Kamp: Preston vs Leeds @Deepdale, lørdag 14.12 2024 kl. 13:30 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 11, 2024, 19:31:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Myhre10

auren

Quote from: leedslife on December 14, 2024, 15:23:36Det der er det man forventer av Salmon.
Fantastisk.

Nære at han fikset seier på tampen også. Synd han ikke fikk den inn foran mål.

Friskt innhopp.
Må gjerne starte i stedet for Aaronson eller Gnonto i neste kamp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Det MÅ byttes mellom kampene. Særlig når det er tett program. Det vi så i dag har vi sett mange ganger før. Da må man gjøre noe med det.

palle

Quote from: leedslife on December 14, 2024, 15:23:36Det der er det man forventer av Salmon.
Fantastisk.

Nettopp. Er faktisk en spiller som evner å sterkt bidra til å snu kamper. Samme med Ramazzani.

Ettersom vi har vært inne på etterpåklokskap her i dag...
...ooo, vi vandrar saman...

leedslife

Fryktelig individuelle feil i første som fører til mål.
OK andre omgang.Contenders find a way som kommentatoren sa - liker at vi spilte med tålmodighet og ikke fadet fullstendig ut som vi har gjort tidligere.
Ingen tvil om at kapteinen er soleklar i denne 11éren.
Likte at Solmon tok det ansvaret i den situasjonen.
Et bra poeng i det som var en utfordrene oppgave.
Oxford neste!

Fantasyland

Lucas the Kop Cat

Quote from: palle on December 14, 2024, 15:26:58
Fantastisk.

Nettopp. Er faktisk en spiller som evner å sterkt bidra til å snu kamper. Samme med Ramazzani.

Ingen som vet, uansett hvor etterpåklok man er, hvordan det hadde blitt med en annen startellever. Solomon kunne scoret selvmål, Joseph kunne skadet seg stygt osv.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Kato

Quote from: Lucas the Kop Cat on December 14, 2024, 15:30:56
Quote from: palle on December 14, 2024, 15:26:58
Fantastisk.

Ingen som vet, uansett hvor etterpåklok man er, hvordan det hadde blitt med en annen startellever. Solomon kunne scoret selvmål, Joseph kunne skadet seg stygt osv.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Men det vi vet er at vi har vært altfor dårlig borte denne sesongen, og det er alltid at vi ikke bytter mer enn høyst nødvendig. Det er ikke etterpåklokskap. Det er fakta.

Nå kommer jula. Hvis vi ikke endrer mer, så ryr poengene ut døra på svak ledelse. Heckingbottom bytter 5, og er helt sikkert bedre med det enn å spille med samme elleve som onsdag. Og han har med 100% sikkerhet en svakere benk enn oss. Vi får en helt annen energi i dag når Rothwell og Aaronson tas av banen. Begge er spillere som hadde trengt hvile i dag. Farkes store svakhet, mangelen på endringer. La oss håpe spillermateriellet er godt nok til å få oss opp. Der oppe blir han spist levende ved å lede på denne måten.

karaba

Her skulle vi hatt 3p.
Er merkelig at vi aldri møter opp til disse tidlig kampene. Er jo nesten så man skulle tro at det er  grunnet et ungt lag som sitter og spiller Playstation til langt på natt, og trenger minst en omgang før de våkner.
Meslier bør og skal ta skuddet som fører til målet, man kan godt si det er nærme osv, men vi snakker ikke her om en målvakt i norsk 4 div hvor man kan tilgi slike mål. Jeg mener at Meslier per nå er det klart svakeste leddet i laget vårt.
Byram bruker kun venstrebeinet til å stå på og kan derfor ikke spille på høyresiden. Det blir 9 av 10 ganger kun støttespasninger bakover da han ikke kan sentre med noe annet enn høyrebeinet.
I tillegg så er Piroe meget svak i dag og Aaronson er også langt under par ,vi må ha en som er en virkelig 10er i januarvinduet (kommer nok dessverre ikke til å skje)

I dag var det 2p tapt ikke et 1p vunnet slik jeg ser det. Alt for mange som ikke møtte opp før lang ut i andreomgang.

Cherry

Tøft lag å spille mot Preston, de ligger lavt - fikk scoringen sin og spiller på resultat.
Vi har altfor labert tempo i vårt spill, og noen svært svake prestasjoner av Bogle (returløp) Aronsson ( misser kampens klareste sjanse fra 7 meter, og mister ball utallige ganger)- samt at det spilles til stadighet på tvers og bakover.

Dette var svakt, vi fikk med oss ett poeng og det var ikke mer enn vi fortjente.

leedslife

Det er faktisk veldig positivt at laget ikke fader ut av kampen, men finner en måte og komme tilbake på en vrien arena mot et lag som ønsker å strupe hver eneste spillsekvens - der man får dommeravgjørelser mot seg 40 min ut i kampen på taklingen fra Whiteman.
Bare du har touchet borti en fotballbane med skoen ser jo at det der er et soleklart gult nr 2.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri hadde trodd at vi skulle komme tilbake  da lagene gikk til pause.
Både opptakten til målet i mot, hvem som var innblandet i målet og ikke minst hvordan omgangen avsluttet i Preston og Deepdales favør har jeg sett 100 ganger tidligere ved denne klubben.

Fantasyland

BA og Piroe bør være no-go starters i bortekampene etter dette. Feiler gang på gang. Farke MÅ finne andre løsninger.

Kato

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Patrick Bamford, på åpent mål, ikke klarer å sette bredsiden til ballen og trille den i mål. Helt elendig.

GeirO

MOT

Fantasyland

Quote from: Cherry on December 14, 2024, 15:36:03Tøft lag å spille mot Preston, de ligger lavt - fikk scoringen sin og spiller på resultat.
Vi har altfor labert tempo i vårt spill, og noen svært svake prestasjoner av Bogle (returløp) Aronsson ( misser kampens klareste sjanse fra 7 meter, og mister ball utallige ganger)- samt at det spilles til stadighet på tvers og bakover.

Dette var svakt, vi fikk med oss ett poeng og det var ikke mer enn vi fortjente.

Ikke enig det. Vi var svake, men skapte fortsatt mer enn nok til å vinne. Et poeng var det absolutt minste vi fortjente

leedslife

Quote from: Fantasyland on December 14, 2024, 15:43:28
Quote from: Cherry on December 14, 2024, 15:36:03Tøft lag å spille mot Preston, de ligger lavt - fikk scoringen sin og spiller på resultat.

Ikke enig det. Vi var svake, men skapte fortsatt mer enn nok til å vinne. Et poeng var det absolutt minste vi fortjente
Helt enig.
En godkjent offensiv kamp isolert sett - bortebane tatt i betraktning.
Brenden sin i første. Tanaka i andre - enorme sjanser.
James i treverket.
Bamford sin skal sitte 9 av 10.
2-3 Tv-redninger a Woodmann uten at det var noe mer enn hva det var.

auren

Egil Selvik skal over til en Championsship-klubb nå. Kunne han vært et bedre alternativ enn Meslier? Kanskje ikke god nok med beina, men en solid keeper i mange år.

auren

leedslife

Quote from: auren on December 14, 2024, 15:46:34Egil Selvik skal over til en Championsship-klubb nå. Kunne han vært et bedre alternativ enn Meslier? Kanskje ikke god nok med beina, men en solid keeper i mange år.

auren
Synes den diskusjonen rundt Meslier er helt OK.
Det er en resultatarena tross alt dette.
Synes det er helt på sin plass at en utespiller med såpass mye individuelle under average prestasjoner får kritikk i i et kollektiv som er så dominerende i spill og slipper til så lite sjanser.
Synes også det er er store begrensinger i pasningsspillet.
Teknisk ser han svak ut. Timing i det han gjør med ball virker på meg veldig suspekt. Synes også han har store problemer med å spille opp og spille fri medspillere.
Noe som tyder på at fotballforståelsen av det som skjer rundt seg ikke er så veldig god.
Synes også i denne divisjonen det kan være tegn til at Meslier med ball i beina under press kan skape urolighet i 4+2 over han.
Sist mot Boro spilte vi bla en pasning rett ut til corner da vi ble låst av.
Det var tendenser gjennom sesong i fjor og at Leeds og Meslier ikke er veldig komfortable i posession blir vi låst av.
Ser man feks på Hermansen så ønsket Leicester å spille på press på egen keeper.
Det er stikk motsatt av Meslier - det ville aldri fungert.

auren

Selvik er forespeilet å være førstekeeper i klubben han skal til. Tror aldri i livet dette kan være Leeds, men han kunne kommet gratis og er vel en bedre keeper enn Darlow og Cairns.

auren

Bjosse77

Første brenner Bamford noe som faktisk er en 100% sjanse, så bommer Joseph på ball. Heldigvis sørger forsvareren for å rette opp Joseph bom. Meget fortjent poeng. Men var dette siste opptreden for Bamford?

Piroe er en god avslutter, men Bamford og Joseph kommer mye oftere i gode.posisjoner. Bamford er likevel ferdig og har for høy lønn. Mye skadd, løper i offside fordi pasningene kommer for sent og brenner for store sjanser. Joseph er ikke god nok, ikke i nærheten.

Asbjørn

Faktisk en manager så SÅ situasjonen der hans egen spiller slapp unna (de sier nesten alltid at den situasjonen så de ikke):
PH surprised his captain Whiteman was not red carded. Biggest decision PH says he had to make was whether to take him off sooner #LUFC

Ellers:
Paul Heckingbottom up first post match for Preston: "#LUFC threw everything at us and we stood up to it. That's why it's frustrating. It looked like it was going to take a goal (own goal off Whatmough's back leg) like that for them to score. Disappointed not to get three points."
PH: "Leeds are a good, good size. You look at Daniel's bench and you know what's coming. The frustrating thing is it took a lucky goal on their part." #LUFC
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

leedslife

Quote from: Hallgeir * on December 14, 2024, 16:03:09
Fantastisk.

Solomon.

Vanskelig navn?

Solomon ja.
Takk for at vi først og fremst har en moderator som kan bidra på stavelse.
Jeg skal ta det videre med autocorrect. Hen sitter på kontoret ved siden av.

morten1966

Quote from: Kato on December 14, 2024, 15:41:29Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Patrick Bamford, på åpent mål, ikke klarer å sette bredsiden til ballen og trille den i mål. Helt elendig.

Om du ser reprisen så forandret ballen retning før Bamford får den på hælen!

Bromancer

For meg er det komplett uforståelig at det ikke tas noen grep i pausen. Piroe og Aaronson får kukke rundt utpå der uten å tilføre noe som helst. Farke venter altfor lenge og gjør masse bytter på en gang, noe som gjør at vi mister strukturen helt. Samme visa gang på gang. Millwall, Blackburn, Bristol C, Preston. Hva er greia??
Bamford på før Joseph. HÆ??

Hallgeir *

Quote from: leedslife on December 14, 2024, 16:06:02
Quote from: Hallgeir * on December 14, 2024, 16:03:09
Fantastisk.

Solomon.

Vanskelig navn?

Solomon ja.
Takk for at vi først og fremst har en moderator som kan bidra på stavelse.
Jeg skal ta det videre med autocorrect. Hen sitter på kontoret ved siden av.

Takk for det!  :)

Hvis du konsekvent hadde kalt meg for noe jeg ikke het, hadde jeg ikke vært mye happy, noe jeg mistenker hadde vært det samme motsatt vei. Eller?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Bromancer on December 14, 2024, 16:34:57For meg er det komplett uforståelig at det ikke tas noen grep i pausen. Piroe og Aaronson får kukke rundt utpå der uten å tilføre noe som helst. Farke venter altfor lenge og gjør masse bytter på en gang, noe som gjør at vi mister strukturen helt. Samme visa gang på gang. Millwall, Blackburn, Bristol C, Preston. Hva er greia??
Bamford på før Joseph. HÆ??

Heheh, for å ta målet/ikke-målet så gjorde Bamford/Joseph akkurat det samme der den sistnevnte var så heldig at en spiller bak ham laget selvmål
https://x.com/El_Loco_Jo/status/1867953559096201532

Ellers GJORDE de masse i pausen (ref Farke) men de byttet ikke spillere nei - og andreomgangen var langt bedre.

Les ellers Farke her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30587304
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Takker og bukker for det 1 poenget vi fikk i dag mot Preston . Vi sliter alltid mot Preston enten det er borte eller hjemme. Men laget vårt ga ikke opp selv om utligningen kom nesten 3 min på overtid . Vet ikke om Joseph blir kreditert målet , for ballen var innom Preston spilleren før den gikk i mål. Mesllier var utrolig svak på Preston målet ! Den burde han ikke sluppet inn i det hele tatt ! Den beste spilleren i dag på Leeds laget synes jeg var Tanaka . En veldig god spiller vi har fått til klubben . Og så billig da gitt ! I angrep lugget det veldig i dag , Piroe var vel ikke svett en gang i dag ? Virket totalt avskrudd i dag , for så å være påskrudd og scorer mål i neste kamp. MOT.

TK20