Playoff Championship 2024

Started by Asbjørn, April 28, 2024, 10:38:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Josch

Quote from: Asbjørn on May 18, 2024, 15:27:10
Quote from: Forever Whites on May 18, 2024, 12:42:36

Finalen starter vel Søndag 26. mai kl 16:00 slik det ser ut nå.

Jepps, der har det blitt endring i tidspunkt siden den forrige kilden...

Det må vi godkjenne. Det var faktisk kilder som oppgav tid kl 16.30 lokal tid. Her er en.

https://www.90min.com/posts/championship-play-offs-2024-fixtures-dates-teams-in-contention

Milou

Quote from: Sterland on May 18, 2024, 08:34:55
Ikke uventet, men stikk motsatt av håpet, fikk vi Southampton i finalen. Synes siste matchen mot de i serien er noe av det dårligste vi har levert i denne sesongen. De hadde full kontroll på midten og bakover, og virket farlige hver gang de la trykk på fremover. I den kampen var det virkelig klasseforskjell på lagene. Håper og tror at vi har hevet oss fra den formduppen, men en finale lever alltid sitt eget liv.
Den første kampen mot Southampton hugsar eg som ein av dei få kampane denne sesongen som vi tapte fortent, men klasseforskjell er eg ikkje med på. Den andre kampen var ein rar kamp på mange måtar. Vi måtte vinne kampen, og starta med å presse høgare enn vi gjer til vanleg. Vi pressa Southampton til å gjere feil som vi ikkje utnytta, samstundes som det ga dei store rom dei gongene dei klarte å spele gjennom presset.

I andre omgang var det tidleg klart at vi ikkje hadde noko å spele for, så eg vil ikkje vektlegge den kampen når vi vurderer korleis finalen blir. Det som imidlertid virkar klart er at Southampton virkar meir kliniske foran mål og treng færre sjansar for å skåre mål enn det vi gjer. I så måte antar eg at vi har ein meir defensiv innstilling til denne kampen, og om Byram er klar vil det ikkje overraske meg om vi stiller som vi gjorde i den første Norwich-kampen (med mindre Bamford skulle rekkje å bli klar).

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

stian

Det vil være synd om Bamford ikke var klar til å være et alternativ fra benken i alle fall. Han er god til å «strekke» en forsvarfirer og skape rom. Piroe var svingod mot Norwich, selv om han brant flere sjanser han strengt tatt burde satt.

Southampton er litt som Norwich bakover: slipper til ganske mye i mellomrommet mellom midtbanen og forsvarsfireren, et rom hvor Bamford trives godt. Så skal det sies at det har vi andre som er gode på også. Mot Norwich var jeg smått sjokkert over at Summerville fikk flere meter rundt seg i mellomrom. Det har sikkert mye med kampbildet å gjøre også, men det er i alke fall en oppskrift på å spille oss gode med de spillertypene vi har der fremme. Og så unner jeg Bamford en rolle på Wembley. Gudene skal vite at vi har vært frustrerte over skader og brente sjanser, men han har vært en trofast sliter for oss i ganske mange år nå.

Reaney

Piroe sin sjanse til å skinne ligger i at Bamford er ute. Har mer tro på å gi Norwich knuserne fornyet tillit enn å blande inn Bamford i dette selskapet.