Kamp: Leeds vs Derby @Elland Road, lørdag 7.12 2024 kl. 13:30 på Viasport 2

Started by Asbjørn, December 04, 2024, 09:41:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blank_File

Nydelig! En våken Wöber tapper inn mål nummer to. Denne kampen er vunnet.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Da må diskusjonen legges død; Farke er et geni! Fantastisk bytte!

Cannavaro

MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

Det er den dagen, altså, der de som aldri scorer skal gjøre det.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Asbjørn

Quote from: Blank_File on December 07, 2024, 14:15:45Nydelig! En våken Wöber tapper inn mål nummer to. Denne kampen er vunnet.
Du skriver det, det der handler om å lukte hva som KAN skje...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

FANTASTISK WOEBER!!!!!
NÅ ER HAN I GANG!

* på en litt forsinket stream ser jeg.

Cannavaro

Hadde vært artig med scoring av Bogle og Struijk også da, så har hele forsvarsrekka fiksa biffen idag....
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Ikke så ofte at to spillere skårer sitt første seriemål i samme kamp. Noe for statistikerne å finne ut av.
Super Leeds since 1968

auren

Pause. 2-0. Vi åpnet kontrollert og Derby lå fryktelig lavt. Sleit med å skape noe særlig, men Rodon burde satt 1-0 på en corner midtveis i omgangen. Aaronson med et par halvsjanser, den siste et skudd som går til corner, og der stanger jammen Rodon inn 1-0. 2-0 kommer ikke lenge etter, fint forarbeid av James og Aaronson og Wöber er på vei til å bli litt tilgitt av fansen med sin 2-0 scoring. Andre omgang bør være en transportetappe. Derby kommer nok til å prøve å være mer angrepsvillige og det vil gi oss rom. Håper på noen bytter rundt 60-65 minutter. Ramazani, Joseph og Gnonto kan fint komme inn. Det er en tung bane og vi har ny kamp allerede tirsdag.

auren

peacock

Bare å dyrke Wöber på backen med en gang. Ikke fordi han putta, men fordi han er klokere og bedre defensivt enn Firpo.

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on December 07, 2024, 14:20:50Ikke så ofte at to spillere skårer sitt første seriemål i samme kamp. Noe for statistikerne å finne ut av.
Stats har allerede tweetet det 😅
Joe Rodon becomes the 495th different player to score for Leeds!
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: peacock on December 07, 2024, 14:21:44Bare å dyrke Wöber på backen med en gang. Ikke fordi han putta, men fordi han er klokere og bedre defensivt enn Firpo.

Helt enig.
Har ikke vært Woebers største fan tidligere. Mest på grunn av tidspunktet på overgang og hvor vi var på den tiden.
Vi kan ikke slippe han i Januar. Håper dette var en restart på Leeds karrieren.
Lederegenskaper. Veldig god venstrefot. Gir oss fleksibilitet og kanskje det viktigste; PRESENCE.
Det overrasker meg heller ikke om Leeds i større grad knekker koden i posession med Woeber i laget.

Blank_File

Jeg så ganske kålsvart på dette etter 30 minutter. Derby har vært fullstendig ufarlige og har altså null av alt. Men da Rodon bommet på første corner så var jeg enda sikrere på at dette kom til å bli "enda en av de kampene". Vi har ikke fått til overganger og vi har ikke vært konstruktive nok på siste tredjedel med ball mot ett av de dypeste lagene vi har spilt mot i år. Når omgangen er over, så er det flott å konstatere at vi faktisk har fått godt betalt til en forandring.

Det passet perfekt med 2-0 rett før pause. Dette skal vi dra enkelt i land.

Blank_File

Quote from: auren on December 07, 2024, 14:21:08Derby kommer nok til å prøve å være mer angrepsvillige og det vil gi oss rom.
Jeg tror ikke de makter å omstille. Hvis de gjør det, så får de enda en i sekken og da er lufta gått ut av ballongen.

auren

Wöber har lederegenskapene, erfaringen og en god fot. Det er sant, men han er ekstremt treig (treigere enn Firpo også?) og er ingen vingback. Early days, men vil heller ha Firpo der i Championship. Har vært strålende i hele 2024.

auren

Lucas the Kop Cat

Quote from: Blank_File on December 07, 2024, 14:15:45Nydelig! En våken Wöber tapper inn mål nummer to. Denne kampen er vunnet.
Veldig flott å se den lysten Wöber har til å score.

leedslife

Skuffet over Salomon.
Vi er i Desember.
Skulle sett han tok mer tak i det slik kampen så ut opp til 30-35.

Håper det snur.

auren

Quote from: leedslife on December 07, 2024, 14:30:26Skuffet over Salomon.
Vi er i Desember.

Håper det snur.

Enig. Ikke hans kamp, tror forholdene taler veldig negativt for hans del. Var god i tidligere kamper og virker å finne formen. Men ta han gjerne av etter 60-65 minutter, sammen med Aaronson og Piroe til fordel for Gnonto, Ramazani og Joseph.

auren

Asbjørn

Quote from: auren on December 07, 2024, 14:32:07
Vi er i Desember.

Håper det snur.

Enig. Ikke hans kamp, tror forholdene taler veldig negativt for hans del. Var god i tidligere kamper og virker å finne formen. Men ta han gjerne av etter 60-65 minutter, sammen med Aaronson og Piroe til fordel for Gnonto, Ramazani og Joseph.

auren
Vi bør tidlig begynne å tenke på kampen på tirsdag...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: auren on December 07, 2024, 14:32:07
Vi er i Desember.

Håper det snur.

auren
Det må være blytungt for Derby å sitte i den garderoben. Fysisk og mentalt er du litt dratt. Du må frem i banen, noe som koster ekstremt under et slikt føre også kan motstanderen bytte inn en trio du nevner der.
Du er avhengig av den komplette omgang skal du dra hjem med poeng da.

Hallgeir *

Quote from: Kato on December 07, 2024, 14:13:29De som etterhvert ønsker Ampadu inn på laget på bekostning av Rothwell må huske at vi da mister en glimrende dødballfot.

Aaronson og Solomon er ikke helt borte de heller.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Quote from: Hallgeir * on December 07, 2024, 14:43:05
Quote from: Kato on December 07, 2024, 14:13:29De som etterhvert ønsker Ampadu inn på laget på bekostning av Rothwell må huske at vi da mister en glimrende dødballfot.

James er vel den som tar corner når Rothwell ikke er på banen.

auren

Hallgeir *

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 07, 2024, 14:46:03
Quote from: Hallgeir * on December 07, 2024, 14:43:05

James er vel den som tar corner når Rothwell ikke er på banen.

Det er vel noe som heter frispark også, og jeg har ikke huske at James har blitt brukt  til det. Aaronson derimot.

Super Leeds since 1968

HåvardK

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 07, 2024, 14:17:20Det er den dagen, altså, der de som aldri scorer skal gjøre det.

Få innpå Bamford!

Lucas the Kop Cat

Quote from: HåvardK on December 07, 2024, 14:52:07
Quote from: Lucas the Kop Cat on December 07, 2024, 14:17:20Det er den dagen, altså, der de som aldri scorer skal gjøre det.

Få innpå Bamford!

auren

Derby spiser seg litt inn i kampen nå. Vil ikke ha en unødig redusering...

Gnonto på vei inn!

auren