Farke er jo ikke noe nytt. Det er jo sånn han har vært hele sesongen. Et bytte etter 70, så resten altfor seint. Holder ikke mål. Samme laget på lørdag, vent og se.

Og stort sett har det blitt seier eller poeng. Så helt håpløst er det ikke. Noen ganger får man effekt av bytter, andre ganger ikke. Lette å mene noe i ettertid når man har fasiten. Men, jeg er enig i at når ting ikke fungerer eller det er energiløst som i dag så er man tjent med ihvertfall 1 tidlig bytte. Handler litt om signaler også. Men vi hever oss i andre, styrer hele matchen. Så fysikken er nok bra, men er det tilstanden psykisk som ødelegger? Vet ikke, men en bra kamp til fredag så har skuta snudd og vi cruiser inn til opprykk.

Det er jo den manglende bruken av spillere gjennom sesongen som gjør at det sier stopp etter 40 kamper. Vi så det i desember med masse kamper, vi ser det nå. Divisjonens beste benk gjør det jo enda latterligere. Bamford spiller 82 min i dag, Joseph spiller 8. Etter de siste kampene er jo det rett og slett kriminelt. Bytter ingen etter tapet i helga, hva i all vide verden er det?
Fullstendig riktig. Hadde benken blitt utnyttet litt mer, så hadde kanskje de andre hatt litt mer sprut når vi nermer oss slutten på en lang sesong.

flynn

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #169 på: April 09, 2024, 23:27:40 »
Folkens, listen up. Dette er ikke over. Alle lag får perioder i en lang sesong der ting ikke stemmer. Vi har en slik nå. Men kvaliteten i stallen er udiskutabel, og Farkes ro (kan tolkes som handlingslammelse…) kan bety at ting snur vår vei igjen på slutten her. Leicester er enda værre ute å kjøre enn oss.
Hjemme mot Blackburn på lørdag blir helt avgjørende. Litt flyt, noen mål, tre poeng, så er vi på g igjen. Og både Leicester og Ipswich vil avgi flere poeng. Kanskje blir det playoff uansett, men da starter vi i såfall den som det beste av de fire lagene. Og downperioden vår er (nesten) garantert over før playoff starter.
Jeg prøver mest å overbevise meg selv, men tror samtidig jeg er inne på noe også. Gir oss over 50% sjanse til opprykk!

flynn
« Siste redigering: April 09, 2024, 23:29:47 av flynn »

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #170 på: April 09, 2024, 23:31:53 »
Under 10 prosent sjanse for opprykk. Direkte opprykk er kjørt. Desidert svakest form av lagene som ender på Play-off. Southampton feier oss ut av noe opprykk.
 

Carl Fisker

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #171 på: April 09, 2024, 23:43:25 »
Under 10 prosent sjanse for opprykk. Direkte opprykk er kjørt. Desidert svakest form av lagene som ender på Play-off. Southampton feier oss ut av noe opprykk.
Interessant prosentregning.  Minner om at hvis Ipswich taper i morgen er vi fortsatt på direkte opprykksplass.

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #172 på: April 09, 2024, 23:47:22 »
Folkens, listen up. Dette er ikke over. Alle lag får perioder i en lang sesong der ting ikke stemmer. Vi har en slik nå. Men kvaliteten i stallen er udiskutabel, og Farkes ro (kan tolkes som handlingslammelse…) kan bety at ting snur vår vei igjen på slutten her. Leicester er enda værre ute å kjøre enn oss.
Hjemme mot Blackburn på lørdag blir helt avgjørende. Litt flyt, noen mål, tre poeng, så er vi på g igjen. Og både Leicester og Ipswich vil avgi flere poeng. Kanskje blir det playoff uansett, men da starter vi i såfall den som det beste av de fire lagene. Og downperioden vår er (nesten) garantert over før playoff starter.
Jeg prøver mest å overbevise meg selv, men tror samtidig jeg er inne på noe også. Gir oss over 50% sjanse til opprykk!

flynn
Blackburn, ja. Husker jeg ikke feil har vel manager Eustace slått oss en gang allerede denne sesongen (med Brums). Hmm..
« Siste redigering: April 09, 2024, 23:50:53 av GeirO »
MOT

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #173 på: April 09, 2024, 23:48:29 »
Under 10 prosent sjanse for opprykk. Direkte opprykk er kjørt. Desidert svakest form av lagene som ender på Play-off. Southampton feier oss ut av noe opprykk.
Interessant prosentregning.  Minner om at hvis Ipswich taper i morgen er vi fortsatt på direkte opprykksplass.

Vi snakkes når mai er over. Ingen etterpåklokskap, nedturen er meldt ei stund nå.
 

Eriksen55

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #174 på: April 09, 2024, 23:54:31 »
Under 10 prosent sjanse for opprykk. Direkte opprykk er kjørt. Desidert svakest form av lagene som ender på Play-off. Southampton feier oss ut av noe opprykk.

Det var voldsomt. Vil nå mene at de andre ikke har noe verre form. Men dette vil vi få svar på om ikke lenge.

Du nevnte juleprogrammet og slitne spillere og nedadgående form..Noen dager inn i det nye året startet tidenes Leeds rekke med seire og kamper uten tap. Vi har fortsatt 1 tap i 2024. Selv når vi har en periode med litt rusk i maskineriet så plukker vi poeng. En god opplevelse og en boost mot Rovers så kan dette snu fort.

Leicester har med sin kanonstart og store forsprang satt seg i en tøff posisjon. Har vi nedadgående formkurve, så har ihvertfall dem det. Har alt å tape og det er mye utenomsportslig støy.

Ipswich noe av det samme. Enorm start og hadde et stort forsprang som er tapt. Har spilt herlig ball, men har hatt voldsomt med flyt. Rett fra L1 til PL. Enormt i såfall, men tipper de føler på det og usikker på om de håndterer trykket. Kanskje det laget som kan spille med lavest skuldre da de har levert en enorm sesong om de blir 1,2 eller 3.

Leeds, soleklart best etter jul og spilt seg inn i toppen etter at mange hevdet at  opprykkstoget gikk i romjula. Føler på presset dem også, men Farke sin ro, enorme enkeltspillereog generelle kvalitet håndterer dette.

 Ender som champion og direkte opprykk. Ipswich blir nr 2 og West Brom vinner PO
« Siste redigering: April 09, 2024, 23:57:40 av Eriksen55 »

Reaney

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #175 på: April 09, 2024, 23:58:01 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #176 på: April 10, 2024, 00:04:45 »
Farke: «Pretty happy with many things tonight».

Der er lista når du har null skudd på mål.

Er ikke mannen til å lede oss videre om han ikke rykker opp med den stallen han har i dag.
 

stian

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #177 på: April 10, 2024, 00:08:14 »
En ting er at vi spiller 0-0 hjemme mot Sunderland, men vi skaper egentlig ikke allverdens heller. Ja, det er straffesituasjoner etc, men det ser virkelig ut som en formdupp dette her. Prestasjonen er langt, langt under pari. Det måtte jo nesten komme, men den kan ikke være lang hvis dette skal ende i opprykk. Playoff er et helvete når det laget som tapte direkte opprykk skal møte formlag som har vunnet playoff.

Og til det med å bruke stallen - Også Bielsa var sta som rakkern på det der. MEN - han kunne gjøre taktiske bytter etter 35 minutter hvis kampbildet tilsa det. Med Farke er det ekstremt lite kampledelse, det begynner å fremstå som hans store svakhet. Vi sitter altså med formspillere (Joseph) på benken i bortimot hele kampen. En ting er at det er vanskelig å være spiss når det butter for det kollektivet, men hva har vi å tape når det ikke funker uansett?? Jeg er pro-Farke, men denne prestasjonen fra sidelinjen er svakt håndverk.

Eriksen55

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #178 på: April 10, 2024, 00:08:38 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

I prinsippet er å dra det langt. Hengekamp er ikke automatisk 3 poeng. Tvert om,  det blir tett mellom kampene for Southampton og de skal møte Leicester og Leeds borte. Cardiff bort og PO jagende Preston hjemme er heller ikke WO. Rykker Southampton direkte opp er det bare å gratulere - Vel fortjent i såfall.

Dylan

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #179 på: April 10, 2024, 00:44:34 »
Desverre den dårligste kampen fra Leeds sin side jeg har sett live på Elland Road, og det da vi trengte som mest full innsats og kloke valg. Liker absolutt ikke å kritisere spillere og manager, men her var det svakt fra mange. Å trille ball på egen banehalvdel gir sjelden mye mål. Hadde vi prøvd bevisst å holde trykket oppe over tid tror jeg hadde målet kommet. Sunderland var null interesert, og Clarke var den eneste reelle trusselen, han hadde vi håndtert med 3 mann bak. Tror dette hadde vært kampen for Joseph fra start, og Conners og Byram på sidene for å skape 2 mot 1.