Kamp: Blackburn vs Leeds @Ewood Park, lørdag 30.11 2024 kl. 14:30 på LUTV

Started by Asbjørn, November 28, 2024, 16:22:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hawley

Så jævlig lei disse 70-30 i ballinnehav og 1-0 tap-kampene!! Hvor vanskelig er det å skjønne at vi må ha en 10'er, en first-price Kevin de Bruyne-type. Har jo vært savnet siden Hernandez! Vi MÅ også ha en skikkelig spiss, som scorer minimum 20 pr sesong. Løp og kjøp, i hvert fall finn noen.

karaba

Vi var ikke gode i dag og mange spillere var langt under pari.
Det var også en flere ting som pekte mot at dette kunne bli vanskelig. Blackburn har pga av innstilt kamp forrige lørdag hatt mer hvile i tillegg så begynner statistikken til Leeds på tidlig kamper å bli mer enn tilfeldigheter (begynner å bli veldig lenge siden vi vant en tidlig kamp).
Det er også veldig klart for meg at i en kamp som i dag som det er litt slitne bein og hoder så må vi være mer kreative i 10er rollen enn det Aaronson er. Jeg håper virkelig vi kan forsterke denne posisjonen i januarvinduet.

auren

Quote from: Kato on November 30, 2024, 16:39:02
Quote from: auren on November 30, 2024, 16:30:55Slutt. 1-0. Synes Blackburn vinner fortjent. Vi var brukbare frem til byttene i andre omgang. Ble fantasiløst etter det og bare masse stopp i spillet. Blades drar i fra på toppen nå. Skuffende forestilling  >:(

auren

Syns vi var alt annet enn brukbare frem til byttene. Elendig, det var det vi var stort sett hele kampen. Taper fullt fortjent.

Jeg tenker andre omgangen. Første 15-20 minutter var absolutt brukbare.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Quote from: karaba on November 30, 2024, 17:23:58Vi var ikke gode i dag og mange spillere var langt under pari.
Det var også en flere ting som pekte mot at dette kunne bli vanskelig. Blackburn har pga av innstilt kamp forrige lørdag hatt mer hvile i tillegg så begynner statistikken til Leeds på tidlig kamper å bli mer enn tilfeldigheter (begynner å bli veldig lenge siden vi vant en tidlig kamp).
Det er også veldig klart for meg at i en kamp som i dag som det er litt slitne bein og hoder så må vi være mer kreative i 10er rollen enn det Aaronson er. Jeg håper virkelig vi kan forsterke denne posisjonen i januarvinduet.
Stengte Boro borte så Eustace har etpar effektive triks mot gode posessionlag.
Avgav ikke vi poeng i skuffende gjennomføringer mot Eustace for en annen klubb forrige sesong?

Neo

Det er bare å slutte å snakke om ligaens beste stall, og tall fra allverdens statistikker som liksom skal definere Farke som suksessmanager. Målt i poeng og win-rate.

Det der er bare å lure seg selv.

Andre lag vinner når det gjelder og kommer foran oss til slutt. De gjør det som kreves gjennom en sesong.

Ergo; - bedre stall, bedre system, bedre taktikk, bedre mentalitet, bedre manager.

Vi sklir på skallene altfor ofte.

Jeg skal hylle Farke når han får oss opp. Ikke for å få over 90 poeng og ikke rykke opp.
Og viser han har evner til å vinne også slite/knokkelkamper. Over lengre varighet enn bare 4-5 kamper.

Altfor irriterende å se andre passere oss og vi selv stadig bommer når det gjelder som mest.

Det er kamper som dette som definerer sesongen.
Har det vist seg - igjen og igjen.

Uakseptabelt!

morten1966

Quote from: leedslife on November 30, 2024, 17:44:23
Quote from: karaba on November 30, 2024, 17:23:58Vi var ikke gode i dag og mange spillere var langt under pari.
Stengte Boro borte så Eustace har etpar effektive triks mot gode posessionlag.
Avgav ikke vi poeng i skuffende gjennomføringer mot Eustace for en annen klubb forrige sesong?

Jo mot Birmingham og Blackburn

clintan

Quote from: Neo on November 30, 2024, 17:49:14Det er bare å slutte å snakke om ligaens beste stall, og tall fra allverdens statistikker som liksom skal definere Farke som suksessmanager. Målt i poeng og win-rate.

Andre lag vinner når det gjelder og kommer foran oss til slutt. De gjør det som kreves gjennom en sesong.

Ergo; - bedre stall, bedre system, bedre taktikk, bedre mentalitet, bedre manager.

Jeg skal hylle Farke når han får oss opp. Ikke for å få over 90 poeng og ikke rykke opp.
Og viser han har evner til å vinne også slite/knokkelkamper. Over lengre varighet enn bare 4-5 kamper.

Altfor irriterende å se andre passere oss og vi selv stadig bommer når det gjelder som mest.

Uakseptabelt!

Glimrende konklusjon 👍

leedslife

Quote from: Neo on November 30, 2024, 17:49:14Det er bare å slutte å snakke om ligaens beste stall, og tall fra allverdens statistikker som liksom skal definere Farke som suksessmanager. Målt i poeng og win-rate.

Uakseptabelt!

Uenig med deg her.
Det er ganske naturlig utvikling når du selger topptalentet både på senior og juniorlag.
Det er de som skal vise seg forskjellen på det jeg utdypet i det du skrev. Altså - Summerville, Rutter, Gray, Adams, Siniseterra, Harrison etc.
Høyst problematisk for klubben med det koket som er rundt at du ikke kan danne en kontunitet i denne div med mange nok spillere som ligger i sjiktet bunn PL.

Har ikke sett kampen som sagt, men jeg synes det er noe bekrymringsfult at vi ikke klarer å ta med oss poeng.
I min verden er det stor forskjell på 1 og 0 over en uke som dette med de utfordringene divisjonen byr på.
Vi BØR ha ressurser og know-howet til å komme bedre ut av det.
Jeg er relativt spent på juleprogrammet. Det er viktig for klubben at det løses på en bedre måte enn i fjor.
Det er ikke mer margin enn at det er over til deg nå Farke..
Boro altså hjemme 10 Des. De kan på en god dag gi oss den tøffeste kampen for sesongen.
Preston borte kjenner vi igjen fra fjoråret.
Velkjente Stoke borte boxin day.

Jeg blir overrasket hvis det ikke kommer en reaksjon som vi så etter julefadesen i fjor.

Fantasyland

Det er som regel mye krisemaksimering etter kamper som dette. Ja, det er for dårlig, men vi slår tilbake. Jeg føler meg fortsatt trygg på topp 2 ved sesongslutt og holder som jeg sa for en stund tilbake Leeds og Burnley som favorittene.

Det jeg ikke liker er at Farke har noen tydelig nemesis. Blitt outcoacha av Eustace i 3 kamper. Får litt Russel Martin vibber. Farke har ikke noe svar og det er for dårlig med den stallen vi rår over. Det er åpenbare mangler i Farke sin tilnærming taktisk og jeg er langt på vei enig Kato sin messing om for lite rotasjon og bruk av bredden i stallen og sene bytter. Til tross for dette skal det være mer enn godt nok for topp 2. Skrur vi sammen et run ala i fjor med 11 kamper uten tap stikker vi fra i denne divisjonen.

Kamper skal spilles og poeng deles ikke ut gratis. Spillerne må også ta ansvar. Så absolutt ingen som steppa opp gamet og var leder i dag. Syntes også kampen var en grei påminnelse om at NÅR det blir opprykk kan vi ikke stå stille. Det må oppgraderes kraftig over hele linja.

Forventer at vi slår grusomt tilbake mot Derby om en uke.

leedslife

Hadde trodd Gnonto skulle ta mer plass og kanskje levert noe høyere her vi står i desember 2024

Fantasyland

Quote from: leedslife on November 30, 2024, 18:52:55Hadde trodd Gnonto skulle ta mer plass og kanskje levert noe høyere her vi står i desember 2024

Umulig å si seg uenig. Han prøvde å force seg ut av klubben forrige sesong og mener åpenbart at han selv er PL-kvalitet. Ser vi bort fra scoringen mot Swansea har han brent altfor mange åpenbare muligheter denne sesongen og burde selvfølgelig satt 1-0 på gigasjansen i dag. Da blir det en helt annen kamp. Det holder ikke bare å ha det i kjeften. Det er på tide å levere nå. Ikke i nærheten av PL-nivå det han har levert denne sesongen.

auren

Quote from: Fantasyland on November 30, 2024, 18:58:49
Quote from: leedslife on November 30, 2024, 18:52:55Hadde trodd Gnonto skulle ta mer plass og kanskje levert noe høyere her vi står i desember 2024

Umulig å si seg uenig. Han prøvde å force seg ut av klubben forrige sesong og mener åpenbart at han selv er PL-kvalitet. Ser vi bort fra scoringen mot Swansea har han brent altfor mange åpenbare muligheter denne sesongen og burde selvfølgelig satt 1-0 på gigasjansen i dag. Da blir det en helt annen kamp. Det holder ikke bare å ha det i kjeften. Det er på tide å levere nå. Ikke i nærheten av PL-nivå det han har levert denne sesongen.

Dette var nøkkelpunktet i kampen. Den syke muligheten som han klarte å bomme på. Hadde han satt den hadde vi vunnet kampen, så gode er vi når vi tar ledelsen. I stedet får Blackburn straffe like etter.

Dette var vel den første kampen vi har tapt fortjent denne sesongen. Vi var bedre enn både Millwall og Burnley, men Blackburn skapte de fleste og største sjansene. 3 digre foruten målet.

auren

Bromancer

Farke taktisk hjelpeløs mot Eustace i 3 kamper på rad. Bare å gratulere.

ar9

Ser flere spør etter forsterkning på 9'er og 10'er plassen i januar.

Nå er det mål og poeng som blir avgjørende og ikke statistikk. 
Men oppdaget at Fotmob hadde en xP tabell også.

Utifra den skulle vi hatt 37p (2 mer enn vi har) og toppet tabellen.
Burnley skulle vært på 5.plass med xP på 29 (har 36p). Blades på 6. med 28 (har 38p og leder).

Så det betyr vel at B&B er både:
- mer effektive 
- har bedre keepere
- har hatt mer stang inn
Eller en fin mix av disse.

Flyten kan selvfølgelig jevne seg noe ut over sesongen men noen kortsiktige forsterkninger i januar kunne vært med på å snu flyten.

peacock

Quote from: Hawley on November 30, 2024, 17:19:21Så jævlig lei disse 70-30 i ballinnehav og 1-0 tap-kampene!! Hvor vanskelig er det å skjønne at vi må ha en 10'er, en first-price Kevin de Bruyne-type. Har jo vært savnet siden Hernandez! Vi MÅ også ha en skikkelig spiss, som scorer minimum 20 pr sesong. Løp og kjøp, i hvert fall finn noen.

Vi har kjøpt en spiss som scoret 22 og 19
 seriemål for Swansea over to sesonger.

Dylan

Kan det være at også andre lag er gode (i alle fall av og til), og ikke bare vi som er håpløst elendige hver gang vi taper? Og de spillerne det ropes etter må både finnes, være til salgs og villige til å gå til Leeds. Kan forresten ikke huske at lag i Championship som har rykket opp gikk ubeseiret gjennom sesongen.
En siste ting; når jeg ser hva de som ble byttet inn leverte i går, kan jeg skjønne at Farke ventet med byttene. Innbytterne spilte faktisk en halvtime, ikke de siste to minuttene, så de kunne gjort en forskjell.

Kato

Quote from: Dylan on December 01, 2024, 08:35:24Kan det være at også andre lag er gode (i alle fall av og til), og ikke bare vi som er håpløst elendige hver gang vi taper? Og de spillerne det ropes etter må både finnes, være til salgs og villige til å gå til Leeds. Kan forresten ikke huske at lag i Championship som har rykket opp gikk ubeseiret gjennom sesongen.
En siste ting; når jeg ser hva de som ble byttet inn leverte i går, kan jeg skjønne at Farke ventet med byttene. Innbytterne spilte faktisk en halvtime, ikke de siste to minuttene, så de kunne gjort en forskjell.

Mitt ankepunkt handler ikke bare om antall minutter innbytterne får når de kommer inn. For å være god som innbytter bør du vel også spille en god del fra start sånn at du har spilletid i kroppen. Vi rullerer greit på kantene nå syns jeg, både Gnonto, James og Solomon har ok med spilletid for tiden. Brenden Aaronson burde åpenbart hvilt litt. Hvis vi ikke har spillere å bruke i den posisjonen har vi bommet på transfermarkedet. Det viser seg vel også, som forventet, at Mateo Joseph som unggutt uten spilletid i Championship ikke var en åpenbar nummer 9 hos oss enda. Ser mer ut som en spiller som burde få minutter på utlån i vårsesongen. Da sitter vi igjen med en Piroe, som har levert bra, men som ikke kan lede frontlinjen alene. Bamford ser foreløpig ikke ut til å være i nærheten, og Gelhardt er helt ute i kulden.

Ser jo på Farke ut til at troppen ikke er god nok, når spilletida fordeles såvidt lite. Det mener jeg vi betalte dyrt for i går. Det var ikke friske bein på den banen. Vi kan klage på store sjanser vi misset, men balltempoet og bevegelser var ikke til å kjenne igjen fra onsdag.

Vi bommet i januar, det kostet etter mitt syn opprykket. Nå får vi en ny sjanse. Spiss og tier må inn.

Så mener jeg du har helt rett i at vi fokuserer for mye på egen prestasjon. Noen ganger må vi også kunne gi kred til motstanderne.

Reaney

Ett poeng av 9 mulige i bortekamper mot middelmådighetene Bristol City, Millwall og Blackburn. Hvor mange hadde tippet det? Vet om mange som hadde tippet minst 7. poeng. Borte har vi 3 seire på 9 kamper mot lag som ligger på henholdsvis 16. (Swansea), 18. (Sheff.W.) og 19.(Cardiff) på hjemmetabellen. Med andre ord, lag vi SKAL slå. Så kan vi skylde på uflaks at vi ikke vinner mot Sunderland, mens de to øvrige poengtapene var muligens"fair enough" (WBA, Norwich), bortsett fra at taktiske feil (bytter) av Farke muligens fratok oss muligheten til 3 poeng. Farkes taktiske disposisjoner er etter mitt syn enda verre i går i manglende evne til å bruke riktige spillere og formasjoner til riktig tid.
Samlet skjønner alle at dette ikke holder til direkte opprykk. Borteformen må forbedres radikalt de kommende ukene og månedene skal dette gå veien.

Cherry

Nå ligger vi ikke værst an etter 18 kamper, men selvfølgelig er det bittert å tape på den måten vi gjorde på lørdag.
Siste 2 kamper før det så var det 6 veldig kontrollerte poeng som kom i boks, men på lørdag var det noe daft`og slitent over oss - samt at Eustace nok hadde oppskriften klar...DET hadde definitivt ikke Farke.
Nå er det ikke manageren vår som SPILLER , men det må da være mulig å bytte tidligere når NOEN åpenbart ikke fungerer /har dagen.  At Aaronson og Piroe kom ut på banen til 2.omgang må være svært lite inspirerende for de på benken, og det er i de 2 posisjonene det bør forsterkes nå i januar mener jeg.
Nå burde Blackburn kun hatt 10 mann i store deler av kampen, etter tacklingen på Firpo - det burde jo også ha vippet kampen i vår favør.
28 kamper igjen........84 poeng å spille om fortsatt  ;)

Asbjørn

Mye (forståelig) frustrasjon etter kampen på lørdag. Selv setter eg den i kontoen for 'tredje kamp på seks dager' mot et lag med friskere bein. Men dte er jo ikke hele historien...

Syns Beren Cross her toucher inn på flere ting så limer inn alt:

Leeds United proving their own worst enemies as Daniel Farke boils over in rare outburst
Here are our five talking points from Leeds United's 1-0 loss to Blackburn Rovers at Ewood Park in the Championship as the visitors falter again on the road

This was, statistically, the worst performance of the season from Leeds United. There have been losses before Saturday's and miserable displays, but Blackburn Rovers are the first opponent to outdo them on expected goals, and that's without the penalty taken into account.

An analysis of United's chances suggests they should have scored 0.9 goals, according to FBref, which uses Opta data. Blackburn, meanwhile, should have scored 1.3 goals without their spot-kick taken into consideration.

So, for all of the possession and territory the Whites may have had, it ultimately led to very little between the posts. This was meek and disjointed and tired and stunk of a third game in six days.

Most of the teams in the Championship have been given three matches in the past week and even if Blackburn did benefit from a postponement last weekend, it wasn't enough to justify beating a team with designs on the league title. Losses will, as Farke warned after Millwall, happen this season to the promotion winners, as they did to Leicester City (11) last season.

Ao Tanaka had arguably his worst game in Leeds colours, not only giving away the decisive penalty, but losing nine of the 12 duels he went in for. That's not a statistic Leeds can gloss over in such a crucial part of the field.

Pascal Struijk, also tied in knots as Tyrhys Dolan dribbled towards his penalty fate, lost eight of the 12 duels he fought for. As one of United's strongest players on the field, that's not an underperformance they can ignore in their own backline.

Dolan should not have been on the pitch
It's not why Leeds lost the game and Blackburn were so deep in the latter stages it may not have mattered, but they undoubtedly should have been down to 10 men for the final half an hour. Dolan's flying, knee-high tackle, with an ankle-swipe follow-through, should have seen him sent off a little after the hour mark.

Junior Firpo, who had been given a torrid time by the winger all afternoon, was clattered near the halfway line by Dolan and required treatment. The number 10 was clearly out of control with his movement and would have been relieved to walk away with a yellow card.

Had he scored with one of the chances he had after that tackle, Leeds would have felt far more aggrieved. As it is, they will point to the extra space they might have had in the build-up of their moves towards the home box, which was rammed by the final quarter of the match.

Farke's frustration boils over
Daniel Farke is a regular presence on the field after full-time. Usually, he can be seen coaching his players through specific scenarios he has noted during the match and wants to get off his chest while it's fresh in his mind.

There's also the customary applause of the Leeds fans, home or away, but what we do not see very often is a prolonged debate with the match officials. We never see heated debates with opposition players either.

Evidently, Farke was riled by the decisions made by referee Lewis Smith, though he would not go into a huge amount of detail during his post-match press conference. Lewis Travis was spotted, from afar, having words with Farke too.

Though it ended in an embrace, there were frustrated gestures from the manager about what he had seen, which Travis evidently took exception too. The point is, Farke usually keeps a cool head, win, lose or draw, but he couldn't hold in his frustrations yesterday. This pushed his buttons.

A poor end to a difficult week for Aaronson
The external debate around Brenden Aaronson's place in this team does not seem to be cutting through to Farke or his staff, based on the German's comments post-Luton Town. The American's work rate and desire to win the ball back are crucial amid the flurry of creativity and flair around him, the manager said.

However, on a day when nobody in yellow played well, Aaronson turned in a third straight display that prompted more questions than answers. It wasn't a day where the wingers looked so impressive that Farke needed to shoehorn one into Aaronson's berth, but it did shine another harsh light on his limited impact of late.

Work rate, pressing and winning the ball back should be a bare minimum for every Leeds player. It's the quality he has in attack which should be making a difference and Aaronson did nothing to hurt the hosts.

In the moments he did have the ball, he either took the wrong option or executed the right option poorly. When it is evidently not a good day for the team and the opponent is defending stoically, any side's number 10 needs to flick that switch or find that moment of quality to open the match up.

With a third of the season gone, United have lost three. None of them have been easy to swallow, but at least in the others, there were enough chances to suggest they might have done better on another day.

Leeds just never seemed to get going at Ewood Park. Their best chances were created for them by errors in the Blackburn backline. One of the more telling statistics was the number of duels lost by their strongest players.

That is not something we are seeing from Aaronson.

Away questions persist
When a team is so dominant at home, it only raises more questions when the away form is so inferior. The Whites are piling so much pressure on their home results when they are struggling so regularly to pick up wins on the road.

The Whites have taken six points from their last six away matches. In order to then sustain the two-points-per-match average generally needed for promotion, every home match has to be a victory, without fail.

Thankfully for Leeds and Farke, they have won their last six home games to sustain a pace which had them top of the table as recently as Friday evening. They need to start doing themselves a favour though and allow themselves a little wriggle room for the odd home hiccup.

Continuing to underperform on the road in this way is giving zero margin for error when we all go back to Elland Road each week. Even the one away win which has been delivered since September 21, last week's 4-3 in Wales, was heading for another stalemate until the 91st minute and was hardly a picture of control for Leeds.

Leeds played decently at Carrow Road and were robbed in Sunderland, but Ashton Gate, The Den and Ewood Park have all served up similarly insipid, blunt displays. They are proving their own worst enemies and it's an obvious area of improvement needed in a fortnight at Deepdale.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-proving-worst-enemies-30489488
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Spørsmålet er om vi kunne rotert så fryktelig mye mer enn vi gjorde? Med Byram og Schmidt ute, ble det vanskelig å ersatte Bogle. Midtstopperparet bør klare 3 kamper på 7 dager, det samme med keeper. Firpo kom inn med friske bein. Vi har en utfordring på midten i Tanaka og Rothwell som har spilt mye de siste ukene. Men hvem kunne erstattet en av disse med hell? Wöber? Guilavougi?
Solomon ble erstattet av James. Duracell-kaninen Aaronson fikk fornyet tillit, det samme med Gnonto, som hvilte i kampen mot Swansea. Med fasit i hånd burde kanskje Aaronson hvilt, men da måtte vel Solomon ha startet, burde han det?
Piroe på topp kunne fint blitt hvilt til fordel for Joseph, men så scoret jo Piroe i forrige kamp da...

Farke bytter "aldri" i pausen, så jeg ble ikke overrasket over at vi stilte med samme mannskap i andre omgang. Jeg synes vi startet 2. omgang friskt og kontrollerte kampen. Gnonto fikk et par gode muligheter som ble blokkert. Byttene burde nok kommet etter 60-65 minutter i stedet for sedvanlige 70 min. Men byttene på lørdag gjorde oss dessverre svakere. Blir det for mye bytter på én gang? Bamford inn var heller ingen genistrek.

Konklusjon: Farke bommet på byttene, som burde kommet litt tidligere. Hadde heller sett for meg at han gjorde en formasjonsmessig endring, og heller byttet færre spillere. Bamford burde ikke kommet inn. 

auren

leedslife

Quote from: auren on December 02, 2024, 10:36:25Spørsmålet er om vi kunne rotert så fryktelig mye mer enn vi gjorde? Med Byram og Schmidt ute, ble det vanskelig å ersatte Bogle. Midtstopperparet bør klare 3 kamper på 7 dager, det samme med keeper. Firpo kom inn med friske bein. Vi har en utfordring på midten i Tanaka og Rothwell som har spilt mye de siste ukene. Men hvem kunne erstattet en av disse med hell? Wöber? Guilavougi?
Solomon ble erstattet av James. Duracell-kaninen Aaronson fikk fornyet tillit, det samme med Gnonto, som hvilte i kampen mot Swansea. Med fasit i hånd burde kanskje Aaronson hvilt, men da måtte vel Solomon ha startet, burde han det?
Piroe på topp kunne fint blitt hvilt til fordel for Joseph, men så scoret jo Piroe i forrige kamp da...

Farke bytter "aldri" i pausen, så jeg ble ikke overrasket over at vi stilte med samme mannskap i andre omgang. Jeg synes vi startet 2. omgang friskt og kontrollerte kampen. Gnonto fikk et par gode muligheter som ble blokkert. Byttene burde nok kommet etter 60-65 minutter i stedet for sedvanlige 70 min. Men byttene på lørdag gjorde oss dessverre svakere. Blir det for mye bytter på én gang? Bamford inn var heller ingen genistrek.

Konklusjon: Farke bommet på byttene, som burde kommet litt tidligere. Hadde heller sett for meg at han gjorde en formasjonsmessig endring, og heller byttet færre spillere. Bamford burde ikke kommet inn. 

auren
Her tror jeg du treffer bra.
I tillegg kan man se på Bristol, Millwall og Rovers.
Er det en kampplan, tilnærming og rød tråd her hvis man ser på de gjennomføringene?
Jeg tror mesteparten av svaret ligger der.
Vi sliter mot lag som ønsker minst mulig ball i spill og i størst grad spiller på å frustrere Leeds.
Vi trenger en eller to som har kvaliteten til å stå frem.
Vi møtte etterhvert på mye av det samme i 18 og ut, men når vi ikke hadde svar så hadde Pablo ferdighetene, tålmodigheten og ikke minst erfaringen til å ta oss over målstreken.
Jeg hadde ønsket mer av Gnonto/Salomon.