Kamp: Swansea vs Leeds @Swansea.com Stadium 24.11.24 kl. 16:00 på Vsport2

Started by auren, November 20, 2024, 17:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dylan

Quote from: Dylan on November 23, 2024, 19:01:31Holder vi nullen og scorer selv tror jeg vi tar tre poeng.
Edit: Scorer vi flere mål enn motstanderen vinner vi kampen.

Asbjørn

Defensivt var vi ikke på høyden i dag, nei. Samtidig var dette en gjeng som har holdt tett bakover more often than not (Firpo i stedet for Byram hadde vel ikke utgjort store forskjellen rent defensivt i dag...).

Farke har tidligere sagt at trøbbelet med landslagspauser er at de spiller annerledes der enn for Leeds og at det tar tid å komme inn i det igjen. Og med få treninger å gjøre det på, derav trøbbelet...

Vi får no sjå, ikkje mange treningene før Luton heller.
Men det er heimekamp...

Vi fikk snudd en dårlig trend mht bortekamper i dag! :) 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Quote from: Kato on November 24, 2024, 22:46:41
Quote from: flynn on November 24, 2024, 22:22:48
Quote from: Kato on November 24, 2024, 21:18:16Meslier 5 - En god redning, mener han klart skal ta andremålet. Suspekt med beina, helt unødvendig mye langt når vi kan roe ned.
Bogle - 7 Offensiv trussel, men jeg mener det er mye mer inne her.
Struijk 5 - Treg og suspekt med noen krisestøt. Svak med ball, svakeste kamp på lenge.
Rodon 8 - I motsetning til makkeren var han bunnsolid.
Byram 6,5 - Pluss for assist, men suspekt med ball.
Rothwell 7 - Jobber godt, tøff match sentralt.
Tanaka 8 - Ballvinner, styrer, og er akkurat det vi trenger der inne sentralt.
James 8 - 3 assist, voldsom styrke med farten. Glimrende assists.
Solomon 8 - To viktige mål, langt bedre enn jeg har sett i Leeds-drakt. Ser bedre trent ut nå.
Piroe 6 - Blir jagende etter i press-spillet. ikke noe kamp for han.
Aaronson 7 - Løper mye, ikke alt det blir noe av. Legger ned godt med km.
Wøber - Lite involvert.
Joseph - Skremmende lite løping. Svak i presspillet, løper altfor lite for å stå mot presset.
Debayo - Inn for å få tida til å gå.
Gnonto - Avgjør fra benk, mer kan man ikke forvente.
Guilavogui - Klarte ikke å roe ned forholdene.

Farke: Parkerer bussen på 3-2, vet ikke om det var bevisst. Uansett helt feil at vi skal bli liggende lave og sårbare. Heldig som ikke får tatt av Solomon før scoringa. Med Amapdu snart tilbake rår han nå over en vanvittig stall. Bør handle spiss i januar.

Struijk var svakere enn normalt bakover. Men har har to helt avgjørende og meget gode involveringer som leder fram til to av våre mål. Da blir 5 i strengeste laget synes jeg! Ellers så vi nok samme kamp ja.

flynn

Godt poeng, mulig jeg er for streng. Blir bare oppgitt over enkle strukturelle feil som å støte i undertall. Støte som ytterste spiller osv på dette nivået.
Quote from: Kato on November 24, 2024, 22:46:41
Quote from: flynn on November 24, 2024, 22:22:48
Quote from: Kato on November 24, 2024, 21:18:16Meslier 5 - En god redning, mener han klart skal ta andremålet. Suspekt med beina, helt unødvendig mye langt når vi kan roe ned.
Bogle - 7 Offensiv trussel, men jeg mener det er mye mer inne her.
Struijk 5 - Treg og suspekt med noen krisestøt. Svak med ball, svakeste kamp på lenge.
Rodon 8 - I motsetning til makkeren var han bunnsolid.
Byram 6,5 - Pluss for assist, men suspekt med ball.
Rothwell 7 - Jobber godt, tøff match sentralt.
Tanaka 8 - Ballvinner, styrer, og er akkurat det vi trenger der inne sentralt.
James 8 - 3 assist, voldsom styrke med farten. Glimrende assists.
Solomon 8 - To viktige mål, langt bedre enn jeg har sett i Leeds-drakt. Ser bedre trent ut nå.
Piroe 6 - Blir jagende etter i press-spillet. ikke noe kamp for han.
Aaronson 7 - Løper mye, ikke alt det blir noe av. Legger ned godt med km.
Wøber - Lite involvert.
Joseph - Skremmende lite løping. Svak i presspillet, løper altfor lite for å stå mot presset.
Debayo - Inn for å få tida til å gå.
Gnonto - Avgjør fra benk, mer kan man ikke forvente.
Guilavogui - Klarte ikke å roe ned forholdene.

Farke: Parkerer bussen på 3-2, vet ikke om det var bevisst. Uansett helt feil at vi skal bli liggende lave og sårbare. Heldig som ikke får tatt av Solomon før scoringa. Med Amapdu snart tilbake rår han nå over en vanvittig stall. Bør handle spiss i januar.

Struijk var svakere enn normalt bakover. Men har har to helt avgjørende og meget gode involveringer som leder fram til to av våre mål. Da blir 5 i strengeste laget synes jeg! Ellers så vi nok samme kamp ja.

flynn

Godt poeng, mulig jeg er for streng. Blir bare oppgitt over enkle strukturelle feil som å støte i undertall. Støte som ytterste spiller osv på dette nivået.
Struijk var meget godt offensiv i dag. Var delaktig i et par mål og hadde et par meget gode langpasninger til Solomon.Men gjorde en tabbe i forkant av Swansea-målet. 6,5 eller 7 poeng.
MOT

Kontakinte

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Farkes fantastiske bytter, sant?   ;D

Seven of Leeds' 28 Championship goals have been scored by substitutes this campaign (25%). #LUFC

https://x.com/LUFCDATA/status/1860800831752139000

(Jada, det går an å si at det er pga en suveren stall...)

(Eg tenker at det går an å tenke begge deler...)
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Likte set jeg så av James idag.
Er han på vei mot toppformen igjen?
Enderlig er vi flinke til å spille på tvers for tap in istedenfor avslutning fra skrå vinkel.

Reaney

Første seier denne sesongen etter å ha ligget under. Og at på til to ganger i denne kampen.

baste

Quote from: HåvardK on November 24, 2024, 16:56:17
Quote from: baste on November 24, 2024, 16:28:42Dette klarer nok Leeds. Se på den benken vi har.. vi har en bra stall, og bør dra dette i land.

MOT
Ja, du ser for deg tidlige bytter?
Æ så bl.a Gnonto på benken :D

leedslife

62 Matches
36 Won
14 Drawn
12 Lost
109 Goals
55 Conceded
58.1% Win Rate
122 Points Won
1.97 Points Per Game

Daniel Farke has now won 36 of his 62 Championship matches since being appointed Leeds United manager (58.1%).

Fantasyland

Du vet når motstanderlaget sine fans begynner å praise våre spillere er det seriøs kvalitet:

@JSwxnz
ao tanaka is definitely the best player I've seen us play against this season. he just seems to do everything. monster of a player. he's premier league level for sure. a double pivot of him and ampadu would be insane. you could easily run that successfully in the prem imo.

Fantasyland

...men hysj da! Ikke gi noen ideer:

Jack 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿
@ALAWJack
He's such a Brighton footballer, could slot into their team and he'd look like he's just meant to be there

Kato

Quote from: Fantasyland on November 25, 2024, 08:51:56Du vet når motstanderlaget sine fans begynner å praise våre spillere er det seriøs kvalitet:

@JSwxnz
ao tanaka is definitely the best player I've seen us play against this season. he just seems to do everything. monster of a player. he's premier league level for sure. a double pivot of him and ampadu would be insane. you could easily run that successfully in the prem imo.

Det handler i stor grad om å beholde han gjennom januar-vinduet. Divisjonens viktigste spiller.

leedslife

Skulle gjerne sett Tanaka i tospann med Vinicius Souza til neste sesong.
En voldsom pakke. Litt Kalvin under Bielsa vibber.

Hawley

Vedr Tanaka.Snakk om å gripe sjansen når muligheten bød seg.
Gruev blir nok mere benkers enn bankers når han er skadefri

auren

Ja, tror duoen Ampadu og Tanaka kan gjøre det særs godt på nyåret  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Quote from: Hawley on November 25, 2024, 13:49:51Vedr Tanaka.Snakk om å gripe sjansen når muligheten bød seg.

Det er vel mer å undres over hvorfor han ikke er i en førsteellever fra første minutt denne sesongen.

kilgallon

Quote from: Kato on November 25, 2024, 16:55:54
Quote from: Hawley on November 25, 2024, 13:49:51Vedr Tanaka.Snakk om å gripe sjansen når muligheten bød seg.

Det er vel mer å undres over hvorfor han ikke er i en førsteellever fra første minutt denne sesongen.
Den beste forklaring på det er kanskje at Farke ikke tar ut laget med et retrospektivt perspektiv  ;)

Dennis

Quote from: kilgallon on November 25, 2024, 17:17:44

Den beste forklaring på det er kanskje at Farke ikke tar ut laget med et retrospektivt perspektiv  ;)

Enig, det handler om lagbygging. Verken Ampadu eller Gruev hadde spilt seg ut av laget. Bielsa opptrådte på akkurat samme måte.

En annen faktor er at Tanaka først var på plass dagen før fjerde spillerunde. :)
Marching on together!

Kato

Quote from: Dennis on November 26, 2024, 10:38:18

Enig, det handler om lagbygging. Verken Ampadu eller Gruev hadde spilt seg ut av laget. Bielsa opptrådte på akkurat samme måte.

En annen faktor er at Tanaka først var på plass dagen før fjerde spillerunde. :)

Tanaka sitter en måned på benk før han får spille fra start.

Dennis

Quote from: Kato on November 26, 2024, 10:52:39

Som sagt, verken Ampadu (kaptein) eller Gruev spiller seg ut av laget. Ei heller Rodon eller Struijk (Ampadu flyttes bak). Nå har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om indre forhold i Leeds, men det var strengt tatt opp til Tanaka å ta plassen fra en av disse og ikke at de hadde spilt seg ut. Det er vel heller ingen ny ting at nyankomne spillere "eases" inn i laget i noen klubber, særlig når de kommer etter at resten av laget har hatt full oppkjøring sammen. Du mente jo selv at Leeds mista kontroll på midtbanen etter han kom inn mot Coventry? For øvrig hadde Leeds to seiere, et (ufortjent) tap og leda 1-0 mot Coventry da Ao måtte til pers. Ikke akkurat noen krise-statistikk.

Tanaka er en strålende spiller og sannsynligvis divisjonens beste, men av alle ting man kan stille spørsmål ved Farke om syns jeg ikke dette er et tema. Heller et luksusproblem at laget har fire gode midtbanespillere, selv om to er skadd for tida. Jeg var dypt bekymra for Rothwells defensive egenskaper etter at de to forsvant ut, men nå skal det bli tøft for dem å komme inn i laget igjen ettersom de nye leverer godt. Som er helt korrekt lagledelse i mitt hode.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on November 26, 2024, 11:14:40

Som sagt, verken Ampadu (kaptein) eller Gruev spiller seg ut av laget. Ei heller Rodon eller Struijk (Ampadu flyttes bak). Nå har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om indre forhold i Leeds, men det var strengt tatt opp til Tanaka å ta plassen fra en av disse og ikke at de hadde spilt seg ut. Det er vel heller ingen ny ting at nyankomne spillere "eases" inn i laget i noen klubber, særlig når de kommer etter at resten av laget har hatt full oppkjøring sammen. Du mente jo selv at Leeds mista kontroll på midtbanen etter han kom inn mot Coventry? For øvrig hadde Leeds to seiere, et (ufortjent) tap og leda 1-0 mot Coventry da Ao måtte til pers. Ikke akkurat noen krise-statistikk.

Tanaka er en strålende spiller og sannsynligvis divisjonens beste, men av alle ting man kan stille spørsmål ved Farke om syns jeg ikke dette er et tema. Heller et luksusproblem at laget har fire gode midtbanespillere, selv om to er skadd for tida. Jeg var dypt bekymra for Rothwells defensive egenskaper etter at de to forsvant ut, men nå skal det bli tøft for dem å komme inn i laget igjen ettersom de nye leverer godt. Som er helt korrekt lagledelse i mitt hode.

Bra innlegg.

Individuelt er det ikke store forskjeller på kvalitet i klubben lengre etter vi solgte Summerville og Rutter - som spiller fast i PL.
Man kan jo på ingen måte snu dette som at det er Tanaka(og Rothwell) som holder klubben over vann med sine prestasjoner.
Alt peker på en klubb som har funnet fotfeste igjen og som har skapt et miljø og en prestasjonskultur som vi så i 18.
Laget og spillsystemet tar stadige skalper og poeng i serien. Det utvikles individuelle spillere på høyde under Bielsa.
Alt sier meg at vi hadde fått ut kvalitetene av Gruev/Ampadu på samme måte som hadde gangnet laget.
Ampadu var tross alt en av våre beste performere før skaden.
Jeg vil heller si at årets leeds stall pærer preg av et enda sterkere og balansert kollektiv enn individuell styrke.
For all del - Jeg liker mye med Tanaka og synes han er fantastisk. Men fortsatt et stykke opp til samme innflytelse som Kalvin, Whittingham, Neves, Norwood, Crainey for min del.
Pr idag vil jeg også sette Vinicius Souza høyere i form av innflytelse lagmessig.

Kato

Dere skal få lov å hylle Farke for kollektiv, tabellplassering og alt det der. Så skal jeg holde meg unna med kampledelse, mangel på bruk av stall, kjedelig spillestil osv. Jeg er ikke fan, og legger heller ikke skjul på det. Naturlig nok er det ikke tid å fane flagg for det når vi nå topper ligaen. Så kan man jo diskutere i evighet hvorfor vi gjør det. Er det han som er genial, eller har han bare et overlegent spillermateriell. Men all kred til han, vi kunne ikke vært høyere på tabellen. Den gjengse Leeds-supporter er strålende fornøyd med posisjon på tabellen, men det er kanskje en grunn til at optimismen ikke er like voldsom som da Bielsa var på tur opp. Så er det mitt lodd å sette penger på at han ikke vare lenger neste sesong i Premier League enn Steve Cooper gjorde denne sesongen i Leicester.

Dennis

Quote from: leedslife on November 26, 2024, 12:16:16
Quote from: Hawley on November 25, 2024, 13:49:51[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]

Bra innlegg.

Individuelt er det ikke store forskjeller på kvalitet i klubben lengre etter vi solgte Summerville og Rutter - som spiller fast i PL.
Man kan jo på ingen måte snu dette som at det er Tanaka(og Rothwell) som holder klubben over vann med sine prestasjoner.
Alt peker på en klubb som har funnet fotfeste igjen og som har skapt et miljø og en prestasjonskultur som vi så i 18.
Laget og spillsystemet tar stadige skalper og poeng i serien. Det utvikles individuelle spillere på høyde under Bielsa.
Alt sier meg at vi hadde fått ut kvalitetene av Gruev/Ampadu på samme måte som hadde gangnet laget.
Jeg vil heller si at årets leeds stall pærer preg av et enda sterkere og balansert kollektiv enn individuell styrke.
For all del - Jeg liker mye med Tanaka og synes han er fantastisk. Men fortsatt et stykke opp til samme innflytelse som Kalvin, Whittingham, Neves, Norwood, Crainey for min del.
Pr idag vil jeg også sette Vinicius Souza høyere i form av innflytelse lagmessig.

Jeg liker godt V Souza selv. Tanaka og han hadde vært en vanvittig midtbane. Kanskje kunne Rothwell også fungert mer i en 10-errolle med to så dynamiske spillere bak seg. Rothwell har noen meget fine pasninger som åpner opp, sist mot Swansea der han setter opp Bogle i bakrom når Swansea har ti mann i rundt egen boks.

Kanskje en spiller å plukke med seg på veien opp, dersom Sheff Utd ikke klarer det samme? 

Edit: Et godt poeng du har over: Summerville og Rutter har bra suksess i PL, i største grad sistnevnte. Archie Gray har hatt en tøff start på karrieren, men vi vet summen som ble betalt for en spiller med en sesong på nivå to i bagasjen. Kamara er fast i Rennes i L1. Farke er ikke helt uten ansvar for dette.

Quote from: Kato on November 26, 2024, 12:42:59Dere skal få lov å hylle Farke for kollektiv, tabellplassering og alt det der. Så skal jeg holde meg unna med kampledelse, mangel på bruk av stall, kjedelig spillestil osv. Jeg er ikke fan, og legger heller ikke skjul på det. Naturlig nok er det ikke tid å fane flagg for det når vi nå topper ligaen. Så kan man jo diskutere i evighet hvorfor vi gjør det. Er det han som er genial, eller har han bare et overlegent spillermateriell. Men all kred til han, vi kunne ikke vært høyere på tabellen. Den gjengse Leeds-supporter er strålende fornøyd med posisjon på tabellen, men det er kanskje en grunn til at optimismen ikke er like voldsom som da Bielsa var på tur opp. Så er det mitt lodd å sette penger på at han ikke vare lenger neste sesong i Premier League enn Steve Cooper gjorde denne sesongen i Leicester.

Du får ingen hylling av Farke herfra. Det er mer snakk om nyanser av kritikken. Han får evig kritikk for sene bytter, før det ble samme kritikk for tidlige bytter i en annen kamp. Nå har byttene avgjort og/eller hatt direkte innflytelse på kamputfallet i flere av de siste kampene, så da skal han selvsagt få ros for kampledelse i form av bytter i de kampene også. Ros og ris, som fortjent.

Spillestilen er til tider kjedelig, selv om det er bedre enn i fjor. Bogle er veldig offensiv på backen og skaper langt mer offensivt enn Archie (selv om jeg hadde bytta tilbake tvert om det var mulig), men det er fortsatt veldig lagt opp til at enkeltspillere skal skape noe ut av "ingenting" mer enn det er det kollektive som scorer mål. Der er han og Bielsa nesten så motsatt som man får det og jeg vet hva jeg foretrekker. Likevel, vi leder tabellen med kjedelig fotball og mål 1, 2 og 3 i årets sesong er topp to på tabellen. Så er hensikten med fotball i lengden å underholde fansen. Over tid må fotballen være spennende, men det er gøy å vinne også. Dessuten kan man ikke kritisere kjedelig fotball på bakgrunn av Swansea-kampen.

Så er jeg dessverre nesten helt sikker på at Farke kommer til kort i Premier League. Ikke fordi det ikke fungerte med Norwich, ettersom ledelsen der bidro null og niks med å forsøke og etablere kanarifuglene i PL, men fordi Farke neppe endrer spillestilen han har hatt i snart et tiår noe særlig. Vi kommer ikke til å ha et lag som er i nærheten av godt nok til å kontrollere fotballkampene med en veldig "sakte" og kontrollerende fotball. Jeg tror derimot sjansen for å overleve er langt større, dersom Kinnear snakker sant i at 49ers vil investere vesentlig i stallen ved opprykk. Så har jeg en sekk med salt til den påstanden.

Det viktigste i år er derimot utvilsomt å rykke opp og tar man en kjapp titt på tabellen, så er vi godt på vei. Om det er Farke eller spillerstallen bryr meg midt på ryggen. Jeg tror ikke du finner en eneste fan som mener Farke er genial; vi har kun hatt en eneste genial trener de siste tredve årene. Og selv med professoren på sidelinja kom det til kort når ikke spillerstallen var god nok og mange kjøpte påstander om overtrening, "vanskelig å kjøpe for" osv før ettertida viste hvor størstedelen av ansvaret lå. 

Faktum er uansett at man både må ha en dyktig trener og en god nok spillerstall gitt nivået. Pr nå ser det ut til at Leeds har det. Det betyr verken hyllest av Farke fra meg - kun en balansering av kritikken - eller at jeg tror det blir en 9ende plass i PL neste sesong. Jeg er derimot 100% sikker på at vi går opp, noe som er prekært i årets sesong.

Så får vi heller ta det andre senere. Sannsynlig eller ikke, jeg forbeholder meg å drømme om et år med Farke før El Loco returnerer etter VM i Americas.
Marching on together!

Kato

Quote from: Dennis on November 26, 2024, 13:15:06
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]

Bra innlegg.

Jeg liker godt V Souza selv. Tanaka og han hadde vært en vanvittig midtbane. Kanskje kunne Rothwell også fungert mer i en 10-errolle med to så dynamiske spillere bak seg. Rothwell har noen meget fine pasninger som åpner opp, sist mot Swansea der han setter opp Bogle i bakrom når Swansea har ti mann i rundt egen boks.

Kanskje en spiller å plukke med seg på veien opp, dersom Sheff Utd ikke klarer det samme? 

Quote from: Kato on November 26, 2024, 12:42:59Dere skal få lov å hylle Farke for kollektiv, tabellplassering og alt det der. Så skal jeg holde meg unna med kampledelse, mangel på bruk av stall, kjedelig spillestil osv. Jeg er ikke fan, og legger heller ikke skjul på det. Naturlig nok er det ikke tid å fane flagg for det når vi nå topper ligaen. Så kan man jo diskutere i evighet hvorfor vi gjør det. Er det han som er genial, eller har han bare et overlegent spillermateriell. Men all kred til han, vi kunne ikke vært høyere på tabellen. Den gjengse Leeds-supporter er strålende fornøyd med posisjon på tabellen, men det er kanskje en grunn til at optimismen ikke er like voldsom som da Bielsa var på tur opp. Så er det mitt lodd å sette penger på at han ikke vare lenger neste sesong i Premier League enn Steve Cooper gjorde denne sesongen i Leicester.

Du får ingen hylling av Farke herfra. Det er mer snakk om nyanser av kritikken. Han får evig kritikk for sene bytter, før det ble samme kritikk for tidlige bytter i en annen kamp. Nå har byttene avgjort og/eller hatt direkte innflytelse på kamputfallet i flere av de siste kampene, så da skal han selvsagt få ros for kampledelse i form av bytter i de kampene også. Ros og ris, som fortjent.

Spillestilen er til tider kjedelig, selv om det er bedre enn i fjor. Bogle er veldig offensiv på backen og skaper langt mer offensivt enn Archie (selv om jeg hadde bytta tilbake tvert om det var mulig), men det er fortsatt veldig lagt opp til at enkeltspillere skal skape noe ut av "ingenting" mer enn det er det kollektive som scorer mål. Der er han og Bielsa nesten så motsatt som man får det og jeg vet hva jeg foretrekker. Likevel, vi leder tabellen med kjedelig fotball og mål 1, 2 og 3 i årets sesong er topp to på tabellen. Så er hensikten med fotball i lengden å underholde fansen. Over tid må fotballen være spennende, men det er gøy å vinne også. Dessuten kan man ikke kritisere kjedelig fotball på bakgrunn av Swansea-kampen.

Så er jeg dessverre nesten helt sikker på at Farke kommer til kort i Premier League. Ikke fordi det ikke fungerte med Norwich, ettersom ledelsen der bidro null og niks med å forsøke og etablere kanarifuglene i PL, men fordi Farke neppe endrer spillestilen han har hatt i snart et tiår noe særlig. Vi kommer ikke til å ha et lag som er i nærheten av godt nok til å kontrollere fotballkampene med en veldig "sakte" og kontrollerende fotball. Jeg tror derimot sjansen for å overleve er langt større, dersom Kinnear snakker sant i at 49ers vil investere vesentlig i stallen ved opprykk. Så har jeg en sekk med salt til den påstanden.

Det viktigste i år er derimot utvilsomt å rykke opp og tar man en kjapp titt på tabellen, så er vi godt på vei. Om det er Farke eller spillerstallen bryr meg midt på ryggen. Jeg tror ikke du finner en eneste fan som mener Farke er genial; vi har kun hatt en eneste genial trener de siste tredve årene. Og selv med professoren på sidelinja kom det til kort når ikke spillerstallen var god nok og mange kjøpte påstander om overtrening, "vanskelig å kjøpe for" osv før ettertida viste hvor størstedelen av ansvaret lå. 

Faktum er uansett at man både må ha en dyktig trener og en god nok spillerstall gitt nivået. Pr nå ser det ut til at Leeds har det. Det betyr verken hyllest av Farke fra meg - kun en balansering av kritikken - eller at jeg tror det blir en 9ende plass i PL neste sesong. Jeg er derimot 100% sikker på at vi går opp, noe som er prekært i årets sesong.

Så får vi heller ta det andre senere. Sannsynlig eller ikke, jeg forbeholder meg å drømme om et år med Farke før El Loco returnerer etter VM i Americas.

Jeg liker måten du argumenterer på, og vi er sikkert noen som er altfor svart/hvite i kritikken. Men jeg tror du bommer på en detalj, jeg kan ikke huske noen som har ment at Farke har byttet for tidlig.

Dennis

Quote from: Kato on November 26, 2024, 13:23:07Jeg liker måten du argumenterer på, og vi er sikkert noen som er altfor svart/hvite i kritikken. Men jeg tror du bommer på en detalj, jeg kan ikke huske noen som har ment at Farke har byttet for tidlig.

Langt fra umulig! :)

Kanskje hukommelsen svikter og at det stammer fra min helt egen kritikk, som går på for mange samtidige bytter. Det øker sjelden kvaliteten på spillet.

Så skal jeg helt glatt innrømme at jeg også syns det går for lenge til tider. Så måtte jeg bite i meg det i helga, da jeg maste om å få av Solomon som var helt sluttkjørt. Så går det to minutter og han setter sitt andre, for så å byttes ut.
Marching on together!

Kontakinte

Quote from: Dennis on November 26, 2024, 13:15:06
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]

Bra innlegg.

Edit: Et godt poeng du har over: Summerville og Rutter har bra suksess i PL, i største grad sistnevnte. Archie Gray har hatt en tøff start på karrieren, men vi vet summen som ble betalt for en spiller med en sesong på nivå to i bagasjen. Kamara er fast i Rennes i L1. Farke er ikke helt uten ansvar for dette.

Supert innlegg, er med på den drømmen Dennis.

leedslife

Det går ikke på det.
Det handler om perspektiv.

Farke visste før han tok jobben at han ville bli sammenlignet med Bielsa. Han var nok også klar over tilstanden til klubben. Det var et kaos uten like og det har forsåvidt fulgt han hele veien.
Du ser de samme utfordringene hos de røde og Ferguson  eller Rosenborg og arven etter Nils Arne Eggen.

De aller fleste Leeds supportere mener denne klubben hører hjemme i PL og det er der vi ønsker å være med å konkurrere.
I det store bildet er vi langt unna pr nå hva gjelder spillere, spillerstall, infrasuktrur, analytikere, sportslig personell, trenere etc etc. Vi har erfart PL - vi har sett hvor enorm kvalitetsforskjellen er.
Når Swansea spiller oss ut av press så enkelt som de gjorde ved 2-3 anledinger i helgen så kan man tenke hva PL gjør med deg hvis du ikke ruster opp kraftig.  Under Marsch var det fryktelig å se hvor underlegne vi var taktisk og individuelt 1v1.

Jeg tenker de aller fleste klarer å se et eierskifte som har stabilisert klubben og man har fått en trener som har kapasiteten til å lede en klubb med så mye støy, så høye forventninger og ikke minst som har utviklet et sportslig produkt som på mange måter peker i samme retning som hva vi fikk suksess på under Bielsa. Hvis man hyller noe så er det først og fremst dette.
Personlig tenker jeg at en slik referanse kan være et fantastisk fundament å bygge videre på - om det blir med Farke eller det blir med en annen kapasitet.

Med det mener jeg at en trener med de karakteristikkene til Farke kan være bedre i det lange løp med de ressursene og med de ambisjonene klubben har enn feks Maresca som har en helt annen fotballfilosofi og trengs en helt annen stall.

I forhold til kampledelse og bytter. Det kan jo være instruksen til Joseph var å ligge dypere og i større grad ta ut Grimes. Det trenger jo ikke feks bety at Joseph plutselig har blitt helt elendig eller ikke vil ting nok.
Et høyt press på en slik matte fra 80 og ut er jo en risikosport uten like mot et så godt og drillet posessionlag som Swansea.
Jeg synes Farke sitt Leeds er i det hele veldig gode mot lag som vil frem og ha posession.
Dette er nå min mening, men Farke skal nok ha litt mer kred for å lese kampbildet enn ulike sofatrenere på Twitter og Facebook.
I min bok setter jeg nok Carrick høyest også er Farke der oppe med Wilder.

peacock

Quote from: auren on November 25, 2024, 15:19:18Ja, tror duoen Ampadu og Tanaka kan gjøre det særs godt på nyåret  :)

auren

Det er en selvfølge at disse skal spille sammen. Rothwell har fått mye skryt, det meste helt fortjent. Det som ikke har vært nevnt noe særlig, er hvor svak han er defensivt.

ingve1960

Har ikke lest alt i denne diskusjonen men vis jeg skal vurdere farkes valg og trenerferdigheter så vil jeg først stille et par spørsmål til kato..
Det sies at grunnen til at vi topper er overlegen kvalitet i spillertropp men har du noen gang tenkt over hvorfor vi er der vi er,spillere som blomstrer fra ingenting, forme laget, flott fotball o,s,v eller tenker du at farke umulig kan ha hatt en finger med i dette siden han er så talentløs i alt annet???.

Farke begynner med håpløst utgangspunkt i fjor og formet et lag som toppet på våren åg spillte playoff finale,,så mister han de tre beste og må hente inn nye spillere og forme for så å toppe ligaen på ny. Hva mer kan han gjøre??

Når det gjelder tanaka og en mnd for lenge på benken har vi ikke grunnlag å uttale oss. Farke jobber 50 timer i uka med spillere mens vi sitter hjemme.,Hvar han skadefri??hvar han fit??hvar han mentalt klar?o,s,v..

Ampadu, gruev fungerte veldig bra og normalt må en ny spiller overbevise på trening og evt innhopp for å få starte vis han blir kastet inn for tidlig og får dårlig start og opplevelser kan det påvirker hele karrieren, det at han lykkes så bra når han må steppe inn er jo fantastisk men det er ingen garanti..

Nå vet ikke jeg om du kato har trenerutdanning men treneryrket på toppnivå har blitt så ekstremt på detaljer og analyse at jeg forstår ikke hvordan du kan heve deg over en trener på farkes nivå og mene at du kan ting bedre fra en sofa i norge..
MOT