Skrevet av Emne: Playoff finale 2024. Leeds United vs Southampton 26.5.24 kl 16. Wembley  (Lest 9526 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamptråd må til.

Nr 3 i serien møter nr 4. Begge lag hadde en laber sesongavslutning, men har gjenfunnet formen bra i semiene i playoff med solide hjemmekamper. Leeds avsluttet med 1-1-3 (5-10), Southampton med 2-0-3 (6-9) i serien. I playoff ble det 0-0 borte for begge lag før Leeds slo til med 4-0 hjemme og Southampton med 3-1.
I serien vant Southampton begge oppgjørene, 3-1 hjemme og 2-1 borte.
Leeds tok tre poeng mer enn Southampton og slapp inn 20 mål mindre. Til gjengjeld scoret Southampton seks mål mer.

Leeds er trukket som hjemmelag og kan stille i sine vante hvite drakter. Med ca 36.000 Leedssupportere på tribunen (pluss de i nøytral sone) er eg ganske sikker på at Wembley i stor grad vil føles som en hjemmebane. Såå hadde eg i bakhodet at St Mary's bane var mindre enn på Elland Road. Det stemte ikke. Begge er 105*68 meter. Og Wembley er nesten det samme (69 meter bredt...) så det blir ganske likt. Og de er vant til omtrent det samme antallet på tribunen begge to (Leeds ca 36.000 og St Mary's ca 32.000). Så Wembleys ca 90.000 blir liiit større. :)

For Saints er førstekeeper Gavin Bazunu ute (siden april), det er rutinerte Alex McCarthy som står nå. Stuart Armstrong er nok også ute, han håper på retur innen EM begynner... Unggutten Larios (v.back) har vært ute siden november. Che Adams har vært ute de siste kampene men er på veg tilbake nå, men han klarer nok ikke 90 minutter.

For Leeds er det usikkert om Bamford rekker å bli klar...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Huff. Dette blir ulidelig. Fryser unggutta til eller spiller de med like store glede, entusiasme og innsatsvilje som mot Norwich. Klin umulig å spå.

Pt frykter jeg det nok en gang ender med tap, da Soton har slått oss begge kampene i år og har en mer rutinert ellever.

Det blir veldig spennende å se om Farke tør å mønstre samme ellever, eller om han går mer defansivt til verks slik vi så i bortekampen mot Norwich. Tipper det siste, og at vi har en trio på midten i Gray, Gruev og Kamara. Tipper dette laget:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - Gnonto, Gray, Summerville - Rutter

Tidlig tips: 1-1. Tap i ekstraomganger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Huff. Dette blir ulidelig. Fryser unggutta til eller spiller de med like store glede, entusiasme og innsatsvilje som mot Norwich. Klin umulig å spå.

Pt frykter jeg det nok en gang ender med tap, da Soton har slått oss begge kampene i år og har en mer rutinert ellever.

Det blir veldig spennende å se om Farke tør å mønstre samme ellever, eller om han går mer defansivt til verks slik vi så i bortekampen mot Norwich. Tipper det siste, og at vi har en trio på midten i Gray, Gruev og Kamara. Tipper dette laget:

Meslier - Roberts, Rodon, Ampadu, Firpo - Gruev, Kamara - Gnonto, Gray, Summerville - Rutter

Tidlig tips: 1-1. Tap i ekstraomganger.

auren

Den løsningen er nok fristende for Farke, ja. Southampton er skumle når de får rom til å sette fart med ball mot ryggende forsvar. Da må vi stenge av det rommet så langt det lar seg gjøre og midtbanen, særlig Kamara, blir kanskje ekstra viktig i denne kampen? Anledningen innbyr vel til to lag som ønsker å være gjerrige fra start av. Leeds har kanskje et lite pluss i margen forvarsmessig. I en gjerrig kamp kan det også være at de taktiske disposisjonene underveis i kampen blir ekstra viktig. Der er det kanskje et minus til margen til Farke, som virker å være beinhard på å holde seg til plan A. Det blir nok en tett affære dette her.

Cannavaro

En uke igjen....når det nærmer seg mer skal man kjenne på kriblinger og nervøsitet ja....ulidelige greier, følelser for Leeds  :o
Dersom Farke tenker på trygghet og sikkerhet så kan det være smart å "overbefolke" midtbanen, det er her stikkerne fra Southampton kommer frem mot kant og bakromsløp - steng kilden til det......som det er med oss, så ser det ut til at venstrekant blir oftest brukt hos Southampton - så oppgaven blir å stenge ned det rommet for Fraser (sannsynligvis).

Det som jo fungerte godt for oss mot Norwich var at vi vant ballen høyt i banen, Kamara og Gruev var tidlig oppi motstander når de prøvde oppspill sentralt.  Rutter er også flink til å fange opp noen av disse, og han setter ofte fart fremover, det vil nok Southampton merke som en stor trussel om vi får til dette press spillet.

Det er lett å anta at det kan bli litt avventende og forsiktig i første omgang, men det hadde vært gøy å se Leeds med den aggressiviteten som de startet med mot Norwich, det kan fort ryste the Saints og gjøre dem noe usikre, og sjanser for oss å utnytte feil.  Taktikk og inngang til kamp får vi vel bare overlate til tyskeren - men, vi har absolutt en god mulighet dersom vi fremviser noe av det vi gjorde mot Norwich.  Jeg er optimist og grugleder meg forferderlig......
MFLU - Miracles For Leeds United

Forever Whites

Når det gjelder Bamford håper jeg for hans del at han ikke er klar fra start.  Tror det blir mye press på ham i den kampen hvis han stiller fra start og spørs om han takler det.  Ingenting hadde vært bedre enn om han banket inn et par mål og ble matchvinner, men faren for det motsatte og at han blant mange blir syndebukk igjen, det unner jeg ham ikke.  10 minutter mot slutten derimot når vi leder 3-0 er helt ok.  8)

Ellers kjedelig for min del at kampen er flyttet til kl 16:00.  Da befinner jeg meg på Widerøe fly mellom Bergen og Tromsø, tror neppe kampen går på storskjerm ombord.  :-\

Blir spennende å slå på mobilen når flyet har landet for å se hva stillingen er til pause.  Om det er om å gjøre og haste til nærmeste pub, eller om det bare er å dra på hotellet og legge seg!

Er optimistisk og tror vi vinner kampen 2-1  etter 2-0 ved pause og neglebiting hele andre omgang.  Mål av Piroe og Summerville.  Meslier blir kåret til banens beste.  :)  MOT
« Siste redigering: Mai 19, 2024, 12:12:35 av Forever Whites »
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Pt frykter jeg det nok en gang ender med tap, da Soton har slått oss begge kampene i år og har en mer rutinert ellever.



Men se her da, mann 🤞

Both League 2 and League 1
play off finals have been won by teams that failed to beat their opponents during the regular season… 🤔

https://x.com/lufc1992_v2/status/1792197703159722422?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *



Pt frykter jeg det nok en gang ender med tap, da Soton har slått oss begge kampene i år og har en mer rutinert ellever.



Men se her da, mann 🤞

Both League 2 and League 1
play off finals have been won by teams that failed to beat their opponents during the regular season… 🤔

https://x.com/lufc1992_v2/status/1792197703159722422?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA

Det er vel dette som på godt norsk kalles "Clutching at straws".   ;)

Jeg ville ikke lagt så mye vekt på det som har skjedd med andre klubber.
Super Leeds since 1968

Josch

« Siste redigering: Mai 20, 2024, 09:15:32 av Josch »

Reaney

VAR drama på Wembley i går da tildelt Crewe straffe ble omgjort. Tap 0-2 for Crawley som rykket opp.

Josch

Norsk tipping akkurat nå 22.05:

Hvilket lag vinner finalen:

Leeds    1,70
Soton     2,10

Etter 90 minutter:

Leeds    2,30
Uavgjort 3,25
Soton     3,05

Fygle



Pt frykter jeg det nok en gang ender med tap, da Soton har slått oss begge kampene i år og har en mer rutinert ellever.



Men se her da, mann 🤞

Both League 2 and League 1
play off finals have been won by teams that failed to beat their opponents during the regular season… 🤔

https://x.com/lufc1992_v2/status/1792197703159722422?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA

Leeds er vel verdensmester i å bryte trender, men da hovedsakelig med negativt fortegn. Kanskje det blir motsatt denne gangen... MOT 🤍
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

raggen

Norsk tipping akkurat nå 22.05:

Hvilket lag vinner finalen:

Leeds    1,70
Soton     2,10

Etter 90 minutter:

Leeds    2,30
Uavgjort 3,25
Soton     3,05

føler oddsen burde vært omvendt eller jevnere. southampton har vunnet begge oppgjørene.
Med det sagt har jeg troa på seier og bryte forbannelsen med leeds og finaler
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
48-22-30

United and Southampton have met 100 times previously with the Whites holding 48 wins to the Saints’ 30 victories (D22). #LUFC

https://x.com/liveleedsunited/status/1793975010740318212

4/3/72 er nok den mest kjente...

https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=leeds+vs+southampton+7-0&mid=F1C6D10FEF018950018FF1C6D10FEF018950018F&FORM=VIRE
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Da er det inngang på helgen som skal bestemme vår «skjebne» for 24/25 sesongen.
Jeg er faktisk litt «nevermind» ift hva det blir av divisjon, men for eierne våre så er det nok HELT essensielt
At det blir opprykk så raskt som mulig (les nå) ift hva det blir spyttet inn av midler til stadion prosjektet m.m.

Når vi nå er her, med 1- EN- kamp unna verdens beste liga …joa`det frister….jeg håper jo. :)
Lykke til alle !
 

raggen

har troa men lagene er så jevgode at det er skummelt. Men håper og tror vi trekker det lengste strået og tar turen opp i PL igjen.. kriblingen begynner allerede nå!!!!

Forever Leeds United!!!!!!!!

baste

Ordnet meg fri fra nattevakt, kampen skal sees på sportsbaren i BodøBy.
Bare å glede seg, tror på en solid kamp av LEEDS og Farke.
3-1 LEEDS er mitt tips.

stian

Er det fortsatt Dr. Jekylls som er stedet for de som ser kampen på pub i Oslo?

rd1

Lørdag kveld, litt vin i glasset; rose
Ut fra høytalerene av type bose
Marching on together og I predict a riot
Umulig å være robot

Wembley i morgen
5 ganger har Play off vært sorgen
Håpet synger sin svanesong
For er det ikke typisk med hattrick av Adam armstrong

Men vi vil så gjerne tilbake
Med haaland spise kake
Som da Yeboah smelte ballen i krysse
Og lpul måtte baken vår kysse

Kjære Farke
Når vi mot saint sammen barke
Ta frem tryllestøvet og trollmannen fra ez
3-2 etter Hattrick av Mateo Joseph Fernandez





"Who needs Cantona??"

Hallgeir *

Bamford er ute, og ansvaret på spissplass ligger på Joel Piroes skuldre.

Personlig har Piroe vært en av de største skuffelsene denne sesongen. I en klubb med lavere forutsetninger enn Leeds, leverte han meget bra, i Swansea. Forventningene var derfor ganske store da han ankom Leeds. Dette måtte da være en meget bra signering? Det kan det fortsatt være, men Piroe har hatt en forholdsvis laber sesong i klubben. Jo da, han har skåret 12-13 mål, men han virker veldig ofte litt giddesløs i sin spillemåte.

Siste kamp mot Norwich var vel hans beste opptreden for Leeds. Dersom han kan kopiere innsatsen i finalen i morgen mot Southampton, kan han være den som bikker vektskåla i vår favør. Vi er fort avhengige av at alle våre spillere har dagen for at morgendagen blir en suksess.
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Er det fortsatt Dr. Jekylls som er stedet for de som ser kampen på pub i Oslo?

Carls. Men har du ikke booka bord er det kjørt. Smekkfullt

Cannavaro

God morgen !   Det er en slags D-dag for Leeds ; opprykk eller ikke.....jeg grugleder meg....det bobler i kroppen.
Hva ender vi opp med ikveld ? Suksess eller "fiasko" ?  Hva må til for å lykkes i èn kamp....

Klarer Leeds å replisere den andre Norwich-kampen så vil vi være vanskelige å slå, da fant vi tilbake til form og struktur i laget
som vi hadde i en lang periode etter nyttår. Klarer vi bare en sånn kamp til ??

Meslier må finne roen og lykkes med pasningene i utspillfasen, Archie må være årvåken for bakromsløp på hans høyre side, Armstong og Adams vil helt sikkert true dette rommet mellom han og Rodon.  God kommunikasjon og observasjon mellom Rodon og Ampadu, det er de som setter linja og premissene der bak.  Vi trenger en Firpo som også gjør den defensive grovjobben såvel som gode offensive bidrag. Han har vært god i flere kamper der vi har lykkes. 

Sentralt på midtbanen så må Gruev og Kamara være gode krigere og ballfordelere ; prøve å ta ut Smallbone og Downes som er de som oftest er flinke til å finne rom og assistere frontlinja til the Saints.  Jeg håper vår talentfulle 10èr ; Georgino Rutter får en god kamp - med glatte mottak/medtak, overraskende vendinger og rykk frem i banen, og gjerne scoringer....han er ved siden av Summerville og Gnonto den som kan skape mest ubalanse defensivt hos Southampton. Han er en trussel, han har evne til å dra seg forbi både to og tre mann.  Håer Rutter-gutten fremviser en stor kamp for oss idag, og at han lykkes oftere enn han feiler. Han har stor løpskapasitet.  Der fremme må vi også håpe at Piroe endelig har funnet formen, som han viste mot Norwich.  Han må vise mer tydelig med kropp språket at han er PÅ, og at han ØNSKER å vise noe. Altfor ofte har vi sett ham yte bare 50 %....håper den hvite trøya hans blir møkkete idag...

Farke : Kom med den beste finale-talen du kan overfor spillerne dine i garderoben, gi dem håp, tro og tenning....og dersom noen ikke har dagen så vurdèr bytter noe tidligere enn du har for vane til. Akkurat idag må du fremvise game management i ypperste klasse !

Vi kan klare dette - vi har et godt lag med spennende spillertyper. Vi bør ikke stå tilbake for dette Southampton laget, men det handler om å ha dagen, lykkes med de fleste berøringer av ball, ha gode bevegelser, god intern komunikasjon, samhandling, riktig innstilling, ta drittjobben, bidra offensivt - det å tørre og feile, men vise iver og mot for å lykkes og gi sitt beste for fansen.

Dette blir pokker så spennende.....jeg ønsker alle Leeds-fans hell og lykke i ettermiddag kl 16 !!! ;)
MFLU - Miracles For Leeds United

auren

Tikk, takk. 6 timer igjen til kick off. Nettopp sett gjennom pressekonferansen som varte i 29 minutter (!). Farke svarte som vanlig godt for seg.

Kudos til Cannavaro med sitt innlegg over, du skriver alltid godt og reflektert.

Jeg ser for meg et kampbilde der lagene vil starte litt forsiktig. Fryktelig viktig å unngå baklengs i starten av kampen. Der var vi litt heldige sist mot Norwich med et veldig spesielt frisparkmål av Gruev etter kun 7 minutter. Mål preger jo kamper og setter premissene for hvordan motstander vil reagere taktisk men også mentalt. Et tidlig Leedsmål vil være fantastisk, men ditto et baklengs vil være tilnærmet katastrofalt.
Tør Farke å presse Soton høyt, med fare for at de spiller seg forbi pressleddet og kommer i overtall, eller vil han velge en mer defansiv tilnærming som i første kampen mot Norwich. Hvis sistnevnte, vil han likevel starte med Piroe og Rutter, eller vil Gray ta 10-er jobben? Blir det eventuelt Byram eller Roberts på backen? Hvis alle (foruten Bamford) er klare, er det kun disse posisjonene jeg forventer endringer i. Resten av laget sier seg i grunnen selv. Jeg tror Farke går for samme lag som sist hjemme mot Norwich. Men vi kan ikke stå like høyt som i hjemmekampen mot Soton, ihverfall ikke i starten av kampen.

Lite nerver foreløpig, de kommer nok like før kampstart. Har ikke helt gått opp for meg at vi skal spille en slik viktig kamp, har vært litt ute av boblen etter forrige kamp.

Velger for en gangs skyld å være ekstra positiv: Vi vinner 2-1 etter en matchavgjørende scoring av Piroe!

MOT folkens!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

NT

Tikk, takk. 6 timer igjen til kick off. Nettopp sett gjennom pressekonferansen som varte i 29 minutter (!). Farke svarte som vanlig godt for seg.

Kudos til Cannavaro med sitt innlegg over, du skriver alltid godt og reflektert.

Jeg ser for meg et kampbilde der lagene vil starte litt forsiktig. Fryktelig viktig å unngå baklengs i starten av kampen. Der var vi litt heldige sist mot Norwich med et veldig spesielt frisparkmål av Gruev etter kun 7 minutter. Mål preger jo kamper og setter premissene for hvordan motstander vil reagere taktisk men også mentalt. Et tidlig Leedsmål vil være fantastisk, men ditto et baklengs vil være tilnærmet katastrofalt.
Tør Farke å presse Soton høyt, med fare for at de spiller seg forbi pressleddet og kommer i overtall, eller vil han velge en mer defansiv tilnærming som i første kampen mot Norwich. Hvis sistnevnte, vil han likevel starte med Piroe og Rutter, eller vil Gray ta 10-er jobben? Blir det eventuelt Byram eller Roberts på backen? Hvis alle (foruten Bamford) er klare, er det kun disse posisjonene jeg forventer endringer i. Resten av laget sier seg i grunnen selv. Jeg tror Farke går for samme lag som sist hjemme mot Norwich. Men vi kan ikke stå like høyt som i hjemmekampen mot Soton, ihverfall ikke i starten av kampen.

Lite nerver foreløpig, de kommer nok like før kampstart. Har ikke helt gått opp for meg at vi skal spille en slik viktig kamp, har vært litt ute av boblen etter forrige kamp.

Velger for en gangs skyld å være ekstra positiv: Vi vinner 2-1 etter en matchavgjørende scoring av Piroe!

MOT folkens!

auren

Eller er det akkurat dette som vil skje - at vi går rett i strupen på de - presser på alt vi har for å fremtvinge feil.  Jeg tror Farke tør, Soton er ikke hjemme på StMarys nå mot Rotherham,  det er Dirty Leeds som kommer glefsende på Wembley, og enhver kan vel
bli litt shaky om det blir overveldende ? I Norwich kampen synes jeg vi løftet oss til mye mer intensitet igjen og det har vært standard i våre gode perioder. Det laget som har scoret mest tidlig i kampen, håper vi kan gjenskape det idag, liker best at vi tør og prøver, kjør på med vår styrke  - ett event tap er da enklere å akseptere.
Har man klart å bevare den gode offesnive stemning i laget, så har vi god sjanse. Sitter smilet løst og gravalvoret ikke tar grep, det er bae å håpe.  Vi kan spille fotball, så gjenstår det å vise at du kan dette i en finale foran 80 000
Orker knapt reflektere mer over kampen, kan knapt tenke meg noe mer energitappende timene før kamp, bare la oss få det overstått.

peacock

Blir vi for feige, frykter jeg tap. Vi må tørre å være oss selv. Presse høyt, være aggressive, vinne ballen høyt i banen for raske gjennombrudd. MOT og lykke til! :) :)

RoarG

Nei, dette blir spennende. Det eneste jeg føler meg noen sikker på er at det ikke blir 0-0, og at ingen av lagene klarer å holde nullen. Jevnt, så 1-1 etter 90 minutter. I ekstratida blir det ren nervebingo. Forbereder meg på nok en sesong i Championship.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Håper anledningen og tøff motstand bidrar til å skjerpe laget.
Vi har tidligere i sesongen slått Ipswich og Leicester under press som var "store" og viktige kamper. Det gir håp. Måtte vi få en slik dag i dag.

Begge lag har relativt urutinerte spillere for denne type kamp. Den som når opp til sitt potensiale vinner. Lykke til Leeds!!

leedslife

Kaster meg på Paris Hilton og ønsker alle som er glad i Leeds lykke til.
MOT

NT

Kaster meg på Paris Hilton og ønsker alle som er glad i Leeds lykke til.
MOT

Ble overasket over den Paris Hilton hilsen, noen som kjenner til hennes forbindelse til klubben ?  Før hadde vi utelukkende Emma,  nå har vi
altså Ebanie Bridges og Paris Hilton i rekkene også,  tar seg opp dette ! Her kan vi kose oss med kvalitetslåta Stars are Blind mens nervene tar mer og mer tak

https://www.youtube.com/watch?v=6Mj776YiPCU