Kamp: Swansea vs Leeds @Swansea.com Stadium 24.11.24 kl. 16:00 på Vsport2

Started by auren, November 20, 2024, 17:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

GeirO

Skal vi igjen overlate ballen og initiativet til Swnasea...lang tid igjen.
MOT

Robert

Må ha vært en sjuk kamp, må se denne i reprise da jeg ikke hadde mulighet i dag. Hadde tippet en 0-0 kamp 😁
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

leedslife

Spinnvill denne divisjonen.
Det får vi ikke neste sesong.

Dette er vel oppe å lukter på Birmingham borte under Bielsa.
Bare lukter.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on November 23, 2024, 12:34:00Det aller meste tyder på at det blir en målfattig kamp i Swansea på søndag. Hjemmelaget verken skårer mye (lavest i C'ship med 11 mål) eller slipper inn mye (10), alt dette på 15 kamper. I tillegg har åtte av kampene endt uten skåringer.

Leeds skårer nest mest i divisjonen (24), men snittet borte er kun ett mål per kamp. Kanskje verdt å sette noen kroner på "under 2,5 mål" hos NT?

Men altså - dette er kun statistikk.  :)
Nåja...dette var bare statistikk, ja.
MOT

LUFC MOT

Fantastisk seier, så siste 15 min live... Nå skal kampen nytes fra start ;D Reagerer på press spillet til Joseph etter han kom inn!! Det må være det slakeste jeg har sett av en Leeds spiss på mange år! Ingen løping i det hele tatt.. Skuffende når man kommer inn etter å ha mistet spiss plassen!

auren

Fantastisk!! Dette hadde jeg ikke trodd på 1-0, 2-1 og 3-3! Sier noe om moralen og psyken i laget. Alt tilsa at vi skulle feile, men den gang ei!

Grattis alle sammen! 👏👏🤗

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: auren on November 23, 2024, 12:39:59
Quote from: Hallgeir * on November 23, 2024, 12:34:00Det aller meste tyder på at det blir en målfattig kamp i Swansea på søndag. Hjemmelaget verken skårer mye (lavest i C'ship med 11 mål) eller slipper inn mye (10), alt dette på 15 kamper. I tillegg har åtte av kampene endt uten skåringer.

Leeds skårer nest mest i divisjonen (24), men snittet borte er kun ett mål per kamp. Kanskje verdt å sette noen kroner på "under 2,5 mål" hos NT?

Men alle kamper lever sitt eget liv, så ingen umulighet at det plutselig blir sjansebonanza og mange mål.

auren

Alle sa det skulle bli lite mål, da er det jo typisk at det blir en klassiker med 7 mål og to overtidsmål!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

Utrolig deilig 3-poenger !  Noen av våre så litt slitne ut etterhvert, og det var litt dårlig kvalitet på mye, men viljen var der og innsatsen. Det holder noen ganger, og med gode angrepsspillere i laget så skaper vi trøbbel for de fleste. Vi legger oss for lavt når vi har 3-2 og inviterer Swansea inn i kampen, men utrolig deilig at vi har spillere i troppen som kan komme inn og gjøre en forskjell for en gangs skyld...
Grattis alle sammen !  Dette var en digg seier med mye følelser...tipper Leeds fansen som reiser fra Wales får en grei reise hjem....
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Quote from: auren on November 24, 2024, 18:16:16
Quote from: auren on November 23, 2024, 12:39:59

Men alle kamper lever sitt eget liv, så ingen umulighet at det plutselig blir sjansebonanza og mange mål.

auren

Alle sa det skulle bli lite mål, da er det jo typisk at det blir en klassiker med 7 mål og to overtidsmål!

auren
Vi scoret vel 4 borte i fjor og?

Reaney

Fantastiske 3 poeng, men absolutt en prøvelse for hjerte og helse. Tar ned å få ned pulsen her.

leedslife

Veldig positivt med kvaliteten til Salomon og James. Farke liker nok at det ser ut til å sette seg nå.
Ellers allround synes jeg Tanaka var særs imponerende. Ikke lett mot et svært godt posessionlag som Swansea.
Han var en gigant.

leedslife

@lufcdata

Leeds are TOP of the Championship for the first time since March. League leaders.

LANDMARK: Leeds have recorded THREE consecutive away wins against Swansea for the very first time in club history. #LUFC

@jcooper

Leeds United are averaging 1.97 points-per-game under Daniel Farke, the best ever ratio by a manager at a Championship club since 2004-05 (50+ games managed). #lufc

Ao Tanaka has completed more passes (317) and won possession (31) more times than any other midfielder in the top four tiers of English football in November. #lufc

Fantasyland

Joe Donnohue
@JoeDonnohue
⚪ Ao Tanaka vs Swansea
▫ 43 of 50 passes completed
▫ 11 of 16 duels won
▫ 9 ball recoveries
▫ 5 of 6 tackles won
▫ 5 passes into final third
▫ 4 of 6 long passes completed
▫ 2 interceptions
▫ 2 fouls won
▫ 1 chance created

Feels like I compile one of these every week.

Fantasyland

Jonny Cooper
@JRCooper26
Leeds United are averaging 1.97 points-per-game under Daniel Farke, the best ever ratio by a manager at a Championship club since 2004-05 (50+ games managed). #lufc

Asbjørn

Fra presseren.
Guilavoguoi
Guilavogui was there before the game before the speech to make sure everyone is on it and needs to win away games. Important. He hasn't started much, but he took that responsibility to inspire the lads. Says a lot about the character of this team.

Det vi manglet i defensiv soliditet i dag tok vi igjen i innsats ohg hjerte.

Defending, we had better games than this. We cannot concede three here and win, but we did. Sometimes, instead of being spot on tactically, you have to show heart and resilience with a sucker punch, and they did that to say.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30440544
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Kommentatorene sa vel at det er kriminelt hvis Leeds ikke rykker opp med denne stallen, så da får vi se om Farke blir bura inn i mai 😁

Asbjørn

Hehehe, kan den skyldige stå frem? :D

Getting a call stating the manager should be sacked...after a 4-3 win to go top of the table.
17 years in broadcasting.
First time for everything I suppose! 😂
#LUFC #BBCFootball

https://x.com/jonathanbuchan/status/1860739573753455040
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

Quote from: Asbjørn on November 24, 2024, 18:58:24Hehehe, kan den skyldige stå frem? :D

Getting a call stating the manager should be sacked...after a 4-3 win to go top of the table.
17 years in broadcasting.
First time for everything I suppose! 😂
#LUFC #BBCFootball

https://x.com/jonathanbuchan/status/1860739573753455040
:) Ja, det er nok eit par her på forumet som er på lista over mistenkte  ;)

HåvardK

Quote from: LUFC MOT on November 24, 2024, 18:09:46Fantastisk seier, så siste 15 min live... Nå skal kampen nytes fra start ;D Reagerer på press spillet til Joseph etter han kom inn!! Det må være det slakeste jeg har sett av en Leeds spiss på mange år! Ingen løping i det hele tatt.. Skuffende når man kommer inn etter å ha mistet spiss plassen!
Ja, stusset litt over dette, jeg også. Spilte seg absolutt ikke inn.

Milou

På 2-2 tenkte eg at denne kampen minna mykje om opningskampen mot Portsmouth. Leeds hadde vore det klart beste laget og dominerte kampen, om enn ikkje i like stor grad som mot Portsmouth, men Swansea var villige til å gå i angrep når dei fekk sjansen og blei belønna med to litt heldige mål. Men etter at Leeds fortent gjekk opp til 3-2 stoppa analogien til den kampen. Swansea tok over spelet og Leeds la seg i forsvar. Det var ikkje direkte ufortent at Swansea utlikna. Men tross alt fekk kampen sitt riktige utfall med Gnonto sin skåring eit minutt seinare.

Eg syns Tanaka og James var outstanding i dag, mens Solomon sjølvsagt også markerte seg med sine 2 mål. Eg syns Aaronson også var god, men gjekk kanskje litt tom på slutten. Meslier tok det han skulle og kunne ikkje lastast for måla. Midtstopparparet gjorde mykje bra, men Struijk må nok ta andre målet på si kappe og begge er på etterskot på dei to andre Swansea-måla. Bogle og Rothwall var gode, men har begge spelt betre kampar. Piroe var lite involvert og Byram la eg også lite merke til bortsett frå ein veldig fin assist .

GaryMac

Så litt nærmere på 2-1 målet til Swansea i sakte film på Youtube. Mener helt klart at det ikke er en tabbe av Meslier. Han er helt riktig plassert så lenge Swansea avanserer med ballen på vår venstre side. Når det spilles inn i feltet beveger Meslier seg selvsagt også inn mot midten. Han kan ikke sprinte inn, da vil han blotte sin venstre side fullstendig, og aldri ha mulighet dersom skuddet kommer der. Samtidig dekker Bogle høyre side av målet - den venstre vil ligge helt åpen hvis Meslier beveger seg for fort/for langt. Så kommer skuddet med retning mer eller mindre midt på Meslier, men så treffer ballen Bogle, og endrer retning og går inn helt nede ved stolperota (treffer stolpen) på høyre side.
Min konklusjon: Overhodet ingen tabbe.

Kato

Meslier 5 - En god redning, mener han klart skal ta andremålet. Suspekt med beina, helt unødvendig mye langt når vi kan roe ned.
Bogle - 7 Offensiv trussel, men jeg mener det er mye mer inne her.
Struijk 5 - Treg og suspekt med noen krisestøt. Svak med ball, svakeste kamp på lenge.
Rodon 8 - I motsetning til makkeren var han bunnsolid.
Byram 6,5 - Pluss for assist, men suspekt med ball.
Rothwell 7 - Jobber godt, tøff match sentralt.
Tanaka 8 - Ballvinner, styrer, og er akkurat det vi trenger der inne sentralt.
James 8 - 3 assist, voldsom styrke med farten. Glimrende assists.
Solomon 8 - To viktige mål, langt bedre enn jeg har sett i Leeds-drakt. Ser bedre trent ut nå.
Piroe 6 - Blir jagende etter i press-spillet. ikke noe kamp for han.
Aaronson 7 - Løper mye, ikke alt det blir noe av. Legger ned godt med km.
Wøber - Lite involvert.
Joseph - Skremmende lite løping. Svak i presspillet, løper altfor lite for å stå mot presset.
Debayo - Inn for å få tida til å gå.
Gnonto - Avgjør fra benk, mer kan man ikke forvente.
Guilavogui - Klarte ikke å roe ned forholdene.

Farke: Parkerer bussen på 3-2, vet ikke om det var bevisst. Uansett helt feil at vi skal bli liggende lave og sårbare. Heldig som ikke får tatt av Solomon før scoringa. Med Amapdu snart tilbake rår han nå over en vanvittig stall. Bør handle spiss i januar.

Blank_File

3 suspekte i baklinja der. ;D Takk for rating. Alltid fint å lese.

flynn

Quote from: Kato on November 24, 2024, 21:18:16Meslier 5 - En god redning, mener han klart skal ta andremålet. Suspekt med beina, helt unødvendig mye langt når vi kan roe ned.
Struijk 5 - Treg og suspekt med noen krisestøt. Svak med ball, svakeste kamp på lenge.
Solomon 8 - To viktige mål, langt bedre enn jeg har sett i Leeds-drakt. Ser bedre trent ut nå.
Wøber - Lite involvert.
Joseph - Skremmende lite løping. Svak i presspillet, løper altfor lite for å stå mot presset.

Farke: Parkerer bussen på 3-2, vet ikke om det var bevisst. Uansett helt feil at vi skal bli liggende lave og sårbare. Heldig som ikke får tatt av Solomon før scoringa. Med Amapdu snart tilbake rår han nå over en vanvittig stall. Bør handle spiss i januar.

Struijk var svakere enn normalt bakover. Men har har to helt avgjørende og meget gode involveringer som leder fram til to av våre mål. Da blir 5 i strengeste laget synes jeg! Ellers så vi nok samme kamp ja.

flynn

Kato

Quote from: flynn on November 24, 2024, 22:22:48
Quote from: Kato on November 24, 2024, 21:18:16Meslier 5 - En god redning, mener han klart skal ta andremålet. Suspekt med beina, helt unødvendig mye langt når vi kan roe ned.
Wøber - Lite involvert.

Struijk var svakere enn normalt bakover. Men har har to helt avgjørende og meget gode involveringer som leder fram til to av våre mål. Da blir 5 i strengeste laget synes jeg! Ellers så vi nok samme kamp ja.

flynn

Godt poeng, mulig jeg er for streng. Blir bare oppgitt over enkle strukturelle feil som å støte i undertall. Støte som ytterste spiller osv på dette nivået.