Kamp: Leeds vs Middlesbr @Elland R, tirsdag 10.12 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 08, 2024, 22:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

To dager til ny kamp - de kommer tett nå!
Middlesbrough med èn dags mer hvile enn oss (spilte fredag kveld), men vi er hjemme.

De er syv poeng bak oss og inne på playoff-plass (femte).

Middlesbrough, laget med best Xg for noen uker siden (er ikke oppdatert på tallene).
De har 3-1-1 siste fem (mot våre 4-0-1) og 4-2-3 borte så langt.
Så langt har de scoret 33 mål - det samme som oss. Men mens vi har sluppet inn 13 har de sluppet inn 22.

Fredag gjorde de en fin jobb for oss mot Burnley ved å holde de til uavgjort på bortebane.

Post match på fredag sa Carrick om neste kamp:
Speaking after the Turf Moor tussle, former Manchester United and Tottenham Hotspur midfielder Carrick said: "We are in December and it (the game) is significant because it is the next one. It's an important game for us; we don't need to make it any bigger than it is.

"They [Leeds] are a very good team and it is a tough place to go but the boys will take a lot of confidence from the Burnley game into Tuesday."

Sist vi møtte de på Elland Road var i august (ligacupen), og det var kampen da spillerne fikk vite at Rutter ville gå og vi tapte altså 3-0...

Farke har rotert på vingene i det siste så det er kanskje Gnontos tur å starte igjen? Ramazani har vel fått såpass korte innhopp at han neppe plutselig starter...
Joseph har ikke akkurat gjort innhopp gode nok til å starte, Bamford starter neppe.
Men det gjør vel Wöber ettter et godt innhopp sist og med sannsynligvis Firpo/Byram ute...

Starter han plutselig med Ampadu igjen?  Tror vel egentlig at han starter med Tanaka/Rothwell men der kan ting skje... Om Ampadu kommer inn kan f.eks Rothwell flyttes fremover og Aaronson endelig få hvile.

Men skjer det?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Synes vi kan drepe den gode selvtilliten hos Boro ved å vinne 4-0. Da fårvi også revansj for det flaue cuptapet.
MOT

TK20

Tipper

Meslier
Bogle - Rodon - Strujik - Wöber
Tanaka - Rothwell
James - Aaronson - Gnonto
Piroe

Fantasyland

Dette blir en godbit! Et av få lag som tør å stå høyt på oss på ER er min spådom. Sist ble det 3-2, kanskje ikke så målrikt nå, men forventer at begge lag scorer. En tight 2-1, kanskje.

auren

Dette blir en av sesongens tøffeste kamper. Vi fikk som kjent stryk sist med 0-3 i hatten. Dette var dog tidlig i sesongen og et litt B-preget mannskap. Blir nok ikke mange endringer på laget, men Wöber starter helt sikkert.

Seier hadde vært fantastisk, men jeg lever fint med uavgjort også.

Tips: 0-0.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

De to beste ballspillende lagene i divisjonen etter min mening.
To lag som bør ha godt med selvtilitt. Boro har slått Sheff Utd hjemme tidligere i sesongen og tok poeng (burde vært 3) mot Burnley sist.
En motstander som ønsker å være ambisiøse, konstruktive og vil ha spillet på Leeds halvdel.
Farke opp mot det jeg ser på som ligaens mest spennende trener har gitt en rik målprotokoll ved tidligere møter.
Leeds dro det i land med sterke individuelle prestasjoner forrige sesong.
Denne sesongen ble vi fullstendig vasket gulvet med i cupen på egen hjemmebane.
Alt tilsier at det vil bli en kamp med sjanser, mål og som vil være til gode reklame for CC.
Tror vi kanskje får et hjemmetap her, men hjertet sier 2-2.
Gnontox2.
Det er uansett slike kamper man vil spille. Gleder meg.
MOT

Killa

Seier her vil være meget sterkt og bevis på at vi hører hjemme på opprykksplass. Håper på et rykende godt oppgjør med mye godt spill, og at alle gutta har dagen! Regner med samme lag som sist men at Wöber starter. Etter det jeg har sett av Boro så er de kanskje den farligste rivalen til direkte opprykk sammen med Blades. Derfor viktig at vi i alle fall ikke taper denne!

Tips: 2-2, James og Bogle

Asbjørn

Typisk at skader skjer i samme lagdel.
Firpo mest sannsynlig ute 4-6 uker. Og selvsagt, Bogle en doubt mht morgendagen (mer sannsynlig at han står over enn motsatt...)

Pre match presseren:
Farke's here - Team news?
Sam is back in training. Team training yesterday and now available for this game if he comes through today and tomorrow morning. Sadly, Firpo has a serious muscle injury in his hamstring. Could be four to six weeks. Definitely out over the festive period and seven l; league games. The bad news with him.

Most players came through without injuries. There is a question mark on Jayden Bogle. He is in pain and not involved in training. He is more likely to miss the game than is available. He is in really good shape, and we would like to have him with us.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

kilgallon

Dette blir en veldig tøff kamp, er jeg redd. Boro har alle kvaliteter til å utfordre oss i banespillet - de kommer ikke til å legge seg nedpå. Og det tror jeg bliver en tøff test for våres gutter. Veldig afhengig i dag at den sentrale midtbane med Rothhwell / Tanaka lykkes med å lukke av for Boros direkte spill opp gjennom midten. Der avkledde de oss fullstendig i august.
Forhåpentlig får vi flere muligheter for omstillinger i dag - der kan vi gjøre vondt på dem.

Tipper følgende lag hvis Bogle ute:
Meslier
Byram - Rodon - Struijk - Wöber
Tankaka - Rothwell
James - Aaronson - Solomon
Piroe

Hawley

De har møtt mange svake lag de siste kampene bortsett fra Burnley. "ljuger" formtabellen litt...er de så gode, liksom..

Reaney

Michael Carrick har virkelig noe på gang i Middlesbrough. Personlig tror jeg de blir vår hardeste utfordrer til direkte opprykk.

Kato

Syns dere er altfor defensive. Hjemme på Elland Road skal vi løpe over alt som finnes i denne divisjonen. Skal kun være ordentlig utur som kan føre til at vi gir fra oss poeng hjemme. Klink H.

Dennis

Quote from: Kato on December 10, 2024, 13:41:06Syns dere er altfor defensive. Hjemme på Elland Road skal vi løpe over alt som finnes i denne divisjonen. Skal kun være ordentlig utur som kan føre til at vi gir fra oss poeng hjemme. Klink H.

Liker optimismen!

Jeg tror det blir en bra match og forhåpentligvis trøkk fra tribunen. M'boro er et type lag jeg føler står veldig godt til noen og dårligere til andre. Mer ambisjon hos motstander kan bety mer rom for gode individualister i hvitt, samtidig som et lag som tør presse Leeds kan få laget ut av fatning. Ikke mange har turt forsøke å ta taktstokken på ER og ikke latt Leeds trille ball både på 0-0, 1-0 og 2-0 til hjemmelaget.

Ligaens beste hjemmelag (Sheff Utd og Watford kan gå forbi) mot det mestscorende bortelaget. Kan bli en liten klassiker dette. Fem og sju mål i kampene i fjor, hvor Leeds vant begge.

Går for det positive selv og sier tomålsseier, men langt fra så trygg på forhånd som mot Derby, Luton, QPR og Plymouth.
Marching on together!

leedslife

Leeds vs Middlesbrough was the highest scoring fixture in the Champ last season (12 goals). This season, Leeds and Boro are the top-two ranking sides for shots, shots on target, touches in the opp. box and passes in the opp's half.

Shouldn't be 0-0, then... #lufc

@jcooper

Duncan Pub

På tide å starte med Joseph nå. Piroe er ikke noe å satse på. På sitt beste mot dei dårligste lagene i Championship. Joseph vil bare bli bedre og bedre for hver kamp han får starte. Da vil han vere klar når vi kommer opp i Premier League.

Hallgeir *

Quote from: Duncan Pub on December 10, 2024, 14:51:51På tide å starte med Joseph nå. Piroe er ikke noe å satse på. På sitt beste mot dei dårligste lagene i Championship. Joseph vil bare bli bedre og bedre for hver kamp han får starte. Da vil han vere klar når vi kommer opp i Premier League.

Piroe er det klart beste alternativet vi har på topp nå. Joseph er ikke i form, mangler selvtillit siden skåringene uteblir, og han er i alle fall ikke rett mann fra start mot et topplag.

Enig i at spilletid kan påvirke det han mangler, men enn så lenge fortjener han ikke mer enn innhopp fra benken.
Super Leeds since 1968

flynn

Quote from: Kato on December 10, 2024, 13:41:06Syns dere er altfor defensive. Hjemme på Elland Road skal vi løpe over alt som finnes i denne divisjonen. Skal kun være ordentlig utur som kan føre til at vi gir fra oss poeng hjemme. Klink H.

Det må jeg si Kato, her er det en som har funnet tilbake til optimismen! Håper du har rett (eller det har du jo egentlig), men tror også at Boro er en av de som kan skape trøbbel, også på ER. Det skulle nesten bare mangle om det ikke fantes utfordrere i denne divisjonen også forsåvidt.

Går for knepen 2-1, med Joseph som matchvinner.

flynn

Reaney

Enig med Hallgeir. Joseph er årets skuffelse så langt og bør ikke starte.

auren

Som ligaens beste lag skal vi vel strengt tatt vinne alle kamper?

Tror folk her inne er realistiske mtp kampen i kveld. Samtidig var vi klart bedre enn Blades da vi vant 2-0. Håper på samme prestasjon, men tror det er sannsynlig med uavgjort. Tror det blir en jevnspilt kamp, og de fleste frykter vel Boro etter 0-3 i hatten sist (selv om vi stilte med et B-preget mannskap).

At vi feier Boro av banen har jeg ingen tro på. Det har vel kanskje ikke du heller?

auren

auren

Quote from: Reaney on December 10, 2024, 19:41:08Enig med Hallgeir. Joseph er årets skuffelse så langt og bør ikke starte.

Joseph startet bra synes jeg. Fikk tillit fra start første 6 kamper (?). Da han mistet tilliten har han ikke klart å vise seg frem som innbytter. Tror likevel Joseph har et mye større potensiale til å bli en PL-spiller enn Piroe.

auren

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

auren

Kato

Jeg tror Joseph er i last chance saloon i dag i forhold til hans muligheter for spilletid denne sesongen. Vært veldig svak i innhoppene, etter en ok start med mye tillit denne sesongen. Må levere nå, hvis ikke tror jeg han er fjerdevalg i januar.

leedslife

Tror det bytte uten tvil dreier seg om oppsettet vårt og hvilken motstander vi møter.

GeirO

Må si Farke imponerer med god magefølelse siden Joseph scorer to i dag.
MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on December 10, 2024, 20:28:23Må si Farke imponerer med god magefølelse siden Joseph scorer to i dag.

Det hadde vært noe! Vi trenger at mange leverer for laget.
Super Leeds since 1968

auren

Vi stiller ikke akkurat med hyper-offansive backer i dag, men noe av det som kan bli viktig er at de begge er god på hodet. Får vi et nytt dødballmål i dag? Joseph er vel også en bedre hodespiller enn Piroe, så fysisk sett har vi en mer robust 11-er enn tidligere. Det kan bli svært verdifullt i begge bokser.

Jeg sitter likevel med et par ankepunkt - at Aaronson har brent for mye krutt i det siste og at Wöber blir herja med på backen (håper ikke Doak er en kjapp og teknisk spiller). Og for all del - pass opp for Latte Lath!

Det meste taler for mange mål i dag, derfor ender det kanskje 0-0 eller med en ettmålsseier til ett av laga? Litt slik som med kampen mot Swansea, der alle trodde det skulle bli få mål. Får for all del håpe at vi scorer først i dag, for da vinner vi høyst sannsynligvis!

MOT!

auren

GeirO

MOT