Sesongen 2024/2025 Championship

Started by NT, June 26, 2024, 10:17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Hawley on March 31, 2025, 10:59:15Helt enig i mye av det Dennis skriver her. Vi har kommet i en meget vanskelig situasjon vedr keeperplassen. Men det er som det sies, vi trenger ikke en topp-keeper de siste kampene, men en helt medium keeper som ikke gjør feil. Meslier er tynnslitt og kommer til å gjøre flere blundere - garantert. Lagkameratene stoler heller ikke på han. Det 2. målet til Swansea viser heller ikke stort keeperspill og det har vært mange av de i år også. Det er jo ikke tabber, men langt fra umulig å ta. Han har liksom ikke gitt oss noe i år, derfor er det helt uforståelig at vi ikke gikk for en alternativ løsning i januar.

Men alt handler ikke om keeper. Vi har også falt 10% i prestasjon all-over og det er nok til at vi sliter big-time. Det må til en samling i bånn. Jeg er også villig til å vurdere Gnonto som spiss sjøl om det ikke virker som løsningen. Joseph har vi vel sett nok av og Piroe avgjør ikke kamper....og Gelhardt...han ble sendt på utlån han, gitt

Michael hos The Square Ball nevnte det søndag. Sheff Utd har ikke sett spesielt gode ut i de kampene han har sett, men de har evnen til å "grinde" ut seire. Det virker ikke Leeds å ha. For all del, Leeds har vært best i veldig, veldig mange kamper denne sesongen og over tid vil det skaffe poeng.

Å ha evnen til å vinne kamper på dårlige dager er derimot veldig nyttig å ha i verktøykassa. Der virker vi å mangle en del. Vi har heller ikke spillertyper å sette inn, dersom lag ligger dypt mot slutten av kampene. Jeg tenker da en Matt Smith- eller Kieffer Moore-lignende spiller man kan pumpe innlegg og lange baller på om mostander rir på ett poeng eller ettmålsledelse. Det vil selvsagt ikke fungere hver gang, men det kan gi noen ekstra poeng over en sesong (se Rothwell/Struijk for noen kamper sida).
Marching on together!

Hawley

Ja, ideelt sett burde vi hatt en Duncan Ferguson-type og satt inn. En skikkelig slugger som skaper kaos når motstander parkerer bussen...men det har jo med spillerlogistikk å gjøre, det også

Dylan

Quote from: Hawley on March 30, 2025, 16:47:27Fortsatt fullstendig sjokkerende at Meslier står i mål for oss. Der ligger nøkkelen og det store problemet. Vi ville hatt en klar og trygg ledelse nå med en god keeper. Det hadde også skapt trygghet for laget. Orker ikke høre på de som forsvarer han
Jeg har vel vært en av de som har forsvart Meslier, først og fremst for det jeg mener er en del usaklig kritikk (ikke alle baklengs er keepertabber!). Men jeg er enig i at begeret er fullt nå. Tabben mot Swansea der han mister et enkelt innlegg (corner?) i føttene på en motspiller er illustrerende for det jeg mener er hovedproblemet; han er helt fraværende i feltet. Dette er baller som keepere i 3-4.divisjon lett er ute og plukker. Usikkerhet i feltet sprer seg i laget, og skaper i tillegg frustrasjon!! Og så er jeg overrasket over at dette ikke er blitt bedre i løpet av alle de årene han har vært i England. Jeg gir ikke full score til våre keepertrenere, her burde det vært mulig å fått til noe mer.

Josch

Det gjøres mye rart av Meslier som ikke blir mål også. Feltarbeid og utspark som blir feil. Darlow hadde sikkert stått mer hvis dette var to jevne keepere, men at han ikke byttes inn tyder på Meslier er marginalt bedre, iflg Farke.

Man får ikke gjort noe med dette nå. Meslier er trolig det beste vi har. Burde fått inn en ny keeper i januar, men spist er spist.

Trist for Meslier hvis han gjør flere tabber nå, i innspurten. Håper han slipper det.

Hawley

Spørsmålet er jo om han har psyke til å takle dette enorme presset Leeds har på seg nå? Kanskje det tross alt er bedre m Darlow sjøl om han ikke er en toppkeeper han heller. Kan jo ødelegge Meslier totalt hvis han fortsetter å gjøre tabber. Kanskje han selv ønsker og benkes, egentlig...slippe presset

Reaney

Leeds United have only won 28% of their April fixtures in the last 10 years.

Buddy

Quote from: Reaney on April 02, 2025, 16:19:41Leeds United have only won 28% of their April fixtures in the last 10 years.
Da blir det i år en usedvanlig aprilmåned :)

GeirO

Quote from: Reaney on April 02, 2025, 16:19:41Leeds United have only won 28% of their April fixtures in the last 10 years.
Er mai enda verre?
MOT